abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204348112
Nov 6, 2019
Pandemic simulation exercise spotlights massive preparedness gap
Event 201, hosted by the Johns Hopkins Center for Health Security, envisions a fast-spreading coronavirus with a devastating impact

Dit doen we met onze zorghelden:

Just a reminder..
Modbreak:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/modbreak

MINISTER OLLONGREN GEEFT TOE : MONDKAPJES ZIJN BEDOELD VOOR GEDRAGSBEÏNVLOEDING.
Één besmetting voorkomen met een week lang mondkapjes dragen voor 200.000 mensen, MISSCHIEN (Jaap v Dissel).

Verschillende video's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meest gevaccineerde land in de wereld.

Directeur Bayer erkent:"vaccins zijn gentherapie"
SPOILER
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_operations_(United_States)

'Psychological operations (PSYOP) are operations to convey selected information and indicators to audiences to influence their emotions, motives, and objective reasoning, and ultimately the behavior of governments, organizations, groups, and individuals.'

:+ :+ :+

Geaccepteerd extremisme en polarisatie in de samenleving:
SPOILER
Geaccepteerde ridiculiteit:
SPOILER
twitter

The show must go on folks!

woensdag 6 april 2022 @ 13:34:54 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204348138
@TT.

Nee, ze zoeken het echt maar uit inmiddels :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204348235
Uiteraard, weer maatregelen, verplicht binnen blijven om caloriën te sparen vanwege hongersnood.

Weet iemand waar ik dat Novovax vaccin kan laten zetten? Heb het nodig om te voldoen aan importeisen van bepaalde landen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 april 2022 @ 13:49:04 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204348259
En omdat alle aandacht naar de Jonge gaat worden de andere misstanden en fouten genegeerd. Lockdowns, werken niet, maar we zetten ze gewoon weer in hoor!

Het is zo doorzichtig allemaal, maar de aandacht is allang weer ergens anders.
Get woke, go broke!
pi_204348267
Ah kzie het al, Dordrecht na afspraak, beetje heen en weer rijden.

Hoop kolder over informed consent. :')
Ik word gedwongen, zoals ik ook mijn portemonnee afgeef aan een inbreker met een pistool. Met je informed consent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 april 2022 @ 13:52:00 #6
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204348286
Stel we gaan er van uit dat het virus is ontsnapt uit een lab, wat niet heel onwaarschijnlijk is.

Kunnen ze in een lab bepaalde eigenschappen aan een virus geven? Zodat het gebruikt kan worden voor biologische oorlogsvoering?
Welke eigenschappen zouden dit dat kunnen zijn?
Dan denk ik aan iets wat langzaam optreedt zodat het niet heel erg opvalt?
En wat doen de natuurlijke mutaties daarna met deze 'eigenschappen'?

En zou er dan ook een vaccin bij ontwikkeld zijn zodat 'belangrijke mensen' het virus niet kunt oplopen met dat vaccin, lijkt me evident als je zoiets wilt gebruiken als oorlogsvoering, deze ontwikkelingen zouden gelijk opgaan mi.

Zijn er meer mensen die hier wel eens over hebben nagedacht?
To BG or not to BG!
pi_204348593
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:52 schreef oppiedoppie het volgende:
Stel we gaan er van uit dat het virus is ontsnapt uit een lab, wat niet heel onwaarschijnlijk is.

Kunnen ze in een lab bepaalde eigenschappen aan een virus geven? Zodat het gebruikt kan worden voor biologische oorlogsvoering?

En zou er dan ook een vaccin bij ontwikkeld zijn zodat 'belangrijke mensen' het virus niet kunt oplopen met dat vaccin, lijkt me evident als je zoiets wilt gebruiken als oorlogsvoering, deze ontwikkelingen zouden gelijk opgaan mi.

Ik denk niet dat 'biowapens' bestaat. Ik denk dat het allemaal bullshit is om mensen bezig te houden.
Ik heb ook niet veel over nagedacht.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 6 april 2022 @ 14:27:56 #8
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_204348664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:22 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ik denk niet dat 'biowapens' bestaat. Ik denk dat het allemaal bullshit is om mensen bezig te houden.
Ik heb ook niet veel over nagedacht.
ik denk dat biowapens zeker bestaan
en deze ook gebruikt worden
al in WO I werd er gifgas gebruikt

Dat is ook in een lab ontwikkeld ze gaan elke keer een stapje verder
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  woensdag 6 april 2022 @ 14:28:43 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204348673
twitter

Beetje offtopic, maar zijn er ook dingen waar ze niet over liegen in Den Haag? :').
Get woke, go broke!
pi_204348679
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik denk dat biowapens zeker bestaan
en deze ook gebruikt worden
al in WO I werd er gifgas gebruikt

Dat is ook in een lab ontwikkeld ze gaan elke keer een stapje verder
Chemische wapens niet biologische wapens.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 6 april 2022 @ 14:30:51 #11
421867 greysbones
pi_204348701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:29 schreef Tingo het volgende:

[..]
Chemische wapens niet biologische wapens.
small step for mankind ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 14:31:14 #12
421867 greysbones
pi_204348706
twitter
pi_204348778
quote:

Er zullen sowieso mensen over nagedacht hebben.

Maareh, het is meer rendabel om een bestaand virus tegen te gaan met vaccinatie dan een nieuw verzonnen variant.

Kan me voorstellen dat je dan een antidote creeert tegen Mahlberg virus, en dat je daarna probeert het virus eigenschappen te geven met hogere besmettelijkheid.
pi_204348801
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:31 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Amen, fuck Hugo. Lolz. Sowieso is die bio farmacie opleiding afronden al een behoorlijke pil, die Engel is misschien wel knettergek, maar hij is niet gek.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:39:52 #15
421867 greysbones
pi_204348818
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Amen, fuck Hugo. Lolz. Sowieso is die bio farmacie opleiding afronden al een behoorlijke pil, die Engel is misschien wel knettergek, maar hij is niet gek.
ik zet morgen wel een bakje popcorn klaar om naar de jokkebrok te kijken
pi_204348843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef ludovico het volgende:
Kan me voorstellen dat je dan een antidote creeert tegen Mahlberg virus, en dat je daarna probeert het virus eigenschappen te geven met hogere besmettelijkheid.
Maareh dat hele risico met bio wapens is dat je niet echt meer kan controleren dat je niet in je eigen voeten gaat schieten.

De Chinezen zijn ook klaar aan het raken met alle dwang overigens, zag laatst een filmpje dat ze de dranghekken aan het doorbreken waren.

Dat zal wel wat social credit puntjes kosten denk ik

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 06-04-2022 14:49:32 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 14:54:58 #17
421867 greysbones
pi_204348981
twitter

zou hij ook wel eens op FOK kijken?? :D
  woensdag 6 april 2022 @ 15:22:45 #18
421867 greysbones
pi_204349245
twitter

Geen Covid maar wederom een voorbeeld van het onnoemelijk falen van onze overheid
alles moet uitgezocht worden want eerlijke antwoorden worden niet gegeven
  woensdag 6 april 2022 @ 15:55:49 #19
421867 greysbones
pi_204349624
twitter
pi_204350779
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:39 schreef Ali_boo het volgende:
Ze worden wanhopig

[ afbeelding ]
die lijst beschrijft de dood gewone griep
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_204350850
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik zet morgen wel een bakje popcorn klaar om naar de jokkebrok te kijken
Hoe laat gaat dat debat beginnen, dan kan ik ook klaar voor zitten hoe de Hugo klem gaan lullen. })

(Ik hoop dat hij op moet stappen en dat de aangifte tegen Hugo leid to vervolging)
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_204350893
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:54 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

Vast niet. Hij zal alle negatieve dingen over zichzelf niet willen lezen
pi_204350927
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:22 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

Geen Covid maar wederom een voorbeeld van het onnoemelijk falen van onze overheid
alles moet uitgezocht worden want eerlijke antwoorden worden niet gegeven
Wie zou dat moeten onderzoeken? Het moet onafhankelijk zijn. Dat het niet gebeurd door een D66 groep of zo.
pi_204350977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:04 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Vast niet. Hij zal alle negatieve dingen over zichzelf niet willen lezen
Twitter Idem.

Jan Paternotte wordt ook helemaal uitgekotst.
pi_204351151
quote:

Theoretisch wel.

quote:
HIV bijvoorbeeld heeft een heel lange incubatietijd, kan jaren duren voordat je iets merkt.
Verder heb je verschillende classificaties in virussen, van heel primitieve die vrij eenvoudig muteren tot hele geavanceerde die ingebouwde mechanismes hebben die foutjes in de mutaties opsporen en verwijderen.
Als die eigenschap kunstmatig is toe te voegen aan een virus zou je een stabiele variant kunnen maken waartegen een vaccin langere tijd bescherming biedt.

quote:

Probleem met dergelijke biologische wapens is dat het nog steeds best ingewikkeld is om ze te maken en ook lastig om de verspreiding ervan gericht te targetten.
Ook houd je toch het risico van escape mutaties, bijvoorbeeld door kruismutatie met een wild virus, plus dat vaccins niet altijd 100% effectief zijn. Bij covid is dat heel duidelijk gebleken, maar ook bij andere infectieziekten wordt niet iedereen door het vaccin beschermt.
Een chemisch middel is dan een stuk eenvoudiger gericht in te zetten.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:45:57 #26
335476 oppiedoppie
pi_204351343
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:54 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

‘De verwarring die nu is ontstaan had voorkomen kunnen worden door melding te maken van mijn contacten over de heer Van Lienden’, schrijft De Jonge zojuist in een brief aan de Tweede Kamer. ‘Ik heb daarop onvoldoende toegezien en dat betreur ik. Ook toen ik destijds vragen kreeg van journalisten, was het completer geweest als ik in aanvulling op de antwoorden melding had gemaakt van bovengenoemde contacten’.

Hoe kun je de boel verdraaien, werkelijk. Hij loog maar brengt het nu alsof hij niet alles heeft verteld? Hij ontkende gewoon en loog, niks meer en niks minder.

Weg met die man, leugenachtige kwal, net als Rutte. Weg ermee.
To BG or not to BG!
pi_204351557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Twitter Idem.

Jan Paternotte wordt ook helemaal uitgekotst.
Dat is echt een WEF schoothond :r
  woensdag 6 april 2022 @ 19:56:46 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204352320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:05 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Dat is echt een WEF schoothond :r
Waaruit blijkt dat?
Huilen dan.
  woensdag 6 april 2022 @ 20:41:25 #29
421867 greysbones
pi_204352939
twitter

RIVM blundert
doen ze vaker :P
pi_204352972
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:41 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

RIVM blundert
doen ze vaker :P
Jij werkt niet?
  woensdag 6 april 2022 @ 20:47:08 #31
421867 greysbones
pi_204352998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:44 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij werkt niet?
ja zeker wel
wil je nu zeggen dat waar er gewerkt wordt worden fouten gemaakt?
maar als jou fout inhoud dat daardoor vele boeren de zwarte piet toebedeeld krijgen
onterecht moet je je wel op het achterhoofd krabben
en het is de zoveelste keer dat ze fout zitten
  woensdag 6 april 2022 @ 20:55:20 #32
421867 greysbones
pi_204353086
twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 21:13:31 #33
421867 greysbones
pi_204353347
twitter

ik heb geen idee wat ik hier nu nog over moet zeggen
  woensdag 6 april 2022 @ 21:20:38 #34
421867 greysbones
pi_204353441
twitter
pi_204353673
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:47 schreef greysbones het volgende:

[..]
ja zeker wel
wil je nu zeggen dat waar er gewerkt wordt worden fouten gemaakt?
maar als jou fout inhoud dat daardoor vele boeren de zwarte piet toebedeeld krijgen
onterecht moet je je wel op het achterhoofd krabben
en het is de zoveelste keer dat ze fout zitten
Fouten horen bij werken.

Daarnaast klopt de rest van je verhaal niet. De boeren hebben lange tijd bullshit verhalen de ruimte in geslingerd met hun eigen 'onderzoeken'. Daar bleek inderdaad niks van te kloppen. Daar ben jij uiteraard ook heel verbolgen over toch? Want als hun fout inhield dat het RIVM de zwarte piet toebedeeld kreeg, dan was dat toch echt niet ok! toch?
pi_204353781
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:20 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Nee het wappie aspect is hoe dit artikel wordt gedraaid om het vaccin als levensgevaarlijk af te schilderen.
  woensdag 6 april 2022 @ 21:56:02 #37
421867 greysbones
pi_204353911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:35 schreef The_End het volgende:

[..]
Fouten horen bij werken.

Daarnaast klopt de rest van je verhaal niet. De boeren hebben lange tijd bullshit verhalen de ruimte in geslingerd met hun eigen 'onderzoeken'. Daar bleek inderdaad niks van te kloppen. Daar ben jij uiteraard ook heel verbolgen over toch? Want als hun fout inhield dat het RIVM de zwarte piet toebedeeld kreeg, dan was dat toch echt niet ok! toch?
je werkt er?
pi_204354374
Je zou het bijna een complot kunnen noemen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204354479
De autoriteiten hebben het bevestigd jongens *O*

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 6 april 2022 @ 23:47:02 #40
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204355141
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee het wappie aspect is hoe dit artikel wordt gedraaid om het vaccin als levensgevaarlijk af te schilderen.
Nee, het wappie aspect is de mogelijkheden open te houden. Iets wat jij niet kan schijnbaar.

Wij hopen dat er niks aan de hand is, de meesten van ons dan. Maar laat ik jou eens vragen puur speculatief. Stel over 6 maanden blijkt dat een groot deel van de gevaccineerden auto immuunziekten ontwikkelen, of bepaalde soorten kanker, of door ieder virus ziek thuis zitten omdat blijkt dat het immuunsysteem niet meer werkt.. Hoe reageer je dan? Wie geef je de schuld?

Ik snap jouw point of view echt wel hoor, maar wat als?

En ik denk dat jij het "wat als" niet ziet hier in BNW. En dat is juist in dit topic wat we bespreken, het "wat als". Hey ik hoop dat er niks gaat gebeuren en je gewoon nog lekker lang gezellig hier (soms) irritant doet. Liever dat dan dat je de pijp uit gaat.

Maar het is het "wat als" en dat schijn je niet te kunnen begrijpen. Sommige mensen hier denken verder dan wat ons voorgekookt is en hebben zelf gedachten over wat er gebeurt...Hey wie weet zit jij ernaast, of de anderen. Maar laat de ruimte :)

Maarreh, het vaccin is wel degelijk levensgevaarlijk. Er zijn mensen direct na de prik overleden, niet vaak maar wel gebeurd dus is de prik levensgevaarlijk. Je weet niet hoe je erop reageert he?
Lach met een schone bips
pi_204355343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee, het wappie aspect is de mogelijkheden open te houden. Iets wat jij niet kan schijnbaar.

Wij hopen dat er niks aan de hand is, de meesten van ons dan. Maar laat ik jou eens vragen puur speculatief. Stel over 6 maanden blijkt dat een groot deel van de gevaccineerden auto immuunziekten ontwikkelen, of bepaalde soorten kanker, of door ieder virus ziek thuis zitten omdat blijkt dat het immuunsysteem niet meer werkt.. Hoe reageer je dan? Wie geef je de schuld?

En ik denk dat jij het "wat als" niet ziet hier in BNW. En dat is juist in dit topic wat we bespreken, het "wat als". Hey ik hoop dat er niks gaat gebeuren en je gewoon nog lekker lang gezellig hier (soms) irritant doet. Liever dat dan dat je de pijp uit gaat.

Maar het is het "wat als" en dat schijn je niet te kunnen begrijpen. Sommige mensen hier denken verder dan wat ons voorgekookt is en hebben zelf gedachten over wat er gebeurt...Hey wie weet zit jij ernaast, of de anderen. Maar laat de ruimte :)

Maarreh, het vaccin is wel degelijk levensgevaarlijk. Er zijn mensen direct na de prik overleden, niet vaak maar wel gebeurd dus is de prik levensgevaarlijk. Je weet niet hoe je erop reageert he?
Niks aan toe te voegen ^O^

Vraag me soms wel af wat bepaalde posters hier doen in BNW.
pi_204355720
quote:

[..]

Mooie poging maar verloren moeite ... zou je na 2 jaar door moeten hebben ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:00:45 #43
5428 crew  miss_sly
pi_204355804
quote:

[..]

Dat gaat natuurlijk ook op voor het doorlopen van een covid-infectie. Er zijn net zo goed mensen overleden aan covid die niet in kwetsbare groepen zoals oud of ziek vielen, of die dat niet wisten omdat ze een afwijking hadden waar ze niets van wisten en waar ze ook geen last van hadden.

Verder snap ik het idee van de opties openhouden wel. Dat doe ik ook. Het is een niet zo prettige aanname dat wanneer je niet denkt zoals de meeste hier, je dus niet verder nadenkt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je wel zelf nadenkt en toch het door jullie genoemde MSM-narratief het meest plausibel vindt.

Als iedereen (en dan bedoel ik beide kanten) zich er nou eens van onthoudt om statements te maken die de andere kant verwijten dat ze denken zoals ze denken, dan kun je er best leuke, soms pittige, discussies over hebben.

Andere vraag: wat nou als inderdaad gevaccineerden met bosjes vallen, hoe reageer jij dan? Schuddenbuikend over de grond rollen van het lachen om de schapen? Of is er dan ook enig mededogen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204355815
quote:

[..]
Nope, zo'n feest is het niet.
Het is niet een kwestie van een mogelijkheid open houden, maar van wanhopig op zoek gaan naar aanwijzingen dat het vaccin levensgevaarlijk is.

quote:
Tja, bovenstaande speelt er niet. We zijn al meer dan 6 maanden na het begin van vaccineren en op een enkele zeldzame ernstige bijwerking na is er geen enkele aanwijzing dat het vaccin massaal voor levensgevaarlijke bijwerkingen gaat zorgen. Niet op korte termijn en niet op langere termijn.

quote:

Nou, er wordt geen 'wat als' besproken, maar 'zie je wel', waarbij iets uit de media wordt geplukt dat de 'zie je wel' helemaal niet ondersteund.

quote:
Verder denken houdt ook in dat je bereid bent de diepte in te gaan, bijvoorbeeld discussiëren over de interpretatie van dat artikel, ipv belerend te reageren op iemand die er op wijst dat het artikel onjuist wordt neergezet.

quote:
Geef eens voorbeelden van mensen die direct na de prik zijn overleden.
Verder is dan alles levensgevaarlijk, mensen overlijden aan de lopende band.
Ik zou deze ochtend maar niet uit bed stappen, want er zijn mensen die direct zijn overleden nadat ze zijn opgestaan.
Maar ook mensen die in bed zijn overleden...

Dilemma's, dilemma's....
pi_204355844
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:00 schreef miss_sly het volgende:
Andere vraag: wat nou als inderdaad gevaccineerden met bosjes vallen, hoe reageer jij dan? Schuddenbuikend over de grond rollen van het lachen om de schapen? Of is er dan ook enig mededogen?
Laat ons zeggen dat wij ons niet gaan verlagen tot reacties zoals in het befaamde COR anti-wappie topic :6

En als naderhand blijkt dat ik totaal fout zat, zal ik geen probleem hebben dit toe te geven.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:12:15 #46
5428 crew  miss_sly
pi_204355859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laat ons zeggen dat wij ons niet gaan verlagen tot reacties zoals in het befaamde COR anti-wappie topic :6

En als naderhand blijkt dat ik totaal fout zat, zal ik geen probleem hebben dit toe te geven.
Wappie's en anti-wappie's hebben allemaal hun minder fraaie momenten, zullen we maar zeggen. En dat topic waar jij naar verwijst, was ook wel een beetje tongue-in-cheek bedoeld.

Hoe zou voor jou kunnen blijken dat je fout zat?

Voor mij als niet-wappie zal ik maar zeggen zou dat gemakkelijk kunnen blijken op het moment dat de gevaccineerden rondom mij ineens allemaal nare ziektes ontwikkelen die aan het vaccin te koppelen zijn of massal dood neervallen zoals ook is voorspeld. Maar wat zou er voor jou voor nodig zijn?
pi_204355898
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wappie's en anti-wappie's hebben allemaal hun minder fraaie momenten, zullen we maar zeggen. En dat topic waar jij naar verwijst, was ook wel een beetje tongue-in-cheek bedoeld.

Voor mij als niet-wappie zal ik maar zeggen zou dat gemakkelijk kunnen blijken op het moment dat de gevaccineerden rondom mij ineens allemaal nare ziektes ontwikkelen die aan het vaccin te koppelen zijn of massal dood neervallen zoals ook is voorspeld. Maar wat zou er voor jou voor nodig zijn?
Voor mij ?
Niet makkelijk te zeggen.
Ben dan ook niet 100% overtuigd dat alle gevaccineerden iets zullen ontwikkelen of sterven nav het eindeloze geprik. Wil het ook niet geloven want mn beide zoons hebben zich laten prikken om hun sociaal leven te kunnen verder zetten.
En mochten er zulke zaken toch beginnen te gebeuren, wordt dit wsl gewoon gewijt aan een nieuwe variant of ziekte.
Dus voor mij mss volledig einde van covid en we leven allen nog lang en gelukkig :)
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:20:13 #48
5428 crew  miss_sly
pi_204355906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voor mij ?
Niet makkelijk te zeggen.
Ben dan ook niet 100% overtuigd dat alle gevaccineerden iets zullen ontwikkelen of sterven nav het eindeloze geprik. Wil het ook niet geloven want mn beide zoons hebben zich laten prikken om hun sociaal leven te kunnen verder zetten.
En mochten er zulke zaken toch beginnen te gebeuren, wordt dit wsl gewoon gewijt aan een nieuwe variant of ziekte.
Dus voor mij mss volledig einde van covid en we leven allen nog lang en gelukkig :)
En heb je er wel vertrouwen in dat dat laatste, einde covid en we leven allen nog lang en gelukkig, wel iets is dat nog komt?
pi_204355920
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En heb je er wel vertrouwen in dat dat laatste, einde covid en we leven allen nog lang en gelukkig, wel iets is dat nog komt?
ik denk dat covid over zal gaan in een soort jaarlijkse vervelende griep.
En lang en gelukkig ... dat wordt nu meer bepaald door de oorlog en de gevolgen die we nog zullen ondervinden.
pi_204355922
quote:

[..]

We zitten niet fout de responses zijn allemaal extreem geweest.

Dat vaccin werkt ook, alleen in welke mate heb je het nodig als je risico's heel laag zijn. Worden ze nog wat lager, nou nou.

Maar ondertussen wel verhoogd risico op vaccin bijwerkingen, en sommigen extreem, bij kinderen valt de vergelijking gewoon echt negatief uit, tenzij... Bijzondere omstandigheden.

En maar pushen.. Kinderen moeten geboosterd anders komen ze het land niet in.. Nu nog steeds die regels.. EU regels mbt reizen ook verlengd tot 2023 ondertussen.

Ik weet niet maar wake up.

Mondkapjes en lock downs, totaal zinloos, als iets zinloos is is het wel fascinerend dat je jezelf overtuigd dat het wel zin heeft. Cherry picking van wetenschappelijk onderzoek. En kop in het zand voor de werkelijke empirie.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:27:49 #51
5428 crew  miss_sly
pi_204355955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ik denk dat covid over zal gaan in een soort jaarlijkse vervelende griep.
En lang en gelukkig ... dat wordt nu meer bepaald door de oorlog en de gevolgen die we nog zullen ondervinden.
Eens, met beide.

En wat betreft dat laatste vrees ik dat er altijd wel iets is dat dat lang en gelukkig toch wel in de weg zit. Het leven zal nooit een ideaal pad zijn dat we fluitend kunnen bewandelen, helaas. Tenminste, dat denk ik. En probeer het alsnog fluitend te bewandelen :P
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:29:45 #52
5428 crew  miss_sly
pi_204355967
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat vaccin werkt ook, alleen in welke mate heb je het nodig als je risico's heel laag zijn. Worden ze nog wat lager, nou nou.

Maar ondertussen wel verhoogd risico op vaccin bijwerkingen, en sommigen extreem, bij kinderen valt de vergelijking gewoon echt negatief uit, tenzij... Bijzondere omstandigheden.

En maar pushen.. Kinderen moeten geboosterd anders komen ze het land niet in.. Nu nog steeds die regels.. EU regels mbt reizen ook verlengd tot 2023 ondertussen.

Mondkapjes en lock downs, totaal zinloos, als iets zinloos is is het wel fascinerend dat je jezelf overtuigd dat het wel zin heeft. Cherry picking van wetenschappelijk onderzoek. En kop in het zand voor de werkelijke empirie.
Dit bedoel ik dus precies. Het is toch geen fijn gesprek als jij begint met wake up, cherry picking, kop in het zand, het is zinloos maar jij overtuigt jezelf dat het wel zin heeft?
pi_204355991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welke landen komen kinderen niet binnen zonder booster? Wereldwijd worden maatregelen steeds verder afgebouwd. Zo stopt Spanje met het spth formulier voor reizigers uit EU en is België gestopt met hun PLF formulier.
Verder hebben landen in de meeste gevallen maatregelen voor kinderen vanaf 12 jaar of vanaf 18 jaar, en dat is dan een bewijs van vaccinatie, of herstel, of negatief testbewijs.
Er zijn heel weinig landen met extreme maatregelen zoals het verplicht vaccineren of boosteren van kinderen.
Ik zou dan zeggen, ga gewoon niet naar die landen toe.
pi_204356010
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus precies. Het is toch geen fijn gesprek als jij begint met wake up, cherry picking, kop in het zand, het is zinloos maar jij overtuigt jezelf dat het wel zin heeft?
Ik denk eigenlijk dat het sowieso een reddeloos verhaal is.

Men vaart blind op de autoriteit van Koopmans en co.
pi_204356015
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke landen komen kinderen niet binnen zonder booster? Wereldwijd worden maatregelen steeds verder afgebouwd. Zo stopt Spanje met het spth formulier voor reizigers uit EU en is België gestopt met hun PLF formulier.
Verder hebben landen in de meeste gevallen maatregelen voor kinderen vanaf 12 jaar of vanaf 18 jaar, en dat is dan een bewijs van vaccinatie, of herstel, of negatief testbewijs.
Er zijn heel weinig landen met extreme maatregelen zoals het verplicht vaccineren of boosteren van kinderen.
Ik zou dan zeggen, ga gewoon niet naar die landen toe.
Europees geregeld betekend ook het zegen van NL en andere overheden.
pi_204356032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat het sowieso een reddeloos verhaal is.

Men vaart blind op de autoriteit van Koopmans en co.
Dat is onzin en dat weet je best.
Kijk maar in het COR topic, waar soms zelfs feller wordt uitgehaald naar Koopmans dan hier.
COR wordt hier altijd afgeschilderd als een zootje ja+knikkers die massaal op je storten als iemand er tegenin gaat, maar in werkelijkheid zijn daar vele verschillende meningen over covid en de manier waarop die wordt bestreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 07-04-2022 09:00:10 ]
pi_204356047
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je vindt iets proportioneel wat in mijn beleving alle normen overschrijdt.

Anders had je het wel gelezen als "inderdaad, gaat veel te ver, prima gearticuleerd"

Misschien zet ik te grote stappen en komt het zo allemaal wat gefrustreerder over. Maarja, na 2 jaar weet ik wel op welke punten het allemaal vastloopt. Ik heb echt geen idee wat de mening van mensen kan doen veranderen.

Maar heb wel een gok, autoriteit.
pi_204356052
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is onzin en dat weet je best.
Kijk maar in het COR topic, waar soms zelfs feller wordt uitgehaald naar Koopmans dan hier.
COR wo5 hier altijd afgeschilderd als een zootje ja+knikkers die massaal op je storten als iemand er tegenin gaat, maar in werkelijkheid zijn daar vele verschillende meningen over covid en de manier waarop die wordt bestreden.
Zelfde narratief.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:45:04 #59
5428 crew  miss_sly
pi_204356054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Anders had je het wel gelezen als "inderdaad, gaat veel te ver, prima gearticuleerd"

Misschien zet ik te grote stappen en komt het zo allemaal wat gefrustreerder over. Maarja, na 2 jaar weet ik wel op welke punten het allemaal vastloopt. Ik heb echt geen idee wat de mening van mensen kan doen veranderen.

Op dit soort posts ga ik gewoon niet reageren.
pi_204356063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat de EU digital covid pass betreft wel.
Maar die is nog altijd op 3G gebaseerd. Geen gedwongen vaccinatie dus.

Daarnaast is voor terugreis naar Nederland vanuit Europese bestemmingen geen covid pas meer nodig.
pi_204356077
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op dit soort posts ga ik gewoon niet reageren.
Denk jij dat het mogelijk is om over bovenstaande punten een discussie te voeren waarbij iemand zijn mening herziet en wat denk je dat daar voor nodig is?

Mijn verwachting is 100% autoriteit, voor grofweg 80% van de bevolking.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:47:48 #62
5428 crew  miss_sly
pi_204356078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is niet per se waar. Helaas hebben veel landen een eigen beleid ontwikkeld omtrent covid. NL is het zeker niet eens met wat bepaalde landen doen en heeft ook een ander, eigen beleid. Zo is een booster voor tieners hier wel mogelijk maar zeker geen must, terwijl er wel andere EU-landen zijn (of waren, ik heb het nu niet helder op mijn netvlies) die een booster vereisen bij tieners om bepaalde dingen te kunnen doen.

Een van de redenen waarom wij nog geen vakantie geregeld hebben, omdat onze dochter heeft aangegeven dat ze geen booster wil. We hopen dan maar, en gaan er ook wel vanuit eigenlijk, dat de maatregelen in de rest van de EU richting de zomer wel overal voldoende versoepeld zullen zijn om vrij te kunnen reizen.
pi_204356084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zelfde narratief.
Nee, op BNW merk je wel dat een vereiste is dat je een bepaald narratief volgt. Wie daar van afwijkt krijgt zelfs in een discussie over zoiets banaals als frituurvet de wind van voren.
In COR posten diverse users met een opinie waar BNW jaloers op zou zijn, maar die gebruikers tref je hier niet. Die kunnen kennelijk prima functioneren binnen COR.
pi_204356121
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is niet per se waar. Helaas hebben veel landen een eigen beleid ontwikkeld omtrent covid. NL is het zeker niet eens met wat bepaalde landen doen en heeft ook een ander, eigen beleid. Zo is een booster voor tieners hier wel mogelijk maar zeker geen must, terwijl er wel andere EU-landen zijn (of waren, ik heb het nu niet helder op mijn netvlies) die een booster vereisen bij tieners om bepaalde dingen te kunnen doen.

Een van de redenen waarom wij nog geen vakantie geregeld hebben, omdat onze dochter heeft aangegeven dat ze geen booster wil. We hopen dan maar, en gaan er ook wel vanuit eigenlijk, dat de maatregelen in de rest van de EU richting de zomer wel overal voldoende versoepeld zullen zijn om vrij te kunnen reizen.
Op zich kan ze nu al binnen Europa reizen, met een negatief testbewijs voor de heenreis.
Voor de terugreis is geen covidpas meer nodig.
Dat testbewijs heeft natuurlijk wel het risico dat de reis niet door kan gaan als ze positief test.
Daar zijn weer verzekeringen te krijgen, tegen 5,5% van de reissom. Die betaalt dan 100% de reissom terug.

Bij pakkketreizen hebben sommige aanbieders omruilgarantie etc, mocht de reis vanwege covid niet doorgaan.

Het is nog maar de vraag of landen ook gaan stoppen met die covidpas. Men houdt toch de slag om de arm dat covid komend najaar weer gaat opvlammen.
pi_204356131
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom nu niet afschaffen en straks wel?
pi_204356169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Landen schaffen stapsgewijs de maatregelen af.
Waarom is nu geen covidpas meer nodig om Nederland binnen te komen en een maand geleden nog wel?
pi_204356288
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
je werkt er?
Nee? Is dat een argument? Ben jij boer?

Je hebt overduidelijk een probleem met het stikstof beleid. Richt je pijlen dan op de politiek. Nu heb je een hoog shoot de messenger gehalte.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:24:17 #68
5428 crew  miss_sly
pi_204356308
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op zich kan ze nu al binnen Europa reizen, met een negatief testbewijs voor de heenreis.
Voor de terugreis is geen covidpas meer nodig.
Dat testbewijs heeft natuurlijk wel het risico dat de reis niet door kan gaan als ze positief test.
Daar zijn weer verzekeringen te krijgen, tegen 5,5% van de reissom. Die betaalt dan 100% de reissom terug.

Bij pakkketreizen hebben sommige aanbieders omruilgarantie etc, mocht de reis vanwege covid niet doorgaan.

Het is nog maar de vraag of landen ook gaan stoppen met die covidpas. Men houdt toch de slag om de arm dat covid komend najaar weer gaat opvlammen.
Ik weet dat een negatief testbewijs veel mogelijk maakt, maar ongeacht het feit dat die ook positief kan uitslaan, vind ik het niet nodig dat mijn dochter dat moet doen om te kunnen reizen. Dus als zij blijft bij haar wens geen boostprik te nemen en de regels veranderen niet, zullen wij gewoon onze derde zomervakantie in NL doorbrengen :)
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:25:12 #69
5428 crew  miss_sly
pi_204356315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat dat is wat er gebeurt. Dat zie je toch om je heen?
Waarom landen ervoor kiezen om het op een bepaald moment en in een bepaalde volgorde te doen kan ik niet inschatten.
pi_204356331
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet dat een negatief testbewijs veel mogelijk maakt, maar ongeacht het feit dat die ook positief kan uitslaan, vind ik het niet nodig dat mijn dochter dat moet doen om te kunnen reizen. Dus als zij blijft bij haar wens geen boostprik te nemen en de regels veranderen niet, zullen wij gewoon onze derde zomervakantie in NL doorbrengen :)
Oh, vind ik niet erg, ik verdien mijn geld met beide. ^O^

Hopelijk krijgen we een lange hete zomer in Nederland *O* *O*
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:30:55 #71
5428 crew  miss_sly
pi_204356362
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, vind ik niet erg, ik verdien mijn geld met beide. ^O^

Hopelijk krijgen we een lange hete zomer in Nederland *O* *O*
Waarmee verdien jij je geld dan?

Maar inderdaad, een lange, hete zomer in Nederland zou ik erg prettig vinden. Startend met een lange, hete lente :Y
pi_204356372
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarmee verdien jij je geld dan?
Toerisme :Y
Zowel in Nederland als vliegvakanties naar het buitenland.

quote:
Maar inderdaad, een lange, hete zomer in Nederland zou ik erg prettig vinden. Startend met een lange, hete lente :Y
Vandaag begon niet zo goed met al die regen -O-
pi_204356437
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat dat is wat er gebeurt. Dat zie je toch om je heen?
Waarom landen ervoor kiezen om het op een bepaald moment en in een bepaalde volgorde te doen kan ik niet inschatten.
Tis al April, half Januari bleek omicron het virus al qua effecten te decimeren, als het allemaal "vanwege nood" is dan had het allang afgeschaft moeten zijn, ondertussen wordt er deze week (of iets eerder terug, weet niet precies) nog gestemd door de EU landen om zo een reisbeperkingswet door te rollen tot 2023, ik vind je optimistisch, dat je verwacht dat er nog wat afgeschaald wordt. Ook een NL motie toont dat de kabinetspartijen geen zin hebben om zich uit te spreken tegen die EU verlenging te zijn.... Logisch ook want vanuit die partijen zelf binnen de EU wordt het juist weer verlengt, maar men begrijpt dat schimmenspel dat de EU heet nog niet helemaal.

Ons kabinet is zélf verantwoordelijk voor een heel deel wetten dat uit de EU komt, en dan tegelijkertijd hooghouden dat ze zelf tegen zijn op sommige punten is gewoon ordinair toneel.

Ik ga ook aan de prik, straks even bellen, omdat ik niet verwacht dat landen die vaccinatie-eis gaan laten vallen, en dat prikken kost ook 6 weken voordat die geactiveerd is minimaal.
  donderdag 7 april 2022 @ 09:49:06 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204356484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat jij doet is een discussie bij voorbaat helemaal dood te slaan door op punten waarover je het kan hebben jouw visie te presenteren als voldongen feit.

Dat doe je dan ook nog eens op een vrij agressieve manier, en vervolgens ben jij diegene die klaagt over mensen met extreme meningen en dat er geen discussie mogelijk is. Tja.
Huilen dan.
pi_204356695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis al April, half Januari bleek omicron het virus al qua effecten te decimeren, als het allemaal "vanwege nood" is dan had het allang afgeschaft moeten zijn, ondertussen wordt er deze week (of iets eerder terug, weet niet precies) nog gestemd door de EU landen om zo een reisbeperkingswet door te rollen tot 2023, ik vind je optimistisch, dat je verwacht dat er nog wat afgeschaald wordt. Ook een NL motie toont dat de kabinetspartijen geen zin hebben om zich uit te spreken tegen die EU verlenging te zijn.... Logisch ook want vanuit die partijen zelf binnen de EU wordt het juist weer verlengt, maar men begrijpt dat schimmenspel dat de EU heet nog niet helemaal.

Ons kabinet is zélf verantwoordelijk voor een heel deel wetten dat uit de EU komt, en dan tegelijkertijd hooghouden dat ze zelf tegen zijn op sommige punten is gewoon ordinair toneel.

Ik ga ook aan de prik, straks even bellen, omdat ik niet verwacht dat landen die vaccinatie-eis gaan laten vallen, en dat prikken kost ook 6 weken voordat die geactiveerd is minimaal.
Terugkomend op Omicron, Nederland was te klein toen bleek dat deze variant ons land vanuit Zuid-Afrika wist te bereiken doordat Nederlandse gevaccineerden zich niet hoefden te laten testen en de quarantaine van de geteste buitenlanders een lachertje was.
Gevolg was dat Nederlanders van buiten Europa niet op de terugvlucht mochten zonder negatief testbewijs .

Inmiddels zie je dat maatregelen weer afnemen, maar covid is niet weg.
Nog steeds liggen er dagelijks 1600 mensen in het ziekenhuis met covid en er ontstaan nog steeds nieuwe varianten die de potentie hebben om Omikron te verdrijven...
Dus dat men een slag om de arm houdt door de covidpas tot 2023 te behouden en maatregelen stapsgewijs afbouwt ipv in 1x, ik begrijp dat wel.
En dat de pas er tot 2023 is betekent niet dat die tot die tijd ook continu gebruikt wordt.
Zoals eerder al aangegeven, bij terugkomst binnen de EU geldt de pas niet meer.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:20:41 #76
421867 greysbones
pi_204356710
quote:

[..]

Misschien eens ophouden met mensen wappie te noemen
zo killing voor een discussie
  donderdag 7 april 2022 @ 10:22:37 #77
421867 greysbones
pi_204356722
Goed de popcorn staat klaar
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

gaat hij of gaat hij niet
ik gok
ze trekken allemaal de keutel weer in
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:23:19 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204356731
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:20 schreef greysbones het volgende:

[..]
Misschien eens ophouden met mensen wappie te noemen
zo killing voor een discussie
Kun je daar voorbij kijken? Het is niet zoals ik over mensen denk en spreek, maar meer een manier om met weinig duidelijk te maken welke twee kanten er zijn. Heb jij een andere, korte, manier die je prettiger vindt en net zo duidelijk is? Misschien een gebrek van mij dat ik dat niet heb :)
  donderdag 7 april 2022 @ 10:23:45 #79
335476 oppiedoppie
pi_204356740
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:22 schreef greysbones het volgende:
Goed de popcorn staat klaar
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

gaat hij of gaat hij niet
ik gok
ze trekken allemaal de keutel weer in
Ik kan het niet volgen maar laat je beetje weten hoe het gaat?
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 10:24:52 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204356754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Van Haga fulmineert weer eens over ziekmakende mondkapjes :z .
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:24:58 #81
421867 greysbones
pi_204356757
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je daar voorbij kijken? Het is niet zoals ik over mensen denk en spreek, maar meer een manier om met weinig duidelijk te maken welke twee kanten er zijn. Heb jij een andere, korte, manier die je prettiger vindt en net zo duidelijk is? Misschien een gebrek van mij dat ik dat niet heb :)
wappie is in het leven geroepen om mensen weg te zetten als dom/buitenlands/achterstandsmensen
waarom moet er altijd weer overal een label aan worden gehangen

ik denk anders over het hele Corona verhaal dan dat jij doet
maakt me niet dom etc
  donderdag 7 april 2022 @ 10:25:57 #82
421867 greysbones
pi_204356764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
kuiken begint al met kunnen we verder met deze minister
als we hem aanhouden
Van Haga gaat in het 2de termijn een motie van wantrouwen indienen
nu Fleur aan het woord
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:28:30 #83
5428 crew  miss_sly
pi_204356796
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
wappie is in het leven geroepen om mensen weg te zetten als dom/buitenlands/achterstandsmensen

maakt me niet dom etc
Ik zeg ook niet dat je dom bent. Ik ben het overigens ook niet. We hebben een verschillende kijk op zaken.

Ik vroeg alleen hoe je jou en mij kunt aanduiden met een gemakkelijke term om ons verschil in kijk aan te duiden.
pi_204356801
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:24 schreef greysbones het volgende:

[..]

maakt me niet dom etc
Ik vond het raar dat BNW zich aangesproken voelde door het wappie topic op COR, aangezien de voorbeelden die daar gegeven werden voor het overgrote deel ook tever gaan voor BNW.
Ik heb hier wel eens enkele voorbeelden gedeeld van hoe wappies denken over gevaccineerden. Dat werd toen gezien als beledigend extreme meningen.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:29:36 #85
421867 greysbones
pi_204356814
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat je dom bent. Ik ben het overigens ook niet. We hebben een verschillende kijk op zaken.

Ik vroeg alleen hoe je jou en mij kunt aanduiden met een gemakkelijke term om ons verschil in kijk aan te duiden.
waarom moet daar een labeltje aan?
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:32:04 #86
5428 crew  miss_sly
pi_204356846
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
waarom moet daar een labeltje aan?
Omdat het gemakkelijker praat.

Maar goed, dat lijkt niet te lukken, vind ik jammer.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:33:10 #87
421867 greysbones
pi_204356857
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat het gemakkelijker praat.

Maar goed, dat lijkt niet te lukken, vind ik jammer.
dan hang je er het labeltje BNW-er aan
als je het echt perse wil

labeltjes en mensen in hokjes zetten is waar de wereld blijkbaar om draait
pi_204356998
Ik zou mij ook niet zo druk maken om het label 'wappie'. Vaak zit er bij mensen die dit gebruiken een diepe frustratie jegens een groep mensen die anders durft te denken. Immers, de zogenaamd 'intelligente' en 'normale' mensen, die lieten zich netjes vaccineren en luisteren naar de geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:51:14 #89
5428 crew  miss_sly
pi_204357049
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou mij ook niet zo druk maken om het label 'wappie'. Vaak zit er bij mensen die dit gebruiken een diepe frustratie jegens een groep mensen die anders durft te denken. Immers, de zogenaamd 'intelligente' en 'normale' mensen, die lieten zich netjes vaccineren en luisteren naar de geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM.
En dit is een fijne toevoeging aan een gesprek tussen mensen die anders denken? Jij zet nu toch andersdenkenden dan BNW'ers net zo goed op een nare manier weg als greysbones vindt dat mensen die tegen het MSM-narratief in denken worden weggezet door ze wappies te noemen?

Wat gij niet wil dat u geschiedt...
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:52:05 #90
5428 crew  miss_sly
pi_204357060
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:33 schreef greysbones het volgende:

[..]

Prima, dan zal ik 'BNW'er' gebruiken als ik de twee groepen aanduid.
En hoe de andere kant? niet-BNW'er?
  donderdag 7 april 2022 @ 10:53:11 #91
421867 greysbones
pi_204357072
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima, dan zal ik 'BNW'er' gebruiken als ik de twee groepen aanduid.
En hoe de andere kant? niet-BNW'er?
geen idee
waar je je prettig bij voelt
pi_204357172
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, als iemand je een langzame pijnlijke dood toewenst omdat je als prikschaap bent gevaccineerd en nu dus je DNA hebt gesloopt en de spike eiwitten al je cellen in je lichaam 1 voor 1 onherstelbaar beschadigen, terwijl de grafeenoxide je immuunsysteem sloopt en je enkel maar je leven kunt verlengen door telkens opnieuw een vaccin te halen, dan heb ik er geen moeite mee om zo'n persoon een wappie te noemen...

En ook mensen die denken dat vaccins nanochips bevatten die door het 5g netwerk worden aangezet zijn in mijn ogen wappies.

Hier op BNW tref je die volgens mij niet. Ook is hier volgens mij niemand meer die achter Engel aan loopt.

Toch gaat de kritiek op bnw meestal de andere kant op. Er is nooit kritiek op de extremen zoals hierboven genoemd, en kritiek daarop wordt ook niet geaccepteerd.

quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:33 schreef greysbones het volgende:

[..]

Yup, ook op BNW. Hier is het plaatsen van kaders en hokjes dagelijks van toepassing.
Maar het ging hier om een verdieping van het gesprek.
En dat is iets waar BNW vaak huiverig voor is. Dan opeens is een label not done en reden om het gesprek te beëindigen.
pi_204357189
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dit is een fijne toevoeging aan een gesprek tussen mensen die anders denken? Jij zet nu toch andersdenkenden dan BNW'ers net zo goed op een nare manier weg als greysbones vindt dat mensen die tegen het MSM-narratief in denken worden weggezet door ze wappies te noemen?

Wat gij niet wil dat u geschiedt...
Een nare manier? Daar ben ik het niet mee eens, ik geef slechts aan waarom mensen een pejoratief als het woord 'wappie' gebruiken. En ik vind ook dat het mensen vrij moet staan dit woord te gebruiken, ik stoor mij er in elk geval niet aan. We moeten ook niet te kleinzerig worden wat dat betreft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204357255
Zit er een mod deze thread te derailen, nee toch ?
pi_204357362
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:08 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is je eerste post volgens mij...
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 11:16:52 #96
5428 crew  miss_sly
pi_204357373
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:08 schreef Ali_boo het volgende:
wait, what?
  donderdag 7 april 2022 @ 11:19:31 #97
335476 oppiedoppie
pi_204357411
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een nare manier? Daar ben ik het niet mee eens, ik geef slechts aan waarom mensen een pejoratief als het woord 'wappie' gebruiken. En ik vind ook dat het mensen vrij moet staan dit woord te gebruiken, ik stoor mij er in elk geval niet aan. We moeten ook niet te kleinzerig worden wat dat betreft.
In het begin waren het alleen de engel aanhangers die wappie waren volgens mij en toen gebruikte ik het ook maar toen bleek (hier op fok) dat die groep langzaam groter werd doordat alle ongevaccineerden ook de label wappie kregen. Was een bijzonder moment dat moment dat ik besefte dat veel mensen mij ook wappie vonden.

En veel mensen die aannamen dat alle ongevaccineerden automatisch aanhanger waren van Engel. In het begin irriteerde ik mij er best wel aan omdat ik absoluut geen aanhanger ben van Engel. Toen ging ik zelfs ook namen bedenken voor die groep die het steeds hadden over wappies. Prikjosti's, lockdownie's etc. ook niet bepaald respectvol en nogal kinderachtig, maarja. Nu ben ik er zelfs trots op om een wappie te zijn en bij mezelf te zijn gebleven en niet meegegaan te zijn in een verhaal wat aan alle kanten stinkt.

En in een gesprek heb ik het meestal nu ook over gevaccineerden en ongevaccineerden terwijl dat de lading helemaal niet dekt maar ik hou eigenlijk ook helemaal niet van 'scheldwoorden'.
To BG or not to BG!
pi_204357469
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
wait, what?
De laatste drie paginas heb ik nauwelijks iets over het covid beleid gehoord en ging het voornamelijk over de vaste clan vs the outsiders

Verder is het geen verwijt hoor slechts een observatie O+
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 11:26:43 #99
5428 crew  miss_sly
pi_204357484
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De laatste drie paginas heb ik nauwelijks iets over het covid beleid gehoord en ging het voornamelijk over de vaste clan vs the outsiders

Verder is het geen verwijt hoor slechts een observatie O+
Ik wilde eigenlijk vooral een poging doen om de angel er aan beide kanten uit te halen en mensen zover krijgen dat het echt over de inhoud, het beleid, etc., zou gaan en niet over de toon, de naamgeving, de manier waarop je de ander bekijkt. Dat is eigenlijk alles. Lijkt niet te lukken, helaas.
pi_204357765
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk vooral een poging doen om de angel er aan beide kanten uit te halen en mensen zover krijgen dat het echt over de inhoud, het beleid, etc., zou gaan en niet over de toon, de naamgeving, de manier waarop je de ander bekijkt. Dat is eigenlijk alles. Lijkt niet te lukken, helaas.
Waardeer je optimisme, echt waar. Maar zoals je zelf hebt gemerkt is het zeer lastig om tot een compromis te komen. Teveel kwaad bloed, mijn grootste dagbesteding hierzo is proberen de twee groepen zoveel mogelijk van elkaar weg te houden

Soms lukt dat aardig, de andere keer moet je er een slotje in gooien, post weghalen en noten

Of er een oplossing voor te bedenken is kunnen we beter achter de schermen bespreken oO/
pi_204357905
Tja

twitter
pi_204357915
twitter
pi_204357946
Dit zie je ook terug hier op het forum, zelfs bij de pro vaxxers

pi_204357967
Verwacht er niet al teveel van, maar hoop doet leven

twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 12:16:56 #105
421867 greysbones
pi_204358021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
CDA neemt het voor hem op(verwacht) Fleur haalde wel erg veel punten van Joba onderuit en en ook Attje deed een duit in het zakje

Zo direct VVD
dat wordt nog erger verwacht ik
pi_204358024
Zie liever dat die berecht word maar goed

twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 12:19:05 #107
421867 greysbones
pi_204358048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:17 schreef Ali_boo het volgende:
Zie liever dat die berecht word maar goed

[ twitter ]
helemaal mee eens
zoveel desinformatie en dan zijn ze qua WOB verzoeken nog niet eens op de helft
  donderdag 7 april 2022 @ 12:20:00 #108
421867 greysbones
pi_204358059
twitter

ziehier waarom die Europese digitale ID er moet komen
  donderdag 7 april 2022 @ 12:20:01 #109
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204358060
Tweede Pfizer-booster beschermt ouderen na vier weken minder tegen besmetting

quote:
Een tweede boosterprik van het Pfizer/BioNTech-coronavaccin verkleint het aantal coronabesmettingen onder mensen van zestig jaar en ouder, maar de bescherming tegen infectie lijkt al na vier weken af te nemen. De bescherming tegen ernstige ziekte is zes weken na de prik niet afgenomen.
De hoeveelste booster van de booster zitten we nu op? Op naar de booster van de booster booster. :|W
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:21:55 #110
421867 greysbones
pi_204358092
twitter

Ook van Ranst heeft geen schone lei
pi_204358110
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:19 schreef greysbones het volgende:

[..]
helemaal mee eens
zoveel desinformatie en dan zijn ze qua WOB verzoeken nog niet eens op de helft
Precies, vind het wel een beetje jammer dat de focus op een persoon zit. Ze deden het toch echt samen(vvs, d66, groenlinks , cda)

Als je het goed wil doen verwijder ze dan allemaal
  donderdag 7 april 2022 @ 12:25:40 #112
421867 greysbones
pi_204358134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Precies, vind het wel een beetje jammer dat de focus op een persoon zit. Ze deden het toch echt samen(vvs, d66, groenlinks , cda)
VWS en in die zin de Jong was dus voor het grootste deel verantwoordelijk
dan moet je weer een verantwoording beqwijzen en wordt het nog moeilijker
en denk er om ze zijn nog maar bij mei 2020 qua doorwerken van de WOBS
van Hugo zullen er na die tijd ook niet veel mails meer te vinden zijn
  donderdag 7 april 2022 @ 12:30:12 #113
421867 greysbones
pi_204358188
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 12:34:10 #114
335476 oppiedoppie
pi_204358240
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:11 schreef Ali_boo het volgende:
Dit zie je ook terug hier op het forum, zelfs bij de pro vaxxers

[ afbeelding ]
Hoe moet je dat dan zien als het narratief is dat een vaccin de kans op besmetting vooralsnog verlaagd. Want dat wordt nog steeds gezegt, je doet het nog steeds voor de samenleving. Je bent minder besmettelijk, zeggen ze.
Zonder vaccinaties was het helemaal nog erger uit de hand gelopen ofzo?

Denk dat die vaccins eerder flink geholpen hebben bij de verspreiding.
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 12:41:05 #115
335476 oppiedoppie
pi_204358318
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Verwacht er niet al teveel van, maar hoop doet leven

[ twitter ]
Er zouden dan nog wel wat bijlagen bij moeten zitten om alle aannames te onderbouwen anders gaat de rechter hier vast niet mee akkoord.
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 12:41:44 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je het goed wil doen verwijder ze dan allemaal
Welke bewindspersonen heeft GL dan geleverd aan het kabinet Rutte-III :? .
Huilen dan.
pi_204358393
quote:
Omikron overrompelt Hongkong: 'Nog nooit zo veel lichamen op elkaar zien liggen’
Hongkong wordt de afgelopen maanden ongenadig hard getroffen door het coronavirus. Veel ouderen stierven door het virus, mede als gevolg van de lage vaccinatiegraad. Uitvaartcentra en crematoria kunnen de drukte nauwelijks aan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ien-liggen~a39b98cc/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204358436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:34 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hoe moet je dat dan zien als het narratief is dat een vaccin de kans op besmetting vooralsnog verlaagd. Want dat wordt nog steeds gezegt, je doet het nog steeds voor de samenleving. Je bent minder besmettelijk, zeggen ze.
Zonder vaccinaties was het helemaal nog erger uit de hand gelopen ofzo?

Denk dat die vaccins eerder flink geholpen hebben bij de verspreiding.
Het narratief verandert om de paar maanden joh.

Boosters waren eerst 1x per jaar, toen elke 9 maanden, toch elke 6 maanden, en volgens de laatste berichten die gresbones ook heeft geplaatst moet je nu om 3 maanden een prik gaan halen

Zag gisteren een bericht dat covid hartproblemen kan veroorzaken , daarom het verzoek om je toch de laten vaccineren . Ook bij de gevaccineerden waren er hartkwalen maar minder dan bij de mensen die het prikje niet willen hebben

Dit is de nieuwste narratief , over een paar maanden verzinnen ze weer iets anders. Gewoon omdat het kan O+
  donderdag 7 april 2022 @ 12:54:46 #119
421867 greysbones
pi_204358478
twitter

Azarkan is een zeer goede politicus die erg sterk uit de hoek kan komen
  donderdag 7 april 2022 @ 12:56:43 #120
421867 greysbones
pi_204358502
twitter

wanneer gaan we dit in NL zien?
pi_204358517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:51 schreef Ali_boo het volgende:
Zag gisteren een bericht dat covid hartproblemen kan veroorzaken , daarom het verzoek om je toch de laten vaccineren .
Ja de totale ironie ...

Van covid kan je myocarditis krijgen, dus laat je vaccineren
Bij het vaccin heb je kans op myocarditis als bijwerking, maar vaccineer toch maar ...

8)7
pi_204358550
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:56 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

wanneer gaan we dit in NL zien?
Tja, hier doen we niet aan dergelijke onzin...
  donderdag 7 april 2022 @ 13:02:46 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:51 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het narratief verandert om de paar maanden joh.
De wereld verandert continu. Is dat gek?
quote:
Boosters waren eerst 1x per jaar, toen elke 9 maanden, toch elke 6 maanden, en volgens de laatste berichten die gresbones ook heeft geplaatst moet je nu om 3 maanden een prik gaan halen

Zag gisteren een bericht dat covid hartproblemen kan veroorzaken , daarom het verzoek om je toch de laten vaccineren . Ook bij de gevaccineerden waren er hartkwalen maar minder dan bij de mensen die het prikje niet willen hebben

Dit is de nieuwste narratief , over een paar maanden verzinnen ze weer iets anders. Gewoon omdat het kan O+
Over corona en hartproblemen na doorgemaakte infectie: https://doi.org/10.1038/s41591-022-01689-3

Al met al: als je bang bent voor hartproblemen veroorzaakt door vaccinatie dan moet je al helemaal doodsbang zijn voor hartproblemen als gevolg van een corona-infectie.
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:06:19 #124
421867 greysbones
pi_204358612
https://www.nu.nl/economi(...)aak-tegen-staat.html

De mondkapjesleverancier NIHW uit Haarlem is een rechtszaak gestart tegen de Nederlandse Staat, schrijft de Volkskrant donderdag. Het bedrijf had in 2020 mondelinge afspraken met het ministerie van Volksgezondheid over de levering van mondkapjes, maar die werden op het laatste moment geannuleerd. NIHW vermoedt dat de omstreden deal met Sywert van Lienden daar alles mee te maken heeft.

NIHW stelde zich volgens de Volkskrant op 14 maart 2020, helemaal in het begin van de coronacrisis, kandidaat voor de levering van mondkapjes aan de overheid om zo de bevolking te beschermen tegen de verspreiding van het virus.

Ongeveer een maand later, op 7 april, stuurde het bedrijf een aantal mondkapjes naar het ministerie, dat zeer positief reageerde op de kwaliteit ervan. De FFP2-kapjes zouden zo goed beschermen dat ze zelfs voldeden aan de normen van een FFP3-masker.

Enkele dagen later sloten het ministerie en NIHW een mondelinge deal over de levering van de mondkapjes, die ook per mail en via WhatsApp bevestigd werd. Op 15 april werd de deal plots afgeblazen. Daar plaatste NIHW toen al vraagtekens bij, maar het bedrijf koos ervoor om midden in een crisissituatie niet naar de rechter te stappen.

Dat doet het nu wel, omdat uit berichtgeving van de afgelopen weken is gebleken dat de omstreden deal tussen Volksgezondheid en voormalig politiek commentator Van Lienden in het paasweekend van 11, 12 en 13 april tot stand is gekomen. NIHW gaat er nu van uit dat het opzijgeschoven is voor die deal.
pi_204358718
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
Al met al: als je bang bent voor hartproblemen veroorzaakt door vaccinatie dan moet je al helemaal doodsbang zijn voor hartproblemen als gevolg van een corona-infectie.
Covid is iets wat je overkomt
Vaccin is iets wat je laat doen

Waarom zou ik me laten inspuiten met iets waardoor ik kans krijg op myocarditis, en dit als remedie tegen een ziekte waar ik ook myocarditis van kan krijgen ?
Als ik dit lees verdubbelt zo mijn risico op myocarditis, want zelfs met vaccin kan ik nog steeds covid krijgen...
  donderdag 7 april 2022 @ 13:17:45 #126
335476 oppiedoppie
pi_204358722
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De wereld verandert continu. Is dat gek?
[..]
Over corona en hartproblemen na doorgemaakte infectie: https://doi.org/10.1038/s41591-022-01689-3

Gelukkig zijn de meeste hier voor beide niet bang. :D
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 13:25:39 #127
335476 oppiedoppie
pi_204358808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Waarom zou ik me laten inspuiten met iets waardoor ik kans krijg op myocarditis, en dit als remedie tegen een ziekte waar ik ook myocarditis van kan krijgen ?
Als ik dit lees verdubbelt zo mijn risico op myocarditis, want zelfs met vaccin kan ik nog steeds covid krijgen...
Helemaal mooi verwoord.

Daarnaast zijn er nog wat zeldzame bijwerkingen als bloedklonters en weet ik wat nog nara boven komt in de toekomst want daar ben ik ook nog niet gerust op. En dan zullen niet alle gevaccineerden dood neervallen, god beware, maar een toename in autoimuunziektes ofzo in de toekomst is niet geheel uitgesloten.
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 13:27:21 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je neemt nu aan dat de kans daarop even groot is bij infectie zonder vaccinatie en infectie na vaccinatie, en dat is dus niet zo.
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:27:49 #129
335476 oppiedoppie
pi_204358825
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:06 schreef greysbones het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)aak-tegen-staat.html

De mondkapjesleverancier NIHW uit Haarlem is een rechtszaak gestart tegen de Nederlandse Staat, schrijft de Volkskrant donderdag. Het bedrijf had in 2020 mondelinge afspraken met het ministerie van Volksgezondheid over de levering van mondkapjes, maar die werden op het laatste moment geannuleerd. NIHW vermoedt dat de omstreden deal met Sywert van Lienden daar alles mee te maken heeft.

NIHW stelde zich volgens de Volkskrant op 14 maart 2020, helemaal in het begin van de coronacrisis, kandidaat voor de levering van mondkapjes aan de overheid om zo de bevolking te beschermen tegen de verspreiding van het virus.

Ongeveer een maand later, op 7 april, stuurde het bedrijf een aantal mondkapjes naar het ministerie, dat zeer positief reageerde op de kwaliteit ervan. De FFP2-kapjes zouden zo goed beschermen dat ze zelfs voldeden aan de normen van een FFP3-masker.

Enkele dagen later sloten het ministerie en NIHW een mondelinge deal over de levering van de mondkapjes, die ook per mail en via WhatsApp bevestigd werd. Op 15 april werd de deal plots afgeblazen. Daar plaatste NIHW toen al vraagtekens bij, maar het bedrijf koos ervoor om midden in een crisissituatie niet naar de rechter te stappen.

Dat doet het nu wel, omdat uit berichtgeving van de afgelopen weken is gebleken dat de omstreden deal tussen Volksgezondheid en voormalig politiek commentator Van Lienden in het paasweekend van 11, 12 en 13 april tot stand is gekomen. NIHW gaat er nu van uit dat het opzijgeschoven is voor die deal.
Waarom zou Hugo dit hebben bekokstoofd en er daarna geen winst mee heeft gemaakt?
Of is dit goed buiten de WOBs gehouden?

Maar strakke aktie weer. Goede mondkapjesdeal opzeggen en rommel er voor in de plaats kopen.
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 13:28:28 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:17 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meeste hier voor beide niet bang. :D
Maar men vindt het blijkbaar wel nodig om continu te vertellen hoe vaccinaties voor hartproblemen zouden zorgen.
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:29:59 #131
421867 greysbones
pi_204358846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:27 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Waarom zou Hugo dit hebben bekokstoofd en er daarna geen winst mee heeft gemaakt?

Maar strakke aktie weer. Goede mondkapjesdeal opzeggen en rommel er voor in de plaats kopen.
Sywert = CDA
pi_204358847
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar men vindt het blijkbaar wel nodig om continu te vertellen hoe vaccinaties voor hartproblemen zouden zorgen.
Yup, angstzaaierij over het vaccin is de norm...
  donderdag 7 april 2022 @ 13:30:31 #133
421867 greysbones
pi_204358855
twitter

Nu echt officieel
  donderdag 7 april 2022 @ 13:31:29 #134
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204358869
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat komt omdat die groep gewoon ontzettend bang is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 7 april 2022 @ 13:31:53 #135
421867 greysbones
pi_204358877
twitter

hmmm
pi_204358879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:27 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Hugo zou. Sywerd hebben voorgetrokken omdat het een CDA-maatje is.
Vraag is nu of Sywerd daar misbruik van heeft gemaakt en Hugo dus slachtoffer is van oplichting, of dat Hugo er dieper in zit.
pi_204358920
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:31 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ja, dat zit nogal diep.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:38:20 #138
421867 greysbones
pi_204358958
quote:

[..]
bang waarvoor dan Maz?
leuk zo'n post erin gooien
maar slaat natuurlijk nergens op
pi_204358969
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:38 schreef greysbones het volgende:

[..]
bang waarvoor dan Maz?
leuk zo'n post erin gooien
maar slaat natuurlijk nergens op
ook typerend voor "die andere groep" hé
pi_204358983
quote:

Ja je hebt gelijk hoor
Altijd maar die hartproblemen ... er zijn nog zovele bijwerkingen om over te praten :Y
  donderdag 7 april 2022 @ 13:41:16 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358985
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Weet je nog hoe hier met veel verontwaardiging gereageerd werd toen er een tweet voorbijkwam waaruit bleek dat er 15 tennissers zich terug hadden getrokken uit de Miami open, met de insinuatie dat dat door vaccinaties zou komen? En weet je ook nog hoe stil het bleef toen duidelijk werd dat dit praktische allemaal blessures aan schouders, ellebogen en enkels betrof?
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:41:53 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204358990
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk hoor
Altijd maar die hartproblemen ... er zijn nog zovele bijwerkingen om over te praten :Y
Nou, brand los ^O^ .
Huilen dan.
pi_204358997
quote:

[..]
ik zag het voorbije jaar vooral angsthazen in rij aan het vaccinatiecentrum O-)
  donderdag 7 april 2022 @ 13:44:09 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204359013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik denk dat je rationaliteit met angst verwart.
Huilen dan.
pi_204359020
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik denk dat je rationaliteit met angst verwart.
spreek voor jezelf , maar het merendeel van de bevolking ... angst zat er diep in hoor.
wat wil je met zo'n angstpropaganda
  donderdag 7 april 2022 @ 13:45:24 #146
421867 greysbones
pi_204359022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
dat hij is bang zij is bang spelletje schiet je niks mee op

Jij hebt een bewuste keuze gemaakt om je wel of niet te vaccineren
net zoals ik die keuze heb gemaakt
heeft voor mij niets met bang zijn te maken
maar dat zo wegzetten staat zo leuk
en zo flauw

en slaat de discussie wederom hartstikke dood
  donderdag 7 april 2022 @ 13:45:41 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204359028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
spreek voor jezelf , maar het merendeel van de bevolking ... angst zat er diep in hoor.
wat wil je met zo'n angstpropaganda
Spreek zelf voor jezelf, en niet voor het merendeel van de bevolking.
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:47:48 #148
421867 greysbones
pi_204359051
twitter
pi_204359091
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:45 schreef greysbones het volgende:

[..]

en zo flauw

Die keuze is prima, maar telkens wanhopig proberen die keuze te legitimeren door allerlei angstverhalen over het vaccin te delen geeft wel te denken.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:53:49 #150
421867 greysbones
pi_204359095
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die keuze is prima, maar telkens wanhopig proberen die keuze te legitimeren door allerlei angstverhalen over het vaccin te delen geeft wel te denken.
er mag dus niet gedeeld worden dat wij denken dat het vaccin niet zo goed als als dat sommige doen voorkomen?
pi_204359098
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:45 schreef greysbones het volgende:

[..]

en zo flauw

Ja je hebt gelijk...heb me weer laten vangen door zo'n domme one-liner
  donderdag 7 april 2022 @ 13:53:56 #152
335476 oppiedoppie
pi_204359100
quote:

[..]
Dan hadden ze niet moeten zeggen dat de vaccins 100% veilig waren.
Dit wisten ze niet vantevoren, bleek later, dus hoezo zijn de vaccins goed getest?
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 13:54:13 #153
421867 greysbones
pi_204359102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk...heb me weer laten vangen door zo'n one-liner
gebeurt mij nu nooit :D :+ _O-
  donderdag 7 april 2022 @ 13:58:31 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204359127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een bekend psychologisch fenomeen om alleen open te staan voor informatie (of actief naar opzoek gaan) die je achteraf sterkt in je eerder genomen beslissingen. Dat werkt natuurlijk twee kanten op, en is ook niet alleen van toepassing op corona.
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:02:04 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204359153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dan hadden ze niet moeten zeggen dat de vaccins 100% veilig waren.
Dit wisten ze niet vantevoren, bleek later, dus hoezo zijn de vaccins goed getest?
Zijn ze niet veilig dan? En 100% is onmogelijk, en is toch ook nooit gesteld?
Huilen dan.
pi_204359168
Isdatzo, ik kan je posts niet lezen, omdat je op block staat, en dat geeft rust.

Die discussie over die hartspieren, het is allemaal prima te onderzoeken hoor, gewoon simpel turven bij ziekenhuisopnames m.b.t. het hart hoe vaak iemand gevaccineerd is of niet.

Heel specifiek kijken naar "na besmetting" moet een besmetting eerst geconstateerd worden en dat geeft een bias richting mensen die een meer heftige besmetting hebben opgelopen.

Na stevige griep zul je ook meer kans hebben op.

Het toont geen afwijking aan omdat je niet weet waar je mee vergelijkt.

Wil niet zeggen dat dat onderzoek wat je aanhaalt niet goed is, toont ook useful information.

We zagen hier oversterfte toenemen, gelukkig niet in andere landen...

We zagen wel in landen oversterfte ontstaan bij mannen onder de 30, en dat waren non-covid deaths. Van wel 50% meer dan verwacht.

Dat is veel.

Kinderen vaccineren is volstrekt koekwaus, die mensen zijn écht knettergek en leven in een sprookje dat er geen side effects bestaan.

Aan Astrazenica gedocumenteerd enkele jonge verpleegsters onder de 30 overleden in dit land alleen al. Kwam gewoon in het reguliere nieuws.

Een anekdotisch geval dat het nieuws haalt bewijst statistisch gezien geen reet, behalve het volgende: Het is mogelijk. En dat is altijd een lagere schatting dan de kansen in werkelijkheid.

Is het veel? Nee, dat zou teveel opvallen en daar zijn mensen te ethisch voor.

Dat maakt het zo verrekte immoreel om zo keihard te pushen, aanraden boven de 50, of mensen met mindere gezondheid, of mensen die het zelf overwegen dat ze zich er prettiger bij voelen, be my guest, vrijheid blijheid.

Maar niks om een bom onder mensen hun vertrouwen in de staat te leggen..... Hele groepen mensen zijn gediscrimineerd en voelen zich ook zo. De haat tegen de "antivaccer" is zo diep dat men daar compleet overheen walst, maar mensen voelen dat wel.

[ Bericht 25% gewijzigd door ludovico op 07-04-2022 14:09:24 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 14:04:48 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204359178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:03 schreef ludovico het volgende:
Isdatzo, ik kan je posts niet lezen, omdat je op block staat, en dat geeft rust.
En toch vind je het nodig om dat voor de zoveelste keer te benoemen :z .
Huilen dan.
pi_204359185
Z
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is een bekend psychologisch fenomeen om alleen open te staan voor informatie (of actief naar opzoek gaan) die je achteraf sterkt in je eerder genomen beslissingen. Dat werkt natuurlijk twee kanten op, en is ook niet alleen van toepassing op corona.
zelfkennis siert je
  donderdag 7 april 2022 @ 14:06:00 #159
335476 oppiedoppie
pi_204359188
quote:

[..]
Dus omdat ik het vaccin niet nodig dacht te hebben denk jij dat ik bang ben voor het vaccin? :D Maar ik heb het vaccin niet dus waarom ben ik dan bang? Hoezo dan? :D Vaccin is wss uitstekend voor risicogroepen maar niet iedereen heeft het nodig hoor.

En jij hebt zelf het vaccin genomen omdat dat een goed doordachte en 'geinformeerde' keus was en niet omdat je bang was om corona te krijgen door de beelden van tv en de waarschuwingen en persco's en blindelings achter de massa aanhobbelde (en door de perfecte lobby van pfizer) enzo?
To BG or not to BG!
pi_204359226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:05 schreef UncleScorp het volgende:
Z
[..]
zelfkennis siert je
Weet niet of die op mij reageert maar biases veroorzaakt door methodologie zijn gewoon belangrijke punten binnen wetenschappelijk onderzoek waar je serieus rekening mee moet houden omdat je anders foute conclusies trekt, en als ze makkelijk aan te wijzen zijn en meer dan plausibel is dat nogal.. Belangrijke info.
pi_204359294
twitter
pi_204359322
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En toch vind je het nodig om dat voor de zoveelste keer te benoemen :z .
Dat is de cancelcultuur die heerst op BNW. Ze haten censuur, maar blokken iedereen waar ze het niet mee eens zijn. 8)7
pi_204359345
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:08 #164
421867 greysbones
pi_204359529
https://zaplog.pro/post/29976/wob---media-druk-met-damage-control

WOB - Media druk met damage control
De media pretendeert naar buiten te komen over de WOB documenten, maar niets is minder waar: via zorgvuldige woordkeuze doet de coporate propagandamachine vooral aan damage control. Lees hieronder hoe, maar ook vooral: WAAROM

2022 04 05 16 04 14 (8) RTL Nieuws on Twitter Het moment voor de waarheid voor minister Hugo de Jo — Postimages

'Jokken' is een kinderwoord
Gejokt was zelfs een tijd trending op twitter, maar natuurlijk totaal ongepast om dit woord te gebruiken. Kinderen jokken, en als ze betrapt worden dan krijgen ze een standje. Met de mondkapdeal gaat het (o.a.) over de bewuste keuze van een minister voor een oncontroleerbaar iCloud account. TWEE JAAR LANG.

kinderen opvoeden — Postimages

'Advies' is misleiding
Ambtenaren die Hugo negatief 'adviseerden' toont enkel aan dat hij bewust handelde. Dus de samenvattting is natuurlijk niet dat hij 'adviezen negeerde'. De 'W' in WOB staat namelijk voor .. WET.

Wat hier dus benoemd moet worden is dat hij bewust handelde en daarom strafbare feiten pleegde. Dit wordt niet benoemd omdat de 'vrije pers' een minister uit de wind houdt.

Adviserende ambtenaren zaten ook fout
Bewust de WOB ontwijken is een wetsovertreding. Na negatief te hebben geadviseerd hadden ze dus moeten weigeren die mail naar de ICloud te sturen. De vraag of een ambtenaar de wet mag overtreden als hij hiertoe opdracht krijgt moet gesteld, en beantwoord worden. Aan het antwoord moeten consequenties verbonden worden.

'Richtlijnen' is een understatement
Richtlijnen niet naleven klinkt ook alweer als zo'n milde overtreding, waar mensen hooguit een berisping voor krijgen. En daar gaat het om in damage control: de olifant in de kamer buiten de schijnwerkpers houden. Die olifant is: er zijn strafbare feiten gepleegd.

Ignoring the Elephant 1200x929 — Postimages

Het gaat ook niet over 'mail'
Mediatrainer Violet Falkenburg probeert het bewust ontduiken van de WOB om te buigen naar een kwestie die over mail gaat. En slimme beweging met navenant valse kwalificaties.

2022 04 06 23 13 24 Violet Falkenburg on Twitter Dat geneuzel over die mails van De Jonge Onhandi — Postimages

NOS gaat helemaal FAKE
Arjan Noorlander: "De Jonge's politieke probleem lijkt nu vooral te zijn 'dat ie zo lang ontwijkend en vaag was over het contact met Sywert".

Het WOB schandaal gaat veel verder
De WOB onthullingen zijn natuurlijk niet beperkt tot het ontduiken van de WOB zelf. De hoeveelheid drek die door Vegt, Aukema en Tuinstra gevonden wordt is echt GIGA.

Klik maar eens even door naar: Framing, Censuur, MIVD, Massasurveillance en Controle, mondkap deal feitenrelaas volledig document, Optuigen van een compleet systeem voor mind control
pi_204359606
twitter
pi_204360322
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
er mag dus niet gedeeld worden dat wij denken dat het vaccin niet zo goed als als dat sommige doen voorkomen?
Oh, zeker wel, maar het geeft wel te denken als dezelfde informatie telkens opnieuw (in een iets andere vorm) wordt gepresenteerd, of echt alles aan het vaccin wordt gelinkt....
pi_204360349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Is proportioneel voor griep.
pi_204360468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:24 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat is de cancelcultuur die heerst op BNW. Ze haten censuur, maar blokken iedereen waar ze het niet mee eens zijn. 8)7
Klopt, die cultuur is al een tijdje gaande.
Maar ondertussen geen labels op mensen willen plakken en zo...
pi_204360505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dus omdat ik het vaccin niet nodig dacht te hebben denk jij dat ik bang ben voor het vaccin? :D Maar ik heb het vaccin niet dus waarom ben ik dan bang? Hoezo dan? :D Vaccin is wss uitstekend voor risicogroepen maar niet iedereen heeft het nodig hoor.

En jij hebt zelf het vaccin genomen omdat dat een goed doordachte en 'geinformeerde' keus was en niet omdat je bang was om corona te krijgen door de beelden van tv en de waarschuwingen en persco's en blindelings achter de massa aanhobbelde (en door de perfecte lobby van pfizer) enzo?
Is het omdat je hem niet nodig had, of vanwege de schadelijke gevolgen?
Want daar gaan de berichten vooral over, dat het vaccin vooral op langere termijn levensgevaarlijk is...
pi_204360702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:24 schreef The_End het volgende:

[..]
Neehoor, das wel erg simpel gedacht.
pi_204360914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef ludovico het volgende:
Neehoor, das wel erg simpel gedacht.
Ja hoor, dat is wat er gebeurt.
pi_204360937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:59 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja hoor, dat is wat er gebeurt.
Zou kunnen dat iedereen die het ermee oneens is in dit topic - na al die tijd - vervelend worden en drammend overkomen. :s)
  donderdag 7 april 2022 @ 17:43:55 #173
421867 greysbones
pi_204361413
twitter

deze mannen zijn goud waard
  donderdag 7 april 2022 @ 17:52:57 #174
421867 greysbones
pi_204361502
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 18:41:45 #175
335476 oppiedoppie
pi_204361967
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zijn ze niet veilig dan? En 100% is onmogelijk, en is toch ook nooit gesteld?
Heb jij dan een voorbeeld van info hierover voordat het vaccineren begon? Bijvoorbeeld in de persco waarin Hugo uitlegt dat het vaccin niet helemaal 100% veilig is en in zeldzame gevallen bijvoorbeeld myocarditis of pericarditis als bijwerking heeft?
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2022 @ 19:07:12 #176
335476 oppiedoppie
pi_204362359
[..]
[/quote]

De groep ongevaccineerden is nogal klein en ik heb de behoefte om met gelijkdenkenden te communiceren hier en ik voel totaal niet de behoefte om met andersdenkenden in discussie te gaan hier. En dan bedoel ik niet dat ik helemaal niet in discussie ga met andersdenkenden want dat doe ik ook genoeg, kan overal, maar niet hier. En daarom blok ik al die mensen die hier juist wél komen om met andersdenkenden in discussie te gaan.

En dan worden er allerlei redenen bedacht en aangenomen waarom ik niet in discussie wil met andersdenkenden maar het is gewoon zo simpel als ik hierboven neerzet.

Het is soms gewoon fijn om in een bubbel met gelijkdenkenden te zitten. Weten dat je niet de enige bent in een maatschappij waarin er veel mensen zijn die een grondige hekel aan je hebben omdat je een andere keus dan hun hebt gemaakt. Is vreemde gewaarwording. Maar het went.
To BG or not to BG!
pi_204362417
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef oppiedoppie het volgende:
De groep ongevaccineerden is nogal klein en ik heb de behoefte om met gelijkdenkenden te communiceren hier en ik voel totaal niet de behoefte om met andersdenkenden in discussie te gaan hier. En dan bedoel ik niet dat ik helemaal niet in discussie ga met andersdenkenden want dat doe ik ook genoeg, kan overal, maar niet hier. En daarom blok ik al die mensen die hier juist wél komen om met andersdenkenden in discussie te gaan.

En dan worden er allerlei redenen bedacht en aangenomen waarom ik niet in discussie wil met andersdenkenden maar het is gewoon zo simpel als ik hierboven neerzet.

Het is soms gewoon fijn om in een bubbel met gelijkdenkenden te zitten. Weten dat je niet de enige bent in een maatschappij waarin er veel mensen zijn die een grondige hekel aan je hebben omdat je een andere keus dan hun hebt gemaakt. Is vreemde gewaarwording. Maar het went.
Mooi gezegd !
  donderdag 7 april 2022 @ 19:15:32 #178
421867 greysbones
pi_204362451
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:34:14 #179
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204362827
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:00 schreef miss_sly het volgende:
Wat dacht je van alles proberen om ze te helpen? Ik hoop juist dat er niks gaat gebeuren, en velen met mij. Maar mag ik wel argwaan hebben over een goedje wat nog in een testfase zit en wel heel snel ontwikkeld is en nog nooit eerder op deze manier ingezet is?

Of mag dat niet omdat het tegen de officiële kanalen ingaat?
Lach met een schone bips
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 19:37:27 #180
5428 crew  miss_sly
pi_204362907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wat dacht je van alles proberen om ze te helpen? Ik hoop juist dat er niks gaat gebeuren, en velen met mij. Maar mag ik wel argwaan hebben over een goedje wat nog in een testfase zit en wel heel snel ontwikkeld is en nog nooit eerder op deze manier ingezet is?

Of mag dat niet omdat het tegen de officiële kanalen ingaat?
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik stel een vraag, zonder oordeel. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dat argwanend bekijken.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:37:51 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204362916
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Heb jij dan een voorbeeld van info hierover voordat het vaccineren begon? Bijvoorbeeld in de persco waarin Hugo uitlegt dat het vaccin niet helemaal 100% veilig is en in zeldzame gevallen bijvoorbeeld myocarditis of pericarditis als bijwerking heeft?
Geen zin om uitgebreid te gaan zoeken, maar ik weet nog wel dat ik deze gelezen heb: https://decorrespondent.n(...)41274714752-ef49580c

Ik ben benieuwd of jij het idee hebt dat die vaccins veel minder veilig zijn dan 'ons' is doen voorkomen voor aanvang van de vaccinatiecampagne? Dat idee heb ik niet: alle gegevens wijzen erop dat de goedgekeurde vaccins veilig zijn.

Verder is het niet zo gek dat bijwerkingen die slechts in zeer uitzonderlijke gevallen optreden zich pas laten zien op het moment dat je miljoenen mensen gaat vaccineren. Hoe zou men dat moeten testen?
Huilen dan.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:43:15 #182
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204363041
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik stel een vraag, zonder oordeel. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dat argwanend bekijken.
Nou in dat geval is in mijn ogen jouw wijze van een vraag stellen ook nogal denigrerend richting degenen die dit vaccin niet willen. Alsof wij hopen dat mensen dood gaan neervallen en er een chaos van Bijbelse proporties uitbreekt. Alleen al de vraag is er dan nog enig mededogen is al een gekke vraag in mijn ogen. Ik denk juist dat de meesten "wanneer zich dit voordoet" wat ik niet denk juist alles zal doen om te helpen.
Lach met een schone bips
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 19:45:22 #183
5428 crew  miss_sly
pi_204363091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou in dat geval is in mijn ogen jouw wijze van een vraag stellen ook nogal denigrerend richting degenen die dit vaccin niet willen. Alsof wij hopen dat mensen dood gaan neervallen en er een chaos van Bijbelse proporties uitbreekt. Alleen al de vraag is er dan nog enig mededogen is al een gekke vraag in mijn ogen. Ik denk juist dat de meesten "wanneer zich dit voordoet" wat ik niet denk juist alles zal doen om te helpen.
Het was niet denigrerend bedoel. Sorry als dat zo overkwam.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:07:38 #184
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204363564
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is je vergeven hoor :*

Misschien zouden beide kampen wat beter op hun woorden moeten letten, ook ik vaak :)
Lach met een schone bips
pi_204363672
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geen zin om uitgebreid te gaan zoeken, maar ik weet nog wel dat ik deze gelezen heb: https://decorrespondent.n(...)41274714752-ef49580c

Ik ben benieuwd of jij het idee hebt dat die vaccins veel minder veilig zijn dan 'ons' is doen voorkomen voor aanvang van de vaccinatiecampagne? Dat idee heb ik niet: alle gegevens wijzen erop dat de goedgekeurde vaccins veilig zijn.

Verder is het niet zo gek dat bijwerkingen die slechts in zeer uitzonderlijke gevallen optreden zich pas laten zien op het moment dat je miljoenen mensen gaat vaccineren. Hoe zou men dat moeten testen?
Het aantal meldingen van bijwerkingen ligt tientallen hoger dan van eerdere vaccins.
pi_204363685
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat denk jij dat mensen hun zienswijze kan veranderen mbt onderwerp Covid en zijn consequenties. Of dat goed / slecht is.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:15:04 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204363743
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het aantal meldingen van bijwerkingen ligt tientallen hoger dan van eerdere vaccins.
En ik maar denken dat jij mijn reacties niet kon lezen omdat je mij geblokkeerd had :? .

Hoe dan ook: meldingen van bijwerkingen != bijwerkingen, of ben je vergeten hoe er bijvoorbeeld opgeroepen werd om op basis van rouwadvertenties bijwerkingen te gaan melden?
Huilen dan.
pi_204363829
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vaccineren doe je voor een ander. De grap, lol.
pi_204363870
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En ik maar denken dat jij mijn reacties niet kon lezen omdat je mij geblokkeerd had :? .

Hoe dan ook: meldingen van bijwerkingen != bijwerkingen, of ben je vergeten hoe er bijvoorbeeld opgeroepen werd om op basis van rouwadvertenties bijwerkingen te gaan melden?
Mobiel heeft extra features.

Er zullen best fake bullshitters tussen zitten maar in die getalen dan mag je wel met meer bewijs komen om dat aannemelijk te maken.

Ik merk bij jou altijd een getwist wereldbeeld. Je voelt niet aan wat logisch en redelijk is.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:28:35 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204364060
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mobiel heeft extra features.

Er zullen best fake bullshitters tussen zitten maar in die getalen dan mag je wel met meer bewijs komen om dat aannemelijk te maken.

Ik merk bij jou altijd een getwist wereldbeeld. Je voelt niet aan wat logisch en redelijk is.
Heus? Een 'getwist wereldbeeld' omdat ik stel dat de goedgekeurde vaccins - waarmee alleen al in Nederland tientallen miljoenen prikken gezet zijn zonder dat er op grote schaal problemen optreden - veilig zijn :') ? Daar heb je mij niet voor nodig om dat aannemelijk te maken.

Verder probeer je de bewijslast weer eens om te draaien: jij bent hier diegene die roept dat het aantal bijwerkingen tientallen (tientallen wát?) hoger ligt dan bij andere vaccins (wélke andere vaccins?). Dan ligt de bal bij jou om uit leggen:
- hoe je daarbij komt,
- wat de verklaring daarvoor is, en
- wat dat betekent.

Brand los ^O^ .
Huilen dan.
pi_204364221
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heus? Een 'getwist wereldbeeld' omdat ik stel dat de goedgekeurde vaccins - waarmee alleen al in Nederland tientallen miljoenen prikken gezet zijn zonder dat er op grote schaal problemen optreden - veilig zijn :') ? Daar heb je mij niet voor nodig om dat aannemelijk te maken.

Verder probeer je de bewijslast weer eens om te draaien: jij bent hier diegene die roept dat het aantal bijwerkingen tientallen (tientallen wát?) hoger ligt dan bij andere vaccins (wélke andere vaccins?). Dan ligt de bal bij jou om uit leggen:
- hoe je daarbij komt,
- wat de verklaring daarvoor is, en
- wat dat betekent.

Brand los ^O^ .
Nee ben wel klaar met bewijzen. Ik geef je de hint. Zoek bij Lareb hoeveel bijwerkingen er gerapporteerd worden per vaccin en kijk naar die van Covid.

Veilig... zonder gordel autorijden is ook veilig, een motor rijden is ook veilig. Tis alleen allemaal een beetje relatief he tov een auto of reizen met de trein is een motor veel gevaarlijker.

Er zijn vrouwen aan overleden die weinig kans hadden van zo een extreme consequentie van de ziekte zelf. Dat is wrang.
pi_204364305
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:52 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
KPMG pwc en EY zullen niet anders zijn.
pi_204364369
quote:

Van die Pro-vax Gang hoor je meestal papagaaien/verdedigen van de 'officiele' lezing/meningen/script op TV enz.
Alsof we allemaal niet genoeg bullshit in de laatste 2 jaar hebben al gehoord.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:39:11 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204364412
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee ben wel klaar met bewijzen. Ik geef je de hint.
Ja, zo ken ik je weer.

quote:
Zoek bij Lareb hoeveel bijwerkingen er gerapporteerd worden per vaccin en kijk naar die van Covid.
En wat zegt dat precies?
En wat zegt Lareb er zelf over? <--- Ik geef je de hint.

quote:
Veilig... zonder gordel autorijden is ook veilig, een motor rijden is ook veilig. Tis alleen allemaal een beetje relatief he tov een auto of reizen met de trein is een motor veel gevaarlijker.

Er zijn vrouwen aan overleden die weinig kans hadden van zo een extreme consequentie van de ziekte zelf. Dat is wrang.
Hier staat niks.
Huilen dan.
pi_204364528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:37 schreef Tingo het volgende:

[..]
Van die Pro-vax Gang hoor je meestal papagaaien/verdedigen van de 'officiele' lezing/meningen/script op TV enz.
Alsof we allemaal niet genoeg bullshit in de laatste 2 jaar hebben al gehoord.
Precies, 50 tinte grijs worden leuk ingekleurd.

Donker grijs is bijna wit, en visa versa, lekker naar het beoogde narratief redeneren. Zo moeilijk is het niet.

Tis een spel van autoriteit.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:50:34 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204364722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er is een reden dat je op Block staat natuurlijk.

Geen idee waar jij de energie vandaan haalt. Krijg je betaald via die 5.1 verloren miljard?
Als het blijft met suffe oneliners op mij afvuren (jij noemt het 'hints') om vervolgens niet thuis te geven wanneer je daar een weerwoord op ontvangt dan stel ik voor dat je gewoon met dat eerste ophoudt; dan heb je namelijk ook geen last van een weerwoord waarop je niet in staat bent om inhoudelijk te reageren.

Ik had namelijk een normal gesprek met doppie over de (on)veiligheid van vaccins. Dan is het nogal raar wanneer een user die continu roept mijn reacties niet te lezen uit het niets begint over meldingen die ik bij Lareb moet gaan opzoeken. Wanneer ik vraag wat je daar precies mee probeert te zeggen (zijn de vaccins niet veilig?) dan ontwijk je dat krampachtig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 07-04-2022 21:24:31 ]
Huilen dan.
pi_204365301
quote:
De Jonge kon zich betrokkenheid bij mondkapjesdeal Van Lienden niet herinneren
Hugo de Jonge kon zich het contact dat hij als minister van Volksgezondheid met Sywert van Lienden over de omstreden mondkapjesdeal had niet herinneren toen de Kamer en journalisten ernaar vroegen. Dat verklaart hij donderdag tijdens het debat over de megaorder ter waarde van 100 miljoen euro die het kabinet bij Van Lienden plaatste.
https://www.nu.nl/politie(...)niet-herinneren.html
pi_204365388
My bad, had dit niet moeten beginnen..
pi_204367118
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 22:49:16 #200
335476 oppiedoppie
pi_204367154
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh lachen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.

En dan denk jij dat dat andersom ook wel eens kon zijn? Dat ik zou lachen als het vaccin schade zou aanrichten?

Realiseer je je dat de meesten in onze omgeving gevaccineerd zijn? In mijn geval mijn vader, mijn dochter, bijna alle familie, mijn collega's en vrienden.

Vind het haast schokkend om te lezen dat jij die vraag zo aan iemand stelt. Dat je dat überhaupt kunt denken van iemand.
(Je vraagt dus eigenlijk of hij een psychopaat is.)
To BG or not to BG!
pi_204368113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij ook al dement aan het worden net zoals Rutte ook last heeft van actieve herinneringen vergeten :')
pi_204368121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh lachen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.

Was heel bizar om dat te lezen ja als ongevaccineerde. Hugo had een zondebok gevonden en dat waren de ongevaccineerden :{ ik ben volgens mij de enige die niet geprikt is in mijn familie, gelukkig behandelen we iedereen zoals dat vroeger ook deden.
pi_204368124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Was heel bizar om dat te lezen ja als ongevaccineerde. Hugo had een zondebok gevonden en dat waren de ongevaccineerden :{ ik ben volgens mij de enige die niet geprikt is in mijn familie, gelukkig behandelen we iedereen zoals dat vroeger ook deden.
Hugo is een lul, net als zijn holmaatje Rutte. Weg met die hap, maarja
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204368622
quote:

[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh l :N :N achen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.

En dan denk jij dat dat andersom ook wel eens kon zijn? Dat ik zou lachen als het vaccin schade zou aanrichten?

Realiseer je je dat de meesten in onze omgeving gevaccineerd zijn? In mijn geval mijn vader, mijn dochter, bijna alle familie, mijn collega's en vrienden.

Vind het haast schokkend om te lezen dat jij die vraag zo aan iemand stelt. Dat je dat überhaupt kunt denken van iemand.
:N
pi_204368654
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:55 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Hugo is een lul, net als zijn holmaatje Rutte. Weg met die hap, maarja
Onzin, iedereen was blij dat Balkenende opgerot was, en kijk eens wat wij terug kregen. Het stopt nooit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204368659
Zo een arts moet je natuurlijk op zijn vestje spugen.
pi_204368677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:12 schreef ludovico het volgende:
Zo een arts moet je natuurlijk op zijn vestje spugen.
Op wie moeten we spugen?
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 08:37:04 #208
5428 crew  miss_sly
pi_204368814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat denk jij dat mensen hun zienswijze kan veranderen mbt onderwerp Covid en zijn consequenties. Of dat goed / slecht is.
Ik ben helemaal niet van mening dat iets de zienswijze van een ander moet veranderen, noch die van mijzelf. Een discussie is wat mij betreft ook niet bedoeld om een ander van gedachten te doen veranderen, maar om van gedachten te wisselen, mijn eigen ideeën te toetsen en te onderzoeken of ik daar nog achter sta of dat ik iets wil/moet aanpassen. Dus dat gaat vooral over mijn eigen zienswijze, niet die van de ander.
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:48:31 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204368899
quote:

Van jou persoonlijk verwacht ik dat absoluut niet hoor, maar eerder in deze reeks is iets van die strekking wel expliciet gezegd.
Huilen dan.
pi_204368950
quote:

Allemaal best, maar maak dan lekker een Facebook groep aan. Dit is een discussie forum. Het is een beetje asociaal naar anderen toe om ze te blokken domweg omdat hun mening je niet aanstaat. Het zorgt ook voor hele rare discussies, omdat je blijkbaar de helft niet leest. 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 08:55:25 ]
pi_204369014
quote:

[..]

Een veel grotere groep ongevaccineerden riepen dat over de andere groep en doen dat nog steeds. Ook hier op BNW. Daarnaast moet je wel beseffen dat AL het geweld van de afgelopen tijd vanuit de anti-vax hoek is gekomen. Talloze mensen zijn bedreigd; in de ziekenhuizen, bij de GGDs, de virologen, agenten, politici noem maar op.
Er zijn aanslagen gepleegd op zendmasten, bij GGDs. Allemaal door de anti-vaxx groep.
pi_204369069
quote:

[..]

Twitter? Facebook?
Dat soort Social Media doet je alle hoop in de mensheid verliezen, wat betreft de ongelooflijke bagger mensen plaatsen.

Mijn eigen ervaring is dat in real life mensen gewoon normaal met elkaar om gaan en keuzes respecteren, ook al zijn ze het daar niet mee eens.

Hoe zijn jouw ervaringen met je omgeving met betrekking tot je vaccinatie status?
pi_204369206
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef The_End het volgende:

[..]
Allemaal best, maar maak dan lekker een Facebook groep aan. Dit is een discussie forum. Het is een beetje asociaal naar anderen toe om ze te blokken domweg omdat hun mening je niet aanstaat. Het zorgt ook voor hele rare discussies, omdat je blijkbaar de helft niet leest. 8)7
Je zou voor minder als er hier gedurende maaaanden dagelijks users kwamen posten dat we ons moesten laten vaccineren, de voordelen van vaccinatie, dat wij verkeerd denken etc etc.
De same bullshit dat we dagelijks horen en lezen op tv en in de krant.
BNW was net een "bubbel" waar wij, andersdenkenden, even konden communiceren met elkaar.
Maar nee, de witte ridders, die al onze meningen en standpunten belachelijk en ongegrond vinden, blijven de behoefte voelen om zich hier dagelijks aan te komen ergeren, en ons alsnog van ons ongelijk te proberen overtuigen.
Leve de block-knop (die ik niet heb ;( )
pi_204369217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je zou voor minder als er hier gedurende maaaanden dagelijks users kwamen posten dat we ons moesten laten vaccineren, de voordelen van vaccinatie, dat wij verkeerd denken etc etc.
BNW was net een "bubbel" waar wij, andersdenkenden, even konden communiceren met elkaar.
Maar nee, de witte ridders, die al onze meningen en standpunten belachelijk en ongegrond vinden, blijven de behoefte voelen om zich hier dagelijks aan te komen ergeren, en ons alsnog van ons ongelijk te proberen overtuigen.
Je kunt dat soort berichten ook gewoon overslaan.
pi_204369242
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt dat soort berichten ook gewoon overslaan.
bedankt voor je advies
Jij staat dan ook bovenaan mijn want-to-block lijstje
Geeft je wsl voldoening na al je inspanningen hier :|W
pi_204369447
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
bedankt voor je advies
Jij staat dan ook bovenaan mijn want-to-block lijstje
Geeft je wsl voldoening na al je inspanningen hier :|W
Leuk geprobeerd, maar ik heb nooit gezegd dat je je moet laten vaccineren.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:29:40 #217
335476 oppiedoppie
pi_204369710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De ''Rutte tactiek''.

Eerst er omheen proberen te lullen en de boel proberen te verdraaien en als je daarin vastloopt excuses en 'er geen herinnering meer aan hebben'. Plus de vermelding dat je ''naar eer en geweten hebt gehandeld'.

Maar:

1. bemoeienis met mondkapjesdeal!
2. bewust andere server nemen om onder de wob uit te komen (is strafbaar!)
3. waar is die 5.1 miljard!
4. polariserende teksten uiten tijdens de persco's en op twitter.

Zou voldoende moeten zijn om deze man kompleet te verwijderen uit de politiek, dat dit niet gebeurd is een bewijs dat er een 'jongens onder elkaar' cultuur heerst en ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Af en toe ven een showtje voor het publiek, soms iemand een andere functie als het echt niet anders kan....en weer door.

en dan heeft hij het over het herstellen van het vertrouwen. Dat is weg dat vertrouwen, weg. Bij mij is weg weg en komt niet zo gauw terug. Na een foutje kun je nog iets hebben van 'iedereen verdient een 2e kans etc' maar na meerdere grove blunders zou het gewoon exit moeten zijn.
To BG or not to BG!
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:31:51 #218
335476 oppiedoppie
pi_204369724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, ik heb geen zin in facebook. -O-
To BG or not to BG!
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:46:48 #219
189978 controlaltdelete
pi_204369840
Wat een gedoe om het blokken van een aantal users waarom ze toch zo graag met iemand in discussie willen die totaal anders denkt blijft me een raadsel. Ik heb er een paar op negeer staan bovenal omdat de toon en de manier van hoe je aangesproken wordt me niet aanstaat, verder ben ik voornamelijk geïnteresseerd in info van mensen die wel op mijn lijn staan anders kan ik net zo goed in COR of NWS gaan posten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:00:44 #220
335476 oppiedoppie
pi_204370642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar daar was ook duidelijk toe opgeroepen door Hugo en Mark, om in discussie te blijven gaan met de ongevaccineerden. Zijn dus brave burgers die dat doen, voelen het als een soort van burgerplicht.
Want wat kan anders hun 'drive' zijn om hier te posten?
To BG or not to BG!
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:07:30 #221
335476 oppiedoppie
pi_204370718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat een gedoe om het blokken van een aantal users waarom ze toch zo graag met iemand in discussie willen die totaal anders denkt blijft me een raadsel. Ik heb er een paar op negeer staan bovenal omdat de toon en de manier van hoe je aangesproken wordt me niet aanstaat, verder ben ik voornamelijk geïnteresseerd in info van mensen die wel op mijn lijn staan anders kan ik net zo goed in COR of NWS gaan posten.
Precies. Zelf voel ik de behoefte niet om te posten in COR. Werd laatste keer trouwens meteen verwijderd dus het heeft ook niet veel zin. Voor mij hoeft er geen partij 'gelijk' te krijgen en heb ik dus geen behoefte om er over te discussieren. Mensen met verschillende wereldbeelden moeten niet het idee hebben dat ze een ander kunnen overtuigen met hun waarheid.
To BG or not to BG!
pi_204370739
Toch nog tribunalen _O_

SPOILER
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:26:00 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204371603
Ze maken het BNW ook wel makkelijk elke keer hoor.

WEFkeffer de Jonge wordt onderzocht door WEFkeffercorp. Deloitte.

Ik heb er alle vertrouwen in :7.
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:06:20 #224
189978 controlaltdelete
pi_204371978
Even lachen, naar eer en geweten, een slogan die Pinokkio ook graag gebruikt.

twitter

Ook al last van het geheugen, wat een man :+
pi_204372512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[ twitter ]

Je moet wel om lachen idd....
Hier heb je nog zo een....

https://www.theguardian.c(...)tract-claims-rubbish

Former health secretary Matt Hancock was under pressure on Wednesday to set the record straight over £40m of government Covid-related work won by his former pub landlord after he accused Labour of “fabrication” about the deal.

The Guardian first revealed in November 2020 that a former neighbour in Hancock’s constituency had been awarded work supplying the government with tens of millions of vials for NHS Covid-19 tests despite having had no previous experience of producing medical supplies.
pi_204373061
quote:

[ twitter ]

_O- _O- _O- Die leeft echt in een fantasiewereld
pi_204373396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:09 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
_O- _O- _O- Die leeft echt in een fantasiewereld
LOL! De fotos in deze:

https://tpo.nl/2021/08/10(...)ge-moet-op-pianoles/

Wat een lul de vent is.
Hoe in christusnaam kunnen mensen dit soort idioten ooit vertrouwen?
pi_204374705
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Een veel grotere groep ongevaccineerden riepen dat over de andere groep en doen dat nog steeds. Ook hier op BNW. Daarnaast moet je wel beseffen dat AL het geweld van de afgelopen tijd vanuit de anti-vax hoek is gekomen. Talloze mensen zijn bedreigd; in de ziekenhuizen, bij de GGDs, de virologen, agenten, politici noem maar op.
Er zijn aanslagen gepleegd op zendmasten, bij GGDs. Allemaal door de anti-vaxx groep.
En alle grondwet schendingen waren tegen ongevaccineerden.

Maar dat zie je selectief danwel onbewust niet als geweld.
  vrijdag 8 april 2022 @ 18:58:02 #229
335476 oppiedoppie
pi_204374787
quote:

[ twitter ]

Pfft, met zn 'wantrouwen krijgt teveel ruimte'.

Dat wantrouwen is ontstaan door zijn eigen handelen. Die 5.1 miljard die 'kwijt' is en zijn eigen server gebruiken. Ik vertrouw hem voor geen cent en ook niet als hij zelf zegt integer te zijn. Geloof dat gewoon niet. Rot op. Maar dan krijg je net zo'n clown weer dus daar schiet je niks mee op. Zucht....
To BG or not to BG!
pi_204375108
quote:
Medewerker politie IJmond ontslagen omdat hij het niet eens was met coronaregels.
Een 40-jarige medewerker van politieteam IJmond is ontslagen, omdat hij wordt verdacht van ernstig plichtsverzuim. De man heeft naar verluidt op Facebook collega’s zwartgemaakt die in actie kwamen tijdens demonstraties tegen de coronamaatregelen. Het ging onder meer om protesten van ’Defend IJmuiden’. De politiemedewerker die de laan is uitgestuurd, zou het niet eens zijn geweest met de landelijke coronabeperkingen, zeggen ingewijden.
https://m.ijmuidercourant.nl/cnt/dmf20220407_38073658
pi_204376492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Pfft, met zn 'wantrouwen krijgt teveel ruimte'.

Dat wantrouwen is ontstaan door zijn eigen handelen. Die 5.1 miljard die 'kwijt' is en zijn eigen server gebruiken. Ik vertrouw hem voor geen cent en ook niet als hij zelf zegt integer te zijn. Geloof dat gewoon niet. Rot op. Maar dan krijg je net zo'n clown weer dus daar schiet je niks mee op. Zucht....
LOL 5.1 miljard kwijtraken en partijen die je nog steunen ook. Fuck off idd.

Eerdmans is ook corrupt en valt voor....

Maar ach misschien is het wel de methode, stap 1 moet zijn vvd decimeren. De rest volgt wel.
pi_204378999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar dat zie je selectief danwel onbewust niet als geweld.
Die waren er ook niet. Dat zit in jouw fantasie.
pi_204379686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 07:39 schreef The_End het volgende:

[..]
Die waren er ook niet. Dat zit in jouw fantasie.
Het is discriminatie geweest.
Dat een rechter anders oordeelt heeft te maken met foute autoriteit van onverkozen wetenschappers. De rechter kijkt niet verder dan dat. Staatsrechtelijk lijkt me zoveel macht voor een slecht onderbouwde mening van het OMT buiten een noodtoestand meer dan absurd.

Het was discriminatie al oordeelde de rechter van niet / cq er zijn gegronde redenen om onderscheid te maken volgens de rechter - maar eigenlijk volgens het OMT want de rechter kijkt niet verder dan dat (!).

Vrijheid van uitoefenen van een leven met je eigen overtuigingen werd sterk beperkt. Er zijn zoveel grondrechten / wetten geschaadt en overtreden.

Bewegingsvrijheid in een lock down is weg. Letterlijk opgesloten worden zonder dat je iets fout hebt gedaan. Valt allemaal binnen de wet?

Niet naar school van kinderen, hebben zij geen recht op onderwijs?

Restaurant gesloten en niet gecompenseerd etc, heeft een mens geen recht op eigendom?

Alles is proportioneel in jouw hoofd enkel en alleen omdat je daadwerkelijk denkt dat we met vliegende ebola te maken hebben gehad. Maar corona heeft daar niks mee te maken.

Maar al zou het vliegende ebola zijn zou het nog steeds inperking van grondrechten heten. Maar geoorloofd allicht door de rechter.

En bovenal, als het allemaal duidelijk is voor iedereen dat de maatregelen goed zijn, was niemands vrijheid werkelijk ingeperkt, omdat iedereen dat uit zichzelf zou hebben gedaan.

Collectivisme is een hele enge ideologie.

[ Bericht 12% gewijzigd door ludovico op 09-04-2022 09:04:35 ]
pi_204380114
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 08:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is discriminatie geweest.
Dat een rechter anders oordeelt heeft te maken met foute autoriteit van onverkozen wetenschappers. De rechter kijkt niet verder dan dat. Staatsrechtelijk lijkt me zoveel macht voor een slecht onderbouwde mening van het OMT buiten een noodtoestand meer dan absurd.

Het was discriminatie al oordeelde de rechter van niet / cq er zijn gegronde redenen om onderscheid te maken volgens de rechter - maar eigenlijk volgens het OMT want de rechter kijkt niet verder dan dat (!).

Vrijheid van uitoefenen van een leven met je eigen overtuigingen werd sterk beperkt. Er zijn zoveel grondrechten / wetten geschaadt en overtreden.

Bewegingsvrijheid in een lock down is weg. Letterlijk opgesloten worden zonder dat je iets fout hebt gedaan. Valt allemaal binnen de wet?

Niet naar school van kinderen, hebben zij geen recht op onderwijs?

Restaurant gesloten en niet gecompenseerd etc, heeft een mens geen recht op eigendom?

Alles is proportioneel in jouw hoofd enkel en alleen omdat je daadwerkelijk denkt dat we met vliegende ebola te maken hebben gehad. Maar corona heeft daar niks mee te maken.

Maar al zou het vliegende ebola zijn zou het nog steeds inperking van grondrechten heten. Maar geoorloofd allicht door de rechter.

En bovenal, als het allemaal duidelijk is voor iedereen dat de maatregelen goed zijn, was niemands vrijheid werkelijk ingeperkt, omdat iedereen dat uit zichzelf zou hebben gedaan.

Collectivisme is een hele enge ideologie.
Je noemt allerlei voorbeelden die niet tegen ongevaccineerden waren gericht.
pi_204381690
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je noemt allerlei voorbeelden die niet tegen ongevaccineerden waren gericht.
Wat doet dat er toe?
pi_204382139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat doet dat er toe?

Daar ging het om

Verder mag je dit trollen vinden, iedereen heeft recht op een eigen mening.
pi_204382247
Na Hugo nu ook Halsema:

quote:
‘Burgemeester Halsema gebruikte privémail voor gemeentelijke communicatie’
Femke Halsema heeft de afgelopen jaren haar privémail gebruikt voor het versturen van berichten in haar functie als burgemeester van Amsterdam. Dat meldt BNR Nieuwsradio.
https://www.ad.nl/amsterd(...)mmunicatie~a909ca13/
  zaterdag 9 april 2022 @ 13:17:20 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204382260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Na Hugo nu ook Halsema:
[..]

Het zijn altijd de hardste deugers, de serial virtue signallers die het meeste te verbergen hebben.
Get woke, go broke!
pi_204393210
Even opruimen hoor
pi_204393401
@NeeOfTochJA Als je het niet eens bent met het postgedrag van tijger_m kan je dit kenbaar maken in het nws fb topic. Daarnaast heeft je post niets met covid te maken , dat je het niet eens bent met hem geeft je geen recht om het topic te derailen Verder blijven nazi vergelijkingen ongewenst dus let een beetje op je woorden aub

De post is, verwijdert, net zoals het geflame daarop

En probeer een keer normaal tegen elkaar te doen ffs }:|
pi_204394776
twitter

:D _O-
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204394867
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[ twitter ]

Dit is gewoon een soap :)
  zondag 10 april 2022 @ 19:39:16 #243
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204397240
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit is gewoon een soap :)
Joh :) Had je anders verwacht?
Lach met een schone bips
  zondag 10 april 2022 @ 20:52:01 #244
421867 greysbones
pi_204398372
twitter

Prachtig draadje weer
  zondag 10 april 2022 @ 20:57:48 #245
421867 greysbones
pi_204398462
ik zet deze onder een spoiler
vreselijk wat er gebeurt
SPOILER
  zondag 10 april 2022 @ 21:04:01 #246
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204398557
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2022 20:57 schreef greysbones het volgende:
vreselijk wat er gebeurt
SPOILER
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven, als het echt waar is dan in en in triest natuurlijk. Maar op het einde zie je mensen opgehangen, wie hangt zichzelf op met een mondkapje op? Dat is wel vreemd lijkt me.
Lach met een schone bips
  zondag 10 april 2022 @ 21:08:39 #247
421867 greysbones
pi_204398653
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:04 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven, als het echt waar is dan in en in triest natuurlijk. Maar op het einde zie je mensen opgehangen, wie hangt zichzelf op met een mondkapje op? Dat is wel vreemd lijkt me.
ik weet het ook niet
maar als het echt zo erg is
je mag daar helemaal niks
mensen zitten al meer dan een week opgesloten
mogen niet naar buiten
ook niet om eten te halen
  zondag 10 april 2022 @ 21:15:19 #248
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204398789
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik weet het ook niet
maar als het echt zo erg is
je mag daar helemaal niks
mensen zitten al meer dan een week opgesloten
mogen niet naar buiten
ook niet om eten te halen
Ik weet het ook allemaal niet, dat is wel het nieuws wat we hier te horen krijgen. Is het ook echt allemaal zo erg daar? Ik heb echt geen idee meer wat te geloven :)

Anders gesteld, 1.4 miljard Chinezen. Wanneer die bevolking massaal in opstand komt omdat het zo erg is daar dan kan de overheid wel inpakken. Massa over macht, maar waarom gebeurt dat niet? Is het wel echt zo erg als ze ons voorschotelen en ons doen geloven dat we het hier wel zo goed hebben?
Lach met een schone bips
  zondag 10 april 2022 @ 21:16:46 #249
421867 greysbones
pi_204398814
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik weet het ook allemaal niet, dat is wel het nieuws wat we hier te horen krijgen. Is het ook echt allemaal zo erg daar? Ik heb echt geen idee meer wat te geloven :)

Anders gesteld, 1.4 miljard Chinezen. Wanneer die bevolking massaal in opstand komt omdat het zo erg is daar dan kan de overheid wel inpakken. Massa over macht, maar waarom gebeurt dat niet? Is het wel echt zo erg als ze ons voorschotelen en ons doen geloven dat we het hier wel zo goed hebben?
ik weet het niet
ga er nooit naar toe
zwerven akelige filmpjes op twitter
  zondag 10 april 2022 @ 21:22:24 #250
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204398925
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2022 21:16 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik weet het niet
ga er nooit naar toe
zwerven akelige filmpjes op twitter
Dat is wel waar, en ik kom er ook nooit dus weet het niet. Maar veel filmpjes op twitter heb ik ook mijn vraagtekens bij. Het gekke is dat ik me pas sinds kort realiseer dat het niet uit maakt wat ik kijk. Het is allemaal gekleurd wat ze ons voeren, of het nou van twitter, de NOS, RTL 4, BBC of whatever komt.. Ik hou mijn eigen omgeving in de gaten en het is wel goed zo.

Iedereen met een beetje macht probeert zijn of haar narratief te pushen, dus ik hou het voortaan maar beetje kort bij huis en kijk zelf wat er in mijn omgeving aan de hand is. En de rest wat er vanuit alle media op ons afgevuurd is en gaat worden neem ik voor kennisgeving aan :)
Lach met een schone bips
  zondag 10 april 2022 @ 21:26:20 #251
421867 greysbones
pi_204399004
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat is wel waar, en ik kom er ook nooit dus weet het niet. Maar veel filmpjes op twitter heb ik ook mijn vraagtekens bij. Het gekke is dat ik me pas sinds kort realiseer dat het niet uit maakt wat ik kijk. Het is allemaal gekleurd wat ze ons voeren, of het nou van twitter, de NOS, RTL 4, BBC of whatever komt.. Ik hou mijn eigen omgeving in de gaten en het is wel goed zo.

Iedereen met een beetje macht probeert zijn of haar narratief te pushen, dus ik hou het voortaan maar beetje kort bij huis en kijk zelf wat er in mijn omgeving aan de hand is. En de rest wat er vanuit alle media op ons afgevuurd is en gaat worden neem ik voor kennisgeving aan :)
daar heb je helemaal gelijk in
pi_204400130
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2022 20:57 schreef greysbones het volgende:
vreselijk wat er gebeurt
SPOILER
Als dit filmpje echt is, dan heeft de regering van China bloed aan hun handen. Mensen in nood doen rare dingen, denk het ook als ze een week niks hebben gegeten. :{
  maandag 11 april 2022 @ 09:24:21 #253
421867 greysbones
pi_204401463
twitter
  maandag 11 april 2022 @ 09:41:58 #254
421867 greysbones
pi_204401574
twitter
pi_204402108
twitter
pi_204403211
Over 4000 Women have now lost their baby due to the Covid Vaccine in the USA; this is a 16,633% increase on the number of Fetus deaths caused by the Flu Jabs since 1990
https://dailyexpose.uk/20(...)y-covid-vaccine-usa/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204403397
Belgie :

quote:
Vandenbroucke: "Liever coronapas dan verplichte vaccinatie"

Dat het aantal momenteel opnieuw aan het afnemen is, is het gevolg van de vaccinatiegraad en de voorzichtigheid van de mensen, zo meent Vandenbroucke. Hij zou ook nog graag zien dat nog meer mensen geboosterd raken. Liever dan een verplichte vaccinatie ziet hij meer heil in de coronapas.

"Als we opnieuw in een noodsituatie komen, dan verkies ik de coronapas boven verplichte vaccinatie", aldus Vandenbroucke.

"Laat ons eerlijk zijn: deze pas stimuleert mensen om zich te laten vaccineren. Iets anders is de vaccinatieplicht voor het zorgpersoneel. Het wettelijk kader daarvoor wordt op punt gesteld. Of we dat effectief zullen invoeren, zal ik laten afhangen van het nieuwe advies dat ik gevraagd heb aan onze expertgroepen."

https://www.msn.com/nl-be(...)446ea36d442138cfb54c
Alsof dat de enige keuze is die we nog hebben :(
pi_204403507
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:08 schreef UncleScorp het volgende:
Belgie :
[..]
Ben wel klaar met die goedgelovige mensen overal met hun discriminatiepas.
  maandag 11 april 2022 @ 14:26:32 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204404157
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[ twitter ]

Waarschijnlijk een oud fragment aangezien ze het over "in a Petri dish" hebben: in reageerbuisjes leek ivermectine (net als HCQ) inderdaad heel aardig te werken tegen SARS-CoV-2. In patiënten van vlees en bloed not so much, zoals bleek uit de vele studies die daarna volgden.
Huilen dan.
  maandag 11 april 2022 @ 15:50:40 #260
189978 controlaltdelete
pi_204404792
Beelden gezien dat honden worden doodgeknuppeld want covid en nu weer dit

twitter

;(
pi_204404851
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[ twitter ]

;(
Shanghai? Is mss fastfood delivery ?
:+
pi_204404870
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef Alarmonoff het volgende:
Over 4000 Women have now lost their baby due to the Covid Vaccine in the USA; this is a 16,633% increase on the number of Fetus deaths caused by the Flu Jabs since 1990
https://dailyexpose.uk/20(...)y-covid-vaccine-usa/
Kben niet zo geinteresseerd in dit soort statistieken omdat ze simpelweg onbetrouwbaar zijn.

Vergelijken kun je beter doen op totaal niveau.
Gewoon 2020 vs 2021, of 2021 vs 2022, of unvacced vs vacced groep in 2021.

Moet er natuurlijk wel ergens een database zijn waarin vaccinatiestatus is meegenomen en of iemand een abortus heeft opgelopen, die andere twee niet.

Overigens al eerder stats van gezien.... Kans op still births nam enorm toe ten tijde van Delta / vaccinaties. Die toename was niet te observeren bij groepen die geen Covid hadden opgelopen.

Dan kom je bij het volgende: een besmetting na vaccinatie leidt tot meer still births, danwel Delta variant zorgt voor meer still births.

Interactie-effect vaccin + virus zou dan extra negatief zijn, dat is enigszins contra intuïtief.... Je verwacht dat je na vaccinatie minder erge covid krijgt en dat blijkt in principe ook uit andere statistieken.

Maar neem vaccinatiestatus mee in je onderzoek en je weet het zeker.

Want de vraagstuk waarom alpha X niet doet en Delta opeens wel is ook een belangrijk vraagstuk, als het zo is.

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 11-04-2022 16:08:41 ]
  maandag 11 april 2022 @ 17:21:37 #263
335476 oppiedoppie
pi_204405486
quote:

[ twitter ]

;(
China is een wreed land. Die gaan zo de shredder in ofzo. Brrrr.
To BG or not to BG!
pi_204405950
quote:

[ twitter ]

;(
De enige reden dat we dit soort beelden te zien krijg is omdat de CCP ervoor kiest om het naar buiten te brengen

Wat zouden ze deze keer van plan zijn ?
  maandag 11 april 2022 @ 18:31:29 #265
335476 oppiedoppie
pi_204405975
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2022 18:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De enige reden dat we dit soort beelden te zien krijg is omdat de CCP ervoor kiest om het naar buiten te brengen

Kijken of we (het westen) hun voorbeeld volgen?
To BG or not to BG!
  maandag 11 april 2022 @ 18:41:38 #266
421867 greysbones
pi_204406034
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:08 schreef UncleScorp het volgende:
Belgie :
[..]
oh ja
dan maken ze er gewoon een of of spelletje van :r
pi_204406049
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ben wel klaar met die goedgelovige mensen overal met hun discriminatiepas.
Ik ook :(
pi_204406093
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
quote:

[ twitter ]

;(
Ziek :(
ccp trollt shanghai, cccp oekraine.

maandag 11 april 2022 @ 20:21:44 #269
421867 greysbones
pi_204407202
twitter

ligt het nu aan mij
of veranderen ze van alles ten nadele van de democratie in corona tijd
pi_204407296
pi_204407628
quote:
Kut reclame.
  maandag 11 april 2022 @ 21:31:35 #272
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204407806
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2022 18:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De grote spil in the reset? Oh kijk hoe erg het hier is met Covid? Meer lockdowns (vooral in havensteden en Industrie steden. BOOM!! Hele supply chain naar de tering en chaos in de rest van de wereld :)

Prijzen stijgen door en door. Mensen kunnen niet meer zelf in hun behoefte voorzien, bedrijven vallen bij bosjes.. Miljoenen werklozen en wie komt daar om ons te redden uiteindelijk na heel veel mensen gestorven zijn?
Lach met een schone bips
  maandag 11 april 2022 @ 21:35:53 #273
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204407833
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

ligt het nu aan mij
of veranderen ze van alles ten nadele van de democratie in corona tijd
Nein Frau Uberstürmbahnführerin, dit ligt niet aan jou :) Langzaamaan verdwijnen de zekerheden die we gehad hebben qua grondrechten, en dat moet ook wel. Anders kan de hele drap niet meer door onze strot geduwd worden..

Baby steps, en veel mensen kijken weg en denken. Ze doen het voor ons.
Lach met een schone bips
pi_204408851
Wat gebeurt er nou allemaal in Shanghai dan ? Waar hier alles los gaat..daar totale lockdown/
Waarom ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204408911
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:08 schreef Geerd het volgende:
Wat gebeurt er nou allemaal in Shanghai dan ? Waar hier alles los gaat..daar totale lockdown/
Waarom ?
Gewoon omdat het kan. Kan hier ook weer gebeuren, de noodwet is niet voor niks verlengd.
pi_204408982
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Gewoon omdat het kan. Kan hier ook weer gebeuren, de noodwet is niet voor niks verlengd.
Ook al zouden de rijken er alleem maar rijker door worden zou ik het snappen..maar hele economie leg je dan toch plat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204409623
twitter

Conspiracy news
pi_204410377
quote:
VS roept deel diplomaten terug uit Shanghai: 'Zorgen om veiligheid'
Amerika haalt een deel van zijn diplomaten terug uit de Chinese stad Shanghai. Door het Chinese zero-covid-beleid is de situatie 'onveilig' geworden, meldt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Al het niet-essentiële personeel moet daarom vertrekken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vs-consulaat-zorgen
Als bevriende naties hun diplomaten terug halen omdat jouw covidbeleid gevaarlijk is, dan moet je misschien een ander covidbeleid gaan voeren.
pi_204410392
Belgie ...
Het is nog even wat sussend nieuws, maar de trend kan weer gezet worden ...

quote:
Eén geval van nieuwe omikronversie, BA.4, ontdekt in ons land

Er is een nieuwe versie van de omikronvariant van het coronavirus ontdekt in ons land, zo melden de virologen Marc Van Ranst en Piet Maes (KU Leuven). De versie kreeg de naam BA.4 en is ook al in enkele andere landen opgedoken.

Het BA.4-geval is een staal dat afkomstig is uit Franstalig België en vorige week door de ULB is uitgelezen. Ondertussen is er ook al een BA.5-versie gekend in de wereld, maar voorlopig zijn er geen indicaties dat die versie in België circuleert. In Zuid-Afrika, Botswana, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk zijn ook gevallen opgedoken van BA.4 en BA.5.

Volgens Van Ranst is het feit dat er nieuwe versies opduiken geen groot nieuws. "Virussen stapelen mutaties op, dat is gewoon wat ze altijd doen", stelt de viroloog. "Er gaan nog nieuwe versies boven water komen. Ik heb liever subversies van omikron dan een volledig nieuwe variant."
...
https://www.msn.com/nl-be(...)440c89ae95a5f22b48bf
  dinsdag 12 april 2022 @ 09:26:03 #280
335476 oppiedoppie
pi_204410543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 05:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Conspiracy news
Of het van covid of van het vaccin komt is vooralsnog onduidelijk toch?

Maar heb zelf net covid gehad en voelde me na 2 weken nog best moe en had besloten me er aan over te geven dus werk ik nu, voor de 2e week, halve dagen. (heerlijk)
Als ik thuiskom dan slaap ik eerst een uurtje voordat ik weer doorga met niet te veel doen.
Gewoon aanpassen aan het aanwezige energielevel.

Maar als je als sporter enorm gedreven bent ga je natuurlijk niet 'lekker rustig aan doen' en wil je zo snel mogelijk terug naar je oude conditieniveau. Zo snel dat je hart er problemen mee krijgt?
To BG or not to BG!
  dinsdag 12 april 2022 @ 09:38:36 #281
335476 oppiedoppie
pi_204410637
quote:
Indrukwekkend filmpje.
Lastig voor te stellen hoe het voor die mensen moet zijn.
To BG or not to BG!
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:04:44 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_204410847
Al dat complotgelul over hoe de QR code een test was van de Westerse overheden om te zien hoe ver ze de dictatuur konden pushen in de great reset, was precies dat, complotgelul.

Maar bij China geloof ik het een stuk meer. Dit is terreur om mensen eronder te krijgen, en misschien ook wel om te analyseren waar de gaten in de emmer ontstaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:08:13 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_204410879
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:08 schreef Geerd het volgende:
Waarom ?
Hun sinovac vaccin werkt niet tegen omicron en ze willen geen westerse mrna vaccins aanschaffen omdat dat het westen op voorsprong zet. Ze proberen zelf mrna vaccins uit te vogelen, maar de eerste worden pas eind dit jaar verwacht. Dus nu de economie en populatie even laten krimpen voor de noodzakelijke grote sprong voorwaarts.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:19:13 #284
421867 greysbones
pi_204411000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:04 schreef speknek het volgende:
Al dat complotgelul over hoe de QR code een test was van de Westerse overheden om te zien hoe ver ze de dictatuur konden pushen in de great reset, was precies dat, complotgelul.

Maar bij China geloof ik het een stuk meer. Dit is terreur om mensen eronder te krijgen, en misschien ook wel om te analyseren waar de gaten in de emmer ontstaan.
waarom geloof je het daar wel
en hier niet
we zijn nog niet van de QR af...
of denk jij van wel?
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:24:36 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_204411073
Ja we zijn van de QR af, je hoeft hem nergens meer te laten zien.

Sorry had niet door dat dit BNW was, dus ik zal mezelf weer verwijderen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:29:16 #286
421867 greysbones
pi_204411134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:24 schreef speknek het volgende:

ja stel je voor dat je in het enge BNW post _O- _O-
pi_204411155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:24 schreef speknek het volgende:

En de meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer voor de coronapas is ook inmiddels verdwenen.
De pandemie is officieel voorbij.

quote:
ChristenUnie is een coalitiepartij. Als zij zich tegen de coronapas keren, kan het zo zijn dat er geen meerderheid meer voor deze maatregel is in de Tweede Kamer. Andere partijen als PVV, BBB, PvdD en FVD staan bekend als tegenstanders van de pas. Maar nog niet eerder keerde een partij uit de coalitie zich tegen de maatregel. Volgens Bikker zou het zomaar kunnen dat de coronapas ook niet meer door de Eerste Kamer heen komt.
https://www.metronieuws.n(...)as-spoedwet-qr-code/
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:32:24 #288
421867 greysbones
pi_204411170
twitter

niks aan de hand
gewoon doorlopen
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:37:49 #289
335476 oppiedoppie
pi_204411238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:04 schreef speknek het volgende:

Ben er zelf van overtuigt dat er veel mensen zijn die graag zouden zien dat het hier ongeveer gaat worden als in China. En de EU-ID-wallet gaat daar het begin van worden.

De covid-QR had ook het startpunt (voor de app die uiteindelijk gaat leiden tot totale controle) kunnen zijn maar met deze omstandigheden kunnen ze die QR natuurlijk niet doordrukken. Als de omstandigheden later veranderen kan het natuurlijk weer net zo snel, of nu sneller met die nieuwe wet, ingevoerd worden.
To BG or not to BG!
pi_204411315
quote:
Chinese burgers komen in opstand tegen de autoriteiten

De lockdown in de Chinese stad Shanghai zorgt voor steeds meer bezorgdheid rond de toegang tot voedsel. Burgers beginnen nu in opstand te komen tegen de autoriteiten, met zelfs plunderingen als gevolg.

Bijna alle 26 miljoen inwoners van de stad Shanghai zitten al weken in een strenge lockdown. De Chinese autoriteiten voeren een zero-COVID-beleid om de opmars van de Omikron-variant van het coronavirus in te perken.

Slaan met potten en pannen
Bewoners die in Shanghai in lockdown zitten kunnen echter niet allemaal meer aan voedsel geraken. Dat bericht onder meer France24.

Een getuige uit de stad die haar woonst niet mag verlaten, vertelt aan de Financial Times dat zij en haar ouders in de afgelopen 20 dagen slechts één voedselpakket van de plaatselijke overheid hadden ontvangen.

Op Twitter zijn sinds enkele dagen beelden te zien van mensen die uit hun raam met potten en pannen slaan om het tekort aan voedsel aan te klagen. De Chinese overheid zou daarna drones hebben laten rondvliegen die via luidsprekers boodschappen verkondigen om zich aan de opgelegde regels te houden.

“Houd u alstublieft aan de COVID-beperkingen. Beheers het verlangen van uw ziel naar vrijheid. Open het raam niet en zing niet”, zo luidde de berichten van de drones.

Winkels plunderen
De opstand uit zich ook in extremere ongehoorzaamheid. De angst voor voedseltekorten is geëscaleerd terwijl inwoners van Shanghai maar geen einde zien aan het uiterst strenge COVID-beleid. Boze burgers komen op straat uit protest en video’s op sociale media laten zien hoe groepen mensen winkels plunderen.

“De ernst van de situatie is niet zo hoog. Maar de regering houdt zich nog steeds aan het Nul-Covid beleid”, zegt een journaliste Celine (schuilnaam) in Shanghai aan France24. “De situatie waar ze mensen in brengen is vrij ernstig.”

Celine zit al twee weken in strikte quarantaine. “In mijn kamp is er helemaal geen virus – geen enkel positief geval. We doen elke twee dagen testen. Niemand weet waartegen we ons verdedigen, want er zijn eigenlijk geen gevallen.

https://www.msn.com/nl-be(...)4fa9b7fe4ce2cf6663df
covid :')
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:56:09 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204411472
Het is lastig om te checken hoe het nu precies ziet in Shanghai, maar als je sommige filmpjes ziet op social media is dat in elk geval behoorlijk zorgwekkend. Draconische maatregelen gewoon, waarbij de overheid min of meer bereid lijkt mensen te laten sterven in hun woning in een krampachtige poging het virus te stoppen. Het geeft ook weer aan hoe doorgeslagen collectivisme werkt. Jouw leven als individu is niets waard, je bent slechts een onbelangrijk organisme in een groter geheel.
pi_204411894
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
Het is lastig om te checken hoe het nu precies ziet in Shanghai, maar als je sommige filmpjes ziet op social media is dat in elk geval behoorlijk zorgwekkend. Draconische maatregelen gewoon, waarbij de overheid min of meer bereid lijkt mensen te laten sterven in hun woning in een krampachtige poging het virus te stoppen. Het geeft ook weer aan hoe doorgeslagen collectivisme werkt. Jouw leven als individu is niets waard, je bent slechts een onbelangrijk organisme in een groter geheel.
Jep jep jep.

En de grens is volledig overlopen door D66 muppets, en de VVD CDA CU stemmers moeten gaan begrijpen waar hun partijleiding op aanstuurt en dat dat niet overeenkomt met hun eigen idealen.

Democratie is gevaarlijk als je niet de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigd.
Daarom democratie uithollen en pretenderen voor ander beleid te staan dan uitvoeren.
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:33:55 #293
335476 oppiedoppie
pi_204411908
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
En schijnbaar willen veel mensen dat hier ook want veel mensen waren VOOR verplichte vaccinatie omdat dit beter zou zijn voor 'het groter geheel' of de algehele volksgezondheid. Zo makkelijk zouden velen de grondrechten aan de kant zetten voor iets wat niet eens goed met cijfers is onderbouwd. Dat onderbouwen is niet eens nodig als onze 'leiders' het zeggen is het al genoeg.

Ook interessante 'data' die duidelijk werd tijdens de crisis.
To BG or not to BG!
pi_204413640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En schijnbaar willen veel mensen dat hier ook want veel mensen waren VOOR verplichte vaccinatie omdat dit beter zou zijn voor 'het groter geheel' of de algehele volksgezondheid. Zo makkelijk zouden velen de grondrechten aan de kant zetten voor iets wat niet eens goed met cijfers is onderbouwd. Dat onderbouwen is niet eens nodig als onze 'leiders' het zeggen is het al genoeg.

Ook interessante 'data' die duidelijk werd tijdens de crisis.
Vaccinatie 1 novavax ingepland net. Was de eerste die mr aan de tel had die dat vaccin wilde.
Groot woord overigens, willen, ik wil hem helemaal niet, maar noodzakelijk kwaad om sommige landen in te kunnen reizen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:36:47 #295
189978 controlaltdelete
pi_204414020
Die dunne moet eens wat eten, wat een griezel....

twitter

En Syl is nog wel gevaccineerd. :{
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:38:02 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204414025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Die dunne moet eens wat eten, wat een griezel....

[ twitter ]

En Syl is nog wel gevaccineerd. :{
Die komt 100% gegarandeerd met een tweet dat ze zoooo dankbaar is voor dr vaccinatie omdat ze er anders vast nog veel erger aan toe was geweest.

Stockholm-vaccin B-).
Get woke, go broke!
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:39:51 #297
421867 greysbones
pi_204414041
twitter
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:41:19 #298
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204414052
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:39 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Kut voor ze :7.
Get woke, go broke!
pi_204414237
In het weekend een ouwe maatje (uit UK) van me op bezoek met een paar van zn vrienden even in Amsterdam was.
Ik was in de centrum kroegjes voor meer dan 2 jaar niet geweest. Alles weer normaal. Ietsjes duurder maar super gezellig.
Ze waren ook niet bij vertrek vanuit de UK of entree in NL gecontroleerd.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 17:52:22 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_204414890
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:02 schreef Tingo het volgende:
In het weekend een ouwe maatje (uit UK) van me op bezoek met een paar van zn vrienden even in Amsterdam was.
Ik was in de centrum kroegjes voor meer dan 2 jaar niet geweest. Alles weer normaal. Ietsjes duurder maar super gezellig.
Ze waren ook niet bij vertrek vanuit de UK of entree in NL gecontroleerd.
Dat klinkt gezellig, Tingo. Fijn dat het weer bijna normaal was.

Op dit moment heb ik echt diep medelijden met de mensen in Shanghai die de hongerdood sterven. Hoe kan dat toch gebeuren? Mensen verplichten binnen te blijven. Dat kan toch niet?
pi_204414978
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')