In het land der blinden....quote:Op zondag 1 mei 2022 19:05 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Ze zaten elke dag toch zo rond de 600.000 tot 800.000 kijkers. Niet te vergelijken met Lubach of Heel Holland Bakt, maar toch netjes om het zo constant te houden. Welk ander programma op SBS6 / Talpa haalt die kijkcijfers dagelijks?
Afgelopen twee weken ook regelmatig binnen de dag top10, volgens de cijfers van SKO. Hoe het daarvoor zat weet ik niet, want dat is daar niet terug te zien.quote:Op zondag 1 mei 2022 18:55 schreef Pedroso het volgende:
Kijkcijfers moeten we ook niet overdrijven he, valt dagelijks buiten de dag top 10
Gemiddeld afgelopen maand 906 000 kijkers, gisteren nog even opgezocht.quote:Op zondag 1 mei 2022 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Afgelopen twee weken ook regelmatig binnen de dag top10, volgens de cijfers van SKO. Hoe het daarvoor zat weet ik niet, want dat is daar niet terug te zien.
Maar goed, het was een talkshow die qua kijkcijfers redelijk opging met OP1 en vrijwel structureel boven JINEK zat. Als je dan als zenderbaas van Talpa zegt dat het programma niet meer van deze tijd is dan vraag ik me af of je dan wel op de juiste plek zit.
Als dat aantal dan onder "past niet meer in deze tijd" valt, dan kan Baantjer junior nog veel programma's schrappen de komende tijd.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Gemiddeld afgelopen maand 906 000 kijkers, gisteren nog even opgezocht.
Laat me raden. Daar zit dan ook vast dat half8 bij van Johnny the raper. Maar we gaan wss net doen alsof dat een van de hits cq kijkcijferkanon is van Talpaquote:Op zondag 1 mei 2022 23:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als dat aantal dan onder "past niet meer in deze tijd" valt, dan kan Baantjer junior nog veel programma's schrappen de komende tijd.
Nog even enquote:Op zondag 1 mei 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus nu is het niet de schuld van 'woke' maar van het neoliberalisme? Fucking hell, het is nauwelijks bij te houden.
Bah, figuren zoals jij zijn juist de reden voor al dat gecancel en het weglopen van sponsoren.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:36 schreef Draak31 het volgende:
Toch wel jammer dat het gestopt is hoor. Ik was natuurlijk geschrokt door alles wat ik hoorde van Johan en heb ook mijn afschuw uitgesproken hier. Maar nu vind ik dat het programma wel weer terug mag komen.
Over dat cancelen, kijk het is simpel ootje. Als iemand gekke dingetjes gaat zeggen over handelingen uit het verleden die ook nog eens strafbaar zijn in tegenwoordige tijd, tjah dan hebben bedrijven weinig zin om met je te werken. Daar kan ik weinig aan doen. Van mij had het programma door mogen gaan hoor, ik hoef het niet verplicht te kijken. Maar ik mag best mijn afschuw uitspreken over die verschrikkelijke dingen die Johan heeft gezegd.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bah, figuren zoals jij zijn juist de reden voor al dat gecancel en het weglopen van sponsoren.
En meerdere users hebben je gewezen op je extreme reacties afgelopen week.
Deze idioterie waarbij zelfs tafelgasten bedreigd worden moet echt gestopt worden.
Ik insinueer dit niet, want ik heb je nergens mensen zien bedreigen, dat is dus ook niet mijn punt.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Over dat cancelen, kijk het is simpel ootje. Als iemand gekke dingetjes gaat zeggen over handelingen uit het verleden die ook nog eens strafbaar zijn in tegenwoordige tijd, tjah dan hebben bedrijven weinig zin om met je te werken. Daar kan ik weinig aan doen. Van mij had het programma door mogen gaan hoor, ik hoef het niet verplicht te kijken. Maar ik mag best mijn afschuw uitspreken over die verschrikkelijke dingen die Johan heeft gezegd.
Er is niks extreems aan mijn reactie geweest, ik heb mijn afschuw uitgesproken over het verhaal van Johan. Waar ik nog steeds geen goed woord voor over heb btw. Tevens heb ik nooit maar dan ook nooit iets over tafelgasten gezegd. En al helemaal nergens gedreigd. Dat jij dit insinueert vind ik een grove schande.
Dat gezegd hebbende vind ik het dus wel jammer. Ik keek het programma altijd graag, lekker grof. Nu zitten we opgescheept met dat domme half 8. Zoetsappige ellende.
Een bespottelijke constatering en tevens grove beschuldiging. Nergens zijn mijn reacties een reden om iemand te gaan bedreigen, ik zou graag een voorbeeld van jou zien van een reactie die een dergelijke reactie van mensen uit zou lokken? Dit gaat mij te ver zeg, gatverdamme.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik insinueer dit niet, want ik heb je nergens mensen zien bedreigen, dat is dus ook niet mijn punt.
Je reacties hier op Fok in de topicreeks waren nogal heftig wat anderen weer kan aanzetten tot online bedreigingen. Niet alleen jouw reactie maar ook die van duizenden andere Nederlanders.
Waaruit blijkt dat zij onder de loep ligt? Hier insinueer je dat er iets speelt wat op dit moment onderzocht wordt. Wat is dat dan?quote:En die zoetsappige ellende, tja dat is wat “de Nederlander” wil blijkbaar. En das de consequentie van die tsunami aan maatschappelijke verontwaardiging de afgelopen dagen. Jinek is de volgende, ze lag al onder de loep vanwege haar exceptionele salaris, dit is weer een mooie manier voor RTL om haar te korten.
Op het eerste deel kom ik morgen terug, dat was meerdere malen, waarin je me zelfs persoonlijk uitschold omdat ik een andere mening had.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:16 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een bespottelijke constatering en tevens grove beschuldiging. Nergens zijn mijn reacties een reden om iemand te gaan bedreigen, ik zou graag een voorbeeld van jou zien van een reactie die een dergelijke reactie van mensen uit zou lokken? Dit gaat mij te ver zeg, gatverdamme.
[..]
Waaruit blijkt dat zij onder de loep ligt? Hier insinueer je dat er iets speelt wat op dit moment onderzocht wordt. Wat is dat dan?
Waarmee hij bevestigt dat de heren niet zelf de stekker eruit getrokken hebben.quote:Gijp: „Ons contract is vrijdagmiddag meteen ontbonden.
Volgens ’Gijp’ is het programma opgeheven door een verhaal dat niet bestaat.
Vreemde conclusie.quote:Op maandag 2 mei 2022 02:00 schreef Za het volgende:
[..]
Waarmee hij bevestig dat de heren niet zelf de stekker eruit getrokken hebben.
Het programma is opgeheven, hun contracten ontbonden. Het was dag 1 duidelijk dat ze foetsie zouden gaan.
Wat precies is er schadelijk aan?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat het programma op SBS6 stopt vind ik helemaal nog niet zo'n ramp. Keek het graag en ook bijna dagelijks. Waar ik van walg is half Nederland uit zo'n hol komt gekropen om er wat van te vinden. Die trend vind ik eigenlijk veel schadelijker voor de hele maatschappij.
Welke context kun jij hierbij bedenken waarmee dit verhaal niet zo'n ramp zou zijn?quote:Laten we wel wezen, en dat blijf ik toch verdedigen, het verhaal was misschien niet geschikt voor tv maar we kennen de context niet
Ze was, volgens Derksen, bewusteloos en kreeg niets meer mee...quote:en daarnaast weten we het helemaal niet of die mevrouw het nou onprettig vond.
Goed verhaal, lekker kort. Het hele euvel is natuurlijk dat dit door een ander naar binnen werd geduwd terwijl zij daar niet iets van kon vinden of dat überhaupt kon toestaan, of niet.quote:Toen ik mijn vriendin het fragment liet zien was het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
Mkay.quote:Dan al die mensen die van het verhaal walgen... ja ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Dat we nu schijnbaar al zover zijn dat iemand op basis van een onsmakelijk verhaal overal gecanceld moet worden. Dat iedereen net doet alsof hij/zij roomser is dan de paus. 1 misstap (inndit geval zelfs gewoon een compleet lulverhaal) en je carrière is weg. Het feit dat niemand erbij stilstaat dat zelfs dit lulverhaal elke vorm van context mist omdat Johan een punt wou maken maakt schijnbaar allemaal niet uit.quote:
Buiten dat ik het sowieso een sterk verhaal vind en ook vond, zit er nog heel wat tussen met een maat 2 dames versieren (aanname want misschien waren het gewoon al vrienden) jezelf onder laten kotsen en vervolgens een kaars naar binnen schuiven.quote:Welke context kun jij hierbij bedenken waarmee dit verhaal niet zo'n ramp zou zijn?
Ja volgens mij verteld Johan wel vaker sterke verhalen. Maar dan moet je vaker kijken dan de gebruikelijke spraakmakende fragmentjes. Daarnaast ben ik pas 32 jaar hoor, maar ik loop al lang genoeg mee om te weten dat een simpele anekdote in werkelijkheid toch vaak een andere realiteit heeft.quote:Ze was, volgens Derksen, bewusteloos en kreeg niets meer mee...
Als ik nu vertel dat ik 10 jaar geleden iemand heb vermoord moet ik dan gelijk veroordeeld worden of gaan we eerst eens kijken of het allemaal wel waar is?quote:Goed verhaal, lekker kort. Het hele euvel is natuurlijk dat dit door een ander naar binnen werd geduwd terwijl zij daar niet iets van kon vinden of dat überhaupt kon toestaan, of niet.
Roomser is dan de paus? Wat?quote:Op maandag 2 mei 2022 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat we nu schijnbaar al zover zijn dat iemand op basis van een onsmakelijk verhaal overal gecanceld moet worden. Dat iedereen net doet alsof hij/zij roomser is dan de paus.
Het gaat niet om alleen een onsmakelijk verhaal, dat is in dit topic al vaker duidelijk gemaakt. Het is de context, de mate waarin Derksen dat vervolgens bagatelliseert, het proberen te wissen door met een tegenstrijdig verhaal te komen en dan een dag later zelf slachtoffer gaan spelen. Als Derksen dit verhaal in een andere context en in een andere vorm had gegoten en ook niet zo ongelofelijk kinderachtig en dom slachtoffer was gaan spelen dan was dit niet zo uit de hand gelopen als nu.quote:1 misstap (inndit geval zelfs gewoon een compleet lulverhaal) en je carrière is weg. Het feit dat niemand erbij stilstaat dat zelfs dit lulverhaal elke vorm van context mist omdat Johan een punt wou maken maakt schijnbaar allemaal niet uit.
Maar welke context zou er dan precies kunnen zijn waarbij jij gaat denken "aha, nee, ok, daar was volstrekt niets mis mee"?quote:Buiten dat ik het sowieso een sterk verhaal vind en ook vond, zit er nog heel wat tussen met een maat 2 dames versieren (aanname want misschien waren het gewoon al vrienden) jezelf onder laten kotsen en vervolgens een kaars naar binnen schuiven.
Ongetwijfeld, maar dat is verder niet zo heel relevant. Sterke verhalen vertellen maakt je niet ineens immuun voor iedere vorm van kritiek en het is ook niet dat alle grenzen dan op magische wijze verdwijnen.quote:Ja volgens mij verteld Johan wel vaker sterke verhalen.
Als jij al je collega's vertelt wel eens een vrouw verkracht te hebben en daar op eenzelfde manier zo nonchalant over spreekt als Derksen, dat vergoeilijkt met "het was maar een jeugdzonde, iedereen doet wel eens iets doms" dan gok ik dat je collega's ook zo hun bedenkingen hebben, wat afstand van je nemen en het je aanzien en reputatie niet zo heel veel goeds doet.quote:Als ik nu vertel dat ik 10 jaar geleden iemand heb vermoord moet ik dan gelijk veroordeeld worden of gaan we eerst eens kijken of het allemaal wel waar is?
Dit verschil hoeven we toch niet uit te leggen of wel?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
Verschil is dat je van de rechterlijk macht 200 uur schoffelen krijgt voor een kaars in de preut maar bij de deugdelijke macht kost het je een miljoentje of tien en jarenlange doodsbedreigingen en je leven is over.quote:Op maandag 2 mei 2022 06:52 schreef Noek het volgende:
Maar Johan probeerde dus lollig te doen en schoot rechtstreeks in zijn eigen voet.
En nog steeds is het iedereens schuld behalve die van Johan, die arme bescheiden Johan.
Tja dat had Johan dan maar eens eerder moeten bedenken voordat hij dit verhaal in het publieke domein gooide.quote:Op maandag 2 mei 2022 06:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verschil is dat je van de rechterlijk macht 200 uur schoffelen krijgt voor een kaars in de preut maar bij de deugdelijke macht kost het je een miljoentje of tien en jarenlange doodsbedreigingen en je leven is over.
Tsja, vervelend inderdaad. Maar dat mensen een mening hebben over iemand met een publieke functie die zich vergallopeert is niet heel vreemd natuurlijk. Om diegene meteen helemaal kapot te maken, ja je kunt er over discussieren hoe ver daarin gegaan mag worden.quote:Op maandag 2 mei 2022 06:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verschil is dat je van de rechterlijk macht 200 uur schoffelen krijgt voor een kaars in de preut maar bij de deugdelijke macht kost het je een miljoentje of tien en jarenlange doodsbedreigingen en je leven is over.
Wat is dan het verschil met kindermisbruik?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat het programma op SBS6 stopt vind ik helemaal nog niet zo'n ramp. Keek het graag en ook bijna dagelijks. Waar ik van walg is half Nederland uit zo'n hol komt gekropen om er wat van te vinden. Die trend vind ik eigenlijk veel schadelijker voor de hele maatschappij. Laten we wel wezen, en dat blijf ik toch verdedigen, het verhaal was misschien niet geschikt voor tv maar we kennen de context niet en daarnaast weten we het helemaal niet of die mevrouw het nou onprettig vond. Toen ik mijn vriendin het fragment liet zien was het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
Dan al die mensen die van het verhaal walgen... ja ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Daar zijn minderjarigen bij betrokken!quote:Op maandag 2 mei 2022 08:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil met kindermisbruik?
Wilsonbekwaam agv leeftijd of agv drogering/bewusteloosheid.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Daar zijn minderjarigen bij betrokken!
Er zit natuurlijk een zekere ironie in moe worden van mensen die plotseling iets vinden van iemand die constant overal van alles over vindt en dat dagelijks op TV spuit.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat het programma op SBS6 stopt vind ik helemaal nog niet zo'n ramp. Keek het graag en ook bijna dagelijks. Waar ik van walg is half Nederland uit zo'n hol komt gekropen om er wat van te vinden. Die trend vind ik eigenlijk veel schadelijker voor de hele maatschappij. Laten we wel wezen, en dat blijf ik toch verdedigen, het verhaal was misschien niet geschikt voor tv maar we kennen de context niet en daarnaast weten we het helemaal niet of die mevrouw het nou onprettig vond. Toen ik mijn vriendin het fragment liet zien was het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
Dan al die mensen die van het verhaal walgen... ja ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Precies. Alleen is het raar dat sommige mensen het al ongewenst vinden dat het Derksen-akkefietje bij het OM ligt.quote:Op maandag 2 mei 2022 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als ik nu vertel dat ik 10 jaar geleden iemand heb vermoord moet ik dan gelijk veroordeeld worden of gaan we eerst eens kijken of het allemaal wel waar is?
Gezien de huidige stapel aan recente zedendelicten die niet in behandeling worden genomen door de instanties vanwege capaciteitsproblemen vind ik het wat vreemd dat ze dit wel oppakken ondanks dat het, indien het al plaats heeft gevonden, verjaard is en er helemaal niets meer mee gedaan kan worden.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies. Alleen is het raar dat sommige mensen het al ongewenst vinden dat het Derksen-akkefietje bij het OM ligt.
Uit welke bron blijkt dat zedendelicten nog "niet eens" in gang gezet zijn vanwege capaciteitsproblemen?quote:Op maandag 2 mei 2022 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gezien de huidige stapel aan recente zedendelicten die niet in behandeling worden genomen door de instanties vanwege capaciteitsproblemen vind ik het wat vreemd dat ze dit wel oppakken ondanks dat het, indien het al plaats heeft gevonden, verjaard is en er helemaal niets meer mee gedaan kan worden.
Doordat het OM dit oppakt blijft er iets anders liggen wat wel tot een veroordeling gebracht kan worden.
Het is algemeen bekend dat veel op de plank blijft liggen ivm capaciteitsproblemen. Ook zedendelicten. Zo ken ik een vrouw die na de Voice rel aangifte heeft gedaan van een verkrachting die 10 jaar geleden heeft plaatsgevonden toen zij onder de 10 jaar oud was. Dader is wel verhoord maar loopt nog steeds vrij rond. Zal uiteindelijk vast opgepakt worden maar we kennen ook allemaal de ontmoedingingsverhalen van aangerande en verkrachtte vrouwen.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Uit welke bron blijkt dat zedendelicten nog "niet eens" in gang gezet zijn vanwege capaciteitsproblemen?
Het kan zijn dat deze zaken "nog lopen" en tijd nodig hebben.
Het hoeft niet te betekenen dat door de Derksen-zaak andere zedendelicten vertraging oplopen.
Het gaat om misbruik van een wilsonbekwaam persoon.
Dat is hoe dan ook ernstig genoeg om strafrechtelijk te onderzoeken.
Het zou mij ook verbazen dat er over een week al uitspraak over is. Eerst moeten de feiten zsm vastgelegd worden. Daarna zal het onderdeel zijn van de stapel zedenzaken die lopende zijn.
En op de zaak Derksen zitten inmiddels dertig zedenrechercheurs?quote:Op maandag 2 mei 2022 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat veel op de plank blijft liggen ivm capaciteitsproblemen. Ook zedendelicten. Zo ken ik een vrouw die na de Voice rel aangifte heeft gedaan van een verkrachting die 10 jaar geleden heeft plaatsgevonden toen zij onder de 10 jaar oud was. Dader is wel verhoord maar loopt nog steeds vrij rond. Zal uiteindelijk vast opgepakt worden maar we kennen ook allemaal de ontmoedingingsverhalen van aangerande en verkrachtte vrouwen.
https://www.nporadio1.nl/(...)4c/nieuwsuur-verhaal
Elke rechercheur die er mee bezig is is er 1 die geen zedenzaak kan oppakken waar wel een veroordeling uit kan rollen.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
En op de zaak Derksen zitten inmiddels dertig zedenrechercheurs?
OK, nou dan loopt de zaak dus nog. Het is nu zaak dat de dader "Johan Derksen" ook wordt verhoord.quote:Dader is wel verhoord maar loopt nog steeds vrij rond.
https://www.nporadio1.nl/(...)4c/nieuwsuur-verhaal
Johan Derksen kan nooit meer veroordeeld worden aangezien het verjaard is. Dat is het grote verschil.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
OK, nou dan loopt de zaak dus nog. Het is nu zaak dat de dader "Johan Derksen" ook wordt verhoord.
De dader "Johan Derksen" loopt ook nog steeds vrij rond.
Waarom zou die "dader" die jij noemt eerder berecht moeten worden dan de dader "Johan Derksen".
Zodra de dader "Johan Derksen" is verhoord, kan het best zijn dat de dader "Johan Derksen" ook nog steeds vrij rond mag blijven lopen dus. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Vooralsnog is er alleen wat geroepen in de pers. De zaak die jij aanhaalt heeft al aantoonbaar meer aandacht van de politie gekregen dan de uitspraken van Derksen.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Elke rechercheur die er mee bezig is is er 1 die geen zedenzaak kan oppakken waar wel een veroordeling uit kan rollen.
Waarschijnlijk is het een zaak voor Justitie om te bepalen of de zaak idd verjaard is.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Johan Derksen kan nooit meer veroordeeld worden aangezien het verjaard is. Dat is het grote verschil.
Ik cancel ze niet. 6,5/10quote:Op maandag 2 mei 2022 10:39 schreef superniger het volgende:
Een discussie tussen Draak31 en Ootjekatootje.
FLOPSHOW.
Volgens mij heeft Johan zélf toch al besloten te stoppen.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:48 schreef Stikkelbaars het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk dat Derksen en VI al gecanceld zijn voordat er überhaupt onderzoek naar is gedaan of het wel allemaal klopt. In zo'n land leven we nu: schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Trial by media.
De jankmuilen hier en op asocial media gaan er ook al vanuit dat Derksen een smerige verkrachter is, terwijl hij net zo goed een perverse fantast zou kunnen zijn. Dat laatste wordt trouwens door diverse mensen dichtbij hem bevestigd.
Nog nooit 1 iemand heeft dat ooit gezegdquote:Op maandag 2 mei 2022 10:48 schreef Stikkelbaars het volgende:, terwijl hij net zo goed een perverse fantast zou kunnen zijn. Dat laatste wordt trouwens door diverse mensen dichtbij hem bevestigd.
En als het dan een perverse fantast is, dan kun je je afvragen waarom hij denkt dat het wel grappig is om daar over op te scheppen.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:48 schreef Stikkelbaars het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk dat Derksen en VI al gecanceld zijn voordat er überhaupt onderzoek naar is gedaan of het wel allemaal klopt. In zo'n land leven we nu: schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Trial by media.
De jankmuilen hier en op asocial media gaan er ook al vanuit dat Derksen een smerige verkrachter is, terwijl hij net zo goed een perverse fantast zou kunnen zijn. Dat laatste wordt trouwens door diverse mensen dichtbij hem bevestigd.
Meer nog waarom hij denkt dat een verhaal verzinnen om het vermeende drogeren en verkrachten door kleine Johnny, zoals ie hier liefkozend werd genoemd, goed te praten.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
En als het dan een perverse fantast is, dan kun je je afvragen waarom hij denkt dat het wel grappig is om daar over op te scheppen.
Gijp en Boskamp hebben beiden aangegeven dat Derksen uit zijn nek kletst. De betreffende getuige, de keeper van Veendam, heeft gezegd dat hij zich dit incident niet kan herinneren.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nog nooit 1 iemand heeft dat ooit gezegdje hebt zelf een grote duim.
Het ging er dan ook om dat het blijkbaar nog steeds zo is dat mannen zich door 'het systeem' veilig genoeg voelen dat ze dit op TV durven bekennen (of verzinnen)quote:Op maandag 2 mei 2022 12:03 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Gijp en Boskamp hebben beiden aangegeven dat Derksen uit zijn nek kletst. De betreffende getuige, de keeper van Veendam, heeft gezegd dat hij zich dit incident niet kan herinneren.
Hoeveel bewijs wil je nog? Zelfs als die vrouw naar voren zou treden en beweren dat er niks is gebeurd dan zal het voor jullie types ongetwijfeld niet genoeg zijn.
Daar zal de stagiaire binnen 10 minuten mee klaar zijn. Mooi, kunnen we weer verder.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het een zaak voor Justitie om te bepalen of de zaak idd verjaard is.
Dan is hij nog geen perverse fantast. Gewoon flauw grapje/verhaal.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:03 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Gijp en Boskamp hebben beiden aangegeven dat Derksen uit zijn nek kletst. De betreffende getuige, de keeper van Veendam, heeft gezegd dat hij zich dit incident niet kan herinneren.
Hoeveel bewijs wil je nog? Zelfs als die vrouw naar voren zou treden en beweren dat er niks is gebeurd dan zal het voor jullie types ongetwijfeld niet genoeg zijn.
Pardon? Wat denk je van gerichte essentiële vragen stellen? Binnen het kader van de juridische mogelijkheden.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Daar zal de stagiaire binnen 10 minuten mee klaar zijn. Mooi, kunnen we weer verder.
Idd. en van dat moeten we af. Dat het 'normaal' is om dergelijke grappen te maken en er om te lachen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging er dan ook om dat het blijkbaar nog steeds zo is dat mannen zich door 'het systeem' veilig genoeg voelen dat ze dit op TV durven bekennen (of verzinnen)
Alsof iemand op TV zegt dat hij iemand heeft vermoord in de wetenschap dat het toch al verjaard is. En dat de rest aan tafel over die moord gaat lachen.
Ik had het over het bekijken of het nog niet verjaard is. Dat is het namelijk dik. Daarna kan het boek dicht want er is geen enkele mogelijkheid tot veroordeling. Ze kunnen Derksen verzoeken om op het bureau uitleg te geven. Maar als hij dat al wil en doet kunnen ze daar alsnog helemaal niets mee. Verspilling van tijd en middelen.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Pardon? Wat denk je van gerichte essentiële vragen stellen? Binnen het kader van de juridische mogelijkheden.
Bovendien: Als je bezwaar hebt tegen de traagheid van de afhandeling van zedenzaken, kun je je zelf ook als stagiaire/vrijwilliger melden. Dan kun je er zelf achterkomen hoe eenvoudig het allemaal is, volgens jou.
Meer een dom grapje, tenzij hij bewust een bom onder het programma heeft gelegd (wat ik overigens niet uitsluit), in dat geval is het een slimme zet. De hetze op social media krijgt hij toch niks van mee, want daar komt ie nooit.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan is hij nog geen perverse fantast. Gewoon flauw grapje/verhaal.
Waarom denk je dat de heren schadevergoeding moeten betalen? Talpa heeft de contracten toch zelf ontbonden? Dat zeg je nota bene zelf.quote:Op maandag 2 mei 2022 02:11 schreef Za het volgende:
Hoeveel schadevergoeding zullen de heren moeten betalen?
Dat kan weleens flink in de papieren gaan lopen.
Maar wie bepaalt dat "we" daar vanaf moeten? Nu verdwijnt het programma vanwege de sociale druk, waardoor ook adverteerders zich geneigd voelen om zich te distantiëren van het programma (dat doen ze namelijk maar om één reden). Wat mij betreft zou je het gewoon aan de kijker moeten over laten. Als die massaal vinden dat het te ver is gegaan dan storten die kijkcijfers wel in en verdwijnt het programma vanzelf wel.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:32 schreef Cue_ het volgende:
Idd. en van dat moeten we af. Dat het 'normaal' is om dergelijke grappen te maken en er om te lachen.
Zeker als het overkomt als dat iemand iets bekent wat strafbaar is. Kan je in het begin van schrik evt ofzo er nog om lachen, maar daarna zou je toch er serieus vraagtekens bij moeten zetten en er serieus op moeten reageren.
Het was op zijn minst een absurd verhaal over iets onfatsoenlijks en naar nu blijkt niet strafbaars, het hele punt was nu juist dat Derksen zich daar nu voor schaamde met de kennis en de mores van nu. Natuurlijk wordt dat in die setting even flink aangedikt en absurd gemaakt, dat is nu juist normaal menselijk gedrag in zulke omstandigheden, om er flink om te lachen en 'ooohoohoohoo' te roepen en elkaar te overschreeuwen, om er zo mee om te gaan. En dat dat bewust zo uit context getrokken wordt, vind ik werkelijk kwaadaardig tegen Derksen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging er dan ook om dat het blijkbaar nog steeds zo is dat mannen zich door 'het systeem' veilig genoeg voelen dat ze dit op TV durven bekennen (of verzinnen)
Alsof iemand op TV zegt dat hij iemand heeft vermoord in de wetenschap dat het toch al verjaard is. En dat de rest aan tafel over die moord gaat lachen.
Je merkt dat bepaalde individuen hier bloed ruiken en het maar over verkrachting blijven hebben, al is nu wel zo'n beetje duidelijk dat Derksen uit zijn nek zat te kletsen. En dat zou dan moeten rechtvaardigen dat hij overal is gecanceld, ondanks dat er geen greintje bewijsmateriaal voorhanden is en zijn werkgevers gewoon heel bang zijn voor de woke mob.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het was op zijn minst een absurd verhaal over iets onfatsoenlijks en naar nu blijkt niet strafbaars, het hele punt was nu juist dat Derksen zich daar nu voor schaamde met de kennis en de mores van nu. Natuurlijk wordt dat in die setting even flink aangedikt en absurd gemaakt, dat is nu juist normaal menselijk gedrag in zulke omstandigheden, om er flink om te lachen en 'ooohoohoohoo' te roepen en elkaar te overschreeuwen, om er zo mee om te gaan. En dat dat bewust zo uit context getrokken wordt, vind ik werkelijk kwaadaardig tegen Derksen.
Die roeptoeteraars hebben nog nooit in de kroeg tegen vrienden een sterk verhaal opgehangen. Logisch, ze hebben geen vrienden en zijn antisociaal.
Als je kijkt over alle ophef die erover is, qua dit, qua de voice, lijkt het erop dat de mens er opzich wel wat aan zou willen doen.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:24 schreef Accordtje het volgende:
Maar wie bepaalt dat "we" daar vanaf moeten? Nu verdwijnt het programma vanwege de sociale druk, waardoor ook adverteerders zich geneigd voelen om zich te distantiëren van het programma (dat doen ze namelijk maar om één reden). Wat mij betreft zou je het gewoon aan de kijker moeten over laten. Als die massaal vinden dat het te ver is gegaan dan storten die kijkcijfers wel in en verdwijnt het programma vanzelf wel.
Blijven die kijkcijfers wel op hetzelfde niveau, dan vinden "we" het blijkbaar niet zo'n groot issue. En vindt je het wel een issue, dan kijk je het programma gewoon niet. Echt helemaal niemand wordt verplicht om ernaar te kijken.
Een kaars tussen de benen of een moord. Ja, prima vergelijking weer.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn degenen die overal over roeptoeteren vaak degenen met 10k aan vriendjes. In deze tijden met internet vinden ze elkaar ook makkelijk.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het was op zijn minst een absurd verhaal over iets onfatsoenlijks en naar nu blijkt niet strafbaars, het hele punt was nu juist dat Derksen zich daar nu voor schaamde met de kennis en de mores van nu. Natuurlijk wordt dat in die setting even flink aangedikt en absurd gemaakt, dat is nu juist normaal menselijk gedrag in zulke omstandigheden, om er flink om te lachen en 'ooohoohoohoo' te roepen en elkaar te overschreeuwen, om er zo mee om te gaan. En dat dat bewust zo uit context getrokken wordt, vind ik werkelijk kwaadaardig tegen Derksen.
Die roeptoeteraars hebben nog nooit in de kroeg tegen vrienden een sterk verhaal opgehangen. Logisch, ze hebben geen vrienden en zijn antisociaal.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig, zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:04 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn degenen die overal over roeptoeteren vaak degenen met 10k aan vriendjes. In deze tijden met internet vinden ze elkaar ook makkelijk.
Nee, het hele punt was niet dat Derksen zich schaamde. Het punt was dat we niet zo overdreven moesten doen over de aantijgingen jegens kleine Johnny omdat Johan ook wel eens wat vergelijkbaars had uitgevreten waar hij niet trots op was. Dat lijkt te verdwijnen in al die 'oh oh wat is Johan toch zielig'-verhaaltjes.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ok, maar als dat zo is, waarom hoor ik dan niemand over goedpraten van vermeende mishandeling en drogeren en daarna seks door Johnny, en gaat het alleen maar over Johan zelf? Cynisch misschien, maar is Johan geld geboden door de familie De Mol om dit te doen?quote:Op maandag 2 mei 2022 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, het hele punt was niet dat Derksen zich schaamde. Het punt was dat we niet zo overdreven moesten doen over de aantijgingen jegens kleine Johnny omdat Johan ook wel eens wat vergelijkbaars had uitgevreten waar hij niet trots op was. Dat lijkt te verdwijnen in al die 'oh oh wat is Johan toch zielig'-verhaaltjes.
Omdat dit topic over Derksen gaat en niet over de Mol jr?quote:Op maandag 2 mei 2022 15:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ok, maar als dat zo is, waarom hoor ik dan niemand over goedpraten van vermeende mishandeling en drogeren en daarna seks door Johnny, en gaat het alleen maar over Johan zelf? Cynisch misschien, maar is Johan geld geboden door de familie De Mol om dit te doen?
Er staat toch ook verzinnen?quote:Op maandag 2 mei 2022 14:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een kaars tussen de benen of een moord. Ja, prima vergelijking weer.
Geen idee, ik geef het al het hele topic aan, maar er lijkt een obsessieve focus op de vraag of hetgeen Derksen stelde al dan niet echt gebeurd is. Dat vind ik zelf niet zo relevant in deze kwestie.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ok, maar als dat zo is, waarom hoor ik dan niemand over goedpraten van vermeende mishandeling en drogeren en daarna seks door Johnny, en gaat het alleen maar over Johan zelf? Cynisch misschien, maar is Johan geld geboden door de familie De Mol om dit te doen?
Oh wowquote:Op maandag 2 mei 2022 16:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er staat toch ook verzinnen?
En het valt me offtopic ook maar weer op dat er louter gediscussieerd wordt om het gelijk te halen of te krijgen in plaats van inzichten uit te wisselen.
Maar verder ontopic.. persoonlijk denk ik ook dat de 2e versie klopt. Maar daarmee blijft het argument "Mannen kunnen het maken om dit in het openbaar te zeggen en dan lacht de rest" toch overeind.
Van de andere kant ben ik van mening dat vrouwen er zelf om vragen tegenwoordig. Loop je er bij als een hoer dan niet piepen als sommige mannen (en niet alleen de 'leuke mannen') daar een signaal uit menen te herkennen.
En vrouwen in 1972 die als groupies met profvoetballers naar huis gaan hadden geen enkel ander doel dan om doorgesmeerd te worden.
Ik begrijp niks van dat hele excuses gedoe. Aan wie zou hij zijn excuses dan wel moeten aanbieden ? Aan de idioten die in zijn domme verhaal trapten en daar zo agressief op zijn gaan reageren ? Aan de niet bestaande dame ?quote:Op maandag 2 mei 2022 17:07 schreef Stikkelbaars het volgende:
En woke Nederland vindt dat Derksen nog niet genoeg is gecanceld:
Nieuwe ophef over verbannen boek Derksen
Aangezwengeld door deze kale mafketel:
https://nitter.net/JaapRobben/status/1519323938320486402#m
Vuile rat Jan Dijkgraaf (vnl. bekend van Briefje van Jan) springt er maar al te gretig op in:
[..]
Ja, Derksen moet helemaal kapot omdat hij weigert excuses te maken voor een verzonnen verhaal van 50 jaar geleden.
Aan alle slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Ze gedragen zich in ieder geval alsof Derksen persoonlijk een kaars bij ze heeft ingebracht.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van dat hele excuses gedoe. Aan wie zou hij zijn excuses dan wel moeten aanbieden ? Aan de idioten die in zijn domme verhaal trapten en daar zo agressief op zijn gaan reageren ? Aan de niet bestaande dame ?
Dat zou ik dus ook niet doen als ik hem was.
Wat is dat nu weer voor onzin ??? Het heeft toch totaal niks met hun te maken ? Ze moeten voor excuses bij de man zijn die hun lastig viel en niet bij Derksen.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:17 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Aan alle slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Ze gedragen zich in ieder geval alsof Derksen persoonlijk een kaars bij ze heeft ingebracht.
Vertel dat aan alle vrouwen die huilend voor de tv zaten omdat Derksen zijn excuses niet wilde maken. Althans, dat is wat één of andere juriste die slachtoffers bijstaat bij Op1 of Jinek beweerde...quote:Op maandag 2 mei 2022 17:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin ??? Het heeft toch totaal niks met hun te maken ? Ze moeten voor excuses bij de man zijn die hun lastig viel en niet bij Derksen.
Verschrikkelijk zeg dat die vrouwen zo van hun stuk gebracht zijn door dat verhaal van Johan. Zo zie je maar wat zoiets aan kan richten. Heel erg heftig om te lezen.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:25 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Vertel dat aan alle vrouwen die huilend voor de tv zaten omdat Derksen zijn excuses niet wilde maken. Althans, dat is wat één of andere juriste die slachtoffers bijstaat bij Op1 of Jinek beweerde...
Ik verwacht binnenkort een nieuwsitem te zien waarin de deugers samen op plein de boeken van Derksen en Gijp verbranden.
Ik zeg trouwens niet dat wanneer meiden er als een hoer bijlopen ze ook voor dat doel gebruikt mogen worden.quote:
Als Johan Derksen nu zijn excuses alsnog zou aanbieden, dan blijft hij gewoon gecancelled. Dan vind 'men' weer dat het veel te laat is voor excuses, dat hij zijn hachje probeert te redden en mosterd na de maaltijd etc.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niks van dat hele excuses gedoe. Aan wie zou hij zijn excuses dan wel moeten aanbieden ? Aan de idioten die in zijn domme verhaal trapten en daar zo agressief op zijn gaan reageren ? Aan de niet bestaande dame ?
Dat zou ik dus ook niet doen als ik hem was.
Volslagen belachelijk, wat een aanstellerij vind ik dit.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:25 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Vertel dat aan alle vrouwen die huilend voor de tv zaten omdat Derksen zijn excuses niet wilde maken. Althans, dat is wat één of andere juriste die slachtoffers bijstaat bij Op1 of Jinek beweerde...
Kun je die laatste verwachting even "SMART" maken.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:25 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Ik verwacht binnenkort een nieuwsitem te zien waarin de deugers samen op plein de boeken van Derksen en Gijp verbranden.
Dat is dus geen vaststaand feit.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Uiteindelijk zijn de feiten: Een vrouw heeft zonder dat ze kenbaar heeft gemaakt dat ze dit wil, een seksueel getinte handeling ondergaan.
Nou ja, feit blijft toch dat Johan Derksen zelf zegt dat ie dit gedaan heeft, of niet?quote:Op maandag 2 mei 2022 19:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is dus geen vaststaand feit.
A: we weten niet eens of die vrouw bestaat.
B: mocht ze bestaan, dan weten we niet of zij daadwerkelijk een seksueel getinte handeling heeft ondergaan.
Feit is dat jouw feitenkennis dus niet in orde is.
lol, mad.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Johan Derksen nu zijn excuses alsnog zou aanbieden, dan blijft hij gewoon gecancelled. Dan vind 'men' weer dat het veel te laat is voor excuses, dat hij zijn hachje probeert te redden en mosterd na de maaltijd etc.
De deug hyena's hebben gewoon een tyfushekel aan Johan omdat hij de dingen bij de naam noemt en daar houden die hypocriete engerds niet van. Daarom moet Johan weg. En ze grijpen alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Het is de nieuwe kk van deze samenleving.
Ik zeg ook wel eens dat ik iets gedaan heb, terwijl dat niet het geval is. Dat iemand iets zegt maakt het nog geen feit. Daarbij heeft hij z'n verhaal ook gewijzigd, dus welke van de twee zou je dan als feitelijk willen beschouwen?quote:Op maandag 2 mei 2022 19:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nou ja, feit blijft toch dat Johan Derksen zelf zegt dat ie dit gedaan heeft, of niet?
Eens, maar het OM heeft de laatste tijd wel vaker de neiging om vooral op zaken te duiken die in de publiciteit liggen. Zolang het exterieur maar op orde is, dat het binnen al jaren een enorme puinhoop is en op instorten staat boeit dan weer iets minder.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Dat hiervoor een onderzoek wordt gestart is natuurlijk schandalig: wat als de vrouw in kwestie helemaal niet gevonden wil worden?
Was jij niet degene die hier onlangs een lans probeerde te breken voor meer tolerantie en minder denigrerend gedoe?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Johan Derksen nu zijn excuses alsnog zou aanbieden, dan blijft hij gewoon gecancelled. Dan vind 'men' weer dat het veel te laat is voor excuses, dat hij zijn hachje probeert te redden en mosterd na de maaltijd etc.
De deug hyena's hebben gewoon een tyfushekel aan Johan omdat hij de dingen bij de naam noemt en daar houden die hypocriete engerds niet van. Daarom moet Johan weg. En ze grijpen alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Het is de nieuwe kk van deze samenleving.
Wat als ze echt niet bestaat maar een of andere vrouw grijpt de kans aan om lekker veel aandacht te krijgen ?quote:Op maandag 2 mei 2022 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Dat hiervoor een onderzoek wordt gestart is natuurlijk schandalig: wat als de vrouw in kwestie helemaal niet gevonden wil worden?
Het OM gaat hier ook helemaal niets mee doen, die zetten er hooguit even een paar juristen op om zo naar de samenleving het signaal af te geven dat ze dit hoog opnemen. Maar dat is het dan ook wel. Hier gaat niets uit komen rollen.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat als ze echt niet bestaat maar een of andere vrouw grijpt de kans aan om lekker veel aandacht te krijgen ?
Ik weet- door een andere zaak- dat het OM degelijke bewijzen niet nodig vind maar dit gaat toch echt wel heel erg ver hoor.
#boycotSanderquote:Op maandag 2 mei 2022 20:11 schreef Mylene het volgende:
RTL Boulevard is trending op Twitter, vanwege dit.
[ twitter ]
Straks meldt zich nog iemand die er helemaal niks mee te maken had en zegt dat zij het was en dat ze 50K schadevergoeding eistquote:Op maandag 2 mei 2022 20:24 schreef deedeetee het volgende:
Wat als ze echt niet bestaat maar een of andere vrouw grijpt de kans aan om lekker veel aandacht te krijgen ?
Ik weet- door een andere zaak- dat het OM degelijke bewijzen niet nodig vind maar dit gaat toch echt wel heel erg ver hoor.
Oekraine topic was in het begin niet eens bij te houden. Nu gaat het gelukkig wel en hier ook trouwens.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:52 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Topic gaat bjjna nog sneller dan de oorlog in Oekraïne.
Ik ken die hele man niet en tis niet mijn type maar kwaadaardig lijkt hij me niet. Het verhaal klonk als een sterk verhaal dat kerels onder elkaar vertellen.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Straks meldt zich nog iemand die er helemaal niks mee te maken had en zegt dat zij het was en dat ze 50K schadevergoeding eistomdat ze er nog steeds slapeloze nachten van heeft
En anders is er wel een blad die misschien voor haar verhaal wil betalen![]()
Anderszijds als het echt gebeurd is kan die dame ook na het comazuipenwakker zijn geworden en geen idee hebben hoe die kaars daar nou is terecht gekomen. "WTF heb ik gisteren nou weer gedaan"
![]()
Maar ik denk nog steeds dat het gewoon een 'sterk verhaal' is wat nooit heeft plaats gevonden. Een sterk verhaal wat iedere keer wordt doorverteld en een beetje wordt uitgebreid of aangedikt. Vandaar dat Johan het misschien ook zo gemakkelijk aan kon passen.
Ik ben een van de weinigen misschien, maar ik zie in Johan Derksen geen kwaadaardigheid en ook geen verkrachter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |