abonnement bol.com Coolblue
pi_204993100
Als je op "Akkoord en versturen" klikt, stuur je dit probleem door naar het Vinted Support Team. Als de klacht gegrond is, ben je verantwoordelijk voor de retourzending met tracking van het artikel naar de verkoper. Jij betaalt de retourkosten. De terugbetaling wordt vrijgegeven nadat wij een geldig trackingnummer van je hebben ontvangen. Het hele proces duurt ongeveer 7 dagen.

Nou da's toch raar, als mijn klacht gegrond is moet ik het artikel terug sturen en de verzendkosten betalen?
pi_204993207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:

[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.

De broek die ik nu ontvangen heb zou ik zelf niet weer verkopen; de zoom van de pijp is zelfs korter gemaakt, met de hand. En toch ook al best versleten op een aantal plekken. Is gemerkt als 'nieuw met prijskaartje', Nou dat zit er echt niet op. Door een verkoper met 4,5 ster...
Nee dat snap ik hoor, ik bedoel de andere broeken. Ik vind dit wel echt heel slecht.

Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
  woensdag 8 juni 2022 @ 12:57:12 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204993250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:

[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.

Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...

Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.
pi_204993271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...

Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:01:02 #80
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204993297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
ja, dat snap ik. Maar omdat het in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
pi_204993322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Omdat dit in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
Ah zo. Ja ze reageerde op mijn 'kan je ze niet weer verkopen' dus ik had het wel gekoppeld.

Ik heb nog nooit zoiets gehad dus had geen idee dat je de retourkosten zelf betaald. Ik heb wel eens gehad dat iets kapot was en toen hoefde ik niks te retourneren. Maar kan best zijn dat dat ondertussen aangepast is. Ze zijn sowieso nogal streng geworden. Ik mag geen kaarsjes van Yankee Candle meer verkopen, ze denken steeds dat ik een zakelijke verkoper ben. Irritant. :{w
pi_204993415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...

Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
[..]
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.

Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.

Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?

Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
pi_204993453
Broeken koop ik niet zonder passen, dus niet online.
Tenzij het een broek is zonder pasvorm. Trainingbroek / joggingbroeg / legging etc.

Ik heb vroeger ook wel kleren gekocht via TNC.
Daar is de aankoopprijs altijd inclusief verzendkosten.

Als je daar iets binnenkrijgt wat je niet bevalt, dan kan je het binnen 24u weer op de site zetten en dan betaal je daarvoor *niets*. Maar TNC neemt dan als (niet te verhogen) verkoopprijs het aankoopbedrag + verzendkosten (7 euro?).

Dus je koopt iets voor 27 inclusief verzendkosten, en dan kan je het weer uploaden voor 34
Zo legt TNC er niks op toe en kan jij er zonder kosten weer af, maar dan moet wel iemand het nu wat dure item van je kopen. Je kan de prijs verlagen, dus eigenlijk neem je dan weer zelf de verzendkosten voor je rekening.
ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)
pi_204993499
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:18:33 #85
493315 Bami
f.k.a. Vaiana
pi_204993539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:15 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:09 schreef Bosjetulpen het volgende:

[..]
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.

Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?

Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
pi_204999632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef Bami het volgende:

[..]
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden. :D
[..]
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
Dat is erg netjes opgelost dan ja. Met broeken heb ik de pech dat ik al een Lee broek had, en hem in dezelfde lengte en breedte maat via vinted bestelde, en die paste perfect. De 4 pogingen ofzo die ik erna deed faalden dan dus wel. Ik dacht, zolang het t zelfde merk is...

Ah wel volledig. Nou, ik moet denk ik nog maar afwachten. De verkoper heeft het vanmiddag wel gelezen, maar ik heb nog geen reactie. Tis inderdaad wel gewoon raar dat het je geld kost, als een ander een fout maakt. Zo kun je wel van alles gaan opsturen, toch...
pi_205012041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert _O-
DPD trouwens
Ff mezelf gequote
Zoals eerder gepost heb ik mijn pakketje nog steeds niet.
Ik heb ff op de website van de dpd gekeken naar de trackingscode, en die gaf aan waar het pakket voor het laatst was. Bij een Plus dus. Dus ik de supermarkt daar gebeld, en hij lag dus al die tijd in een verkeerde bak _O-
Nu heeft ze hem in de goeie bak gedaan en hopelijk is hij nu weer onderweg.
Hoop wel dat ik hem de aankomende week heb, want zondag vertrekt mijn vlucht :P
Twiddel
pi_205039253
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
pi_205039610
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Chill!
  maandag 13 juni 2022 @ 11:38:03 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205039802
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205039906
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
Ze hebben 5 dagen om het te versturen toch?
  maandag 13 juni 2022 @ 12:07:14 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205040119
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @SEMTEX en @Donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
pi_205040158
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @:Semtex en @:donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
Ja klopt. Ik reageerde puur op de vraag van Semtex, die idd niet zoveel heeft te maken met de situatie van Bosjetulpen.
pi_205040163
Ik heb wat gekocht van iemand die nieuw is op Vinted en mij allemaal vragen stelde na de aankoop. Ben benieuwd of het goed komt, heb eigenlijk al spijt. :')
pi_205040935
Ja ik moest 2 dagen wachten op de reactie van de verkoper op 'mijn artikel is niet goed' toen heb ik geklikt op 'melden bij supportteam'. Die reageerden best snel, en gaven de verkoper toen ook nog 2 dagen de tijd om het retour adres te geven. Wat niet is gebeurd, en nu moet ik max 3 weken wachten op mijn geld terug.

Die verkeerde broek was ook al ruim 2 weken onderweg geweest, dus al met al is het een heel traject. Van 5,59... er gaat best wat moeilijk inzitten zo van alle kanten.
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:47:26 #96
493315 Bami
f.k.a. Vaiana
pi_205069090
:')
Homerr pakketje is al sinds 1 juni onderweg. Maar vervolgens blijven ze, als ze eenmaal bezorgd zijn, maar 2 weken op het pakketpunt liggen. Laat ik nou vanaf maandag 3 weken op vakantie zijn.

Gelukkig zijn mijn bikini en rokje wel op tijd binnen. *O*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:34:48 #97
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205076387
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:45:25 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205077162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb nog nooit nep ontvangen (voor zover ik weet) maar ik koop dan ook geen designer dingen.
Resistance is futile.
pi_205093807
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.




Weet iemand wat dit precies betekent?
pi_205094098
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.

[ afbeelding ]


Weet iemand wat dit precies betekent?
Die melding heb ik bij alle berichten staan. Ook bij de berichten dat iemand een of andere artikel van mij op hun favorieten lijst hebben gezet.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')