De afdeling voor hondenschoenenquote:Op maandag 9 mei 2022 13:43 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
De nieuwe dierenafdeling is awesomeMijn puppykat is al een paar jaar geen puppykat meer maar wauw wat een goed aanbod
Beter dat mensen het hier kopen i.p.v. bij de Aliquote:Op maandag 9 mei 2022 13:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
De afdeling voor hondenschoenen![]()
https://www.vinted.nl/ani(...)89-bottes-pour-chien
Volgens mij niet, dat is alleen als je niks van je laat horen en het gewoon doodleuk niet opstuurtquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snert. Iemand heeft een truitje gekocht, maar ik heb het truitje volgens mij pas geleden weggedaan bij een kastopruiming. Was vergeten dat ie nog op vinted stond.
Ik heb eerder een koop geannuleerd toen ik de koper was. Daar heb ik verder niks op gehoord. Als ik straks voor de tweede keer een koop annuleer ( nu dus als verkoper), krijg ik dan een slechte review?
Klopt inderdaad. Ik had het wel voor de zekerheid op reden covid geannuleerd. Dan komt het zeker wel goedquote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens mij niet, dat is alleen als je niks van je laat horen en het gewoon doodleuk niet opstuurt
Top is vinted hè?quote:Op zondag 15 mei 2022 23:30 schreef H0D3NPYL het volgende:
Voor het eerst wat gekocht. Een overhemd van een Fransman voor een prikkie.
Volgens mij is dat een nieuwe verkoper? Daar hoef je volgens mij (nog) geen verzendkosten te betalen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Ik had het wel voor de zekerheid op reden covid geannuleerd. Dan komt het zeker wel goed![]()
Ik had gisteren wat gekocht en ik zag eigenlijk te laat dat er geen verzendkosten bij zaten. Iemand dit al eens voor gehad? Ik heb vandaag maar even een berichtje naar de verkoper gestuurd wat er op het verzend label staat.
Klopt, volgens mij wel alleen bij een nieuwe Nederlandse verkopers en ik heb het idee dat het daarnaast ook nog wat willekeurig is. Maar wel mooi meegenomen, ik heb er bij toeval al best aardig wat keren van kunnen profiteren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:55 schreef June. het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een nieuwe verkoper? Daar hoef je volgens mij (nog) geen verzendkosten te betalen.
Oh ik vind dat juist super leuk om te doen. Ik verkoop nu ook wel eens voor anderen die er ook geen zin in hebben. Geef ik hun een cadeaubon oid, krijgen ze toch een deel van de opbrengst. Kan alleen niet alles aannemen omdat ik weinig ruimte heb. Anders zou ik er echt een handeltje in beginnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef arvensis het volgende:
Ik heb een heeeele bulk aan kleding die op Vinted mag maar kan maar geen zin maken om ze te fotograferen. En uploaden..
#firstworldproblems haha
Kom je langs om alles op te halen tegen 50%?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh ik vind dat juist super leuk om te doen. Ik verkoop nu ook wel eens voor anderen die er ook geen zin in hebben. Geef ik hun een cadeaubon oid, krijgen ze toch een deel van de opbrengst. Kan alleen niet alles aannemen omdat ik weinig ruimte heb. Anders zou ik er echt een handeltje in beginnen.
Hoe vallen die teva's qua pasvorm en maat?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:14 schreef Donna het volgende:
Gisteren op Vinted ZGAN Teva's voor de dreumes gekocht. M'n laatste 2 aankopen werden nooit verzonden, dus ik ben heel benieuwd.
Ze vallen heel groot vind ik. Heb 1 tot 2 maten kleiner dan de echte maat altijd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:49 schreef June. het volgende:
[..]
Hoe vallen die teva's qua pasvorm en maat?
Haha nou ik geef er eerlijk gezegd wel wat minder voor terug, denk eerder 25%. Maar degene van wie ik het krijg zouden het anders ook in de kledingcontainer hebben gegooid.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef arvensis het volgende:
[..]
Kom je langs om alles op te halen tegen 50%?![]()
Ik ook niet, en ook niet om te meten en te strijken 🤣 Aanfoto's maken vind ik dan wel weer leuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef arvensis het volgende:
Ik heb een heeeele bulk aan kleding die op Vinted mag maar kan maar geen zin maken om ze te fotograferen. En uploaden..
#firstworldproblems haha
Herkenbaar. Soms verdwijnt een punt ook in het niets om de volgende keer weer te verschijnen. Laatst kocht ik twee dingen direct achter elkaar. Bij de eerste kon ik wel mijn gebruikelijke afhaalpunt kiezen, bij het tweede item 2 minuten later, ineens niet meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:11 schreef Megara het volgende:
Hebben jullie ook opeens veel minder keuze in pakketpunten? Bij mij zitten normaal 3-4 punten van Mondial in de buurt, vandaag nog twee pakketjes bij wezen ophalen... maar voor een nieuwe aankoop kan ik alleen 2 Mondial-punten in de dichtsbijzijnde grotere stad kiezen.
Dat valt onder “voedselopslagartikelen” en dat is inderdaad niet toegestaan. Iemand heeft je artikel gerapporteerd, daarom is het nu pas na 5 weken verwijderd.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ok dan, ik had er volgens Vinted een verboden artikel op staan dat ze nu na 5 weken verwijderd hebben. Heel erg verboden, een vintage peper en zoutstel dat ik dubbel hadik heb nog steeds geen idee wat er nou verboden aan is, maar ok, ik hou me kennelijk niet aan de regels en als dat vaker voorkomt dan verwijderen ze mijn account…
Serieus?quote:Op zondag 29 mei 2022 22:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat valt onder “voedselopslagartikelen” en dat is inderdaad niet toegestaan. Iemand heeft je artikel gerapporteerd, daarom is het nu pas na 5 weken verwijderd.
Sommige dingen zijn ook heel raar en random. Je mag bijvoorbeeld geen gebruikt beddengoed verkopen (incl hoeslakens) maar wel gedragen bikini’s. En er is gewoon geen controle op door Vinted zelf behalve dan dus als iemand het rapporteert. En daarom staat er dus ook zo ontzettend veel op wat volgens de catalogusregels niet is toegestaan.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Serieus?
Er staan tig soortgelijke artikelen op vinted, van vintage tot recent Ikea, naast aanverwante items zoals voorraadbussen, Tupperware, thermosbekers en weet ik wat allemaal. Het zou niet in me opkomen dat het verboden zou kunnen zijn, het is voor mij servies
Waarschijnlijk zijn die mensen gewoon niet meer online? Vreemd is het wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:30 schreef MeisPluis het volgende:
Wat ik de laatste tijd een aantal keer heb gemerkt is precies het tegenovergestelde: ik doe een bod (op artikelen die al maanden te koop staan) inclusief een persoonlijk berichtje, en dan hoor je gewoon niets van de verkoper … zelfs niet: ik vind het te laag, hier is een tegenbod…
Ik snap dat niet. Dus ik snap dat het ook super irritant is als je na een bundel niks meer hoort …
Dat klopt, dat gaat via die code.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die mensen gewoon niet meer online? Vreemd is het wel.
Ik heb nu voor het eerst in tijden weer iets verkocht, via Homerr. Ik kan nu alleen nergens het adres vinden van deze persoonIk heb alleen die code om te scannen.
Ja dat zijn ze dus wel …quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb nu voor het eerst in tijden weer iets verkocht, via Homerr. Ik kan nu alleen nergens het adres vinden van deze persoonIk heb alleen die code om te scannen.
Dus je zet helemaal niets op de doos? Ik ben het gewoon helemaal vergeten blijkbaarquote:
Dat is wel raar dan. Ik zou me er niet al te druk om maken, zij blijven met die spullen zittenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:18 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ja dat zijn ze dus wel …
Eentje nog maar even een bericht gestuurd wat voor prijs zij dan als minimaal in de gedachte had (ding staat al ruim 2 maanden te koop), maar dat is de prijs die ze vraagt (en dus niet wordt verkocht omdat er veel van hetzelfde soort online staat voor een goedkopere prijs en deze is ook een aantal keer gedragen) … dan niet, ik had het ook niet perse nodig
Ik had pas geleden ook iemand die me uitkafferde omdat ik volgens haar een te laag bod uitbracht (bij iets wat al maanden te koop staat…) … ik heb al heel veel truien (stuk of 5) van dat merk via vinted gekocht, prijs altijd rond de ¤35-40,- . Dus dat gaf ik ook aan, dat ik het te duur vond gezien eerdere aankopen. Als een uitleg van mijn bod. Maar ik wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten enz … die heb ik maar meteen verwijderd, je kunt ook ff normaal doen …
Ik heb deze dingen in het verleden nog nooit gehad …. Echt iets van de laatste weken.
Idd via de code … en een tip, stop er een briefje in met je Vinted gebruikersnaam. Het gaat nog wel eens mis met Homerr, dan worden er pakketjes omgewisseld. Dat gaat dus snel mis omdat er alleen een barcode op komt en geen naam en adresgegevens.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
In de mail met de code staat of je die code moet printen of dat het niet hoeft. Ik weet het ook niet meer uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus je zet helemaal niets op de doos? Ik ben het gewoon helemaal vergeten blijkbaar
[..]
Dat is wel raar dan. Ik zou me er niet al te druk om maken, zij blijven met die spullen zitten
Goeie! Ik heb inderdaad via Homerr een keer gehad dat het pakketje een paar maanden later weer lag bij het punt waar ik het verstuurd hadquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Idd via de code … en een tip, stop er een briefje in met je Vinted gebruikersnaam. Het gaat nog wel eens mis met Homerr, dan worden er pakketjes omgewisseld. Dat gaat dus snel mis omdat er alleen een barcode op komt en geen naam en adresgegevens.
Er staat inderdaad dat je het niet hoeft te printen, maar ik kan me herinneren dat je er wel een adres op moest schrijven. Misschien verkeerd onthouden door al die verschillende verzendmethodesquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:59 schreef Donna het volgende:
[..]
In de mail met de code staat of je die code moet printen of dat het niet hoeft. Ik weet het ook niet meer uit m'n hoofd.
Same. Timberland laarsjes, bijna nieuwe hardloopshirts, etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef arvensis het volgende:
#firstworldproblems haha
Nee bij Homerr was het idd altijd wel zonder adres idd, dus daarmee zit je goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er staat inderdaad dat je het niet hoeft te printen, maar ik kan me herinneren dat je er wel een adres op moest schrijven. Misschien verkeerd onthouden door al die verschillende verzendmethodes
Whut.quote:Op woensdag 1 juni 2022 06:32 schreef SupremeDutch het volgende:
Ik had nu een Franse mevrouw die om 09:00 iets kocht voor ¤25, en vervolgens (denk ik) aangaf dat ze wel van me verwacht dat ik het voor 13:00 op de post doe.
Bichhh please.. Sommige mensen moeten gewoon werken als die Mondial Relay-afleverpunten open zijn. Maar voel me wel een beetje opgelaten om haar tot vrijdag te laten wachten. Kost me wss. wel mijn streak van 5☆-beoordelingen
Hum, ik zou zeggen dat het je pas vrijdag lukt, en dat als dat een probleem voor haar is, dat ze dan kan annuleren.quote:Op woensdag 1 juni 2022 06:32 schreef SupremeDutch het volgende:
Ik had nu een Franse mevrouw die om 09:00 iets kocht voor ¤25, en vervolgens (denk ik) aangaf dat ze wel van me verwacht dat ik het voor 13:00 op de post doe.
Bichhh please.. Sommige mensen moeten gewoon werken als die Mondial Relay-afleverpunten open zijn. Maar voel me wel een beetje opgelaten om haar tot vrijdag te laten wachten. Kost me wss. wel mijn streak van 5☆-beoordelingen
Ook geen meldingen bijv. dat je favoriete artikel verkocht is? Kan best een oud bericht zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb steeds bij de app staan dat er 2 meldingen zijn. Als ik erop klik staat dat er 2 notificaties zijn maar ik zie niets open staanApp afsluiten en zelfs verwijderen en opnieuw op mobiel zetten hebben niets opgelost. Iemand enig idee? Nu lijkt het dus of er berichtjes zijn maar dat is niet zo
Duurde bij mij een paar dagen voordat het weg wasquote:Op woensdag 1 juni 2022 23:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb steeds bij de app staan dat er 2 meldingen zijn. Als ik erop klik staat dat er 2 notificaties zijn maar ik zie niets open staanApp afsluiten en zelfs verwijderen en opnieuw op mobiel zetten hebben niets opgelost. Iemand enig idee? Nu lijkt het dus of er berichtjes zijn maar dat is niet zo
Nope, er staan alleen recente berichten en die zijn allemaal gelezen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ook geen meldingen bijv. dat je favoriete artikel verkocht is? Kan best een oud bericht zijn.
Ok, wat stomquote:Op donderdag 2 juni 2022 07:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Duurde bij mij een paar dagen voordat het weg was
Zelf nooit last van gehad maar nu opeens wel. En ik kan er niet tegenquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh daar trek ik me al heel lang niks van aan, dat heb ik al vanaf het begin dat ik de app heb
Aarrghgg. Ik kan daar ook niet tegen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nope, er staan alleen recente berichten en die zijn allemaal gelezen.
[..]
Ok, wat stom
[..]
Zelf nooit last van gehad maar nu opeens wel. En ik kan er niet tegen![]()
Ik vind het altijd zo stom dat je ergens halverwege het proces een mail krijgt dat Homerr onderweg is (of zoiets) en dan klik je de mail open en dan is het een mail dat ze onderweg zijn naar het Homerr punt. Vervolgens duurt het nog gerust een aantal dagen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af en toe echt af of Homerr zijn pakjes rondbrengt ala Fred Flinstone styleIk wacht alweer 3 weken op een pakje.
Die Homerrrpunten komen en gaan zo snel, daar valt echt niet meer op te rekenen. Ik dacht dat mijn vaste punt op vakantie was, maar ze bleken opeens gestopt met alles behalve DHL. Het nieuwe punt waar mijn bestelling uiteindelijk met veel vertraging was afgeleverd kreeg op dag 1 al 7 zakken geleverd, ik ben zo benieuwd hoe lang zij het gaan volhouden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:12 schreef Fazz het volgende:
Mijn Homerr pakketje is blijkbaar 2 dorpen verderop afgeleverdwat is dat voor geks? Ik kom daar nooit dus kost me even een dik half uur om het daar op te halen
Ik heb de laatste tijd de DPD pakketjes wel snel! Evenals Mondial relay, die doen ook prima werk. Maar Homerr... ik snap het niet. Ooit een pakketje gekocht op vinted, verstuurd met Homerr. Verkoopster woonde anderhalf uur bij me vandaan. Het heeft 3 weken geduurd voordat hij hier aangekomen was.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Dat is dan hopelijk een verklaring voor iemand die nu al drie keer 10,- biedt op een van mijn hakjes waarbij ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik ze niet wegdoe voor 10,-quote:Op maandag 6 juni 2022 22:10 schreef Mariposas het volgende:
Volgens mij verveelden mensen zich kapot dit lange weekend, wat ik wel kan begrijpen. ☔ Heb ineens een aantal dingen verkocht die er al weken op stonden. Zag ook dat er giga veel geplaatst is aan advertenties en allerlei meldingen uit m’n favorieten dat dit en dat is verkocht.
Ik moet zeggen dat die blokkeer knop hier zeer regelmatig ingedrukt wordt. Genoeg vissen in de Vinted-zee.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is dan hopelijk een verklaring voor iemand die nu al drie keer 10,- biedt op een van mijn hakjes waarbij ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik ze niet wegdoe voor 10,-
Volgens mij mag je 1 keer een bestelling zelf annuleren en krijg je pas de tweede keer een negatieve review. En volgens mij ligt het ook aan de reden die je opgeeft qua annulering. Je krijgt de negatieve review sowieso direct na annuleren en automatisch vanuit Vinted. Dus een negatieve review krijg je nu niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 15:39 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor het eerst een bestelling geannuleerd omdat degene die het item aan me cadeau had gedaan het zelf weer terug wilde (dat is toch best vreemd?) Nu heeft de koper helemaal nooit meer gereageerd op mijn berichtje en me ook geen negatieve review gegeven. Best bijzonder toch
Tot hoe lang kan ik deze review nog krijgen? Het is nu een week geleden geannuleerd.
Ah ok, dat is goed om te wetenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 15:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Volgens mij mag je 1 keer een bestelling zelf annuleren en krijg je pas de tweede keer een negatieve review. En volgens mij ligt het ook aan de reden die je opgeeft qua annulering. Je krijgt de negatieve review sowieso direct na annuleren en automatisch vanuit Vinted. Dus een negatieve review krijg je nu niet.
Daar kan Vinted (of de verkoper) toch niks aan doen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:49 schreef Bosjetulpen het volgende:
Bweh, ik heb mijn pakketje eindelijk, een week te laat, binnen, zit er duidelijk een andere broek in dan degene uit de advertentie.
Hier nu melding van gemaakt. Wordt zoiets goed/snel opgepakt eigenlijk?
Toch niet erg succesvol voor mij, Vinted. Ook al een keer gehad dat de lengtemaat niet goed is, maar daar had ik zelf niet op zitten letten. En toch ook wel broeken van hetzelfde merk die anders vallen en niet blijken te passen. Al best wat besteld, maar eigenlijk nog maar 1 broek gehad die ik ook kon dragen (en die was binnen een half jaar versleten). Ik zoek steeds op broeken van LEE.
Oh zeker niet! Die beide voorbeelden kan Vinted niks aan doen (andere lengtemaat, andere pasvorm) maar dragen wel bij aan mijn 'meehh vinted is niet erg succesvol voor mij'.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar kan Vinted (of de verkoper) toch niks aan doen?
Niet gelukt om ze op Vinted weer kwijt te raken? Dat zou misschien nog iets goed maken.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:20 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Oh zeker niet! Die beide voorbeelden kan Vinted niks aan doen (andere lengtemaat, andere pasvorm) maar dragen wel bij aan mijn 'meehh vinted is niet erg succesvol voor mij'.
Het zijn natuurlijk goedkope miskopen, maar inc alle verzendkosten had ik nu ook al best een prima broek in de winkel kunnen kopen.
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Niet gelukt om ze op Vinted weer kwijt te raken? Dat zou misschien nog iets goed maken.
Ik heb hele wisselende ervaring met kleding. Mijn definitie van 'heel goed' is ook anders dan die van veel verkopers heb ik gemerkt.
Nee dat snap ik hoor, ik bedoel de andere broeken. Ik vind dit wel echt heel slecht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
De broek die ik nu ontvangen heb zou ik zelf niet weer verkopen; de zoom van de pijp is zelfs korter gemaakt, met de hand. En toch ook al best versleten op een aantal plekken. Is gemerkt als 'nieuw met prijskaartje', Nou dat zit er echt niet op. Door een verkoper met 4,5 ster...
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
ja, dat snap ik. Maar omdat het in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
Ah zo. Ja ze reageerde op mijn 'kan je ze niet weer verkopen' dus ik had het wel gekoppeld.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat dit in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
[..]
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:15 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:09 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.
Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?
Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
Dat is erg netjes opgelost dan ja. Met broeken heb ik de pech dat ik al een Lee broek had, en hem in dezelfde lengte en breedte maat via vinted bestelde, en die paste perfect. De 4 pogingen ofzo die ik erna deed faalden dan dus wel. Ik dacht, zolang het t zelfde merk is...quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden.
[..]
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
Ff mezelf gequotequote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Chill!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Ze hebben 5 dagen om het te versturen toch?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
Ja klopt. Ik reageerde puur op de vraag van Semtex, die idd niet zoveel heeft te maken met de situatie van Bosjetulpen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @:Semtex en @:donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
Ik heb nog nooit nep ontvangen (voor zover ik weet) maar ik koop dan ook geen designer dingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Die melding heb ik bij alle berichten staan. Ook bij de berichten dat iemand een of andere artikel van mij op hun favorieten lijst hebben gezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.
[ afbeelding ]
Weet iemand wat dit precies betekent?
Mijnes al vanaf 26 mei inderdaad. Had ze gemaild, het antwoord was; de status is onveranderd gebleven. Als de status veranderd kunnen we je meer vertellen over je pakket.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef Bami het volgende:
![]()
Homerr pakketje is al sinds 1 juni onderweg. Maar vervolgens blijven ze, als ze eenmaal bezorgd zijn, maar 2 weken op het pakketpunt liggen. Laat ik nou vanaf maandag 3 weken op vakantie zijn.
Gelukkig zijn mijn bikini en rokje wel op tijd binnen.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt en heb daar ook geen meldingen van of zoiets. Er staat alleen dat er vertraging is.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:36 schreef Bosjetulpen het volgende:
Hoe doe jij dat dan als ze te laat zijn? Vinted geeft mij 25 en 26 juni de tijd om te melden dat mijn pakket er niet is en mijn geld terug te krijgen. Dat komt al aardig dicht in de buurt, maar ik zie wel dat het pakket al hier in nederland ligt.
Gelukkig!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ha! Morgen zou de datum zijn dat ik kon klikken op geld terug want mn pakket is er niet, maar hij is net binnengekomen, jeejjjj. Op t randje!
Misschien had diegene per ongeluk de verkeerde als 'afgeleverd' gemarkeerd en gedacht van laat maar? Heel apart idd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gelukkig!
Ik kreeg vandaag een pakket retour wat ik op 28 april heb verzonden. Het pakket is destijds gemarkeerd als afgeleverd , heb m’n geld gekregen en een automatische positieve review. Erg vreemd, waarom zou je iets niet ophalen en het allemaal op z’n beloop laten.
Mijne was er dinsdag ook!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ha! Morgen zou de datum zijn dat ik kon klikken op geld terug want mn pakket is er niet, maar hij is net binnengekomen, jeejjjj. Op t randje!
Ik heb er een die afgelopen donderdag is afgegeven (ook in spanje) en die ligt er nog steedsquote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mondial relay is echt top.
Afgelopen dinsdag in Spanje is mijn pakje ingeleverd en vandaag ligt ie al bij mij
Oh.. Dan is het heel wisselend. Ik heb wel vaker een pakje via Mondial gehad en die waren er allemaal wel met een week. Maar deze heeft een record te pakkenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:48 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb er een die afgelopen donderdag is afgegeven (ook in spanje) en die ligt er nog steeds
Helaas heb ik daar wel ervaring mee. Voor mezelf en voor de kinderen koop ik vaak Tommy Hilfiger en Ralph Lauren. Op de foto’s let ik er altijd wel goed op (is het logo hetzelfde, hoe is de maat label) maar soms let ik niet goed op en doe ik een miskoop. Goed opletten als je het binnen hebt en meteen actie ondernemen. Helaas is het wel het beleid van Vinted dat je het terug moet sturen op eigen kosten en dat is in sommige gevallen nog best duur.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Wat voor soort kattenspul moet ik dan aan denken? Gisteren nog allemaal kattenspeelgoed weggegooidquote:Op maandag 27 juni 2022 12:28 schreef valentijn101 het volgende:
Kattenspul dat gaat snel5 dingen binnen 5 minuten de deur uit
![]()
Een kattenholletje in de vorm van een bijenkorf. Een speelbaan waar ze balletjes doorheen kunnen meppen en een driehoek met gaten er in met een hengel er bij. Kattenspul gaat hard.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat voor soort kattenspul moet ik dan aan denken? Gisteren nog allemaal kattenspeelgoed weggegooid
Ik heb weer een bundel verkocht, mijn winkeltje draait lekker momenteel
Ik had na m'n gevoel moeten luisteren. Het zijn allemaal setjes lego, maar ze had veel los in de doos geflikkerd met een enorme kier aan de onderkant, dus ergens in een Homerr bus ligt nu alles wat ontbreekt.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Donna het volgende:
Ik heb wat gekocht van iemand die nieuw is op Vinted en mij allemaal vragen stelde na de aankoop. Ben benieuwd of het goed komt, heb eigenlijk al spijt.
Foto van de kier in de doos gemaakt? Zou hier niet mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had na m'n gevoel moeten luisteren. Het zijn allemaal setjes lego, maar ze had veel los in de doos geflikkerd met een enorme kier aan de onderkant, dus ergens in een Homerr bus ligt nu alles wat ontbreekt.
Ja en ook dat het los in de doos lag. Ze had er 'niet schudden' opgeschreven. Ben je dan echt zo wereldvreemd?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Foto van de kier in de doos gemaakt? Zou hier niet mee akkoord gaan.
Ja er stond compleet in alle advertenties, anders hoef ik het niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:12 schreef Mariposas het volgende:
Stond er in de advertentie dat de set compleet is? Zo ja, dan zou ik een melding maken. Zo niet, dan kun je niets anders dan een review geven. Echt vervelend zeg, zeker als het je dan nu 2 x achter elkaar gebeurt. . Zelf verkoop ik alleen Lego nieuw in doos, ik ben er een beetje bang voor dat iemand dan een melding gaat maken van een incomplete set en ik dan m’n geld misloop.
Ik verkoop trouwens wel Duplo sets maar die knoop ik dicht in een doorzichtig zakje en ik maak er een foto van voor verzending zodat je kunt zien dat de set compleet is verzonden.
Nee, kan je niks mee. Wachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:15 schreef Aure het volgende:
Mijn pakketje staat al 5 dagen op aangekomen in distributiecentrum (Homerr). Is deze vertraging bekend momenteel of moet ik er iets mee? Kan ik er überhaupt iets mee?
Homerr is zo belachelijk goedkoop omdat ze niet elke dag rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:15 schreef Aure het volgende:
Mijn pakketje staat al 5 dagen op aangekomen in distributiecentrum (Homerr). Is deze vertraging bekend momenteel of moet ik er iets mee? Kan ik er überhaupt iets mee?
Ik vind Homerr niet zo heel veel goedkoper dan Mondial Relay en die is gewoon prima.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Homerr is zo belachelijk goedkoop omdat ze niet elke dag rijden.
Je moet zo'n netwerk zien als het NS netwerk. Homerr zet 1 of 2x per week een trein in. Dus je pakketje blijft in hun hun tot het volgende vertrek.
DHL, UPS, PostNL vertrekken minstens elke dag, want die hebben meer passagiers. Maar ze moeten ook regelmatig vertrekken met half lege treinen omdat ze met hun grotere klanten afspraken hebben over de volgende dag gegarandeerd leveren. Daar profiteren Vinted klanten ook van, en die betalen er ook aan mee.
Ik denk niet dat MR overal next day service kan leveren, maar eens dat ze heel wat beter zijn dan Homerr.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Homerr niet zo heel veel goedkoper dan Mondial Relay en die is gewoon prima.
Klopt, hier de laatste tijd 2 werkdagen naar Frankrijk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:17 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb Homerr uitgezet. Naast dat t de enige vervoerder is die hier geen pakketpunt in het dorp heeft, kregen ze het ook steeds voor elkaar het pakket kwijt te raken of bij het verkeerde punt te bezorgen.
Zometeen weer 2 pakketten wegbŕengen voor Frankrijk, die gaan bijna altijd met MR, en zijn er behoorlijk snel.
Homerr schijnt iets milieuvriendelijker te zijn, dat is voor mij uberhaupt de voornaamste reden om Vinted te gebruiken dus voelt het logisch om ook Homerr te gebruiken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Klopt, hier de laatste tijd 2 werkdagen naar Frankrijk.
Ben ook al een jaar gestopt met Homerr. Waarom zou je voor waardeloze Homerr kiezen als je net zo goedkoop met DHL kan verzenden. Of voor ¤0,20 meer met DPD. Of hebben jullie dan geen DHL in de buurt of al die verkopers niet? DHL is hier ontzettend breed verspreid.
DPD is nog geen ¤0,20 waard in zijn totaliteit. Zelden zo’n bagger bezorgdienst meegemaakt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben ook al een jaar gestopt met Homerr. Waarom zou je voor waardeloze Homerr kiezen als je net zo goedkoop met DHL kan verzenden. Of voor ¤0,20 meer met DPD. Of hebben jullie dan geen DHL in de buurt of al die verkopers niet? DHL is hier ontzettend breed verspreid.
2 wekenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe lang heb je bij mondial de tijd om wat op te halen?
Altijd dhl hier.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat is balen, die krijg je niet meer op tijdquote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:26 schreef Bami het volgende:
Ik had een kimono gekocht voor de zwangerschapsshoot die wij woensdag gepland hebben staan. Heeft die verkoopster hem in het verkeerde pakketje gedaan en naar België gestuurd.![]()
Heb de laatste tijd een beetje pech met pakketjes, had ook al een pakketje dat dpd een week lang kwijt heeft gemaakt en een verkoopster die het verkeerde item opstuurde.
Nope, dus ze heeft de verkoop maar geannuleerd. Heb nu via marktplaats een andere (wel wat minder mooie) gekocht.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is balen, die krijg je niet meer op tijd
Ik had het dus teruggestuurd, want ik heb niks aan dat jurkje op die manier. En vervolgens neemt de verkoopster niet de moeite om het retourpakketje af te halen, dus dat ding is wederom onderweg naar mij. Annuleer dan meteen de bestelling ipv het nu niet op te halen, dat had me de retourkosten gescheeldquote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:28 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, ik heb weer eens een item ontvangen dat niet goed is. Een jurkje dat smaller gemaakt is en dat stond uiteraard niet in de omschrijving of op de foto’s. Staat was ‘heel goed’. Ik mag het op eigen kosten terugsturen, wat is dat toch een waardeloze oplossing, volgens mij speculeren oneerlijke verkopers er gewoon op dat kopers dat toch niet doen.
Krijg je nu wel je geld terug?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 19:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik had het dus teruggestuurd, want ik heb niks aan dat jurkje op die manier. En vervolgens neemt de verkoopster niet de moeite om het retourpakketje af te halen, dus dat ding is wederom onderweg naar mij. Annuleer dan meteen de bestelling ipv het nu niet op te halen, dat had me de retourkosten gescheeld
Yup, minus de retourkosten. En ik kan het pakket met het jurkje tzt dus weer ophalen om het dan in de kast te leggen om er ooit op te oefenen met mijn naaimachine en lockmachine heb ik bedacht.quote:
Mag je als minderjarige wel een account op Vinted hebben dan?quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:44 schreef -Spring het volgende:
Weten jullie toevallig hoe dit zit? Mijn twaalfjarige met eigen vinted-account en betaalrekening met ideal, kan niets kopen. Zodra op 'kopen' klikt, springt het scherm naar de chat.
Is dit een bekend probleem of zou dit met haar jongerenrekening oid te maken hebben?
Met mijn geboortedatumquote:Op maandag 15 augustus 2022 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mag je als minderjarige wel een account op Vinted hebben dan?
Als je gewoon hebt aangevinkt dat ze online betalingen mag uitvoeren (kan gewoon via de app van je bank) moet het geen probleem zijn, werkt hier gewoon.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:44 schreef -Spring het volgende:
Weten jullie toevallig hoe dit zit? Mijn twaalfjarige met eigen vinted-account en betaalrekening met ideal, kan niets kopen. Zodra op 'kopen' klikt, springt het scherm naar de chat.
Is dit een bekend probleem of zou dit met haar jongerenrekening oid te maken hebben?
Ja dat kan gewoon idd. Thank iig, dan weet ik dat het geen random probleem isquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:59 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als je gewoon hebt aangevinkt dat ze online betalingen mag uitvoeren (kan gewoon via de app van je bank) moet het geen probleem zijn, werkt hier gewoon.
Ahh, dat wilde ik net komen vragen. Ik heb dat de laatste tijd ook veel. Goed te weten dat ik niet de enige ben.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:59 schreef lily het volgende:
Ik krijg echt de laatste tijd steeds biedingen, die ik vervolgens accepteer om daarna niets meer te horen.
Wordt er niet goed vanZeer irritant.
En bundels aanvragen en niks meer laten horen, het is echt schering en inslag op dit momentquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:59 schreef lily het volgende:
Ik krijg echt de laatste tijd steeds biedingen, die ik vervolgens accepteer om daarna niets meer te horen.
Wordt er niet goed vanZeer irritant.
Ik heb dat meerdere malen gedaan maar ik heb niet de indruk dat het nu echt iets oplevert. Ik doe het nu niet meer en ik verkoop er niet minder door.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:39 schreef June. het volgende:
Iemand al eens artikelen geboost of in de etalage gezet? Is het het geld waard?
Heerlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:18 schreef Donna het volgende:
Ik had allemaal bijna nieuwe babyschoentjes te koop. Al weken. Deze week in 1 week alles verkocht.
Ik heb er boeken van ¤1 op staan, dus dat is mijn minimum, die worden aan bundels toegevoegd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:53 schreef synsysterstylo het volgende:
Wat is de minimum prijs waarvoor jullie producten plaatsen?
Wil m’n kast leegruimen, enkele merken zoals Polo, Hugo Boss, Tommy zullen nog wel wat waard zijn. Dingen zoals Nike, Adidas en merkloos spul zoals Zara en HM zullen niet veel waard zijn.
Eigenlijk alles onder de 10¤ vind ik ‘t niet waard en pleur ik liever in een container voor een goed doel.
Hm misschien toch een keer proberen als ik een tijd niets heb verkocht. Ga straks weer een bult maat 56 en 62 erop zetten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:29 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind het ook niet erg om voor kleine bedragen te verzenden. Alles (oké, behalve Mondial) zit hier om de hoek en op weg naar het KDV.
Er is nu een pakketje wat ik verzonden heb kwijt. Zou geleverd zijn (DPD), maar dat servicepunt was dicht. Nu onbekend waar het is, dus ben benieuwd hoe dat nu verder gaat.
Ik heb weleens geboost en dat hielp wel. Toen best snel wat dingen verkocht.
Slim! Wist niet dat dat kon.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:03 schreef Mariposas het volgende:
Ik zet bij goedkope dingen van minder dan ¤2,00 de verzendkosten op aangepast en dan op ¤100 zodat ze alleen in een bundel worden verkocht.
Nee want het kwam altijd nog in de laatste dagen aan bij mij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het verzenden duurt weer lang bij Homerr.. Nog 3 dagen en ik krijg tot 20 euro vergoed. Iemand al eens geld gehad van Homerr omdat het zo lang duurde?
Dan wordt het als wel opgehaald gemarkeerd en krijg jij je geld en gaat het pakket naar jouw pakketpunt terug en kun jij het weer ophalenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:04 schreef lily het volgende:
Nee, ik nog niet. Wat duurt dat lang zeg.
Heb wel iets verstuurd maar het pakket wordt al een paar dagen niet afgehaald![]()
Wat als iemand het helemaal niet afhaalt eigenlijk?
Oh dit wist ik niet, ik dacht dat het 2 weken bleef liggen en dat retour kwam en dat ook je koop werd geannuleerd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan wordt het als wel opgehaald gemarkeerd en krijg jij je geld en gaat het pakket naar jouw pakketpunt terug en kun jij het weer ophalen
Ik zie nu dat ze het hebben uitgeschakeld.quote:
Dat is hier bij de esso ook. Geen idee waarom. Maar het staat ook op een handgeschreven briefje bij de deur aangegeven, dus er zullen wel meer mensen zijn die zich vergissen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stond ik net bij de benzinepomp om een pakje op te halen, zegt de pomp bediende dat ze na 20 uur geen pakketjes meer geven. Ik wist dat helemaal niet.
Ik vroeg nog of er ook zo'n tijdstip in de ochtend is, maar die was er niet. Dus ik kan bij wijze van morgen om 6 uur mijn pakketje ophalen. Vage toestand wel.
Wat stom. Sta je daar en krijg je je pakketje niet omdat je een kwartier te laat bent en het er wel gewoon ligtquote:Op vrijdag 9 september 2022 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stond ik net bij de benzinepomp om een pakje op te halen, zegt de pomp bediende dat ze na 20 uur geen pakketjes meer geven. Ik wist dat helemaal niet.
Ik vroeg nog of er ook zo'n tijdstip in de ochtend is, maar die was er niet. Dus ik kan bij wijze van morgen om 6 uur mijn pakketje ophalen. Vage toestand wel.
Ja. En het regende dus ik was ook nog eens een keer natquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:41 schreef lily het volgende:
[..]
Wat stom. Sta je daar en krijg je je pakketje niet omdat je een kwartier te laat bent en het er wel gewoon ligt
Nou.. pff. Beetje de “paarse krokodil” vibes.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja. En het regende dus ik was ook nog eens een keer natMaar vanmorgen alsnog opgehaald.
Paarse krokodil?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:46 schreef lily het volgende:
[..]
Nou.. pff. Beetje de “paarse krokodil” vibes.
Ja, dat was een reclame, jaren geleden. Voorbeeld voor overdreven regelgeving en bureaucratie.quote:
Lol. Nu nooit meer, in het begin wel vaak.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:00 schreef Mariposas het volgende:
Wie tapet er ook altijd pakketjes dicht om er daarna achter te komen dat het Mondial Relay papiertje nog in het pakket moet?
Dit ja. De koper had per ongeluk 2 x verzending betaald, waardoor ik weer 6.75 kon terug storten naar haar rekening. Daarnaast via mp alleen de mogelijkheid om via PostNL te laten bezorgen wat best prijzig is.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vandaag was ik ook aan het struinen op marktplaats en kwam ik mijn vertrouwde verkopers van vinted daar tegen. Vinted vind ik een stuk fijner omdat ze daar in principe de verzending regelen
Tsja. Voor mij zou 20 cent niks uit maken, maar er zijn zat mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien.quote:Op zondag 18 september 2022 14:50 schreef June. het volgende:
Had ook weer een boel kleertjes op Vinted gezet. Allemaal voor kleine prijsjes, vind het fijn als ze zo nog een 2e of 3e leven krijgen.
Gelukkig kopen de meesten een bundel. Maar echt, de mensen die op een shirt van 2 euro nog een lager bod uitbrengenNet bood iemand nog ¤1,80
![]()
Ik neem altijd doosjes mee van mijn werk.quote:Op maandag 19 september 2022 10:01 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een lading schoenen te koop zetten, maar heb te weinig dozen. Hoe doen jullie dat? Ik heb nu een paar Converse in een kartonnen cadeautasje en daar overheen nog een plastic tas ingepakt. Ziet er niet uit, maar lijkt me stevig genoeg. Maar een doos is toch wel iets fijner, alleen speciaal dozen kopen vind ik zonde.
Als ik niks meer in huis heb loop ik hier naar Scapino vlakbij en vraag of ze een paar schoenendozen voor me hebben.quote:Op maandag 19 september 2022 10:01 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een lading schoenen te koop zetten, maar heb te weinig dozen. Hoe doen jullie dat? Ik heb nu een paar Converse in een kartonnen cadeautasje en daar overheen nog een plastic tas ingepakt. Ziet er niet uit, maar lijkt me stevig genoeg. Maar een doos is toch wel iets fijner, alleen speciaal dozen kopen vind ik zonde.
Verkoopt, sommige dingen snel, sommige dingen heeeel langzaam, eigenlijk net als mijn dameskledingquote:Op woensdag 21 september 2022 14:20 schreef valentijn101 het volgende:
Herenkleding? Verkoopt dat ook? Of heeft het geen nut dat er op te zetten?
Het enige probleem met herenkleding op Vinted is dat bij de herenkledingsecties soms wel een kwart van de kleding verkeerd geplaatste dameskleding is.quote:Op woensdag 21 september 2022 14:20 schreef valentijn101 het volgende:
Herenkleding? Verkoopt dat ook? Of heeft het geen nut dat er op te zetten?
Dit is wel de reden dat ik niks meer verkoop op marktplaats.. overal foto’s van gemaakt en met omschrijving online gezet voor budgetprijsjes. En dat mensen dan ¤1,00 bieden voor iets dat er voor ¤2,00 op staat of zelfs ¤0,50. Daar ga ik echt de moeite niet voor nemen om het in te pakken. En te versturen. Dan geef ik het liever gewoon weg (aan iemand die het kan gebruiken) dus sindsdien niks meer in de verkoop gehad op marktplaats. Moet zeggen dat ik vinden nog nooit gebruikt hebquote:Op zondag 18 september 2022 15:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja. Voor mij zou 20 cent niks uit maken, maar er zijn zat mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien.
Ik denk dat als je die 2 euro kan betalen dat je zoiets niet doet.
Als ik pakketjes ontvang zie ik dit ook weleens gebeuren. Maar dat is tot nu toe altijd gewoon geleverd.quote:Op zaterdag 24 september 2022 08:10 schreef doggy112 het volgende:
Ik heb via Mondial Relay een pakketje verstuurd naar Frankrijk. Het pakketje staat al een week vast in het distributiecentrum. Er staat nu al 3 keer ‘in ontvangstname in het agentschap’….
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, maar mij hoop kan bieden dat het toch nog wordt geleverd?
Oké gelukkig! Hoe land duurde het uiteindelijk voordat het pakketje werd geleverd?quote:Op zaterdag 24 september 2022 11:53 schreef PKM het volgende:
[..]
Als ik pakketjes ontvang zie ik dit ook weleens gebeuren. Maar dat is tot nu toe altijd gewoon geleverd.
10 dagen denk ik.quote:Op zaterdag 24 september 2022 12:20 schreef doggy112 het volgende:
[..]
Oké gelukkig! Hoe land duurde het uiteindelijk voordat het pakketje werd geleverd?
Was mij ook al opgevallen ja. Ook al veel leuks gezien uit Spanje.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:52 schreef sigme het volgende:
Ik kreeg weer twee pakketjes binnen uit Italië. Nogal een aanwinst, dat die nu ook op wat goedkopere pakketpost zijn aangesloten. Uitstekende kleren te koop daar.
Die hebben mij te hoge verzendkosten, en de akelige gewoonte om met honderdmiljoen tags te werken voor 1 item waarvan de meeste dan niks te maken hebben met het item. Wat maakt dat ik in zo'n klerenkast niet kan zoeken naar items van zijde of cashmere etc.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen ja. Ook al veel leuks gezien uit Spanje.
Heeft die verkoper nog wel een keer op Vinted gekeken? Ik heb ook wel eens bij slapende accounts besteld, die al maanden niet bekeken zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afgelopen woensdag iets gekocht. Tot op heden geen reactie van verkoper. Nu maakt het me niet uit als het bij de verkoper even duurt totdat het verzonden kan worden, maar ik vind het toch wel fijn als iemand dat even laat weten.
Ja, ze was vandaag nog online.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Heeft die verkoper nog wel een keer op Vinted gekeken? Ik heb ook wel eens bij slapende accounts besteld, die al maanden niet bekeken zijn.
Tja, dat staat in de algemene voorwaarden van de gekozen verzender, sommige hebben een max van 20 euro dat vergoed wordt, bij anderen is dat veel hoger. Ik let er dus wel op bij het verkopen van duurdere items wat ik wel en niet mogelijk maak...quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:04 schreef F_r het volgende:
Sorry ik herken het niet
Ik heb iets anders. Ik heb iets verstuurd wat vertraagd is. Nu staat erbij als het niet voor xx datum geleverd is. Krijg je 20,- vergoed. Het was alleen meer dan 20,-. Ik zou het werk zuur vinden als ik maar 20,- krijg.
Zo ver had ik nog niet gekeken. Weet ik voor de volgende keerquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Tja, dat staat in de algemene voorwaarden van de gekozen verzender, sommige hebben een max van 20 euro dat vergoed wordt, bij anderen is dat veel hoger. Ik let er dus wel op bij het verkopen van duurdere items wat ik wel en niet mogelijk maak...
quote:Hello!
Exciting news – Vinted in Sweden is now available. If you're in Sweden, but you use an account in another country, for a better experience we encourage you to delete this existing account and create a new one on the Swedish platform.
To do this, follow these simple steps:
1. Complete all the ongoing orders on your account
2. Withdraw the money in your Balance to your bank account here: https://www.vinted.nl/wallet/balance
3. Contact us to delete your account through our Help Centre at: https://www.vinted.nl/help/1136 and wait to receive a confirmation from us.
4. Download the Swedish Vinted app, or go to www.vinted.se, and create a new account.
After creating your new account on Vinted in Sweden, you'll get a free Bump – on us.
Get started on Vinted in Sweden to enjoy all the benefits!
Team Vinted
Goed, ik heb nu dus een Zweedse Vinted-account en wat blijkt? Ik zit in een andere 'bubbel' dan jullie.quote:
Neeee, wat een absurd iets zegquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:37 schreef arvensis het volgende:
Ik heb een hele rare casus atm.
Heb een Zara trui en H&M skipak verkocht. Verzonden in een grote Zara-doos zonder etiketten oid van Zara er op.
Nu heeft Homerr de doos afgeleverd bij Zara retour.Zij hebben (geen idee hoe…) contact opgenomen met mijn koper en het skipak doorgezonden naar mijn koper, maar ze hebben de trui gehouden. Die is nu kwijt. Zara ontkent dat die trui in de doos zat.
![]()
Geen idee hoe dit opgelost gaat worden. Homerr “is het aan het uitzoeken”.
En een boek dat ik van een Vlaamse Vintie heb gekocht is ook foetsie. Een maand geleden voorgesorteerd maar sindsdien spoorloos..
Bizar!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:37 schreef arvensis het volgende:
Ik heb een hele rare casus atm.
Heb een Zara trui en H&M skipak verkocht. Verzonden in een grote Zara-doos zonder etiketten oid van Zara er op.
Nu heeft Homerr de doos afgeleverd bij Zara retour.Zij hebben (geen idee hoe…) contact opgenomen met mijn koper en het skipak doorgezonden naar mijn koper, maar ze hebben de trui gehouden. Die is nu kwijt. Zara ontkent dat die trui in de doos zat.
![]()
Geen idee hoe dit opgelost gaat worden. Homerr “is het aan het uitzoeken”.
Oh komt Zweden erbij? Leuk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:03 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vandaag haalde ik een pakketje op en thuis geopend. Zat er iets heel anders in dan ik had besteld en bleek er ook een andere naam op de Homerr sticker te staan. Nu moet ik dus helemaal weer naar het punt om het om te wisselen. De mevrouw voor wie het was bestemd heeft ook nog niet op mijn berichtje gereageerd.
Dus nu naar het weekend maar weer die kant op, blegh!
Leuk dat Zweden ook Vinted krijgt, ik ben benieuwd of dit wat doet met het aanbod van wat wij graag kopen.
Waarom kies je dan voor verzending met Homerr?quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij de laatste koop heeft de verkoopster bijna een week na aankoop het op de bus gedaan (zonder enige reactie) en ook nog eens met homerr,dus met wat geluk heb ik 5 weken na de koop mijn spullen in huis.
In principe doet ze niks verkeerds. Ze verzendt het binnen de termijn en dat homerr langzaam is daar kan ze niks aan doen. Maar ik vind het niet zo heel leuk eerlijk gezegd.
Ik ga website kjken hoe ik homerr kan uit zetten.
Had dat pas gezien nadat ik betaald hadquote:Op zondag 16 oktober 2022 14:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor verzending met Homerr?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:03 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Leuk dat Zweden ook Vinted krijgt, ik ben benieuwd of dit wat doet met het aanbod van wat wij graag kopen.
Ja, ik zit sinds een paar dagen weer op Vinted!quote:
Ik wist niet dat je als koper kon kiezen? Welke zijn goed dan? Krijg er nu eentje met Mondial Relay, is enorm vertraagd ook.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor verzending met Homerr?
Ik wist dat dus ook nietquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je als koper kon kiezen? Welke zijn goed dan? Krijg er nu eentje met Mondial Relay, is enorm vertraagd ook.
Mijn ervaring met Mondial Relay is altijd wel goed, net als DHL en DPD. Maar het verschilt af en toe heel erg, ene keer is het er supersnel (DHL en DPD soms de volgende dag al) en de andere keer gaat er bijna een week overheen, langer nog met MR.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je als koper kon kiezen? Welke zijn goed dan? Krijg er nu eentje met Mondial Relay, is enorm vertraagd ook.
Vinted zit in Nederland sowieso samen met België, Frankrijk, Spanje en Italië. Ik heb zowel dingen gekocht als verkocht van/aan mensen uit die landen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:40 schreef Inbox het volgende:
Vinted ken ik enkel van naam.
Als ik daar iets aanbied, als Nederlander, wordt dat dan automatisch gevonden in het buitenland of gaat het per land?
Heb nog wat skikleding uit het hogere prijssegment namelijk en een paar skischoenen die nog nieuw zijn.
Volgens mij zet de verzender het uit en niet de koper.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef F_r het volgende:
Ik zat dus met het probleem dat een verzending vertraagd was. En ik dan maar 20,- vergoed zou krijgen. Nu keek ik naar de verzend mogelijkheden. Maar ik kan homerr niet uitzetten. En die vergoeden maar tot 20,-. Kijk ik niet goed?
Het is niet nodig gebleken want net op tijd geleverd
Ik was de verzender. Maar homerr kan ik niet uitzettenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij zet de verzender het uit en niet de koper.
Ik koop altijd lokaal via Vinted. MAAR eergisteren voor het eerst met verzenden.
Ik kreeg een kaart waarop ik kon klikken waar het naar toe verzonden kon worden. Was een lijst met diverse aanbieders.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:00 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik was de verzender. Maar homerr kan ik niet uitzetten
Update: vanmiddag mijn eerste pakketje uit Polen opgehaald bij het pakketpunt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik zit sinds een paar dagen weer op Vinted!![]()
Maar ik zie alleen aanbod uit Polen, dus ik denk dat het voor jullie niks verandert.
Oh, en eerst kon ik geen pakketpunt in mijn stadje kiezen (wel op 20-30 minuten rijden vanuit huis, of op 20 minuten lopen vanuit mijn werk in Uppsala), maar dat is inmiddels aangepast.
Heb ik juist hele snelle en goede ervaring mee.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Mondial Relay is wel een hele trage he? Staat vast op de tweede plaats na Homerrrrrr
Ik ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb ik juist hele snelle en goede ervaring mee.
Ik noem het Mondial Delayquote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Mondial Relay is wel een hele trage he? Staat vast op de tweede plaats na Homerrrrrr
Ik heb nu voor het eerst te maken met een vertraging, maar normaal zijn ze snel bij mij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik noem het Mondial Delay
Ik heb er geen goede ervaringen mee. Allemaal takke langzaam en het is ook elke keer weer een verrassing bij welk pakketpunt het pakje wordt geleverd. Ik mag zo naar het pakketpunt in een ander dorp, terwijl ik toch echt voor het pakketpunt in het winkelcentrum alhier heb gekozen.![]()
Volgens mij selecteert Mondial Relay de pakketpunten daar op.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.
Zo’n punt hebben wij hier ook, die flikkeren alles op 4 hopen en je mag het er zelf uit gaan zoeken. Ook zijn ze soms ineens een dag onaangekondigd en zonder briefje op de deur gesloten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.
Ik ga weleens naar het aardappelhuis in Eindhoven.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook uitsluitend koper. Soms bied ik, maar meestal koop ik gewoon direct.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Ik koop trouwens alleen dingen, verkoop niks.
Maar is t eigenlijk gebruikelijk om te bieden? Ik druk eigenlijk meteen op kopen. Gaat lekker snel (grootste voordel t.o.v. marktplaats). Denk 1 of 2 keer geboden op iets.
Bieden is wel gebruikelijk. Ik houd er niet zo van, ik doe het alleen bij wat duurdere artikelen. Sorry hoor maar ik vind het altijd zo achterlijk als je een vestje voor ¤4,00 te koop hebt staan en mensen bieden dan ¤2,50.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Maar is t eigenlijk gebruikelijk om te bieden? Ik druk eigenlijk meteen op kopen. Gaat lekker snel (grootste voordel t.o.v. marktplaats). Denk 1 of 2 keer geboden op iets.
Ja precies, ik ga ook niet 1 euro onder de vraagprijs bieden uit principe ofzo. Ik krijg ook vaak korting aangeboden als ik iets like. Ik begon met liken om het weer terug te vinden als ik twijfelde maar sinds ik een paar keer korting kreeg aangeboden zet ik t soms in als strategiequote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook uitsluitend koper. Soms bied ik, maar meestal koop ik gewoon direct.
Als ik een bundel maak bij een verkoper zonder bundelkorting doe ik wel vaak een bod onder de berekende prijs. Niet altijd, sommige aanbieders hebben alles zó goedkoop dat ik niet minder wil betalen.
Momenteel krijg ik uit Italië vaak korting aangeboden als ik een kledingstuk in m'n favorieten zet. Nu weer leuk jurkje, van 9 voor 6 euro. Maar ja, dan weer ruim 5 euro verzendkosten.
Ik heb dat net zo, veel merkproducten voor een habbekrats. Ook id het erg tof kleding te kopen die je normaal in Nederland niet kunt vinden, omdat die winkels niet in Nederland zijn of de kleding niet hier wordt gedragen. Vooral met schoeisel heb ik dat. Zo drasg ik graag laarzen (als hetero man), maar worden herenlaarzen in Nederland niet verkocht. Gelukkig wel in Italië, dus koop ik ze daarquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:08 schreef ZarB het volgende:
Ik vind het trouwens echt kicken als ik iets weet te scoren voor een lage prijs wat normaal heel duur is. Ik ben gek op de jurkjes en jump/playsuits van Karen Millen en Ted Baker maar omdat ik dat niet dagelijks draag koop ik het niet nieuw. Sinds mijn Vinted verslaving hangt mijn kast vol met kleding van die merken waarvoor ik max 50 euro per stuk heb betaald. En nog helemaal als nieuw. Ook gave nike/adidas/tommy hilfiger sneakers voor dochter scoor ik voor een prikkie. Ik ben er dan heel trots op dat ik er zo weinig voor betaald heb (en redelijk milieuvriendelijk bezig ben)
Zeker tof!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:08 schreef ZarB het volgende:
Ik vind het trouwens echt kicken als ik iets weet te scoren voor een lage prijs wat normaal heel duur is. Ik ben gek op de jurkjes en jump/playsuits van Karen Millen en Ted Baker maar omdat ik dat niet dagelijks draag koop ik het niet nieuw. Sinds mijn Vinted verslaving hangt mijn kast vol met kleding van die merken waarvoor ik max 50 euro per stuk heb betaald. En nog helemaal als nieuw. Ook gave nike/adidas/tommy hilfiger sneakers voor dochter scoor ik voor een prikkie. Ik ben er dan heel trots op dat ik er zo weinig voor betaald heb (en redelijk milieuvriendelijk bezig ben)
Nou dat dusquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik noem het Mondial Delay
Ik heb er geen goede ervaringen mee. Allemaal takke langzaam en het is ook elke keer weer een verrassing bij welk pakketpunt het pakje wordt geleverd. Ik mag zo naar het pakketpunt in een ander dorp, terwijl ik toch echt voor het pakketpunt in het winkelcentrum alhier heb gekozen.![]()
Pull and Bear is net zo’n keten als Stradivarius en Bershka, van origine Spaans en gericht op jongeren, volgens mij allemaal van hetzelfde moederbedrijf waar ook Zara bij hoortquote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker tof!
Wel grappig, zo fysiek winkelen daar vind ik echt niks aan. Doe het dan ook niet vaak. Maar zo kijken en shoppen op vinted vind ik geweldig. Handig ook met jeans, ik koop voor een habbekrats spijkerbroeken en die gaan nog best lang mee. Eens een keertje voor een tientje 2 jeans gekocht van Pulls en Bears (ken dat merk dus niet) em daar heb ik toch een klein jaartje mee gedaan.
Zo lullig. Voor een duppie op de 1e rang willen zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:12 schreef mousemicky het volgende:
Oh, Pull and Bear zit hier idd in het centrum, kom er nooit, ben ik niet hip genoeg voor. Zie er altijd veel tienermeiden binnen.
Ik had gisteren een Spaanse koper die een 3 sterren review achterliet omdat de schoenen die ze van me kocht 'vies' zouden zijn. De zolen waren idd niet brandschoon, ook duidelijk te zien op de foto's. De rest had ik voor verzending nog speciaal gepoetst. Altijd jammer dit soort reviews. Volgens mij kopen veel mensen op vinted via hun telefoon waardoor ze de foto's niet goed kunnen bekijken ofzo, of ze kijken met hun neus...
Ik kocht eerst ook alleen, was ook altijd iemand die direct kocht. Tegenwoordig meer ook zelf verkocht. En het verbaasde mij echt hoe normaal het is om alleen maar te bieden. Ik ben m'n producten standaard iets duurder aan gaan bieden, omdat mensen ook bij een hele mooie prijs nog eronder bieden. Hetzelfde product duurder erop zetten en dan bieden ze gewoon wat je ervoor wil hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Via de website proberen i.p.v. de app?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:17 schreef PKM het volgende:
Ik ben al heel lang op Vinted vakantie, omdat ik het verwijderen van dingen teveel gedoe vind. Maar ik koop wel veel.
Helaas zijn mijn pakketten gruwelijk vertraagd. Nu weer 1 die kwijt is, en dan staat er dat ik probleem moet melden of ze betalen de koper. Maar ik heb nergens die knop met "neem contact op". Telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd, maar die knop verschijnt niet.
Iemand nog suggesties?
Gelukt, bedankt!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Via de website proberen i.p.v. de app?
quote:
Nee. Daarna vragen ze je om een signalement van het pakket. Vervolgens gebeurt er weer niets, totdat ze op een gegeven moment concluderen dat het pakket echt kwijt is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:27 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pompompompom
Krijg ik de centjes dan terug van Vinted?
Mijn Mondial delay pakket deed er laatst ook twee weken over na 'n week stil gelegen te hebben, en ineens ging 't snel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:27 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pompompompom
Krijg ik de centjes dan terug van Vinted?
Ik als ultieme introvert vind dat wel een prettige wijze van communiceren... Geen nutteloze informatie, geen overbodige beleefdheden, gewoon tot de essentie beperken.quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pas geleden wat gekocht en opgehaald. Prima in orde. Omdat er geen enkele vorm van contact was heb ik tot nu toe geen review gegeven. Ik vind dan de automatische 5 sterren van Vinted wel genoeg. Ik vind het altijd wel fijn om wat contact te hebben met de koper, al is het maar 1 zinnetje. Bedankt voor de aankoop ofzo.
Nu net zag ik dat de verkoopster bij mij wel een review heeft achtergelaten. 5 sterren voor de fijne communicatieIk ben de moeilijkste niet, ik geef haar ook wel 5 sterren wat natuurlijk haar doel is. Maar wat een onzin zeg. Fijne communicatie.. Er is geen letter gewisseld
Dat is je goed rechtquote:Op zondag 6 november 2022 16:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik als ultieme introvert vind dat wel een prettige wijze van communiceren... Geen nutteloze informatie, geen overbodige beleefdheden, gewoon tot de essentie beperken.
Niets zeggen kan ook een vorm van communicatie zijnquote:Op zondag 6 november 2022 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is je goed rechtMaar dan is er toch geen vorm van communicatie geweest?
Yes, heb je gelijk in. Maar toch denk ik daar niet aan als er staat dat we een fijne communicatie hebben gehad. Maar misschien ligt dat wel aan mijquote:Op zondag 6 november 2022 16:40 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niets zeggen kan ook een vorm van communicatie zijn
Ik vind het héél raar om geen review te geven omdat er geen communicatie was. Dan zou ik 95% automatische reviews moeten hebben. Vinted is geen m.arktplaats waar je beoordeelt op contact en of de (ver)koper geen mongool was. Heel simpel:quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pas geleden wat gekocht en opgehaald. Prima in orde. Omdat er geen enkele vorm van contact was heb ik tot nu toe geen review gegeven. Ik vind dan de automatische 5 sterren van Vinted wel genoeg. Ik vind het altijd wel fijn om wat contact te hebben met de koper, al is het maar 1 zinnetje. Bedankt voor de aankoop ofzo.
Nu net zag ik dat de verkoopster bij mij wel een review heeft achtergelaten. 5 sterren voor de fijne communicatieIk ben de moeilijkste niet, ik geef haar ook wel 5 sterren wat natuurlijk haar doel is. Maar wat een onzin zeg. Fijne communicatie.. Er is geen letter gewisseld
Het is toch niet zo dat ik de verkoper ermee benadeel? Als ik geen review plaats krijgt diegene sowieso al 5 sterren. Alleen wel automatisch ja.quote:Op zondag 6 november 2022 18:54 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Ik vind het héél raar om geen review te geven omdat er geen communicatie was. Dan zou ik 95% automatische reviews moeten hebben. Vinted is geen m.arktplaats waar je beoordeelt op contact en of de (ver)koper geen mongool was. Heel simpel:
Je koopt zooi. Je krijgt die zooi binnen. Is alles ok? Dan geef je 5 sterren. Mankeert er wat aan? Probeer je het op te lossen met de verkoper. En wat boeit het nou wat er in de review staat? Niks, het gaat om die sterren. Mensen moeten er wat neer zetten, en sommigen schrijven dat. Niks mis mee als je het mij vraagt.
Ik vind dat soort verplichte zinnetjes juist echt onzinnig. Ik zeg ook niets als mensen direct kopen, of het versturen moet echt wat langer duren. Mooi wel hoe iedereen iets anders kan waarderen.quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
De koper kan niet meer annuleren als het pakket verzonden is.quote:Op woensdag 23 november 2022 20:36 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb best wel dure schoenen verkocht via Vinted en begin november verzonden met Bpost maar het pakket ligt al een week of 2 in het sorteercentrumhoe werkt dat als de koper ze nu annuleert?