De lijst is bekend.quote:Op NPO Radio 2 is komende week een nieuwe lijst te horen. Van maandag tot en met vrijdag wordt overdag ‘De Koninklijke 500’ uitgezonden naar aanleiding van Koningsdag, dat midden in die week valt. De themalijst bestaat uit de 500 beste platen van eigen bodem volgens de luisteraars van Radio 2.
De Koninklijke 500 wordt uitgezonden op NPO Radio 2 van:
Maandag 25 april t/m donderdag 28 april van 9.00 tot 16.00 uur
Vrijdag 29 april van 06.00 tot 20.00 uur
De lijst wordt op maandag 25 april bekendgemaakt, maar de top 10 houden we nog even geheim…
En wat te denken van Marco Borsato die ruimschoots vertegenwoordigt is.quote:Op maandag 25 april 2022 09:20 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is dus wat ik bedoelde. Het begon best aardig met Shocking Blue en Van Halen. En dan krijg je daarna van die hersenbloedingmuziek van Rowwen Hèze om je oren. Alle lol er weer af.
Dit is behoorlijk ellendig.quote:Op maandag 25 april 2022 09:27 schreef WethouderHekking het volgende:
Borsato die ruimschoots vertegenwoordigt is
Marco Borsato heeft dan ook een enorme partij hits geproduceerd, net als de Earring.quote:Op maandag 25 april 2022 09:37 schreef Cassa95 het volgende:
Marco Borsato heeft gewoon bijna de meeste noteringen van iedereenZonder de top 10 alleen Golden Earring meer als ik het goed zie
Je hoopt eerst stilletjes een beetje dat hij gecanceld wordt op de keuzelijst. En als dat niet gebeurt hoop je dat er niet op gestemd wordt. Juist omdat hij op mute staat, maar dat is blijkbaar alweer voorbij. Stemt me niet echt hoopvol voor het einde van het jaar in ieder geval.quote:Op maandag 25 april 2022 09:42 schreef MadMaster het volgende:
Maar ik dacht dat MB in de ban gedaan was op de Nederlandse radiozenders en hoopte daarom stiekem dat ze zijn posities alleen zouden benoemen en niet zouden draaien...
quote:Aantal per uitvoerende
15 Marco Borsato
14 De Dijk
14 Golden Earring
13 Bløf
12 Anouk
12 Racoon
10 ?
10 André Hazes
10 Doe Maar
9 Boudewijn de Groot
9 Kensington
8 Rob de Nijs
8 Rowwen Hèze
7 Acda & De Munnik
6 Earth & Fire
6 Frank Boeijen Groep
6 Guus Meeuwis
6 Herman van Veen
6 Ilse DeLange
5 Di-rect
5 Het Goede Doel
5 Nits
5 Normaal
5 Van Halen
5 Within Temptation
4 Danny Vera
4 Golden Earrings
4 Herman Brood & His Wild Romance
4 Ramses Shaffy
4 The Cats
4 The Scene
3 3JS
3 Benny Neyman
3 Chef'Special
3 Cuby & the Blizzards
3 De Kast
3 Kadanz
3 Kane
3 Kayak
3 Krezip
3 Nick & Simon
3 Paul de Leeuw
3 Shocking Blue
3 Stef Bos
3 Suzan & Freek
3 Time Bandits
3 Toontje Lager
3 Van Dik Hout
2 Brainbox
2 Caro Emerald
2 Daniel Lohues
2 Davina Michelle
2 De Jeugd Van Tegenwoordig
2 De Poema's
2 Dizzy Man's Band
2 Drukwerk
2 Ekseption
2 Focus
2 George Baker Selection
2 Gruppo Sportivo
2 Guus Meeuwis & Vagant
2 Hans de Booij
2 Jan Rot
2 Klein Orkest
2 Mr. Probz
2 Nielson
2 Nightwish
2 Novastar
2 Robert Long
2 Ruth Jacott
2 Sandy Coast
2 Skik
2 Spinvis
2 Tee Set
2 Tiesto
2 Typhoon
2 Urban Dance Squad
2 Vandenberg
2 VOF De Kunst
2 Volumia
1 2 Brothers On The 4th Floor
1 2 Unlimited
1 Abel
1 Alain Clark
1 Alderliefste & Paul de Leeuw
1 Alderliefste & Ramses Shaffy & Liesbeth List
1 Andre Hazes & Gerard Joling
1 André Hazes & Paul de Leeuw
1 André Hazes Jr.
1 Andre van Duin
1 Anita Meyer
1 Anouk & Douwe Bob
1 Armand
1 Armin van Buuren ft. Josh Cumbee
1 Armin van Buuren ft. Kensington
1 Armin van Buuren ft.Trevor Guthrie
1 Bettie Serveert
1 Blaudzun
1 Bloem
1 Bløf & Counting Crows
1 Bløf ft. Geike
1 Blue Diamonds
1 Bokkers
1 Bots
1 Brainpower
1 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers
1 Candy Dulfer & Dave Stewart
1 Charly Lownoise & Mental Theo
1 Circus Custers
1 City To City
1 Claudia de Breij
1 Claudia de Breij & Waylon
1 Claw Boys Claw
1 D.C. Lewis
1 Danny de Munk
1 De Jazzpolitie
1 De Staat
1 Diesel
1 Diggy Dex
1 Diggy Dex ft. Eva de Roovere
1 Diggy Dex ft. JW Roy
1 Dimitri Van Toren
1 DJ Paul Elstak
1 Dolly Dots
1 Dotan
1 Douwe Bob
1 Drs. P
1 Drs.P
1 Duncan Laurence
1 Ede Staal
1 Egbert Douwe
1 Elvis vs. JXL
1 Fatal Flowers
1 Floor Jansen & Henk Poort
1 Fluitsma & Van Tijn
1 Frank Boeijen
1 Frans Duijts
1 Frans Halsema
1 Frederique Spigt
1 Freek de Jonge
1 Froukje
1 Gé Reinders
1 Harry Klorkestein
1 Henk Westbroek
1 Herman Brood
1 Herman Brood & Henny Vrienten
1 Herman Brood & Van Dik Hout
1 Hermes House Band
1 Hero
1 Het
1 Het Simplistisch Verbond
1 Intwine
1 Is Ook Schitterend
1 Jacques Herb
1 Jan Smit
1 Janse Bagge Bend
1 Jenny Arean & Frans Halsema
1 Jeroen van Koningsbrugge
1 Johan
1 Karin Bloemen
1 Kenny B.
1 Kovacs
1 Krezip & Danny Vera
1 Kyteman
1 Lee Towers
1 Leen Jongewaard & Andre Van Den Heuvel
1 Lex Uiting
1 Loïs Lane
1 Lori Spee
1 Lucifer
1 Maaike Ouboter
1 Maan
1 Maarten van Roozendaal
1 Maggie MacNeal
1 Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis
1 Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle
1 Margriet Eshuijs Band
1 Martin Garrix
1 Mathilde Santing
1 Maywood
1 Meau
1 Motions
1 Mouth & MacNeal
1 Nadieh
1 Neet Oét Lottum
1 New Adventures
1 Noodweer
1 Pater Moeskroen
1 Paul de Leeuw & Ruth Jacott
1 Paul de Leeuw & Simone Kleinsma
1 Peter en zijn Rockets
1 Peter Koelewijn
1 Piet Veerman
1 Polle Eduard
1 Q65
1 Rene Froger
1 Rene Klijn
1 Roberto Jacketti & The Scooters
1 Ronde
1 S10
1 Shoes
1 Snelle & Maan
1 Snollebollekes
1 Solomon Burke & De Dijk
1 Spargo
1 Splitsing
1 Suzan & Freek & Snelle
1 Teach In
1 Ten Sharp
1 The Amazing Stroopwafels
1 The Common Linnets
1 The Dutch
1 The Gathering
1 The Kik
1 The Opposites
1 Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan en Typhoon
1 Tol Hansse
1 Total Touch
1 Tower
1 Trijntje Oosterhuis
1 Tröckener Kecks
1 Twarres
1 Unit Gloria
1 Valensia
1 Veldhuis & Kemper
1 Vitesse
1 Wally Tax
1 Waylon
1 Youp van 't Hek
1 Zen
Ik had nog geprobeerd The Beatles de meeste noteringen te laten krijgen, maar Stars On 45 heeft het niet gehaaldquote:Op maandag 25 april 2022 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Marco Borsato heeft dan ook een enorme partij hits geproduceerd, net als de Earring.
De Stones en de Beatles zijn ook niet voor niks vaak terug te vinden in de Top 2000...
Op zich ook wel bijzonder.quote:Op maandag 25 april 2022 10:12 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik had nog geprobeerd The Beatles de meeste noteringen te laten krijgen, maar Stars On 45 heeft het niet gehaald
André Rieu, Vengaboys en Afrojack missen ook, weinig stemmen uit het buitenland dusquote:Op maandag 25 april 2022 10:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op zich ook wel bijzonder.
Als er een Nederlandse productie is geweest die internationaal bekend is, dan is dat toch er wel één van...
Je kan wel mee met de KL204...quote:Op maandag 25 april 2022 10:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het niet van vliegtuigspotten met Frans Halsema komt deze week. Ik had toch nog wel één keer dat klassieke Top 2000-gevoel met een DC9 willen ervaren. Maar zelfs 500 platen met een harde grens is niet voldoende, zo blijkt.,.
Donderdagochtend. Dan heb ik zelfs nog tijd om in te pakken.quote:
Nee, nee, neeeee, Spinvis op de radio is per definitie een misser...quote:Op maandag 25 april 2022 11:51 schreef Tussle266 het volgende:
Spinvis en Drs P in een één uur, daar kan weinig mis aan gaan denk je dan. Alleen jammer dat ze die sander metdebusmee ertussenin propten.
Hahaha. Ik kan die prozac-hits altijd wel waarderen hoor. Zeker als het alternatief Sander of Marco heet.quote:Op maandag 25 april 2022 11:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, nee, neeeee, Spinvis op de radio is per definitie een misser...
Lekker seksen in een natgeregende portiek, wie wil dat nu niet?quote:Op maandag 25 april 2022 10:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het niet van vliegtuigspotten met Frans Halsema komt deze week. Ik had toch nog wel één keer dat klassieke Top 2000-gevoel met een DC9 willen ervaren. Maar zelfs 500 platen met een harde grens is niet voldoende, zo blijkt.,.
Dat is dat Top2000-gevoel wat ik bedoel!quote:Op maandag 25 april 2022 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lekker seksen in een natgeregende portiek, wie wil dat nu niet?
Zelfs Flappie kwam net wegens die reden voorbij...quote:Op maandag 25 april 2022 13:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is dat Top2000-gevoel wat ik bedoel!
Toen ging ik net thee zetten. Ik hoor wel dat Henny Vrienten is overleden. Die kwam ook een halfuurtje geleden nog voorbij.quote:Op maandag 25 april 2022 15:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelfs Flappie kwam net wegens die reden voorbij...
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik haak komend uur in. Daarover: dat Demagogue en Deeper Shade of Soul in deze lijst zo dicht bij elkaar staan bewijst voor mij wel dat ze elkaar eigenlijk voor de Top 2000 in de weg zitten. De bekende keuzelijst paradox.
Het zijn ook twee totaal verschillende nummers, maar als er 1 zou vervallen zou dat volgens mij toch beter uitpakken. Daar hoeven niet eens alle stemmers voor over te stappen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.
Wel even de aantekening van mijn kant dat het natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken is met het stemmen in december, anders hadden we ook wel één of andere onduidelijke hippe vlogger van deze week in deze lijst gehad. Het viel me alleen op dat deze twee UDS-platen hier allebei staan en dat andere Nederlandse bubbling under plaatjes zelfs deze lijst niet halen. Die staan er volgens mij dus wel nog wat verder van de Top 2000 af.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:Ik denk dat je er niet heel ver vanaf zit...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn de bovensten uit de Top2000 die missen in 11-500, maar dan zal de volgorde inderdaad niet veel verschillen. Al staan sommige nummers in de T2K veel lager dan bijvoorbeeld Oceaan, Papa of Brabantquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet heel ver vanaf zit...
Mis jij DJ Jurgen ook zo?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:17 schreef MadMaster het volgende:
Een Top 500 is misschien een beetje te veel van het goede.
Vandaag zijn de laatste 100+ platen te horen en is het redelijk te doen…
Nee, geheel niet...quote:
Dat is het nadeel met radio stemlijstjes, vaak veel overeenkomsten en veelal zeer bekende songs.quote:Ik ben eigenlijk de laatste dagen vooral afgehaakt omdat je nu bij de platen komt die later dit jaar ook nog wel eens of vaker in een lijstjescontext voorbijkomen. Onderin zat wel veel waanzin, maar zaten ook wel wat leuke dingen om eens in een lijstje terug te horen.
AMENquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:05 schreef MadMaster het volgende:
Maar liever zo eens per jaar deze NL verzameling dan bijv. dagelijks RadioNL gejengel...
100 % score!quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:
Roller Coaster
Radar Love
Avond
Soldier On
Door De Wind
Over De Muur
Het Dorp
Pastorale
Stil In Mij
Saturday Night
Ik zal de TT even actualiseren dan…quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:56 schreef Tussle266 het volgende:
De Suus & Freek Cup 2023. Deze lijst blijft dus blijkbaar. Maandag en dinsdag zijn meestal wel leuk in dit type weken.
https://stem.nporadio2.nl/de-koninklijke-500-23/1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Aafke Romeijn - Karakter (2013)
BARNSTEEN - Midden Zomer (2022)
Boudewijn de Groot - Testament (1967)
De Toegift - Nollestrand (2022)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Fresku - Twijfel (2011)
Froukje - Niets Tussen (2021)
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken (1991)
Iris Penning - Dood Voor Een Dag (2016)
Johan - Tumble And Fall (2001)
Klein Orkest Over De Muur (1984)
Linde Schöne - Ergens in Mijn Hoofd (2020)
MEAU - Dat Heb Jij Gedaan (2021)
Meis - Alsof (2021)
Naaz - TAPED (2019)
Roosbeef - Twijfelaar (2011)
Sarah - Labyrint (2000)
Sophie Straat - Mooier Als Je Lacht (2023)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Wies - Voor De Gek (2023)Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:Dat Heb Jij Gedaan komt in 2023 ongetwijfeld nieuw binnen in de Top 10, na het grote succes in de Nederlandstalige 1999 en de Top 2000.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nporadio2.nl/(...)dstalige-nummer-ooitBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vooral jammer dat wat oudere muziek van Partner of The Shoes (vorig jaar wel) uit mijn stemlijst het niet hebben gehaald. Met Pastorale (6 naar 43), Het Dorp (7 naar 34) of Testament (27 naar 66) gaat bijna alles uit de jaren 60 sterk bergafwaarts.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Als je al speciaal voor 'Spraakwater' gaat luisteren, dan moet het inderdaad wel een heel slechte lijst zijn...quote:Op maandag 24 april 2023 10:52 schreef Tussle266 het volgende:
Eerste uur voor Spraakwater geluisterd. De rest kunnen ze me doen.
Verder verbaast het me wel dat het zo goed mogelijk blijkt om deze lijst zo veel slechter te maken in een jaar tijd...
Uit volle borst meegezongen.quote:Op maandag 24 april 2023 10:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je al speciaal voor 'Spraakwater' gaat luisteren, dan moet het inderdaad wel een heel slechte lijst zijn...
Nog altijd liever Simon de Vakkenvuller dan de Simon van Nick. Toch wel aardig en divers lijstje. Ook al een paar stemplaatjes voorbij horen komen de afgelopen uren:)quote:Op maandag 24 april 2023 11:23 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zie dat Slimme Schemer (de echte) ook zijn intrede heeft gedaan. Volgend jaar Vakkenvuller en in 2025 geen lijst meer.
De grote drie konden alleen maar dromen van volzinnen als 'een vak voor de kaas'.quote:Op maandag 24 april 2023 12:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nog altijd liever Simon de Vakkenvuller dan de Simon van Nick. Toch wel aardig en divers lijstje. Ook al een paar stemplaatjes voorbij horen komen de afgelopen uren:)
Nick had beter alleen kunnen blijven zingen ja, daar waren die liedjes leuker door geweest.quote:Op maandag 24 april 2023 12:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nog altijd liever Simon de Vakkenvuller dan de Simon van Nick. Toch wel aardig en divers lijstje. Ook al een paar stemplaatjes voorbij horen komen de afgelopen uren:)
quote:Op maandag 24 april 2023 09:59 schreef Cassa95 het volgende:
Dat Heb Jij Gedaan zakt idd van 107 naar 174. In de top 10 staan wel:Opvallend dat Laat Me hier boven Pastorale staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vooral jammer dat wat oudere muziek van Partner of The Shoes (vorig jaar wel) uit mijn stemlijst het niet hebben gehaald. Met Pastorale (6 naar 43), Het Dorp (7 naar 34) of Testament (27 naar 66) gaat bijna alles uit de jaren 60 sterk bergafwaarts.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het is wel lekker dat dat hele oeuvre van Vera Danny er blijkbaar als een achtbaan doorheen wordt gejaagd op de eerste halve dag. Misschien is er nog hoop voor week 53.quote:Op maandag 24 april 2023 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Paar uurtjes aanstaan, maar ben nu al Earring, Doe Maar en Danny Vera-moe.
edit: en Kane
Vorig jaar nog op 50 dus. Pittige val.quote:Op maandag 24 april 2023 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook opvallend dat Verdronken vlinder er niet in staat
Dat Heb Jij Gedaan zakt idd van 107 naar 174. In de top 10 staan wel:Ik denk dat Hero met Toen ik je zag ook in de top 10 staat. Hij staat niet in de lijst, terwijl het vorig jaar op nummer 75 stond en ik door de film juist een boost zou verwachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vooral jammer dat wat oudere muziek van Partner of The Shoes (vorig jaar wel) uit mijn stemlijst het niet hebben gehaald. Met Pastorale (6 naar 43), Het Dorp (7 naar 34) of Testament (27 naar 66) gaat bijna alles uit de jaren 60 sterk bergafwaarts.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik denk dat de notering waar staat: Guus Meeuwis - Toen Ik Je Zag (115) een fout is en Hero moet zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 17:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk dat Hero met Toen ik je zag ook in de top 10 staat. Hij staat niet in de lijst, terwijl het vorig jaar op nummer 75 stond en ik door de film juist een boost zou verwachten.
Ja, zou kunnen. Maar wel een rare fout dan.quote:Op maandag 24 april 2023 17:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik denk dat de notering waar staat: Guus Meeuwis - Toen Ik Je Zag (115) een fout is en Hero moet zijn.
Ik weet wel dat na Blaf, S10, Suus en Freek de Holiday Rap zelfs nog een verademing is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:39 schreef Tussle266 het volgende:
Weet iemand van jullie hoe laat de lucht morgen weer open gaat?
Ik ben wel echt fan van Suus en Freek. Ik hoop dat als ik ooit dement word, ik dan ook zulke leuke liedjes kan maken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:40 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ik weet wel dat na Blaf, S10, Suus en Freek de Holiday Rap zelfs nog een verademing is.
Hoezo?quote:
Het is een idioot slechte plaat die hier alleen staat omdat Maxi is overleden en het is dan ook nog eens misschien wel het meest luie werk van Maxi in heel zijn loopbaan.quote:
Jamaar het gaat hier natuurlijk om Thijsquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is een idioot slechte plaat die hier alleen staat omdat Maxi is overleden en het is dan ook nog eens misschien wel het meest luie werk van Maxi in heel zijn loopbaan.
Minder belachelijk dan die Van Halen noteringen miquote:
Dat is ook raar inderdaad. Volgend jaar kan je ook op U2 stemmen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Minder belachelijk dan die Van Halen noteringen mi
Broes heeft ook NLse roots, misschien is daar ook wel plaats voorquote:Op dinsdag 25 april 2023 16:02 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is ook raar inderdaad. Volgend jaar kan je ook op U2 stemmen.
In principe een mooi nummer, maar muzikaal en qua productie zo erg gejat van Nikita dat ik er toch altijd wat tegen had.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:21 schreef livelink het volgende:
Stemplaatgenot Kadanz.
Vorig jaar stemde ik op Intimiteit; dit jaar daarom maar op Dagen dat ik je Vergeet.
Zó ver zullen ze toch niet gaan?quote:Op woensdag 26 april 2023 13:52 schreef Tussle266 het volgende:
Dan kunnen we Van Halen volgend jaar ook wel op de keuzelijst zetten.
Van Leer?quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jamaar het gaat hier natuurlijk om Thijs
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe denk je dat het met de leeftijdsspreiding zit? Zou die ongeveer gelijk zijn?quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er zijn wel meer opvallende verschillen met de laatste lijst der lijsten, maar de notering van Noodgeval doet vermoeden dat-ie in week 53 niet meer zo belachelijk hoog staat.
naakt ingezongen, zo te lezenquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:13 schreef Tussle266 het volgende:
Een plaat van Golden Earring, daar reken je ook niet op natuurlijk.
Geen idee, hoeveel Bankzitters-nummers staan in deze lijst?quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:14 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe denk je dat het met de leeftijdsspreiding zit? Zou die ongeveer gelijk zijn?
Ik bedoel maar. Volgens mij is dat voor die envelopjeslikkers ook wel enig belang straks aan het eind van het jaar. Ik was allang blij dat ze allemaal een beetje uit ge-meau't waren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Geen idee, hoeveel Bankzitters-nummers staan in deze lijst?
Dat Heb Jij Gedaan zakt idd van 107 naar 174. In de top 10 staan wel:Het regent zonnestralen staat niet in jouw spoiler als top10-nummer. Dus Laat me wellicht niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vooral jammer dat wat oudere muziek van Partner of The Shoes (vorig jaar wel) uit mijn stemlijst het niet hebben gehaald. Met Pastorale (6 naar 43), Het Dorp (7 naar 34) of Testament (27 naar 66) gaat bijna alles uit de jaren 60 sterk bergafwaarts.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Volgende keer even bellen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:18 schreef Tussle266 het volgende:
De ouders van mijn beste vriend uit mijn jeugd waren grote Frank-hooligans. Die vriend gelooft nu dat de aarde bestuurd wordt door marsmannetjes en dat ik in het complot zit. Dat maakt ‘iedereen is de weg kwijt’ en ‘ga die wereld uit’ wel ff een heel ander verhaal.
Tot zover de persoonlijke noot voor dit jaar.
Laat me in de originele versie staat er dan helemaal niet in. Wel in de (veel mindere) versie met Alderliefste & Liesbeth Listquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Het regent zonnestralen staat niet in jouw spoiler als top10-nummer. Dus Laat me wellicht niet?
Ja, dat is wel triest. Zelfde geldt voor 'Toen ik je zag'. Die staat er wel in van Guus Meeuwis en niet van Hero.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:59 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Laat me in de originele versie staat er dan helemaal niet in. Wel in de (veel mindere) versie met Alderliefste & Liesbeth List
Allebei op gestemd (de originelen) dus aan mij heeft het niet gelegen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat is wel triest. Zelfde geldt voor 'Toen ik je zag'. Die staat er wel in van Guus Meeuwis en niet van Hero.
Stemplaatje Sammy dondert ook maar even vanaf plekje 210 uit de lijstquote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft belachelijk dat de nr 167 uit de Top 2000 uit deze lijst geweerd wordt.
Wel meer ruimte om omhoog te kijken dan.quote:Op maandag 22 april 2024 10:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Stemplaatje Sammy dondert ook maar even vanaf plekje 210 uit de lijst
Wel de enige die er vorig jaar niet in stond, dus de rest zal wel allemaal op vrijdag komen dan.quote:Op maandag 22 april 2024 10:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Gelukkig wel meteen de laatste keer Borsatan voor vandaag
De beste van dit uur. Zegt ook wel iets over het uurquote:
Dát vind ik nou eens een leuke dodenbonus!quote:Op maandag 22 april 2024 10:26 schreef DecoAoreste het volgende:
Krijg nou tieten, Def Rhymz staat erin! Plek 443.
Over 100% NL gesproken. Alle Belgen zijn na het sluiten van de stembus gecensureerd volgens mij he?quote:Op maandag 22 april 2024 11:13 schreef Cassa95 het volgende:
Je kunt ook naar 100%NL zappen, waar ze de Vorstelijke 500 uitzenden. Daar staat Roxy Dekker tenminste 3x in en Jan Smit 10x.
Klopt. Geen Vlaams geluid te horen. En terecht! Alleen stukjes Geike, Eva de Roovere en Pommelien te horen met hun samenwerkingenquote:Op maandag 22 april 2024 11:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Over 100% NL gesproken. Alle Belgen zijn na het sluiten van de stembus gecensureerd volgens mij he?
Edit: Bij Radio 2 bedoel ik.
Het geeft wel te denken...quote:Op maandag 22 april 2024 11:23 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Klopt. Geen Vlaams geluid te horen. En terecht! Alleen stukjes Geike, Eva de Roovere en Pommelien te horen met hun samenwerkingen
Eefje moet het wederom doen met aandacht in de bijbehorende tv-quiz, maar niet in de lijst zelf.quote:Op maandag 22 april 2024 11:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
We kunnen langzaam concluderen dat het bij dit soort lijsten eigen niet te doen is om vrije keuzes in de lijst te krijgen he?
Is dat bekend, ja?quote:Op maandag 22 april 2024 11:33 schreef Tussle266 het volgende:
Ha, de AI-anthem.
Klein Orkest is trouwens ook de nieuwe nummer 1 waar Bartje zo over door het lint gaat.
Het was vorige week ook de nummer 1 van de 80's bij R5 en het was vorig jaar de nummer 2 in deze lijst. Ik zie niet snel iets anders er voorbij steken.quote:
Ahja, R5 ja..er stond me al iets bij van Over de muur op 1 maar kon me geen persbericht herinneren over de 500quote:Op maandag 22 april 2024 11:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het was vorige week ook de nummer 1 van de 80's bij R5 en het was vorig jaar de nummer 2 in deze lijst. Ik zie niet snel iets anders er voorbij steken.
En over Eefje gesproken, de vergelijkbare sound van Froukje doet het ook niet super in deze lijst vergeleken met de Top 2000. Ik Wil Dansen staat tussen nummers die veel lager staan in de T2K of zoals Intimiteit niet eens in de Extra 500 staan.quote:Op maandag 22 april 2024 09:17 schreef Cassa95 het volgende:
Ruthless Queen op 12, was 18 vorig jaar dus valt reuze mee. Starlight Dancer wel op 205. Schudden 'maar' op 443.
Top 10 bestaat uit, met daarvoor de positie van vorig jaar:
01 Radar Love
02 Over De Muur
03 Roller Coaster
04 Soldier On
05 Saturday Night
06 Avond
07 Stil In Mij
08 Oceaan
11 Door De Wind
16 Iedereen Is Van De Wereld
Ik zie vlug gekeken weinig 'geks' in de lijst, geen Bankzitters, Kris Kross Amsterdam of Kraantje Pappie bijv. Wel Hermes House Band op 320. Uit 2024 komen er al 5 binnen: Claude met Ecoutez Moi, Di-rect met My Blood en Sphinx, Douwe Bob met Nothing To Lose en natuurlijk Joost zijn Europapa
Waarom door t lintje? Is bartje smartlap t er niet mee eens?quote:Op maandag 22 april 2024 11:33 schreef Tussle266 het volgende:
Ha, de AI-anthem.
Klein Orkest is trouwens ook de nieuwe nummer 1 waar Bartje zo over door het lint gaat.
Misschien de quiz-bonusquote:Op maandag 22 april 2024 11:45 schreef Tussle266 het volgende:
Vreemd dat UDS dit jaar ineens zo populair is.
Denk t ook niet hoor, er was een vraag over DJ DNA. Lijkt me wat karig.quote:Op maandag 22 april 2024 11:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat verklaart, ik had die quiz niet gezien.
Zou kunnen toch. Het is sowieso in dit soort lijstjes ook wel afhankelijk van wie er wel en niet stemmen, maar alles 80 plekjes hoger is wel veel dus daar moet wel iets meer achter steken.quote:Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Denk t ook niet hoor, er was een vraag over DJ DNA. Lijkt me wat karig.
Maar deze inferieure versie staat er dan wel weer inquote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft belachelijk dat de nr 167 uit de Top 2000 uit deze lijst geweerd wordt.
Ik zit altijd te wachten tot Paul de Leeuw komt, maar dat is Une belle histoirequote:Op maandag 22 april 2024 12:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Maar deze inferieure versie staat er dan wel weer in
Logisch, die hebben hun eigen koning.quote:Op maandag 22 april 2024 11:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Over 100% NL gesproken. Alle Belgen zijn na het sluiten van de stembus gecensureerd volgens mij he?
Edit: Bij Radio 2 bedoel ik.
Dat is juist het hele punt waar we het vorige week dus over hadden. Dat maakt het niet minder vreemd dat heel de keuzelijst volgestort was ermee en geeneen het gehaald zou hebben.quote:Op maandag 22 april 2024 12:21 schreef MadMaster het volgende:
Goedemiddag!
[..]
Logisch, die hebben hun eigen koning.
'België' van Het Goede Doel is genoeg aandacht voor ze in deze lijst...
Terecht voortschrijdend inzicht bij de NPO kennelijk...quote:Op maandag 22 april 2024 12:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is juist het hele punt waar we het vorige week dus over hadden. Dat maakt het niet minder vreemd dat heel de keuzelijst volgestort was ermee en geeneen het gehaald zou hebben.
Julie, July, Jullie?quote:Op maandag 22 april 2024 12:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Echte Forum-artiest, dus jullie zijn fan neem ik aan
?quote:
Al het talent in de familie is naar zijn broer huis gegaan...quote:
Maar dan wél leukquote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef Tussle266 het volgende:
Het rijmwoordenboek van Hazes geleend.
Dat jij er zoveel plezier aan beleeft maakt het nog een klein beetje goed, maar echt maar een heel klein beetje. Over de doden niets dan goeds, maar het goede dat over Def op zijn uitvaart werd gezegd ging vast niet over zijn muziek.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Maar dan wél leuk
Dit is toch leuk man![]()
quote:Op maandag 22 april 2024 13:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat jij er zoveel plezier aan beleeft maakt het nog een klein beetje goed, maar echt maar een heel klein beetje. Over de doden niets dan goeds, maar het goede dat over Def op zijn uitvaart werd gezegd ging vast niet over zijn muziek.
Oprichters zijn geboren in Nederland.quote:Op maandag 22 april 2024 14:24 schreef Starflyer het volgende:
Wat doet een Amerikaans nummer in de Koninklijke?
Je kan erover twisten, maar stiekem vind ik Van Halen wel Nederlandser dan Nightwish. Dat is gewoon een van oorsprong Finse band die pas veel later een Nederlandse zangeres heeft gekregen.quote:Op maandag 22 april 2024 14:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oprichters zijn geboren in Nederland.
Omdat die kutmuziek maakt.quote:Op maandag 22 april 2024 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom staat Raymond van het Groenewoud niet in de lijst? Die is ook in Amsterdam geboren.
Ohnee, Schaarbeek..wel Amsterdamse oudersquote:Op maandag 22 april 2024 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom staat Raymond van het Groenewoud niet in de lijst? Die is ook in Amsterdam geboren.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook gek. Maar ook ik klaag niet.quote:Op maandag 22 april 2024 14:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Je kan erover twisten, maar stiekem vind ik Van Halen wel Nederlandser dan Nightwish. Dat is gewoon een van oorsprong Finse band die pas veel later een Nederlandse zangeres heeft gekregen.
Niet dat ik klaag dat er Nightwish in deze lijst staat, dat brengt het muzikale niveau wel een flink stuk omhoog natuurlijk.
Wat zou een gedragen onderbroek van Thomas nu opbrengen?quote:Op maandag 22 april 2024 14:29 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind dat Famke Louise beter kon zingen dan Acda.
Ik zat net te denken dat Acda waarschijnlijk de enige op aarde zou zijn die geld bij moet leggen als hij een OF opent.quote:Op maandag 22 april 2024 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wat zou en gedragen onderbroek van Thomas nu opbrengen?
Of iets leuksquote:Op maandag 22 april 2024 14:39 schreef DecoAoreste het volgende:
Tsja.
Hier had ook iets van Afrojack kunnen staan. Of Hardwell.
Ik noem net 2 leukere dingen binnen hetzelfde genre.quote:
Dan liever Grooveyard of Jaydee uit de 20e eeuw.quote:Op maandag 22 april 2024 14:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik noem net 2 leukere dingen binnen hetzelfde genre.
Als je het hele genre niets vindt kan ik je niet helpen. Welkom in de 21e eeuw
precies. Dan maar een ouwe lulquote:Op maandag 22 april 2024 14:41 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dan liever Grooveyard of Jaydee uit de 20e eeuw.
Dat maakt het nog geen Nederlands product.quote:Op maandag 22 april 2024 14:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oprichters zijn geboren in Nederland.
Oef, dat is wel meteen een stuk obscuurder.quote:Op maandag 22 april 2024 14:41 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dan liever Grooveyard of Jaydee uit de 20e eeuw.
Ik vind het ook discutabel.quote:Op maandag 22 april 2024 14:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen Nederlands product.
Dat is denk ik een generatiedingetje. Grooveyard haalde net de top 10 van de Top 40 niet destijds.quote:Op maandag 22 april 2024 14:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oef, dat is wel meteen een stuk obscuurder.
Zelfs met een heel kratje hoor ik het er niet inquote:
Dat heb ik bij Chef special.quote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zelfs met een heel kratje hoor ik het er niet in
Grappig, ik vind juist het omgekeerde. Ik vind Veenendaal een betere zanger, maar ik vind de liedjes van het oude Di-rect veel fijner.quote:Op maandag 22 april 2024 15:41 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh ja, deze bestaat ook nog.
Nieuwere werk van Di-Rect is wel toffer, maar af en toe is dit best een fijn nummer.
Through The Looking Glass is echt heel fijnquote:Op maandag 22 april 2024 15:42 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Grappig, ik vind juist het omgekeerde. Ik vind Veenendaal een betere zanger, maar ik vind de liedjes van het oude Di-rect veel fijner.
Ja, over onbenullig hoog in de top 2000 gesproken.quote:Op maandag 22 april 2024 16:09 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig loopt deze ellende ook wel een beetje op zijn einde.
Omdat die geen Nederlandse manager had...quote:Op maandag 22 april 2024 16:16 schreef Tussle266 het volgende:
Waarom staat Falco er eigenlijk niet in?
Beetje laat voor een dodenbonus voor The King, vind je niet?quote:Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef Tussle266 het volgende:
Vorig jaar kreeg Maxi Jazz een dodenbonus in deze lijst. De onbezorgde jaren 2023, toen dat allemaal gewoon nog kon.
Staat Eddie Ouwens in de lijst?quote:Op maandag 22 april 2024 16:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje laat voor een dodenbonus voor The King, vind je niet?
King, Falco, Maxi, voor mij voelt die gedachtegang heel natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2024 16:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje laat voor een dodenbonus voor The King, vind je niet?
Dit nietszeggende nummer heeft niets te zoeken in deze lijst nee. De 2 door jou aangegeven opties zijn meer dan genoeg wat 2 Unlimited betreft.quote:Op maandag 22 april 2024 16:45 schreef Tussle266 het volgende:
Kijk over 2U is natuurlijk sowieso van alles te zeggen, maar waarom worden juist deze nummers gekozen? Dat gejengel van hedenochtend en deze bedoel ik dan. Get Ready en No Limit snap ik nog wel.
Dat is de charme van deze lijst hè, dat er geen goede platen in staan.quote:Op maandag 22 april 2024 16:49 schreef Chiappucci het volgende:
Waar zit ik in hemelsnaam naar te luisteren?
Alleen jammer dat ze sindsdien alleen nog maar formulepop aan de lopende band maken.quote:Op maandag 22 april 2024 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo tof dat Rondé is opgepikt door het grote publiek
Ik hoor niet zoveel verschil tussen hun nieuwere en oudere werk hoor. De teksten waren nooit extreem diepgaand, maar de melodieën buitengewoon catchy. En zo is het nu nog steeds.quote:Op maandag 22 april 2024 16:52 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze sindsdien alleen nog maar formulepop aan de lopende band maken.
Naturally and Why Do You Care vond ik nog wel leuk en authentiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |