abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2022 @ 10:13:41 #101
66582 Monolith
geniaal
pi_204595744
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Volgens mij probeert Derksen zijn broodheer te beschermen. Ook bij The Voice.

Maar ook heeft hij een paar keer aangegeven dat hij vindt dat Borsato op zeker moment weer terug mag keren. Daar ben ik het ook wel mee eens. Na het uitzitten van je straf moet het klaar zijn.

Ik denk dat Derksen oprecht meent dat de maatschappij overal wel heel hard op duikt. En dat zie ik ook wel.
Oh ik vind ook wel dat het wat overdreven is om iedereen die maar een onwelgevallige mening verkondigt van de buis te willen halen. Maar dat aantijgingen van een ersntig delict tot een vorm van op non-actief stellen leidt lijkt me niet vreemd en zeker niet nieuw, of het nou om Quincy Promes of om Johnny de Mol gaat. Dat is een hele andere kwestie. Ik denk dat er ook nog wel een andere ergernis doorheen speelt. Het beeld bestaat nogal dat een vrouw vandaag de dag maar wat kan roepen over wat jij al dan niet zou hebben gedaan en dat je dan drie jaar de bak indraait of dat je tegenwoordig schriftelijke toestemming in drievoud moet hebben voordat je aan seks met je vrouw begint. Als ik moet speculeren is dat ook wel waar het verhaal van Derksen vandaan komt: "Ach vroeger kon dit allemaal". Waarom dat relevant zou zijn voor de aantijgingen jegens de Mol die niet alleen nog een stuk ernstiger zijn, maar ook nog eens vrij recent zouden hebben plaatsgevonden is mij een raadsel, maar goed. Bovendien kon ht natuurlijk vroeger ook niet, maar gold vroeger nog veel meer dan vandaag de dag dat het steunbewijs dat noodzakelijk is eigenlijk vrijwel nooit rond te krijgen was. Door de opkomst van de smartphone en het internet wil er nog wel eens wat meer vastgelegd worden dat als bewijslast kan dienen. Desalniettemin is er naast een aantijging wel redelijk overtuigend steunbewijs nodig om tot een veroordeling te komen.
Dat maakt het ook lastig in dit soort zaken. Kijk veroordeeld word je vrijwel nooit als dader als je niet zo dom bent om dingen op schrift (dus via app / sociale media / sms / whatever) letterlijk toe te geven wat je hebt gedaan of er zelfs een filmpje of foto van maakt. En ja dan ben je voor de wet onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar voor veel mensen ben je dat dan helemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204595757
Speculeren is niet je sterkste kant.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 mei 2022 @ 10:24:20 #103
66582 Monolith
geniaal
pi_204595796
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
Speculeren is niet je sterkste kant.
Jij bent ook al jaren niet meer van de inhoudelijke discussie hè?
pi_204595797
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
Hij maakte een fout. Dan constateren we dat met zijn allen en door.
Behalve Johan zelf. Die ziet er geen fout in. Het ligt aan anderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204595821
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:05 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Wie en wat is de wokeclan ?
Dat is iedereen die het niet eens is met ouderwetse ideeën over de rol van man en vrouw in de maatschappij. Zelf heb ik nooit progressief gestemd en ben ik niet bepaald woke, maar omdat ik de uitspraken van Derksen laakbaar vind, ben ik een zuur wijf en dus woke. Zo wordt de wereld overzichtelijk gemaakt voor wie moeite heeft met complexiteit en nuances.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:28:42 #106
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204595831
quote:
4s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:13 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
'emotie', 'beide kanten'. Keurige tweet om de bingokaart mee op te vullen.
pi_204595839
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Jij bent ook al jaren niet meer van de inhoudelijke discussie hè?
It takes one..
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 mei 2022 @ 10:30:16 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204595843
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Oorspronkelijke verhaal niet goed beluisterd?
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:30:18 #109
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204595844
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:05 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Wie en wat is de wokeclan ?
Blijkbaar een heleboel mensen. In het VK bijvoorbeeld:

https://www.theguardian.c(...)e-and-social-justice

An overwhelming majority of people in the UK hold the “woke” belief that it is important to be alive to issues of race and social justice, according to a new analysis of public attitudes.

Ze zijn dan ook aan de winnende hand, als ik de klachtenparade hier mag geloven.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:31:36 #110
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204595852
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
It takes one..
Ga je nog een poging wagen om een bijdrage te leveren of heb je je er al bij neergelegd dat het toch kansloos is omdat je niet in staat bent om je ongetwijfeld fenomenale inzichten onder woorden te brengen?
  zondag 1 mei 2022 @ 10:32:39 #111
28167 matthijst
pi_204595856
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is iedereen die het niet eens is met ouderwetse ideeën over de rol van man en vrouw in de maatschappij.
Ik zou zeggen: dat is in ieder geval iedereen die meteen probeert mensen te cancellen, ofwel zelf, of door druk op werkgevers, adverteerders etc te leggen.
Alsof dat cancellen wat oplost.

"Jeu, Johan is niet meer op de radio en TV, er wordt niemand meer verkracht" *O*
pi_204595860
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
Oorspronkelijke verhaal niet goed beluisterd?
Ok, fair enough. Hij voelt zich er wel een beetje vervelend bij. Maar niet genoeg om er geen lollige anekdote van te maken tijdens zijn 'grappen en grollen met maten' uurtje.
pi_204595870
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Niet waar. Hij heeft donderdag het boetekleed aangetrokken.
pi_204595873
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is iedereen die het niet eens is met ouderwetse ideeën over de rol van man en vrouw in de maatschappij. Zelf heb ik nooit progressief gestemd en ben ik niet bepaald woke, maar omdat ik de uitspraken van Derksen laakbaar vind, ben ik een zuur wijf en dus woke. Zo wordt de wereld overzichtelijk gemaakt voor wie moeite heeft met complexiteit en nuances.
Hej, nou niet zo lafjes doen hoor.

We hebben hier met alle woke-fokkers een uitgebreide en woedende mail naar Talpa gestuurd dat Johan gecancelt MOET worden. Daar staan jouw naam en handtekening ook gewoon onder hoor.
pi_204595881
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet waar. Hij heeft donderdag het boetekleed aangetrokken.
Heb je daar een clip oid van? Want volgens mij was hij primair bezig om zijn eerdere verhaal af te zwakken.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:38:34 #116
66582 Monolith
geniaal
pi_204595904
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
It takes one..
Kom kom, ik heb hier een uitgebreide inhoudelijke discussie met VEM op basis van de inhoud en vervolgens kom jij weer met een slappe ad hominem. Maar ga er eens inhoudelijk op in. Vind jij hetgeen waar de Mol Jr. van beticht wordt dan wel iets dat je af kunt doen als een jeugdzonde?
  zondag 1 mei 2022 @ 10:39:45 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204595910
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:30 schreef EinarBoe het volgende:
Blijkbaar een heleboel mensen. In het VK bijvoorbeeld:

https://www.theguardian.c(...)e-and-social-justice

An overwhelming majority of people in the UK hold the “woke” belief that it is important to be alive to issues of race and social justice, according to a new analysis of public attitudes.

Ze zijn dan ook aan de winnende hand, als ik de klachtenparade hier mag geloven.
Dat lijkt maar zo. Dit type mensen gaat na verloop van tijd ook zichzelf ondermijnen. Op een zeker moment kunnen ze geen grip meer krijgen op mensen die in hun vijandsbeeld passen en richten ze zich op elkaar. Er zijn namelijk altijd mensen van hun eigen clan die hun gebreken op een zeker moment zullen openbaren. Dan wordt duidelijk dat zij zelf ook niet aan het verheven morele kompas voldoen en worden ook zij uitgekotst. En dan gaan ze dus in eigen vlees snijden. Je ziet dat bij jonge partijen ook vaak.

En het probleem wordt ook verergerd omdat de lat steeds hoger wordt gelegd door mensen die nog hoger in de pikorde willen komen. Hoe correcter je bent hoe meer aanzien je per slot van rekening hebt.

Een koninkrijk dat gebaseerd is op veroordeling en waarin geen ruimte meer is voor vergeving zal nooit stand houden.
pi_204595916
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:32 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: dat is in ieder geval iedereen die meteen probeert mensen te cancellen, ofwel zelf, of door druk op werkgevers, adverteerders etc te leggen.

"Jeu, Johan is niet meer op de radio en TV, er wordt niemand meer verkracht" *O*
Zulke opmerkingen slaan misschien nog ergens op als het om het verkondigen van meningen gaat, maar niet als het gaat om een relaas gaat van strafbare feiten. Da's een essentieel verschil. Of zou je zeggen dat Casper van W. bijvoorbeeld is 'gecanceld'?
pi_204595917
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat lijkt maar zo. Dit type mensen gaat na verloop van tijd ook zichzelf ondermijnen. Op een zeker moment kunnen ze geen grip meer krijgen op mensen die in hun vijandsbeeld passen en richten ze zich op elkaar. Er zijn namelijk altijd mensen van hun eigen clan die hun gebreken op een zeker moment zullen openbaren. Dan wordt duidelijk dat zij zelf ook niet aan het verheven morele kompas voldoen en worden ook zij uitgekotst. En dan gaan ze dus in eigen vlees snijden. Je ziet dat bij jonge partijen ook vaak.

En het probleem wordt ook verergerd omdat de lat steeds hoger wordt gelegd door mensen die nog hoger in de pikorde willen komen. Hoe correcter je bent hoe meer aanzien je per slot van rekening hebt.

Een koninkrijk dat gebaseerd is op veroordeling en waarin geen ruimte meer is voor vergeving zal nooit stand houden.
Zozo, bewustwording over racisme is nu al woke ja?
  zondag 1 mei 2022 @ 10:44:26 #120
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204595947
quote:

[..]
Dat lijkt maar zo.
Fenomenale redenering. Geen speld tussen te krijgen! Een onderzoek uitgevoerd, maar 'het lijkt maar zo'. Welke leerstoel bekleed je ondertussen, dit is een baanbrekende gedachtegang in de sociologie.
pi_204595950
quote:

Alleen was er bij Derksen wel degelijk ruimte voor vergeving. Hij heeft die kans nota bene twee keer gehad in het programma zelf.
pi_204595960
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Heb je daar een clip oid van? Want volgens mij was hij primair bezig om zijn eerdere verhaal af te zwakken.
Nee, maar de aflevering is vast ergens terug te kijken.

Ik ben ook echt niet de enige die vond dat hij echt het boetekleed aantrok zag ik bij de talkshows. En er zijn ook mensen die hem alleen maar de slachtofferrol zagen pakken.

Maar goed, zo hebben ook heel veel mensen niet meegekregen dat zelfs dinsdag na het uit de bocht vliegen Johan afstand nam van seksueel misbruik en dat veroordeelde.

Sommigen willen nu eenmaal denken dat VI een aaneenschakeling is van beledigen van minderheden.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:47:36 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204595972
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Alleen was er bij Derksen wel degelijk ruimte voor vergeving. Hij heeft die kans nota bene twee keer gehad in het programma zelf.
Hou jezelf en je achterhoede maar voor de gek. Ontkenning doet daarbij wonderen.

Maar dat wil niet zeggen dat mensen die wakker zijn niet zien en weten wat er werkelijk aan de hand is.

pi_204595985
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Zozo, bewustwording over racisme is nu al woke ja?
Nee, natuurlijk niet. Maar wat wel heel woke is, is overal racisme in zien.

Maar waarom hebben we het weer over woke? Het gaat hier om de cancel cultuur of als je dat niet wil accepteren: het hanteren van de botte bijl naar aanleiding van verontwaardiging bij een deel van het volk, waardoor adverteerders, radiostations, schouwburgen, enz. zich gedwongen voelen om direct een standpunt in te nemen.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:50:11 #125
28167 matthijst
pi_204595999
quote:

[..]
Domme redenatie.

"maar niet als het gaat om een relaas gaat van strafbare feiten.", zeg je net nog,

Maar als hij sorry had gezegd dan was hij vergeven? _O-
"Ja, OK, hij bekende een verkrachting, maar hij zei sorry, dus het is wel goed zo."
pi_204596001
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:47 schreef Tengano het volgende:

Maar dat wil niet zeker dat mensen die wakker zijn niet zien en weten wat er werkelijk aan de hand is.
Dus nu ben ik niet woke? ;(
pi_204596005
quote:

[..]
1x. Hij was donderdag al in de loop van de dag vele dienstbetrekkingen kwijtgeraakt.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:51:56 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204596022
quote:

[..]
Hij heeft die kans…

Dat bepaal jij niet, en de maatschappij ook niet. Heksenjacht.
pi_204596051
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
1x. Hij was donderdag al in de loop van de dag vele dienstbetrekkingen kwijtgeraakt.
De voorlaatste uitzending was ook georkestreerd met rehabilitatie als doel, aldus Römer.
pi_204596061
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

Ik denk dat Derksen oprecht meent dat de maatschappij overal wel heel hard op duikt. En dat zie ik ook wel.
Ja die verharde maatschappij krijg je vanzelf als kadootje na vele jaren het neoliberale beleid gehad te hebben. Hoeveel heeft rechts de afgelopen decennia wel niet zitten te roeptoeteren bijvoorbeeld over de theedrink aanpak van links en dat het allemaal harder aangepakt moest worden. De toeslagen affaire ook weer een schrijnend voorbeeld. En zo kunnen we er nog wel tig opnoemen waarbij het harde beleid zich nu opeens wreekt omdat er een verharde maatschappij is ontstaan. Korte termijn visie van populistische neoliberalen was het.
pi_204596064
quote:
4s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:13 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
En hij is alweer verwijderd. Bizar dat het veroordelen van lachen om een al dan niet verzonnen verkrachting links of rechts zou zijn.
pi_204596069
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
Domme redenatie.

"maar niet als het gaat om een relaas gaat van strafbare feiten.", zeg je net nog,

Maar als hij sorry had gezegd dan was hij vergeven? _O-
"Ja, OK, hij bekende een verkrachting, maar hij zei sorry, dus het is wel goed zo."
Ruimte krijgen voor vergeving is niet hetzelfde als vergeven worden. Dat is onder andere afhankelijk van hetgeen je opbiecht en hoe geloofwaardig je verhaal is. Dat is nogal wiedes.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:57:22 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204596071
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
De voorlaatste uitzending was ook georkestreerd met rehabilitatie het redden en veiligstellen van de reclame-inkomsten als doel, aldus Römer.

We zijn immers een commercieel bedrijf en geen geloofsgemeenschap aldus Römer.
FTFY
pi_204596079
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja die verharde maatschappij krijg je vanzelf als kadootje na vele jaren het neoliberale beleid gehad te hebben. Hoeveel heeft rechts de afgelopen decennia wel niet zitten te roeptoeteren bijvoorbeeld over de theedrink aanpak van links en dat het allemaal harder aangepakt moest worden. De toeslagen affaire ook weer een schrijnend voorbeeld. En zo kunnen we er nog wel tig opnoemen waarbij het harde beleid zich nu opeens wreekt omdat er een verharde maatschappij is ontstaan. Korte termijn visie van populistische neoliberalen was het.
Precies. 30 jaar neoliberalisme heeft hartstikke veel kapot gemaakt.
pi_204596084
quote:

[..]
Dus nu is het niet de schuld van 'woke' maar van het neoliberalisme? Fucking hell, het is nauwelijks bij te houden.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:00:13 #136
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204596093
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hij heeft die kans…

Dat bepaal jij niet, en de maatschappij ook niet. Heksenjacht.
???
Je weet dat deze uitspraak nergens op slaat?
pi_204596107
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dus nu is het niet de schuld van 'woke' maar van het neoliberalisme? Fucking hell, het is nauwelijks bij te houden.
Die verharde maatschappij waar de populistsche neoliberalen nu zelf over zitten te klagen weldegelijk. Oogst wat je zaait.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:03:27 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204596114
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, zo werkt het niet. We hebben al een tijdje een OM en een rechter, maar nog niet zo lang Cancel culture. De eerste twee passen bij een ontwikkelde samenleving; CC is iets dat meer bij de Middeleeuwen hoort.
Cancel culture is weinig anders dan "stemmen met je voeten" en anderen bewegen datzelfde te doen. Dat past meer bij een moderne neoliberale samenleving dan in de middeleeuwen, waar koppen letterlijk rolden naar aanleiding van volksgerichten.

Ik stel die twee (OM/rechter en CC) dan ook niet gelijk, ik beweer juist dat CC plaatsvindt onafhankelijk van de rechter op morele argumenten en dat de morele grond "je kunt een veroordeelde geen programma laten presenteren" waarbij de aard van die veroordeling ingekapseld is die veroordeling slechts een argument is binnen dat bredere morele raamwerk en dat daarom het cancelen van Grace/Wahib/Lil Kleine niet wezenlijk anders is dan het cancellen van Derksen. Merk ook op dat het me hier niet gaat om de schuldvraag.

Overigens ben ik helemaal niet voor het van de buis halen van Derksen maar wel van mening dat hij net iets dieper en oprechter door het stof had gemoeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 01-05-2022 11:08:34 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:04:26 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204596122
quote:

[..]
Je snapt het niet: woke is alles waar jouw onderbuik driftig van gaat borrelen.
Huilen dan.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:05:01 #140
66582 Monolith
geniaal
pi_204596124
Derksen is gewoon het schoolvoorbeeld van iemand die 'zegt wat ie denkt', maar een stuk meer zegt dan ie denkt. Bij dat soort figuren is het ook standaard dat ze er prat op gaan dat ze zich de mond niet laten snoeren, maar vervolgens heel hard gaan lopen janken als ze kritiek of weerwoord krijgen, zeggen dat ze weer vreselijk verkeerd begrepen worden, letterlijk ontkennen wat ze gezegd hebben zonder enige verklaring waarom ze plots opeens iets heel anders beweren en ga zo maar door. Maar goed, het is ook geen wonder dat Mark "geen actieve herinnering" Rutte alweer bijna 12 jaar premier van dit land is.
pi_204596151
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:05 schreef Monolith het volgende:
Derksen is gewoon het schoolvoorbeeld van iemand die 'zegt wat ie denkt', maar een stuk meer zegt dan ie denkt. Bij dat soort figuren is het ook standaard dat ze er prat op gaan dat ze zich de mond niet laten snoeren, maar vervolgens heel hard gaan lopen janken als ze kritiek of weerwoord krijgen, zeggen dat ze weer vreselijk verkeerd begrepen worden, letterlijk ontkennen wat ze gezegd hebben zonder enige verklaring waarom ze plots opeens iets heel anders beweren en ga zo maar door. Maar goed, het is ook geen wonder dat Mark "geen actieve herinnering" Rutte alweer bijna 12 jaar premier van dit land is.
precies dit dus.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:17:05 #142
117098 Hathor
Effe niet
pi_204596204
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, fair enough. Hij voelt zich er wel een beetje vervelend bij. Maar niet genoeg om er geen lollige anekdote van te maken tijdens zijn 'grappen en grollen met maten' uurtje.
Ja, en dat was dom en geeft hij ook gewoon toe, hij heeft het over een uitglijder.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:18:38 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_204596214
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:38 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kom kom, ik heb hier een uitgebreide inhoudelijke discussie met VEM op basis van de inhoud en vervolgens kom jij weer met een slappe ad hominem. Maar ga er eens inhoudelijk op in. Vind jij hetgeen waar de Mol Jr. van beticht wordt dan wel iets dat je af kunt doen als een jeugdzonde?
Dat lijkt me meer op een strafbaar feit, een zedendelict. Als het waar is uiteraard.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:21:54 #144
66582 Monolith
geniaal
pi_204596246
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat lijkt me meer op een strafbaar feit, een zedendelict. Als het waar is uiteraard.
Het is net zo goed een zedendelict als wat Derksen initieel beweerde, beiden strafbaar onder artikel 243 Sr.
En door de wijze waarop Derksen het bagatelliseert met een eigen verhaal van vergelijkbare strekking geeft ie dus duidelijk aan dat ie niet het waarheidsgehalte in twijfel trekt, maar de ernst van de aantijging. Ik vind dat vrij curieus, maar kennelijk is dat voor velen volstrekt normaal.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:30:28 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204596313
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:17 schreef Hathor het volgende:
Ja, en dat was dom en geeft hij ook gewoon toe, hij heeft het over een uitglijder.
Dat heeft hij meerdere keren gezegd inderdaad, maar dat wil de clan niet horen. Die moet de woorden sorry en excuses horen en dus is er vastgesteld dat Johan weer niet aan 'het morele kompas' voldoet en gaan ze wederom voor de kill. Net als haaien die ook op kilometers afstand een druppel bloed kunnen ruiken. 1 foutje wat ze menen te vinden en je wordt gelynched. En het engste is, ze hebben er nog plezier in ook :X
pi_204596316
quote:

[..]
Eens.

(Had je niet gedacht hè?)
  zondag 1 mei 2022 @ 11:31:20 #147
117098 Hathor
Effe niet
pi_204596322
Akyol word nu ook al bedreigd. |:(
pi_204596332
quote:

[..]
Het plakplaatje interesseert mij niet. Het is wel een feit dat vooral partijen als de VVD en het CDA vol op het orgel van vergelding zijn gegaan, wat natuurlijk ook weer voortkomt uit met name de hoek waar men inderdaad zeikt over theedrinken en flutstrafjes.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:58:25 #149
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204596503
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
???
Je weet dat deze uitspraak nergens op slaat?
Nee, Johan bepaalt zelf wel wanneer, hoe en tegen wie die excuses maakt, de opmerking dat hij twee kansen had slaat inderdaad nergens op. Wie bepaald dat?
pi_204596514
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Maar maakt dat Johan dan ook woke?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')