abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204452576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is niet waarschijnlijk dat Rusland zich snel gewonnen zal geven en dat kan Oekraine al helemaal niet alleen. In de tussentijd ontstaat er een economische crisis en port China alvast wat bij Taiwan in de zij. Sowieso valt er weinig 'op China te richten' voor de VS, de Chinezen kunnen doen wat ze willen zonder dat de VS daar iets tegen kunnen beginnen. Bovendien zit India nu opeens half in kamp 'anti-Westers' en schurkt Rusland ook steeds dichter tegen China aan.
Dat moet men ook niet uit het oog verliezen, wuppies en wappies roepen steeds dat de wereld zich niet in deze oorlog moet laten slepen en dat Oekrane zich maar bij de zaken moet neerleggen (= neutraal = Poetinklonenregering = democratisch gekozen regering voor vuurpeloton wegen oorlogsmisdaden ), maar er zitten nog meer toeschouwers op de tribune: laat de vrije wereld zich gijzelen en in de tang nemen door een land dat kan dreigen met escalatie dmv kernwapens? Dan gaat China heel anders naar Taiwan kijken, en hebben Noord - en Zuid-Korea ook nog een appeltje te schillen.

Toegeven vanwege die kernwapendreiging, dat zal pas echt voor een wereldoorlog zorgen, want waar houdt de land- en volkshonger dan op? Dan gaat Rusland de Baltische staten en Finland annexeren, en verder tot Lissabon .
Andere kernwapenmachten zullen ook hun buren belagen.
Zelenskyy heeft gelijk: Oekrane mag niet verliezen, want Poetin mag niet winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 16-04-2022 12:08:56 ]
pi_204452597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Brand ontstaat niet uit zichzelf, volgens mij waren ze nog aan het onderzoeken waar het vandaan kwam
Zal nu wel uit zijn..😏
pi_204452600
Poetin mag idd niet winnen.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:00:16 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204452601
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nog specialer in dit verband is dat zelfs de NAVO op bedenkelijk nivo de vloer aanveegt met Rusland zoals ze erbij staan dus mischien was zijn angst in dat opzicht niet misplaatst ;)
Misschien is die conclusie ook wel te snel. Het lijkt er toch erg op dat na de statische oorlogen tussen 1860 en 1918, de manoeuvre-oorlogen van 1939 tot nu we in een nieuw speelveld terecht zijn gekomen waarbij een ander soort bewegelijkheid ontstaat als gevolg van onder andere erg goede draagbare anti-tank wapens en drones.

Waar bij de klassieke manoeuvre-oorlogen de aanvaller nogal wat voordelen kende omdat de verdediger zijn krachten moest verspreiden, lijkt nu de verdediger, mits enigszins goed georganiseerd, weer in het voordeel. Op zich zou dat uitstekend nieuws zijn, het maakt oorlog een minder aantrekkelijk spel.

De volgende stap in moderne oorlogsvoering lijkt mij massale inzet van tienduizenden of honderdduizenden drones tegelijkertijd. Goedkope zelfmoord-drones met de kracht van een handgranaat en wat grotere met de kracht van een anti-tankraket die via GPS, patroonherkenning, onderlinge communicatie in overweldigende hoeveelheden aanvallen.

Een raspberry pi van 4 tientjes heeft ruim voldoende rekenkracht, een GPS module kost 2 tientjes, communicatie via Lorawan ook, een drone die een paar kilo kan dragen kost een paar honderd euro, dus goedkope massale oorlogsvoering ligt echt om de hoek.
pi_204452615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien is die conclusie ook wel te snel. Het lijkt er toch erg op dat na de statische oorlogen tussen 1860 en 1918, de manoeuvre-oorlogen van 1939 tot nu we in een nieuw speelveld terecht zijn gekomen waarbij een ander soort bewegelijkheid ontstaat als gevolg van onder andere erg goede draagbare anti-tank wapens en drones.

Waar bij de klassieke manoeuvre-oorlogen de aanvaller nogal wat voordelen kende omdat de verdediger zijn krachten moest verspreiden, lijkt nu de verdediger, mits enigszins goed georganiseerd, weer in het voordeel. Op zich zou dat uitstekend nieuws zijn, het maakt oorlog een minder aantrekkelijk spel.

De volgende stap in moderne oorlogsvoering lijkt mij massale inzet van tienduizenden of honderdduizenden drones tegelijkertijd. Goedkope zelfmoord-drones met de kracht van een handgranaat en wat grotere met de kracht van een anti-tankraket die via GPS, patroonherkenning, onderlinge communicatie in overweldigende hoeveelheden aanvallen.

Een raspberry pi van 4 tientjes heeft ruim voldoende rekenkracht, een GPS module kost 2 tientjes, communicatie via Lorawan ook, een drone die een paar kilo kan dragen kost een paar honderd euro, dus goedkope massale oorlogsvoering ligt echt om de hoek.
Ja maar gebrek aan chips h.
pi_204452625
Een van de zorgen van Europa is wel dat de sancties schijnen te backlashen. Er hoeft niet meer veel te gebeuren en de Europeanen krijgen een domino-effect met enorme inflatie. En dan vind ik de VS wel de lachende derde want die wil een sterke dollar tov de euro (waar steeds meer wereldlanden de euro gaan gebruiken voor olie enz.)

En dat allemaal voor een paar oekrainse oost regio’s waar de Oekraners zelf helemaal het volk niet goed behandelden.
Rusland is de grootste agressor maar never nooit dat ik met zo’n blauw/geel nazi vlaggetje ga lopen zwaaien.
Vakman pur sang
pi_204452633
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2022 02:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Op eigen kracht? Kan me niet voorstellen, ze zijn altijd heel secuur in formuleringen:
[..]

twitter
zie email 27 oktober
pi_204452638
quote:

[..]

Dat wordt laf oorlog voeren dan. :{
Vakman pur sang
pi_204452677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heldhaftig sterven voor het vaderland is voor de tegenstander.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:15:50 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204452699
quote:

[..]
Je wil terug naar de tijd van Napoleon?

zaterdag 16 april 2022 @ 12:17:46 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204452716
quote:

[..]

Blijft een kat en muis spel. Elke nieuwe dreiging is maar even in het voordeel, er worden direct tegenmaatregelen op verzonnen. Daarnaast zijn de draagbare AT en AA wapens al tientallen jaren oud, daar is helemaal niks nieuws aan.
pi_204452722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heldhaftig sterven voor het vaderland is voor de tegenstander.
Nee maar dan ga ik er vanuit dat beide partijen met zwermen drones werken en dan kun je alleen nog burgerbevolking doden. Of de bestuurders in een bunker proberen op te zoeken
Vakman pur sang
pi_204452736
quote:

[..]

Die drones zijn er al, Amerika levert Oekraine nu Switchblades die exact doen wat jij beschrijft. En die zijn per definitie vooral voor de verdediger een voordeel, als aanvaller verover je met drones geen grond net als je met een luchtmacht geen stad kan veroveren. Met de grond gelijk maken wel maar veroveren vereist mensenwerk op de grond.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:24:59 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204452765
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mijnen verstopt in alledaagse voorwerpen of verbonden met alledaagse voorwerpen.
Geen enkele intentie voor alleen een militair doel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:25:16 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204452768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mijnen verstopt in alledaagse voorwerpen of verbonden met alledaagse voorwerpen.
Gebeurt al zolang er explosieven bestaan...

Bij het valstrikken parcour op de mijnenschool in Reek zie je al dit soort voorbeelden voorbij komen.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:26:03 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_204452777
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die drones zijn er al, Amerika levert Oekraine nu Switchblades die exact doen wat jij beschrijft. En die zijn per definitie vooral voor de verdediger een voordeel, als aanvaller verover je met drones geen grond net als je met een luchtmacht geen stad kan veroveren. Met de grond gelijk maken wel maar veroveren vereist mensenwerk op de grond.
En als je een stad eerst platgooit, maak je het voor de verdedigers alleen maar makkelijker. Zoveel puinhopen om je tussen te verschuilen, daarmee creeer je een hedendaags Stalingrad, met achter elke steen een sniper.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204452786
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar dan ga ik er vanuit dat beide partijen met zwermen drones werken en dan kun je alleen nog burgerbevolking doden. Of de bestuurders in een bunker proberen op te zoeken
Switchblades kunnen zelf vijandelijke drones neerhalen en dat is nog maar een eerste generatie van de wapens die beschreven werden dus zo simpel is het niet, het is goed mogelijk dat je in de toekomst vooral onbemande wapens inzet maar uiteindelijk heb je mensen nodig om gebied te veroveren, dit scenario houdt alleen in dat er direkt minder mensen sneuvelen en dat verdedigers, voorlopig, in het voordeel zijn.

Verder moeten drones ook opgeslagen worden en bewapend worden, de militaire doelen in een normale oorlog veranderen niet echt, burgers tot doel maken hindert je tegenstander maar zelden eigenlijk, zeker Rusland zou dat moeten weten uit hun eigen verleden. Stalingrad en Leningrad werden niet verovered omdat ze tot puin gereduceerd werden, het maakte het alleen onmogelijk om de steden echt in te nemen.

Syrie is een apart geval hierin, dat kun je niet meenemen, Rusland en Assad hadden geen interesse in verovering maar in vernietiging, Rusland heeft in Oekraine andere objectieven namelijk het land veroveren en onder controle brengen en daarvoor is een militaire overwinning nodig. De motivatie van Oekraine neemt gewoon toe met iedere bom die burgers raakt.
pi_204452803
quote:
Aan de ene kant is deze reaktie te begrijpen, aan de andere kant denk ik dat de insteek van de Paus vooral is om te benadrukken dat het allemaal mensen zijn en dat het lijden niet beperkt blijft tot een volk. Al is dat voor Oekraine wat moeilijker te zien, Russische huizen worden tenslotte niet gebombardeerd.
pi_204452813
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gebeurt al zolang er explosieven bestaan...

Bij het valstrikken parcour op de mijnenschool in Reek zie je al dit soort voorbeelden voorbij komen.
Helaas zijn burgers die naar hun huizen willen terugkeren niet naar de mijnenschool in Reek geweest.
Daarom willen ze eigenlijk dat mensen niet te snel terugkomen, een speeltje van je kind of een schijnbaar achteloos op de grond geworpen fotoalbum kunnen dodelijk zijn.
pi_204452817
quote:
Alsof je in WWII wat random Duitsers en Joden bij elkaar brengt. Het deugt gewoon niet.
pi_204452822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hoe meer jonge Russische mannen in Oekrane sneuvelen, des te minder Russische kinderen er in de komende jaren verwekt zullen worden. Laat die gehaktmolen dus nog maar een tijdje draaien; een Rusland met minder dan 100 miljoen inwoners, een deels gesloopte krijgsmacht en een economie vergelijkbaar met die van bijv. Luxemburg zou een prima vooruitzicht zijn voor de veiligheid van Europa.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:43 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Rusland heeft grote aantallen Oekraners gedwongen naar Rusland te vertrekken.
Die lui zorgen er wel voor dat ze geen handen te kort komen helaas.
twitter
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:37:46 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204452843
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Een van de zorgen van Europa is wel dat de sancties schijnen te backlashen. Er hoeft niet meer veel te gebeuren en de Europeanen krijgen een domino-effect met enorme inflatie. En dan vind ik de VS wel de lachende derde want die wil een sterke dollar tov de euro (waar steeds meer wereldlanden de euro gaan gebruiken voor olie enz.)

En dat allemaal voor een paar oekrainse oost regio’s waar de Oekraners zelf helemaal het volk niet goed behandelden.
Rusland is de grootste agressor maar never nooit dat ik met zo’n blauw/geel nazi vlaggetje ga lopen zwaaien.
Dit is letterlijk nonsens; zelfs als we de gasimport stoppen hebben we het vermogen om dat op te vangen zonder catastrofale gevolgen.

In economische zin is Rusland een Lilliputter vergeleken bij het westen. Sancties opleggen doet altijd pijn maar de verdeling van pijn is compleet asymmetrisch.
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 12:38:24 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204452844
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:59 schreef Maron het volgende:

[..]
Zal nu wel uit zijn..😏
Heel het ding staat uit atm _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:38:48 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204452849
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Geen enkele intentie voor alleen een militair doel.
Dit soort geluiden hoorde ik nou nooit als een club als de Taliban of IS weer eoa IED in had gegraven...
pi_204452881
twitter

quote:
Such praise for a Russian soldier jars with events on the ground in Ukraine. The Kremlin may insist that its military offensive there is necessary and justified. But the UN Secretary-General calls it "a full-fledged invasion… in violation of the UN charter".
There is also international outrage at reports of apparent Russian military atrocities and alleged war crimes.
"I don't believe these fakes," Dmitry says about war crime allegations levelled against some Russian soldiers. "I will never believe them.
"I know how my commander, Sergei, taught us to act. I trust my comrades and my army. They would never do things like this."
But investigations are under way," I continue. "What if you were shown cast-iron evidence that crimes happened? Would you believe it then?"
"I'm sure there will be no evidence," he replies. "I'm certain."
This certainty that Russia is right (and the West wrong) is rooted in years of similar messaging here by the state media.
The Kremlin uses its control of television to convince Russians they are living in a besieged fortress, surrounded by enemies - Nato, America, Britain, the EU, to name a few - who are plotting from morning till night to sow chaos in their country.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 12:45:17 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204452893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit soort geluiden hoorde ik nou nooit als een club als de Taliban of IS weer eoa IED in had gegraven...
Maakt ook weinig uit of je er een laagje zand of een PlayStation doos ofzo op zet

Een mijn is een mijn
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 12:46:37 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204452902
Boobytrap in dit geval
pi_204452931

Van mij mogen die smerige tyfus Russen allemaal tegen de muur kapotgeschoten worden
pi_204452937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De dienstplicht is nooit opgeheven. Er werd alleen niet meer opgeroepen.
Hopelijk gaan ze dit heeeeeeel erg snel veranderen.
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 april 2022 @ 12:53:48 #135
364681 over_hedge
pi_204452941
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:52 schreef quirina het volgende:

Van mij mogen die smerige tyfus Russen allemaal tegen de muur kapotgeschoten worden
Lange muur nodig wel voor 144 miljoen mensen :s)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:56:50 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204452972
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijft een kat en muis spel. Elke nieuwe dreiging is maar even in het voordeel, er worden direct tegenmaatregelen op verzonnen. Daarnaast zijn de draagbare AT en AA wapens al tientallen jaren oud, daar is helemaal niks nieuws aan.
Maar draagbare AT vroeger was vooral gevaarlijk voor de bediener. Ik herinner me LAW “schietoefeningen op de harskamp met een soort veredelde pingpong ballen. En alles wat echt bewoog of op meer dan 100 meter afstand was behoorlijk kansloos. Carl Gustav was iets beter, Dragons waren best slecht, TOW was goed, maar niet draagbaar.

Dus ja, NLAW en Javelins zijn wel "andere koek" wat mij betreft
pi_204452988
quote:
Van die pro-poetin-figuren die in discussie gaan _O-
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:59:10 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204453000
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Aan de ene kant is deze reaktie te begrijpen, aan de andere kant denk ik dat de insteek van de Paus vooral is om te benadrukken dat het allemaal mensen zijn en dat het lijden niet beperkt blijft tot een volk. Al is dat voor Oekraine wat moeilijker te zien, Russische huizen worden tenslotte niet gebombardeerd.
Laat de paus zijn homie Kirill uit Moskou maar op zijn bek slaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204453008
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Laat de paus zijn homie Kirill uit Moskou maar op zijn bek slaan.
Deze paus is niet zo van het geweld ;)
pi_204453014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar draagbare AT vroeger was vooral gevaarlijk voor de bediener. Ik herinner me LAW “schietoefeningen op de harskamp met een soort veredelde pingpong ballen. En alles wat echt bewoog of op meer dan 100 meter afstand was behoorlijk kansloos. Carl Gustav was iets beter, Dragons waren best slecht, TOW was goed, maar niet draagbaar.

Switchblade in je rugzak is ook een ding tegenwoordig, had ik vroeger ook niet :D
pi_204453080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:38 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dit is letterlijk nonsens; zelfs als we de gasimport stoppen hebben we het vermogen om dat op te vangen zonder catastrofale gevolgen.

In economische zin is Rusland een Lilliputter vergeleken bij het westen. Sancties opleggen doet altijd pijn maar de verdeling van pijn is compleet asymmetrisch.
Ik denk dat zonder Russisch gas de gevolgen niet te overzien zijn.
Dat zal men niet snel toegeven en is natuurlijk ook de reden dat we deze week weer op de Max hoeveelheid Russisch gas zitten.
Het uitschakelen van de helft van de industrie in Europa bijvoorbeeld is dan een gebeurtenis die kan optreden.

quote:
. The European Commission has said Europe could cope with a short-term disruption to Russian gas flows this time. But analysts say a complete or prolonged halt would have severe economic repercussions, requiring emergency measures like factory closures.
https://www.euronews.com/(...)s-supplies-to-europe

Energieslurpende industrie stop is bouw stop, is bouw crisis en heel veel andere crisissen, is domino effect is grote financile crisis

[ Bericht 13% gewijzigd door Lospedrosa op 16-04-2022 13:34:48 ]
Vakman pur sang
pi_204453186
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zal men niet snel toegeven en is natuurlijk ook de reden dat we deze week weer op de Max hoeveelheid Russisch gas zitten.
Het uitschakelen van de helft van de industrie in Europa bijvoorbeeld is dan een gebeurtenis die kan optreden.
Het zijn vooral lange termijn gevolgen in de ogen van veel mensen. Op de korte termijn kunnen we wel zeggen dat we Rusland goed pijn doen en dat we opkomen voor Oekrane, pas wat later zullen we gaan merken dat er best veel mensen financieel op achteruit gaan. Die dan dus de rekening betalen. De mensen die nu al amper rond komen, of zelfs de mensen die nu wat ruimer rondkomen maar door de sancties wl echt verandering merken in wat ze sparen/nog kunnen doen. Heel fijn dat we alles doen wat we kunnen doen om Rusland dwars te zitten, maar we moeten onze eigen inwoners ook niet vergeten. En voordat ik weer eens een egost genoemd word: zitten er zelf vrij ruim bij, dus zelf overleven we het prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2022 13:30:37 ]
pi_204453187
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Duitsland zou bij een onmiddellijke complete stop van het gas te maken krijgen met een krimp van 2,1%, zijn dat tegenwoordig al gevolgen die niet te overzien zijn :')?
pi_204453193
Gas=moord
  zaterdag 16 april 2022 @ 13:31:17 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204453220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

Maar draagbare AT vroeger was vooral gevaarlijk voor de bediener. Ik herinner me LAW “schietoefeningen op de harskamp met een soort veredelde pingpong ballen.
Dat was de 20mm Raufoss insteekloop voor schietoefeningen, dan schoot je met een subkaliber. Net als de 9mm subkaliber lichtspoor met de AT-4...

quote:
En alles wat echt bewoog of op meer dan 100 meter afstand was behoorlijk kansloos.
Sowieso zijn bewegende doelen met unguided AT wapens behoorlijk kut te raken... Dat geldt net zo hard voor de modernere AT-4, Panzerfaust, TLV Carl Gustav, etc.

quote:
Carl Gustav was iets beter, Dragons waren best slecht, TOW was goed, maar niet draagbaar.
Dragon was een prima systeem als je maar niet teveel ging sturen meteen in het begin want dan waren de stuurraketten opgebruikt voordat je het doel had geraakt...

quote:
Uiteraard is dat andere koek want moderner maar dat neemt niet weg dat je "vroeger" ook gewoon last had van dat soort systemen. Daarnaast moet je ook wel een onderscheid maken tussen unguided en guided systemen natuurlijk.
pi_204453230
quote:

[..]
Het geromantiseerde beeld van heldhaftig ten strijde trekken is al een tijdje outdated (als het al ooit echt heeft bestaan)
Цой жив
  zaterdag 16 april 2022 @ 13:33:21 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_204453235
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 16 april 2022 @ 13:34:17 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204453242
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:45 schreef sp3c het volgende:
Maakt ook weinig uit of je er een laagje zand of een PlayStation doos ofzo op zet

Een mijn is een mijn
Dit dus. Al dat gewauwel dat het ploteling heel erg is omdat onder een kartonnen doos ligt ofzo...
  zaterdag 16 april 2022 @ 13:34:26 #149
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204453243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:33 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijken we naar?
pi_204453259
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Duitsland zou bij een onmiddellijke complete stop van het gas te maken krijgen met een krimp van 2,1%, zijn dat tegenwoordig al gevolgen die niet te overzien zijn :')?
Je reinste onzin. Duitsland zou in een crisis belanden die de grootste is sinds WO2.

Zie ook mijn edit van de post over gas. Met een stuk van de Europese Unie.
Een paar dagen is te overzien. Langer is een ramp, de afhankelijkheid is heel groot helaas.
Heeft de EU laten onderzoeken door Barclays.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')