Nee stel je voor. Lekker berichtjes kopiren waar eindeloos mensen onzin aan toe hebben gevoegd zonder ff factchecking te doen maar wel anderen beschuldigen van being sheeplequote:Op zaterdag 16 april 2022 23:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dat Za niet zelf naar dat interview heeft geluisterd. En effet, j’en suis pratiquement sure!
Still curiousquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is het Balbruno of Malbruno?
Of stiekem toch Georges Malbrunot, die.er op de foto's toch wel.wat anders uit ziet dan op dat kleine vakje dat je in dat Twitter filmpje kan zien? Maareh bovenal, geen idee welke bronnen je gebruikt, maar als ze niet eens in staat zijn om een naam correct te typen (als die niet ook er ten onrechte in getrokken is), heb ik wel twijfels bij de rest van je boodschap.
Edit: Malbrunot heeft op zijn twitter tijdlijn bar weinig/niets staan over Oekrane en nogal veel over andere ietwat onrustige gebieden die significant zuidelijker liggen. Dus mijn gut feeling zegt, mooi verzonnen verhaaltje wat erbij staat.
Dit is voor wat de FDP betreft echt flauwekul, de partij die het meest pro-Russisch is in de huidige Duitse coalitie is met afstand de sociaal-democratische SPD. Zowel SPD als in mindere mate CDU zijn/waren relatief pro-Russisch, en die Linke en AfD zijn wat dat betreft nog een graadje erger. Eigenlijk zijn in de huidige Bundestag alleen de FDP en in het bijzonder de Groenen van oorsprong Rusland-kritisch. Zo werd ook de aanleg van Nordstream 2 in 2015 door een coalitie van CDU en SPD goedgekeurd, daar had de FDP niks van doen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De (Duitse) FDP en andere neoliberale Europese partijen zijn groot tegenstander van economische sancties; hun mantra is zo lang mogelijk op de vulkaan blijven dansen tot de Russen daadwerkelijk voor de deur staan. Dan mag de Europese burgerbevolking het "goedkope" Russische gas duur betalen, terwijl degenen die maximaal van dat goedkope gas geprofiteerd hebben veilig en rijk in de VS zitten.
Zou je asjeblieft willen reageren op mijn 10seconde research werk waarmee ik je onzin onderuit heb getrokken?quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
Wil je een keer je gore bek houden over mij?
Merci.
Mea culpa, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is voor wat de FDP betreft echt flauwekul, de partij die het meest pro-Russisch is in de huidige Duitse coalitie is met afstand de sociaal-democratische SPD. Zowel SPD als in mindere mate CDU zijn relatief pro-Russisch, voor de FDP en in het bijzonder de Groenen geldt dat veel minder.
Schrder is een SPDer en hetzelfde geldt voor Scholz, en Merkel is van de CDU. Ook de minister van defensie, die voor de oorlog de doorgang van een Brits toestel met wapens naar Oekrane weigerde (Christine Lambrecht), is afkomstig van de SPD.
https://miamistandard.new(...)turned-from-ukraine/quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:32 schreef bleiblei het volgende:
Is het Balbruno of Malbruno?
Of stiekem toch Georges Malbrunot, die.er op de foto's toch wel.
Edit: Malbrunot heeft op zijn twitter tijdlijn bar weinig/niets staan over Oekrane en nogal veel over andere ietwat onrustige gebieden die significant zuidelijker liggen.
Neuh, straks gewoon weer liederen van Europese liefde en vrede in Kiev:quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
Fantastisch, het is duidelijk dat we zelf WW3 willen.
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen.
En nu is het een wappie. Triest wel.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
https://miamistandard.new(...)turned-from-ukraine/
Knappe kerel was dat vroeger.
Ik moest ff hard lachen om die Miami Standardquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
https://miamistandard.new(...)turned-from-ukraine/
[ twitter ]
Knappe kerel was dat vroeger.
Het Kremlin schrijft de scripts van deze marionetten, dus waarschijnlijk: goed gedaan.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Op diezelfde zender zeggen ze ook dat Kyiv platgebombardeerd moet worden vanwege een in de storm vergaan , gezonken vlaggeschip.
