Sowieso ben ik het er niet mee eens dat ze hetzelfde zeggen, maar bijvoorbeeld de Amerikanen zeggen heel wat anders. De Britten ook weer. Etc etc.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kwam niet met dat filmpje. Ik maakte een opmerking dat we dan eindelijk een oorlogsmisdaad daadwerkelijk zien (want voor zover ik gezien heb hadden we toen nog niks op beeld) en dat er dan plotseling wel om context gevraagd wordt en eea ter discussie gesteld wordt... Althans zoiets was het kan ik mij herinneren.
[..]
Laat ik het zo zeggen, de Wijk, Wijninga en de Kruif zitten aardig op een lijn.
Ze zeggen beide dat je wel een grote broek aan kunt trekken vwb (militaire) sancties maar dat je die dan ook waar moet kunnen maken en dat kunnen we dus niet. Wat dat betreft zitten ze prima op 1 lijn.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:09 schreef luxerobots het volgende:
De Wijk en De Kruif zeggen toch wel heel andere dingen. De Wijk zegt vooral dingen over geopolitiek, en De Kruif vooral over de militaire vorderingen/het slachtveld.
"It ain't over till the fat lady sings"quote:Overigens hebben ze beiden Rusland militair overschat.
Ook de Kruif is hier meerdere keren ter discussie gesteld.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:23 schreef luxerobots het volgende:
Overigens heb ik de claim dat de Kruif het totaal fout heeft nog niet gehoord.
Bij de Kruif's analyses die ik tot nu toe gelezen heb druipt de nuchterheid er van af omdat hij het puur over de militaire situatie heeft. De Wijk betrekt in zijn analyses een stuk geopolitiek en zijn eigen opvattingen daar over, waarmee hij bovendien doet voorkomen alsof (geo)politiek exacte wetenschap is waarin 1 plus 1 altijd 2 oplevert.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kwam niet met dat filmpje. Ik maakte een opmerking dat we dan eindelijk een oorlogsmisdaad daadwerkelijk zien (want voor zover ik gezien heb hadden we toen nog niks op beeld) en dat er dan plotseling wel om context gevraagd wordt en eea ter discussie gesteld wordt... Althans zoiets was het kan ik mij herinneren.
[..]
Laat ik het zo zeggen, de Wijk, Wijninga en de Kruif zitten aardig op een lijn.
Als je het leger flink robotiseert, dan heb je mogelijk geen diensplicht nodig.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:35 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk overigens dat 99% het hier wel eens is dat defensie zwaar verwaarloosd is de afgelopen decennia en dat dat een stuk beter moet.
Hoezo kunnen we onze sancties niet waar maken? Rusland verdwijnt straks een crisis in, en als de berichten kloppen, hebben ze door gebrek aan onderdelen nu al hun productie van tanks moeten stoppen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
Ze zeggen beide dat je wel een grote broek aan kunt trekken vwb (militaire) sancties maar dat je die dan ook waar moet kunnen maken en dat kunnen we dus niet. Wat dat betreft zitten ze prima op 1 lijn.
En dat ook nog eens nadat je maandenlang samen met Willem engel en Robert Jensen een heroïsche, maar kansloze strijd geleverd hebt tegen de coronaspuitjesdictatuur.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou jij nog erg lollig blijven als je in Roebels werd betaald?
Wanneer gaat dit wijf terug naar Rusland?quote:
Ja anders kun je Europa net zo goed meteen kado doen aan Rusland of China.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:35 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk overigens dat 99% het hier wel eens is dat defensie zwaar verwaarloosd is de afgelopen decennia en dat dat een stuk beter moet.
Die vrouw is knettergek. Gevalletje dorpsgek. Geen aandacht aan besteden want voor je het weet zuigt ze andere idioten mee.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit wijf terug naar Rusland?
[ twitter ]
Meisje toch? Onderhandelen met een moordenaar en verkrachter die alleen maar liegt, bedriegt en zijn woord breekt is toch best een beetje lastig?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
Fantastisch, het is duidelijk dat we zelf WW3 willen.
Prioriteit zou moeten zijn, onderhandelingen, spreken met de Russen, fouten toegeven, niet het conflict escaleren.
Ik feliciteer Oekraiene met nog meer wapens, nu al voor 1.800.000.000 met die van Biden erbij.
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen.
Nadeel van internet : iedere idioot kan nu 'beroemd' wordenquote:Op zaterdag 16 april 2022 22:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die vrouw is knettergek. Gevalletje dorpsgek. Geen aandacht aan besteden want voor je het weet zuigt ze andere idioten mee.
Welke fouten moeten er worden toegegeven en door wie?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
spreken met de Russen, fouten toegeven, niet het conflict escaleren.
De fout te denken dat Oekraïne als soeverein land zelf beslissingen mag nemen...quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Welke fouten moeten er worden toegegeven en door wie?
quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook de Kruif is hier meerdere keren ter discussie gesteld.
quote:Op woensdag 13 april 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, alleen heeft deze expert er ook vanaf het begin flink naast gezeten. Da's dus wel iets om mee te nemen.
De (Duitse) FDP en andere neoliberale Europese partijen zijn groot tegenstander van economische sancties; hun mantra is zo lang mogelijk op de vulkaan blijven dansen tot de Russen daadwerkelijk voor de deur staan. Dan mag de Europese burgerbevolking het "goedkope" Russische gas duur betalen, terwijl degenen die maximaal van dat goedkope gas geprofiteerd hebben veilig en rijk in de VS zitten.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo kunnen we onze sancties niet waar maken? Rusland verdwijnt straks een crisis in, en als de berichten kloppen, hebben ze door gebrek aan onderdelen nu al hun productie van tanks moeten stoppen.
Hoe lang zal deze man nog vrij rondlopen?quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2643658/1/999#p204457809[quote][/quote]]zaterdag 16 april 2022 22:04[/url] schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ twitter ]
Klinkt goed
Geen idee welke taak het leger succesvol heeft uitgevoerd, maar terugtrekken klinkt als een goed idee
Wie is deze man?quote:Laat de Oekraïners zelf hun denazificatie regelen. We hebben geen tweede Afghanistan of zelfs nog erger nodig. Daar zijn meer mensen en zij zijn beter in hun omgang met wapens. We hebben dat niet nodig. Genoeg. Het leger is klaar. Laat de diplomaten of andere structuren de problemen maar oplossen. Het leger kan niet het antwoord op alles zijn.
Ja en? Mag Oekraïne geen hulp krijgen om hun zaakjes goed te regelen?quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:54 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Franse correspondent uit Le Figaro: 'Amerikanen voeren oorlog in Oekraïne'
Le Figaro's internationale nieuwscorrespondent Georges Balbruno is teruggekeerd uit Oekraïne, waar hij vrijwillige strijders had vergezeld, en vertelde CNews dat de Amerikanen "direct verantwoordelijk" waren voor de ontwikkelingen in de oorlog.
13 april 2022| 16:57:44
Malbruno zei dat hij Franse vrijwillige strijders vergezelde, van wie er twee eerder tegen ISIS hadden gevochten. "Zowel ik als zij waren verrast om te ontdekken dat om iemand bij het Oekraïense leger te voegen, de Amerikanen de leiding hebben." Hij voegde eraan toe dat hij en de vrijwilligers "bijna gearresteerd" waren door de Amerikanen, die hen dwongen een contract te ondertekenen dat geldig was "tot het einde van de oorlog". "Wie heeft de leiding? "Het zijn de Amerikanen, ik heb het met mijn eigen ogen gezien", zei de journalist, die eraan toevoegde: "Ik dacht dat ik bij de internationale brigades was en ik was aan de overkant van het Pentagon."
Volgens Malbruno hebben de VS Oekraïne voorzien van "zelfmoord"-drones, wat ook werd benadrukt door de Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, in een tweet waarin hij onthulde dat Oekraïense soldaten werden getraind om de apparaten te gebruiken in Biloxi, Mississippi.
Franse verslaggever terug uit Oekraïne "Amerikanen hebben direct de leiding over de oorlog op de grond." pic.twitter.com/m5yr7far6N
Onder verwijzing naar een Franse bron schreef de Franse krant ook op Twitter dat de Britse SAS-eenheden "sinds het begin van de oorlog aanwezig zijn in Oekraïne, net als de Amerikaanse Delta".
Het bezoek van Boris Johnson aan Kiev bevestigt de plaats van Londen als de eerste alliantie van Oekraïne. "De elite-eenheden van de SAS-special forces zijn sinds het begin van de oorlog aanwezig in Oekraïne, net als de Amerikaanse Delta", zei een Franse bron van de aanwijzing. pic.twitter.com/6ziTj4Dpst
https://thepressproject.g(...)olemo-stin-oukrania/
Want Oekraïne mag niet terug vechten?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
Fantastisch, het is duidelijk dat we zelf WW3 willen.
Dat moet je tegen Poetin zeggen.quote:Prioriteit zou moeten zijn, onderhandelingen, spreken met de Russen, fouten toegeven, niet het conflict escaleren.
Toch hoor ik je niet over de troepen uit Syrië, steun uit Belarus, troepen uit Tsjetsjenië, etc...quote:Ik feliciteer Oekraiene met nog meer wapens, nu al voor 1.800.000.000 met die van Biden erbij.
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen.
Oud nieuws, op BNW begon afgelopen week al iemand te stuiteren omdat de Amerikanen in Oekraïne meevechten...quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:54 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Franse correspondent uit Le Figaro: 'Amerikanen voeren oorlog in Oekraïne'
Le Figaro's internationale nieuwscorrespondent Georges Balbruno is teruggekeerd uit Oekraïne, waar hij vrijwillige strijders had vergezeld, en vertelde CNews dat de Amerikanen "direct verantwoordelijk" waren voor de ontwikkelingen in de oorlog.
13 april 2022| 16:57:44
Malbruno zei dat hij Franse vrijwillige strijders vergezelde, van wie er twee eerder tegen ISIS hadden gevochten. "Zowel ik als zij waren verrast om te ontdekken dat om iemand bij het Oekraïense leger te voegen, de Amerikanen de leiding hebben." Hij voegde eraan toe dat hij en de vrijwilligers "bijna gearresteerd" waren door de Amerikanen, die hen dwongen een contract te ondertekenen dat geldig was "tot het einde van de oorlog". "Wie heeft de leiding? "Het zijn de Amerikanen, ik heb het met mijn eigen ogen gezien", zei de journalist, die eraan toevoegde: "Ik dacht dat ik bij de internationale brigades was en ik was aan de overkant van het Pentagon."
Volgens Malbruno hebben de VS Oekraïne voorzien van "zelfmoord"-drones, wat ook werd benadrukt door de Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, in een tweet waarin hij onthulde dat Oekraïense soldaten werden getraind om de apparaten te gebruiken in Biloxi, Mississippi.
Franse verslaggever terug uit Oekraïne "Amerikanen hebben direct de leiding over de oorlog op de grond." pic.twitter.com/m5yr7far6N
Onder verwijzing naar een Franse bron schreef de Franse krant ook op Twitter dat de Britse SAS-eenheden "sinds het begin van de oorlog aanwezig zijn in Oekraïne, net als de Amerikaanse Delta".
Het bezoek van Boris Johnson aan Kiev bevestigt de plaats van Londen als de eerste alliantie van Oekraïne. "De elite-eenheden van de SAS-special forces zijn sinds het begin van de oorlog aanwezig in Oekraïne, net als de Amerikaanse Delta", zei een Franse bron van de aanwijzing. pic.twitter.com/6ziTj4Dpst
https://thepressproject.g(...)olemo-stin-oukrania/
Over een uurtje pasquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:01 schreef Salina het volgende:
Zalig Pasen iedereen.
Of was het:
Zalig zijn de armen van geest.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |