We zijn solidair met degenen die heel veel leed gaan ondervinden van dit soort religekte.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik lees maar met een schuin oog mee. Maar waarom precies maken ‘we’ ons hier zo druk om? Het is een ver van ons bed show.
Lol.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We zijn solidair met degenen die heel veel leed gaan ondervinden van dit soort religekte.
Amerika is een machtig land dat bewust/onbewust toch veel invloed oefent op andere (Westerse) landen. Zullen ongetwijfeld wat gekkies opstaan met als argument "Kijk, de Amerikanen doen het ook zo, dus waarom wij niet?".quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik lees maar met een schuin oog mee. Maar waarom precies maken ‘we’ ons hier zo druk om? Het is een ver van ons bed show.
Omdat er denk ik kans is dat heel wat vrouwen en hun partners naar een ander land willen verhuizen vanwege dit recht, en het liefst dan naar een land waar dit wel is opgenomen in het wetboek.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom reageer je überhaupt in dit topic waar maak jij je dan druk om. Net zo'n zinloze constatering.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik maak me hier niet echt druk om. Vind Amerikaanse politiek interessant en het steeds verder afglijden van de Republikeinse partij van een partij die democratie hoog in het vaandel had naar een autoritaire christenpartij waar de top -vrij voorspelbaar- een coup wilde plegen zowel interessant als zorgelijk met het oog op westerse democratie. Dit past in dat plaatje.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
De kans dat er mensen hierdoor gaan emigreren is volgens mij nagenoeg 0. Maar ik laat me graag verrassen, heb je een bron voor je veronderstelling?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat er kans is dat heel wat vrouwen en hun partners naar een ander land willen verhuizen vanwege dit recht, en het liefst dan naar een land waar dit wel is opgenomen in het wetboek.
Welk landen in het westen lijken het meest op de Verenigde Staten qua mentaliteit? Drie keer raden, ze beginnen met een N en een B.
Omdat ik soms uitermate geïnteresseerd ben naar gedrag van mensen. Heb ik meegekregen vanuit een opleiding lang geleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom reageer je überhaupt in dit topic waar maak jij je dan druk om. Net zo'n zinloze constatering.![]()
Nee, daarom zei ik ook 'kans'. Een mening. 'Ik denk'.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De kans dat er mensen hierdoor gaan emigreren is volgens mij nagenoeg 0. Maar ik laat me graag verrassen, heb je een bron voor je veronderstelling?
Op dit vlak heb ik dat nog nooit gehoord. Eerder het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:47 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Amerika is een machtig land dat bewust/onbewust toch veel invloed oefent op andere (Westerse) landen. Zullen ongetwijfeld wat gekkies opstaan met als argument "Kijk, de Amerikanen doen het ook zo, dus waarom wij niet?".
Als deze visie echt genormaliseerd wordt in Amerika, dan zijn wij de buitenbeentjes geworden. Weet niet of je dat moet willen.
Qua culturele ontwikkelingen loopt NL m.i. voor op Amerika, maar als ze nu achteruit gaan hollen dan ontstaat er toch wel een ongemakkelijke kloof.
Ik zou eerder denken aan Engeland.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat er denk ik kans is dat heel wat vrouwen en hun partners naar een ander land willen verhuizen vanwege dit recht, en het liefst dan naar een land waar dit wel is opgenomen in het wetboek.
Welk landen in het westen lijken het meest op de Verenigde Staten qua mentaliteit? Drie keer raden, ze beginnen met een N en een B.
Dat zal eerder naar een andere staat zijn in de VS. Waar je wel mag aborteren. Oklahoma bijvoorbeeld mag je nog steeds aborteren maar dan moet je er wel heel snel bij zijn. Voor verkrachtingen zou dat opzich voldoende moeten zijn. Maar goed ik denk dan aan staten als NY of CAquote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De kans dat er mensen hierdoor gaan emigreren is volgens mij nagenoeg 0. Maar ik laat me graag verrassen, heb je een bron voor je veronderstelling?
GB, Canada, Nieuw-Zeeland, Australia. Die komen allemaal eerder dan Nederland of België. Wij staan vrij ver van de Amerikaanse cultuur. Vandaar ook het grote onbegrip in ons kikkerlandje als ze daar weer eens wat anders doen dan wij hopen of willen.quote:
Waar baseer je dat op? Persoonlijk vind ik bv Nederland racistischer dan de VSquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
GB, Canada, Nieuw-Zeeland, Australia. Die komen allemaal eerder dan Nederland of België. Wij staan vrij ver van de Amerikaanse cultuur. Vandaar ook het grote onbegrip in ons kikkerlandje als ze daar weer eens wat anders doen dan wij hopen of willen.
Of zoals een andere staat binnen de VS zoals je al aangeeft.
Ja, dat bedoel ik. Wij lopen vooruit dus is het niet raar dat Amerika af en toe ons als voorbeeld gebruikt voor veranderingen. Maar dat is ook logisch als ze ons achterna gaan, nu zijn ze met stappen bezig die verder van ons af lopen ipv dichterbij ons. Als dat echt genormaliseerd wordt in dat land dan vrees ik dat ook onze relaties niet meer zo sterk zullen worden. We zijn/worden vanuit hun perspectief niet "beter" qua cultuur, maar "anders/slechter". Er is een deel van Amerika dat ons nu al demoniseert wegens een stuk van ons beleid betreffende o.a. softdrugs, prostitutie en ja abortie.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:06 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Op dit vlak heb ik dat nog nooit gehoord. Eerder het tegenovergestelde
https://nos.nl/artikel/23(...)traties-voor-de-deurquote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:47 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Amerika is een machtig land dat bewust/onbewust toch veel invloed oefent op andere (Westerse) landen. Zullen ongetwijfeld wat gekkies opstaan met als argument "Kijk, de Amerikanen doen het ook zo, dus waarom wij niet?".
Als deze visie echt genormaliseerd wordt in Amerika, dan zijn wij de buitenbeentjes geworden. Weet niet of je dat moet willen.
Qua culturele ontwikkelingen loopt NL m.i. voor op Amerika, maar als ze nu achteruit gaan hollen dan ontstaat er toch wel een ongemakkelijke kloof.
Het is blijkbaar nogal een issue als een progressief dogma zoals de mogelijkheid tot abortus, niet meer via de federale overheid bij elke Amerikaanse staat wordt opgelegd.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het ligt er aan wat je bedoelt met 'voorlopen' en 'achteruit gaan'. De VS is een uniek land. Culturele trends slaan geregeld over naar andere westerse landen, maar dit soort meer juridische aangelegenheden niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:47 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ik denk dat het in het algemeen, ongeacht de kwestie, het een kwalijke zaak is als er bij zo'n invloedrijk orgaan als het Supreme Court, interne documenten worden gelekt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:04 schreef OllieA het volgende:
Wat mij blijft frapperen in deze hele zaak is, dat, na het uitlekken, men nogal boos was over dat uitlekken. Je zou toch denken dat de voorstanders van het afschaffen van Roe reuze blij zouden zijn. Dat ze het van de daken af zouden schreeuwen. Campaign ads met als strekking: "Kijk eens wat wij voor jullie voor elkaar hebben gekregen. Roe gaat waarschijnlijk afgeschaft worden! Pro-life heeft gewonnen. Dankzij ons! Daar hebben wij Republikeinen ons jaren voor ingespannen."
Maar nee, het lijkt er eerder op dat men het niet leuk vindt dat het is uitgelekt. Vreemd hoor. Het is toch juist gunstig dat, wanneer je voor elkaar krijgt wat de mensen willen, het ruim voor de midterms bekend wordt? Win je stemmen mee.
Tja, Seattle, daar kun je dit soort dingen verwachten.quote:
Daar komt het denk ik op neer idd.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nogal een issue als een progressief dogma zoals de mogelijkheid tot abortus, niet meer via de federale overheid bij elke Amerikaanse staat wordt opgelegd.
Niet over de hele linie nee. Maar heel negatief ben ik niet over de ontwikkeling in het algemeen. Het gaat natuurlijk niet in 1 lijn vooruit (of dichter naar ons). Deze abortuskwestie zie ik als een stap terug. Maar laten we niet vergeten dat voor kort homohuwelijken verboden waren. Ook in New York en California. Dus dat is weer een stap vooruit.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:23 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Wij lopen vooruit dus is het niet raar dat Amerika af en toe ons als voorbeeld gebruikt voor veranderingen. Maar dat is ook logisch als ze ons achterna gaan, nu zijn ze met stappen bezig die verder van ons af lopen ipv dichterbij ons. Als dat echt genormaliseerd wordt in dat land dan vrees ik dat ook onze relaties niet meer zo sterk zullen worden. We zijn/worden vanuit hun perspectief niet "beter" qua cultuur, maar "anders/slechter". Er is een deel van Amerika dat ons nu al demoniseert wegens een stuk van ons beleid betreffende o.a. softdrugs, prostitutie en ja abortie.
Maar goed, dat is onder de aanname dat dit echt volledig genormaliseerd en geaccepteerd wordt in Amerika, en ik hoop echt dat dat nooit gaat gebeuren.
Zorg is vooral dat dat ertoe leidt dat abortus in een groot aantal staten (de facto) wordt verboden. Dat vinden wij liberale Nederlanders best schokkend. Vandaar deze discussie.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nogal een issue als een progressief dogma zoals de mogelijkheid tot abortus, niet meer via de federale overheid bij elke Amerikaanse staat wordt opgelegd.
Nou ja, de vraag is natuurlijk in hoeverre ook zaken als Oberfell v Hodges nog overeind blijven met deze Ayatollah's in het Hooggerechtshof.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:48 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Niet over de hele linie nee. Maar heel negatief ben ik niet over de ontwikkeling in het algemeen. Het gaat natuurlijk niet in 1 lijn vooruit (of dichter naar ons). Deze abortuskwestie zie ik als een stap terug. Maar laten we niet vergeten dat voor kort homohuwelijken verboden waren. Ook in New York en California. Dus dat is weer een stap vooruit.
Vooral omdat die ayatollahs ook precies met dit doel in het SC gestopt zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag is natuurlijk in hoeverre ook zaken als Oberfell v Hodges nog overeind blijven met deze Ayatollah's in het Hooggerechtshof.
Vergeet ook niet dat de hedendaagse Republikeinse partij een absolute obsessie heeft met seksualiteit.
Klopt, ondanks dat rechters in het Hooggerechtshof natuurlijk onafhankelijk tot besluiten kunnen komen, worden ze wel geselecteerd op wat ze vermoedelijk gaan beslissen op basis van resultaten uit het verleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral omdat die ayatollahs ook precies met dit doel in het SC gestopt zijn.
Dat is de vraag inderdaad. Tot hoe ver gaat het.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag is natuurlijk in hoeverre ook zaken als Oberfell v Hodges nog overeind blijven met deze Ayatollah's in het Hooggerechtshof.
Vergeet ook niet dat de hedendaagse Republikeinse partij een absolute obsessie heeft met seksualiteit.
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is de vraag inderdaad. Tot hoe ver gaat het.
Wat vooral vreemd is, is dat het hooggerechtshof vooral een politieke rechtbank is. Weeffoutje
Dat topicquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:51 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals het onderstaande topic blijkbaar bij conservatieven een groot issue is.
BNW / Woke War has begun : Woke/LGBTQ+ activisme
En dan hebben we BLM reeks nog niet eens genoemd.
Ik vind het een wat bijzonder artikel. Maximumtermijnen maken het Hooggerechtshof niet minder "politiek". Het is hooguit zo dat het benoemen van een rechter wat minder zwaarwegend is als iemand daar bijvoorbeeld 6 in plaats van 30 of 40 jaar zit.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een beetje zoals in dit artikel geschetst
https://www.trouw.nl/buit(...)of-weer-op~b6c7c143/
Hoezo is dit religekte?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We zijn solidair met degenen die heel veel leed gaan ondervinden van dit soort religekte.
Wat een opmerkelijk topic. Intens nerveus worden van iets triviaals als seksuele voorlichting aan kinderen (ik kreeg het in de brugklas al), maar als een zelfverklaarde conservatief een synagoge overhoop schiet hoor je ze niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:51 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals het onderstaande topic blijkbaar bij conservatieven een groot issue is.
BNW / Woke War has begun : Woke/LGBTQ+ activisme
En dan hebben we BLM reeks nog niet eens genoemd.
Ik zou zeggen: meldt je er eens en haal met goede argumenten posts onderuit. Ik denk dat zoiets meer zou toevoegen dat er hier een beetje om giechelen.quote:
Heb je wel eens een baby gezien van 24 weken uit? Ziet er ook altijd nog apart uit. Sowieso zien pasgeboren kinderen dat natuurlijk vaak. Ik begrijp vanuit dat oogpunt ook niet echt wat je punt hier dan zou zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:30 schreef deedeetee het volgende:
Hier kun je foto zien van foetus na 9 weken
Echt waar gaat dit over als je het dan over moord op een baby hebt....
De bevolking in de VS is lang niet zo conservatief? Dat is een bijzondere claim als we kijken naar bijvoorbeeld de mening over abortus, dat ligt gewoon enorm dicht bij elkaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat die enkel conservatiever is geworden over de laatste jaren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het een wat bijzonder artikel. Maximumtermijnen maken het Hooggerechtshof niet minder "politiek". Het is hooguit zo dat het benoemen van een rechter wat minder zwaarwegend is als iemand daar bijvoorbeeld 6 in plaats van 30 of 40 jaar zit.
Het rap afgenomen vertrouwen heeft in mijn ogen ook vooral te maken met het feit dat het hof de laatste jaren door de Republikeinse benoemingen conservatiever oordeelt dan ooit, terwijl de bevolking lang niet zo conservatief is. Dat is dan weer het gevolg van het feit dat de senaat niet echt een proportionele representatie onder de bevolking kent.
Ook in de interpretatie van het recht heb je verschillende scholen die grosso modo leiden tot wat conservatievere of progressievere conclusies, maar dat is niet zozeer politiek.
Het verschil zit hem in mijn ogen dan ook minder in het feit dat het opeens een politiek instituut zou zijn, maar meer in het feit dat door de politiek de opvattingen binnen het Hooggerechtshof in veel mindere mate stroken met die onder de bevolking in brede zin.
Als je de EU zou vergelijken met de VS gaan hun juist terug naar de situatie hoe die hier in de EU is mocht Roe vs Wade wegvallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:47 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je vergat het interessantere grafiekje met bijbehorende nuance:quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: meldt je er eens en haal met goede argumenten posts onderuit. Ik denk dat zoiets meer zou toevoegen dat er hier een beetje om giechelen.
[..]
Heb je wel eens een baby gezien van 24 weken uit? Ziet er ook altijd nog apart uit. Sowieso zien pasgeboren kinderen dat natuurlijk vaak. Ik begrijp vanuit dat oogpunt ook niet echt wat je punt hier dan zou zijn.
[..]
De bevolking in de VS is lang niet zo conservatief? Dat is een bijzondere claim als we kijken naar bijvoorbeeld de mening over abortus, dat ligt gewoon enorm dicht bij elkaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat die enkel conservatiever is geworden over de laatste jaren.
[ afbeelding ]
Dan zit je toch nog altijd met een meerderheid van de bevolking die geen voorstander is van abortus onder alle omstandigheden? Dat zal is sommige gevallen bijvoorbeeld wel zijn bij seksueel misbruik, maar niet een ongeplande zwangerschap. Wat natuurlijk een toegankelijke regeling mbt abortus flink beperkt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je vergat het interessantere grafiekje met bijbehorende nuance:
[ afbeelding ]
En met bronvermelding:
https://news.gallup.com/poll/1576/abortion.aspx
Kijk overigens ook even naar de mening over het terugdraaien van Roe v Wade waar letterlijk naar gevraagd wordt.
Overigens ging mijn punt niet specifiek over abortus hoor. Over de hele linie hebben we hier duidelijk een Hooggerechtshof dat een stuk conservatiever oordeelt dan de bevolking als geheel denkt over kwesties.
Dit is bij uitstek iets waar iemand uiteraard best een mening over kan en mag hebben, maar die niet opleggen mag aan een ander. En daar zou wetgeving op gericht moeten zijn. Het zou niet zo moeten zijn dat vrouwen overgeleverd zijn aan de grillen van staat of land.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zit je toch nog altijd met een meerderheid van de bevolking die geen voorstander is van abortus onder alle omstandigheden? Dat zal is sommige gevallen bijvoorbeeld wel zijn bij seksueel misbruik, maar niet een ongeplande zwangerschap. Wat natuurlijk een toegankelijke regeling mbt abortus flink beperkt.
Uiteindelijk zul je een aanzienlijk verschil van mening blijven houden. Daarom is het misschien ook wel goed als het weer per staat kan worden bepaald. In pakweg Utah zullen ze hier heel anders over denken dan in Oregon.
Laat de vrouwen daar inderdaad zelf over beslissen, willen ze wel de zwangerschap uitdragen bij een ongewenste zwangerschap? Ook hun keuze. Dat soort dingen hoeft de overheid mensen niet op te leggen. Logisch alleen dat op een gegeven moment in de zwangerschap wel een grens wordt getrokken als echt een verder ontwikkeld wezen is. Maar voor die tijd, geef mensen zelf die vrijheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bij uitstek iets waar iemand uiteraard best een mening over kan en mag hebben, maar die niet opleggen mag aan een ander. En daar zou wetgeving op gericht moeten zijn. Het zou niet zo moeten zijn dat vrouwen overgeleverd zijn aan de grillen van staat of land.
Dat er een grens komt te liggen op het moment waarbij een kindje dat geboren wordt buiten de baarmoeder kan overleven, vind ik vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat de vrouwen daar inderdaad zelf over beslissen, willen ze wel de zwangerschap uitdragen bij een ongewenste zwangerschap? Ook hun keuze. Dat soort dingen hoeft de overheid mensen niet op te leggen. Logisch alleen dat op een gegeven moment in de zwangerschap wel een grens wordt getrokken als echt een verder ontwikkeld wezen is. Maar voor die tijd, geef mensen zelf die vrijheid.
Dus? Is dit een willekeurige uitspraak of stiekem toch een argument om het dwingen van mensen hun ongewenste kind op aarde te zetten te verdedigen? Indien het tweede: ik zie dat argument niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je hebt ook genoeg gewenste kinderen, die in vervelende omstandigheden of zelfs buitenshuis opgroeien.
Jij denkt dat hele volksstammen aan het aborteren slaan omdat ze simpelweg geen zin in een kind hebben? Het betreft, zeker in de VS, vooral kansarme mensen die als ze überhaupt al werk hebben van het ene minimumloon kutbaantje naar het andere minimumloon kutbaantje rennen. Of ja, zoiets noem jij natuurlijk "carrière maken". Vaak is papa ook uit beeld verdwenen. Kijk, dan kan je wel vinden dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar uiteindelijk is vooral het kind daar de dupe van. Wil je minder abortussen? Dan moet je niet abortus verbieden maar zorgen dat er minder armoede is, meer sociale vangnetten en een betere arbeidspositie voor diegenen aan de onderkant van de samenleving.quote:Zodra men kennis heeft van de zwangerschap, zul je als ouders de verantwoordelijkheid moeten nemen. Dit was vroeger heel normaal. Tegenwoordig is het van 'ja, maar daar heb ik geen zin in', 'dan is mijn leven voorbij', 'ik wil liever carrière maken'. Je kunt vanuit dat oogpunt abortus dan zien als het moreel verlichte, maar eigenlijk is het een trieste ingreep vanuit egoïsme. Mensen willen wel de lusten (onveilige seks) maar niet de lasten (zwangerschap).
Ik zie dat de mansplaining nog steeds volop aan de gang is? Fantastisch toch hoe al deze "conservatieve" mannen, en het zijn alleen mannen hier die zgn pro-life zijn volgens mij, voor vrouwen dit soort zaken willen bepalen. Godzijdank zijn we in Nederland ietsjes verder.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bij uitstek iets waar iemand uiteraard best een mening over kan en mag hebben, maar die niet opleggen mag aan een ander. En daar zou wetgeving op gericht moeten zijn. Het zou niet zo moeten zijn dat vrouwen overgeleverd zijn aan de grillen van staat of land.
Overigens is het wel opmerkelijk dat het juist diegenen zijn, zowel op Fok! als in de (Amerikaanse) politiek, die doorgaans roepen dat individuele keuzevrijheid een groot goed is en dat de overheid dat vooral zo min mogelijk moet beteugelen nu een groot voorstander zijn van het drastisch inperken van een individuele vrijheid. En wel één waarmee je niemand kwaad doet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dat de mansplaining nog steeds volop aan de gang is? Fantastisch toch hoe al deze "conservatieve" mannen voor vrouwen dit soort zaken willen bepalen. Godzijdank zijn we in Nederland ietsjes verder.
Wie problemen heeft met abortus moet er geen ondergaan. Als je religie het niet toestaat dan geen abortus, als je persoonlijke overtuigingen het niet toestaan, geen abortus. Vrouwen zijn wijs genoeg om zelf keuzes te kunnen maken.
"Niemand mag mij dwingen een vaccin te nemen!"quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Overigens is het wel opmerkelijk dat het juist diegenen zijn, zowel op Fok! als in de (Amerikaanse) politiek, die doorgaans roepen dat individuele keuzevrijheid een groot goed is en dat de overheid dat vooral zo min mogelijk moet beteugelen nu een groot voorstander zijn van het drastisch inperken van een individuele vrijheid. En wel één waarmee je niemand kwaad doet.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Overigens is het wel opmerkelijk dat het juist diegenen zijn, zowel op Fok! als in de (Amerikaanse) politiek, die doorgaans roepen dat individuele keuzevrijheid een groot goed is en dat de overheid dat vooral zo min mogelijk moet beteugelen nu een groot voorstander zijn van het drastisch inperken van een individuele vrijheid. En wel één waarmee je niemand kwaad doet.
Do as i say, dont do as i do.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:59 schreef Momo het volgende:
[..]
"Niemand mag mij dwingen een vaccin te nemen!"
Ok je wilt dus over je eigen lichaam beslissen, prima! Dan mogen die vrouwen dat toch ook over hun eigen lichaam.
Daar kan je lang op wachten. Die discussie hebben we gehad, er is geen enkele reden om die opnieuw te voeren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik verheug me er nu al op dat de discussie over onze abortuswetgeving eens goed op gang komt in de Nederlandse politiek.
Ik heb veel geduld.quote:
Er was onlangs toch wat discussie trouwens over de 5 dagen bedenktijd?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar kan je lang op wachten. Die discussie hebben we gehad, er is geen enkele reden om die opnieuw te voeren.
Die werd keihard naar de prullenbak verwezen, ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er was onlangs toch wat discussie trouwens over de 5 dagen bedenktijd?
Jij stelde de vraag of kinderen gedwongen een slachtoffer moeten worden van slechte keuzes of ongelukjes. Ik zie niet in waarom dit zou moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus? Is dit een willekeurige uitspraak of stiekem toch een argument om het dwingen van mensen hun ongewenste kind op aarde te zetten te verdedigen? Indien het tweede: ik zie dat argument niet.
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat velen overgaan tot een abortus omdat men geen kind wil vanwege vermeende obstakels. En verder ben ik van mening dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen inrichten, niet dat zoals jij denkt dit van de staat moet komen. Daar gaan we dus niet uitkomen. Zoals aangegeven: het leven bestaat niet uit enkel lusten (onveilige seks) maar niet de lasten (zwangerschap).quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
Jij denkt dat hele volksstammen aan het aborteren slaan omdat ze simpelweg geen zin in een kind hebben? Het betreft, zeker in de VS, vooral kansarme mensen die als ze überhaupt al werk hebben van het ene minimumloon kutbaantje naar het andere minimumloon kutbaantje rennen. Of ja, zoiets noem jij natuurlijk "carrière maken". Vaak is papa ook uit beeld verdwenen. Kijk, dan kan je wel vinden dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar uiteindelijk is vooral het kind daar de dupe van. Wil je minder abortussen? Dan moet je niet abortus verbieden maar zorgen dat er minder armoede is, meer sociale vangnetten en een beter arbeidsrecht.
Wat zie je in dit topic precies als mansplaining? Ten tweede is er hier volgens mij geen user te vinden die volledig pro-life is. Dus waar je dat vandaan haalt begrijp ik ook niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dat de mansplaining nog steeds volop aan de gang is? Fantastisch toch hoe al deze "conservatieve" mannen, en het zijn alleen mannen hier die zgn pro-life zijn volgens mij, voor vrouwen dit soort zaken willen bepalen. Godzijdank zijn we in Nederland ietsjes verder.
Wie problemen heeft met abortus moet er geen ondergaan. Als je religie het niet toestaat dan geen abortus, als je persoonlijke overtuigingen het niet toestaan, geen abortus. Vrouwen zijn wijs genoeg om zelf keuzes te kunnen maken.
Sowieso, conservatieve Republikeinen zijn wel de laatste die over egoïsme mogen klagenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus? Is dit een willekeurige uitspraak of stiekem toch een argument om het dwingen van mensen hun ongewenste kind op aarde te zetten te verdedigen? Indien het tweede: ik zie dat argument niet.
[..]
Jij denkt dat hele volksstammen aan het aborteren slaan omdat ze simpelweg geen zin in een kind hebben? Het betreft, zeker in de VS, vooral kansarme mensen die als ze überhaupt al werk hebben van het ene minimumloon kutbaantje naar het andere minimumloon kutbaantje rennen. Of ja, zoiets noem jij natuurlijk "carrière maken". Vaak is papa ook uit beeld verdwenen. Kijk, dan kan je wel vinden dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar uiteindelijk is vooral het kind daar de dupe van. Wil je minder abortussen? Dan moet je niet abortus verbieden maar zorgen dat er minder armoede is, meer sociale vangnetten en een betere arbeidspositie voor diegenen aan de onderkant van de samenleving.
Als je wil dat dat verandert richting verbieden zie ik niet hoe dat in de komende 100 jaar een kans zou hebben. Ontkerkelijking neemt gelukkig vooralsnog alleen maar toe, en religie is traditioneel toch wel waar dat soort dingen vandaan komen:quote:
Enneh, hoe gaat een pasgeboren kind dat precies doen, diens leven vanaf de dag dat 'ie er is zelf goed regelen en inrichten?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij stelde de vraag of kinderen gedwongen een slachtoffer moeten worden van slechte keuzes of ongelukjes. Ik zie niet in waarom dit zou moeten gebeuren.
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat velen overgaan tot een abortus omdat men geen kind wil vanwege vermeende obstakels. En verder ben ik van mening dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen inrichten, niet dat zoals jij denkt dit van de staat moet komen. Daar gaan we dus niet uitkomen. Zoals aangegeven: het leven bestaat niet uit enkel lusten (onveilige seks) maar niet de lasten (zwangerschap).
[..]
Wat zie je in dit topic precies als mansplaining? Ten tweede is er hier volgens mij geen user te vinden die volledig pro-life is. Dus waar je dat vandaan haalt begrijp ik ook niet.
Man man man...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb veel geduld.
En er is veel reden om eens goed te reflecteren op de huidige abortuswetgeving. Zoals ook op andere wetgeving. Maar ik begrijp dat progressieve krachten een reflectie koste wat kost de kop in willen drukken. Bang voor een kentering in de publieke opinie. Vandaar dat men met grof geweld conservatieve krachten de mond wil snoeren.
En wie heeft het meeste te lijden van die lasten? Het kind dat ongewenst geboren wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij stelde de vraag of kinderen gedwongen een slachtoffer moeten worden van slechte keuzes of ongelukjes. Ik zie niet in waarom dit zou moeten gebeuren.
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat velen overgaan tot een abortus omdat men geen kind wil vanwege vermeende obstakels. En verder ben ik van mening dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen inrichten, niet dat zoals jij denkt dit van de staat moet komen. Daar gaan we dus niet uitkomen. Zoals aangegeven: het leven bestaat niet uit enkel lusten (onveilige seks) maar niet de lasten (zwangerschap).
Wat is volledig pro-life?quote:Wat zie je in dit topic precies als mansplaining? Ten tweede is er hier volgens mij geen user te vinden die volledig pro-life is. Dus waar je dat vandaan haalt begrijp ik ook niet.
38 Kamerleden die nergens de mond gesnoerd werden stemden voor handhaving van de bedenktijd. 38 van de 150.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Man man man...
Mond snoeren? Er is gewoon totaal geen draagvlak in Nederland meer voor dat soort SGP-gewauwel.
Iets met schoonheid en verantwoordelijkheidsgevoel? Traditie?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wie heeft het meeste te lijden van die lasten? Het kind dat ongewenst geboren wordt.
[..]
Wat is volledig pro-life?
Grof geweld de mond snoeren? In Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb veel geduld.
En er is veel reden om eens goed te reflecteren op de huidige abortuswetgeving. Zoals ook op andere wetgeving. Maar ik begrijp dat progressieve krachten een reflectie koste wat kost de kop in willen drukken. Bang voor een kentering in de publieke opinie. Vandaar dat men met grof geweld conservatieve krachten de mond wil snoeren.
Daar ben het niet mee eens. Het vraagt voornamelijk aanpassingsvermogen van de ouders. En er zijn zat organisaties en instanties die hulp kunnen bieden. Plus dat er in de VS ook gewoon 'child tax credits' zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wie heeft het meeste te lijden van die lasten? Het kind dat ongewenst geboren wordt.
Radicale standpunten dat zelfs bij seksueel misbruik abortus een no-go zou zijn.quote:
Dat is wel het resultaat van een abortusverbod. Je weet wel, de realiteit.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ga jij die alleenstaande tienermoeder die jongleert met drie minimumloonbaantjes even vertellen dat het slechts verméénde obstakels zijnquote:[..]
Ja, ik denk inderdaad dat velen overgaan tot een abortus omdat men geen kind wil vanwege vermeende obstakels.
Ja, prima dat jij vindt dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen maar dat gaat niet ineens gebeuren door ze te dwingen een ongewenst kind te krijgen hè. Eerder het tegenovergestelde, en daar is vooral het kind het slachtoffer van.quote:En verder ben ik van mening dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen inrichten, niet dat zoals jij denkt dit van de staat moet komen. Daar gaan we dus niet uitkomen. Zoals aangegeven: het leven bestaat niet uit enkel lusten (onveilige seks) maar niet de lasten (zwangerschap).
Er als er wel draagvlak is gewoon zo veel verbaal geweld opzetten op social media en op NPO dat mensen het wel uit hun hoofd laten er zelf over na te denken. Gebruikelijke tactiek.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Man man man...
Mond snoeren? Er is gewoon totaal geen draagvlak in Nederland meer voor dat soort SGP-gewauwel.
Ja, nogmaals de vraag: hoe gaat een pasgeboren kind dat precies doen, diens leven vanaf de dag dat 'ie er is zelf goed regelen en inrichten?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben het niet mee eens. Het vraagt voornamelijk aanpassingsvermogen van de ouders. En er zijn zat organisaties en instanties die hulp kunnen bieden. Plus dat er in de VS ook gewoon 'child tax credits' zijn.
[..]
Radicale standpunten dat zelfs bij seksueel misbruik abortus een no-go zou zijn.
Dit is de norm? Een alleenstaande tienermoeder die jongleert met drie minimumloonbaantjes?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is wel het resultaat van een abortusverbod.
[..]
Ga jij die alleenstaande tienermoeder die 3 jongleert met drie minimumloonbaantjes even vertellen dat het slechts verméénde obstakels zijn?
[..]
Ja, prima dat jij vindt dat mensen hun leven zelf goed moeten regelen maar dat gaat niet ineens gebeuren door ze te dwingen een ongewenst kind te krijgen hè.
Dat is toch constant het geval. Extreme gevallen nemen om tot norm te verheffen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is de norm? Een alleenstaande tienermoeder die jongleert met drie minimumloonbaantjes?
Uhm nee, waarschijnlijk slaat het niet aan omdat grofweg 70 tot 80% van Nederland geseculariseerd is en er niet eens meer aan denkt, omdat het totaal geen waarde meer voor ze heeft. Men zit niet meer zo te wachten op zedenpredikers met heilige boekjes die het allemaal beter weten te menen. Zonder enig wetenschappelijk bewijs, uiteraard.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er als er wel draagvlak is gewoon zo veel verbaal geweld opzetten op social media en op NPO dat mensen het wel uit hun hoofd laten er zelf over na te denken. Gebruikelijke tactiek.
Geef eens antwoord, hoeder des levens.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is de norm? Een alleenstaande tienermoeder die jongleert met drie minimumloonbaantjes?
Dat is eerder de norm dan vrouwen die een abortus ondergaan omdat ze carrière willen maken en geen zin hebben in een kind.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar je vergist je. Je kan prima geseculariseerd zijn en toch tegen de Nederlandse abortuspraktijk zijn. Maar hou je beeld vooral vast, des te leuker. Onderschat je tegenstanders.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, waarschijnlijk slaat het niet aan omdat grofweg 70 tot 80% van Nederland geseculariseerd is en er niet eens meer aan denkt, omdat het totaal geen waarde meer voor ze heeft. Men zit niet meer zo te wachten op zedenpredikers met heilige boekjes die het allemaal beter weten te menen. Zonder enig wetenschappelijk bewijs, uiteraard.
Typisch ook: die almachtige NPO toch die mensen laat denken wat men wil. Vraag me sowieso af hoeveel mensen uberhaupt nog TV kijken.
Conservatieve methodiek. De vrouw is sowieso schuldig.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is eerder de norm dan vrouwen die een abortus ondergaan omdat ze carrière willen maken en geen zin hebben in een kind.
Verder niet echt een reactie op mijn post hè.
Er is net een geweest. Tweederde stemde voor het verwijderen van de bedenktijd. Dus de discussie gaat gewoon niet los hier, er is geen behoefte aan bij de overgrote meerderheid. Maar je bent vrij om een pleidooi te houden tegen abortus, natuurlijk. Je bent alleen een paar decennia te laat.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er als er wel draagvlak is gewoon zo veel verbaal geweld opzetten op social media en op NPO dat mensen het wel uit hun hoofd laten er zelf over na te denken. Gebruikelijke tactiek.
Maar zodra de discussie in Nederland eens los zal gaan dan sta ik iig klaar met een bak popcorn.
Ja, heel vervelend inderdaad:quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat is toch constant het geval. Extreme gevallen nemen om tot norm te verheffen.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
Tegenwoordig is het van 'ja, maar daar heb ik geen zin in', 'dan is mijn leven voorbij', 'ik wil liever carrière maken'. Je kunt vanuit dat oogpunt abortus dan zien als het moreel verlichte, maar eigenlijk is het een trieste ingreep vanuit egoïsme.
... en toch komen die geluiden steevast uit de hoek van religieuze partijen...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar je vergist je. Je kan prima geseculariseerd zijn en toch tegen de Nederlandse abortuspraktijk zijn. Maar hou je beeld vooral vast, des te leuker.
Ik ken vrouwen die een abortus hebben gehad, geen van allen was in feeststemming op zijn zachts gezegd. Maar goed, de "conservatieve" mannen weten wat goed is voor vrouwen, dat hebben ze eeuwenlang bewezen, tenslotte.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en toch komen die geluiden steevast uit de hoek van religieuze partijen...
Verder ben ik geen 'fan' van abortus, denk dat niemand in carnavalsstemming is bij zo'n bezoek. Over beelden gesproken, laat dat eens los, dat men er haast op geilt.
Hilarisch wel ja.quote:
En CU. Met name de nr2 vond het maar belachelijk dat vrouwen geen vijf dagen hoeven te wachten. Ondanks verkrachting enzovoorts.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Man man man...
En vrij om zelf geen abortus te laten doen als hij….O, wacht.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is net een geweest. Tweederde stemde voor het verwijderen van de bedenktijd. Dus de discussie gaat gewoon niet los hier, er is geen behoefte aan bij de overgrote meerderheid. Maar je bent vrij om een pleidooi te houden tegen abortus, natuurlijk. Je bent alleen een paar decennia te laat.
En er is een goede reden voor dat er geen feeststemming was.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken vrouwen die een abortus hebben gehad, geen van allen was in feeststemming op zijn zachts gezegd. Maar goed, de "conservatieve" mannen weten wat goed is voor vrouwen, dat hebben ze eeuwenlang bewezen, tenslotte.
... het gaat om de VROUW DIE HET ONDERGAAT...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En er is een goede reden voor dat er geen feeststemming was.
Gek eigenlijk want volgens een hoop luitjes hier op Fok! is het slechts een klompje cellen niets meer.
Oh, ik had nog een vraag voor jou, nu je toch hier bent, eerder in de discussie stelde jij dat iemand die tegen abortus is niet verplicht kan of mag worden om een kind te adopteren maar je maakte nooit duidelijk waarom je dat vind. Want wat is dan het bezwaar eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gek eigenlijk want volgens een hoop luitjes hier op Fok! is het slechts een klompje cellen niets meer.
Niemand is fan van abortus. Maar de vrouwen die ik ken die een abortus hebben gehad, hadden voor zichzelf goede redenen om daar toch voor te kiezen, al dan niet met partner. Want dan was abortus toch de minst slechte van de opties.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en toch komen die geluiden steevast uit de hoek van religieuze partijen...
Verder ben ik geen 'fan' van abortus, denk dat niemand in carnavalsstemming is bij zo'n bezoek aan een kliniek. Over beelden gesproken, laat dat eens los, dat men er haast op geilt.
Jawel, ik haak exact in op wat jij post. En dat is gewoon lariekoek, want de abortussen bij vrouwen onder de leeftijd van 19 is schijnbaar maar 9%.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is eerder de norm dan vrouwen die een abortus ondergaan omdat ze carrière willen maken en geen zin hebben in een kind.
Verder niet echt een reactie op mijn post hè.
Wederom: over wie heb je het nu? Ik zie hier slechts users hun mening geven. Jij probeert vervolgens bepaalde meningen (die jou niet welgezind zijn) op deze manier te framen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken vrouwen die een abortus hebben gehad, geen van allen was in feeststemming op zijn zachts gezegd. Maar goed, de "conservatieve" mannen weten wat goed is voor vrouwen, dat hebben ze eeuwenlang bewezen, tenslotte.
Framen...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, ik haak exact in op wat jij post. En dat is gewoon lariekoek, want de abortussen bij vrouwen onder de leeftijd van 19 is schijnbaar maar 9%.
[..]
Wederom: over wie heb je het nu? Ik zie hier slechts users hun mening geven. Jij probeert vervolgens bepaalde meningen (die jou niet welgezind zijn) op deze manier te framen.
Zo duidelijk dat je geen flauw idee hebt waar je over praat. Het is gewoon pijnlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan pijnlijk?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo duidelijk dat je geen flauw idee hebt waar je over praat. Het is gewoon pijnlijk.
Het is ook hun zaad natuurlijk. Ik zou het rechtvaardiger vinden als bij abortus de man ook akkoord moet geven indien hij in beeld is. En indien hij dat wenst de volledige voogdij op zich mag nemen indien de vrouw afstand wil doen. Wel fijn dat nu bij iedereen weer heel duidelijk is wat een vrouw is; persoon met baarmoeder.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:42 schreef deedeetee het volgende:
Ben van mening dat het veel rechtvaardiger zou wezen als mannen zich gewoon niet met de abortuskwestie bemoeien.
Hij bijt zich vast in een opmerking van een user en verheft dat tot de mening van iedereen die voor de vrijheid is om te kiezen voor abortus, over framen gesproken.quote:
Dus? Tot jij laat zien dat er meer vrouwen een abortus ondergaan omdat ze carrière willen maken en daardoor simpelweg geen zin hebben in een kind heb je niks aangetoond.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, ik haak exact in op wat jij post. En dat is gewoon lariekoek, want de abortussen bij vrouwen onder de leeftijd van 19 is schijnbaar maar 9%.
Jouw gebrek aan benul doelde ik in deze op. Dat is pijnlijk.quote:
Als hij zeker wil weten dat hij niet iemand ongewenst zwanger maakt en ze een abortus zou kunnen kiezen, moet hij zorgen dat hij haar niet zwanger maakt. Opgelost.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is ook hun zaad natuurlijk. Ik zou het rechtvaardiger vinden als bij abortus de man ook akkoord moet geven indien hij in beeld is. En indien hij dat wenst de volledige voogdij op zich mag nemen indien de vrouw afstand wil doen. Wel fijn dat nu bij iedereen weer heel duidelijk is wat een vrouw is; persoon met baarmoeder.
Ik ken, persoonlijk, veel meer vrouwen die kinderen en een carriere hebben dan vrouwen die geen kinderen en een carriere hebben maar goed, dat stukje levenservaring met echt succelvolle mensen zullen sommigen mischien niet hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus? Tot jij laat zien dat er meer vrouwen een abortus ondergaan omdat ze carrière willen maken en daardoor simpelweg geen zin hebben in een kind heb je niks aangetoond.
Over lariekoek gesproken.
Gedeelde verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als hij zeker wil weten dat hij niet iemand ongewenst zwanger maakt en ze een abortus zou kunnen kiezen, moet hij zorgen dat hij niet zwanger maakt. Opgelost.
Nee. Jij wil niet dat een vrouw waarmee jij seks hebt gehad een abortus ondergaat, dus zorg jij ervoor dat dat niet hoeft.quote:
Dat hoeft hij niet in een vrouw te storten, dat kan ook prima in een condoom hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is ook hun zaad natuurlijk. Ik zou het rechtvaardiger vinden als bij abortus de man ook akkoord moet geven indien hij in beeld is. En indien hij dat wenst de volledige voogdij op zich mag nemen indien de vrouw afstand wil doen. Wel fijn dat nu bij iedereen weer heel duidelijk is wat een vrouw is; persoon met baarmoeder.
Ik neem aan dat dit ook niet zal gebeuren, tenzij de vrouw hier toestemming voor geeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat hoeft hij niet in een vrouw te storten, dat kan ook prima in een condoom hoor.
Indien hij dat wenst ? Aha !!!! Dus hij mag wel kiezen wat hem het beste uitkomt ? Vrouw mag niks kiezen moet baren onverschillig wat dit betekend voor haar gezondheid, studie, carrière enz. ?
Voor de zekerheid kan hij het beter toch in een condoom doen. Zekerheid boven alles.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook niet zal gebeuren, tenzij de vrouw hier toestemming voor geeft.
Doel je op mijn opmerking over een klompje cellen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij bijt zich vast in een opmerking van een user en verheft dat tot de mening van iedereen die voor de vrijheid is om te kiezen voor abortus, over framen gesproken.
Maar niet om de ongeborene toch die geen keus in de kwestie heeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... het gaat om de VROUW DIE HET ONDERGAAT...
De tering...![]()
Schitterend wel hoe je hier panklaar het bewijs levert dat het voor jullie echt totaal niet om die vrouwen gaat, nu niet, nooit niet. Hun psychisch, fysiek en mentaal lijden? Komt niet eens in je op.
Logisch wel als je a la Howard redeneert dat het sowieso egocentrische, gevoelloze wezens zijn. En nog minder verrassend dat hij je post nog liket ook...
Ionian het zo snel niet terugvinden, maar een aantal jaren geleden is in de VS dit gebeurd: een vrouw die besloot de zwangerschap uit te dragen om daarna het kind aan de vader te geven, omdat hij haar daartoe wilde dwingen. Ze had een goede baan en betaalde zeer ruim alimentatie, maar verder wilde ze niets met de baby te maken hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat hoeft hij niet in een vrouw te storten, dat kan ook prima in een condoom hoor.
Indien hij dat wenst ? Aha !!!! Dus hij mag wel kiezen wat hem het beste uitkomt ? Vrouw mag niks kiezen moet baren onverschillig wat dit betekend voor haar gezondheid, studie, carrière enz. ?
Gedeelde verantwoordelijkheid. Ook als er een zwangerschap volgt. Ook als er abortus als optie besproken wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Jij wil niet dat een vrouw waarmee jij seks hebt gehad een abortus ondergaat, dus zorg jij ervoor dat dat niet hoeft.
Je kan mee bespreken. Niet daadwerkelijk besluiten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gedeelde verantwoordelijkheid. Ook als er een zwangerschap volgt. Ook als er abortus als optie besproken wordt.
Omdat ouders zelf verantwoordelijkheid dragen over het kind.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik had nog een vraag voor jou, nu je toch hier bent, eerder in de discussie stelde jij dat iemand die tegen abortus is niet verplicht kan of mag worden om een kind te adopteren maar je maakte nooit duidelijk waarom je dat vind. Want wat is dan het bezwaar eigenlijk?
Maar waarom is dit argument dan niet valide als het gaat om vrouwen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kan mee bespreken. Niet daadwerkelijk besluiten.
Als je de verantwoordelijkheid wil delen, zorg jij dat je ten alle tijden een condoom gebruikt zodat je niet in de situatie komt.
Dit viel mij ook al op. Het kind (zogenaamd dan 'een klompje cellen') doet er blijkbaar niet toe.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar niet om de ongeborene toch die geen keus in de kwestie heeft.
Nou nee dus, je kunt de zwangerschap nu eenmaal niet delen. Zolang het de vrouw is wiens lijf zwanger is moet zij ook mogen besluiten dat ze dit niet wil.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gedeelde verantwoordelijkheid. Ook als er een zwangerschap volgt. Ook als er abortus als optie besproken wordt.
Dat klopt. Hoe zijn de cellen in het stadium van legale abortus wezenlijk anders dan de cellen die in een condoom eindigen, die zich niet in de baarmoederwand kunnen innestelen, of die middels een MAP naar buiten worden gewerkt?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op. Het kind (zogenaamd dan 'een klompje cellen') doet er blijkbaar niet toe.
Waaruit maak je op dat dit voor vrouwen in kwestie er allemaal niet toe doet?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op. Het kind (zogenaamd dan 'een klompje cellen') doet er blijkbaar niet toe.
Het is voor iedereen valide. En als het dan toch fout gaat, heb jij als man simpelweg niet het laatste woord. Dus als je niet wil dat de vrouw waarmee je seks hebt een abortus ondergaat, moet je ervoor zorgen dat ze niet zwanger wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar waarom is dit argument dan niet valide als het gaat om vrouwen?
Nee, dat is kul, dat ging specifiek over jouw opmerking dat als de moeder die geen abortus mocht en er niet voor kon zorgen ze het maar ter adoptie moest opgeven.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat ouders zelf verantwoordelijkheid dragen over het kind.
Prima hoor. Maar mocht het dan toch mis gaan; gedeelde verantwoordelijkheid. En dat is ook meebeslissen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kan mee bespreken. Niet daadwerkelijk besluiten.
Als je de verantwoordelijkheid wil delen, zorg jij dat je ten alle tijden een condoom gebruikt zodat je niet in de situatie komt.
Mee bespreken, mee nadenken, een mening geven, ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar mocht het dan toch mis gaan; gedeelde verantwoordelijkheid. En dat is ook meebeslissen.
Die zal er vast zijn bij vele individuen en elk op hun eigen manier.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder wel hartverwarmend dat onze conservatieve vrienden zoveel affectie hebben voor het ongeboren leven... Was die affectie er ook maar voor mensen die er al zijn.
Daar zijn de bootstraps voor. En dat er honderduizenden kinderen in de VS op adoptie wachten haalt men de schouders over op. En als je vraagt of ze bereid zijn voor die kinderen te betalen is het antwoord ook nee.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder wel hartverwarmend dat onze conservatieve vrienden zoveel affectie hebben voor het ongeboren leven... Was die affectie er ook maar voor mensen die er al zijn.
Dat betekent nog niet dat je als pro life persoon dan maar verantwoordelijk bent voor een kind dat een moeder niet wilt hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is kul, dat ging specifiek over jouw opmerking dat als de moeder die geen abortus mocht en er niet voor kon zorgen ze het maar ter adoptie moest opgeven.
Daar verschillen we dan over van mening. Ook prima.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mee bespreken, mee nadenken, een mening geven, ja.
Uiteindelijke beslissing, nee. Gewoon niet.
Gelukkig is dat in de praktijk wel zoals het werkt en heeft de man geen recht op de eindbeslissing.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ook prima.
Goed idee, ik heb dat idee al eerder geopperd in discussies hier met pro-life adepten. Ik ken namelijk een steengoede organisatie die zich inzet voor verwaarloosde en ongewenste kinderen; verschaft hen onderdak, voeding, kleding en onderwijs en zoekt naar de beste opvangmogelijkheden voor later. Seculier, btw, niet Rooms.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn de bootstraps voor. En dat er honderduizenden kinderen in de VS op adoptie wachten haalt men de schouders over op. En als je vraagt of ze bereid zijn voor die kinderen te betalen is het antwoord ook nee.
Pro-life houdt op bij de geboorte is de strekking volgens mij.
Dat was al wel duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat je als pro life persoon dan maar verantwoordelijk bent voor een kind dat een moeder niet wilt hebben.
Helaas idd. Wie weet gaat het ooit nog eens veranderen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig is dat in de praktijk wel zoals het werkt en heeft de man geen recht op de eindbeslissing.
Ik las een stuk hierover en deze woorden bleven me bij:quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn de bootstraps voor. En dat er honderduizenden kinderen in de VS op adoptie wachten haalt men de schouders over op. En als je vraagt of ze bereid zijn voor die kinderen te betalen is het antwoord ook nee.
Pro-life houdt op bij de geboorte is de strekking volgens mij.
Als de overheid vrouwen dwingt een ongewenste zwangerschap te voltooien dan is de overheid ook deels verantwoordelijk voor het (toezien op het) welzijn van dat kind.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat je als pro life persoon dan maar verantwoordelijk bent voor een kind dat een moeder niet wilt hebben.
Ik doneer maandelijks al aan Terre des Hommes, heb 5 jaar lesgegeven aan kinderen en nog wat andere zaken. Verder ga ik mijn persoonsgegevens natuurlijk niet prijs geven. Kan je hetzelfde adviseren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:HowardRoark @:Chivaz @:DarkwingDuck zullen wij om een punt te maken, dat het ons ernst is dat iedereen recht op leven heeft en, laten we zeggen, de helft van ons volgende maandsalaris doneren? Kwart? DM me voor de details.
Is enkel een link hoor, geen persoonlijke details voor nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik doneer maandelijks al aan Terre des Hommes, heb 5 jaar lesgegeven aan kinderen en nog wat andere zaken. Verder ga ik mijn persoonsgegevens natuurlijk niet prijs geven. Kan je hetzelfde adviseren.
Maar als jij je halve maandsalaris kan missen en wil storten. Heel goed van jou. Ga zo door. Je bewijst er enkel niets mee.
Niet. De werkelijke intenties van elkaar zul je op een forum nooit weten. Zit een stukje vertrouwen in, een band opbouwen ondanks dat je elkaar nooit in de ogen kijkt en niet bij naam kent.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is enkel een link hoor, geen persoonlijke details voor nodig.
En hoezo, bewijs je er niks mee? Hoe bewijs ik die ernst dan wel? Op een forum lopen roepen dat ik erg pro-life ben?
Want voedsel, kleding, onderdak, onderwijs wordt gelukkig allemaal door particulier en charitatief werk kosteloos geleverd. Vreemd dat er nog zoveel ellende in de wereld is.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niet. De werkelijke intenties van elkaar zul je op een forum nooit weten. Zit een stukje vertrouwen in, een band opbouwen ondanks dat je elkaar nooit in de ogen kijkt en niet bij naam kent.
Met geld doneren toon je helemaal niets aan, slechts dat je het makkelijk kan missen.
De overheid maakt vrouwen niet tegen hun wil zwanger hoor. Je legt dus nu de lasten van individuele lusten bij de overheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als de overheid vrouwen dwingt een ongewenste zwangerschap te voltooien dan is de overheid ook deels verantwoordelijk voor het (toezien op het) welzijn van dat kind.
Wie heeft er hier geroepen pro-life te zijn?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is enkel een link hoor, geen persoonlijke details voor nodig.
En hoezo, bewijs je er niks mee? Hoe bewijs ik die ernst dan wel? Op een forum lopen roepen dat ik erg pro-life ben?
Ergo, als er die vrouw in kwestie het allemaal niet kan betalen, tough shit? Of hoe moeten we dat zien?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De overheid maakt vrouwen niet tegen hun wil zwanger hoor. Je legt dus nu de lasten van individuele lusten bij de overheid.
[..]
Wie heeft er hier geroepen pro-life te zijn?
Ik ben werkelijk benieuwd waar dat in de USA toe zou leiden. Stel dat de vrouw de foetus via een lichte operatie zou kunnen scheiden van haar lichaam en verder laten groeien in het lab. Conservatieven zullen hier ook redenen voor vinden om er tegen te zijn, ondanks het feit dat er dus van 'babymoord' geen sprake meer zal zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je wil dat dat verandert richting verbieden zie ik niet hoe dat in de komende 100 jaar een kans zou hebben. Ontkerkelijking neemt gelukkig vooralsnog alleen maar toe, en religie is traditioneel toch wel waar dat soort dingen vandaan komen:
[ afbeelding ]
Misschien een technologische ontwikkeling waarbij een klompje cellen buiten de baarmoeder ook kan volgroeien tot een baby ofzo?
Wie stelt dat?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De overheid maakt vrouwen niet tegen hun wil zwanger hoor.
Wat een raar argument: de maatschappelijke lasten van een ongewenst voltooide zwangerschappen zijn veel groter.quote:Je legt dus nu de lasten van individuele lusten bij de overheid.
Dat eerste, het helpt de pijn verzachten. Maar het hoeft helemaal niets te zeggen over je intenties. Jij wil er een potje verplassen van maken wie er veel vrij besteedbaar inkomen heeft. Als dat je reden is om te doneren dan is je intentie fout maar het doel waaraan je geld geeft daarmee wel geholpen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want voedsel, kleding, onderdak, onderwijs wordt gelukkig allemaal door particulier en charitatief werk kosteloos geleverd. Vreemd dat er nog zoveel ellende in de wereld is.
Overigens, die weduwe met haar penningske, die bewees ook niets?
Dan had ze haar leven maar op orde moeten hebben. En anders moet het pasgeboren kind daar maar voor zorgenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ergo, als er die vrouw in kwestie het allemaal niet kan betalen, tough shit? Of hoe moeten we dat zien?
Dus we kunnen intenties nooit zeker weten maar je weet wel wat mijn intentie is?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat eerste, het helpt de pijn verzachten. Maar het hoeft helemaal niets te zeggen over je intenties. Jij wil er een potje verplassen van maken wie er veel vrij besteedbaar inkomen heeft. Als dat je reden is om te doneren dan is je intentie fout maar het doel waaraan je geld geeft daarmee wel geholpen.
Sinds wanneer is het normaal dat je verantwoordelijk gehouden word voor iemand anders zijn fouten? Dat is niet hoe de wereld werkt, als ik mijn leven aan het vergooien ben dan kan ik toch ook niet gaan roepen dat een ander het maar voor mij moet oplossen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was al wel duidelijk hoor.
Vooral voor de bühne roepen dat het allemaal zo deerniswekkend en treurig is, maar zodra er verantwoordelijkheid en geld bij komt kijken, komt de aloude 'zoek het maar uit'-retoriek terug.
En dan altijd de mond vol hebben over 'deugers'.... Grotere deugers dan pro-life activisten die verder geen flikker over hebben voor de fatsoenlijke opvang van die kinderen zijn er niet.
... en welke schuld heeft dat ongeboren en daarna geboren leven daar precies aan?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het normaal dat je verantwoordelijk gehouden word voor iemand anders zijn fouten? Dat is niet hoe de wereld werkt, als ik mijn leven aan het vergooien ben dan kan ik toch ook niet gaan roepen dat een ander het maar voor mij moet oplossen?
Als de vrouw in kwestie het allemaal niet kan veroorloven dan is adoptie altijd nog een optie.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ergo, als er die vrouw in kwestie het allemaal niet kan betalen, tough shit? Of hoe moeten we dat zien?
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je intentie is. Als dat een potje verplassen is zoals je hier de indruk wekt dan vind ik die fout maar wat de intentie is weet ik verder niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus we kunnen intenties nooit zeker weten maar je weet wel wat mijn intentie is?
Dus eerst verplichten dat ze bevalt, daarna, als het allemaal wat onrendabel is, haar dwingen het kind af te laten staan.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als de vrouw in kwestie het allemaal niet kan veroorloven dan is adoptie altijd nog een optie.
Hoe is het onder voorwaarden toestaan of faciliteren van abortus iemand anders verantwoordelijk houden voor je fouten?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het normaal dat je verantwoordelijk gehouden word voor iemand anders zijn fouten? Dat is niet hoe de wereld werkt, als ik mijn leven aan het vergooien ben dan kan ik toch ook niet gaan roepen dat een ander het maar voor mij moet oplossen?
Dat is dan een obstakel in het leven die overwonnen moet worden. Daar zijn organisaties, instanties en zelfs de overheid, die hulp kunnen bieden. Maar het leven van het kind beëindigen, door het te laten weghalen is een tragische keuze, die zoveel mogelijk vermeden moet worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij lijkt het probleem bij de overheid te leggen. De oorzaak van een ongewenste zwangerschap ligt toch echt bij het individu zelf, niet bij de overheid.quote:
Dat eerste argument wordt nergens gemaakt. Het tweede: jawel hoor, een vrouw kan gewoon over een zwangerschap beslissen: niet zwanger worden als je dit niet wilt. Dáár ligt de keuze.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan had ze haar leven maar op orde moeten hebben. En anders moet het pasgeboren kind daar maar voor zorgen.
De vrouw mag klaarblijkelijk niet over haar zwangerschap beslissen, maar moet tegelijkertijd wel de volledige verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen daarvan. Koekoek.
Hoe wordt die indruk precies gewekt? Wegens 'half' en 'kwart'? Ik dacht dat bepaalde zaken belangrijk waren. Als je daar een maand wat minder van vreet dan zou dat moeten kunnen. Dat was de insteek; letterlijk: put your money where your mouth is.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je intentie is. Als dat een potje verplassen is zoals je hier de indruk wekt dan vind ik die fout maar wat de intentie is weet ik verder niet.
Nee, ik leg het probleem niet bij de overheid. Waarom denk je dat? Door het verbieden van abortus creëert de overheid een probleem, nogal wiedes dat diezelfde overheid daar dan de verantwoordelijkheid voor heeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij lijkt het probleem bij de overheid te leggen. De oorzaak van een ongewenste zwangerschap ligt toch echt bij het individu zelf, niet bij de overheid.
Waarom eindigt die zeggenschap daar?quote:[..]
Dat eerste argument wordt nergens gemaakt. Het tweede: jawel hoor, een vrouw kan gewoon over een zwangerschap beslissen: niet zwanger worden als je dit niet wilt. Dáár ligt de keuze.
Dat is dan een obstakel in het leven die overwonnen moet worden. Daar zijn organisaties, instanties en zelfs (ZELFS!) de overheid voor die hulp kunnen (lees: kunnen, niet zullen) bieden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan een obstakel in het leven die overwonnen moet worden. Daar zijn organisaties, instanties en zelfs de overheid, die hulp kunnen bieden. Maar het leven van het kind beëindigen, door het te laten weghalen is een tragische keuze, die zoveel mogelijk vermeden moet worden.
[..]
Jij lijkt het probleem bij de overheid te leggen. De oorzaak van een ongewenste zwangerschap ligt toch echt bij het individu zelf, niet bij de overheid.
[..]
Dat eerste argument wordt nergens gemaakt. Het tweede: jawel hoor, een vrouw kan gewoon over een zwangerschap beslissen: niet zwanger worden als je dit niet wilt. Dáár ligt de keuze.
Waarom zou je het probleem niet bij de overheid leggen als die je dwingt om een kind te krijgen, eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik leg het probleem niet bij de overheid. Waarom denk je dat?
Zo, discussie wel klaar nu.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou je het probleem niet bij de overheid leggen als die je dwingt om een kind te krijgen, eigenlijk?
Een potje verplassen dus.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe wordt die indruk precies gewekt? Wegens 'half' en 'kwart'? Ik dacht dat bepaalde zaken belangrijk waren. Als je daar een maand wat minder van vreet dan zou dat moeten kunnen. Dat was de insteek; letterlijk: put your money where your mouth is.
Met probleem bedoelde ik de ongewenste zwangerschap an sich, maar dit is precies het punt dat ik op de vorige pagina maakte.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou je het probleem niet bij de overheid leggen als die je dwingt om een kind te krijgen, eigenlijk?
In b4 "kinderen worden hier nu zelfs weggezet als probleemquote:
Newsflash: verwaarlozing van en/of ongewenste kinderen komen overal voor, ook hier. En die problematiek voor je politieke en religieuze karretje spannen terwijl je verdomt te helpen - door bijvoorbeeld de overheid en haar taak hierin te verminderen dan wel te stoppen - is gewoon misselijkmakend.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een potje verplassen dus.
Over iets wat in de VS speelt. Serieus, waar maak je je zo druk om. Het is een ver van ons bed show. Conservatieven hier zijn jou of mij geen verantwoording schuldig. Net zoals progressieven geen verantwoording schuldig zijn.
Heb jij in je leven nooit een fout gemaakt? Zijn dingen nooit anders gegaan dan de bedoeling was, ook al had je nog zo je best gedaan om het zo te laten gaan als jij wilde? En indien wel, heb jij dan een prijs betaald waar je de rest van je leven voor blijft betalen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
De kwaadaardigheid is vooral dat die fout ineens bij het net geboren leven wordt gelegd dat kort daarvoor nog als heilig gold. Dat leventje mag boeten voor de fouten van de ouders... (ook weer geheel contra dezelfde bijbel waarmee dat volk continu wappert - cf. Ezek. hoofdstuk 18).quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij in je leven nooit een fout gemaakt? Zijn dingen nooit anders gegaan dan de bedoeling was, ook al had je nog zo je best gedaan om het zo te laten gaan als jij wilde? En indien wel, heb jij dan een prijs betaald waar je de rest van je leven voor blijft betalen?
Daar verschillen de meningen en interpretaties over zoals je kan zien in verschillende Staten van de VS. En ja verwaarlozing komt hier ook voor en ook kindermishandeling. Als leerkracht heb ik er enkele keren mee te maken gehad en melding van moeten maken. Maar de problemen in Nederland kan je niet koppelen aan abortus. Dat is hier namelijk legaal tot heel veel weken zwangerschap.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Newsflash: verwaarlozing van en/of ongewenste kinderen komen overal voor, ook hier. En die problematiek voor je politieke en religieuze karretje spannen terwijl je verdomt te helpen - door bijvoorbeeld de overheid en haar taak hierin te verminderen dan wel te stoppen - is gewoon misselijkmakend.
Dieven redeneren ook zo, ja ik moet wel stelen want hoe moet ik leven van mijn uitkering.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dieven redeneren ook zo, ja ik moet wel stelen want hoe moet ik leven van mijn uitkering.
Werken komt nooit op als optie.
Heh wat? Bij diefstal is een ander benadeeld. Bij abortus niet. Of naja, de ouders die de pijnlijke keuze maken zullen de pijn van hun keuze ervaren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dieven redeneren ook zo, ja ik moet wel stelen want hoe moet ik leven van mijn uitkering.
Werken als komt nooit omhoog als optie.
Dat klopt, dat is naar mijn mening de taak van de overheid in principe ook niet. Daarom zijn er nog de nodige andere organisaties en instanties, buiten de overheid om.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan een obstakel in het leven die overwonnen moet worden. Daar zijn organisaties, instanties en zelfs (ZELFS!) de overheid voor die hulp kunnen (lees: kunnen, niet zullen) bieden.
Echter, volgens jou is dat sowieso niet de taak van de overheid, zorgen voor burgers die niet voor zichzelf kunnen zorgen. En een pasgeboren baby is natuurlijk gewoon een burger. Die mag dus in jouw ideale wereld vooral hopen op charitas en vrijwilligers, en anders is het inderdaad tough shit.
Nee, een festijn van naastenliefde, empathie en inlevingsvermogen allemaal... Als puntje bij paaltje komt mogen bepaalde mensen - kinderen incluis - creperen als het betekent dat het geld gaat kosten. Dus bespaar me svp je deugneuzerij en morele zedenpreken.
Ik zou het probleem bij de burger leggen. Dan moet je maar geen onveilige seks hebben. Doe je dat wel dan kan daar een gevolg (zwangerschap) het resultaat van zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik leg het probleem niet bij de overheid. Waarom denk je dat? Door het verbieden van abortus creëert de overheid een probleem, nogal wiedes dat diezelfde overheid daar dan de verantwoordelijkheid voor heeft.
[..]
Waarom eindigt die zeggenschap daar?
De rest van je leven nog wel. Je schildert het krijgen van een kind af als een soort straf, een blok aan het been tot het einde der tijden. Ik heb sterk het idee dat dit niet zo is.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij in je leven nooit een fout gemaakt? Zijn dingen nooit anders gegaan dan de bedoeling was, ook al had je nog zo je best gedaan om het zo te laten gaan als jij wilde? En indien wel, heb jij dan een prijs betaald waar je de rest van je leven voor blijft betalen?
En in die hele "eigen verantwoordelijkheid, billen branden blaren zitten"-redenatie wordt het welzijn van het kind compleet genegeerd. Dat is klaarblijkelijk veel minder belangrijk dan mensen dwingen hun "verantwoordelijkheid" te nemen. Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aborteren is juist ook onderdeel van verantwoordelijkheid nemen. Al dan niet na het maken van een fout, wat niet eens gemaakt hoeft te zijn om ongewild zwanger te worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En in die hele "eigen verantwoordelijkheid, billen branden blaren zitten"-redenatie wordt het welzijn van het kind compleet genegeerd. Dat is klaarblijkelijk veel minder belangrijk dan mensen dwingen hun "verantwoordelijkheid" te nemen. Dat zal ze leren!
Maar het is wel de taak van de overheid zich in déze discussie te mengen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is naar mijn mening de taak van de overheid in principe ook niet. Daarom zijn er nog de nodige andere organisaties en instanties, buiten de overheid om.
[..]
Als je geen kind wil, of geen kind met deze man, of geen kind kunt betalen, of verslaafd bent en niet in staat een kind een goede, veilige omgeving te bieden, of je kind zal altijd medische zorg nodig hebben die je niet kunt betalen, of je bent verkracht, of de vriend van de familie kon zijn poten niet thuis houden, ja, dan is het krijgen van dat kind een straf die duurt tot het einde van je leven. Je zult nooit meer niet de moeder van dat kind zijn, hoe oud je ook wordt en hoe oud je kind ook wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is naar mijn mening de taak van de overheid in principe ook niet. Daarom zijn er nog de nodige andere organisaties en instanties, buiten de overheid om.
[..]
Ik zou het probleem bij de burger leggen. Dan moet je maar geen onveilige seks hebben. Doe je dat wel dan kan daar een gevolg (zwangerschap) het resultaat van zijn.
[..]
De rest van je leven nog wel. Je schildert het krijgen van een kind af als een soort straf, een blok aan het been tot het einde der tijden. Ik heb sterk het idee dat dit niet zo is.
Inderdaad, die dot cellen is nooit een bewust levend wezen geweest, wordt door niemand wordt gemist en kan er geen leed van ondervinden. Dus waarom men daar nou zo obsessief mee bezif moet. Dat heeft weinig met geven om dat nooit bestaande kind te maken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Creatieve manier om anderen de mond te willen snoeren. Omdat het in een ander land is mogen we er niet kwaam om worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een potje verplassen dus.
Over iets wat in de VS speelt. Serieus, waar maak je je zo druk om. Het is een ver van ons bed show. Conservatieven hier zijn jou of mij geen verantwoording schuldig. Net zoals progressieven geen verantwoording schuldig zijn.
Zolang die o zo principiële voorstanders van de bescherming van het leven eveneens om het hardst schreeuwen om de doodstraf neem ik ze sowieso niet al te serieus.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 00:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Creatieve manier om anderen de mond te willen snoeren. Omdat het in een ander land is mogen we er niet kwaam om worden.
Waarom geldt dat niet voor de keuze van de vrouw? Het valt me op dat je eigenlijk geen punt maakt maar wel veel zegt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit bedoelt als een aanbeveling.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar mocht het dan toch mis gaan; gedeelde verantwoordelijkheid. En dat is ook meebeslissen.
En de ongeborene die is beroofd van zijn leven. Ik blijf het jammer vinden dat daar geen rekening mee word gehouden want het is slechts een klompje cellen. Maar aan de andere kant is het een erg moeilijke keuze om abortus te plegen want eigenlijk is het wel wat meer dan een klompje cellen. Erg consistent is het pro abortus kamp niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heh wat? Bij diefstal is een ander benadeeld. Bij abortus niet. Of naja, de ouders die de pijnlijke keuze maken zullen de pijn van hun keuze ervaren.
Dat zie je verkeerd, er is geen contradictie. Dat een zwangere vrouw een sterke emotionele band kan opbouwen met dat hoopje cellen staat buiten kijf, maar dat maakt dat hoopje cellen niet ineens meer menselijk. Je kunt een een sterke emotionele band hebben met zowat alles, van huisdieren tot asbakken. Dat gegeven is niet van invloed op de vraag waar de grens ligt tussen een hoopje cellen (of een voorwerp) en een mens dat volle rechten heeft. Dat is uiteindelijk de enige vraag die er toe doet, er zo omheen draaien heeft geen zin.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 03:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En de ongeborene die is beroofd van zijn leven. Ik blijf het jammer vinden dat daar geen rekening mee word gehouden want het is slechts een klompje cellen. Maar aan de andere kant is het een erg moeilijke keuze om abortus te plegen want eigenlijk is het wel wat meer dan een klompje cellen. Erg consistent is het pro abortus kamp niet.
Dit heet een vals dilemma. Weeffouten in de maatschappij oplossen staat compleet los van de abortuskwestie. Dat is vrij makkelijk te beredenen, over het algemeen geldt in de westerse wereld dat hoe liberaler het abortusbeleid, hoe minder vaak het voorkomt. Behalve wellicht in de VS. Je hebt volledig gelijk dat er weeffouten in de Amerikaanse maatschappij zitten, die voornamelijk veroorzaakt worden door religieuze en andere dogma's.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Pragmatisch gezien zijn er veel redenen om een medische oplossing als abortus te omarmen: bijvoorbeeld als het leven van de moeder of het kind op het spel staat.
Dat vrouwen baas zijn in eigen buik, is een argument waar we mee bekend zijn. Het argument dat de foetus ook een stem heeft in de beslissing, wordt door voorstanders van abortus afgedaan als “hoopje cellen”, of “kan niet overleven buiten het lichaam”. Dat is struisvogelpolitiek. Of een hellend vlak. Babies kunnen ook niet zelf overleven. Maar babymoord keuren de meeste mensen wel af. En dat is MI het hele punt: als je zelf een ouder bent, dan weet je hoe ontzettend kwetsbaar het jonge leven is, en waarom we een samenleving + social fabric nodig hebben om kinderen een goede toekomst te kunnen geven.
[ afbeelding ]
Voorstanders van abortus: is dit een gevalletje dat moet zij weten? Zij is baas in eigen buik? Hoopje cellen?
Dit laat geen nare smaak achter?
Nee, jonge moeders met drie baantjes die voor hun kind moeten zorgen, is geen oplossing. Maar abortus is een paardenmiddel geworden om over grove weeffouten in onze maatschappij heen te walsen. Een half miljoen abortussen in de VS per jaar…. Waar is de vader? Wat is de rol van de vader? Wat is de rol van de ouders van de jonge moeder? Wat is de rol van leraren, vrienden en kennissen? Waar we MI van af moeten is om dit als een probleem te zien dat we op het bord van de moeder leggen. Los het maar op, moeders! Nee, dit is een probleem van iedereen die er bij betrokken is, van iedereen die weggekeken heeft.
Lichtzinnig met abortus omgaan laat zien dat je je niet druk maakt om de toekomst van kinderen. Abortusvoorstanders hebben het vaak over dat Staten met strenge abortuswetgeving maar weinig voorzieningen hebben voor alleenstaande moeders. Dat lijkt me logisch als je inziet dat alleenstaande moeders (gemiddeld) kinderen minder kans kunnen geven dan moeders die er niet alleen voorstaan (yep, genoeg moeders die t prima alleen doen). Een extra inkomen en een extra paar handen zullen kinderen over het algemeen meer kansen geven.
De twee hebben op het eerste gezicht niet veel met elkaar te maken. Jan_Onderwater stelt dat abortus er toe geleid heeft dat er juist minder criminaliteit is, en dat je daarmee dus weeffouten kunt voorkomen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit heet een vals dilemma. Weeffouten in de maatschappij oplossen staat compleet los van de abortuskwestie. Dat is vrij makkelijk te beredenen, over het algemeen geldt in de westerse wereld dat hoe liberaler het abortusbeleid, hoe minder vaak het voorkomt.
Is abortus dan het middel om die weeffouten te voorkomen? Nogmaals, ik vind het een paardenmiddel. Kijk naar de volgende twee grafieken, en laat die even op je inwerken.quote:Behalve wellicht in de VS. Je hebt volledig gelijk dat er weeffouten in de Amerikaanse maatschappij zitten, die voornamelijk veroorzaakt worden door religieuze en andere dogma's.
Je maakt valse vergelijkingen. Een baby is geboren. Een foetus zit nog in moedersbuik. Je hebt dan maar twee keuze's: de moeder beslist, of de staat moet abortus verbieden. Het laatste heeft allerlei nadelen. Maar het eerste wordt er hoogstens een foetus verwijderd.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Pragmatisch gezien zijn er veel redenen om een medische oplossing als abortus te omarmen: bijvoorbeeld als het leven van de moeder of het kind op het spel staat.
Dat vrouwen baas zijn in eigen buik, is een argument waar we mee bekend zijn. Het argument dat de foetus ook een stem heeft in de beslissing, wordt door voorstanders van abortus afgedaan als “hoopje cellen”, of “kan niet overleven buiten het lichaam”. Dat is struisvogelpolitiek. Of een hellend vlak. Babies kunnen ook niet zelf overleven. Maar babymoord keuren de meeste mensen wel af. En dat is MI het hele punt: als je zelf een ouder bent, dan weet je hoe ontzettend kwetsbaar het jonge leven is, en waarom we een samenleving + social fabric nodig hebben om kinderen een goede toekomst te kunnen geven.
[ afbeelding ]
Voorstanders van abortus: is dit een gevalletje dat moet zij weten? Zij is baas in eigen buik? Hoopje cellen?
Dit laat geen nare smaak achter?
Nee, jonge moeders met drie baantjes die voor hun kind moeten zorgen, is geen oplossing. Maar abortus is een paardenmiddel geworden om over grove weeffouten in onze maatschappij heen te walsen. Een half miljoen abortussen in de VS per jaar…. Waar is de vader? Wat is de rol van de vader? Wat is de rol van de ouders van de jonge moeder? Wat is de rol van leraren, vrienden en kennissen? Waar we MI van af moeten is om dit als een probleem te zien dat we op het bord van de moeder leggen. Los het maar op, moeders! Nee, dit is een probleem van iedereen die er bij betrokken is, van iedereen die weggekeken heeft.
Ik ben vader. Als kinderen geboren worden, realiseer je dat het een gebeuren is waarvoor we hier zijn. De enige reden dat we hier zijn, is om kinderen te maken! Dit is een hele zware verantwoordelijkheid. Problematiek afdoen als hoopje cellen / baas in eigen buik laat zien dat men die verantwoordelijkheid niet onderkent, of niet realiseert dat deze problematiek vraagt om veel meer stakeholders dan de moeder, als wij de toekomst van kinderen serieus nemen.
Lichtzinnig met abortus omgaan laat zien dat je je niet druk maakt om de toekomst van kinderen. Abortusvoorstanders hebben het vaak over dat Staten met strenge abortuswetgeving maar weinig voorzieningen hebben voor alleenstaande moeders. Dat lijkt me logisch als je inziet dat alleenstaande moeders (gemiddeld) kinderen minder kans kunnen geven dan moeders die er niet alleen voorstaan (yep, genoeg moeders die t prima alleen doen). Een extra inkomen en een extra paar handen zullen kinderen over het algemeen meer kansen geven.
Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om het leven van een foetus. Het is nauwelijks iets.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De twee hebben op het eerste gezicht niet veel met elkaar te maken. Jan_Onderwater stelt dat abortus er toe geleid heeft dat er juist minder criminaliteit is, en dat je daarmee dus weeffouten kunt voorkomen.
[..]
Is abortus dan het middel om die weeffouten te voorkomen? Nogmaals, ik vind het een paardenmiddel. Kijk naar de volgende twee grafieken, en laat die even op je inwerken.
[ afbeelding ]
Laat die ouders eerst eens trouwen, voordat ze aan kinderen beginnen. Want als ouders niet trouwen, dan groeien kinderen vaak op met alleen een moeder, of een vader (niet de meest objectieve bron):
[ afbeelding ]
En kinderen die opgroeien in een eenoudergezin hebben het vaak moeilijker.
Misschien kan ik mijn pleidooi reduceren tot het volgende: Inperking van abortus, maar beter nog een andere moraal bij de ouders, kan er voor zorgen dat kinderen die wel geboren worden, een betere toekomst hebben.
Het staat er echt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om het leven van een foetus. Het is nauwelijks iets.
Wie had het ook al weer over een vals dillema?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt dan maar twee keuze's: de moeder beslist, of de staat moet abortus verbieden.
Maar dat is toch een andere kwestie?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het staat er echt.
Misschien kan ik mijn pleidooi reduceren tot het volgende: Inperking van abortus, maar beter nog een andere moraal bij de ouders, kan er voor zorgen dat kinderen die wel geboren worden, een betere toekomst hebben.
Dat is geen vals dilemma. Je kunt lastig aan de foetus vragen wat die wil, toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wie had het ook al weer over een vals dillema?
Nee, en dat zegt ook niemand.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is abortus dan het middel om die weeffouten te voorkomen?
Je hebt het verkeerd om, toestaan van abortus tot een redelijke termijn zorgt daarvoor. Je verwart morele kwesties met elkaar en dat vervuilt de discussie daarmee. Heel leuk allemaal dat je graag voor huwelijk wil pleiten maar dat heeft niets met dit topic te maken.quote:Misschien kan ik mijn pleidooi reduceren tot het volgende: Inperking van abortus, maar beter nog een andere moraal bij de ouders, kan er voor zorgen dat kinderen die wel geboren worden, een betere toekomst hebben.
En als je als ouder(s) beseft dat die betere toekomst er niet inzit, dan is het humaner om het kind niet geboren te laten worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
Is weer een hele andere discussie. Euthanasie is een heikel-onderwerp. Vooral omdat je te maken hebt met moment-opnames. Bij 'ernstig voorstander' moet ik toch een beetje denken aan iemand die bij iemand die in een dip zit, zelfmoord aanreikt als oplossing.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En als als ouder(s) beseft dat die betere toekomst er niet inziet, dan is het humaner om het kind niet geboren te laten worden.
Ik begrijp oprecht niet waarom het leven er tegen elke prijs doorheen geduwd moet worden. Maar ik ben dan ook ernstig voorstander van euthanasie. Kwaliteit van leven gaat boven kwantiteit.
Dat zou een nogal precies het tegenovergestelde zijn van wat ik doe in mijn werkquote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is weer een hele andere discussie. Euthanasie is een heikel-onderwerp. Vooral omdat je te maken hebt met moment-opnames. Bij 'ernstig voorstander' moet ik toch een beetje denken aan iemand die bij iemand die in een dip zit, zelfmoord aanreikt als oplossing.
Nee, precies. Maar dat komt omdat dat allemaal heel streng is. Maar iemand die tegen mij zegt: 'streng voorstander te zijn ervan' komt op mij over als iemand die dat best flink wil versoepelen. Ik ben voorstander van euthanasie in de zin dat iemand de vrijheid moet hebben om waardig afscheid van zijn leven te hebben als het niet meer gaat. Maar denk wel dat wij er als land zorgvuldig mee om moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat zou een nogal precies het tegenovergestelde zijn van wat ik doe in mijn werkoverigens zie ik die momentopnames niet zo in de euthanasiegevallen die ik heb meegemaakt, maar dat is inderdaad een andere discussie.
Woon je in Amerika??quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:16 schreef Toby56 het volgende:
Inmiddels probeer ik me mentaal voor te bereiden op een nieuwe periode Trump, vanaf januari 2025.
https://www.yahoo.com/new(...)s-far-120540935.html
Een periode waar (onder meer & onder andere) de ProLife movement en het Kremlin reikhalzend naar mogen/kunnen uitkijken.
Jawel, maar ik bedoel dus vooral dat ik heel erg voorstander ben van vrijheid (met alle procedures die erbij horen). Niet van de daad op zichzelfquote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, precies. Maar dat komt omdat dat allemaal heel streng is. Maar iemand die tegen mij zegt: 'streng voorstander te zijn ervan' komt op mij over als iemand die dat best flink wil versoepelen. Ik ben voorstander van euthanasie in de zin dat iemand de vrijheid moet hebben om waardig afscheid van zijn leven te hebben als het niet meer gaat. Maar denk wel dat wij er als land zorgvuldig mee om moeten gaan.
Snap je?
Eens. Maar je kunt natuurlijk best discussiëren of het in alle gevallen wel gaat om de 'vrijheid' van de moeder in kwestie. Zeker in een land als Amerika. Denk dat er behoorlijk wat vrouwen zijn die wel een kind zouden willen, maar bijvoorbeeld de financiële middelen niet bezitten. In Nederland ben je dan al fucked, laat staan Amerika.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jawel, maar ik bedoel dus vooral dat ik heel erg voorstander ben van vrijheid (met alle procedures die erbij horen). Niet van de daad op zichzelf![]()
En net zo goed vind ik het heel belangrijk dat een zwangere de vrijheid moet hebben om een zwangerschap niet uit te dragen als dat wel doen voor de betrokken partijen geen waardig leven oplevert.
Absoluut. Ik vraag me ook wel een beetje af waar sommigen hier het idee vandaan halen dat vrouwen zo lichtzinnig zouden overgaan tot een abortus, haast alsof het een eenvoudig alternatief voor anticonceptie is.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aborteren is juist ook onderdeel van verantwoordelijkheid nemen. Al dan niet na het maken van een fout, wat niet eens gemaakt hoeft te zijn om ongewild zwanger te worden.
Nou. Dat idee is er, omdat de pro-keuze beweging zelf nogal vaak met de zin: 'het is maar een klompje cellen' komt. Ik vind het allemaal best. Maar een klompje cellen verwijderen is niet 'moeilijk'.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Absoluut. Ik vraag me ook wel een beetje af waar sommigen hier het idee vandaan halen dat vrouwen zo lichtzinnig zouden overgaan tot abortus, haast alsof het een eenvoudig alternatief voor anticonceptie is.
En in dat geval is het wreed om iemand te dwingen de zwangerschap uit te dragen, haar eigen positie in de maatschappij te verslechteren en een kansarm op de wereld te zetten. Om je voorstander bent van het leven, tegen elke prijs?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Maar je kunt natuurlijk best discussiëren of het in alle gevallen wel gaat om de 'vrijheid' van de moeder in kwestie. Zeker in een land als Amerika. Denk dat er behoorlijk wat vrouwen zijn die wel een kind zouden willen, maar bijvoorbeeld de financiële middelen niet bezitten. In Nederland ben je dan al fucked, laat staan Amerika.
Je maakt dezelfde fout als Chivaz eerder.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou. Dat idee is er, omdat de pro-keuze beweging zelf nogal vaak met de zin: 'het is maar een klompje cellen' komt. Ik vind het allemaal best. Maar een klompje cellen verwijderen is niet 'moeilijk'.
Ik ben voor abortus. Maar laten we discussie wel intellectueel eerlijk voeren.
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, er is geen contradictie. Dat een zwangere vrouw een sterke emotionele band kan opbouwen met dat hoopje cellen staat buiten kijf, maar dat maakt dat hoopje cellen niet ineens meer menselijk. Je kunt een een sterke emotionele band hebben met zowat alles, van huisdieren tot asbakken. Dat gegeven is niet van invloed op de vraag waar de grens ligt tussen een hoopje cellen (of een voorwerp) en een mens dat volle rechten heeft. Dat is uiteindelijk de enige vraag die er toe doet, er zo omheen draaien heeft geen zin.
Nee. Maar het is ook wreed om abortus als oplossing te zien, maar niets te doen aan een beter sociaal klimaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En in dat geval is het wreed om iemand te dwingen de zwangerschap uit te dragen, haar eigen positie in de maatschappij te verslechteren en een kansarm op de wereld te zetten. Om je voorstander bent van het leven, tegen elke prijs?
Zo'n 25% 18% van de zwangerschappen in de VS eindigt in een abortus.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Absoluut. Ik vraag me ook wel een beetje af waar sommigen hier het idee vandaan halen dat vrouwen zo lichtzinnig zouden overgaan tot een abortus, haast alsof het een eenvoudig alternatief voor anticonceptie is.
Het zijn twee verschillende dingen. Een embryo aborteren is niet hetzelfde als een voldragen foetus doden. Daar komt het klompje cellen vandaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou. Dat idee is er, omdat de pro-keuze beweging zelf nogal vaak met de zin: 'het is maar een klompje cellen' komt. Ik vind het allemaal best. Maar een klompje cellen verwijderen is niet 'moeilijk'.
Ik ben voor abortus. Maar laten we discussie wel intellectueel eerlijk voeren.
Ik maak geen fout. Als je een emotionele band voelt met een klompje cellen moet je naar een psycholoog.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je maakt dezelfde fout als Chivaz eerder.
[..]
Nogmaals: als een abortus 'zwaar' is, dan is het dus meer dan slechts een klompje cellen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende dingen. Een embryo aborteren is niet hetzelfde als een voldragen foetus doden. Daar komt het klompje cellen vandaan.
Desondanks kan een zwangerschap beëindigen emotioneel zwaar zijn. Om 1000 reden waarvan ik er best een paar wil op sommen maar mensen kunnen ook best hun inlevingsvermogen gebruiken. Nog los van feit dat de invloed van hormonen ook niet te verwaarlozen is.
Ik ben het volledig met je eens dat het hoog tijd wordt dat men in de VS iets doet aan het sociale klimaat. Maar dat betekent niet dat we het recht op abortus ook nog eens moeten gaan inperken, zeker omdat armoede niet de enige redenen is dat er wordt besloten om zwangerschappen af te breken .quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar het is ook wreed om abortus als oplossing te zien, maar niets te doen aan een beter sociaal klimaat.
Mijn visie op dit onderwerp is niet dat ik tegen abortus ben, maar wel dat wij zorgvuldig dienen te zijn in doen alsof de keuze voor abortus altijd een 'vrije' keuze is. Passieve-dwang is aanwezig.
Gevalletje oorzaak en gevolg: ongewenste zwangerschappen en abortussen zijn het gevolg van de weeffouten waarover je het hebt. Welk doel dient het verbieden van abortus dan? Het lost de weeffouten immers niet op, maar zorgt slechts voor meer slachtoffers van een falend systeem.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De twee hebben op het eerste gezicht niet veel met elkaar te maken. Jan_Onderwater stelt dat abortus er toe geleid heeft dat er juist minder criminaliteit is, en dat je daarmee dus weeffouten kunt voorkomen.
[..]
Is abortus dan het middel om die weeffouten te voorkomen? Nogmaals, ik vind het een paardenmiddel. Kijk naar de volgende twee grafieken, en laat die even op je inwerken.
[ afbeelding ]
Laat die ouders eerst eens trouwen, voordat ze aan kinderen beginnen. Want als ouders niet trouwen, dan groeien kinderen vaak op met alleen een moeder, of een vader (niet de meest objectieve bron):
[ afbeelding ]
Uiteraard.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens dat het hoog tijd wordt dat men in de VS iets doet aan het sociale klimaat. Maar dat betekent niet dat we het recht op abortus ook nog eens moeten gaan inperken, zeker omdat armoede niet de enige redenen is dat er wordt besloten om zwangerschappen af te breken .
Laat ik voorop stellen dat ik niet zoveel kan met het klompje cellen argument.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals: als een abortus 'zwaar' is, dan is het dus meer dan slechts een klompje cellen.
Ja, ik blijf mijzelf een beetje herhalen. Wel als het slechts een klompje cellen is. Want dat is volledig vervangbaar. Probeer je het de volgende keer gewoon nog eens .quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik niet zoveel kan met het klompje cellen argument.
Maar stel, je wilt graag kinderen. En dan blijk je zwanger. Helaas groeit het embryo (klompje cellen dus) in je eileider. Als het daar doorgroeit dan verwoest het je eileider en je vruchtbaarheid en kan het je zo ziek maken dat je uiteindelijk kunt overleden. Er is maar één oplossing: de zwangerschap die zo gewenst was beëindigen en maar hopen dat je een nieuwe kans krijgt.
Dat lijkt jouw allemaal easy peasy niets aan de hand?
Voor anticonceptie middelen als condooms, de pil, sterilisatie enz zonder meer. Met die adviezen is mijn generatie ook opgegroeid.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 02:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit bedoelt als een aanbeveling.
In Nederland, maar niet in de VS. Daar is seksuele voorlichting en de beschikbaarheid van anticonceptie onder de maat. Maar toch wordt het verbeteren ervan niet ingezet om die o zo vreselijke abortussen terug te dringenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor anticonceptie middelen als condooms, de pil, sterilisatie enz zonder meer. Met die adviezen is mijn generatie ook opgegroeid.
In deze discussie ben ik het met het US Hooggerechtshof eens dat dit wetgeving voor de Staten is. Sec ben ik niet tegen abortus.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gevalletje oorzaak en gevolg: ongewenste zwangerschappen en abortussen zijn het gevolg van de weeffouten waarover je het hebt. Welk doel dient het verbieden van abortus dan? Het lost de weeffouten immers niet op, maar zorgt slechts voor meer slachtoffers van een falend systeem.
Dat is vrij dom. Want de grootste slag bereik je bij verplichte voorlichting op scholen. Begin daar al mee in groep 7/8 en ga daarmee door op de middelbare scholen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In Nederland, maar niet in de VS. Daar is seksuele voorlichting en de beschikbaarheid van anticonceptie onder de maat. Maar toch wordt het verbeteren ervan niet ingezet om die o zo vreselijke abortussen terug te dringen
Dan is er nog veel werk aan de winkel om meer seksuele voorlichting te geven. Maar dat is natuurlijk ook een taboe bij de conservatieven zeker als de jeugd in hun optiek nog te jong is om daar over te leren, met als meest recente voorbeeld natuurlijk de don't say gay bill in florida.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo'n 25% 18% van de zwangerschappen in de VS eindigt in een abortus.
Voor mij is het interessante aan deze kwestie dat zaken worden overgeheveld naar een lagere overheid die dichter bij de mensen staat. Democratische betrokkenheid wordt zo versterkt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In deze discussie ben ik het met het US Hooggerechtshof eens dat dit wetgeving voor de Staten is. Sec ben ik niet tegen abortus.
Dat is in de VS absoluut niet aan de orde, daar is men faliekant tegen seksuele voorlichting op de basisschool. Maar je kunt dan toch niet aan twee kanten mensen geen keus geven? Ze dom houden met betrekking tot seksualiteit en het voorkomen van zwangerschappen en als dan -verrassing- er toch een ongewenste zwangerschap is, ze het recht ontnemen die te beëindigen want 'pech gehad, je had beter moeten weten'? Hoe dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat is vrij dom. Want de grootste slag bereik je bij verplichte voorlichting op scholen. Begin daar al mee in groep 7/8 en ga daarmee door op de middelbare scholen.
Helaas is de democratie in de VS niet zo rooskleurig, want in veel gevallen wordt helemaal niet de meerderheid vertegenwoordigd. Los daarvan ben ik van mening dat zoiets fundamenteels als het recht op abortus iets is wat zo algemeen mogelijk vast gelegd moet worden, wat niet afhankelijk moet zijn van welke politiek wind er waait en niet iets is wat steeds opnieuw maar bevochten moet worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor mij is het interessante aan deze kwestie dat zaken worden overgeheveld naar een lagere overheid die dichter bij de mensen staat. Democratische betrokkenheid wordt zo versterkt.
Ja, onderwijs is altijd belangrijk. Nee, teens vormen niet het grootste percentage. Als 59% van de abortussen wordt ondergaan door vrouwen die al een kind hebben gehad, dan zul je ook naar andere oplossingen moeten zoeken. Dit is vooral een armoede- en cultuurprobleem.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is er nog veel werk aan de winkel om meer seksuele voorlichting te geven. Maar dat is natuurlijk ook een taboe bij de conservatieven zeker als de jeugd in hun optiek nog te jong is om daar over te leren, met als meest recente voorbeeld natuurlijk de don't say gay bill in florida.![]()
Dan krijg je dus dit:
Among teens reporting penis-in-vagina sex, fewer than half (43% of females and 47% of males) received this instruction before they had sex for the first time
Wat niet kan is nog nooit gebeurd. En zoals je aangeeft gebeurt dit al tijden zo en dus kan het. Maar het is erg dom en tegenstrijdig. Ondanks dat mij van alles in de schoenen wordt geschoven heb ik nooit aangegeven het systeem zoals dat nu weer ingevoerd wordt te steunen. Onderwijs is cruciaal en zou verplicht moeten worden mijn inziens. Maar Amerikanen zijn ook vrij om hun eigen leefwijze te handhaven, hoe onnavolgbaar dan ook voor mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is in de VS absoluut niet aan de orde, daar is men faliekant tegen seksuele voorlichting op de basisschool. Maar je kunt dan toch niet aan twee kanten mensen geen keus geven? Ze dom houden met betrekking tot seksualiteit en het voorkomen van zwangerschappen en als dan -verrassing- er toch een ongewenste zwangerschap is, ze het recht ontnemen die te beëindigen want 'pech gehad, je had beter moeten weten'? Hoe dan?
Dat onderwijs belangrijk is blijkt totaal niet uit de selectieve conservatieve standpunten die de Maga lieden erop nahouden waarom sommige zaken die beter jong onderwezen kunnen worden toch echt niet in het curriculum thuis horen.quote:
Dit is wel een goed punt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is in de VS absoluut niet aan de orde, daar is men faliekant tegen seksuele voorlichting op de basisschool. Maar je kunt dan toch niet aan twee kanten mensen geen keus geven? Ze dom houden met betrekking tot seksualiteit en het voorkomen van zwangerschappen en als dan -verrassing- er toch een ongewenste zwangerschap is, ze het recht ontnemen die te beëindigen want 'pech gehad, je had beter moeten weten'? Hoe dan?
Gewoon, uit interesse. In het dagelijks leven, trek je dan ook altijd dit gezicht?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat onderwijs belangrijk is blijkt totaal niet uit de selectieve conservatieve standpunten die de Maga lieden erop nahouden waarom sommige zaken die beter jong onderwezen kunnen worden toch echt niet in het curriculum thuis horen.![]()
Sterker nog ik zie hier al die conservatieven hard juichen als er weer eens wat ingeperkt wordt.
Hi hi blijkbaar raakt dat icoontje je emotioneel anders zou het je niet triggeren om deze vraag te stellen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Gewoon, uit interesse. In het dagelijks leven, trek je dan ook altijd dit gezicht?Ik zie vooral onze linkse vrienden op het forum deze smiley gebruiken.
Laat ik er dit op zeggen: als de machtigste landen ter wereld leiders hebben met dictatoriale neigingen, fake news als werkelijkheid propageren en de klok eeuwen willen terugdraaien, dan vind ik dat, waar ik ook zou wonen, een uiterst verontrustende zaak.quote:
Je snapt hopelijk dat die adviezen in de VS al decennialang net zo hard worden tegengewerkt als abortus.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor anticonceptie middelen als condooms, de pil, sterilisatie enz zonder meer. Met die adviezen is mijn generatie ook opgegroeid.
Tja dit slaat natuurlijk nergens op. Heb je wel goed gelezen? Probeer het anders nog even een keerquote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik maak geen fout. Als je een emotionele band voelt met een klompje cellen moet je naar een psycholoog.
Voor de derde keer; vrij dom van die Amerikanen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk dat die adviezen in de VS al decennialang net zo hard worden tegengewerkt als abortus.
Dat is nogal een zwakke redenering, waar is de federale overheid dan voor?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor mij is het interessante aan deze kwestie dat zaken worden overgeheveld naar een lagere overheid die dichter bij de mensen staat. Democratische betrokkenheid wordt zo versterkt.
Maar abortus verbieden is vrij slim of hoe moet ik dat plaatsen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor de derde keer; vrij dom van die Amerikanen.
Het punt is dat die mentaliteit innig verweven is met de mentaliteit dat men bij een eventuele ongewenste zwangerschap de consequenties maar moet ondergaan. Je leek te impliceren dat men daar ook zeggenschap in zou moeten hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor de derde keer; vrij dom van die Amerikanen.
Zaken die staten overstijgen, zoals defensie, buitenlandbeleid enzovoort. Maar hoe ze de verdeling precies maken is aan de VS zelf.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nogal een zwakke redenering, waar is de federale overheid dan voor?
Of het verboden wordt is aan de staten zelf. Die (en vele andere) beslissing aan de staten zelf overlaten is logisch aangezien die dichter bij de bevolking staan. Het vergroot de politieke betrokkenheid.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar abortus verbieden is vrij slim of hoe moet ik dat plaatsen?
Schijnbaar niet, want jij vindt het een goed idee om een zaak als abortus juist weer niet federaal te regelen. Kun je uitleggen waarom?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zaken die staten overstijgen, zoals defensie, buitenlandbeleid enzovoort. Maar hoe ze de verdeling precies maken is aan de VS zelf.
Ik denk dat de overheid een basistaak heeft om de bevolking van jongs af aan bepaalde zaken te leren. Zoals lezen, schrijven, rekenen, aardrijkskunde, biologie, burgerschap en ook biologie. Ik ben dan ook vel tegenstander van bijvoorbeeld thuisonderwijs. Dat de Amerikanen daar vaak anders over denken dat is spijtig maar wel hun goed recht.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt is dat die mentaliteit innig verweven is met de mentaliteit dat men bij een eventuele ongewenste zwangerschap de consequenties maar moet ondergaan. Je leek te impliceren dat men daar ook zeggenschap in zou moeten hebben.
Dat heb ik reeds gedaan, omdat het dan dichter bij de bevolking ligt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, want jij vindt het een goed idee om een zaak als abortus juist weer niet federaal te regelen. Kun je uitleggen waarom?
Dat is geen antwoord op de vraag. De federale wetgeving in de VS regelt een hele rits aan zaken die vergelijkbaar zijn met abortus (maar niet abortus zelf op dit moment), vind je ook dat die dan beter geschrapt kunnen worden en overgeheveld naar de staten?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat heb ik reeds gedaan, omdat het dan dichter bij de bevolking ligt.
Als die vergelijkbaar zijn, zeker. Maar dat had je natuurlijk al best uit mijn antwoorden kunnen concluderen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. De federale wetgeving in de VS regelt een hele rits aan zaken die vergelijkbaar zijn met abortus (maar niet abortus zelf op dit moment), vind je ook dat die dan beter geschrapt kunnen worden en overgeheveld naar de staten?
Democratie. Hoe dichter iets bij de bevolking ligt hoe meer betrokken ze worden.quote:Weet je hoe federale wetten tot stand komen? Waarom liggen staatswetten per definitie dichter bij de bevolking? Wat betekent dat?
Noem er eens een paar. Of leg eens uit waarom abortus (of een paar van die andere zaken) als wetgeving niet federaal geregeld zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als die vergelijkbaar zijn, zeker.
Waarom ligt een staatswet per definitie dichter bij de bevolking? Het helpt als je probeert de vraag te beantwoorden, zulke inhoudsloze zinnetjes voegen niet heel veel toequote:Democratie. Hoe dichter iets bij de bevolking ligt hoe meer betrokken ze worden.
Onderwijs in de VS met het federaal bepaaldequote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid een basistaak heeft om de bevolking van jongs af aan bepaalde zaken te leren. Zoals lezen, schrijven, rekenen, aardrijkskunde, biologie, burgerschap en ook biologie. Ik ben dan ook vel tegenstander van bijvoorbeeld thuisonderwijs. Dat de Amerikanen daar vaak anders over denken dat is spijtig maar wel hun goed recht.
Jij zegt dat ze er zijn. Ik neem dat van jou aan. Waarom zou ik er nu een paar moeten noemen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Noem er eens een paar. Of leg eens uit waarom abortus (of een paar van die andere zaken) als wetgeving niet federaal geregeld zou kunnen worden.
Dat kan je gewoon zien bij bij bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen. Zodra een gemeente groter wordt neemt de betrokkenheid af bij de bevolking, houden vrijwilligers er mee op. Zodra jouw stem voor minder meetelt ben je minder betrokken omdat je weet dat je minder verschil kan maken.quote:[..]
Waarom ligt een staatswet per definitie dichter bij de bevolking? Het helpt als je probeert de vraag te beantwoorden, zulke inhoudsloze zinnetjes voegen niet heel veel toe
De conservatieve staten hebben nu niet echt een denderend track record wat 'democratie' betreft. Daarom ook een federale overheid die borg staat voor de rechten van alle burgers.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als die vergelijkbaar zijn, zeker. Maar dat had je natuurlijk al best uit mijn antwoorden kunnen concluderen.
Maar uiteindelijk is het aan de VS zelf om te bepalen wat wel en wat niet. Ongeacht de uitkomst, ik leg me daarbij neer want het is een ver van mijn bed show waar ik geen enkele invloed op heb of wil hebben.
[..]
Democratie. Hoe dichter iets bij de bevolking ligt hoe meer betrokken ze worden.
Ok, je hebt dus geen idee waar je over praat. Dat vermoedde ik alquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze er zijn. Ik neem dat van jou aan. Waarom zou ik er nu een paar moeten noemen?
Dat abortus federaal geregeld kan worden lijkt me een feit, dat is het namelijk al decennia.
Ok, het komt er dus op neer dat je de vraag niet kunt beantwoorden. Jammer maar helaasquote:Dat kan je gewoon zien bij bij bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen. Zodra een gemeente groter wordt neemt de betrokkenheid af bij de bevolking, houden vrijwilligers er mee op. Zodra jouw stem voor minder meetelt ben je minder betrokken omdat je weet dat je minder verschil kan maken.
Ik snap dat je alles precies wil weten maar het lijkt er erg op dat je een probleem hebt met soevereiniteit van staten over hun eigen staatsinrichting. En dat je boos bent dat ze in de VS jouw inziens een stomme beslissing hebben genomen of gaan nemen.
Dat een is een jouw probleem en daar ga ik niet mijn tijd aan verspillen. Ik heb je inmiddels genoeg beantwoord.
Dat doe je niet door allerlei sociale programma's te schrappen, zeker niet wanneer deze in dienst staan van de meest kwetsbaren.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In deze discussie ben ik het met het US Hooggerechtshof eens dat dit wetgeving voor de Staten is. Sec ben ik niet tegen abortus.
Welk doel dient het verbieden abortus? Abortus verbieden is niet mijn doel, alhoewel ik het wel toejuich als het percentage abortussen omlaag gaat, en als meer kinderen gewenst op de wereld komen. Het doel is om kinderen een zo goed mogelijke toekomst te bieden.
Soevereiniteit van staten is nog zo'n bezoedeld dingetje... Werd niet voor niets in de jaren '50 en '60 - wederom in de conservatieve staten - in de strijd gegooid om een deel van de bevolking monddood te maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze er zijn. Ik neem dat van jou aan. Waarom zou ik er nu een paar moeten noemen?
Dat abortus federaal geregeld kan worden lijkt me een feit, dat is het namelijk al decennia. En nu besluiten ze in de VS om het naar de staten over te hevelen. Dat is hun goed recht. Als ze hadden besloten dat het federaal geregeld had moeten blijven was dat ook hun goed recht. Amerikanen gaan zelf over hun eigen staatsinrichting. Ik snap niet zo goed wat daar zo moeilijk aan is?
[..]
Dat kan je gewoon zien bij bij bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen. Zodra een gemeente groter wordt neemt de betrokkenheid af bij de bevolking, houden vrijwilligers er mee op. Zodra jouw stem voor minder meetelt ben je minder betrokken omdat je weet dat je minder verschil kan maken.
Ik snap dat je alles precies wil weten maar het lijkt er erg op dat je een probleem hebt met soevereiniteit van staten over hun eigen staatsinrichting. En dat je boos bent dat ze in de VS jouw inziens een stomme beslissing hebben genomen of gaan nemen.
Dat een is een jouw probleem en daar ga ik niet mijn tijd aan verspillen. Ik heb je inmiddels genoeg beantwoord.
Lijkt me een duidelijk les waarom we geen Federaal Europa moeten willen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Soevereiniteit van staten is nog zo'n bezoedeld dingetje... Werd niet voor niets in de jaren '50 en '60 - wederom in de conservatieve staten - in de strijd gegooid om een deel van de bevolking monddood te maken.
Als jij dan rustigen kan slapen, prima.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, je hebt dus geen idee waar je over praat.
Net als hoe men daar stemt, ik kan mij daar mateloos aan ergeren als mensen in de Media iedere keer weer menen beter te weten hoe men in de VS moet stemmen. Ook de onevenredige verhouding van aandacht voor de VS en wat daar gebeurd trouwens, als je het vergelijkt met buur of andere EU landen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hilarisch hoe jij je drukt maakt over de staatsinrichting van een ander land. Alsof ze daar niet zelf over gaan maar jouw toestemming nodig hebben.
Leuk geprobeerd, maar jij bent degene die vindt dat men juist meer dingen moet overhevelen van federaal naar staat. Je kunt alleen niet uitleggen waarom dus blijft het helaas bij stropoppen en persoonlijke aanvallenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hilarisch hoe jij je drukt maakt over de staatsinrichting van een ander land. Alsof ze daar niet zelf over gaan maar jouw toestemming nodig hebben.
De obsessie die onze media heeft met de Amerikaanse politiek is ook hilarisch. Maandenlang de verkiezingen in de VS coveren en de verkiezingen in Frankrijk of Duitsland (die veel belangrijker voor ons zijn) slechts mondjesmaat aandacht geven.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net als hoe men daar stemt, ik kan mij daar mateloos aan ergeren als mensen in de Media iedere keer weer menen beter te weten hoe men in de VS moet stemmen. Ook de onevenredige verhouding van aandacht voor de VS en wat daar gebeurd trouwens, als je het vergelijkt met buur of andere EU landen.
Vriendje van mij deed school voor de Journalistiek in Utrecht, daar werd hem aangeleerd dat de VS verkiezingen heel erg belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De obsessie die onze media heeft met de Amerikaanse politiek is ook hilarisch. Maandenlang de verkiezingen in de VS coveren en de verkiezingen in Frankrijk of Duitsland (die veel belangrijker voor ons zijn) slechts mondjesmaat aandacht geven.
Wat jij wil, succes met het accepteren dat landen hun eigen staatsinrichting mogen bepalen. Want dat is de basis. (Y)quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar jij bent degene die vindt dat men juist meer dingen moet overhevelen van federaal naar staat. Je kunt alleen niet uitleggen waarom dus blijft het helaas bij stropoppen en persoonlijke aanvallen
Denk je nou echt dat iemand hier in trapt? Dat is de vraag niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat jij wil, succes met het accepteren dat landen hun eigen staatsinrichting mogen bepalen. Want dat is de basis. (Y)
De federale overheid is in de VS juist de pleitbezorger en verwerkelijking van de rechten van alle burgers daar geworden. Meerdere malen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijk les waarom we geen Federaal Europa moeten willen.
Ik zeg;quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij zegt dat de VS dingen anders moet regelen.
Maar dan zou iemand een voorstel bij Fok moeten indienen: a.u.b. stoppen met de topics over Amerikaanse politiek en staatsinrichting. Daar hebben wij namelijk toch geen enkele invloed op.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zeg;
a) dat bepaalde zaken bij lagere overheden meer betrokkenheid genereert want meer invloed per hoofd.
b) de VS gaat over haar eigen staatsinrichting. En als zij abortus een kwestie van de staat vinden dan leg ik mij daarbij neer en denk dat het beter is. Leggen zij abortus bij de federale verantwoordelijkheid neer dan vind ik het ook best.
Deze hele topicreeks komt neer op ontevreden Nederlanders die stampvoeten om de Amerikaanse staatsinrichting. Daar kan ik hartelijk om lachen. Want ze gaan daar zelf over en wij hebben er geen enkele invloed op. Je erover druk maken is dus verspilde energie. Net zoals als bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Het gemeerd clicks. En mensen hebben het er graag over. En idd, ik had het beter bij een paar reacties kunnen laten.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dan zou iemand een voorstel bij Fok moeten indienen: a.u.b. stoppen met de topics over Amerikaanse politiek en staatsinrichting. Daar hebben wij namelijk toch geen enkele invloed op.
Er is hier ruimte om over de Amerikaanse (om over om het even welk land) politiek te discussiëren, en daar je mening over te geven. Als jij dat verspilde energie vindt... wat zoek je hier zelf dan?
Ik zie toch liever een regering in Den Haag die gekozen wordt door de NL bevolking dan eentje in Brussel. Vrije handel, eenduidige wetgeving over voedsel veiligheid of andere producten, prima, maar ik zou niet door een federale regering zaken over persoonlijke vrijheden of belastingen bepaald willen zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De federale overheid is in de VS juist de pleitbezorger en verwerkelijking van de rechten van alle burgers daar geworden. Meerdere malen.
Dat is vanuit jou oogpunt bekeken.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Deze hele topicreeks komt neer op ontevreden Nederlanders die stampvoeten om de Amerikaanse staatsinrichting. Daar kan ik hartelijk om lachen.
Misschien kun je dan beter gewoon niet reageren als je het niet interesseert en je er geen reet vanaf weet. Maar ook nu weer zeg je dat het beter is als abortus door de staten geregeld wordt (dat is al grotendeels zo trouwens maar dat weet je natuurlijk niet) maar zegt niet waarom. Dat constante meta-gewauwel over het topic boeit niemand en werkt niet als schijnbeweging.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zeg;
a) dat bepaalde zaken bij lagere overheden meer betrokkenheid genereert want meer invloed per hoofd.
b) de VS gaat over haar eigen staatsinrichting. En als zij abortus een kwestie van de staat vinden dan leg ik mij daarbij neer en denk dat het beter is. Leggen zij abortus bij de federale verantwoordelijkheid neer dan vind ik het ook best.
Deze hele topicreeks komt neer op ontevreden Nederlanders die stampvoeten om de Amerikaanse staatsinrichting. Daar kan ik hartelijk om lachen. Want ze gaan daar zelf over en wij hebben er geen enkele invloed op. Je erover druk maken is dus verspilde energie. Net zoals als bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Misschien wel ja, maar een topic vol schuimbekkende mensen is te grappig om te negeren. En over politiek weet ik vrij veel, ben ook enkele jaren vrij actief geweest in de politiek. Dan leer je een en ander. Oa dat politiek meer gaat leven als mensen er meer invloed op hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien kun je dan beter gewoon niet reageren als je het niet interesseert en je er geen reet vanaf weet.
Waar slaat dit op? Hier zit geen enkele logica in. Ik zie trouwens dat je vermijd de vraag over adoptie te beantwoorden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Werken komt nooit op als optie.
Dit zijn altijd van die inhoudsloze oneliners, die te vertalen zijn naar 'ik ben het niet eens met wat je zegt'. Dat kan natuurlijk prima, maar mijn posts zijn verder duidelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 02:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom geldt dat niet voor de keuze van de vrouw? Het valt me op dat je eigenlijk geen punt maakt maar wel veel zegt.
Het gebrek van vaders in huis is een welbekend probleem. Voornamelijk wordt er dan naar de 'black community' gewezen, maar dit neemt onder alle bevolkingsgroepen helaas toe.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit vind ik nog niet eens een slecht argument eigenlijk. Alleen ik neem aan dat je het er ook mee eens bent dat als een abortus kan worden voorkomen, dat nog beter is. Daarom zouden zaken zoals een betere uitleg over het menselijk lichaam en voorlichting rond een jaar of 14 a 15, in combinatie een breed scala aan anticonceptie dat gratis verkrijgbaar is, het aantal abortussen kunnen verminderen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aborteren is juist ook onderdeel van verantwoordelijkheid nemen. Al dan niet na het maken van een fout, wat niet eens gemaakt hoeft te zijn om ongewild zwanger te worden.
Je slaat de plank juist helemaal mis. Dit soort memes gooi jij altijd op om een of andere hyperbool beeld te creëren van conservatieven, omdat dit nu eenmaal een groep is waar jij een diepe haat jegens koestert. De mensen die voor een kleine overheid zijn, zijn ook de mensen die talloze organisaties oprichten die hulp bieden aan (alleenstaande) (toekomstige) moeders, bijvoorbeeld:quote:
Dit waar Democraten juist weer de overheid prefereren, van dezelfde bron:quote:Republican-leaning counties are more charitable
The more Republican a county is, the more its residents report charitable contributions, the study found.
The researchers said this finding fell within the broad political tendencies of traditional Republicans who favor less government intervention and more donations from the private sector to make up for the lack of government assistance.
Bron
quote:Wealth redistribution is higher in Democratic-leaning counties
Charitable contributions may be lower in Democratic-leaning counties, but residents support the social safety net through higher taxes.
En hier nog even per staat, gehele top 15 betreft van die mooie rode staten waar jij geregeld je gal over moet spuwen, allemaal van die vermeende smerige egoïsten daar. Razend kun je er gewoon van worden.quote:Religion and Charitable Giving
Religious faith is a central influence on giving. Religious people are much more likely than the non-religious to donate to charitable causes—including secular causes—and they give much more.
Heavy vs. Light Charitable Giving by Party Registration
Among Democrats, Independents, and Republicans alike, almost exactly half of the group averaged $100-$999 in annual charitable donations at the time of this 2005 poll. There was virtually no difference among the parties in the size of that moderate-giving group, so those results were not included in the graph to the left.
If, however, you zero in on giving that is heavier or lighter than the middle range (the bars pictured here), you find that the parties differ a lot. Democrats and Independents both had many zero-to-very-light givers (less than $100 for the year), and modest numbers of heavier givers. Republicans, in comparison, had comparatively few skinflints, and numerous serious donors—31 percent sharing at least $1,000 with charity, versus 17 percent among Democrats, and 20 percent among Independents.
Income and Giving by Ideology
As individual donors, conservatives are hearty givers—as made clear in this graph, the one previous, and many other data sets.
Bron
Dus het hele idee dat als de overheid je leven niet reguleert dat je verloren bent, bijvoorbeeld in een situatie van een ongewenste zwangerschap, is een van de bekende niet kloppende dogma's waar wel vaker mee wordt gestrooid. Het level is geen zero-sum game tussen óf de overheid, óf niets. Dat is natuurlijk leuk omdat als te presenteren als je pro-overheid bent, zodat als het dan niet op de door jouw geprefereerde manier gaat, dan zijn anderen gewoon egoïstisch. Maar helaas, dit klopt gewoonweg niet.quote:Generosity of States
For the analysis graphed here, the Chronicle of Philanthropy analyzed official IRS data on income and giving, right down to the county level. The results showed that rural states, and specifically the Bible Belt and Mormon West, give more of themselves for charity. Other ways of measuring, carried out by different groups using alternate statistical sources, have shown essentially the same pattern. Though it comes as a surprise to some observers, it is not Americans in the high-income, urban, liberal states like Massachusetts or California who are our most generous citizens. Rather it is residents of middle-American, conservative, moderate-income, religiously active regions who step up the most.
Leuk altijd, als posters zonder enige interesse of kennis van zaken komen trollen in een serieus topicquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar een topic vol schuimbekkende mensen is te grappig om te negeren.
Dus je komt hier om te zeggen dat iedereen stom is en je niet meedoet terwijl je hier een hele berg posts maakt in het topic. Ok, waarvan akte.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar een topic vol schuimbekkende mensen is te grappig om te negeren. En over politiek weet ik vrij veel, ben ook enkele jaren vrij actief geweest in de politiek. Dan leer je een en ander. Oa dat politiek meer gaat leven als mensen er meer invloed op hebben.Succes nog verder met stampvoeten over die stomme Amerikanen die gaan over hun eigen staatsinrichting.
Prima hoor dat jij je niet wenst 'druk te maken' over zaken waar je toch geen invloed op hebt. Het is een vrij beperkt wereldbeeld in de 21e eeuw. Ik vind het vooral fijn dat ik nu weet dat een gesprek met jou nergens over gaat, dus dat zal ik dan ook niet meer doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zeg;
Nee, dat zijn ze niet. Dus nogmaals de vraag: waarom is staatsbemoeienis noodzakelijk als het gaat om de eigen keuze van de vrouw?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn altijd van die inhoudsloze oneliners, die te vertalen zijn naar 'ik ben het niet eens met wat je zegt'. Dat kan natuurlijk prima, maar mijn posts zijn verder duidelijk.
En vooral niet als het gaat om het welzijn van het kind qua ondersteuning door de Staat.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet. Dus nogmaals de vraag: waarom is staatsbemoeienis noodzakelijk als het gaat om de eigen keuze van de vrouw?
Die keuze is er nog altijd: niet zwanger worden. Ga mij niet wijsmaken dat dit nu zo moeilijk is om te voorkomen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet. Dus nogmaals de vraag: waarom is staatsbemoeienis noodzakelijk als het gaat om de eigen keuze van de vrouw?
Vertel het ons, ik neem aan dat jij een expert bent als vrouw zijnde?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die keuze is er nog altijd: niet zwanger worden. Ga mij niet wijsmaken dat dit nu zo moeilijk is om te voorkomen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom is staatsbemoeienis noodzakelijk bij de keuze van een vrouw om abortus te plegen of niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die keuze is er nog altijd: niet zwanger worden. Ga mij niet wijsmaken dat dit nu zo moeilijk is om te voorkomen.
Moet je hier dan een vrouw voor zijn om dit te kunnen constateren?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vertel het ons, ik neem aan dat jij een expert bent als vrouw zijnde?
Jawel, dat is het wel, jij schuift de keuze namelijk door. Dat begint met wel of niet zwanger worden. Als je ongewenst zwanger bent geworden is er al ergens iets niet goed gegaan. En dan vind ik dat burgers binnen een staat moeten kunnen beslissen of er een mogelijkheid tot abortus is of niet. Dat geeft een democratische oplossing wat dit betreft.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom is staatsbemoeienis noodzakelijk bij de keuze van een vrouw om abortus te plegen of niet?
Bij verbod op abortus een verplichte vaderschapstest van de mogelijke vader zodat hij verplicht gesteld wordt om bij te dragen aan onderhoud van moeder en kind.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gebrek van vaders in huis is een welbekend probleem. Voornamelijk wordt er dan naar de 'black community' gewezen, maar dit neemt onder alle bevolkingsgroepen helaas toe.
Als je met 14-15 pas begint, ben je gewoon te laat. Seksuelte ontwikkeling is meer dan de biologische feiten op tafel leggen.quote:Dit vind ik nog niet eens een slecht argument eigenlijk. Alleen ik neem aan dat je het er ook mee eens bent dat als een abortus kan worden voorkomen, dat nog beter is. Daarom zouden zaken zoals een betere uitleg over het menselijk lichaam en voorlichting rond een jaar of 14 a 15, in combinatie een breed scala aan anticonceptie dat gratis verkrijgbaar is, het aantal abortussen kunnen verminderen.
Het gaat niet alleen om ongewenst omdat er iets niet goed is gegaan met anticonceptie, maar ook zwangerschappen van kinderen die ziek zijn en niet met het leven verenigbare ziekten hebben, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en zwangerschappen uit verkrachting of incest.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moet je hier dan een vrouw voor zijn om dit te kunnen constateren?
[..]
Jawel, dat is het wel, jij schuift de keuze namelijk door. Dat begint met wel of niet zwanger worden. Als je ongewenst zwanger bent geworden is er al ergens iets niet goed gegaan. En dan vind ik dat burgers binnen een staat moeten kunnen beslissen of er een mogelijkheid tot abortus is of niet. Dat geeft een democratische oplossing wat dit betreft.
Wat vind jij een geschikte leeftijd? Ik denk dat 14, 15 is een uitstekende leeftijd betreft. Jongeren zijn dan namelijk volop in de puberteit. En de biologische feiten op tafel leggen is juist heel belangrijk. Je zei zelf recent nog (dacht ik?) dat veel mensen niet weten dat vrouwen drie gaatjes hebben. Dat lijkt mij zoiets vrij essentieel om uit te leggen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij verbod op abortus een verplichte vaderschapstest van de mogelijke vader zodat hij verplicht gesteld wordt om bij te dragen aan onderhoud van moeder en kind.
[..]
Als je met 14-15 pas begint, ben je gewoon te laat. Seksuelte ontwikkeling is meer dan de biologische feiten op tafel leggen.
Wel of niet zwanger worden is niet per definitie een keuze. Ik vraag wat de staat te maken heeft met de keuze van een vrouw om abortus te ondergaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel, jij schuift de keuze namelijk door. Dat begint met wel of niet zwanger worden. Als je ongewenst zwanger bent geworden is er al ergens iets niet goed gegaan.
Dan moet je een reden geven waarom dit onderwerp alleen volledig door de staten zelf geregeld kan worden.quote:En dan vind ik dat burgers binnen een staat moeten kunnen beslissen of er een mogelijkheid tot abortus is of niet. Dat geeft een democratische oplossing wat dit betreft.
Daar ben ik het ook niet mee eens zoals al vaker aangegeven. Ik vind het echt belachelijk als je in zulke situaties abortus zou verbieden. Maar je kunt net in zo'n staat wonen waar mensen van die radicale meningen hebben. Er zullen ook wel staten zijn waar misschien een meerderheid vindt dat een abortus na 24 weken totaal geen punt is.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om ongewenst omdat er iets niet goed is gegaan met anticonceptie, maar ook zwangerschappen van kinderen die ziek zijn en niet met het leven verenigbare ziekten hebben, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en zwangerschappen uit verkrachting of incest.
En als het niet alleen verboden wordt, maar bovendien strafbaar wordt als moord, tja...
Veel eerder. Eigenlijk, zoals ik je al eerder heb gezegd, begint seksuele ontwikkeling al bij dreumessen. Maar sowieso zijn er al heel veel meisjes ongesteld als ze nog op de basisschool zitten. Jaar of 10 is geen uitzondering, integendeel. Ze moeten dus dan echt al wel behoorlijk wat weten over hun eigen lichaam. En jongens dus over meisjes, zodat dit niet zo'n belachelijk taboe is dat meisjes zich er ongemakkelijk over voelen. Met 14-15 ben je ook bij veel jongeren al te laat, want de eerste keer seks vindt niet pas plaats na de seksuele voorlichting of pas in de huwelijksnacht.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij een geschikte leeftijd? Ik denk dat 14, 15 is een uitstekende leeftijd betreft. Jongeren zijn dan namelijk volop in de puberteit. En de biologische feiten op tafel leggen is juist heel belangrijk. Je zei zelf recent nog (dacht ik?) dat veel mensen niet weten dat vrouwen drie gaatjes hebben. Dat lijkt mij zoiets vrij essentieel om uit te leggen.
Ik denk dat je maar weinig mensen zult vinden die abortus na 24 weken totaal geen punt vinden. Maar er zijn uitzonderingsgevallen vanuit medisch oogpunt waarvoor het wel de beste, minst pijnlijke keuze is. En voor de vrouwen die niet eerder de financiën bij elkaar hadden is het alleen maar heel verdrietig dat het pas in dat late stadium mogelijk is.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook niet mee eens zoals al vaker aangegeven. Ik vind het echt belachelijk als je in zulke situaties abortus zou verbieden. Maar je kunt net in zo'n staat wonen waar mensen van die radicale meningen hebben. Er zullen ook wel staten zijn waar misschien een meerderheid vindt dat een abortus na 24 weken totaal geen punt is.
Als dat allemaal zo vanzelfsprekend is, (en belangrijk!) waarom dan uberhaupt dit niet via de overheid WILLEN regelen zodat dit voor allekinderen is gegarandeerd? Geef daar gewoon eens antwoord op ipv alles te willen afwentelen op (andermans) charitatieve initiatieven en je libertarische nonsens. Want wat je weer vergeet is dat federale belastingen een hoop van die rode staten sowieso overeind houden, al decennia.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
Je slaat de plank juist helemaal mis. Dit soort memes gooi jij altijd op om een of andere hyperbool beeld te creëren van conservatieven, omdat dit nu eenmaal een groep is waar jij een diepe haat jegens koestert. De mensen die voor een kleine overheid zijn, zijn ook de mensen die talloze organisaties oprichten die hulp bieden aan (alleenstaande) (toekomstige) moeders, bijvoorbeeld:
Mercy House
SonRays
Sanctuary of Hope
Hope Unexpected
Gracewood
Je hebt echt honderden van dit soort (lokale) stichtingen in de VS. Die allerlei vormen van hulp, financiële steun en begeleiding kunnen bieden.
En laten we ook even kijken naar donaties:
[..]
Dit waar Democraten juist weer de overheid prefereren, van dezelfde bron:
[..]
[..]
En hier nog even per staat, gehele top 15 betreft van die mooie rode staten waar jij geregeld je gal over moet spuwen, allemaal van die vermeende smerige egoïsten daar. Razend kun je er gewoon van worden.
[..]
Dus het hele idee dat als de overheid je leven niet reguleert dat je verloren bent, bijvoorbeeld in een situatie van een ongewenste zwangerschap, is een van de bekende niet kloppende dogma's waar wel vaker mee wordt gestrooid. Het level is geen zero-sum game tussen óf de overheid, óf niets. Dat is natuurlijk leuk omdat als te presenteren als je pro-overheid bent, zodat als het dan niet op de door jouw geprefereerde manier gaat, dan zijn anderen gewoon egoïstisch. Maar helaas, dit klopt gewoonweg niet.
Goh, en wat is nou de entiteit die mensen tegen dat soort uitwassen kan beschermen, ondersteund door welk document?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook niet mee eens zoals al vaker aangegeven. Ik vind het echt belachelijk als je in zulke situaties abortus zou verbieden. Maar je kunt net in zo'n staat wonen waar mensen van die radicale meningen hebben.
De grote boze Overheid natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, en wat is nou de entiteit die mensen tegen dat soort uitwassen kan beschermen, ondersteund door welk document?
Ook als je verkracht wordt ja? Dan is het makkelijk om je verkrachter even te vragen om een condoom om te binden? Welk anticonceptiemiddel voorkomt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of een molazwangerschap of foetale afwijkingen die niet of moeizaam met het leven verenigbaar zijn?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je maar weinig mensen zult vinden die abortus na 24 weken totaal geen punt vinden. Maar er zijn uitzonderingsgevallen vanuit medisch oogpunt waarvoor het wel de beste, minst pijnlijke keuze is. En voor de vrouwen die niet eerder de financiën bij elkaar hadden is het alleen maar heel verdrietig dat het pas in dat late stadium mogelijk is.
Grof geweld? De mond snoeren?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb veel geduld.
De meerderheid van de Amerikanen zegt religieus te zijn en de meerderheid van de Amerikanen is pro-Choice dus om nu te zeggen dat het per se aan religie ligt vind ik wat ver gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:06 schreef Hexagon het volgende:
In ieder geval mogen we ons gelukkig prijzen dat Nederland zwaar ontkerkelijkt is en dit soort geloofsgekkies hier geen grote macht meer bezitten.
Je zal toch gebukt moeten gaan onder dit soort waanzin.
ik gebruik hem dagelijks meerdere kerenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Gewoon, uit interesse. In het dagelijks leven, trek je dan ook altijd dit gezicht?Ik zie vooral onze linkse vrienden op het forum deze smiley gebruiken.
Oke de mate waarin opportunisten als Trump hun kont spreiden voor kerkgekkies speelt ook mee.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amerikanen zegt religieus te zijn en de meerderheid van de Amerikanen is pro-Choice dus om nu te zeggen dat het per se aan religie ligt vind ik wat ver gaan.
Vriendelijk verzoek om je in het vervolg niet meer zeer uitgebreid te bemoeien met onderwerpen die voor jou een ver van je bed show zijn. Ik vind het nogal irritant om een onderwerp dat mij aan het hart gaat verkloot te zien worden door iemand die het geen bal interesseert, er duidelijk te weinig van afweet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Lol. Dit motiveert enkel. Hilarisch ook weer zo’n schreeuw om aandacht.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 16:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vriendelijk verzoek om je in het vervolg niet meer zeer uitgebreid te bemoeien met onderwerpen die voor jou een ver van je bed show zijn. Ik vind het nogal irritant om een onderwerp dat mij aan het hart gaat verkloot te zien worden door iemand die het geen bal interesseert, er duidelijk te weinig van afweet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |