abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204709035
Sp500 op nieuwe 52wk intraday low. Had beter vorig jaar een tesla kunnen kopen ipv beleggen _O-

3855 is de berenmarkt

[ Bericht 5% gewijzigd door SOG op 12-05-2022 23:12:04 ]
pi_204709879
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:57 schreef SOG het volgende:
Sp500 op nieuwe 52wk intraday low. Had beter vorig jaar een tesla kunnen kopen ipv beleggen _O-

3851.69 is de berenmarkt
Dus 3850 is een beetje het koersdoel daarna weer up up up?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204710199
Rabo nog 0,2% in de plus.
DeGiro 3,2% in de min.

Portfolio geheel dus zo'n 1,5% in de min.
pi_204710866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabo nog 0,2% in de plus.
DeGiro 3,2% in de min.

Portfolio geheel dus zo'n 1,5% in de min.
En de bitcoin nu?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204710947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dus 3850 is een beetje het koersdoel daarna weer up up up?
Wie t weet mag t zeggen, maar je hebt wel gelijk gekregen dat de hoge gemiddelde p/e ratios in de brede markt een signaal waren.
pi_204711085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
En de bitcoin nu?
Bitcoin weet ik niet maar coinbase zou plus 946% moeten gaan

https://pulse2.com/coinba(...)-from-piper-sandler/

:D
pi_204711776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
En de bitcoin nu?
Die staan nog 30.000% in de plus ongeveer t.o.v. aanschaf.
pi_204712212
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:17 schreef SOG het volgende:

[..]
Wie t weet mag t zeggen, maar je hebt wel gelijk gekregen dat de hoge gemiddelde p/e ratios in de brede markt een signaal waren.
+ onnatuurlijke rentes en the lack of verwerking in beurskoersen.
pi_204714296
Beyond Meat shares tumble after jerky launch leads to wider-than-expected loss

https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare

Min 85 procent vanaf de top
  donderdag 12 mei 2022 @ 04:53:26 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204714489
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 01:05 schreef SOG het volgende:

Zit wel goede toekomst in dit soort bedrijven, de vraag is alleen welke... dit gaat eerst echt het wilde westen worden met nep vlees (soja basis enzo) en ook nog echt lab vlees (op basis van losse cellen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204715440
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 04:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zit wel goede toekomst in dit soort bedrijven, de vraag is alleen welke... dit gaat eerst echt het wilde westen worden met nep vlees (soja basis enzo) en ook nog echt lab vlees (op basis van losse cellen)
Omdat het je strot doorgeduwd wordt door Woke overheden.

Maar die stretchen het nog zo ver dat men een halve revolutie tegen green deal en EU zal beginnen...
pi_204715445
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 01:05 schreef SOG het volgende:

85% damn, lol.

Was nog een betere bet geweest dan Adyen, blijft ook niks van over.
pi_204715652
Op Beyond Meat sta ik ook zo'n 68,33% in de min t.o.v. aanschaf.
In tegenstelling tot Canoo heb ik voor dit bedrijf nog wel hoop, dus hou ze wel mooi.

Verder geen zorgenkindjes, op hele portfolio is het allemaal te overzien.
Eerstvolgende aandeel dat laag staat is Besi, ASML en Adobe (29% in de min) maar die bedrijven gaan op zich prima.

Kraft Heinz, Tesla en Coca Cola zijn momenteel nog de 3 grootste plussen.
pi_204717429
AEX P550 20DEC24

Sell ordertje gezet op 60.
Gekocht voor 40....

We shall see.
pi_204719007
Hebben jullie je dividend van PostNL al ontvangen? w/
  donderdag 12 mei 2022 @ 16:26:21 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204719078
Gamestop +32% lol wat. Trading voor de tweede keer al stilgezet vandaag..
pi_204719110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:18 schreef Tjoent het volgende:
Nee.
pi_204719200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:18 schreef Tjoent het volgende:
Rabo is altijd wat trager :P
pi_204719393
Vraagje... Al is het gissen en ik geen concreet antwoord verwacht, ik vind het gewoon een interessant gebeuren.

Autoverhuurder Sixt. Ik werk zelf bij dit bedrijf, en afgezien van een flinke cyberaanval twee weken geleden doet het bedrijf het echt goed. Winstgevende cijfers, verdere uitbreiding wereldwijd, constante innovatiedrang om van "saaie autoverhuur" naar een digitale beleving met app, car sharing, en meer te gaan. Corona heeft ons hard geraakt maar dat heeft verder geen invloed gehad op verdere groei.

Nu zit ik natuurlijk zelf in een bubbel en ben zelf overtuigd dat het de goeie kant op gaat en er nog enorm groeipotentieel is dus misschien zie ik het allemaal te gekleurd. Maar vandaag werden de kwartaalcijfers bekend gemaakt en eigenlijk niets dan positiefs. Toch gaat de koers vandaag 11% naar beneden.

Is er iets dat ik mis?

Het is voor mij om het even, ik heb al een tijdje geen aandelen meer maar toch, vind dit gewoon interessant.
Iemand een idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hojdhopper op 12-05-2022 17:15:50 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_204719794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraagje... Al is het gissen en ik geen concreet antwoord verwacht, ik vind het gewoon een interessant gebeuren.

Autoverhuurder Sixt. Ik werk zelf bij dit bedrijf, en afgezien van een flinke cyberaanval twee weken geleden doet het bedrijf het echt goed. Winstgevende cijfers, verdere uitbreiding wereldwijd, constante innovatiedrang om van "saaie autoverhuur" naar een digitale beleving met app, car sharing, en meer te gaan. Corona heeft ons hard geraakt maar dat heeft verder geen invloed gehad op verdere groei.

Nu zit ik natuurlijk zelf in een bubbel en ben zelf overtuigd dat het de goeie kant op gaat en er nog enorm groeipotentieel is dus misschien zie ik het allemaal te gekleurd. Maar vandaag werden de kwartaalcijfers bekend gemaakt en eigenlijk niets dan positiefs. Toch gaat de koers vandaag 11% naar beneden.

Is er iets dat ik mis?

Het is voor mij om het even, ik heb al een tijdje geen aandelen meer maar toch, vind dit gewoon interessant.
Iemand een idee?
De aandelenkoers is simpelweg de prijs van de laatste transactie voor het aandeel, deze nieuwe informatie, verwerkt voor de mensen die het aandeel verkopen en opkopen, is die prijs waard.

Aanname is dan bijvoorbeeld gewoon dat men betere cijfers had verwacht, nieuwe informatie werkt ontnuchterend en de oude verwachtingen waren misschien wat te rooskleurig.
pi_204719842
Analisten spreken verwachtingen uit pre announcement, beter dan verwacht is goodnews, slechter dan verwacht is badnews.

Laat ik PostNL als voorbeeldje nemen overigens, meer dan 10% eraf geschoren (40-45cent), leek me wat veel als het om 8 cent ging qua winst per aandeel in het hele jaar naar de verwachtingen.

Maar zo een drop zit onder de verwachting, de inschatting dat Covid voor 80 miljoen extra winst zorgde lijkt met die cijfers onderschat. Dat was misschien wel meer en derhalve meer structureel dan initieel ingeschat.

Die 8 cent verlies je dan niet een jaartje maar structureel.

De contante waarde van de verminderde winstgevendheid is dan niet 1 jaar 8 cent.

Maar meerdere jaren 8 cent verdisconteerd bijvoorbeeld.

En dat is dan 40-45ct waard.

De economische theorie zal niet perfect worden opgevolgd, er zit enige subjectiviteit in natuurlijk, maar het geeft een hele goede inschatting, en dit is wel degelijk wat asset managers ook gebruiken om waarde van aandelen te bepalen...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:01:40 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204731468
DeGiro heeft een storing }:|
pi_204731581
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja idd, wat is deze nu weer -O-

Mogelijk op tilt geslagen vanwege de groene cijfers :D
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:27:06 #224
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_204731644
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
}:| }:| inderdaad
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 mei 2022 @ 10:27:32 #225
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204731652
Doe dat lekker 's nachts die storing. :D

Zonde.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')