Ook geen meldingen bijv. dat je favoriete artikel verkocht is? Kan best een oud bericht zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb steeds bij de app staan dat er 2 meldingen zijn. Als ik erop klik staat dat er 2 notificaties zijn maar ik zie niets open staanApp afsluiten en zelfs verwijderen en opnieuw op mobiel zetten hebben niets opgelost. Iemand enig idee? Nu lijkt het dus of er berichtjes zijn maar dat is niet zo
Duurde bij mij een paar dagen voordat het weg wasquote:Op woensdag 1 juni 2022 23:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb steeds bij de app staan dat er 2 meldingen zijn. Als ik erop klik staat dat er 2 notificaties zijn maar ik zie niets open staanApp afsluiten en zelfs verwijderen en opnieuw op mobiel zetten hebben niets opgelost. Iemand enig idee? Nu lijkt het dus of er berichtjes zijn maar dat is niet zo
Nope, er staan alleen recente berichten en die zijn allemaal gelezen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ook geen meldingen bijv. dat je favoriete artikel verkocht is? Kan best een oud bericht zijn.
Ok, wat stomquote:Op donderdag 2 juni 2022 07:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Duurde bij mij een paar dagen voordat het weg was
Zelf nooit last van gehad maar nu opeens wel. En ik kan er niet tegenquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh daar trek ik me al heel lang niks van aan, dat heb ik al vanaf het begin dat ik de app heb
Aarrghgg. Ik kan daar ook niet tegen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nope, er staan alleen recente berichten en die zijn allemaal gelezen.
[..]
Ok, wat stom
[..]
Zelf nooit last van gehad maar nu opeens wel. En ik kan er niet tegen![]()
Ik vind het altijd zo stom dat je ergens halverwege het proces een mail krijgt dat Homerr onderweg is (of zoiets) en dan klik je de mail open en dan is het een mail dat ze onderweg zijn naar het Homerr punt. Vervolgens duurt het nog gerust een aantal dagen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af en toe echt af of Homerr zijn pakjes rondbrengt ala Fred Flinstone styleIk wacht alweer 3 weken op een pakje.
Die Homerrrpunten komen en gaan zo snel, daar valt echt niet meer op te rekenen. Ik dacht dat mijn vaste punt op vakantie was, maar ze bleken opeens gestopt met alles behalve DHL. Het nieuwe punt waar mijn bestelling uiteindelijk met veel vertraging was afgeleverd kreeg op dag 1 al 7 zakken geleverd, ik ben zo benieuwd hoe lang zij het gaan volhouden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:12 schreef Fazz het volgende:
Mijn Homerr pakketje is blijkbaar 2 dorpen verderop afgeleverdwat is dat voor geks? Ik kom daar nooit dus kost me even een dik half uur om het daar op te halen
Ik heb de laatste tijd de DPD pakketjes wel snel! Evenals Mondial relay, die doen ook prima werk. Maar Homerr... ik snap het niet. Ooit een pakketje gekocht op vinted, verstuurd met Homerr. Verkoopster woonde anderhalf uur bij me vandaan. Het heeft 3 weken geduurd voordat hij hier aangekomen was.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Dat is dan hopelijk een verklaring voor iemand die nu al drie keer 10,- biedt op een van mijn hakjes waarbij ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik ze niet wegdoe voor 10,-quote:Op maandag 6 juni 2022 22:10 schreef Mariposas het volgende:
Volgens mij verveelden mensen zich kapot dit lange weekend, wat ik wel kan begrijpen. ☔ Heb ineens een aantal dingen verkocht die er al weken op stonden. Zag ook dat er giga veel geplaatst is aan advertenties en allerlei meldingen uit m’n favorieten dat dit en dat is verkocht.
Ik moet zeggen dat die blokkeer knop hier zeer regelmatig ingedrukt wordt. Genoeg vissen in de Vinted-zee.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is dan hopelijk een verklaring voor iemand die nu al drie keer 10,- biedt op een van mijn hakjes waarbij ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik ze niet wegdoe voor 10,-
Volgens mij mag je 1 keer een bestelling zelf annuleren en krijg je pas de tweede keer een negatieve review. En volgens mij ligt het ook aan de reden die je opgeeft qua annulering. Je krijgt de negatieve review sowieso direct na annuleren en automatisch vanuit Vinted. Dus een negatieve review krijg je nu niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 15:39 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor het eerst een bestelling geannuleerd omdat degene die het item aan me cadeau had gedaan het zelf weer terug wilde (dat is toch best vreemd?) Nu heeft de koper helemaal nooit meer gereageerd op mijn berichtje en me ook geen negatieve review gegeven. Best bijzonder toch
Tot hoe lang kan ik deze review nog krijgen? Het is nu een week geleden geannuleerd.
Ah ok, dat is goed om te wetenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 15:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Volgens mij mag je 1 keer een bestelling zelf annuleren en krijg je pas de tweede keer een negatieve review. En volgens mij ligt het ook aan de reden die je opgeeft qua annulering. Je krijgt de negatieve review sowieso direct na annuleren en automatisch vanuit Vinted. Dus een negatieve review krijg je nu niet.
Daar kan Vinted (of de verkoper) toch niks aan doen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:49 schreef Bosjetulpen het volgende:
Bweh, ik heb mijn pakketje eindelijk, een week te laat, binnen, zit er duidelijk een andere broek in dan degene uit de advertentie.
Hier nu melding van gemaakt. Wordt zoiets goed/snel opgepakt eigenlijk?
Toch niet erg succesvol voor mij, Vinted. Ook al een keer gehad dat de lengtemaat niet goed is, maar daar had ik zelf niet op zitten letten. En toch ook wel broeken van hetzelfde merk die anders vallen en niet blijken te passen. Al best wat besteld, maar eigenlijk nog maar 1 broek gehad die ik ook kon dragen (en die was binnen een half jaar versleten). Ik zoek steeds op broeken van LEE.
Oh zeker niet! Die beide voorbeelden kan Vinted niks aan doen (andere lengtemaat, andere pasvorm) maar dragen wel bij aan mijn 'meehh vinted is niet erg succesvol voor mij'.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar kan Vinted (of de verkoper) toch niks aan doen?
Niet gelukt om ze op Vinted weer kwijt te raken? Dat zou misschien nog iets goed maken.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:20 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Oh zeker niet! Die beide voorbeelden kan Vinted niks aan doen (andere lengtemaat, andere pasvorm) maar dragen wel bij aan mijn 'meehh vinted is niet erg succesvol voor mij'.
Het zijn natuurlijk goedkope miskopen, maar inc alle verzendkosten had ik nu ook al best een prima broek in de winkel kunnen kopen.
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Niet gelukt om ze op Vinted weer kwijt te raken? Dat zou misschien nog iets goed maken.
Ik heb hele wisselende ervaring met kleding. Mijn definitie van 'heel goed' is ook anders dan die van veel verkopers heb ik gemerkt.
Nee dat snap ik hoor, ik bedoel de andere broeken. Ik vind dit wel echt heel slecht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
De broek die ik nu ontvangen heb zou ik zelf niet weer verkopen; de zoom van de pijp is zelfs korter gemaakt, met de hand. En toch ook al best versleten op een aantal plekken. Is gemerkt als 'nieuw met prijskaartje', Nou dat zit er echt niet op. Door een verkoper met 4,5 ster...
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
ja, dat snap ik. Maar omdat het in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
Ah zo. Ja ze reageerde op mijn 'kan je ze niet weer verkopen' dus ik had het wel gekoppeld.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat dit in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
[..]
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:15 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:09 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.
Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?
Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
Dat is erg netjes opgelost dan ja. Met broeken heb ik de pech dat ik al een Lee broek had, en hem in dezelfde lengte en breedte maat via vinted bestelde, en die paste perfect. De 4 pogingen ofzo die ik erna deed faalden dan dus wel. Ik dacht, zolang het t zelfde merk is...quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden.
[..]
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
Ff mezelf gequotequote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Chill!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Ze hebben 5 dagen om het te versturen toch?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
Ja klopt. Ik reageerde puur op de vraag van Semtex, die idd niet zoveel heeft te maken met de situatie van Bosjetulpen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @:Semtex en @:donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
Ik heb nog nooit nep ontvangen (voor zover ik weet) maar ik koop dan ook geen designer dingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Die melding heb ik bij alle berichten staan. Ook bij de berichten dat iemand een of andere artikel van mij op hun favorieten lijst hebben gezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.
[ afbeelding ]
Weet iemand wat dit precies betekent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |