In het land der blinden....quote:Op zondag 1 mei 2022 19:05 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Ze zaten elke dag toch zo rond de 600.000 tot 800.000 kijkers. Niet te vergelijken met Lubach of Heel Holland Bakt, maar toch netjes om het zo constant te houden. Welk ander programma op SBS6 / Talpa haalt die kijkcijfers dagelijks?
Afgelopen twee weken ook regelmatig binnen de dag top10, volgens de cijfers van SKO. Hoe het daarvoor zat weet ik niet, want dat is daar niet terug te zien.quote:Op zondag 1 mei 2022 18:55 schreef Pedroso het volgende:
Kijkcijfers moeten we ook niet overdrijven he, valt dagelijks buiten de dag top 10
Gemiddeld afgelopen maand 906 000 kijkers, gisteren nog even opgezocht.quote:Op zondag 1 mei 2022 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Afgelopen twee weken ook regelmatig binnen de dag top10, volgens de cijfers van SKO. Hoe het daarvoor zat weet ik niet, want dat is daar niet terug te zien.
Maar goed, het was een talkshow die qua kijkcijfers redelijk opging met OP1 en vrijwel structureel boven JINEK zat. Als je dan als zenderbaas van Talpa zegt dat het programma niet meer van deze tijd is dan vraag ik me af of je dan wel op de juiste plek zit.
Als dat aantal dan onder "past niet meer in deze tijd" valt, dan kan Baantjer junior nog veel programma's schrappen de komende tijd.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Gemiddeld afgelopen maand 906 000 kijkers, gisteren nog even opgezocht.
Laat me raden. Daar zit dan ook vast dat half8 bij van Johnny the raper. Maar we gaan wss net doen alsof dat een van de hits cq kijkcijferkanon is van Talpaquote:Op zondag 1 mei 2022 23:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als dat aantal dan onder "past niet meer in deze tijd" valt, dan kan Baantjer junior nog veel programma's schrappen de komende tijd.
Nog even enquote:Op zondag 1 mei 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus nu is het niet de schuld van 'woke' maar van het neoliberalisme? Fucking hell, het is nauwelijks bij te houden.
Bah, figuren zoals jij zijn juist de reden voor al dat gecancel en het weglopen van sponsoren.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:36 schreef Draak31 het volgende:
Toch wel jammer dat het gestopt is hoor. Ik was natuurlijk geschrokt door alles wat ik hoorde van Johan en heb ook mijn afschuw uitgesproken hier. Maar nu vind ik dat het programma wel weer terug mag komen.
Over dat cancelen, kijk het is simpel ootje. Als iemand gekke dingetjes gaat zeggen over handelingen uit het verleden die ook nog eens strafbaar zijn in tegenwoordige tijd, tjah dan hebben bedrijven weinig zin om met je te werken. Daar kan ik weinig aan doen. Van mij had het programma door mogen gaan hoor, ik hoef het niet verplicht te kijken. Maar ik mag best mijn afschuw uitspreken over die verschrikkelijke dingen die Johan heeft gezegd.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bah, figuren zoals jij zijn juist de reden voor al dat gecancel en het weglopen van sponsoren.
En meerdere users hebben je gewezen op je extreme reacties afgelopen week.
Deze idioterie waarbij zelfs tafelgasten bedreigd worden moet echt gestopt worden.
Ik insinueer dit niet, want ik heb je nergens mensen zien bedreigen, dat is dus ook niet mijn punt.quote:Op maandag 2 mei 2022 00:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Over dat cancelen, kijk het is simpel ootje. Als iemand gekke dingetjes gaat zeggen over handelingen uit het verleden die ook nog eens strafbaar zijn in tegenwoordige tijd, tjah dan hebben bedrijven weinig zin om met je te werken. Daar kan ik weinig aan doen. Van mij had het programma door mogen gaan hoor, ik hoef het niet verplicht te kijken. Maar ik mag best mijn afschuw uitspreken over die verschrikkelijke dingen die Johan heeft gezegd.
Er is niks extreems aan mijn reactie geweest, ik heb mijn afschuw uitgesproken over het verhaal van Johan. Waar ik nog steeds geen goed woord voor over heb btw. Tevens heb ik nooit maar dan ook nooit iets over tafelgasten gezegd. En al helemaal nergens gedreigd. Dat jij dit insinueert vind ik een grove schande.
Dat gezegd hebbende vind ik het dus wel jammer. Ik keek het programma altijd graag, lekker grof. Nu zitten we opgescheept met dat domme half 8. Zoetsappige ellende.
Een bespottelijke constatering en tevens grove beschuldiging. Nergens zijn mijn reacties een reden om iemand te gaan bedreigen, ik zou graag een voorbeeld van jou zien van een reactie die een dergelijke reactie van mensen uit zou lokken? Dit gaat mij te ver zeg, gatverdamme.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik insinueer dit niet, want ik heb je nergens mensen zien bedreigen, dat is dus ook niet mijn punt.
Je reacties hier op Fok in de topicreeks waren nogal heftig wat anderen weer kan aanzetten tot online bedreigingen. Niet alleen jouw reactie maar ook die van duizenden andere Nederlanders.
Waaruit blijkt dat zij onder de loep ligt? Hier insinueer je dat er iets speelt wat op dit moment onderzocht wordt. Wat is dat dan?quote:En die zoetsappige ellende, tja dat is wat “de Nederlander” wil blijkbaar. En das de consequentie van die tsunami aan maatschappelijke verontwaardiging de afgelopen dagen. Jinek is de volgende, ze lag al onder de loep vanwege haar exceptionele salaris, dit is weer een mooie manier voor RTL om haar te korten.
Op het eerste deel kom ik morgen terug, dat was meerdere malen, waarin je me zelfs persoonlijk uitschold omdat ik een andere mening had.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:16 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een bespottelijke constatering en tevens grove beschuldiging. Nergens zijn mijn reacties een reden om iemand te gaan bedreigen, ik zou graag een voorbeeld van jou zien van een reactie die een dergelijke reactie van mensen uit zou lokken? Dit gaat mij te ver zeg, gatverdamme.
[..]
Waaruit blijkt dat zij onder de loep ligt? Hier insinueer je dat er iets speelt wat op dit moment onderzocht wordt. Wat is dat dan?
Waarmee hij bevestigt dat de heren niet zelf de stekker eruit getrokken hebben.quote:Gijp: „Ons contract is vrijdagmiddag meteen ontbonden.
Volgens ’Gijp’ is het programma opgeheven door een verhaal dat niet bestaat.
Vreemde conclusie.quote:Op maandag 2 mei 2022 02:00 schreef Za het volgende:
[..]
Waarmee hij bevestig dat de heren niet zelf de stekker eruit getrokken hebben.
Het programma is opgeheven, hun contracten ontbonden. Het was dag 1 duidelijk dat ze foetsie zouden gaan.
Wat precies is er schadelijk aan?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat het programma op SBS6 stopt vind ik helemaal nog niet zo'n ramp. Keek het graag en ook bijna dagelijks. Waar ik van walg is half Nederland uit zo'n hol komt gekropen om er wat van te vinden. Die trend vind ik eigenlijk veel schadelijker voor de hele maatschappij.
Welke context kun jij hierbij bedenken waarmee dit verhaal niet zo'n ramp zou zijn?quote:Laten we wel wezen, en dat blijf ik toch verdedigen, het verhaal was misschien niet geschikt voor tv maar we kennen de context niet
Ze was, volgens Derksen, bewusteloos en kreeg niets meer mee...quote:en daarnaast weten we het helemaal niet of die mevrouw het nou onprettig vond.
Goed verhaal, lekker kort. Het hele euvel is natuurlijk dat dit door een ander naar binnen werd geduwd terwijl zij daar niet iets van kon vinden of dat überhaupt kon toestaan, of niet.quote:Toen ik mijn vriendin het fragment liet zien was het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
Mkay.quote:Dan al die mensen die van het verhaal walgen... ja ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Dat we nu schijnbaar al zover zijn dat iemand op basis van een onsmakelijk verhaal overal gecanceld moet worden. Dat iedereen net doet alsof hij/zij roomser is dan de paus. 1 misstap (inndit geval zelfs gewoon een compleet lulverhaal) en je carrière is weg. Het feit dat niemand erbij stilstaat dat zelfs dit lulverhaal elke vorm van context mist omdat Johan een punt wou maken maakt schijnbaar allemaal niet uit.quote:
Buiten dat ik het sowieso een sterk verhaal vind en ook vond, zit er nog heel wat tussen met een maat 2 dames versieren (aanname want misschien waren het gewoon al vrienden) jezelf onder laten kotsen en vervolgens een kaars naar binnen schuiven.quote:Welke context kun jij hierbij bedenken waarmee dit verhaal niet zo'n ramp zou zijn?
Ja volgens mij verteld Johan wel vaker sterke verhalen. Maar dan moet je vaker kijken dan de gebruikelijke spraakmakende fragmentjes. Daarnaast ben ik pas 32 jaar hoor, maar ik loop al lang genoeg mee om te weten dat een simpele anekdote in werkelijkheid toch vaak een andere realiteit heeft.quote:Ze was, volgens Derksen, bewusteloos en kreeg niets meer mee...
Als ik nu vertel dat ik 10 jaar geleden iemand heb vermoord moet ik dan gelijk veroordeeld worden of gaan we eerst eens kijken of het allemaal wel waar is?quote:Goed verhaal, lekker kort. Het hele euvel is natuurlijk dat dit door een ander naar binnen werd geduwd terwijl zij daar niet iets van kon vinden of dat überhaupt kon toestaan, of niet.
Roomser is dan de paus? Wat?quote:Op maandag 2 mei 2022 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat we nu schijnbaar al zover zijn dat iemand op basis van een onsmakelijk verhaal overal gecanceld moet worden. Dat iedereen net doet alsof hij/zij roomser is dan de paus.
Het gaat niet om alleen een onsmakelijk verhaal, dat is in dit topic al vaker duidelijk gemaakt. Het is de context, de mate waarin Derksen dat vervolgens bagatelliseert, het proberen te wissen door met een tegenstrijdig verhaal te komen en dan een dag later zelf slachtoffer gaan spelen. Als Derksen dit verhaal in een andere context en in een andere vorm had gegoten en ook niet zo ongelofelijk kinderachtig en dom slachtoffer was gaan spelen dan was dit niet zo uit de hand gelopen als nu.quote:1 misstap (inndit geval zelfs gewoon een compleet lulverhaal) en je carrière is weg. Het feit dat niemand erbij stilstaat dat zelfs dit lulverhaal elke vorm van context mist omdat Johan een punt wou maken maakt schijnbaar allemaal niet uit.
Maar welke context zou er dan precies kunnen zijn waarbij jij gaat denken "aha, nee, ok, daar was volstrekt niets mis mee"?quote:Buiten dat ik het sowieso een sterk verhaal vind en ook vond, zit er nog heel wat tussen met een maat 2 dames versieren (aanname want misschien waren het gewoon al vrienden) jezelf onder laten kotsen en vervolgens een kaars naar binnen schuiven.
Ongetwijfeld, maar dat is verder niet zo heel relevant. Sterke verhalen vertellen maakt je niet ineens immuun voor iedere vorm van kritiek en het is ook niet dat alle grenzen dan op magische wijze verdwijnen.quote:Ja volgens mij verteld Johan wel vaker sterke verhalen.
Als jij al je collega's vertelt wel eens een vrouw verkracht te hebben en daar op eenzelfde manier zo nonchalant over spreekt als Derksen, dat vergoeilijkt met "het was maar een jeugdzonde, iedereen doet wel eens iets doms" dan gok ik dat je collega's ook zo hun bedenkingen hebben, wat afstand van je nemen en het je aanzien en reputatie niet zo heel veel goeds doet.quote:Als ik nu vertel dat ik 10 jaar geleden iemand heb vermoord moet ik dan gelijk veroordeeld worden of gaan we eerst eens kijken of het allemaal wel waar is?
Dit verschil hoeven we toch niet uit te leggen of wel?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:57 schreef Vliegbaard het volgende:
het enige wat ze zei: "Ik heb er ook wel eens een kaars in gestopt".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |