abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204715422

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoin :B s' kijk hier maar eens voor een overzicht; Coingecko. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Doe je eigen onderzoek.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
http://forum.fok.nl/topic/2399122

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: http://forum.fok.nl/topic/2408251/1/400#p175313682

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_204715453
Luna 0.13 nog je zou ze maar hoog ingekocht hebben
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:08 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204715456
Tether 0,9485. Dan is er toch wel wat aan de hand. Is het denkbaar dat Tether eind van de dag op 50 cent staat?
The End Times are wild
pi_204715463
USDT crasht, dus alles gaat vandaag naar de klote
pi_204715476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:24 schreef LXIV het volgende:
Tether 0,9485. Dan is er toch wel wat aan de hand. Is het denkbaar dat Tether eind van de dag op 50 cent staat?
Technisch zou het volgens mij zo moeten zijn dat als Tether verkocht word, er met de colletaral van Tether nieuwe Tether word aangekocht om de prijs te doen stijgen, echter als de colletarals op zijn kun je dus niet meer de boel omhoog kopen, dus ja wellicht dat we nu dezelfde aanval krijgen als Luna, alleen moet je dan wel massive power hebben :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204715489
Voorspelling die ik eerder deed:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
En ook niet onbelangrijk men laat Tether lekker aanrommelen, als dat straks uit elkaar klapt dan hebben ze mooi zwart schaap om crypto in kwaad daglicht te zetten, het gaat gebeuren en het zal de koersen doen klappen, maar ik zou gewoon volhouden, komt op lange termijn gewoon goed.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:33:08 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204715529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:13 schreef Nattekat het volgende:
Spaarrekening geplunderd :@
Nu al? In dit tempo gaan we wel onder de 10k.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204715548
De bodem is nog lang niet bereikt
pi_204715578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:23 schreef amp25 het volgende:
Luna 0.13 nog je zou ze maar hoog ingekocht hebben
Naja, zoals ik gisteren al zei: zelfs op $0,057 heeft Luna nog een marketcap van $50.000.000 en de vraag is maar of dat het wel waard is. Dus op zich zou er nog wel meer lucht uit kunnen.

Hoorde hier gisteren nog iemand blij roepen dat hij op $5 gekocht had ofzo... ;(
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:41:04 #10
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204715592
Buying the dip :9~ :9~
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 09:45:50 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204715634
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nu al? In dit tempo gaan we wel onder de 10k.
Dat gaat niet zo snel gebeuren. Tether heeft maar een hele kleine invloed en ik denk dat er in de voorbije jaren wel genoeg bewijs is geweest dat er tegenover elke tether een echte dollar staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204715655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:38 schreef LXIV het volgende:
Zoiets dacht ik ook. Als ik nu een miljoen Tether had die ik niet nodig had om te handelen dan verkocht ik ze voor de zekerheid. Te link om aan te houden. Nog geen verlies geleden. En bij overige crypto is er kans op een recovery.
Klopt, maar uiteindelijk zijn het slechts nummertjes.

Overal zit risico aan, of je het nu op coinbase laat staan, naar de ING transfered, een international wire doet, etc. Uiteindelijk maken de holders een afweging van wat de risico's waard zijn.
pi_204715674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat gaat niet zo snel gebeuren. Tether heeft maar een hele kleine invloed en ik denk dat er in de voorbije jaren wel genoeg bewijs is geweest dat er tegenover elke tether een echte dollar staat.
Dat is maar zeer de vraag, en al helemaal of die liquide zijn.
pi_204715807
Die superneger had wel gelijk! 12.6k incoming!

Dat er maar weer veel shitcoins de vernieling in gaan deze cycle. De beste leermeester is altijd zelf hard op je bek gaan.
pi_204715841
Ik denk dat als Tether valt de hele crypto markt daarin wordt meegenomen, dus hoop het niet.

Plus dat ik zelf nog een paar ton in USDT op een ledger heb staan. :D
pi_204715856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:06 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk dat als Tether valt de hele crypto markt daarin wordt meegenomen, dus hoop het niet.

Waarom... waarom zou je een paar ton in een (niet decentrale) stable coin laten staan...

Ik zou geen minuut rust hebben.
pi_204715870
quote:

Daar hebben ze ooit bankrekeningen voor uitgevonden, hans.
pi_204715897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom... waarom zou je een paar ton in een (niet decentrale) stable coin laten staan...

Ik zou geen minuut rust hebben.
Van de vorige crash vorig jaar nog. Toen heb ik alles in USDT gegooid toen het begon te dalen. Dit heb ik allemaal over het jaar heen weer coins van gekocht.
Dit is nog een klein overblijfsel dat ik langzaamaan aan het liquideren was in euro's. Ik heb er alle vertrouwen in dat USDT niet valt, dus maak me geen zorgen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 10:16:35 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204715928
quote:

Zelfs als Tether richting 0 keldert zit er nog meer dan genoeg geld in crypto om dat te voorkomen :)

Het gaat wel pijn doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204715969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelfs als Tether richting 0 keldert zit er nog meer dan genoeg geld in crypto om dat te voorkomen :)

Het gaat wel pijn doen.
Het probleem is dat er ontzettend veel geleend geld zit in Crypto, kortom dat werkt enorm versterkend, feitelijk zie je dat nu al.
pi_204716022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat wel pijn doen.
Het probleem zit hem juist in de liquiditeit, iets waar tether juist voor zou moeten zorgen. Een groot probleem dus. Ook krijg je veel onstabielere market prijzen, wat weer extra risicos mee brengt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:36:00 #23
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204716102
quote:
een paar ton in USDT
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef MaximumRush het volgende:
Dit is nog een klein overblijfsel
Dude! :o :o

Door dit soort posts besef ik gelijk weer hoe zeer ik te laat ben -O-
pi_204716121
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:36 schreef YuckFou het volgende:

[..]
[..]

Of binnenkort weer net op tijd :)
pi_204716130
quote:

[..]
[..]

Er komen altijd weer nieuwe kansen ;)
pi_204716136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Van de vorige crash vorig jaar nog. Toen heb ik alles in USDT gegooid toen het begon te dalen. Dit heb ik allemaal over het jaar heen weer coins van gekocht.
Dit is nog een klein overblijfsel dat ik langzaamaan aan het liquideren was in euro's. Ik heb er alle vertrouwen in dat USDT niet valt, dus maak me geen zorgen.
Als het een klein overblijfsel is, dan kan je het risico wel dragen.
Maar evengoed :P
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:41:02 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204716152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef PicoMMP het volgende:
Of binnenkort weer net op tijd :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er komen altijd weer nieuwe kansen ;)
Ik probeer nu voor mijn doen redelijke posities op te bouwen die als t weer fors aantrekt leuk kunnen opleveren, maar een paar ton een overblijfsel noemen zit daar niet in :+ :D
pi_204716173
quote:

[..]
[..]

Mwahh, ik heb gewoon geluk gehad met een shitcoin.

Denk niet dat je te laat bent.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:45:14 #29
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204716180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:44 schreef MaximumRush het volgende:
Mwahh, ik heb gewoon geluk gehad met een shitcoin.
Denk niet dat je te laat bent.
Van harte gegund hoor w/
pi_204716203
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]
[..]
Ik probeer nu voor mijn doen redelijke posities op te bouwen die als t weer fors aantrekt leuk kunnen opleveren, maar een paar ton een overblijfsel noemen zit daar niet in :+ :D
Sinds de crash van vorig jaar aan het DCA'en, af en toe wat dipjes kopen en af en toe wat verkopen, investeren in de munten waarin je gelooft, kleine gokjes wagen en niet meer investeren dan dat je kan missen.

Uiteindelijk komt er een bullrun. :)
pi_204716260
Reddit on suicide watch

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204716280
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:54 schreef Ali_boo het volgende:
Reddit on suicide watch

[ afbeelding ]
Waarom die blije PI is toch intens sneu.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 10:57:06 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204716287
Shit is real wanneer er een zelfmoord hulplijn op Reddit staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 11:03:00 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204716323
Nooit gehoord van dat Luna voor deze shit, maar als ik het zo lees vraag ik me heel erg af waarom het zo goed zou zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204716388
Nasdaq futures ook wel weer lekker omlaag.
pi_204716402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom die blije PI is toch intens sneu.
Ik lach die beste mensen toch ook niet uit ? :?

De post illustreert prima hoe snel het sentiment ook kan slaan. De ene week heb je het over de villas en lambos die je gaat kopen met de behaalde winsten

Wanneer het niet volgens plan verloopt, slaat men door naar de andere extreme
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204716420
Hebben we de bodem bereikt of gaan we nog verder naar beneden? Wil nog wel bijkopen, maar ben bang dat het nog verder zal zakken :@
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:18:47 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204716427
quote:

[..]
[..]

Of gewoon eerlijk
The End Times are wild
pi_204716439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik lach die beste mensen toch ook niet uit ? :?

De post illustreert prima hoe snel het sentiment ook kan slaan. De ene week heb je het over de villas en lambos die je gaat kopen met de behaalde winsten

Wanneer het niet volgens plan verloopt, slaat men door naar de andere extreme
Aha duidelijk associeerde die PI met iets van enthousiasme of hoongelach ofzo. Lijkt me verschrikkelijk als je ineens alles kwijt raakt in een dag tijd, al is dat je uiteindelijk grotendeels je eigen schuld.

De huidige situatie toont wel aan dat de markt qua continuïteit en volwassen worden nog vrij weinig is opgeschoten.
blablablabla
pi_204716449
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:16 schreef Ali_boo het volgende:
Hebben we de bodem bereikt of gaan we nog verder naar beneden? Wil nog wel bijkopen, maar ben bang dat het nog verder zal zakken :@
Haha dit heb ik ook een beetje :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204716458
Die bekende Youtuber cryptogeorge of zo heeft maar 5k in crypto zitten dacht veel meer.
blablablabla
pi_204716468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:16 schreef Ali_boo het volgende:
Gewoon wachten tot het weer fatsoenlijk aan het stijgen is en het sentiment wat positiever is.

Je kan beter kopen terwijl het stijgt dan kopen voordat het verder daalt.

pi_204716470
wordt tijd dat ETH/BTC ook in elkaar gaat klappen.
pi_204716471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Shit is real wanneer er een zelfmoord hulplijn op Reddit staat.
Dat is tegenwoordig continu het geval. Die hype is zelfs naar Nederland overgewaaid
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204716478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gewoon wachten tot het weer fatsoenlijk aan het stijgen is en het sentiment wat positiever is.

Je kan beter kopen terwijl het stijgt dan kopen voordat het verder daalt.

[ afbeelding ]
Maar als het dan een dead cat bounce blijkt ben je helemaal de sigaar.
blablablabla
pi_204716480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:23 schreef Elan het volgende:
Die bekende Youtuber cryptogeorge of zo heeft maar 5k in crypto zitten dacht veel meer.
Al die Youtubers en tiktok investors is toch allemaal doen alsof. Alles voor de views
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204716502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar als het dan een dead cat bounce blijkt ben je helemaal de sigaar.
Bij een dead cat bounce stijgt het meestal maar kort voor het weer instort.
Daarom enkele dagen de markt volgen voor je weer instapt.

Of nu instappen en er gewoon vrede mee hebben dat het nog lager kan gaan voor het weer omhoog gaat.

Het perfecte moment timen lukt je toch niet.
pi_204716520
Luna op $0,07
pi_204716535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Luna op $0,07
op binance al 0,04 >:)
pi_204716546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
op binance al 0,04 >:)
Marketcap is nog steeds $300 miljoen (blijkbaar veel meer circulerende coins dan dat ik gisteren dacht of ze hebben gigantisch bij gemint in 24 uur).
Kan nog wel onder de $0,01 zakken dus.
pi_204716579
Ik dacht al, er klopt iets niet :D

Gisteren zag ik 850 miljoen Luna in ciruclatie, nu zijn het er al ruim 5 miljard.

bron: https://fcd.terra.dev/v1/circulatingsupply/luna

_O-

Deze chart is nog niet helemaal bij (we staan al ruim 3x hoger qua inflatie) maar het geeft aan wat ik bedoel:

bron: https://www.statista.com/statistics/1298467/luna-circulating-supply/
pi_204716581
Vuurvlieg is verdacht stil op het moment :D :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204716610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vuurvlieg is verdacht stil op het moment :D :P
Die is druk aan het farmen op z'n boerderie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 11:43:48 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204716611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

Gisteren zag ik 850 miljoen Luna in ciruclatie, nu zijn het er al ruim 5 miljard.

_O-

Deze chart is nog niet helemaal bij (we staan al ruim 3x hoger qua inflatie) maar het geeft aan wat ik bedoel:
[ afbeelding ]

Ok, wie heeft de geldprinter aan laten staan :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:44:34 #55
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204716618
UST hoger in prijs dan Luna :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:45:04 #56
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204716624
quote:

_O-

[ afbeelding ]

Waaron drukken ze nou meer af smh
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_204716632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:45 schreef corehype het volgende:

[..]
Geen idee, maar het helpt niet echt voor de koers.

Dacht er gisteren nog aan om er voor de gein $100 in te stoppen zodra de marketcap $50M zou zijn maar op deze manier raak ik het met geen stok meer aan natuurlijk.
pi_204716636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bij een dead cat bounce stijgt het meestal maar kort voor het weer instort.
Daarom enkele dagen de markt volgen voor je weer instapt.

Of nu instappen en er gewoon vrede mee hebben dat het nog lager kan gaan voor het weer omhoog gaat.

Het perfecte moment timen lukt je toch niet.
Ik doe inderdaad louter DCA en koop niks extra, dat timen geeft alleen maar stress en je timed zoals je terecht zegt toch nooit goed, tenzij je een keer smerig mazzel hebt.

Heb het idee dat we naar 'normale' waardes gaan van pre corona met uiteraard wel een percentage natuurlijke groei. Die hele influx van geprint coronageld moet er uit. Op de reguliere aandelenmarkten is het geen haar beter trouwens. Zo'n Tesla wat wereldwijd toch prima zaken doet is dit jaar ook bijna 40% gedaald, gisteren alleen al 8% er af. Zou me pas zorgen gaan maken als de dalingen alleen BTC en crypto betroffen.
blablablabla
pi_204716639
twitter
pi_204716646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
wordt tijd dat ETH/BTC ook in elkaar gaat klappen.
Wel jammer dat men niet naar BTC vlucht maar weer naar die verdomde overheidsmunten ;(
pi_204716659
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben UST niet gesloopt, UST was in de basis een ponzi (met 20% rendement dat uit de lucht kwam) en dat hebben ze versneld aangetoond voordat er nog meer geld in zat.

Als UST goed ontworpen was, dan was dit niet gelukt.

En nee, ethisch is het niet maar wel effectief.

Als het niet klopt, dan klapt het vroeg of laat.
pi_204716660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die is druk aan het farmen op z'n boerderie.
Z'n oogst aan het redden terwijl de tornado er overheen raast.
pi_204716672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:45 schreef corehype het volgende:

[..]
Omdat het protocol zo werkt. Ze burnen UST en minten Luna om de peg van UST te herstellen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204716684
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:50 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Omdat het protocol zo werkt. Ze burnen UST en minten Luna om de peg van UST te herstellen
En ze vragen aan de community dus ook nog een vote om vanaf block x dat minten te versnellen en daarmee dus je "waarde" nog verder te verdunnen _O-

Wat een shit show.
pi_204716720

[ Bericht 36% gewijzigd door Ali_boo op 12-05-2022 12:02:52 ]
pi_204716740
quote:

_O-

[ afbeelding ]

Sinds deze post zijn er al 750 miljoen Luna bijgemint.
Dat is 14,45% inflatie in 20 minuten.
pi_204716803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sinds deze post zijn er al 750 miljoen Luna bijgemint.
Dat is 14,45% inflatie in 20 minuten.
gaat dat automatisch of manueel?
pi_204716829
UST maar afstoten dan, Luna redden |:)
pi_204716835
Bodem gehad?
Markt blijft moeilijk voorspelbaar in berentijd.
Vakman pur sang
pi_204716862
3 cent _O-
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 12:11:53 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204716879
Het OP grafiekje kan het allemaal niet meer aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:13:50 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204716901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat het je strot doorgeduwd wordt door Woke overheden.

Maar die stretchen het nog zo ver dat men een halve revolutie tegen green deal en EU zal beginnen...
Juist niet. Het wordt juist tegengehouden door grote vleesbedrijven. Oa door rechtszaken over de naam van de producten te beginnen.

Lab vlees zou juist voor nederland zo'n uitkomst kunnen bieden. Stel je voor dat we echt vlees kunnen kweken zonder de uitstoot van stikstof erbij, zonder de megastallen, zonder de ruimte die koeien innemen, zonder kunstmest, etc. Dat zou Nederland zoveel kansen bieden.

Maargoed als jij dat woke vind... ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204716933
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Juist niet. Het wordt juist tegengehouden door grote vleesbedrijven. Oa door rechtszaken over de naam van de producten te beginnen.
Als ze in juridische zin gelijk hebben ligt dat dan aan grote vleesbedrijven of aan beyond Meat zelf?

quote:
Lab vlees zou juist voor nederland zo'n uitkomst kunnen bieden. Stel je voor dat we echt vlees kunnen kweken zonder de uitstoot van stikstof erbij, zonder de megastallen, zonder de ruimte die koeien innemen, zonder kunstmest, etc. Dat zou Nederland zoveel kansen bieden.
Zonder stikstof groeien planten niet en krijgen we honger. Stikstof is een onderdeel van eiwit. https://www.brouw-bier.nl(...)we%20ook%20zeggen,CH(NH2)%2DCOOH.

quote:
Maargoed als jij dat woke vind...
Niks tegen progressie, maar begin daar dan maar mee voordat je het oude afbreekt.

Iedereen gooit maar zijn oude schoenen weg voordat ze nieuwe gekocht hebben lijkt het als het gaat om klimaat maar toch loopt iedereen buiten nog gewoon op schoenen.

Ik vind dat een vreemde gewaarwording.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:18:35 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204716944
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ze in juridische zin gelijk hebben ligt dat dan aan grote vleesbedrijven of aan beyond Meat zelf?
[..]
Zonder stikstof groeien planten niet en krijgen we honger. Stikstof is een onderdeel van eiwit. https://www.brouw-bier.nl(...)we%20ook%20zeggen,CH(NH2)%2DCOOH.
Joh, je snapt toch ook wel zelf wat de voordelen zijn. En het stikstof zou niet 'op' zijn opeens. Er zijn nog meer dan genoeg andere bronnen.

Ik wacht er persoonlijk met smart op, en ook op de investeringskansen. Denk dat we over een jaar fo 50 echt nauwelijks nog echte dieren gebruiken voor onze vleesconsumptie.
pi_204716965
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Joh, je snapt toch ook wel zelf wat de voordelen zijn. En het stikstof zou niet 'op' zijn opeens. Er zijn nog meer dan genoeg andere bronnen.

Ik wacht er persoonlijk met smart op, en ook op de investeringskansen. Denk dat we over een jaar fo 50 echt nauwelijks nog echte dieren gebruiken voor onze vleesconsumptie.
Wie weet.

Ik denk niet dat het zo makkelijk is. Maar als er punten zijn waar technologie meer is op gaan focussen dan is het wel bio/farmacie achtige zaken.

Maar we worden ook ouder en ziek etc.

Daarnaast is CO2 uitstoot ook wel schromelijk overdreven als je je bedenkt dat je een koe op een stuk wei kan laten grazen, zij gras eet, een beetje over het weiland heenpist en poept, en vanzelf groter wordt.

En het jaar erop ligt dezelfde grasmat er.

Die koe groeit effectief op zonlicht en wat mineralen in de bodem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204716966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En ze vragen aan de community dus ook nog een vote om vanaf block x dat minten te versnellen en daarmee dus je "waarde" nog verder te verdunnen _O-

Wat een shit show.
Ergste is dat het niet eens werkt. UST blijft wegzakken
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204717003
Volgens CMC is er nu 12.5 miljard UST in circulatie. Supply was vorige week 18 miljard als ik het me goed herinner

Er gaat niets van Luna overblijven als het zo doorgaat
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:27:28 #78
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204717018
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Aha dus mijn usdc geld is veilig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_204717026
volgende tether dump omlaag incoming?
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:30:46 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204717048
En BTC flink omhoog. Mensen stappen in omdat ze bang zijn de bodem te missen?
pi_204717071
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En BTC flink omhoog. Mensen stappen in omdat ze bang zijn de bodem te missen?
retest 30k en weer verder omlaag.
pi_204717075
Wat dan wel weer interessant is aan tether is dat de volledige margin markt via USDT loopt.

Dus als tether daalt zullen de koersen van alles wat in USDT geprijsd is juist stijgen. Oftewel long gaan als je denkt dat tether gaat crashen?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204717104
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie weet.

Ik denk niet dat het zo makkelijk is. Maar als er punten zijn waar technologie meer is op gaan focussen dan is het wel bio/farmacie achtige zaken.

Maar we worden ook ouder en ziek etc.

Daarnaast is CO2 uitstoot ook wel schromelijk overdreven als je je bedenkt dat je een koe op een stuk wei kan laten grazen, zij gras eet, een beetje over het weiland heenpist en poept, en vanzelf groter wordt.

En het jaar erop ligt dezelfde grasmat er.

Die koe groeit effectief op zonlicht en wat mineralen in de bodem.
Kom je hier nou ook al laten zien dat je geen reet van dit soort dingen begrijpt?
What Would Goku Do
pi_204717113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heb ik nooit iemand horen roepen dat stikstofoxiden niet nodig zijn voor de groei van planten.

De stikstofcrisis gaat echter om natuurgebieden waar juist weer teveel stikstof terecht komt, waardoor de vegetatie verandert, waardoor er andere of geen insecten meer op afkomen, waardoor er geen of andere vogels op afkomen of minder kleine zoogdieren, waardoor er minder roofvogels overleven, vossen en bunzingen geen prooi meer vinden, etc.

Je wil die keten beschermen.

Op een boerenakker is stikstof prima, daar is het nodig voor snelle groei van gewassen.
pi_204717124
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Het OP grafiekje kan het allemaal niet meer aan.
Al een paar weken, is dat te fixen?

Vond het juist zo'n laagdrempelige manier om de koers mee te krijgen, weinig ruis en meteen kijken of iemand hier nog wat interessants heeft gezegd.

Het viel wel redelijk samen met firefly z'n oneindige gezever, ik ruik een complot.
What Would Goku Do
pi_204717130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:54 schreef LXIV het volgende:
Als iedereen zijn Tether nu wil omzetten in Fiat, zijn er dan genoeg dollars? Hoe is dat geregeld?
:D
pi_204717142

Waazaaa Luna in the house
pi_204717143
quote:

_O-

[ afbeelding ]

Inmiddels zijn er in 1 uur al 39,13% Luna bij gemint.

(7,11 miljard t.o.v. 5,11 miljard)

https://fcd.terra.dev/v1/circulatingsupply/luna
pi_204717161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
:D
Tether print dan Tether bij, daarmee kopen ze BTC en dan verkopen ze dat in dollars, en wat ze over houden kopen ze weer Tethers om de prijs omhoog te laten gaan.

Niemand die het merkt, want niemand kan dit proces bekijken, en zolang niemand er aan twijfelt werkt het gewoon.
pi_204717168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kom je hier nou ook al laten zien dat je geen reet van dit soort dingen begrijpt?
Kansarme. :')
pi_204717217
Heb voor de grap 1000 Luna gekocht het maakt idiote sprongen x3 naar boven maar krijg het niet verkocht of het is alweer gezakt _O-
blablablabla
pi_204717226
Oh gelukt, tering dat was snel verdiend.
blablablabla
pi_204717242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:53 schreef Elan het volgende:
Oh gelukt, tering dat was snel verdiend.
Kom nu met een forst bedrag, je kunt het!
pi_204717246
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Verkoop je schoonmoeder.
pi_204717249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee joh, is puur casino _O- . Net weer 12 cent, net 3, en gelijk weer 3 :')
blablablabla
pi_204717255
twitter
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:58:13 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204717260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Marketcap is nog steeds $300 miljoen (blijkbaar veel meer circulerende coins dan dat ik gisteren dacht of ze hebben gigantisch bij gemint in 24 uur).
Kan nog wel onder de $0,01 zakken dus.
Als de koers zo gedaald is moet er bij gelijke marketcap wel heel veel bij gemunt zijn.
Dit is gewoon dezelfde verwatering als je op de beurs ziet. Al gaat de marketcap terug naar de oude waarde, dan blijft de koers nog een factor 10 oid schter
The End Times are wild
pi_204717328
Na een dag helemaal demoeder instorten staat terra nog gewoon in de top 100.

Dit zegt volgens mij wel genoeg over de crypto gekte.

van $120 naar $0.07!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 13:05:58 ]
pi_204717347
twitter

Wat denken jullie is Celsius ook in gevaar?
pi_204717387
Flinke slachting wel :o

Voor het eerst sinds ik in crypto zit sta ik op verlies.

Gelukkig nooit meer gedaan dan ik kan missen.
No bitch to me
pi_204717408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Wat denken jullie is Celsius ook in gevaar?
Een munt die geen enkele economische waarde genereert maar wel 18% rendement belooft gaat vroeg of laat omvallen natuurlijk. Iedereen die daar langer dan 1 minuut over nadenkt snapt dat dat rendement alleen betaald kan worden met nieuwe instroom en op den duur onhoudbaar zal worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 13:17:26 ]
pi_204717413
_O-

Dus dit is een beetje het einde voor alles behalve bitcoin en etherium oid?
pi_204717428
Het is wel grappig om de twee super kritische denkers weer in dit topic terug te zien na de grote "crash".

Alleen jammer dat we nu zeker 500% hoger staan _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 13:19:17 ]
pi_204717440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:16 schreef ludovico het volgende:
_O-

Natuurlijk niet, genoeg hele mooie projecten in de space.
blablablabla
pi_204717447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:16 schreef ludovico het volgende:
_O-

Onderschat de domheid van de mens niet.
pi_204717450
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, genoeg hele mooie projecten in de space.
Ik begrijp het idee er niet zo van, makkelijk transacties doen, anoniem, niet te falsificeren, overal toegankelijk, lage kosten, met een munt die niet verwaterd, klinkt goed.

Maar daar heb je er maar 1 van nodig die dan zo grootmogelijk geaccepteerd wordt? Want valuta is uiteindelijk natuurlijk vertrouwen.

Bitcoin heeft de naam. Maar is wat log (?) wordt weleens gezegd.

Die overige 100 zijn toch totale kolder cmon?
pi_204717453
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Een munt die geen enkele economische waarde genereert maar wel 18% rendement belooft gaat vroeg of laat omvallen natuurlijk. Iedereen die daar langer dan 1 minuut over nadenkt snapt dat dat rendement alleen betaald kan worden met nieuwe instroom en op den duur onhoudbaar zal worden.
Ik bedoel het platform niet die munt.
pi_204717478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik begrijp het idee er niet zo van, makkelijk transacties doen, anoniem, niet te falsificeren, overal toegankelijk, lage kosten, met een munt die niet verwaterd, klinkt goed.

Maar daar heb je er maar 1 van nodig die dan zo grootmogelijk geaccepteerd wordt? Want valuta is uiteindelijk natuurlijk vertrouwen.

Wat doen de "overige 100" wat bitcoin momenteel niet kan?
pi_204717492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik bedoel het platform niet die munt.
Als ik op Twitter lees dat mensen niet meer kunnen withdrawen dan heb ik weinig vertrouwen.
pi_204717509
quote:

[..]

Waarom zou er geen ruimte zijn voor meerdere ontwikkelingsplatformen met allemaal hun eigen unieke kwaliteiten en kenmerken? Je kunt voor je OS toch ook kiezen tussen bijvoorbeeld Windows, iOs en Android en Linux? Waarom dan niet (bijvoorbeeld) ETH, Solana en Cardano als verschillende gedecentraliseerde applicaties/ smart contracts?
blablablabla
pi_204717520
quote:

[..]

Er zijn zoals gezegt genoeg mooie projecten, helaas zorgt speculatie voor een vertekend beeld, zo zijn er vage meme coins zonder enige nut die meer waard zijn dan AMSL, maar er zijn ook hele leuke projectjes die echt nut hebben, ik vind dit bijvoorbeeld wel een aardige: https://heliumminers.nl/b(...)ning-in-een-notendop

En volgens mij zijn er ook projecten waarbij je energie kunt terugleveren en de opbrengst verdelen via Blockchain.

En zo zijn er best veel projecten die gewoon heel nuttig zijn.
pi_204717547
Overigens denk ik dat er uiteindelijk maar 5 dominante layer 1 networks zullen zijn, ik durf gerust te stellen dat 2 plekjes al vergeven zijn namelijk Bitcoin en Ethereum.
pi_204717564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er zijn zoals gezegt genoeg mooie projecten, helaas zorgt speculatie voor een vertekend beeld, zo zijn er vage meme coins zonder enige nut die meer waard zijn dan AMSL, maar er zijn ook hele leuke projectjes die echt nut hebben, ik vind dit bijvoorbeeld wel een aardige: https://heliumminers.nl/b(...)ning-in-een-notendop

En volgens mij zijn er ook projecten waarbij je energie kunt terugleveren en de opbrengst verdelen via Blockchain.

En zo zijn er best veel projecten die gewoon heel nuttig zijn.
Zoveel mooie projecten inderdaad.
ETH heeft ook genoeg problemen qua schaalbaarheid, en we moeten maar zien of de transitie naar PoS vlekkeloos verloopt. Maar de concurrentie stelt ook weinig voor. Het kan zomaar zo zijn dat de uiteindelijke ETH-killer qua technische functionaliteit nog moet worden uitgevonden, of nu ergens voor 0.00002 cent te koop is :P ..
blablablabla
pi_204717569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ik op Twitter lees dat mensen niet meer kunnen withdrawen dan heb ik weinig vertrouwen.
Klopt las ik ook. Belooft niet veel goeds.
pi_204717588
Je krijgt toch het gevoel BTC gaat best lekker zo alleen stonden we gisteren nog op 30K rond deze tijd _O- .
blablablabla
pi_204717617
Trouwens de Mempool van BTC zat nog nooit zo vol :)
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:43:47 #117
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204717630
quote:
Ik ben begin 2020 begonnen met crypto en heb me toen goed ingelezen in de technieken erachter, blockchain, smart contracts, t verschil tussen bitcoin en ethereum en geprobeerd een deel van de andere munten te doorgronden, het was toen nog redelijk overzichtelijk met munten die uit een fork waren ontstaan en andere die smartcontract functionaliteit implementeerden enzo nog wat leuke projecten, in de maanden erna is crypto ontploft en nam ook het aantal shitcoins via pancakeswap en andere ongereguleerde swaps enorm toe.

Dat daar een hoop scamcoins en onzin bij zat zag je onmiddellijk maar t nam een enorme vlucht toen die Shibainu werd gelanceerd en elke simplehead die zich op dogecoin had gestort daar het nieuwe goud in zag.
Dat is best een tijd nog goed gegaan maar de influx van memecoins was zo groot dat er wat dat betreft wel verzadiging moest optreden en toen die squidgame scam rondging was het erna voor een deel wel over met de happy handel, NFT's waren ineens heel hot, Meta beloofde nog meer gouden bergen en iedereen ging farmen en staken en met het beetje beperkte kennis wat ik heb dacht ik toen al dat het best wel eens het einde van de crypto hype kon zijn en dat gebeurde ook, koersen stagneerde of gingen vrolijk omlaag en we kwamen in de zijwaartse beweging terecht waar we al maanden in zitten, daardoor ben ik veel minder actief ermee en heb ook het hele Terra/Luna verhaal gemist wat nu die crash veroorzaakt en de paniek is compleet.

Maar de grotere coins die nog steeds waarde hebben zijn meestal al wat ouder hebben een enthousiaste developement groep erachter en hebben een duidelijk verhaal wat het doel van die munt is, en dat is dan niet het geijkte sneller geld overmaken overal ter wereld blablabla....just my 2 cents waarom er meer munten dan BTC en ETH zijn :7
pi_204717634
Gelukkig mag er nog 90% af voor ik op verlies sta ;(
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204717663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom zou er geen ruimte zijn voor meerdere ontwikkelingsplatformen met allemaal hun eigen unieke kwaliteiten en kenmerken? Je kunt voor je OS toch ook kiezen tussen bijvoorbeeld Windows, iOs en Android en Linux? Waarom dan niet (bijvoorbeeld) ETH, Solana en Cardano als verschillende gedecentraliseerde applicaties/ smart contracts?
Als valuta, welke voordelen zie je daar dan aan?
Smart contract (?) Lijkt me nogal case sensitief en niet functioneel als valuta.
pi_204717725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Smart contract (?) Lijkt me nogal case sensitief en niet functioneel als valuta.
Smart Contracts gaat dan vooral over bezit, een nog veel interessanter vlak van Crypto omdat er veel meer bezit dan valuta is, en het onzettend handig is als je bezit op een geautomatiseerde manier kunt verhandelen.
pi_204717730
8,17 miljard Luna :D

Dat is 60% inflatie t.o.v. 11:39 uur :P

pi_204717733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Smart Contracts gaat dan vooral over bezit, een nog veel interessanter vlak van Crypto omdat er veel meer bezit dan valuta is, en het onzettend handig is als je bezit op een geautomatiseerde manier kunt verhandelen.
Klinkt als een ledger voor een beroepsgroep als een Notaris.
pi_204717738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom hebben we ETH nodig als valuta terwijl we BTC hebben? Juist als valuta is ETH toch redelijk nutteloos, de kracht zit hem in het feit dat het een grote praktische functionaliteit heeft. Daar zit de intrinsieke waarde van veel altcoins, die waarde vervalt als het protocol technisch of bijvoorbeeld vanuit veiligheidsoogpunt blijkt te falen. Zoals Solana dat direct 10% daalde na die hack in februari.
blablablabla
pi_204717741
Wat ik niet begrijp, waarom zou je je 0,50 UST nu niet gewoon omwisselen naar USDT of bitcoin?

Ja je boekt dat 50% verlies, maar zoals het er nu naar uitziet is die 50 cent totaal onbacked en kan dus nog heel erg makkelijk 100% verlies worden...

De Terra printer is nu echt op weimar snelheid aan het printen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 13:58:03 ]
pi_204717749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:57 schreef Elan het volgende:
Waarom hebben we ETH nodig als valuta terwijl we BTC hebben? Juist als valuta is ETH toch redelijk nutteloos, de kracht zit hem in het feit dat het een grote praktische functionaliteit heeft.
BTC was toch duur om transacties mee te verrichten.
Etherium dan beter.

Praktische functionaliteiten klinkt leuk maar na 10 jaar crypto's ken ik nog geen enkel voorbeeld, klinkt als een hoop theoretisch geneuzel van fanboys.
pi_204717768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Etherium dan beter.
BTC heeft het Lightning Network, dat kan een groot deel van de transacties afhandelen.

Etherium ken ik niet.
pi_204717775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt als een ledger voor een beroepsgroep als een Notaris.
Klopt, of als een Beurs waar je aandelen verhandeld. Of een boer die zijn oogst wilt verkopen.
Overigens zal de Notaris nog steeds nuttig zijn bij het vaststellen van het bezit en het opstellen van de NFTs of Smart Contracts, dit is geen toekomstmuziek, er is al iemand in Nederland die dit met zijn eigen bedrijf heeft gedaan en soms aannemers vraagt of ze in zijn NFT betaald willen worden :)
pi_204717788
quote:

[..]
Etherium dan beter.

Praktische functionaliteiten klinkt leuk maar na 10 jaar crypto's ken ik nog geen enkel voorbeeld, klinkt als een hoop theoretisch geneuzel van fanboys.
Etherium wat is dat?
pi_204717798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
8,17 miljard Luna :D

Dat is 60% inflatie t.o.v. 11:39 uur :P

8,65 miljard Luna

_O-
pi_204717806
$DXY gaat hard omhoog.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:05:06 #131
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204717808
quote:
Er is een grote globale verzekeraar die de ladingen van containerschepen in een blockchain/smart contract opslaat wat bij elke haven wordt bijgewerkt, dat werkt eindeloos veel sneller dan het database bijwerken zoals dat eerder ging en is veel minder fraude gevoelig.
Daarnaast wordt er bijvoorbeeld in NL gekeken of het PGB van chronisch zieken via een blockchain kan worden bijgehouden zodat zorgcowboys er niet mee kunnen frauderen....
pi_204717829
quote:

[..]
Etherium dan beter.

Hier heb je wat bitcoin.

De koste was 1 sat. Nu kan je misschien aan de hand van deze transactie wel wat praktische usecaeses bedenken ipv deze oude argumenten te komen.

lightning:lnurl1dp68gurn8ghj7ctsdyhxc6t8dp6xu6twvuhxw6txw3ej7mrww4exctecxp3r2cnrxceryd3sx5ukgvmzxsexvvrrvyersdnpxy6n2e3kvy6ngenrxdjn2efe893xgdtyx5cq62c9js

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 14:09:13 ]
pi_204717845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hier heb je wat bitcoin.

De koste was 1 sat. Nu kan je misschien aan de hand van deze transactie wel wat praktische usecaeses beginnen ipv deze oude argumenten te komen.

lightning:lnurl1dp68gurn8ghj7ctsdyhxc6t8dp6xu6twvuhxw6txw3ej7mrww4exctecxp3r2cnrxceryd3sx5ukgvmzxsexvvrrvyersdnpxy6n2e3kvy6ngenrxdjn2efe893xgdtyx5cq62c9js
_O_
blablablabla
pi_204717847
Bear of bullmarket maakt voor het niveau van de posts hier weinig uit. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204717855
Hoe gaat het met Luna @firefly3? Had je nog gelijk?
pi_204717867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:09 schreef dimmak het volgende:
Hoe gaat het met Luna @:firefly3? Had je nog gelijk?
200 Oogsten zijn aan het mislukken, die zien we voorlopig niet,
pi_204717887
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Er is een grote globale verzekeraar die de ladingen van containerschepen in een blockchain/smart contract opslaat wat bij elke haven wordt bijgewerkt, dat werkt eindeloos veel sneller dan het database bijwerken zoals dat eerder ging en is veel minder fraude gevoelig.
Daarnaast wordt er bijvoorbeeld in NL gekeken of het PGB van chronisch zieken via een blockchain kan worden bijgehouden zodat zorgcowboys er niet mee kunnen frauderen....
Ja, intern wordt het gebruikt, wat doet dit voor een miljardenmarkt. Is dat functioneel zo qua toepasbaarheid over de hele globe? Moeten we dit per juridisdictie gaan bekijken? Gaan overheden het oppakken?
pi_204717893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Nu kan je misschien aan de hand van deze transactie wel wat praktische usecaeses bedenken ipv deze oude argumenten te komen.
? Oud argument terwijl niemand mijn god weet waar ze het voor nodig heeft?
pi_204717901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
8,65 miljard Luna

_O-
9 miljard Lets Fucking Go

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit geld ik dus voor 0.0001 Usd ook naar Belgie sturen, Microsoft, Nepal, India, Venezuela, Oekraiene, Rusland.

Nee echt niemand hoeft geld te sturen wereldwijd, digitaal, zonder kosten, wat niet te stoppen is nee.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 14:16:53 ]
pi_204717907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:10 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
200 Oogsten zijn aan het mislukken, die zien we voorlopig niet,
Ook z'n Luffy en Tenshi zijn door het putje aan het gaan... kan verkeren...
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:15:28 #141
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204717909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, intern wordt het gebruikt, wat doet dit voor een miljardenmarkt. Is dat functioneel zo qua toepasbaarheid over de hele globe? Moeten we dit per juridisdictie gaan bekijken? Gaan overheden het oppakken?
Ik ben geen wandelende encyclopedie ofzo dus lees je in zou 'k zeggen;
https://101blockchains.com/smart-contract-use-cases/
pi_204717916
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:15 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Ik ben geen wandelende encyclopedie ofzo dus lees je in zou 'k zeggen;
https://101blockchains.com/smart-contract-use-cases/
[ afbeelding ]
Ik zie geen voorbeeld, het voelt alsof je me naar god laat zoeken.

Als het zo overduidelijk functioneel is en toepassingen heeft dan is het toch niet zo lastig om mij daar op te wijzen, als je vindt dat ik lastige vragen stel dan is dat voor mij "bewijs" dat er niet zoveel duidelijke toepassingen zijn die van toepassing zijn voor je gemiddelde wereldbewoner.

Dat specifieke bedrijven smart contracts handig vinden en ledgers gebruiken intern is duidelijk.

Ik mis de toepassing van de bekende crypto munten met de economische realiteit.
Smart contract van het systeem gebruiken ipv eigen systeem opzetten lijkt me een handige functionaliteit. Who knows.

We zijn 10 jaar verder hè, als het wat is zou ik er niet naar moeten zoeken.
pi_204717936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:14 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
9 miljard Lets Fucking Go
[..]

9,25 miljard :D

Het minten versnelt... het totale aantal dat er in maart in circulatie was, wordt er nu in 10 minuten bij gemint.
En zolang UST niet "gepegd" is, kan niemand het stoppen vermoed ik.
pi_204717951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Overheden zouden dit bijvoorbeeld kunnen gebruiken om op transparante en veilige manier gegevens te delen, ik zou bijvoorbeeld samen met de overheid kunnen besluiten om mijn digitale identiteit op een BlockChain te zetten, en deze bijvoorbeeld weer te verrijken met andere attributen, en deze vervolgens weer met third parties kan overleggen, bijvoorbeeld banken of financiële instellingen.
pi_204717953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het zo overduidelijk functioneel is en toepassingen heeft dan is het toch niet zo lastig om mij daar op te wijzen, als je vindt dat ik lastige vragen stel dan is dat voor mij "bewijs" dat er niet zoveel duidelijke toepassingen zijn die van toepassing zijn voor je gemiddelde wereldbewoner.
Het feit alleen al dat je voor 1 satoshi aan kosten geld de hele wereld kan oversturen, ongeacht de locatie (dus ook Noord-Korea) zou toch wel iets duidelijk moeten maken over het nut van een decentrale blockchain.
pi_204717974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het feit alleen al dat je voor 1 satoshi aan kosten geld de hele wereld kan oversturen, ongeacht de locatie (dus ook Noord-Korea) zou toch wel iets duidelijk moeten maken over het nut van een decentrale blockchain.
Mensen die minachtend doen over crypto zijn veelal bubbeldenkers die het zelf goed voor elkaar hebben, 80% van de wereldbevolking heeft geen beschikking over een veilige bankrekening of valuta, laat staan over een goede manier om geld over te maken.

Beetje zelfde type mensen die boos zijn dat Brazilie de bossen kapt, maar wel zelf een dikke auto rijd.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:23:10 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204717975
Watskeburt?
Daar gaat mijn early retirement :(
pi_204717990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:23 schreef RamboDirk het volgende:
Watskeburt?
Daar gaat mijn early retirement :(
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:28:20 #149
19297 stinkie
pi_204718022
Technisch al meerdere serieuze toepassingen mogelijk, maar alles waarbij persoonlijke gegevens worden gebruik, ook anoniem (pseudoniem) of geaggregeerd gaat vooralsnog tegen de wet in. Aantal jaar geleden ook al iets door de landsadvocaat afgeschoten.

Dus zo’n PGB zie ik nog niet zo snel gebeuren. Inmutable en distributed , dus gaat in tegen recht op vergeten en recht van aanpassing.
pi_204718036
Toch maar een Luna order gezet op $0.015. Zal vast niet geraakt worden, maar gisteren hadden we $0.02 ook niet verwacht denk ik.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204718040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:12 schreef TornadoDK het volgende:

Gelukkig nooit meer gedaan dan ik kan missen.
Heel verstandig. Het is ook basisregel 1 :) Ik hoop niet dat er veel studenten in NL zijn die elke maand hun max stufi in luna hadden gezet... :{ :'(
pi_204718051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:29 schreef Ronald het volgende:
Toch maar een Luna order gezet op $0.015. Zal vast niet geraakt worden, maar gisteren hadden we $0.02 ook niet verwacht denk ik.
Er zijn 9 miljard Luna bijgemint in 24 uur. Het is nog geen $0,001 waard op het moment.

Zorg iig dat je sowieso geen Luna meer hebt op het moment dat Binance aankondigt dat ze het delisten.
pi_204718061
Nog steeds mensen die UST/Luna traden? Als ik poep op de blockchain zou zetten zouden sommigen van jullie dat ook nog traden volgens mij :')
pi_204718073
quote:
Wat een clusterfuck zeg :')

En dan te bedenken dat er echt mensen zijn die dit nog willen traden. :')
pi_204718079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn 9 miljard Luna bijgemint in 24 uur. Het is nog geen $0,001 waard op het moment.

Zorg iig dat je sowieso geen Luna meer hebt op het moment dat Binance aankondigt dat ze het delisten.
Ja idd, order toch maar gecancelled, dit dump festijn is ook wel gekkenwerk eigenlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204718083
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:28 schreef stinkie het volgende:
Technisch al meerdere serieuze toepassingen mogelijk, maar alles waarbij persoonlijke gegevens worden gebruik, ook anoniem (pseudoniem) of geaggregeerd gaat vooralsnog tegen de wet in. Aantal jaar geleden ook al iets door de landsadvocaat afgeschoten.

Dus zo’n PGB zie ik nog niet zo snel gebeuren. Inmutable en distributed , dus gaat in tegen recht op vergeten en recht van aanpassing.
Daar zijn prima oplossingen voor te bedenken, daarnaast is het maar zeer de vraag of dit onder de AVG valt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:35:45 #158
335133 MichaelScott
pi_204718093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nog steeds mensen die UST/Luna traden? Als ik poep op de blockchain zou zetten zouden sommigen van jullie dat ook nog traden volgens mij :')
Klopt, dat noemen we NFTs.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 14:38:12 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204718115
quote:
Geldprinter doet brrrrrr
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:39:53 #160
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204718128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zeker! ff dikke winst maken met $10 Luna :7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204718174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
9,25 miljard :D

Het minten versnelt... het totale aantal dat er in maart in circulatie was, wordt er nu in 10 minuten bij gemint.
En zolang UST niet "gepegd" is, kan niemand het stoppen vermoed ik.
10,8

is er een grafiek ergens toevallig?
pi_204718189
quote:
maar s een kleine short gedaan op Luna, beetje laat ik weet t.
pi_204718198
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mensen die minachtend doen over crypto zijn veelal bubbeldenkers die het zelf goed voor elkaar hebben, 80% van de wereldbevolking heeft geen beschikking over een veilige bankrekening of valuta, laat staan over een goede manier om geld over te maken.

Beetje zelfde type mensen die boos zijn dat Brazilie de bossen kapt, maar wel zelf een dikke auto rijd.
Precies dit.

De bitcoin "crash" zoals nu, dat maken de Argentijnen elk jaar mee sinds de afgelopen dertig jaar.

Maar in dollars sparen op een bankrekening mogen ze niet (nauwelijks).
pi_204718202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
maar s een kleine short gedaan op Luna, beetje laat ik weet t.
Met Luna komt het niet meer goed, 1000% bij gemint afgelopen 24 uur _O- :')
pi_204718205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Ben je nu m'n posts op Tweakers aan het lezen? :P
pi_204718211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben je nu m'n posts op Tweakers aan het lezen? :P
Zijn ze daar nog steeds zo autistisch?
pi_204718225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Absoluut, en deels ook hardleers.

Ik ben trouwens ook een autist :P
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:51:49 #168
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204718227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:16 schreef ludovico het volgende:
Dat specifieke bedrijven smart contracts handig vinden en ledgers gebruiken intern is duidelijk.
Ik mis de toepassing van de bekende crypto munten met de economische realiteit.
Smart contract van het systeem gebruiken ipv eigen systeem opzetten lijkt me een handige functionaliteit. Who knows. We zijn 10 jaar verder hè, als het wat is zou ik er niet naar moeten zoeken.
Joh, veel meer weet ik er ook niet over hoor, ik ben een beetje gaan traden en minen om er wat aan te verdienen, dat is me prima gelukt en ik vind het leuke materie, maar ik voel me niet geroepen om mezelf in allerlei bochten te wringen om je een antwoord hierop te geven.
De usecase voor smart contracts is nog niet heel oud, het voordeel van een blockchain, decentraal en niet te beïnvloeden, is inmiddels wel bekend, maar dat is ook nog maar kort ten opzichte van oudere technieken en zoals hierboven iemand al schreef, sommige situaties botsen met wet en regelgeving en wellicht moet daar eerst ingegrepen worden voor het met deze techniek gebruikt kan worden, who knows, wat dat betreft is 4/5 jaar natuurlijk heel kort voor zo'n alomvattende techniek.
pi_204718241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Absoluut, en deels ook hardleers.

Ik ben trouwens ook een autist :P
Dat geeft niets, zolang je maar niet autistisch gedraagt, heb trouwens perm ban op tweakers, dronken in discussie gaan met een zwaar autistische mod is een slecht idee :D
pi_204718271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat geeft niets, zolang je maar niet autistisch gedraagt, heb trouwens perm ban op tweakers, dronken in discussie gaan met een zwaar autistische mod is een slecht idee :D
Ah, ik ben nooit dronken, mss is dat m'n geheim voor accountbehoud :P

(tenminste, 1 Tripel op vrijdagavond zet niet echt zoden aan de dijk denk ik)
pi_204718285
Als hardwerkende arbeider die gewoon werkt voor zijn geld en meer vermogen vergaart door te sparen en normaal te beleggen is dit wel genieten geblazen.

Hoogmoed komt voor de val. De exit-deur is te klein voor iedereen.
pi_204718298
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:58 schreef Confetti het volgende:
Als hardwerkende arbeider die gewoon werkt voor zijn geld en meer vermogen vergaart door te sparen en normaal te beleggen is dit wel genieten geblazen.

Je portfolio is vast niet gekrompen de afgelopen 5 maanden.
blablablabla
pi_204718299
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:58 schreef Confetti het volgende:

Waarom zou je met een kleine beurs geen crypto mogen bezitten?
Je kunt bijvoorbeeld ook gewoon Bitcoin sparen of met een kleiner bedrag speculeren als je dat leuk vind, mijn vader van bijna 80 vind het hastikke leuk om te volgen en met een paar tientjes te speculeren.
pi_204718302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Je portfolio is vast niet gekrompen de afgelopen 5 maanden.
Je pensioen volgend jaar denk ik wel als de aandeeltjes zo door gaan.
pi_204718317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je pensioen volgend jaar denk ik wel als de aandeeltjes zo door gaan.
Volgens mij was het een sneer naar cryptobezitters in het algemeen dat we uit zijn op snel geld en nu het deksel op de neus krijgen oid. Tenminste zo las ik zijn post.

Feit is inderdaad dat vrijwel alle financiële markten bloeden op het moment.
blablablabla
pi_204718330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens mij was het een sneer naar cryptobezitters in het algemeen dat we uit zijn op snel geld en nu het deksel op de neus krijgen oid. Tenminste zo las ik zijn post.

Feit is inderdaad dat vrijwel alle financiële markten bloeden op het moment.
Ja zo begreep ik het ook, keek toevallig naar het Vanguard mutual Fund, 18 procent er af in 6 maanden, dat zegt wel iets.
pi_204718343
Wow gisteren best veel mensen gezien die Luna tussen de 1 en 2 kochten _O-

Waarom nou weer de meest riskante dip kopen terwijl alles bloedt
pi_204718410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
gratis geld dan ;)
pi_204718416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat er uiteindelijk maar 5 dominante layer 1 networks zullen zijn, ik durf gerust te stellen dat 2 plekjes al vergeven zijn namelijk Bitcoin en Ethereum.
Waarom heb je er 5 nodig überhaupt? Heb je aan BTC en ETH niet genoeg?
pi_204718478
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik denk dat ETC en BTH niet geheel dekkend zijn voor een volledig ecosysteem, neem alleen maar de kosten die bij ETH ook behoorlijk kunnen oplopen, in die zin zou je wel een platform willen met lagere kosten.

Daarnaast verwacht ik dat er ook platform zal ontstaan waarbij je "geavanceerde" contract kunt maken die bijvoorbeeld echt als een applicatie draaien.

Een 5e die meer geoptimaliseerd is voor opslag van veel data, kortom waar sharding en kosten geoptimaliseerd zijn.
pi_204718583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:30 schreef tvdleur het volgende:

[..]
Heel verstandig. Het is ook basisregel 1 :) Ik hoop niet dat er veel studenten in NL zijn die elke maand hun max stufi in luna hadden gezet... :{ :'(
Ja ik heb nog weleens verleiding gehad om meer te doen maar gelukkig niet gedaan
No bitch to me
pi_204718630
Luna zit bijna op 15 miljard tokens.

Dat is een verdubbeling van het aantal Luna in circulatie in 2 uren.

Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 15:40:19 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204718658
Wel heel erg aantrekkelijk om mijn geld nu op te maken en hopen dat ik over twee weken mijn vakantie ervan kan betalen :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204718673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:40 schreef Nattekat het volgende:
Wel heel erg aantrekkelijk om mijn geld nu op te maken en hopen dat ik over twee weken mijn vakantie ervan kan betalen :@
Jouw geluk kennende wordt het dan een weekendje Tietjerksteradeel van wat er tegen die tijd nog van over is.
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:42:17 #185
335133 MichaelScott
pi_204718681
quote:
Gewoon doen, je kan altijd nog een flitslening afsluiten als het iets langer duurt.

* Dit is geen financieel advies
** Niet echt doen
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:46:48 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204718729
quote:
En anders ga vier je je vakantie achter je laptop waarop je zit hoe de koersen verder smelten. Lekker ontspannen
The End Times are wild
pi_204718741
quote:
doen, wellicht dat ik wat ga overmaken als ik over 2 weken de verhalen hoor :)
pi_204718755

Lets go!
pi_204718815
twitter

China :')
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:55:14 #190
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204718828
Sow! Mijn tientje Luna van 2uur geleden is nog $1,70 waard _O-
pi_204718831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:49 schreef Roellie80 het volgende:
[ afbeelding ]

Lets go!
Wat is de nieuws :+ ?
pi_204718838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
In dat geval gelijk weer voor 10 inkopen!
Het moet een keer de goede kant opvallen!
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:58:43 #193
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204718860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
In dat geval gelijk weer voor 10 inkopen!
Het moet een keer de goede kant opvallen!
Meh, had wat op ADA en WAV gezet en het restje (een tientje dus) voor de fun op Luna :P
pi_204718866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
:')
pi_204718882
Toch blij dat ik geen Luna order op 0.015 heb laten staan, bedankt @TheFreshPrince
٩๏̯͡๏)۶
pi_204718884
mn Luna short gaat lekker. jammer dat ik zo laat ben ingestapt. nog n beetje ah uitzoeken hoe t allemaal werkt.
pi_204718895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
En anders ga vier je je vakantie achter je laptop waarop je zit hoe de koersen verder smelten. Lekker ontspannen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:29 schreef LXIV het volgende:
Geloof ik niet. Ik denk dat BTC niet meer boven de $10K komt. Er zullen best nog wel wat dagen van stijging inzitten, maar de
Ik zit met tranen in mijn ogen toe te kijken!
pi_204718993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:03 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
[..]
Hahaha wat een zieke burn voor die @LXIV :D
pi_204719033
quote:

[..]
[..]
Hahahaha, @LXIV komt altijd wanneer het bearish is als een soort Messias in dit topic vertellen dat we allemaal fout bezig zijn.
  donderdag 12 mei 2022 @ 16:22:32 #200
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204719042
$0,006 aangetikt -99,85% _O- :W
pi_204719045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:21 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Hahahaha, @:LXIV komt altijd wanneer het bearish is als een soort Messias in dit topic vertellen dat we allemaal fout bezig zijn.
Een beetje als de regenweerman die komt vertellen dat het regent terwijl we dat zelf ook wel zien als we even naar buiten kijken. Maar als het droog is hoor je diezelfde weerman nooit.
pi_204719070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:01 schreef Ronald het volgende:
Toch blij dat ik geen Luna order op 0.015 heb laten staan, bedankt @:TheFreshPrince
Ik kon het ook niet zeker weten. Maar het zag er niet zo florissant uit. Bedank jezelf ;)
pi_204719080
We zijn overigens door de 20 miljard Luna in circulatie!

pi_204719089
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

De circulating supply groeit nog sneller dan dat de koers daalt. Dat is best knap. :P
pi_204719134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ga het snel aan mijn vader doorgeven, die vind het altijd prachtig om te roepen als hij weer ergens 50 miljoen muntjes heeft kunnen opkopen :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 16:34:16 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204719135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jouw geluk kennende wordt het dan een weekendje Tietjerksteradeel van wat er tegen die tijd nog van over is.
Nee, ik kom dan niet aan mijn spaarrekening, de plek waar mijn vakantie anders van betaald moet worden :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204719151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, ik kom dan niet aan mijn spaarrekening, de plek waar mijn vakantie anders van betaald moet worden :s)
Ik zou het anders gewoon even veilig ergens staken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 16:36:04 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204719157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou het anders gewoon even veilig ergens staken.
Daar ga ik nu vrij weinig uit halen op zo'n korte termijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204719189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daar ga ik nu vrij weinig uit halen op zo'n korte termijn.
https://www.anchorprotocol.com prima rendement, ook op korte termijn tot 70 procent!
pi_204719196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is de nieuws :+ ?
Plutus, 3% cashback op een gratis kaart. Incl een gratis dienst zoals Netflix of Spotify.

En dan via deze link een tientje gratis https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=yiHH5W
pi_204719270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vooral heel erg moralistisch. Lees de reacties maar eens onder een willekeurig Bitcoin nieuwsbericht.
pi_204719285
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:48 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Vooral heel erg moralistisch. Lees de reacties maar eens onder een willekeurig Bitcoin nieuwsbericht.
Het cryptocurrency topic is daar weer het tegenovergestelde van.
pi_204719302
twitter

Dat is exchange 1.
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:05:59 #215
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_204719417
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:06:49 #216
19297 stinkie
pi_204719427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:40 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Plutus, 3% cashback op een gratis kaart. Incl een gratis dienst zoals Netflix of Spotify.

En dan via deze link een tientje gratis https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=yiHH5W
ik zit nog 90 dagen vast in cdc dus ik laat daar Netflix van betalen
Jammer dan mijn 3500 nu nog maar 1200 ofzo wars is :’)

Plutus kaart komt volgende week. Eens kijken hoe ik daar geld op krijg
pi_204719448
Wie gaat het hem vertellen ?

rbs00777
@rbs00777_3em3u7

$LUNA I bought 1000 Luna at $1 price, did I do it right?
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:10:43 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204719462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een beetje als de regenweerman die komt vertellen dat het regent terwijl we dat zelf ook wel zien als we even naar buiten kijken. Maar als het droog is hoor je diezelfde weerman nooit.
Ik kom hier als er wat gebeurt. Dat zijn dan meestal de stormachtige dagen ja. Maar toen btc door 10K en door 20K ging (omhoog) was ik er ook
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:11:56 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_204719470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:52 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Dat is exchange 1.
Crypto.com was ook al gestopt
pi_204719534
Hebben de F1 teams toch net op tijd alle contracten met de crypoboys op tijd getekend :)
pi_204719604
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:19 schreef raptorix het volgende:
Hebben de F1 teams toch net op tijd alle contracten met de crypoboys op tijd getekend :)
Zal crypto.com die miljarden sponsorgelden ook echt kunnen ophoesten in een bearmarket

Alleen dat stadion in LA betalen ze 700 miljoen in 10 jaar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204719617
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Zal crypto.com die miljarden sponsorgelden ook echt kunnen ophoesten in een bearmarket

Alleen dat stadion in LA betalen ze 700 miljoen in 10 jaar
Ze verdienen aan transacties he, de afgelopen 24 uur hebben zij een topcompetitie.
pi_204719620
Nu die Luna troep helemaal dood is, gaan we gewoon weer lekker pampen komende dagen. :)

Het eerste herstel is al zichtbaar
٩๏̯͡๏)۶
pi_204719644
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:28 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ze verdienen aan transacties he, de afgelopen 24 uur hebben zij een topcompetitie.
Nu even maar als we een aantal jaar van lage volumes krijgen
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:35:57 #225
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204719690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:28 schreef Ronald het volgende:
Nu die Luna troep helemaal dood is, gaan we gewoon weer lekker pampen komende dagen. :)

blijf dromen

gaat nog een stukje dalen de markt, herstel gaat komen maar niet zo snel.
graag op anoniem
pi_204719813
pi_204719949
$0,01 voor Luna en gezien de marketcap en wat er bij gemint wordt gaan we nog wel veel lager.
pi_204720002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tether print dan Tether bij, daarmee kopen ze BTC en dan verkopen ze dat in dollars, en wat ze over houden kopen ze weer Tethers om de prijs omhoog te laten gaan.

Niemand die het merkt, want niemand kan dit proces bekijken, en zolang niemand er aan twijfelt werkt het gewoon.
Het werkt, tot het niet meer werkt. Sinds 2017 zie ik tether groter en groter worden, langzaam maar gestaag de top 10 in, alle cryptos voorbij.
Tijden dat 200Miljoen per dag printen nog groot nieuws was. :')

Nu is het echt een gigantisch printparadijs. Druk op de knop en weer 10B erbij. _O-
pi_204720024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:28 schreef Ronald het volgende:

Zoals bitconnect zeker :') Die kat is morsdood.
pi_204720115
Luna teller staat stil op 32 miljard stuks.

Zou de teller niet hoger kunnen of zou het een bug / feature zijn en hebben ze te weinig bits gereserveerd voor het aantal Luna dat aangemaakt kan worden? :D

edit: never mind, op Tweakers had iemand de oorzaak al:

twitter
pi_204720239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Luna teller staat stil op 32 miljard stuks.

Zou de teller niet hoger kunnen of zou het een bug / feature zijn en hebben ze te weinig bits gereserveerd voor het aantal Luna dat aangemaakt kan worden? :D

edit: never mind, op Tweakers had iemand de oorzaak al:

[ twitter ]
de prijs begint ook te stijgen.
pi_204720332
  donderdag 12 mei 2022 @ 18:38:04 #233
19297 stinkie
pi_204720415
Plukje ada en xrp bijgekocht :@
pi_204720680
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:06 schreef stinkie het volgende:
Jammer dan mijn 3500 nu nog maar 1200 ofzo wars is :’)
Duur netflix accountje wel.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:14:06 #235
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204720774
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Nee want eth is niks meer dan een proeftuin
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204720847
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:38 schreef stinkie het volgende:
Plukje ada en xrp bijgekocht :@
Veilig :) ik heb nu 350000 luna. Wie had dat een week geleden gedacht _O- Het meeste vanmiddag gekocht voor 0.003xxx eurocent en is op dit moment x5.5 omhoog. Er zijn dagen dat ik minder verdien zeg maar. Ik trek de restanten er helemaal uit :7

Maar wat weet ik er toch ook allemaal van... alhoewel... dit is gewoon wel een goeie gok wagen, als luna overlijdt heb ik er niks aan verloren
pi_204721264
Allemaal succestraders _O_
pi_204721391
twitter

game on
pi_204721558
@Wereldgozer Huh ik had tag maar zie niets?
U MAD?
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:15:08 #241
19297 stinkie
pi_204721592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:03 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Duur netflix accountje wel.
Nog 140 maanden, dan is het betaald :’)
pi_204722026
https://twitter.com/NOS/s(...)78bd_RsYYVx2R9A&s=19

Voorspelbare reacties in 3..2..1..
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:48:52 #243
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204722274
twitter

Meer en meer mensen richting verlies.
pi_204722305
Op 0,015xxxxx voor 50 euro aan Luna gekocht, normaal nooit zo op de hypetrain, maar ditnleek me wel een gokje waard
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:00:28 #245
157922 fathank
pi_204722520
¤10k UST gekocht

Ik las hier dat ie over 2 dagen weer gepegged is.

Gratis geld.
pi_204722530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:50 schreef XSbig het volgende:
Op 0,015xxxxx voor 50 euro aan Luna gekocht, normaal nooit zo op de hypetrain, maar ditnleek me wel een gokje waard
Zolang je het met de instelling doet zoals je een staatslot koopt, dan is er niet zoveel mis mee.
De kans is ook ongeveer gelijk.
pi_204722616
Leuk draadje om te volgen (van NotStableDoKwon).

Je gaat hoe dan ook geld verliezen als je nu Luna koopt of al in bezit hebt.

(en ja, uiteraard zullen er mensen geld verdienen aan de volatiliteit maar dat kan ook met een coin waarvan de waarde door 144 springende kikkers wordt bepaald)

twitter
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:03:16 #248
157922 fathank
pi_204722622
Dit is nog erger dan de begintijden van het BSC shitcoin casino

Wees voorzichtig!
pi_204722833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang je het met de instelling doet zoals je een staatslot koopt, dan is er niet zoveel mis mee.
Dat is precies de instelling ja.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:15:51 #250
157922 fathank
pi_204723140
Kun je beter je reet afvegen met 5 briefjes van tien dan heb je er nog wat aan :')
pi_204723201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vergelijk het liever met casino. Gister heb ik met 1000 euro x 4 geluk gehad aan de roulette. de initiele inleg met iets extra staat weer netjes waar het vandaan kwam en nu heb ik speelgeld voor luna, wat op dit moment al x10 is gegaan (van 0,003x naar 0,031x) . Als het vanaf vanmiddag nog dieper de andere kant op was gegaan was er niks verloren geweest en ik heb er geen emotie bij nu. Niet zo op de manier als het zuurverdiende centen waren geweest.
pi_204723414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:17 schreef tvdleur het volgende:

[..]
Ik vergelijk het liever met casino. Gister heb ik met 1000 euro x 4 geluk gehad aan de roulette. de initiele inleg met iets extra staat weer netjes waar het vandaan kwam en nu heb ik speelgeld voor luna, wat op dit moment al x10 is gegaan (van 0,003x naar 0,031x) . Als het de andere kant op was gegaan was er niks verloren en ik heb er geen emotie bij nu. Niet zo op de manier als het zuurverdiende centen waren geweest.
Jij handelt op de volatiliteit. Dat kan met iedere coin die volatiel is en dat heeft niets te maken met de basics van een coin.

Er zijn ook users die de coin kopen met het idee dat de coin ooit weer opveert en dat heeft al meer iets te maken met de basics van de coin.
Diezelfde basics houden helaas voor nu ook in dat dit vrijwel kansloos is, aangezien er nog honderden miljarden Luna bij gemint gaan worden de komende weken. Dat is zelfs aangekondigd én het minten zal versneld worden in een poging om de peg met UST weer op $1 te krijgen. De prijs zal dus zakken, zakken en zakken.
pi_204723476
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:15 schreef fathank het volgende:
Kun je beter je reet afvegen met 5 briefjes van tien dan heb je er nog wat aan :')
Dat doe ik liever met briefjes van 500, die zijn groter. Dat scheelt papier, goed voor het milieu.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:23:44 #254
157922 fathank
pi_204723534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:22 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dat doe ik liever met briefjes van 500, die zijn groter. Dat scheelt papier, goed voor het milieu.
Slim. Want betalen kun je er niet mee.
pi_204723629
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:23 schreef fathank het volgende:

[..]
Slim. Want betalen kun je er niet mee.
pi_204723660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jij handelt op de volatiliteit. Dat kan met iedere coin die volatiel is en dat heeft niets te maken met de basics van de coin.

Er zijn ook users die de coin kopen met het idee dat de coin ooit weer opveert en dat heeft al meer iets te maken met de basics van de coin.
Diezelfde basics houden helaas voor nu ook in dat dit vrijwel kansloos is, aangezien er nog honderden miljarden van bij gemint gaan worden de komende weken. De prijs zal dus zakken, zakken en zakken.
Klopt, in dit geval wel. Zoals deze aan het rondspringen is biedt ook kansen, die ik op dit moment ook zeker niet voor langere termijn investering zie maar op het kwartier zelfs. Ook wel leuk. Waarschijnlijk hou ik wel een aardige som luna aan na uitcashen, parkeer het en zie het eens over een jaar of 2. Kost me niets.

Maar idd: voel me nu wel een beetje een gier die rondjes cirkelt boven een bijna leeg karkas voor de laatste stukjes... Is het ethisch? Nee. Ik heb echt medelijden met de mensen die vorige week nog luna kochten voor 80 euro p/st van een lening (domdomdom!). Maar ik ben er wel pas gisteren ingestapt na de grote crash, dus die heb ik niet genaaid.
Doe ik waarom we allemaal erin zitten: uiteindelijk gewoon geld verdienen en het liefst een beetje snel? Ja.

Edit: mijn 1050 euro aan luna van vanmiddag is nu 13000, dus ik cash de helft en laat de rest staan met een stop loss voor vannacht. I'm feeling lucky today :7 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door tvdleur op 12-05-2022 21:57:39 ]
pi_204725228
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:25 schreef tvdleur het volgende:

[..]
Klopt, in dit geval wel. Zoals deze aan het rondspringen is biedt ook kansen, die ik op dit moment ook zeker niet voor langere termijn investering zie maar op het kwartier zelfs. Ook wel leuk. Waarschijnlijk hou ik wel een aardige som luna aan na uitcashen, parkeer het en zie het eens over een jaar of 2. Kost me niets.

Maar idd: voel me nu wel een beetje een gier die rondjes cirkelt boven een bijna leeg karkas voor de laatste stukjes... Is het ethisch? Nee. Ik heb echt medelijden met de mensen die vorige week nog luna kochten voor 80 euro p/st van een lening (domdomdom!). Maar ik ben er wel pas gisteren ingestapt na de grote crash, dus die heb ik niet genaaid.
Doe ik waarom we allemaal erin zitten: uiteindelijk gewoon geld verdienen en het liefst een beetje snel? Ja.

Edit: mijn 1050 euro aan luna van vanmiddag is nu 13000, dus ik cash de helft en laat de rest staan met een stop loss voor vannacht. I'm feeling lucky today :7 8-)
Ik zou nu ¤13.000 cashen en morgen gewoon weer verder kijken.
pi_204725487
quote:

[..]
[..]
Ik ook, maar met een hele andere emotie :7 :6 ^O^
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:25:04 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204726248
Lol die redditpagina van luna. Wat een idioten lopen er toch rond zeg.
Huilen dan.
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:35:27 #260
157922 fathank
pi_204726667
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
Lol die redditpagina van luna. Wat een idioten lopen er toch rond zeg.
Idioten heb je hier ook genoeg

_O-
pi_204726857
Zou Luna binnen afzienbare tijd honderden miljarden tokens kunnen hebben als circulating supply? We zitten nu op niveau van coins als XRP en ADA qua hoeveelheid.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204727273
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:40 schreef Ronald het volgende:
Zou Luna binnen afzienbare tijd honderden miljarden tokens kunnen hebben als circulating supply? We zitten nu op niveau van coins als XRP en ADA qua hoeveelheid.
Het aantal coins is zover ik weet "elastisch" dus het zou uiteindelijk, ooit, ook weer terug kunnen lopen.

Maar voordat het terug loopt, zal het eerst op moeten lopen aangezien UST nog amper omhoog bewogen heeft.

Ze gaan het minten wat versnellen (dat was deel van het originele "herstelplan") dus honderden miljarden lijkt me wel een minimum. Dan kom je toch in "Kabouter Wesley" hoeveelheden.
pi_204727408
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:40 schreef Ronald het volgende:
Met deze snelheid uhm morgen. Of vannacht beter gezegd
pi_204727539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:59 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Met deze snelheid uhm morgen. Of vannacht beter gezegd
Het gaat nu na de herstart van de chain weer iets langzamer maar alsnog bijna een miljard tokens per uur ofzo :P
pi_204727714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 00:37 schreef firefly3 het volgende:
Vires.finance

Vinden Bitcoin maximalisten niet leuk. DeFi is de toekomst.
Hoe gaat het met de 100% APY farms?

Je moet maar zo denken. het is slechts geld! Soms betaal je leergeld aan de markt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 23:07:42 ]
pi_204728009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:16 schreef firefly3 het volgende:
Omdat je er niet bij zegt dat Lisk zo hard naar beneden ging vanwege de 2017/2018 cryptocrash en het over waarde uit lucht creëren hebt, neem ik aan dat je geen onderzoek hebt gedaan over Vires. Is geen probleem, maar verspreid geen nep-nieuws aub.
Dit is toch eigenlijk gewoon puur genieten. Ga denk even popcorn erbij pakken.
pi_204728177
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat nu na de herstart van de chain weer iets langzamer maar alsnog bijna een miljard tokens per uur ofzo :P
Aanvulling: nu toch weer 2,5 miljard erbij in een kwartiertje _O-

edit: en weer 1 miljard in 3 minuten.
pi_204728392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Aanvulling: nu toch weer 2,5 miljard erbij in een kwartiertje _O-

edit: en weer 1 miljard in 3 minuten.
43B

Do Kwon was even aan het lunchen denk.
pi_204728441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:32 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
43B

Do Kwon was even aan het lunchen denk.
Prijs ook gelijk weer aan het inkakken, nu nog $0,006
pi_204728471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin ook wel weer, ben benieuw hoeveel bitcoin ze nog hebben.

Jammer dat er geen blockchain bestaat waar je dat kan valideren, misschien is er dan toch nog een use case voor shitcoins lol!
pi_204728482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
45b intussen, miljard per minuut lijkt het wel
٩๏̯͡๏)۶
pi_204728508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:38 schreef Ronald het volgende:

[..]
Gaat idd rap soms.

Benieuwd of we morgen onder de $0,001 komen.
pi_204728529
shorten is wel makkelijk op deze manier.
pi_204728544
BTC ook weer verder omlaag.
pi_204728547
A
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:38 schreef Ronald het volgende:

[..]
46B, maarja wat is een billie meer of minder tussen vrienden Do en CZ
pi_204728559
Wel fascinerende tijden dit soort dagen, ondanks dat ik ook totaal rekt ben dit jaar. Maar het doet mij emotioneel niks meer, scheelt ook wel dat ik nog redelijk heb gecashed in 2021
٩๏̯͡๏)۶
pi_204728572
Vind het wel een beetje raar dat men hier nu steeds iemand die hier een ban heeft moet taggen, op quotes van maanden terug reageren

Die mogen er ook wel even af @Nattekat
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204728608
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:43 schreef Mortaxx het volgende:
Vind het wel een beetje raar dat men hier nu steeds iemand die hier een ban heeft moet taggen, op quotes van maanden terug reageren

Die mogen er ook wel even af @:nattekat
Nu heeft ie een ban ja?

Lekker mod werk weer fok!
pi_204728640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Nu heeft ie een ban ja?

Lekker mod werk weer fok!
Ik zie geen quotes of mentions van gebande users hier...
pi_204728670
waarom is UST nog steeds 5,5 miljard waard 8)7
pi_204728683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
waarom is UST nog steeds 5,5 miljard waard 8)7
11.565.035.455 stuks in circulatie, $0,48 per stuk :P
pi_204728694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
11.565.035.455 stuks in circulatie, $0,48 per stuk :P
blijkbaar zijn ze nog steeds gewild.
pi_204728712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
blijkbaar zijn ze nog steeds gewild.
Dat is het niet, ze proberen het kunstmatig op $1 te krijgen omdat het nu eenmaal een "stablecoin" moet zijn en daar offeren ze letterlijk Luna nu voor op (of eigenlijk doet het smart contract dat, zoals het geprogrammeerd is) door massaal bij te minten.
pi_204728723
nevermind

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 23:53:57 ]
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:56:28 #285
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204728773
krijgen de maxi's nu toch gelijk.

pi_204728876
In dit tempo heeft Luna morgen meer supply dan shiba
٩๏̯͡๏)۶
pi_204728979
Aan de bitcoin dominance te zien is het bloedbad nog lang niet over imo
pi_204729003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:06 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Aan de bitcoin dominance te zien is het bloedbad nog lang niet over imo
idd het begint net :Y)
pi_204729065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:25 schreef tvdleur het volgende:

[..]

"Stop loss" nog gezet? Of verkocht?
pi_204729295
quote:
Met 1 miljard per minuut gaan we die honderd wel halen vandaag!
pi_204729427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:26 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Met 1 miljard per minuut gaan we die honderd wel halen vandaag!
Ja...
pi_204729429
twitter
pi_204729529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja...
75 miljard tokens damnnn

Eerlijk is eerlijk, dat beide uberhaupt nog traden en een bid hebben laat wel zien dat de vrije markt wel werkt
pi_204729543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:40 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
75 miljard tokens damnnn

Eerlijk is eerlijk, dat beide uberhaupt nog traden en een bid hebben laat wel zien dat de vrije markt wel werkt
Om 20:00 stonden we nog op 32 miljard tokens (toen werd de blockchain weer herstart)...

edit: nu op 82 miljard...
pi_204729634
Er was een aantal jaar geleden toch zo'n munt met een bug die gratis coins printte in je wallet? _O_
pi_204729704
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Er was een aantal jaar geleden toch zo'n munt met een bug die gratis coins printte in je wallet? _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
CENT (ook wel Pennies) sowieso niet, iedere 9 dagen vertienvoudigt het aantal vanwege een bug in het PoS systeem (proof of stake).

Het is wel leuk als je ze in je wallet hebt. Je stopt er 10,000 in en na 9 dagen zijn het er 100,000.
Dat werkt alleen in een eigen wallet, niet bij een exchange.
pi_204729745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]

owja CENT _O_ _O-
pi_204729772
Ik zie dat ik ooit de 1e in deze reeks heb geopend AEX / Cryptocurrencies #1 And so it begins
:P
pi_204729829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Waarom verzinnen mensen dit soort dingen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204729867
Best lullig als je je Luna voor 90 dagen had gelockt voor 19% rendement terwijl je de prijs van $95 naar $0.00001 ziet gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')