Vinted zit in Nederland sowieso samen met België, Frankrijk, Spanje en Italië. Ik heb zowel dingen gekocht als verkocht van/aan mensen uit die landen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:40 schreef Inbox het volgende:
Vinted ken ik enkel van naam.
Als ik daar iets aanbied, als Nederlander, wordt dat dan automatisch gevonden in het buitenland of gaat het per land?
Heb nog wat skikleding uit het hogere prijssegment namelijk en een paar skischoenen die nog nieuw zijn.
Volgens mij zet de verzender het uit en niet de koper.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef F_r het volgende:
Ik zat dus met het probleem dat een verzending vertraagd was. En ik dan maar 20,- vergoed zou krijgen. Nu keek ik naar de verzend mogelijkheden. Maar ik kan homerr niet uitzetten. En die vergoeden maar tot 20,-. Kijk ik niet goed?
Het is niet nodig gebleken want net op tijd geleverd
Ik was de verzender. Maar homerr kan ik niet uitzettenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij zet de verzender het uit en niet de koper.
Ik koop altijd lokaal via Vinted. MAAR eergisteren voor het eerst met verzenden.
Ik kreeg een kaart waarop ik kon klikken waar het naar toe verzonden kon worden. Was een lijst met diverse aanbieders.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:00 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik was de verzender. Maar homerr kan ik niet uitzetten
Update: vanmiddag mijn eerste pakketje uit Polen opgehaald bij het pakketpunt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik zit sinds een paar dagen weer op Vinted!![]()
Maar ik zie alleen aanbod uit Polen, dus ik denk dat het voor jullie niks verandert.
Oh, en eerst kon ik geen pakketpunt in mijn stadje kiezen (wel op 20-30 minuten rijden vanuit huis, of op 20 minuten lopen vanuit mijn werk in Uppsala), maar dat is inmiddels aangepast.
Heb ik juist hele snelle en goede ervaring mee.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Mondial Relay is wel een hele trage he? Staat vast op de tweede plaats na Homerrrrrr
Ik ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb ik juist hele snelle en goede ervaring mee.
Ik noem het Mondial Delayquote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Mondial Relay is wel een hele trage he? Staat vast op de tweede plaats na Homerrrrrr
Ik heb nu voor het eerst te maken met een vertraging, maar normaal zijn ze snel bij mij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:35 schreef Rene het volgende:
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik noem het Mondial Delay
Ik heb er geen goede ervaringen mee. Allemaal takke langzaam en het is ook elke keer weer een verrassing bij welk pakketpunt het pakje wordt geleverd. Ik mag zo naar het pakketpunt in een ander dorp, terwijl ik toch echt voor het pakketpunt in het winkelcentrum alhier heb gekozen.![]()
Volgens mij selecteert Mondial Relay de pakketpunten daar op.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.
Zo’n punt hebben wij hier ook, die flikkeren alles op 4 hopen en je mag het er zelf uit gaan zoeken. Ook zijn ze soms ineens een dag onaangekondigd en zonder briefje op de deur gesloten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ons Mondial relay punt is een achenebbisj frisdrankblikjesverkooppunt met een ongeïnteresseerde, op zijn telefoon kijkende gast achter de balie. Maar ik moet hem nageven dat-ie wel gewoon twee keer mijn pakje had en ik geen problemen had met ophalen.
Ik ga weleens naar het aardappelhuis in Eindhoven.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook uitsluitend koper. Soms bied ik, maar meestal koop ik gewoon direct.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Ik koop trouwens alleen dingen, verkoop niks.
Maar is t eigenlijk gebruikelijk om te bieden? Ik druk eigenlijk meteen op kopen. Gaat lekker snel (grootste voordel t.o.v. marktplaats). Denk 1 of 2 keer geboden op iets.
Bieden is wel gebruikelijk. Ik houd er niet zo van, ik doe het alleen bij wat duurdere artikelen. Sorry hoor maar ik vind het altijd zo achterlijk als je een vestje voor ¤4,00 te koop hebt staan en mensen bieden dan ¤2,50.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Maar is t eigenlijk gebruikelijk om te bieden? Ik druk eigenlijk meteen op kopen. Gaat lekker snel (grootste voordel t.o.v. marktplaats). Denk 1 of 2 keer geboden op iets.
Ja precies, ik ga ook niet 1 euro onder de vraagprijs bieden uit principe ofzo. Ik krijg ook vaak korting aangeboden als ik iets like. Ik begon met liken om het weer terug te vinden als ik twijfelde maar sinds ik een paar keer korting kreeg aangeboden zet ik t soms in als strategiequote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook uitsluitend koper. Soms bied ik, maar meestal koop ik gewoon direct.
Als ik een bundel maak bij een verkoper zonder bundelkorting doe ik wel vaak een bod onder de berekende prijs. Niet altijd, sommige aanbieders hebben alles zó goedkoop dat ik niet minder wil betalen.
Momenteel krijg ik uit Italië vaak korting aangeboden als ik een kledingstuk in m'n favorieten zet. Nu weer leuk jurkje, van 9 voor 6 euro. Maar ja, dan weer ruim 5 euro verzendkosten.
Ik heb dat net zo, veel merkproducten voor een habbekrats. Ook id het erg tof kleding te kopen die je normaal in Nederland niet kunt vinden, omdat die winkels niet in Nederland zijn of de kleding niet hier wordt gedragen. Vooral met schoeisel heb ik dat. Zo drasg ik graag laarzen (als hetero man), maar worden herenlaarzen in Nederland niet verkocht. Gelukkig wel in Italië, dus koop ik ze daarquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:08 schreef ZarB het volgende:
Ik vind het trouwens echt kicken als ik iets weet te scoren voor een lage prijs wat normaal heel duur is. Ik ben gek op de jurkjes en jump/playsuits van Karen Millen en Ted Baker maar omdat ik dat niet dagelijks draag koop ik het niet nieuw. Sinds mijn Vinted verslaving hangt mijn kast vol met kleding van die merken waarvoor ik max 50 euro per stuk heb betaald. En nog helemaal als nieuw. Ook gave nike/adidas/tommy hilfiger sneakers voor dochter scoor ik voor een prikkie. Ik ben er dan heel trots op dat ik er zo weinig voor betaald heb (en redelijk milieuvriendelijk bezig ben)
Zeker tof!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:08 schreef ZarB het volgende:
Ik vind het trouwens echt kicken als ik iets weet te scoren voor een lage prijs wat normaal heel duur is. Ik ben gek op de jurkjes en jump/playsuits van Karen Millen en Ted Baker maar omdat ik dat niet dagelijks draag koop ik het niet nieuw. Sinds mijn Vinted verslaving hangt mijn kast vol met kleding van die merken waarvoor ik max 50 euro per stuk heb betaald. En nog helemaal als nieuw. Ook gave nike/adidas/tommy hilfiger sneakers voor dochter scoor ik voor een prikkie. Ik ben er dan heel trots op dat ik er zo weinig voor betaald heb (en redelijk milieuvriendelijk bezig ben)
Nou dat dusquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik noem het Mondial Delay
Ik heb er geen goede ervaringen mee. Allemaal takke langzaam en het is ook elke keer weer een verrassing bij welk pakketpunt het pakje wordt geleverd. Ik mag zo naar het pakketpunt in een ander dorp, terwijl ik toch echt voor het pakketpunt in het winkelcentrum alhier heb gekozen.![]()
Pull and Bear is net zo’n keten als Stradivarius en Bershka, van origine Spaans en gericht op jongeren, volgens mij allemaal van hetzelfde moederbedrijf waar ook Zara bij hoortquote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker tof!
Wel grappig, zo fysiek winkelen daar vind ik echt niks aan. Doe het dan ook niet vaak. Maar zo kijken en shoppen op vinted vind ik geweldig. Handig ook met jeans, ik koop voor een habbekrats spijkerbroeken en die gaan nog best lang mee. Eens een keertje voor een tientje 2 jeans gekocht van Pulls en Bears (ken dat merk dus niet) em daar heb ik toch een klein jaartje mee gedaan.
Zo lullig. Voor een duppie op de 1e rang willen zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:12 schreef mousemicky het volgende:
Oh, Pull and Bear zit hier idd in het centrum, kom er nooit, ben ik niet hip genoeg voor. Zie er altijd veel tienermeiden binnen.
Ik had gisteren een Spaanse koper die een 3 sterren review achterliet omdat de schoenen die ze van me kocht 'vies' zouden zijn. De zolen waren idd niet brandschoon, ook duidelijk te zien op de foto's. De rest had ik voor verzending nog speciaal gepoetst. Altijd jammer dit soort reviews. Volgens mij kopen veel mensen op vinted via hun telefoon waardoor ze de foto's niet goed kunnen bekijken ofzo, of ze kijken met hun neus...
Ik kocht eerst ook alleen, was ook altijd iemand die direct kocht. Tegenwoordig meer ook zelf verkocht. En het verbaasde mij echt hoe normaal het is om alleen maar te bieden. Ik ben m'n producten standaard iets duurder aan gaan bieden, omdat mensen ook bij een hele mooie prijs nog eronder bieden. Hetzelfde product duurder erop zetten en dan bieden ze gewoon wat je ervoor wil hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:30 schreef ZarB het volgende:
Via de website proberen i.p.v. de app?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:17 schreef PKM het volgende:
Ik ben al heel lang op Vinted vakantie, omdat ik het verwijderen van dingen teveel gedoe vind. Maar ik koop wel veel.
Helaas zijn mijn pakketten gruwelijk vertraagd. Nu weer 1 die kwijt is, en dan staat er dat ik probleem moet melden of ze betalen de koper. Maar ik heb nergens die knop met "neem contact op". Telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd, maar die knop verschijnt niet.
Iemand nog suggesties?
Gelukt, bedankt!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Via de website proberen i.p.v. de app?
quote:
Nee. Daarna vragen ze je om een signalement van het pakket. Vervolgens gebeurt er weer niets, totdat ze op een gegeven moment concluderen dat het pakket echt kwijt is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:27 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pompompompom
Krijg ik de centjes dan terug van Vinted?
Mijn Mondial delay pakket deed er laatst ook twee weken over na 'n week stil gelegen te hebben, en ineens ging 't snel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:27 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pompompompom
Krijg ik de centjes dan terug van Vinted?
Ik als ultieme introvert vind dat wel een prettige wijze van communiceren... Geen nutteloze informatie, geen overbodige beleefdheden, gewoon tot de essentie beperken.quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pas geleden wat gekocht en opgehaald. Prima in orde. Omdat er geen enkele vorm van contact was heb ik tot nu toe geen review gegeven. Ik vind dan de automatische 5 sterren van Vinted wel genoeg. Ik vind het altijd wel fijn om wat contact te hebben met de koper, al is het maar 1 zinnetje. Bedankt voor de aankoop ofzo.
Nu net zag ik dat de verkoopster bij mij wel een review heeft achtergelaten. 5 sterren voor de fijne communicatieIk ben de moeilijkste niet, ik geef haar ook wel 5 sterren wat natuurlijk haar doel is. Maar wat een onzin zeg. Fijne communicatie.. Er is geen letter gewisseld
Dat is je goed rechtquote:Op zondag 6 november 2022 16:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik als ultieme introvert vind dat wel een prettige wijze van communiceren... Geen nutteloze informatie, geen overbodige beleefdheden, gewoon tot de essentie beperken.
Niets zeggen kan ook een vorm van communicatie zijnquote:Op zondag 6 november 2022 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is je goed rechtMaar dan is er toch geen vorm van communicatie geweest?
Yes, heb je gelijk in. Maar toch denk ik daar niet aan als er staat dat we een fijne communicatie hebben gehad. Maar misschien ligt dat wel aan mijquote:Op zondag 6 november 2022 16:40 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niets zeggen kan ook een vorm van communicatie zijn
Ik vind het héél raar om geen review te geven omdat er geen communicatie was. Dan zou ik 95% automatische reviews moeten hebben. Vinted is geen m.arktplaats waar je beoordeelt op contact en of de (ver)koper geen mongool was. Heel simpel:quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pas geleden wat gekocht en opgehaald. Prima in orde. Omdat er geen enkele vorm van contact was heb ik tot nu toe geen review gegeven. Ik vind dan de automatische 5 sterren van Vinted wel genoeg. Ik vind het altijd wel fijn om wat contact te hebben met de koper, al is het maar 1 zinnetje. Bedankt voor de aankoop ofzo.
Nu net zag ik dat de verkoopster bij mij wel een review heeft achtergelaten. 5 sterren voor de fijne communicatieIk ben de moeilijkste niet, ik geef haar ook wel 5 sterren wat natuurlijk haar doel is. Maar wat een onzin zeg. Fijne communicatie.. Er is geen letter gewisseld
Het is toch niet zo dat ik de verkoper ermee benadeel? Als ik geen review plaats krijgt diegene sowieso al 5 sterren. Alleen wel automatisch ja.quote:Op zondag 6 november 2022 18:54 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Ik vind het héél raar om geen review te geven omdat er geen communicatie was. Dan zou ik 95% automatische reviews moeten hebben. Vinted is geen m.arktplaats waar je beoordeelt op contact en of de (ver)koper geen mongool was. Heel simpel:
Je koopt zooi. Je krijgt die zooi binnen. Is alles ok? Dan geef je 5 sterren. Mankeert er wat aan? Probeer je het op te lossen met de verkoper. En wat boeit het nou wat er in de review staat? Niks, het gaat om die sterren. Mensen moeten er wat neer zetten, en sommigen schrijven dat. Niks mis mee als je het mij vraagt.
Ik vind dat soort verplichte zinnetjes juist echt onzinnig. Ik zeg ook niets als mensen direct kopen, of het versturen moet echt wat langer duren. Mooi wel hoe iedereen iets anders kan waarderen.quote:Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |