abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206796879
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Game on!

Fokkers op Vinted:

Seven.
amaranta
SEMTEX
pi_206796926
Ik heb nu een pakket dat door DHL niet afgeleverd kon worden (het is blijkbaar naar een pakketautomaat gestuurd), en dat dus onderweg terug naar mij zou zijn.

De DHL verzend status wordt echter al een week niet geüpdatet, en het pakket lijkt nog steeds op dezelfde plek te zijn. Zucht, afwachten maar. Vervelend v oor mij (geen geld) en de koper (geen jurk).
  woensdag 23 november 2022 @ 21:32:09 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206797022
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:23 schreef mousemicky het volgende: [..] De koper kan niet meer annuleren als het pakket verzonden is.
Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?
pi_206800027
Zie de FAQ van Vinted. Als een pakket 'kwijt' raakt krijg je het bedrag vergoed, tot de max die door de vervoerder is ingesteld (voor elke vervoerder anders). De koper wordt ook gecompenseerd, daar hoef je als verkoper niets voor te doen.
pi_206804362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").

Wat dan gebeurt heb ik het nog nooit mee gemaakt. Voordat ik bij de volgende stap van de procedure kwam, zijn bij mij zelfs de meest trage Homerr-pakketjes ineens opgedoken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206804467
Ik wil elektronika aanbieden op Vinted dat zwaarder weegt dan 2kg (10-15kg). Kun je hiervoor nog een gratis verzendlabel voor krjgen. Of hoe moet ik de advertentie correct aanbieden met oog op verhoogde verzendkosten?
  donderdag 24 november 2022 @ 16:34:13 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206804488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").

Wat dan gebeurt heb ik het nog nooit mee gemaakt. Voordat ik bij de volgende stap van de procedure kwam, zijn bij mij zelfs de meest trage Homerr-pakketjes ineens opgedoken.
Oke thanks. Wat een gezeik ;(
pi_206812857
Iemand ervaring met het volgende?
Ik kreeg gisteren een mail van DPD dat “later vandaag” mijn pakket zou worden afgeleverd. Maar dat ik moest wachten op nog een mail van hen.
De hele dag gewacht, geen mail. Sterker nog. De link geeft nog steeds sorteercentrum aan.
Gisteravond kreeg ik echter een pushbericht van vinted zelf dat mijn pakketje rond 17u was afgegeven bij de winkel.
Ik net daarheen. Winkel heeft niks.

Dus ik wacht wel op mail van DPD. Maar raar is het wel.
pi_206813355
Ik verwacht volgende week een aanbod-golf op Vinted.
pi_206813375
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht volgende week een aanbod-golf op Vinted.
Een aanbod golf van wat?
pi_206813384
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Een aanbod golf van wat?
Tweedehands kleren.

(Als voortvloeisel van Black Friday)
pi_206814632
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:51 schreef amaranta het volgende:
Iemand ervaring met het volgende?
Ik kreeg gisteren een mail van DPD dat “later vandaag” mijn pakket zou worden afgeleverd. Maar dat ik moest wachten op nog een mail van hen.
De hele dag gewacht, geen mail. Sterker nog. De link geeft nog steeds sorteercentrum aan.
Gisteravond kreeg ik echter een pushbericht van vinted zelf dat mijn pakketje rond 17u was afgegeven bij de winkel.
Ik net daarheen. Winkel heeft niks.

Dus ik wacht wel op mail van DPD. Maar raar is het wel.
Yes heb ik een keer gehad! Mijnes was vervolgens kwijt en is iets van een week later pas op het afhaalpunt aangekomen. Toen was ik ondertussen al een onderzoek gestart via Vinted. :{

Ik zou vooral snel DPD contacten. Dat heb ik eerst geprobeerd namelijk, maar toen was het al te lang geleden dat het pakketje voor het laatst gescand was dus wilden/konden ze de bezorger er niet meer naar vragen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 18:20:15 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206819549
Hier laatst ook met een DPD pakket, werd pas 2 weken bezorgd hij het pakketpunt. Vinted beweerde bij hoog en laag (ook tijdens het onderzoek) dat het daar al lag, terwijl op de tracking info van DPD duidelijk te zien was dat het niet was afgeleverd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206820380
Ik heb contact gehad met DPD. De vrouw op de chat vertelde dat het vandaag mee zou gaan en afgegeven zou worden bij de parcelshop. Ik ben net weer naar de parcelshop gegaan. Hij had wel een levering van DPD gehad, maar daar zat mijn pakketje niet bij.
Op de website van DPD staat mijn pakje nog steeds in het sorteercentrum.
Dus hopen dat het indd zo is en niet ergens in een greppel.
Probleem is alleen dat het volgens vinted daar al ligt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als ik “zogenaamd” niet ophaal.
Ik kan het niet ophalen .

Ik begrijp ook niet hoe het kan dat het volgens vinted bezorgd is. Ze gebruiken toch dezelfde track en trace?

De verkoopster heeft ook melding gekregen dat ze wacht tot ik het heb opgehaald.
pi_206820541
Of.., in het winkelcentrum is nog een DPD punt. Zou het kunnen dat het bij andere punt is afgegeven?
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:03:39 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206820813
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
Ik heb contact gehad met DPD. De vrouw op de chat vertelde dat het vandaag mee zou gaan en afgegeven zou worden bij de parcelshop. Ik ben net weer naar de parcelshop gegaan. Hij had wel een levering van DPD gehad, maar daar zat mijn pakketje niet bij.
Op de website van DPD staat mijn pakje nog steeds in het sorteercentrum.
Dus hopen dat het indd zo is en niet ergens in een greppel.
Probleem is alleen dat het volgens vinted daar al ligt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als ik “zogenaamd” niet ophaal.
Ik kan het niet ophalen .

Ik begrijp ook niet hoe het kan dat het volgens vinted bezorgd is. Ze gebruiken toch dezelfde track en trace?

De verkoopster heeft ook melding gekregen dat ze wacht tot ik het heb opgehaald.
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.
Hoe dat met afgeleverd zit op Vinted snap ik dus ook niet.
pi_206821001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.
Hoe dat met afgeleverd zit op Vinted snap ik dus ook niet.
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?
Maar als ik het niet ophaal. Dan heb ik en geen pakket en ben ik m’n geld kwijt.
Of registreert vinted het als niet opgehaald?
Ik druk pas op die knop als ik het daadwerkelijk heb.

Heb het andere DPD punt even een whatsapp berichtje gestuurd. Of het niet per ongeluk daar is afgegeven.
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:11:53 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206823058
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?
Maar als ik het niet ophaal. Dan heb ik en geen pakket en ben ik m’n geld kwijt.
Of registreert vinted het als niet opgehaald?
Ik druk pas op die knop als ik het daadwerkelijk heb.

Heb het andere DPD punt even een whatsapp berichtje gestuurd. Of het niet per ongeluk daar is afgegeven.
Ja, na een week of langer verandert de status automatisch naar “ontvangen”. Dan kun je aangeven dat er een probleem is.
pi_206823665
Volgens mij eerder al, maar ik weet even niet meer precies hoe. :{
pi_206823708
Ik las net op Vinted het volgende:

quote:
Belangrijk
Als wij jou een notificatie sturen dat het pakket afgeleverd zou moeten zijn, of dat de bestelling kwijt lijkt te zijn, moet je binnen 2 dagen contact met ons opnemen om het probleem door te geven. Dit doe je door te klikken op Ik heb een probleem. Vervolgens selecteer je wat er mis is, en dien je je claim in. Voor bestellingen van Pro-verkopers geldt een verlengde deadline van 14 dagen (zoals beschreven in ons Terugbetalingsbeleid Pro).

Als je dat niet doet of als je op Alles is oké klikt, voltooien we de bestelling en geven we je betaling aan de verkoper vrij.
Morgen even afwachten, dat is de 2de dag. En als het er morgen niet is maak ik een melding.
  zondag 27 november 2022 @ 09:44:02 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206837064
Het pakje is gisteren alsnog bezorgd.
pi_206843630
Ik heb hier als koper een pakketje dat kwijt is. Melding gemaakt bij vinted. Hopelijk komt het toch nog.
pi_206843694
Sinds ik hier in het topic geleerd heb dat vinted-verkopers zich gedwongen voelen om *direct* het pakketje te versturen, doe ik vrijwel altijd even een berichtje, dat ze zich niet moeten haasten want dat verzending sowieso wel even duurt dus dagje later op de post maakt niks uit.
Heb ik nu twee bestellingen die maar niet op de post gaan :').
Nou ja, als ze echt té lang wachten wordt de verkoop wel geannuleerd, maar ik hoop dat ze het beide toch nog net op tijd verzenden,
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206844015
Ik had iets verkocht en dat ligt al sinds dinsdag ergens in een pakketautomaat bij een Lidl maar het is nog niet opgehaald.
pi_206844034
Het duurt bij mij soms ook wel een week eer ik tijd heb om het op te halen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop