Hij ook al dement aan het worden net zoals Rutte ook last heeft van actieve herinneringen vergetenquote:
Was heel bizar om dat te lezen ja als ongevaccineerde. Hugo had een zondebok gevonden en dat waren de ongevaccineerdenquote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh lachen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.
Hugo is een lul, net als zijn holmaatje Rutte. Weg met die hap, maarjaquote:Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Was heel bizar om dat te lezen ja als ongevaccineerde. Hugo had een zondebok gevonden en dat waren de ongevaccineerdenik ben volgens mij de enige die niet geprikt is in mijn familie, gelukkig behandelen we iedereen zoals dat vroeger ook deden.
quote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh l![]()
achen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.
En dan denk jij dat dat andersom ook wel eens kon zijn? Dat ik zou lachen als het vaccin schade zou aanrichten?
Realiseer je je dat de meesten in onze omgeving gevaccineerd zijn? In mijn geval mijn vader, mijn dochter, bijna alle familie, mijn collega's en vrienden.
Vind het haast schokkend om te lezen dat jij die vraag zo aan iemand stelt. Dat je dat überhaupt kunt denken van iemand.
(Je vraagt dus eigenlijk of hij een psychopaat is.)
Onzin, iedereen was blij dat Balkenende opgerot was, en kijk eens wat wij terug kregen. Het stopt nooit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:55 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Hugo is een lul, net als zijn holmaatje Rutte. Weg met die hap, maarja
Op wie moeten we spugen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:12 schreef ludovico het volgende:
Zo een arts moet je natuurlijk op zijn vestje spugen.
Ik ben helemaal niet van mening dat iets de zienswijze van een ander moet veranderen, noch die van mijzelf. Een discussie is wat mij betreft ook niet bedoeld om een ander van gedachten te doen veranderen, maar om van gedachten te wisselen, mijn eigen ideeën te toetsen en te onderzoeken of ik daar nog achter sta of dat ik iets wil/moet aanpassen. Dus dat gaat vooral over mijn eigen zienswijze, niet die van de ander.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk jij dat mensen hun zienswijze kan veranderen mbt onderwerp Covid en zijn consequenties. Of dat goed / slecht is.
Van jou persoonlijk verwacht ik dat absoluut niet hoor, maar eerder in deze reeks is iets van die strekking wel expliciet gezegd.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:
En dan denk jij dat dat andersom ook wel eens kon zijn? Dat ik zou lachen als het vaccin schade zou aanrichten?
Allemaal best, maar maak dan lekker een Facebook groep aan. Dit is een discussie forum. Het is een beetje asociaal naar anderen toe om ze te blokken domweg omdat hun mening je niet aanstaat. Het zorgt ook voor hele rare discussies, omdat je blijkbaar de helft niet leest.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef oppiedoppie het volgende:
De groep ongevaccineerden is nogal klein en ik heb de behoefte om met gelijkdenkenden te communiceren hier en ik voel totaal niet de behoefte om met andersdenkenden in discussie te gaan hier. En dan bedoel ik niet dat ik helemaal niet in discussie ga met andersdenkenden want dat doe ik ook genoeg, kan overal, maar niet hier. En daarom blok ik al die mensen die hier juist wél komen om met andersdenkenden in discussie te gaan.
En dan worden er allerlei redenen bedacht en aangenomen waarom ik niet in discussie wil met andersdenkenden maar het is gewoon zo simpel als ik hierboven neerzet.
Het is soms gewoon fijn om in een bubbel met gelijkdenkenden te zitten. Weten dat je niet de enige bent in een maatschappij waarin er veel mensen zijn die een grondige hekel aan je hebben omdat je een andere keus dan hun hebt gemaakt. Is vreemde gewaarwording. Maar het went.
Een veel grotere groep ongevaccineerden riepen dat over de andere groep en doen dat nog steeds. Ook hier op BNW. Daarnaast moet je wel beseffen dat AL het geweld van de afgelopen tijd vanuit de anti-vax hoek is gekomen. Talloze mensen zijn bedreigd; in de ziekenhuizen, bij de GGDs, de virologen, agenten, politici noem maar op.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er waren veel gevaccineerden die op social media hebben geuit dat ze het helemaal niet erg vonden als een ongevaccineerde dood omviel van corona. 'schuddebuikend vh lachen' haast. Ik ben niet gevaccineerd en vond het heel bijzonder om te horen. Dat er veel mensen mij een dood door corona wensten.
Twitter? Facebook?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Realiseer je je dat de meesten in onze omgeving gevaccineerd zijn? In mijn geval mijn vader, mijn dochter, bijna alle familie, mijn collega's en vrienden.
Vind het haast schokkend om te lezen dat jij die vraag zo aan iemand stelt. Dat je dat überhaupt kunt denken van iemand.
(Je vraagt dus eigenlijk of hij een psychopaat is.)
Je zou voor minder als er hier gedurende maaaanden dagelijks users kwamen posten dat we ons moesten laten vaccineren, de voordelen van vaccinatie, dat wij verkeerd denken etc etc.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Allemaal best, maar maak dan lekker een Facebook groep aan. Dit is een discussie forum. Het is een beetje asociaal naar anderen toe om ze te blokken domweg omdat hun mening je niet aanstaat. Het zorgt ook voor hele rare discussies, omdat je blijkbaar de helft niet leest.
Je kunt dat soort berichten ook gewoon overslaan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je zou voor minder als er hier gedurende maaaanden dagelijks users kwamen posten dat we ons moesten laten vaccineren, de voordelen van vaccinatie, dat wij verkeerd denken etc etc.
De same bullshit dat we dagelijks horen en lezen op tv en in de krant.
BNW was net een "bubbel" waar wij, andersdenkenden, even konden communiceren met elkaar.
Maar nee, de witte ridders, die al onze meningen en standpunten belachelijk en ongegrond vinden, blijven de behoefte voelen om zich hier dagelijks aan te komen ergeren, en ons alsnog van ons ongelijk te proberen overtuigen.
Leve de block-knop (die ik niet heb)
bedankt voor je adviesquote:Op vrijdag 8 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt dat soort berichten ook gewoon overslaan.
Leuk geprobeerd, maar ik heb nooit gezegd dat je je moet laten vaccineren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
bedankt voor je advies
Jij staat dan ook bovenaan mijn want-to-block lijstje
Geeft je wsl voldoening na al je inspanningen hier
De ''Rutte tactiek''.quote:
Nee, ik heb geen zin in facebook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Allemaal best, maar maak dan lekker een Facebook groep aan. Dit is een discussie forum. Het is een beetje asociaal naar anderen toe om ze te blokken domweg omdat hun mening je niet aanstaat. Het zorgt ook voor hele rare discussies, omdat je blijkbaar de helft niet leest.
Maar daar was ook duidelijk toe opgeroepen door Hugo en Mark, om in discussie te blijven gaan met de ongevaccineerden. Zijn dus brave burgers die dat doen, voelen het als een soort van burgerplicht.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je zou voor minder als er hier gedurende maaaanden dagelijks users kwamen posten dat we ons moesten laten vaccineren, de voordelen van vaccinatie, dat wij verkeerd denken etc etc.
De same bullshit dat we dagelijks horen en lezen op tv en in de krant.
BNW was net een "bubbel" waar wij, andersdenkenden, even konden communiceren met elkaar.
Maar nee, de witte ridders, die al onze meningen en standpunten belachelijk en ongegrond vinden, blijven de behoefte voelen om zich hier dagelijks aan te komen ergeren, en ons alsnog van ons ongelijk te proberen overtuigen.
Leve de block-knop (die ik niet heb)
Precies. Zelf voel ik de behoefte niet om te posten in COR. Werd laatste keer trouwens meteen verwijderd dus het heeft ook niet veel zin. Voor mij hoeft er geen partij 'gelijk' te krijgen en heb ik dus geen behoefte om er over te discussieren. Mensen met verschillende wereldbeelden moeten niet het idee hebben dat ze een ander kunnen overtuigen met hun waarheid.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat een gedoe om het blokken van een aantal users waarom ze toch zo graag met iemand in discussie willen die totaal anders denkt blijft me een raadsel. Ik heb er een paar op negeer staan bovenal omdat de toon en de manier van hoe je aangesproken wordt me niet aanstaat, verder ben ik voornamelijk geïnteresseerd in info van mensen die wel op mijn lijn staan anders kan ik net zo goed in COR of NWS gaan posten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Je moet wel om lachen idd....quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Even lachen, naar eer en geweten, een slogan die Pinokkio ook graag gebruikt.
[ twitter ]
Ook al last van het geheugen, wat een man
quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
LOL! De fotos in deze:quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:09 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]![]()
![]()
Die leeft echt in een fantasiewereld
En alle grondwet schendingen waren tegen ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Een veel grotere groep ongevaccineerden riepen dat over de andere groep en doen dat nog steeds. Ook hier op BNW. Daarnaast moet je wel beseffen dat AL het geweld van de afgelopen tijd vanuit de anti-vax hoek is gekomen. Talloze mensen zijn bedreigd; in de ziekenhuizen, bij de GGDs, de virologen, agenten, politici noem maar op.
Er zijn aanslagen gepleegd op zendmasten, bij GGDs. Allemaal door de anti-vaxx groep.
Pfft, met zn 'wantrouwen krijgt teveel ruimte'.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
quote:Medewerker politie IJmond ontslagen omdat hij het niet eens was met coronaregels.
Een 40-jarige medewerker van politieteam IJmond is ontslagen, omdat hij wordt verdacht van ernstig plichtsverzuim. De man heeft naar verluidt op Facebook collega’s zwartgemaakt die in actie kwamen tijdens demonstraties tegen de coronamaatregelen. Het ging onder meer om protesten van ’Defend IJmuiden’. De politiemedewerker die de laan is uitgestuurd, zou het niet eens zijn geweest met de landelijke coronabeperkingen, zeggen ingewijden.
https://m.ijmuidercourant.nl/cnt/dmf20220407_38073658
LOL 5.1 miljard kwijtraken en partijen die je nog steunen ook. Fuck off idd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Pfft, met zn 'wantrouwen krijgt teveel ruimte'.
Dat wantrouwen is ontstaan door zijn eigen handelen. Die 5.1 miljard die 'kwijt' is en zijn eigen server gebruiken. Ik vertrouw hem voor geen cent en ook niet als hij zelf zegt integer te zijn. Geloof dat gewoon niet. Rot op. Maar dan krijg je net zo'n clown weer dus daar schiet je niks mee op. Zucht....
Die waren er ook niet. Dat zit in jouw fantasie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
En alle grondwet schendingen waren tegen ongevaccineerden.
Maar dat zie je selectief danwel onbewust niet als geweld.
Het is discriminatie geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2022 07:39 schreef The_End het volgende:
[..]
Die waren er ook niet. Dat zit in jouw fantasie.
Je noemt allerlei voorbeelden die niet tegen ongevaccineerden waren gericht.quote:Op zaterdag 9 april 2022 08:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is discriminatie geweest.
Dat een rechter anders oordeelt heeft te maken met foute autoriteit van onverkozen wetenschappers. De rechter kijkt niet verder dan dat. Staatsrechtelijk lijkt me zoveel macht voor een slecht onderbouwde mening van het OMT buiten een noodtoestand meer dan absurd.
Het was discriminatie al oordeelde de rechter van niet / cq er zijn gegronde redenen om onderscheid te maken volgens de rechter - maar eigenlijk volgens het OMT want de rechter kijkt niet verder dan dat (!).
Vrijheid van uitoefenen van een leven met je eigen overtuigingen werd sterk beperkt. Er zijn zoveel grondrechten / wetten geschaadt en overtreden.
Bewegingsvrijheid in een lock down is weg. Letterlijk opgesloten worden zonder dat je iets fout hebt gedaan. Valt allemaal binnen de wet?
Niet naar school van kinderen, hebben zij geen recht op onderwijs?
Restaurant gesloten en niet gecompenseerd etc, heeft een mens geen recht op eigendom?
Alles is proportioneel in jouw hoofd enkel en alleen omdat je daadwerkelijk denkt dat we met vliegende ebola te maken hebben gehad. Maar corona heeft daar niks mee te maken.
Maar al zou het vliegende ebola zijn zou het nog steeds inperking van grondrechten heten. Maar geoorloofd allicht door de rechter.
En bovenal, als het allemaal duidelijk is voor iedereen dat de maatregelen goed zijn, was niemands vrijheid werkelijk ingeperkt, omdat iedereen dat uit zichzelf zou hebben gedaan.
Collectivisme is een hele enge ideologie.
Wat doet dat er toe?quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je noemt allerlei voorbeelden die niet tegen ongevaccineerden waren gericht.
En alle grondwet schendingen waren tegen ongevaccineerden.quote:
quote:‘Burgemeester Halsema gebruikte privémail voor gemeentelijke communicatie’
Femke Halsema heeft de afgelopen jaren haar privémail gebruikt voor het versturen van berichten in haar functie als burgemeester van Amsterdam. Dat meldt BNR Nieuwsradio.
https://www.ad.nl/amsterd(...)mmunicatie~a909ca13/
Het zijn altijd de hardste deugers, de serial virtue signallers die het meeste te verbergen hebben.quote:
Dit is gewoon een soapquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op zondag 10 april 2022 20:57 schreef greysbones het volgende:
ik zet deze onder een spoiler
vreselijk wat er gebeurtIk weet niet wat ik hiervan moet geloven, als het echt waar is dan in en in triest natuurlijk. Maar op het einde zie je mensen opgehangen, wie hangt zichzelf op met een mondkapje op? Dat is wel vreemd lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lach met een schone bips
ik weet het ook nietquote:Op zondag 10 april 2022 21:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven, als het echt waar is dan in en in triest natuurlijk. Maar op het einde zie je mensen opgehangen, wie hangt zichzelf op met een mondkapje op? Dat is wel vreemd lijkt me.
Ik weet het ook allemaal niet, dat is wel het nieuws wat we hier te horen krijgen. Is het ook echt allemaal zo erg daar? Ik heb echt geen idee meer wat te gelovenquote:Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik weet het ook niet
maar als het echt zo erg is
je mag daar helemaal niks
mensen zitten al meer dan een week opgesloten
mogen niet naar buiten
ook niet om eten te halen
ik weet het nietquote:Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet, dat is wel het nieuws wat we hier te horen krijgen. Is het ook echt allemaal zo erg daar? Ik heb echt geen idee meer wat te geloven![]()
Anders gesteld, 1.4 miljard Chinezen. Wanneer die bevolking massaal in opstand komt omdat het zo erg is daar dan kan de overheid wel inpakken. Massa over macht, maar waarom gebeurt dat niet? Is het wel echt zo erg als ze ons voorschotelen en ons doen geloven dat we het hier wel zo goed hebben?
Dat is wel waar, en ik kom er ook nooit dus weet het niet. Maar veel filmpjes op twitter heb ik ook mijn vraagtekens bij. Het gekke is dat ik me pas sinds kort realiseer dat het niet uit maakt wat ik kijk. Het is allemaal gekleurd wat ze ons voeren, of het nou van twitter, de NOS, RTL 4, BBC of whatever komt.. Ik hou mijn eigen omgeving in de gaten en het is wel goed zo.quote:Op zondag 10 april 2022 21:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik weet het niet
ga er nooit naar toe
zwerven akelige filmpjes op twitter
daar heb je helemaal gelijk inquote:Op zondag 10 april 2022 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat is wel waar, en ik kom er ook nooit dus weet het niet. Maar veel filmpjes op twitter heb ik ook mijn vraagtekens bij. Het gekke is dat ik me pas sinds kort realiseer dat het niet uit maakt wat ik kijk. Het is allemaal gekleurd wat ze ons voeren, of het nou van twitter, de NOS, RTL 4, BBC of whatever komt.. Ik hou mijn eigen omgeving in de gaten en het is wel goed zo.
Iedereen met een beetje macht probeert zijn of haar narratief te pushen, dus ik hou het voortaan maar beetje kort bij huis en kijk zelf wat er in mijn omgeving aan de hand is. En de rest wat er vanuit alle media op ons afgevuurd is en gaat worden neem ik voor kennisgeving aan
quote:Op zondag 10 april 2022 20:57 schreef greysbones het volgende:
ik zet deze onder een spoiler
vreselijk wat er gebeurtAls dit filmpje echt is, dan heeft de regering van China bloed aan hun handen. Mensen in nood doen rare dingen, denk het ook als ze een week niks hebben gegeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
Alsof dat de enige keuze is die we nog hebbenquote:Vandenbroucke: "Liever coronapas dan verplichte vaccinatie"
Dat het aantal momenteel opnieuw aan het afnemen is, is het gevolg van de vaccinatiegraad en de voorzichtigheid van de mensen, zo meent Vandenbroucke. Hij zou ook nog graag zien dat nog meer mensen geboosterd raken. Liever dan een verplichte vaccinatie ziet hij meer heil in de coronapas.
"Als we opnieuw in een noodsituatie komen, dan verkies ik de coronapas boven verplichte vaccinatie", aldus Vandenbroucke.
"Laat ons eerlijk zijn: deze pas stimuleert mensen om zich te laten vaccineren. Iets anders is de vaccinatieplicht voor het zorgpersoneel. Het wettelijk kader daarvoor wordt op punt gesteld. Of we dat effectief zullen invoeren, zal ik laten afhangen van het nieuwe advies dat ik gevraagd heb aan onze expertgroepen."
https://www.msn.com/nl-be(...)446ea36d442138cfb54c
Ben wel klaar met die goedgelovige mensen overal met hun discriminatiepas.quote:Op maandag 11 april 2022 13:08 schreef UncleScorp het volgende:
Belgie :
[..]
Alsof dat de enige keuze is die we nog hebben
Waarschijnlijk een oud fragment aangezien ze het over "in a Petri dish" hebben: in reageerbuisjes leek ivermectine (net als HCQ) inderdaad heel aardig te werken tegen SARS-CoV-2. In patiënten van vlees en bloed not so much, zoals bleek uit de vele studies die daarna volgden.quote:
Shanghai? Is mss fastfood delivery ?quote:Op maandag 11 april 2022 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Beelden gezien dat honden worden doodgeknuppeld want covid en nu weer dit
[ twitter ]
Kben niet zo geinteresseerd in dit soort statistieken omdat ze simpelweg onbetrouwbaar zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef Alarmonoff het volgende:
Over 4000 Women have now lost their baby due to the Covid Vaccine in the USA; this is a 16,633% increase on the number of Fetus deaths caused by the Flu Jabs since 1990
https://dailyexpose.uk/20(...)y-covid-vaccine-usa/
China is een wreed land. Die gaan zo de shredder in ofzo. Brrrr.quote:Op maandag 11 april 2022 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
De enige reden dat we dit soort beelden te zien krijg is omdat de CCP ervoor kiest om het naar buiten te brengenquote:Op maandag 11 april 2022 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Kijken of we (het westen) hun voorbeeld volgen?quote:Op maandag 11 april 2022 18:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De enige reden dat we dit soort beelden te zien krijg is omdat de CCP ervoor kiest om het naar buiten te brengen
Wat zouden ze deze keer van plan zijn ?
oh jaquote:Op maandag 11 april 2022 13:08 schreef UncleScorp het volgende:
Belgie :
[..]
Alsof dat de enige keuze is die we nog hebben
Ik ookquote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben wel klaar met die goedgelovige mensen overal met hun discriminatiepas.
quote:
Ziekquote:Op maandag 11 april 2022 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Kut reclame.quote:Op maandag 11 april 2022 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gaat helemaal fout in Shanghai:
https://www.geenstijl.nl/(...)-in-nieuwe-lockdown/
De grote spil in the reset? Oh kijk hoe erg het hier is met Covid? Meer lockdowns (vooral in havensteden en Industrie steden. BOOM!! Hele supply chain naar de tering en chaos in de rest van de wereldquote:Op maandag 11 april 2022 18:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De enige reden dat we dit soort beelden te zien krijg is omdat de CCP ervoor kiest om het naar buiten te brengen
Wat zouden ze deze keer van plan zijn ?
Nein Frau Uberstürmbahnführerin, dit ligt niet aan jouquote:Op maandag 11 april 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
ligt het nu aan mij
of veranderen ze van alles ten nadele van de democratie in corona tijd
Gewoon omdat het kan. Kan hier ook weer gebeuren, de noodwet is niet voor niks verlengd.quote:Op maandag 11 april 2022 23:08 schreef Geerd het volgende:
Wat gebeurt er nou allemaal in Shanghai dan ? Waar hier alles los gaat..daar totale lockdown/
Waarom ?
Ook al zouden de rijken er alleem maar rijker door worden zou ik het snappen..maar hele economie leg je dan toch plat?quote:Op maandag 11 april 2022 23:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Gewoon omdat het kan. Kan hier ook weer gebeuren, de noodwet is niet voor niks verlengd.
Als bevriende naties hun diplomaten terug halen omdat jouw covidbeleid gevaarlijk is, dan moet je misschien een ander covidbeleid gaan voeren.quote:VS roept deel diplomaten terug uit Shanghai: 'Zorgen om veiligheid'
Amerika haalt een deel van zijn diplomaten terug uit de Chinese stad Shanghai. Door het Chinese zero-covid-beleid is de situatie 'onveilig' geworden, meldt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Al het niet-essentiële personeel moet daarom vertrekken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vs-consulaat-zorgen
quote:Eén geval van nieuwe omikronversie, BA.4, ontdekt in ons land
Er is een nieuwe versie van de omikronvariant van het coronavirus ontdekt in ons land, zo melden de virologen Marc Van Ranst en Piet Maes (KU Leuven). De versie kreeg de naam BA.4 en is ook al in enkele andere landen opgedoken.
Het BA.4-geval is een staal dat afkomstig is uit Franstalig België en vorige week door de ULB is uitgelezen. Ondertussen is er ook al een BA.5-versie gekend in de wereld, maar voorlopig zijn er geen indicaties dat die versie in België circuleert. In Zuid-Afrika, Botswana, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk zijn ook gevallen opgedoken van BA.4 en BA.5.
Volgens Van Ranst is het feit dat er nieuwe versies opduiken geen groot nieuws. "Virussen stapelen mutaties op, dat is gewoon wat ze altijd doen", stelt de viroloog. "Er gaan nog nieuwe versies boven water komen. Ik heb liever subversies van omikron dan een volledig nieuwe variant."
...
https://www.msn.com/nl-be(...)440c89ae95a5f22b48bf
Of het van covid of van het vaccin komt is vooralsnog onduidelijk toch?quote:
Indrukwekkend filmpje.quote:Op maandag 11 april 2022 18:50 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
[..]
Ziek
ccp trollt shanghai, cccp oekraine.
Hun sinovac vaccin werkt niet tegen omicron en ze willen geen westerse mrna vaccins aanschaffen omdat dat het westen op voorsprong zet. Ze proberen zelf mrna vaccins uit te vogelen, maar de eerste worden pas eind dit jaar verwacht. Dus nu de economie en populatie even laten krimpen voor de noodzakelijke grote sprong voorwaarts.quote:Op maandag 11 april 2022 23:08 schreef Geerd het volgende:
Wat gebeurt er nou allemaal in Shanghai dan ? Waar hier alles los gaat..daar totale lockdown/
Waarom ?
waarom geloof je het daar welquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:04 schreef speknek het volgende:
Al dat complotgelul over hoe de QR code een test was van de Westerse overheden om te zien hoe ver ze de dictatuur konden pushen in de great reset, was precies dat, complotgelul.
Maar bij China geloof ik het een stuk meer. Dit is terreur om mensen eronder te krijgen, en misschien ook wel om te analyseren waar de gaten in de emmer ontstaan.
ja stel je voor dat je in het enge BNW postquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:24 schreef speknek het volgende:
Ja we zijn van de QR af, je hoeft hem nergens meer te laten zien.
Sorry had niet door dat dit BNW was, dus ik zal mezelf weer verwijderen.
En de meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer voor de coronapas is ook inmiddels verdwenen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:24 schreef speknek het volgende:
Ja we zijn van de QR af, je hoeft hem nergens meer te laten zien.
Sorry had niet door dat dit BNW was, dus ik zal mezelf weer verwijderen.
quote:ChristenUnie is een coalitiepartij. Als zij zich tegen de coronapas keren, kan het zo zijn dat er geen meerderheid meer voor deze maatregel is in de Tweede Kamer. Andere partijen als PVV, BBB, PvdD en FVD staan bekend als tegenstanders van de pas. Maar nog niet eerder keerde een partij uit de coalitie zich tegen de maatregel. Volgens Bikker zou het zomaar kunnen dat de coronapas ook niet meer door de Eerste Kamer heen komt.
https://www.metronieuws.n(...)as-spoedwet-qr-code/
Ben er zelf van overtuigt dat er veel mensen zijn die graag zouden zien dat het hier ongeveer gaat worden als in China. En de EU-ID-wallet gaat daar het begin van worden.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:04 schreef speknek het volgende:
Al dat complotgelul over hoe de QR code een test was van de Westerse overheden om te zien hoe ver ze de dictatuur konden pushen in de great reset, was precies dat, complotgelul.
Maar bij China geloof ik het een stuk meer. Dit is terreur om mensen eronder te krijgen, en misschien ook wel om te analyseren waar de gaten in de emmer ontstaan.
covidquote:Chinese burgers komen in opstand tegen de autoriteiten
De lockdown in de Chinese stad Shanghai zorgt voor steeds meer bezorgdheid rond de toegang tot voedsel. Burgers beginnen nu in opstand te komen tegen de autoriteiten, met zelfs plunderingen als gevolg.
Bijna alle 26 miljoen inwoners van de stad Shanghai zitten al weken in een strenge lockdown. De Chinese autoriteiten voeren een zero-COVID-beleid om de opmars van de Omikron-variant van het coronavirus in te perken.
Slaan met potten en pannen
Bewoners die in Shanghai in lockdown zitten kunnen echter niet allemaal meer aan voedsel geraken. Dat bericht onder meer France24.
Een getuige uit de stad die haar woonst niet mag verlaten, vertelt aan de Financial Times dat zij en haar ouders in de afgelopen 20 dagen slechts één voedselpakket van de plaatselijke overheid hadden ontvangen.
Op Twitter zijn sinds enkele dagen beelden te zien van mensen die uit hun raam met potten en pannen slaan om het tekort aan voedsel aan te klagen. De Chinese overheid zou daarna drones hebben laten rondvliegen die via luidsprekers boodschappen verkondigen om zich aan de opgelegde regels te houden.
“Houd u alstublieft aan de COVID-beperkingen. Beheers het verlangen van uw ziel naar vrijheid. Open het raam niet en zing niet”, zo luidde de berichten van de drones.
Winkels plunderen
De opstand uit zich ook in extremere ongehoorzaamheid. De angst voor voedseltekorten is geëscaleerd terwijl inwoners van Shanghai maar geen einde zien aan het uiterst strenge COVID-beleid. Boze burgers komen op straat uit protest en video’s op sociale media laten zien hoe groepen mensen winkels plunderen.
“De ernst van de situatie is niet zo hoog. Maar de regering houdt zich nog steeds aan het Nul-Covid beleid”, zegt een journaliste Celine (schuilnaam) in Shanghai aan France24. “De situatie waar ze mensen in brengen is vrij ernstig.”
Celine zit al twee weken in strikte quarantaine. “In mijn kamp is er helemaal geen virus – geen enkel positief geval. We doen elke twee dagen testen. Niemand weet waartegen we ons verdedigen, want er zijn eigenlijk geen gevallen.
https://www.msn.com/nl-be(...)4fa9b7fe4ce2cf6663df
Jep jep jep.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
Het is lastig om te checken hoe het nu precies ziet in Shanghai, maar als je sommige filmpjes ziet op social media is dat in elk geval behoorlijk zorgwekkend. Draconische maatregelen gewoon, waarbij de overheid min of meer bereid lijkt mensen te laten sterven in hun woning in een krampachtige poging het virus te stoppen. Het geeft ook weer aan hoe doorgeslagen collectivisme werkt. Jouw leven als individu is niets waard, je bent slechts een onbelangrijk organisme in een groter geheel.
En schijnbaar willen veel mensen dat hier ook want veel mensen waren VOOR verplichte vaccinatie omdat dit beter zou zijn voor 'het groter geheel' of de algehele volksgezondheid. Zo makkelijk zouden velen de grondrechten aan de kant zetten voor iets wat niet eens goed met cijfers is onderbouwd. Dat onderbouwen is niet eens nodig als onze 'leiders' het zeggen is het al genoeg.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
Het is lastig om te checken hoe het nu precies ziet in Shanghai, maar als je sommige filmpjes ziet op social media is dat in elk geval behoorlijk zorgwekkend. Draconische maatregelen gewoon, waarbij de overheid min of meer bereid lijkt mensen te laten sterven in hun woning in een krampachtige poging het virus te stoppen. Het geeft ook weer aan hoe doorgeslagen collectivisme werkt. Jouw leven als individu is niets waard, je bent slechts een onbelangrijk organisme in een groter geheel.
Vaccinatie 1 novavax ingepland net. Was de eerste die mr aan de tel had die dat vaccin wilde.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:33 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En schijnbaar willen veel mensen dat hier ook want veel mensen waren VOOR verplichte vaccinatie omdat dit beter zou zijn voor 'het groter geheel' of de algehele volksgezondheid. Zo makkelijk zouden velen de grondrechten aan de kant zetten voor iets wat niet eens goed met cijfers is onderbouwd. Dat onderbouwen is niet eens nodig als onze 'leiders' het zeggen is het al genoeg.
Ook interessante 'data' die duidelijk werd tijdens de crisis.
Die komt 100% gegarandeerd met een tweet dat ze zoooo dankbaar is voor dr vaccinatie omdat ze er anders vast nog veel erger aan toe was geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Die dunne moet eens wat eten, wat een griezel....
[ twitter ]
En Syl is nog wel gevaccineerd.
Dat klinkt gezellig, Tingo. Fijn dat het weer bijna normaal was.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:02 schreef Tingo het volgende:
In het weekend een ouwe maatje (uit UK) van me op bezoek met een paar van zn vrienden even in Amsterdam was.
Ik was in de centrum kroegjes voor meer dan 2 jaar niet geweest. Alles weer normaal. Ietsjes duurder maar super gezellig.
Ze waren ook niet bij vertrek vanuit de UK of entree in NL gecontroleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |