abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204515069
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik heb dus nooit gezegd dat er niet bezuinigd is.
Complete tankbataljons zijn gesaneerd, dienstplicht afgeschaft en ga zo maar door. Sinds het omvallen van de muur is er enorm bezuinigd. Het leger moest meer een leger worden tbv een vredesmissie.
pi_204515095
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Complete tankbataljons zijn gesaneerd, dienstplicht afgeschaft en ga zo maar door. Sinds het omvallen van de muur is er enorm bezuinigd. Het leger moest meer een leger worden tbv een vredesmissie.

Staan we in het buitenland niet bekend als het 'beggars army' ofzo?
pi_204515110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Maar er is enorm bezuinigd sinds het omvallen van de muur.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:04:01 #54
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204515125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. We hebben bijvoorbeeld (historiegetrouw) wel een state of the art marine / vloot. Op de firepowerindex scoren we ook niet heel slecht. Ben te lui om het nu op te zoeken maar ik dacht in de buurt van Noorwegen. Een land dat aan de Russen grenst
pi_204515218
http://www.rhpa.nl/index.php/hetregiment/41-tankbat

Ik heb in dit tankbat. nog mijn dienstplicht vervuld in 1984/85. Allemaal weg. En dat is dan nog maar een klein onderdeel. En dan moet je bedenken dat dus ook de staf dat ondeel is van een tankbat er dan ook niet meer is. Dat gaat van onderhoud, verkenners, geneeskundige troepen tot transport.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:18:02 #56
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204515268
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

De dienstplicht is niet afgeschaft. De opkomstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:20:46 #57
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204515291
Was er nou echt een discussie of er bezuinigd is of niet? :')
pi_204515315
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:04 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. We hebben bijvoorbeeld (historiegetrouw) wel een state of the art marine / vloot. Op de firepowerindex scoren we ook niet heel slecht. Ben te lui om het nu op te zoeken maar ik dacht in de buurt van Noorwegen. Een land dat aan de Russen grenst
Hier had ik dat gelezen.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)st-befehl-in-uruzgan
Schijnbaar noemen de Australiërs ons zo.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:23:07 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515324
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:18 schreef mazaru het volgende:

[..]
De dienstplicht is niet afgeschaft. De opkomstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Okies. In theorie heb je gelijk. Maar het is natuurlijk een enorme bezuinig om 14 maanden dan aan je opkomstplicht te voldoen met alle opleidingen die daarbij behoren uit te stellen.
pi_204515359
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef ExTec het volgende:
Dat is zo, maar dat is geen werkbaar standpunt.

Wil je daar effectief op kunnen anticiperen, dan mogen we allemaal terug naar koude oorlogs-sterkte.

En al hoewel ik on-nederlands, redelijk pro-leger ben, is dat geen efficiente besteding van onze belasting dukaten.
Besturen is ook prioriteiten stellen. Jarenlang vonden we het belangrijker om de zorg, onderwijs en justitie overeind te houden, dan extra geld uit te trekken voor defensie. Onze bevolking vergrijst, en er is medisch steeds meer mogelijk, dat verklaart wel waarom de zorgkosten zo gestegen zijn (en nog verder zullen stijgen).

Daarbij moeten we ook gewoon eerlijk zijn, we kunnen ons niet tegen alles verzekeren. Na het vallen van de muur is de dienstplicht opgeschort en zijn we ook gestopt met de dienst burgerbescherming, die bom zou toch niet meer vallen. Goed, als we echt terug willen, zou dat kunnen. Maar dan heb je wel 10 miljard extra per jaar nodig om ons weerbaar te maken voor een buitenlands leger dat aan de grens zou kunnen te staan. Maar het is niet bepaald realistisch dat de Belgen of Duitsers ons aan gaan vallen. Kortom, niemand vind het echt nodig om zulke grote bedragen extra uit te trekken.

(Al zitten er misschien wat verstokte militairen op marineschepen.nl die er anders over denken.)
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:28:21 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef luxerobots het volgende:
Quote eens even waar ik zeg dat er niet bezuinigd is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:

Het bekt wel lekker, 30 jaar bezuinigen, maar het klopt natuurlijk niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:47 schreef luxerobots het volgende:
Nogmaals, er is niet 30 jaar lang bezuinigd.
pi_204515388
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hier had ik dat gelezen.
Internationaal worden de Russen juist als beggars gezien.

Russian soldiers now begging Ukrainians for food in disaster for Putin 'Please help us'
https://www.express.co.uk(...)ohn-sweeney-video-vn
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:29:25 #64
38396 mazaru
pi_204515389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Okies. In theorie heb je gelijk. Maar het is natuurlijk een enorme bezuinig om 14 maanden dan aan je opkomstplicht te voldoen met alle opleidingen die daarbij behoren uit te stellen.
In deze tijd hadden we gewoon weer een opkomstplicht moeten hebben. Het was trouwens sowieso geen slechte zaak om 18 jarigen een tijdje in het leger mee te laten draaien. Daar leren ze wat discipline en leren ze dat er momenten in het leven zijn dat je gewoon je mond moet houden en doen wat er gezegd wordt.
pi_204515406
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Besturen is ook prioriteiten stellen. Jarenlang vonden we het belangrijker om de zorg, onderwijs en justitie overeind te houden, dan extra geld uit te trekken voor defensie. Onze bevolking vergrijst, en er is medisch steeds meer mogelijk, dat verklaart wel waarom de zorgkosten zo gestegen zijn (en nog verder zullen stijgen).

Daarbij moeten we ook gewoon eerlijk zijn, we kunnen ons niet tegen alles verzekeren. Na het vallen van de muur is de dienstplicht opgeschort en zijn we ook gestopt met de dienst burgerbescherming, die bom zou toch niet meer vallen. Goed, als we echt terug willen, zou dat kunnen. Maar dan heb je wel 10 miljard extra per jaar nodig om ons weerbaar te maken voor een buitenlands leger dat aan de grens zou kunnen te staan. Maar het is niet bepaald realistisch dat de Belgen of Duitsers ons aan gaan vallen. Kortom, niemand vind het echt nodig om zulke grote bedragen extra uit te trekken.

(Al zitten er misschien wat verstokte militairen op marineschepen.nl die er anders over denken.)
Geeft wel aan hoe wereldvreemd onze overheid is.
Zulke blunders kunnen voorkomen worden door mensen met vakkennis als minister aan te stellen.
Nu hebben we een lesbische allochtoon als minister van defensie, natuurlijk wel goed voor de deugpunten maar ik zie liever iemand met praktijkervaring.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:37:39 #66
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_204515447
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:29 schreef mazaru het volgende:

[..]
In deze tijd hadden we gewoon weer een opkomstplicht moeten hebben. Het was trouwens sowieso geen slechte zaak om 18 jarigen een tijdje in het leger mee te laten draaien. Daar leren ze wat discipline en leren ze dat er momenten in het leven zijn dat je gewoon je mond moet houden en doen wat er gezegd wordt.
Dat trekken die jongeren van nu niet. Alleen al telefoon inleveren is een grens te ver en gaan ze boos terug naar huis.
En dan gaan die ouders van die jongeren steeds naar de kazerne bellen om opheldering te vragen.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_204515451
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Internationaal worden de Russen juist als beggars gezien.

Russian soldiers now begging Ukrainians for food in disaster for Putin 'Please help us'
https://www.express.co.uk(...)ohn-sweeney-video-vn
Als we op hetzelfde niveau zitten van Rusland is het niet best....
Wel pluspunten voor die soldaten, beter bedelen dan plunderen.
pi_204515463
quote:

[..]
Nou ja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik wilde absoluut niet gaan. Ik kon een mooie baan bij DSM destijds gaan vervullen ook nog in een tijd dat de jeugdwerkloosheid hoog was.

Maar ik heb er achteraf toch geen spijt van gehad. Uiteraard de verveling vergeet je al snel. Maar ik heb er een gezellige tijd van gemaakt. En daarna ben ik een tijd lang in Duitsland blijven hangen om daar te gaan werken na mijn dienstplicht. En aanzien de Duitse taal voor een Limburger in die tijd de tweede voertaal was, had dat een enorm voordeel.

Het stappen in Walsrode, Hamburg, Celle en Hannover waren geweldige hoogtepunten. Ik heb maar niet alle verhalen kenbaar gemaakt aan mijn Nederlandse vriendin destijds waar ik nu mee getrouwd ben. :)
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:41:11 #69
38396 mazaru
pi_204515478
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou ja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik wilde absoluut niet gaan. Ik kon een mooie baan bij DSM destijds gaan vervullen ook nog in een tijd dat de jeugdwerkloosheid hoog was.

Maar ik heb er achteraf toch geen spijt van gehad. Uiteraard de verveling vergeet je al snel. Maar ik heb er een gezellige tijd van gemaakt. En daarna ben ik een tijd lang in Duitsland blijven hangen om daar te gaab werken na mijn dienstplicht. En aanzien de Duitse taal voor een Limburger in die tijd de tweede voertaal was, had dat een enorm voordeel.

Het stappen in Walsrode, Hamburg, Celle en Hannover waren geweldige hoogtepunten. Ik hen maar niet alle verhalen kenbaar gemaakt aan mijn Nedeandse vriendin destijds waar ik nu mee getrouwd ben. :)
De meeste jongens die in dienst zijn geweest hebben er geweldige herinneringen aan. En als je echt niet wou dan was er altijd nog S5 :9
pi_204515495
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]

Heb je een beetje moeite met begrijpend lezen?

Ik ontken niet dat er bezuinigd is. Ik haak aan op jouw opmerking over 30 jaar bezuinigen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
Als je je defensie wil versterken wat zo te lezen prioriteit heeft na 30 jaar lang bezuinigen past het uitdelen van je meest moderne en schaarse systemen aan andere landen niet heel erg goed in die strategie...

Dat is iets anders dan dat er niet bezuinigd is:

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:45 schreef AchJa het volgende:
@luxerobots wil beweren dat er niet bezuinigd is op defensie.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik toon aan met bronnen dat er bezuinigd is. De bal ligt nu bij jou om het tegendeel te beweren en dat lukt je dus niet.
Het gaat mij om die 30 jaar, alsof er aan één stuk door bezuinigd is. De laatste jaren is de trend juist weer dat er geld bij komt.

Uit 2019:

quote:
Kabinet steekt extra geld in Defensie

Het kabinet steekt tussentijds extra geld in Defensie. Structureel gaat het om 162 miljoen euro extra per jaar. Het bedrag loopt op tot 461 miljoen euro en in totaal gaat het om 1,5 miljard euro tot 2024.
https://www.rijksoverheid(...)tra-geld-in-defensie

Uit 2021:

quote:
Extra geld voor Defensie in 2022

Defensie krijgt er vanaf volgend jaar structureel ¤ 428 miljoen bij en eenmalig ¤ 13,5 miljoen. Het incidentele bedrag is bedoeld om activiteiten in te halen die vanwege COVID niet door konden gaan. Denk aan oefeningen. In totaal heeft Defensie in 2022 ¤ 12,9 miljard te besteden. Dit is vorige week besproken tijdens de behandeling van de begroting 2022 van Defensie in de Tweede Kamer en vandaag met de stemmingen vastgesteld.
https://www.defensie.nl/a(...)oor-defensie-in-2022

Uit 2022:
quote:
Veel meer geld naar Europese defensie: 'Tien dagen geleden nog ondenkbaar'

De Russische invasie in Oekraïne heeft voor een ongekende kentering gezorgd in hoe er in Europa wordt gedacht over hoeveel geld we over hebben voor defensie. Ook Nederland koerst af op een fors hoger defensiebudget. "Het is opvallend hoe snel dit is gegaan."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-navo-norm-2-procent

Overigens is de focus ook veranderd. De dienstplicht is opgeschort en de dienst burgerbescherming bestaat niet meer. We hadden een groot leger met dienstplichtigen dat klaarstond tegen het rode gevaar, en hebben nu een klein professioneel leger dat zich vooral met internationale missies bezighoudt.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 23-04-2022 12:48:04 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:46:32 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204515510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 09:34 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? Joegoslavië en Oekraïne zijn onvergelijkbaar omdat de eerste een burgeroorlog was met meerdere strijdende partijen, terwijl een fascistisch Rusland nu op een imperialistische tour gaat die we sinds WOII niet meer gezien hebben. 'We' willen gewoon vrede in Europa, en de kans op een langdurige vrede is groter wanneer de agressieve en imperialistische partij (Rusland) terug in z'n hok wordt geschopt.
Servië viel toch het inmiddels onafhankelijke Bosnië-Herzegovina binnen? Daarop werd er door het westen ingegrepen met vredesmissies, bombardementen, etc.

Was er in Oost-Oekraïne geen burgeroorlog gaande tussen verschillende strijdende partijen?
pi_204515520
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 05:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap geen reet van die blijvende toestroom van zware wapens, vanuit het westen, zonder ergens een doel of rode lijn te hebben.
Het is doorgeschoten en de burgers van de Donbas moeten het lijden. Het westen kijkt genoegzaam toe hoe het Russische leger leegloopt.
Leuk totdat ineens China gaat meedoen of de Russen voorzien van wapens. Wat is dan het eindresultaat?
Waarom ben je zo begaan met de burgers in Donbas als het gaat om zware wapens geleverd aan Oekraïense kant? Aan de kant van de Oekraïense burgers die door Rusland worden geraakt bagatelliseer je het en maak je er grapjes over. Waarom dat verschil?
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:47:30 #73
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204515524
quote:

[..]
Onzin natuurlijk in Rusland is er dienstplicht en dat zie je nu wel dat het niet werkt.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:47:31 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:22 schreef Candymannetje het volgende:
Hier had ik dat gelezen.
En hier:

quote:
Beggar’s Army

“Leger is beperkt inzetbaar na missie Afghanistan”

In de media verscheen vandaag het bericht over de deplorabele toestand waarin onze landmacht zich momenteel bevindt. De 24.000 manschappen hebben te kampen met dramatische financiële tekorten, gevechtsgroepen zijn versnipperd, de opleiding is van een desastreus niveau; kortom het Nederlandse leger doet zijn naam, opgeduikeld in Afghanistan eer aan: “Royal Beggar’s Army”.
quote:
De Nederlandse krijgsmacht is een ‘beggars army’ geworden

De Nederlandse krijgsmacht wordt steeds verder uitgehold door bezuinigingen en financiële tekorten. Luchtmachtpiloten kunnen niet voldoende trainen en de uitrusting van troepen in oorlogsgebieden is zwaar onder de maat. De nijpende problemen worden nog verergerd door foutieve prognoses over de euro-dollarkoers. Wie neemt het op voor onze militairen?

Het wordt gekscherend wel eens de Haagse versie van de ‘managersreflex’ genoemd: ministers en hoge ambtenaren die niet verder willen — of vooral durven — kijken dan de eigen regeerperiode en lastige dossiers zo ver mogelijk vooruitschuiven, in de hoop politieke verantwoordelijkheid te ontlopen. Lastige dossiers worden behandeld als blauwe belastingenveloppen: als je ze zo lang mogelijk negeert, dan gaan ze misschien vanzelf weg. Zowel de militaire, politieke als ambtelijke leiding op het ministerie van Defensie heeft hier een handje van. Door drie ontwikkelingen te negeren krijgt het volgende kabinet — en met name de volgende minister — nog een zware dobber aan het überhaupt operationeel inzetbaar houden van onze krijgsmacht.
AchJa in NWS / CDA wil herinvoering dienstplicht
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:48:51 #75
38396 mazaru
pi_204515533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk in Rusland is er dienstplicht en dat zie je nu wel dat het niet werkt.
Je kan Rusland niet vergelijken met Nederland. Dat is een aardappel vergelijken met een winterpeen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:49:22 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:42 schreef luxerobots het volgende:
Heb je een beetje moeite met begrijpend lezen?

Ik ontken niet dat er bezuinigd is. Ik haak aan op jouw opmerking over 30 jaar bezuinigen:
[..]
Dat is iets anders dan dat er niet bezuinigd is:
Je kunt er een hele lading links tegenaan plakken en zelf je definities verzinnen maar als je begint met 100 euro en daar wordt 50 euro afgehaald en vervolgens wordt er een tientje bij geplust heb je onderaan de streep nog steeds maar 60 euro ipv 100.
pi_204515539
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:41 schreef mazaru het volgende:

[..]
De meeste jongens die in dienst zijn geweest hebben er geweldige herinneringen aan. En als je echt niet wou dan was er altijd nog S5 :9
Had ik tijdens de keuring wel aan gedacht om een toneelstuk op te voeren. Maar in die tijd zou dat slecht zijn geweest mocht je ooit solliciteren bij de overheid. En in die tijd waren nog behoorlijk wat bedrijven in het bezit van de overheid. Dus dat liet ik maar uit mijn hoofd. ;)

Bij een sollicitatie werd ook gevraagd of je de dienstplicht had vervuld en ook je godsdienst. Daar kun je je nu nauwelijks nog iets bij voorstellen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:50:13 #78
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204515545
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:48 schreef mazaru het volgende:

[..]
Je kan Rusland niet vergelijken met Nederland. Dat is een aardappel vergelijken met een winterpeen.
Waarom niet? Mensen die geen zin hebben in Oorlogje voeren zijn ook niet gemotiveerd om dit te doen of het nou NL of Rus is.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:55:31 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204515578
Kei interessant dit allemaal, maar het raakvlak met Oekraïne raken we een beetje kwijt. Kunnen jullie die herinneringen aan dienstplicht en discussies over bezuinigingen niet beter in DEF houden?
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:56:16 #80
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204515582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:55 schreef bleiblei het volgende:
Kei interessant dit allemaal, maar het raakvlak met Oekraïne raken we een beetje kwijt. Kunnen jullie die herinneringen aan dienstplicht en discussies over bezuinigingen niet beter in DEF houden?
Kan prima hier.
pi_204515599
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt er een hele lading links tegenaan plakken en zelf je definities verzinnen maar als je begint met 100 euro en daar wordt 50 euro afgehaald en vervolgens wordt er een tientje bij geplust heb je onderaan de streep nog steeds maar 60 euro ipv 100.
Dat lijkt het mij ook hé.

Als X nodig hebt, je staat op X-100, kun je wel opmerken dat je er +10 bij krijgt, maar je staat nog steeds dik 90 in de min.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204515643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Elk jaar heb je een nieuwe begroting. Hoezo telt dat extra geld dan niet?

Alleen omdat we vroeger een enorm deel van onze begroting (meer dan 10% van het totaal) aan defensie besteedden? Die tijden komen voorlopig echt niet meer terug hoor.
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:04:50 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:03 schreef luxerobots het volgende:

Elk jaar heb je een nieuwe begroting. Hoezo telt dat extra geld dan niet?
Dat zeg ik dus, je gaat zelf definities verzinnen...

Onderaan de streep hebben we minder te besteden dan 30/40 jaar geleden.

quote:
Alleen omdat we vroeger een enorm deel van onze begroting (meer dan 10% van het totaal) aan defensie besteedden? Die tijden komen voorlopig echt niet meer terug hoor.
2% Van het BNP is de afspraak die we met de NATO hebben gemaakt.
pi_204515662
twitter

Ik maak me hier 'redelijk' zorgen over.

De clown Scholz zit nog steeds ultra vast in z'n "Ja, maar we moeten de beer niet provoceren, anders word de beer boos en gaat die met nukes smijten :'( " en ik zie em er derhalve wel voor aan om die training tot in het oneindige te traineren.

Laat NL soldaten die training maar geven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:06:27 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515673
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:05 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Ik maak me hier 'redelijk' zorgen over.

De clown Scholz zit nog steeds ultra vast in z'n "Ja, maar we moeten de beer niet provoceren, anders word de beer boos en gaat die met nukes smijten :'( " en ik zie em er derhalve wel voor aan om die training tot in het oneindige te traineren.

Laar NL soldaten die training maar geven.
Ware het niet dat een groot deel van de Nederlandse PzH opleiding gedaan wordt in Idar-Oberstein waar ook Nederlanders geplaatst zijn.
pi_204515679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ware het niet dat een groot deel van de PzH opleiding gedaan wordt in Idar-Oberstein waar ook Nederlanders geplaatst zijn.
Denk, aub, voor eens, in oplossingen, en niet in problemen :7

Ik heb vertrouwen in je, AchJa, make it happen ^O^ ;)
pi_204515686
Was het maar zo makkelijk, hé ;)
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:10:27 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515687
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:
Denk, aub, voor eens, in oplossingen, en niet in problemen :7

Ik heb vertrouwen in je, AchJa, make it happen ^O^ ;)
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:10 schreef ExTec het volgende:
_O-

Ik denk helemaal niet in problemen. Ik bekijk de zaak gewoon net iets realistischer ipv dat "het gaat vanzelf" idee wat hier leeft... Het niveau hier is een beetje van: "Vandaag leveren, morgen ingezet in het oosten van Oekraine en schieten de Russen het land uit."... Zo werkt dat natuurlijk helemaal niet.

Als er vanuit de militair specialistische hoek al gezegd wordt dat je minstens 2 maanden kwijt bent (wat al een fractie is van de totale opleiding) wie is Fok! dan om dat ter discussie te stellen?
pi_204515704
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
_O-

Ik denk helemaal niet in problemen. Ik bekijk de zaak gewoon net iets realistischer ipv dat "het gaat vanzelf" idee wat hier leeft... Het niveau hier is een beetje van: "Vandaag leveren, morgen ingezet in het oosten van Oekraine en schieten de Russen het land uit."... Zo werkt dat natuurlijk helemaal niet.

Als er vanuit de militair specialistische hoek al gezegd wordt dat je minstens 2 maanden kwijt bent (wat al een fractie is van de totale opleiding) wie is Fok! dan om dat ter discussie te stellen?
Soort van eens, daar hoeven we het niet over te hebben, maar ik wil Duitsland out of the equation. Ik vertrouw ze niet.
pi_204515706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zeg ik dus, je gaat zelf definities verzinnen...
Jij verzint dus defenities.

Als jij roept ''30 jaar bezuinigen''.

Dan communiceer je, er wordt al 30 jaar bezuinigd.

Niet, gemiddeld genomen, is er in de afgelopen 30 jaar bezuinigd.
pi_204515720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Triest. Man man. Soms zou je denken of de Chinezen de Russen aansturen om die oorlog te voeren. Een failliet Rusland is voor China een enorme buit als het om grondstoffen gaat. Ik volg het niet meer zo goed waar die Chinezen mee bezig zijn. Dat maakt mijn dag er niet beter op. :)
Ach...menig bedrijf had het zelfde gedaan als China & Rusland bonje hadden.
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:15:10 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515723
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:12 schreef ExTec het volgende:
Soort van eens, daar hoeven we het niet over te hebben, maar ik wil Duitsland out of the equation. Ik vertrouw ze niet.
Zie hier oa het probleem van een EU krijgsmacht...

quote:
12s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef ExTec het volgende:
Gedachten experiment: ;)

Wat heb jij tegen een Europees leger?

Antwoord is niet: er is geen politieke wil, weet ik, wat als die er nu wel is.
Zie boven, de EU is een politieke organisatie. Laat de NATO gewoon de militaire kant bestieren en de EU politiek bedrijven.
pi_204515724
twitter

Fijn. Want dat die Excaliber state of the art is, maakt de normaal domme artillery shell meer een smart bomb, maakte het zeker niet voor hand liggend dat iemand die ook aan UKR zou geven.

Bij deze dus. :s)
pi_204515728
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:10 schreef ExTec het volgende:
Inderdaad. We hopen allemaal dat de Russen in het stof bijten. Maar zoals AchJa zegt: we moeten voorzichtig zijn dat we straks niet allemaal teleurgesteld zijn. Dan is een neutrale kijk wel noodzakelijk.
pi_204515731
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:10 schreef AchJa het volgende:

Ik begrijp niet dat jij met je bureaucratische en starre houding. Jezelf nog een veer in de reet steekt ook met je 'ik bekijk het gewoon net iets realistischer'.
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:18:47 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:16 schreef luxerobots het volgende:
Ik begrijp niet dat jij met je bureaucratische en starre houding. Jezelf nog een veer in de reet steekt ook met je 'ik bekijk het gewoon net iets realistischer'.
Mag je vinden.
pi_204515749
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mag je vinden.
Gelukkig bepaal jij niet wat anderen mogen vinden.
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:19:32 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:13 schreef luxerobots het volgende:

Dus is er over een periode van 30 jaar bezuinigd... _O-
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:19:58 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204515770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Laten we qua dit beginnen met X weer op 100 zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')