abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204595155
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:04 schreef Stepperoller het volgende:
Ik postte dat fragment als eerste in deze reeks toen iemand Jinek een deuger noemde als bewijs dat ze dat absoluut niet is.

En sindsdien is het vooral gekaapt door 'ja maar hunnie' jankers.
Yep, dit wordt nu te pas en te onpas gebruikt om Derksen schijnbaar vrij te pleiten. Ja maar hunnie doen het ook blablabla.
Derksen heeft gewoon een grote uitglijder gemaakt (of het nu echt gebeurd is of niet) en daar wordt hij terecht op aangesproken. Hij heeft zelf daarna de handdoek gegooid, hij cancelt zichzelf daardoor.
Maar geen nood, in het nieuwe seizoen is hij gewoon weer te zien. Derksen wisselt meer van besluiten dan van onderbroek/
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204595160
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Graag gedaan. Hypocrisie van woke kan niet vaak genoeg inzichtelijk worden gemaakt.
Ik stel voor het op te nemen in de OP bij het volgende deel.
Ik heb ook helemaal niets met woke, D'66 etc. maar haal gewoon eens die plaat voor je kop vandaan en kijk sec naar het geval Derksen zonder allerlei andere zaken erbij te halen om het blijkbaar goed te praten.
pi_204595162
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:12 schreef Pedroso het volgende:

[..]
[..]
Yep, dit wordt nu te pas en te onpas gebruikt om Derksen schijnbaar vrij te pleiten.
Dat is jouw interpretatie. Ik pleit Derksen niet vrij. Ik wil gelijke monniken gelijke kappen.
pi_204595167
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Ik heb ook helemaal niets met woke, D'66 etc. maar haal gewoon eens die plaat voor je kop vandaan en kijk sec naar het geval Derksen zonder allerlei andere zaken erbij te halen om het blijkbaar goed te praten.
Wederom jouw interpretatie. Ik praat helemaal niets goed.
pi_204595176
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wederom jouw interpretatie. Ik praat helemaal niets goed.
Constatering, je bent drukker bezig met andere zaken dan met het onderwerp waar het hier om gaat.
pi_204595188
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:20 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Constatering, je bent drukker bezig met andere zaken dan met het onderwerp waar het hier om gaat.
Lol. Alsof users van elkaar weten waar ze zich meer of minder mee bezig houden. Alsof er geen 17 voorgaande delen zijn geweest. Hou toch op met deze sneue frame poging.
pi_204595201
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Alsof users van elkaar weten waar ze zich meer of minder mee bezig houden. Alsof er geen 17 voorgaande delen zijn geweest. Hou toch op met deze sneue frame poging.
Ben ik nu ook woke ?
  zondag 1 mei 2022 @ 08:29:48 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204595205
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 07:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Aanranding van een man is wel kei grappig en wordt hartelijk om gelachen op nationale tv bij een talkshow met vele gasten.

[ twitter ]
En wat vind je van hoe deze kaars-anekdote werd gebracht en hoe daar door de gasten aan tafel op gereageerd werd?
Huilen dan.
pi_204595212
quote:

[..]
Yep, dit wordt nu te pas en te onpas gebruikt om Derksen schijnbaar vrij te pleiten. Ja maar hunnie doen het ook blablabla.
Derksen heeft gewoon een grote uitglijder gemaakt (of het nu echt gebeurd is of niet) en daar wordt hij terecht op aangesproken. Hij heeft zelf daarna de handdoek gegooid, hij cancelt zichzelf daardoor.
Maar geen nood, in het nieuwe seizoen is hij gewoon weer te zien. Derksen wisselt meer van besluiten dan van onderbroek/
Het is wat dat betreft ook wel zonde als Derksen niet meer in de media verschijnt. Ik vind juist het feit dat hetgeen hij riep kennelijk helemaal niet gebeurd is veel interessanter. Wat bezielt zo'n man om een zedendelict te verzinnen om een vermeend zedendelict van Johnny de Mol goed te praten? Waarom voelde hij de behoefte om een dag later met een heel ander verhaal op de proppen te komen?
Zou interessant zijn als iemand die vragen aan hem voorlegt, maar ook al zou hij op TV blijven, dan is die kans helaas klein.Derksen is natuurlijk de ultieme safe spacer die enkel veilig tussen z'n voetbalvriendjes gaat zitten en zeer zeker niet bijvoorbeeld eens gezellig op bezoek bij een kritische interviewer. Hij predikt liever vanaf de kansel in z'n eigen kerk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204595261
quote:

[..]
Toch wel verontrustend dat jij het onderbroek schema van een behaarde man kent.
pi_204595272
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is wat dat betreft ook wel zonde als Derksen niet meer in de media verschijnt. Ik vind juist het feit dat hetgeen hij riep kennelijk helemaal niet gebeurd is veel interessanter. Wat bezielt zo'n man om een zedendelict te verzinnen om een vermeend zedendelict van Johnny de Mol goed te praten? Waarom voelde hij de behoefte om een dag later met een heel ander verhaal op de proppen te komen?
Zou interessant zijn als iemand die vragen aan hem voorlegt, maar ook al zou hij op TV blijven, dan is die kans helaas klein.Derksen is natuurlijk de ultieme safe spacer die enkel veilig tussen z'n voetbalvriendjes gaat zitten en zeer zeker niet bijvoorbeeld eens gezellig op bezoek bij een kritische interviewer. Hij predikt liever vanaf de kansel in z'n eigen kerk.
Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Gewoon een kroeggrap omgebouwd naar een ‘bekenning’ bedoeld om JdMJr een beetje uit de wind te houden. Alleen bleek die wind vervolgens te draaien en een storm te worden. Maar goed, dat had iets te maken met de stupiditeit van het verhaaltje en ook de stupiditeit van de vergelijking (iemand misbruiken met behulp van GHB is hoe je het ook wendt of keert geen jeugdzonde, maar een doelbewust gepleegd ernstig misdrijf).
pi_204595276
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat vind je van hoe deze kaars-anekdote werd gebracht en hoe daar door de gasten aan tafel op gereageerd werd?
Dat heb ik in deel 1 al aangegeven.
Maar speciaal voor jou een samenvatting; schandalig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2022 08:51:18 ]
pi_204595281
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch wel verontrustend dat jij het onderbroek schema van een behaarde man kent.
Terwijl ik normaliter weinig weet van behaarde mannen.
pi_204595287
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Terwijl ik normaliter weinig weet van behaarde mannen.
Jij valt op kale bejaarden? Dat is wel handig, die zijn er in overvloed!
pi_204595288
Het is wat zeg, 18 delen :')
  zondag 1 mei 2022 @ 08:59:55 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204595309
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Graag gedaan. Hypocrisie van woke kan niet vaak genoeg inzichtelijk worden gemaakt.
Ik stel voor het op te nemen in de OP bij het volgende deel.
Ja, omgekeerd waren de mensen die nu het felst tegen de 'cancel culture' ageren het hardst aan het juichen toen alle boekingen van Glennis Grace, Boef en Bilal Wahib werden afgezegd. Hypocrisie is er dus van twee kanten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 1 mei 2022 @ 09:00:39 #67
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204595310
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Gewoon een kroeggrap omgebouwd naar een ‘bekenning’ bedoeld om JdMJr een beetje uit de wind te houden. Alleen bleek die wind vervolgens te draaien en een storm te worden. Maar goed, dat had iets te maken met de stupiditeit van het verhaaltje en ook de stupiditeit van de vergelijking (iemand misbruiken met behulp van GHB is hoe je het ook wendt of keert geen jeugdzonde, maar een doelbewust gepleegd ernstig misdrijf).
GHB?
Dit, dus.
  Miss 200.000.000! zondag 1 mei 2022 @ 09:01:40 #68
367000 roos94
pi_204595316
Weten we inmiddeld al wat een duizenduren kaars is, google weet het namelijk niet. Of is het Grolloos dialect?
pi_204595329
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Gewoon een kroeggrap omgebouwd naar een ‘bekenning’ bedoeld om JdMJr een beetje uit de wind te houden.
Ja dat is de vraag die ik stel, niet het antwoord.

quote:
Alleen bleek die wind vervolgens te draaien en een storm te worden.
Maar we hebben het hier toch over Johan 'Ik laat me de mond niet snoeren' Derksen? Als je dan zo rechtlijnig bent, waarom trek je je woorden dan een dag later weer in?

quote:
Maar goed, dat had iets te maken met de stupiditeit van het verhaaltje en ook de stupiditeit van de vergelijking (iemand misbruiken met behulp van GHB is hoe je het ook wendt of keert geen jeugdzonde, maar een doelbewust gepleegd ernstig misdrijf).
Nee precies, het is een vrij serieuze aantijging. Kijk als je de Mol nou verdedigt met het feit dat het hier slechts aantijgingen betreft en geen veroordeling en het derhalve nog veel te vroeg is om zo iemand dan maar gelijk de nek om te draaien dan maak je nog een zinnig punt. Maar wat Derksen hier deed was specifiek de aantijging bagatelliseren en afdoen als een 'jeugdzonde', maar zoals je zegt is iemand drogeren en verkrachten toch niet iets wat iemand met meer dan twee hersencellen af kan doen als een jeugdzonde. Ik bedoel het was niet alsof mijn ouders vroeger zeiden: 'Alsjeblieft jongen, hier heb je een condoom en een flesje GHB, doe je wel een beetje rustig aan vanavond?'.
pi_204595331
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
GHB?
Dat is hetgeen waar de Mol van wordt beticht.
pi_204595335
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:01 schreef roos94 het volgende:
Weten we inmiddeld al wat een duizenduren kaars is, google weet het namelijk niet. Of is het Grolloos dialect?
Ik ken het wel, zo noemden ze het in de kerk waar ik opgroeide ook. Volgens mij is het hetzelfde als een mammoetkaars
-nee-
pi_204595345
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, omgekeerd waren de mensen die nu het felst tegen de 'cancel culture' ageren het hardst aan het juichen toen alle boekingen van Glennis Grace, Boef en Bilal Wahib werden afgezegd. Hypocrisie is er dus van twee kanten.
No shit sherlock. Vandaar dat het ook elke keer aangekaart moet worden.
pi_204595365
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Glennis Grace werd gearresteerd, heeft vastgezeten en er is aangifte gedaan. Laat dit over aan het OM en de rechter. Wat mij betreft mag ze gewoon optreden, en het is aan haar fans of ze naar zo'n optreden gaan kijken.

De anderen ken ik niet.

Bij Rai Vloet - voetballer die iemand onder invloed doodreed en daar over loog. Ook hier is het aan het OM en de rechter om tot een besluit te komen. Gezien de ernst van het misdrijf en het feit dat hij vastzit (zat?) is het prima data hij niet meer mag voetballen.

Dat cancellen is iets dat door een meute wordt geïnstigeerd. Een modern day lynchpartij waar geen doden vallen, maar waar wel een oordeel wordt geveld waardoor iemand een Berufsverbot krijgt en niet meer aan de slag kan. Het is niet aan die lynchmob om een oordeel te vellen. Daar hebben wij een OM en een rechter voor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204595370
En Glennis Grace treedt gewoon nog op? En dan houdt ze zo'n cringepraatje vooraf over hoe heftig de gebeurtenissen voor haar waren en dat ze een vechtershart heeft en blablabla. Dus niet alle boekingen zijn afgezegd.
pi_204595371
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
GHB?
Ja, dat is waar de tweede aanklacht om gaat. Tenminste, dat heb ik ergens gelezen.

En dat lijkt mij toch een zeer zwaar misdrijf als het waar is.
pi_204595377
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:01 schreef roos94 het volgende:
Stompe kaars die een cm of 20 dik is volgens mij.
pi_204595379
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat is waar de tweede aanklacht om gaat. Tenminste, dat heb ik ergens gelezen.

En dat lijkt mij toch een zeer zwaar misdrijf als het waar is.
quote:
Johnny de Mol stopt voorlopig met zijn talkshow HLF8 omdat hij door een vrouw wordt beschuldigd van seksueel misbruik.

[..]

De presentator zei in zijn verklaring dat hij deze week van de beschuldiging hoorde. Volgens De Telegraaf heeft het incident zich enkele jaren geleden voorgedaan. Een vrouw zou door De Mol zijn gedrogeerd met GHB en daarna seksueel zijn misbruikt in een hotel. Een stichting die zich bezighoudt met seksueel misbruik zou De Mol om opheldering hebben gevraagd, zegt zijn advocaat Peter Plasman tegen de krant.
nu

Hoe je dat kunt afdoen als een jeugdzonde is mij ook een raadsel. Tenzij je totaal ongeïnformeerd uit je nek lulde, wat in het geval van Derksen ook niet volstrekt ondenkbaar is. :P
pi_204595406
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is de vraag die ik stel, niet het antwoord.
[..]
Maar we hebben het hier toch over Johan 'Ik laat me de mond niet snoeren' Derksen? Als je dan zo rechtlijnig bent, waarom trek je je woorden dan een dag later weer in?
[..]
Nee precies, het is een vrij serieuze aantijging. Kijk als je de Mol nou verdedigt met het feit dat het hier slechts aantijgingen betreft en geen veroordeling en het derhalve nog veel te vroeg is om zo iemand dan maar gelijk de nek om te draaien dan maak je nog een zinnig punt. Maar wat Derksen hier deed was specifiek de aantijging bagatelliseren en afdoen als een 'jeugdzonde', maar zoals je zegt is iemand drogeren en verkrachten toch niet iets wat iemand met meer dan twee hersencellen af kan doen als een jeugdzonde. Ik bedoel het was niet alsof mijn ouders vroeger zeiden: 'Alsjeblieft jongen, hier heb je een condoom en een flesje GHB, doe je wel een beetje rustig aan vanavond?'.
Kijk, over dat laatste zijn we het sowieso eens, dat lijkt mij niet eens iets waar je over van mening kan verschillen.

Het probleem van Johan is dat hij kennelijk mist dat die anekdote echt totaal niet kan. Ieder normaal mens had de volgende dag gewoon gezegd: jongens, ik zocht naar een bruikbaar voorbeeld en aangezien ik een stuk braver ben dan ik mij hier vaak heb voorgedaan heb ik gewoon een kroegverhaal hier opgelepeld alsof ik het zelf heb gedaan.

Mijn punt wat ik probeerde te maken was x en door dit bravoureverhaaltje sneeuwde niet alleen mijn punt onder, het was achteraf bezien ook nog enorm kwetsend voor slachtoffers van seksueel misbruik en dat spijt mij heel erg.

Maar goed, zo zit Johan niet in elkaar.
pi_204595441
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
nu

Hoe je dat kunt afdoen als een jeugdzonde is mij ook een raadsel. Tenzij je totaal ongeïnformeerd uit je nek lulde, wat in het geval van Derksen ook niet volstrekt ondenkbaar is. :P
Ja, ik snap dat ook allemaal niet. Ofwel die JdMJr is onschuldig en is de verdediging dat het om een anonieme aangifte gaat die wordt ontkent gewoon prima. Ofwel hij is schuldig en dan valt het op geen enkele manier goed te praten. Dan kun je zelfs als JdMJr vergeten dat je ooit nog terug kan komen op TV.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:31:00 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204595443
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk, over dat laatste zijn we het sowieso eens, dat lijkt mij niet eens iets waar je over van mening kan verschillen.

Het probleem van Johan is dat hij kennelijk mist dat die anekdote echt totaal niet kan. Ieder normaal mens had de volgende dag gewoon gezegd: jongens, ik zocht naar een bruikbaar voorbeeld en aangezien ik een stuk braver ben dan ik mij hier vaak heb voorgedaan heb ik gewoon een kroegverhaal hier opgelepeld alsof ik het zelf heb gedaan.

Mijn punt wat ik probeerde te maken was x en door dit bravoureverhaaltje sneeuwde niet alleen mijn punt onder, het was achteraf bezien ook nog enorm kwetsend voor slachtoffers van seksueel misbruik en dat spijt mij heel erg.

Maar goed, zo zit Johan niet in elkaar.
En daarom heeft hij zijn hand dus overspeeld. De vorige keren ophef gingen om meningen die niet iedereen welgevallig waren. En dat hoeft ook niet. Daar hoef je ook geen excuses voor aan te bieden. Maar dit was zo fout dat je wel door het stof niet om te laten merken dat je dat achteraf weet. En als je dat achteraf niet weet, mankeert er echt iets aan je morele kompas. En als je dat wel weet, maar uit koppigheid niet toe wil geven, is dat ook behoorlijk triest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 mei 2022 @ 09:37:50 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204595484
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Glennis Grace werd gearresteerd, heeft vastgezeten en er is aangifte gedaan. Laat dit over aan het OM en de rechter. Wat mij betreft mag ze gewoon optreden, en het is aan haar fans of ze naar zo'n optreden gaan kijken.

De anderen ken ik niet.

Bij Rai Vloet - voetballer die iemand onder invloed doodreed en daar over loog. Ook hier is het aan het OM en de rechter om tot een besluit te komen. Gezien de ernst van het misdrijf en het feit dat hij vastzit (zat?) is het prima data hij niet meer mag voetballen.

Dat cancellen is iets dat door een meute wordt geïnstigeerd. Een modern day lynchpartij waar geen doden vallen, maar waar wel een oordeel wordt geveld waardoor iemand een Berufsverbot krijgt en niet meer aan de slag kan. Het is niet aan die lynchmob om een oordeel te vellen. Daar hebben wij een OM en een rechter voor.
Ook een door de rechter veroordeelde beroepsmatig cancellen valt natuurlijk gewoon onder cancel cultuur. Cancel culture is het op morele gronden oproepen tot een Berufsverbot en "je kunt toch een veroordeelde niet een programma laten presenteren/zingen/etc" is natuurlijk ook gewoon een morele grond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204595503
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daarom heeft hij zijn hand dus overspeeld. De vorige keren ophef gingen om meningen die niet iedereen welgevallig waren. En dat hoeft ook niet. Daar hoef je ook geen excuses voor aan te bieden. Maar dit was zo fout dat je wel door het stof niet om te laten merken dat je dat achteraf weet. En als je dat achteraf niet weet, mankeert er echt iets aan je morele kompas. En als je dat wel weet, maar uit koppigheid niet toe wil geven, is dat ook behoorlijk triest.
Nog steeds geen reden om hem op straat te zetten vind ik.

Hij maakte een fout. Dan constateren we dat met zijn allen en door.

Het programma is er ook niet als moreel kompas, maar juist omdat daar af en toe buiten de lijntjes wordt gekleurd.

Wat ook niet helpt is dat veel mensen oordelen aan de hand van een fragment. Kijk je wel geregeld, dan weet je dat er de afgelopen maanden daar aan tafel, ook door Johan, zeer afkeurend is gesproken over alle zaken die gespeeld hebben over the voice en aanverwante schandalen en ze zich heel duidelijk uitgesproken hebben tegen seksueel misbruik.

Dus de gedachte dat de heren dat allemaal wel ok vinden is onterecht en net zo goed een gebrek aan informatie. En dat is het nadeel van dat meteen maar oproepen tot het programma van de buis halen. Geen tijd nemen om maar eens even goed te kijken wat er nu echt aan de hand is.

Het programma wordt weggezet als racistisch, vrouwenhaat, transfoob, anti homo, enz. Maar ik heb geregeld gekeken en dat is gewoon niet waar. Absoluut niet!
  zondag 1 mei 2022 @ 09:42:47 #83
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204595511
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook een door de rechter veroordeelde beroepsmatig cancellen valt natuurlijk gewoon onder cancel cultuur. Cancel culture is het op morele gronden oproepen tot een Berufsverbot en "je kunt toch een veroordeelde niet een programma laten presenteren/zingen/etc" is natuurlijk ook gewoon een morele grond.
En dan nog is er het verschil dat Johan Derksen zijn eigen praatprogramma had waarin hij dagelijks een uur lang het middelpunt vormde. Al die andere figuren die hier er bij de haren bijgesleept worden (want whataboutisms!!!) zijn sowieso alleen maar sporadisch op tv.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:43:08 #84
236264 crew  capricia
pi_204595516
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:17 schreef Stepperoller het volgende:
En Glennis Grace treedt gewoon nog op? En dan houdt ze zo'n cringepraatje vooraf over hoe heftig de gebeurtenissen voor haar waren en dat ze een vechtershart heeft en blablabla. Dus niet alle boekingen zijn afgezegd.
Bij Johan ook niet. :)
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204595524
quote:

[..]
Toch is dat wat anders. Moraliteit is sowieso veel breder dan strafrechtelijk en zeker bij een recente zaak ben je even uit de gratie. Nadat je je straf hebt uitgezeten is terugkeer weer prima mogelijk. Althans, zou het moeten zijn.
pi_204595529
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het programma is er ook niet als moreel kompas, maar juist omdat daar af en toe buiten de lijntjes wordt gekleurd.

Wat ook niet helpt is dat veel mensen oordelen aan de hand van een fragment. Kijk je wel geregeld, dan weet je dat er de afgelopen maanden daar aan tafel, ook door Johan, zeer afkeurend is gesproken over alle zaken die gespeeld hebben over the voice en aanverwante schandalen en ze zich heel duidelijk uitgesproken hebben tegen seksueel misbruik.

Dus de gedachte dat de heren dat allemaal wel ok vinden is onterecht en net zo goed een gebrek aan informatie. En dat is het nadeel van dat meteen maar oproepen tot het programma van de buis halen. Geen tijd nemen om maar eens even goed te kijken wat er nu echt aan de hand is.

Het programma wordt weggezet als racistisch, vrouwenhaat, transfoob, anti homo, enz. Maar ik heb geregeld gekeken en dat is gewoon niet waar. Absoluut niet!
Maar ik ben dan nog steeds oprecht benieuwd wat je bezielt om de aantijgingen jegens de Mol dan te bagatelliseren. Is het dan simpelweg dat hij 'de Mol wel een sympathieke jongen vindt' en die types bij de Voice maar heel eng?
  zondag 1 mei 2022 @ 09:48:58 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204595554
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Let op mensen, het morele kompas gaat het vooral om. En dat wordt door 1 deel van het volk bepaald en geeikt. En mocht je daar niet aan voldoen dan krijg je automatisch een behandeling die vergelijkbaar is met een Joran van der Sloot. Je wordt door 'iedereen' uitgekotst en veroordeeld en komt nergens meer aan de bak en er wordt bijgezegd dat dat vooral je eigen keuze is.

Geen moslimgrappen dus meer zoals we dat al een tijdje gewend waren en de vrijheid verder is ingeperkt, maar ook deze nieuwe beweging doet daar nog een royale schep bovenop.

Hoedt u zelf dus, let op uw woorden en hou vooral nauwlettend in de gaten wat de actuele stand van het morele kompas is.
  zondag 1 mei 2022 @ 09:49:34 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204595558
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 05:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Triest verhaal van die man (geen idee wie het is). Mijn inziens absoluut meerdere grenzen over gegaan. Erg treurig dat Jinek en Pechtold hier zo dom bij zitten te grinniken.

Okee en nu?
Selectieve verontwaardiging gaat aan je voorbij?
Dezelfde clan die nu zit te schuimbekken om een verhaal van Derksen was/is stil bij dat verhaal in Jinek. Sterker: Jinek vroeg specifiek om dat "mooie verhaal" :')
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:49:43 #89
5428 crew  miss_sly
pi_204595559
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze zijn zelf gestopt.

En het grootste probleem is dat er werd geconstateerd dat hij een fout heeft gemaakt en hij dat zelf niet ruiterlijk toe wil geven. Dat hij zich in de slachtofferrol draait. Hij had woensdag de schade enorm kunnen beperken als hij zich anders had opgesteld. Daartoe was hij niet in staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204595564
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar ik ben dan nog steeds oprecht benieuwd wat je bezielt om de aantijgingen jegens de Mol dan te bagatelliseren. Is het dan simpelweg dat hij 'de Mol wel een sympathieke jongen vindt' en die types bij de Voice maar heel eng?
Volgens mij probeert Derksen zijn broodheer te beschermen. Ook bij The Voice.

Maar ook heeft hij een paar keer aangegeven dat hij vindt dat Borsato op zeker moment weer terug mag keren. Daar ben ik het ook wel mee eens. Na het uitzitten van je straf moet het klaar zijn.

Ik denk dat Derksen oprecht meent dat de maatschappij overal wel heel hard op duikt. En dat zie ik ook wel.
  zondag 1 mei 2022 @ 09:56:32 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204595611
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch is dat wat anders. Moraliteit is sowieso veel breder dan strafrechtelijk en zeker bij een recente zaak ben je even uit de gratie. Nadat je je straf hebt uitgezeten is terugkeer weer prima mogelijk. Althans, zou het moeten zijn.
Ook rehabilitatie in medialand na een strafrechtelijke veroordeling zal vaak gepaard 'moeten' gaan van publieke excuses of in ieder geval van een blijk van inzicht in de onwenselijkheid van de eigen daden. Zo had ook Derksen waarschijnlijk voor de meute best kunnen aanblijven als hij net iets meer rekenschap had gegeven wat betreft de jolige toon waarop hij zijn verhaal vertelde. Dat inzicht ontbreekt totaal bij hem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 1 mei 2022 @ 09:57:16 #92
28167 matthijst
pi_204595619
quote:

[..]
Op TV stopte ie misschien zelf, radio, concerten is hij er toch echt uit geflikkerd.
Oh, en Talpa had ze er anders ook uitgegooid, dus dat was een kwestie van tijd.

Wel grappig dat de wokeclan die roept dat "hij gewoon z'n excuses had moeten maken dan was er niks aan de hand" vooral met excuses komt als het om dat Jinek filmpje gaat.
Waarom wordt daar niet schuimbekkend om excuses gevraagd :')

Vond het schokkendst aan het verhaal van Derksen overigens dat ie zich geroepen voelde om het op te nemen voor Johnny de Mol, beschuldigd van losse handjes en GHB verkrachting :?
pi_204595650
quote:

[..]
Nee, zo werkt het niet. We hebben al een tijdje een OM en een rechter, maar nog niet zo lang Cancel culture. De eerste twee passen bij een ontwikkelde samenleving; CC is iets dat meer bij de Middeleeuwen hoort.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204595666
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze zijn zelf gestopt.

En het grootste probleem is dat er werd geconstateerd dat hij een fout heeft gemaakt en hij dat zelf niet ruiterlijk toe wil geven. Dat hij zich in de slachtofferrol draait. Hij had woensdag de schade enorm kunnen beperken als hij zich anders had opgesteld. Daartoe was hij niet in staat.
Hij was op dat moment al heel veel muziekgerelateerde zaken kwijtgeraakt en dat is voor hem belangrijker dan VI. Als je wil weten waarom hij is opgestapt, dan moet je de tweet van zijn dochter Marieke lezen. Vanwege de druk van een bepaalde groep verontwaardigden lieten mensen waarmee hij al heel lang samenwerkt hem vallen. Ook Römer gaf geen enkele rugdekking. Die slapjanus was alleen bezig met zijn eigenbelang en liet hem bungelen.

Heel veel mensen die gecanceld worden stappen zelf op, maar dat is vooral omdat vrijwel niemand meer de ballen heeft om op te komen voor degene die het centrum is van de woede. En als iemand dat doet bepaalt Facebook ook nog dat dat niet mag!

Dat geschreeuw van dat dit een voorbeeld is van dat de cancel cultuur niet bestaat geeft heel duidelijk aan dat de cancel cultuur kennelijk nog niet eens herkend wordt als het als een grote roze olifant in de woonkamer voor je neus staat. En het geeft denk ik ook wel aan dat degenen die zich er schuldig aan maken best weten dat trail by media/public opinion buitengewoon giftig is.

Uiteindelijk is de reactie op wat Johan heeft gedaan (en dan zwijg ik nog over alle bedreigingen) vele malen schadelijker dan die walgelijke opmerking van hem. Want dat dat walgelijk is wordt herkend en krijgt weerwoord. Maar velen lijken te denken dat wat Johan is overkomen prima is. En dat is de rot die in onze samenleving is geslopen.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:04:12 #95
28167 matthijst
pi_204595675
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe het gebracht werd: nogal dom, waarom zou je zo'n verhaal vertellen om Johnny de Mol te verdedigen. Moest dat van z'n papa, of gaat hij wekelijks bij Johnny op de koffie? Is Johnny z'n maatje? Vaag.

Dat er hard om gelachen werd: prima, het was een lachwekkend verhaal. Als je werkelijk verwacht had dat een braboneger en Gijp tegen Johan zou zeggen: "Hey komop Johan, dit kan echt niet heh", dan kijk je het verkeerde programma.
Publiek, inclusief vrouwen, zat ook gewoon te lachen.
pi_204595676
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook rehabilitatie in medialand na een strafrechtelijke veroordeling zal vaak gepaard 'moeten' gaan van publieke excuses of in ieder geval van een blijk van inzicht in de onwenselijkheid van de eigen daden. Zo had ook Derksen waarschijnlijk voor de meute best kunnen aanblijven als hij net iets meer rekenschap had gegeven wat betreft de jolige toon waarop hij zijn verhaal vertelde. Dat inzicht ontbreekt totaal bij hem.
Op donderdag heeft hij het boetekleed aangetrokken.
pi_204595710
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:05 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Wie en wat is de wokeclan ?
Onbelangrijke ontevreden vrouwen die altijd boos en verzuurd zijn.
pi_204595722
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:05 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Wie en wat is de wokeclan ?
Verzonnen door Derksen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2022 10:11:29 ]
pi_204595735
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onbelangrijke ontevreden vrouwen die altijd boos en verzuurd zijn.
Vergeet de mannen niet. En vrouwen met een penis. En mannen die kinderen kunnen krijgen. En, en, en..
pi_204595740
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')