Maar wie is deze man, die zegt basta ?
Wat zal de reactie van Poetin zijn?
Yup, in de SPD trekken de Putinverstehers en de Gazprom-lui aan de touwtjes.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is voor wat de FDP betreft echt flauwekul, de partij die het meest pro-Russisch is in de huidige Duitse coalitie is met afstand de sociaal-democratische SPD. Zowel SPD als in mindere mate CDU zijn/waren relatief pro-Russisch, en die Linke en AfD zijn wat dat betreft nog een graadje erger. Eigenlijk zijn in de huidige Bundestag alleen de FDP en in het bijzonder de Groenen van oorsprong Rusland-kritisch. Zo werd ook de aanleg van Nordstream 2 in 2015 door een coalitie van CDU en SPD goedgekeurd, daar had de FDP niks van doen.
Schrder is een SPDer en hetzelfde geldt voor Scholz, en Merkel is van de CDU. Ook de minister van defensie, die voor de oorlog de doorgang van een Brits toestel met wapens naar Oekrane weigerde (Christine Lambrecht), is afkomstig van de SPD.
Het is echt ongelofelijk hoe Rusland letterlijk over alles liegt. En nog gekker is dat ze niet eens bij een leugen kunnen blijven.quote:
8 door Oekraine. Rusland heeft er naar verluid zelf ook nog een stapeltje met vroeg pensioen gestuurd. Riante 9mm pensioenen, uiteraard.quote:Op zondag 17 april 2022 00:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De 8e generaal dood dus? Lees het nu pas maar is al wat uurtjes bekend geloof ik. Bizar....
Volgend weekend, bedoel je? Geen idee, ik verwacht niet dat de oorlog stil zal houden maar who knows?quote:Op zondag 17 april 2022 00:38 schreef the-eye het volgende:
Ik neem aan dat er met de Pasen niet gevochten wordt?
Dan komt de wederopstanding van het Russische leger.quote:Op zondag 17 april 2022 00:38 schreef the-eye het volgende:
even gekeken wat sott.net voor een website is..... Niet waard om te lezenquote:Op zondag 17 april 2022 00:33 schreef Za het volgende:
Misschien een mooie uiteenzetting voor velen:
[ twitter ]
quote:Op zondag 17 april 2022 00:38 schreef the-eye het volgende:
Nou ja zeg.... wat is dat dan?quote:Op zondag 17 april 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgend weekend, bedoel je? Geen idee, ik verwacht niet dat de oorlog stil zal houden maar who knows?
Even voor de duidelijkheid, voor orthodoxen, en dat zijn de Russen en Oekrainers, is Pasen volgend weekend, niet dit weekend
Geweldig Essay volgens Erik de Vlieger.quote:Op zondag 17 april 2022 00:45 schreef Zwoerd het volgende:
even gekeken wat sott.net voor een website is..... Niet waard om te lezen
Tja, wat kan ik ervan zeggen, Orthodoxen volgen een andere kalender dan wij, wij gebruiken Gregoriaans en zij de Juliaanse en die kalenders lopen niet gelijk.quote:Op zondag 17 april 2022 00:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou ja zeg.... wat is dat dan?![]()
Jezus is toch geen Sinterklaas die niet overal tegelijk kan zijn.
Okee, even een leermomentjequote:Op zondag 17 april 2022 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, wat kan ik ervan zeggen, Orthodoxen volgen een andere kalender dan wij, wij gebruiken Gregoriaans en zij de Juliaanse en die kalenders lopen niet gelijk.
Ik ben er niet meer zo zeker vanquote:
Niet echt, het enige opvallende vandaag was dat de Russen de Oekraners hebben gestraft wat ze volgens diezelfde Russen helemaal niet hebben gedaan. En natuurlijk dat de staatspropaganda weer begint bij te draaien over de doelen die Rusland wilde behalen met deze aanvalsoorlog. In de richting dat ze alles hebben gedaan wat ze kunnen doen en dat de Oekraners verder zelf maar hun nazi-probleem moeten oplossen.quote:Op zondag 17 april 2022 01:10 schreef Barbusse het volgende:
Niks mis met vrijheid van meningsuiting. Maar accepteer dan wel de consequenties ervan.
En nu graag weer ontopicNog enige updates aangaande Mariupol bijvoorbeeld?
Ik denk dat het ze letterlijk niet interesseert. Die stad hebben ze strikt genomen niet nodig, als er maar geen Oekranse stad op die specifieke plek ligt vinden ze het verder wel ok. En de mensen die zich daar verzetten tegen de Russische veroveringsoorlog maken dat er nog steeds een Oekranse stad ligt die de Russen niet willen hebben op hun landbrug naar hun Krim.quote:Op zondag 17 april 2022 01:24 schreef Barbusse het volgende:
Die Russische noodzaak steden te reduceren tot as is toch wel zo hopeloos verouderd, zijn ze niet in staat tot het aanpassen van een strategie? Wat is het idee hier, wat willen ze? Van alles wat ik zie en lees zijn ze hun eigen ergste vijanden.
Die zitten elkaar inderdaad in de weg. Als je echter bijvoorbeeld van mening bent dat het beter is als Oekrane en Rusland met elkaar onderhandelen en een akkoord bereiken, dat we geen grootschalige wapenleveranties moeten blijven verzorgen omdat je denkt dat die het conflict alleen maar langer laten duren en dat we ons niet fysiek in de strijd moeten mengen omdat dat tot verdere escalatie kan leiden, dan zijn er weinig feiten of mechanismen die dat in de weg zitten.quote:Op zondag 17 april 2022 00:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Mensen moeten zich realiseren dat soms feiten en mechanismen, meningen en voorkeuren in de weg zitten.
Doelloos is het. Zo verschrikkelijk nihilistisch dat je het eigenlijk gewoon een prestatie kunt vinden dat ze uberhaupt nog de moeite nemen om uit bed komen om dit te plannen en uit te gaan voeren.quote:Op zondag 17 april 2022 01:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het ze letterlijk niet interesseert. Die stad hebben ze strikt genomen niet nodig, als er maar geen Oekranse stad op die specifieke plek ligt vinden ze het verder wel ok. En de mensen die zich daar verzetten tegen de Russische veroveringsoorlog maken dat er nog steeds een Oekranse stad ligt die de Russen niet willen hebben op hun landbrug naar hun Krim.
Oh die zijn er genoeg. Die redenatie klopt alleen als je er van uit gaat dat Rusland wint. Als Ukraine wint, moet je juist wel wapens leveren om het conflict te verkorten. En het is een feit dat onze terughoudendheid er niet voor gezorgd heeft dat Putin geen oorlog voert en escaleert.quote:Op zondag 17 april 2022 01:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die zitten elkaar inderdaad in de weg. Als je echter bijvoorbeeld van mening bent dat het beter is als Oekrane en Rusland met elkaar onderhandelen en een akkoord bereiken, dat we geen grootschalige wapenleveranties moeten blijven verzorgen omdat je denkt dat die het conflict alleen maar langer laten duren en dat we ons niet fysiek in de strijd moeten mengen omdat dat tot verdere escalatie kan leiden, dan zijn er weinig feiten of mechanismen die dat in de weg zitten.
Een visie gebaseerd op feitelijke onwaarheden. Als je denkt te kunnen schaatsen omdat je liegt dat het gevroren heeft...quote:Je kunt het er wel of niet mee eens zijn en dat is prima, maar je spreekt hiermee geen feiten tegen omdat je slechts een visie op een toekomstige uitkomst geeft.
En zo zijn er wel meer feiten waar je niet omheen kunt. Zoals dat Putin een oorlog begonnen is en hij dus verantwoordelijk is voor de gevolgen. Ook als dat uit draait op WW3 en genocide.quote:Zeg je bijvoorbeeld dat er geen Oekraense burgers door Russisch oorlogsgeweld om het leven zijn gekomen, dan verkondig je wel keiharde leugens omdat die feiten er gewoon liggen.
Helaas is zelfs een feit geen feit als je voor het ministerie van waarheid werkt (1984).quote:Op zondag 17 april 2022 01:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die zitten elkaar inderdaad in de weg. Als je echter bijvoorbeeld van mening bent dat het beter is als Oekrane en Rusland met elkaar onderhandelen en een akkoord bereiken, dat we geen grootschalige wapenleveranties moeten blijven verzorgen omdat je denkt dat die het conflict alleen maar langer laten duren en dat we ons niet fysiek in de strijd moeten mengen omdat dat tot verdere escalatie kan leiden, dan zijn er weinig feiten of mechanismen die dat in de weg zitten.
Je kunt het er wel of niet mee eens zijn en dat is prima, maar je spreekt hiermee geen feiten tegen omdat je slechts een visie op een toekomstige uitkomst geeft.
Zeg je bijvoorbeeld dat er geen Oekraense burgers door Russisch oorlogsgeweld om het leven zijn gekomen, dan verkondig je wel keiharde leugens omdat die feiten er gewoon liggen.
Ja, maar zoals ik hierboven al beschreef; het maakt dat de landbrug naar de Krim niet perfect is. En de Russen willen dat risico gewoon niet nemen. De zee van Azov moet een Russische binnenzee worden. Eerst de facto en daarna de jure. Maar daarvoor moet Marioepol of van de kaart geveegd zijn f etnisch gereinigd zijn.quote:Op zondag 17 april 2022 01:35 schreef tjoptjop het volgende:
Marioepul is de-facto toch gewoon gevallen? Alleen nog een klein deel in handen van Oekraine maar compleet omcirkeld en met een overmacht aan de andere kant
Nee, die zijn er niet. Je gebruikt zelf al tweemaal het woord "als", het gaat dus om toekomstige zaken die simpelweg nog niet gebeurd en bekend zijn. Het betreft een mening over een voorkeur voor en verwachting van een uitkomst van een bepaalde handelswijze.quote:Op zondag 17 april 2022 01:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh die zijn er genoeg. Die redenatie klopt alleen als je er van uit gaat dat Rusland wint. Als Ukraine wint, moet je juist wel wapens leveren om het conflict te verkorten. En het is een feit dat onze terughoudendheid er niet voor gezorgd heeft dat Putin geen oorlog voert en escaleert.
"Heeft". Dat is dus verleden tijd, iets dat feitelijk valt vast te stellen.quote:Een visie gebaseerd op feitelijke onwaarheden. Als je denkt te kunnen schaatsen omdat je liegt dat het gevroren heeft...
Dat Putin de oorlog is begonnen zal niemand ontkennen, daar draait het punt ook helemaal niet om.quote:En zo zijn er wel meer feiten waar je niet omheen kunt. Zoals dat Putin een oorlog begonnen is en hij dus verantwoordelijk is voor de gevolgen. Ook als dat uit draait op WW3 en genocide.
Nu zeg je heel iets anders. Die mensen willen dat Rusland wint. Maar net stelde je dat militaire hulp het conflict per definitie zou verlengen. En dat is niet waar.quote:Op zondag 17 april 2022 02:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, die zijn er niet. Je gebruikt zelf al tweemaal het woord "als", het gaat dus om toekomstige zaken die simpelweg nog niet gebeurd en bekend zijn. Het betreft een mening over een voorkeur voor en verwachting van een uitkomst van een bepaalde handelswijze.
[..]
Voor semantische acrobatiek hebben we een ander subforum.quote:"Heeft". Dat is dus verleden tijd, iets dat feitelijk valt vast te stellen.
[..]
Maar het is wel een feit dat je in de weg zit, niet?quote:Dat Putin de oorlog is begonnen zal niemand ontkennen, daar draait het punt ook helemaal niet om.
Ik zeg echt niets anders. Ik zeg dus wat mensen kunnen denken/verwachten. En dat kan zijn dat militaire hulp het conflict verlengt. Dat heeft niks met waar/niet waar te maken, dat is een verwachting. Die kan wel of niet uitkomen.quote:Op zondag 17 april 2022 02:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu zeg je heel iets anders. Die mensen willen dat Rusland wint. Maar net stelde je dat militaire hulp het conflict per definitie zou verlengen. En dat is niet waar.
Dit heeft echt niets met "semantische acrobatiek" te maken. Ik heb het over een mening over een verwachte uitkomst. Jij pareert dat met een opmerking over liegen over een gebeurtenis uit het verleden waarvan feitelijk vast valt te stellen of die wel of niet heeft plaatsgevonden.quote:Voor semantische acrobatiek hebben we een ander subforum.
Voor de mening dat het beter zou zijn als Oekrane en Rusland tot een akkoord komen, verder bloedvergieten daardoor wordt voorkomen en er geen verdere escalatie plaatsvindt zit dat feit totaal niet in de weg.quote:Maar het is wel een feit dat je in de weg zit, niet?
Putin wil de Oekraense identiteit wegvagen, daar is geen akkoord mee te maken. En tot nu toe wil Putin niet eens praten met Zelensky.quote:Op zondag 17 april 2022 02:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg echt niets anders. Ik zeg dus wat mensen kunnen denken/verwachten. En dat kan zijn dat militaire hulp het conflict verlengt. Dat heeft niks met waar/niet waar te maken, dat is een verwachting. Die kan wel of niet uitkomen.
Je kunt er het label "die mensen willen dat Rusland wint" aan hangen, prima. Het kan simpelweg ook de motivatie "minst slechte optie/minste verder bloedvergieten" zijn.
[..]
Dit heeft echt niets met "semantische acrobatiek" te maken. Ik heb het over een mening over een verwachte uitkomst. Jij pareert dat met een opmerking over liegen over een gebeurtenis uit het verleden waarvan feitelijk vast valt te stellen of die wel of niet heeft plaatsgevonden.
Om even in jouw vergelijking te blijven m.b.t. schaatsen. Als ik van mening ben dat ik in december van dit jaar op natuurijs kan schaatsen omdat ik verwacht dat het dan genoeg gevroren heeft, is er echt geen enkel feit dat dat kan weerleggen. Als het december 2022 is geweest en het is de hele maand 14 graden geweest, kun je achteraf zeggen dat ik ongelijk had.
[..]
Voor de mening dat het beter zou zijn als Oekrane en Rusland tot een akkoord komen, verder bloedvergieten daardoor wordt voorkomen en er geen verdere escalatie plaatsvindt zit dat feit totaal niet in de weg.
Nogmaals, die argumentatie "minste bloedvergieten" hangt af van een aantal feiten. Als je je verwachting of wens af laat hangen van wapenleveranties, dan is de winnaar van het conflict van belang. Het is een vage omweg om een winnaar aan te wijzen.quote:Op zondag 17 april 2022 02:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg echt niets anders. Ik zeg dus wat mensen kunnen denken/verwachten. En dat kan zijn dat militaire hulp het conflict verlengt. Dat heeft niks met waar/niet waar te maken, dat is een verwachting. Die kan wel of niet uitkomen.
Je kunt er het label "die mensen willen dat Rusland wint" aan hangen, prima. Het kan simpelweg ook de motivatie "minst slechte optie/minste verder bloedvergieten" zijn.
[..]
Semantische acrobatiek. Het gaat er om of je redenatie gestoeld is op feiten en logica, op onzin of op leugens.quote:Dit heeft echt niets met "semantische acrobatiek" te maken. Ik heb het over een mening over een verwachte uitkomst. Jij pareert dat met een opmerking over liegen over een gebeurtenis uit het verleden waarvan feitelijk vast valt te stellen of die wel of niet heeft plaatsgevonden.
Mist.quote:Om even in jouw vergelijking te blijven m.b.t. schaatsen. Als ik van mening ben dat ik in december van dit jaar op natuurijs kan schaatsen omdat ik verwacht dat het dan genoeg gevroren heeft, is er echt geen enkel feit dat dat kan weerleggen. Als het december 2022 is geweest en het is de hele maand 14 graden geweest, kun je achteraf zeggen dat ik ongelijk had.
[..]
Het feit dat Rusland over alles liegt en zich niet aan afspraken houd, zit deze mening wel degelijk in de weg.quote:Voor de mening dat het beter zou zijn als Oekrane en Rusland tot een akkoord komen, verder bloedvergieten daardoor wordt voorkomen en er geen verdere escalatie plaatsvindt zit dat feit totaal niet in de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |