Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?quote:Op woensdag 23 november 2022 21:23 schreef mousemicky het volgende: [..] De koper kan niet meer annuleren als het pakket verzonden is.
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").quote:Op woensdag 23 november 2022 21:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?
Oke thanks. Wat een gezeikquote:Op donderdag 24 november 2022 16:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").
Wat dan gebeurt heb ik het nog nooit mee gemaakt. Voordat ik bij de volgende stap van de procedure kwam, zijn bij mij zelfs de meest trage Homerr-pakketjes ineens opgedoken.
Een aanbod golf van wat?quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht volgende week een aanbod-golf op Vinted.
Yes heb ik een keer gehad! Mijnes was vervolgens kwijt en is iets van een week later pas op het afhaalpunt aangekomen. Toen was ik ondertussen al een onderzoek gestart via Vinted.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:51 schreef amaranta het volgende:
Iemand ervaring met het volgende?
Ik kreeg gisteren een mail van DPD dat “later vandaag” mijn pakket zou worden afgeleverd. Maar dat ik moest wachten op nog een mail van hen.
De hele dag gewacht, geen mail. Sterker nog. De link geeft nog steeds sorteercentrum aan.
Gisteravond kreeg ik echter een pushbericht van vinted zelf dat mijn pakketje rond 17u was afgegeven bij de winkel.
Ik net daarheen. Winkel heeft niks.
Dus ik wacht wel op mail van DPD. Maar raar is het wel.
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
Ik heb contact gehad met DPD. De vrouw op de chat vertelde dat het vandaag mee zou gaan en afgegeven zou worden bij de parcelshop. Ik ben net weer naar de parcelshop gegaan. Hij had wel een levering van DPD gehad, maar daar zat mijn pakketje niet bij.
Op de website van DPD staat mijn pakje nog steeds in het sorteercentrum.
Dus hopen dat het indd zo is en niet ergens in een greppel.
Probleem is alleen dat het volgens vinted daar al ligt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als ik “zogenaamd” niet ophaal.
Ik kan het niet ophalen .
Ik begrijp ook niet hoe het kan dat het volgens vinted bezorgd is. Ze gebruiken toch dezelfde track en trace?
De verkoopster heeft ook melding gekregen dat ze wacht tot ik het heb opgehaald.
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.
Hoe dat met afgeleverd zit op Vinted snap ik dus ook niet.
Ja, na een week of langer verandert de status automatisch naar “ontvangen”. Dan kun je aangeven dat er een probleem is.quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?
Maar als ik het niet ophaal. Dan heb ik en geen pakket en ben ik m’n geld kwijt.
Of registreert vinted het als niet opgehaald?
Ik druk pas op die knop als ik het daadwerkelijk heb.
Heb het andere DPD punt even een whatsapp berichtje gestuurd. Of het niet per ongeluk daar is afgegeven.
Morgen even afwachten, dat is de 2de dag. En als het er morgen niet is maak ik een melding.quote:Belangrijk
Als wij jou een notificatie sturen dat het pakket afgeleverd zou moeten zijn, of dat de bestelling kwijt lijkt te zijn, moet je binnen 2 dagen contact met ons opnemen om het probleem door te geven. Dit doe je door te klikken op Ik heb een probleem. Vervolgens selecteer je wat er mis is, en dien je je claim in. Voor bestellingen van Pro-verkopers geldt een verlengde deadline van 14 dagen (zoals beschreven in ons Terugbetalingsbeleid Pro).
Als je dat niet doet of als je op Alles is oké klikt, voltooien we de bestelling en geven we je betaling aan de verkoper vrij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop