Eens, met beide.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ik denk dat covid over zal gaan in een soort jaarlijkse vervelende griep.
En lang en gelukkig ... dat wordt nu meer bepaald door de oorlog en de gevolgen die we nog zullen ondervinden.
Dit bedoel ik dus precies. Het is toch geen fijn gesprek als jij begint met wake up, cherry picking, kop in het zand, het is zinloos maar jij overtuigt jezelf dat het wel zin heeft?quote:Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zitten niet fout de responses zijn allemaal extreem geweest.
Dat vaccin werkt ook, alleen in welke mate heb je het nodig als je risico's heel laag zijn. Worden ze nog wat lager, nou nou.
Maar ondertussen wel verhoogd risico op vaccin bijwerkingen, en sommigen extreem, bij kinderen valt de vergelijking gewoon echt negatief uit, tenzij... Bijzondere omstandigheden.
En maar pushen.. Kinderen moeten geboosterd anders komen ze het land niet in.. Nu nog steeds die regels.. EU regels mbt reizen ook verlengd tot 2023 ondertussen.
Ik weet niet maar wake up.
Mondkapjes en lock downs, totaal zinloos, als iets zinloos is is het wel fascinerend dat je jezelf overtuigd dat het wel zin heeft. Cherry picking van wetenschappelijk onderzoek. En kop in het zand voor de werkelijke empirie.
Welke landen komen kinderen niet binnen zonder booster? Wereldwijd worden maatregelen steeds verder afgebouwd. Zo stopt Spanje met het spth formulier voor reizigers uit EU en is België gestopt met hun PLF formulier.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zitten niet fout de responses zijn allemaal extreem geweest.
Dat vaccin werkt ook, alleen in welke mate heb je het nodig als je risico's heel laag zijn. Worden ze nog wat lager, nou nou.
Maar ondertussen wel verhoogd risico op vaccin bijwerkingen, en sommigen extreem, bij kinderen valt de vergelijking gewoon echt negatief uit, tenzij... Bijzondere omstandigheden.
En maar pushen.. Kinderen moeten geboosterd anders komen ze het land niet in.. Nu nog steeds die regels.. EU regels mbt reizen ook verlengd tot 2023 ondertussen.
Ik weet niet maar wake up.
Mondkapjes en lock downs, totaal zinloos, als iets zinloos is is het wel fascinerend dat je jezelf overtuigd dat het wel zin heeft. Cherry picking van wetenschappelijk onderzoek. En kop in het zand voor de werkelijke empirie.
Ik denk eigenlijk dat het sowieso een reddeloos verhaal is.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus precies. Het is toch geen fijn gesprek als jij begint met wake up, cherry picking, kop in het zand, het is zinloos maar jij overtuigt jezelf dat het wel zin heeft?
Europees geregeld betekend ook het zegen van NL en andere overheden.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke landen komen kinderen niet binnen zonder booster? Wereldwijd worden maatregelen steeds verder afgebouwd. Zo stopt Spanje met het spth formulier voor reizigers uit EU en is België gestopt met hun PLF formulier.
Verder hebben landen in de meeste gevallen maatregelen voor kinderen vanaf 12 jaar of vanaf 18 jaar, en dat is dan een bewijs van vaccinatie, of herstel, of negatief testbewijs.
Er zijn heel weinig landen met extreme maatregelen zoals het verplicht vaccineren of boosteren van kinderen.
Ik zou dan zeggen, ga gewoon niet naar die landen toe.
Dat is onzin en dat weet je best.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het sowieso een reddeloos verhaal is.
Men vaart blind op de autoriteit van Koopmans en co.
Je vindt iets proportioneel wat in mijn beleving alle normen overschrijdt.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus precies. Het is toch geen fijn gesprek als jij begint met wake up, cherry picking, kop in het zand, het is zinloos maar jij overtuigt jezelf dat het wel zin heeft?
Zelfde narratief.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je best.
Kijk maar in het COR topic, waar soms zelfs feller wordt uitgehaald naar Koopmans dan hier.
COR wo5 hier altijd afgeschilderd als een zootje ja+knikkers die massaal op je storten als iemand er tegenin gaat, maar in werkelijkheid zijn daar vele verschillende meningen over covid en de manier waarop die wordt bestreden.
Op dit soort posts ga ik gewoon niet reageren.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt iets proportioneel wat in mijn beleving alle normen overschrijdt.
Anders had je het wel gelezen als "inderdaad, gaat veel te ver, prima gearticuleerd"
Misschien zet ik te grote stappen en komt het zo allemaal wat gefrustreerder over. Maarja, na 2 jaar weet ik wel op welke punten het allemaal vastloopt. Ik heb echt geen idee wat de mening van mensen kan doen veranderen.
Maar heb wel een gok, autoriteit.
Wat de EU digital covid pass betreft wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Europees geregeld betekend ook het zegen van NL en andere overheden.
Denk jij dat het mogelijk is om over bovenstaande punten een discussie te voeren waarbij iemand zijn mening herziet en wat denk je dat daar voor nodig is?quote:Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dit soort posts ga ik gewoon niet reageren.
Dit is niet per se waar. Helaas hebben veel landen een eigen beleid ontwikkeld omtrent covid. NL is het zeker niet eens met wat bepaalde landen doen en heeft ook een ander, eigen beleid. Zo is een booster voor tieners hier wel mogelijk maar zeker geen must, terwijl er wel andere EU-landen zijn (of waren, ik heb het nu niet helder op mijn netvlies) die een booster vereisen bij tieners om bepaalde dingen te kunnen doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Europees geregeld betekend ook het zegen van NL en andere overheden.
Nee, op BNW merk je wel dat een vereiste is dat je een bepaald narratief volgt. Wie daar van afwijkt krijgt zelfs in een discussie over zoiets banaals als frituurvet de wind van voren.quote:
Op zich kan ze nu al binnen Europa reizen, met een negatief testbewijs voor de heenreis.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is niet per se waar. Helaas hebben veel landen een eigen beleid ontwikkeld omtrent covid. NL is het zeker niet eens met wat bepaalde landen doen en heeft ook een ander, eigen beleid. Zo is een booster voor tieners hier wel mogelijk maar zeker geen must, terwijl er wel andere EU-landen zijn (of waren, ik heb het nu niet helder op mijn netvlies) die een booster vereisen bij tieners om bepaalde dingen te kunnen doen.
Een van de redenen waarom wij nog geen vakantie geregeld hebben, omdat onze dochter heeft aangegeven dat ze geen booster wil. We hopen dan maar, en gaan er ook wel vanuit eigenlijk, dat de maatregelen in de rest van de EU richting de zomer wel overal voldoende versoepeld zullen zijn om vrij te kunnen reizen.
Waarom nu niet afschaffen en straks wel?quote:Op donderdag 7 april 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is niet per se waar. Helaas hebben veel landen een eigen beleid ontwikkeld omtrent covid. NL is het zeker niet eens met wat bepaalde landen doen en heeft ook een ander, eigen beleid. Zo is een booster voor tieners hier wel mogelijk maar zeker geen must, terwijl er wel andere EU-landen zijn (of waren, ik heb het nu niet helder op mijn netvlies) die een booster vereisen bij tieners om bepaalde dingen te kunnen doen.
Een van de redenen waarom wij nog geen vakantie geregeld hebben, omdat onze dochter heeft aangegeven dat ze geen booster wil. We hopen dan maar, en gaan er ook wel vanuit eigenlijk, dat de maatregelen in de rest van de EU richting de zomer wel overal voldoende versoepeld zullen zijn om vrij te kunnen reizen.
Landen schaffen stapsgewijs de maatregelen af.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom nu niet afschaffen en straks wel?
Nee? Is dat een argument? Ben jij boer?quote:
Ik weet dat een negatief testbewijs veel mogelijk maakt, maar ongeacht het feit dat die ook positief kan uitslaan, vind ik het niet nodig dat mijn dochter dat moet doen om te kunnen reizen. Dus als zij blijft bij haar wens geen boostprik te nemen en de regels veranderen niet, zullen wij gewoon onze derde zomervakantie in NL doorbrengenquote:Op donderdag 7 april 2022 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich kan ze nu al binnen Europa reizen, met een negatief testbewijs voor de heenreis.
Voor de terugreis is geen covidpas meer nodig.
Dat testbewijs heeft natuurlijk wel het risico dat de reis niet door kan gaan als ze positief test.
Daar zijn weer verzekeringen te krijgen, tegen 5,5% van de reissom. Die betaalt dan 100% de reissom terug.
Bij pakkketreizen hebben sommige aanbieders omruilgarantie etc, mocht de reis vanwege covid niet doorgaan.
Het is nog maar de vraag of landen ook gaan stoppen met die covidpas. Men houdt toch de slag om de arm dat covid komend najaar weer gaat opvlammen.
Omdat dat is wat er gebeurt. Dat zie je toch om je heen?quote:Op donderdag 7 april 2022 08:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom nu niet afschaffen en straks wel?
Oh, vind ik niet erg, ik verdien mijn geld met beide.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat een negatief testbewijs veel mogelijk maakt, maar ongeacht het feit dat die ook positief kan uitslaan, vind ik het niet nodig dat mijn dochter dat moet doen om te kunnen reizen. Dus als zij blijft bij haar wens geen boostprik te nemen en de regels veranderen niet, zullen wij gewoon onze derde zomervakantie in NL doorbrengen
Waarmee verdien jij je geld dan?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, vind ik niet erg, ik verdien mijn geld met beide.![]()
Hopelijk krijgen we een lange hete zomer in Nederland![]()
Toerismequote:
Vandaag begon niet zo goed met al die regenquote:Maar inderdaad, een lange, hete zomer in Nederland zou ik erg prettig vinden. Startend met een lange, hete lente
Tis al April, half Januari bleek omicron het virus al qua effecten te decimeren, als het allemaal "vanwege nood" is dan had het allang afgeschaft moeten zijn, ondertussen wordt er deze week (of iets eerder terug, weet niet precies) nog gestemd door de EU landen om zo een reisbeperkingswet door te rollen tot 2023, ik vind je optimistisch, dat je verwacht dat er nog wat afgeschaald wordt. Ook een NL motie toont dat de kabinetspartijen geen zin hebben om zich uit te spreken tegen die EU verlenging te zijn.... Logisch ook want vanuit die partijen zelf binnen de EU wordt het juist weer verlengt, maar men begrijpt dat schimmenspel dat de EU heet nog niet helemaal.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat dat is wat er gebeurt. Dat zie je toch om je heen?
Waarom landen ervoor kiezen om het op een bepaald moment en in een bepaalde volgorde te doen kan ik niet inschatten.
Wat jij doet is een discussie bij voorbaat helemaal dood te slaan door op punten waarover je het kan hebben jouw visie te presenteren als voldongen feit.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt iets proportioneel wat in mijn beleving alle normen overschrijdt.
Anders had je het wel gelezen als "inderdaad, gaat veel te ver, prima gearticuleerd"
Misschien zet ik te grote stappen en komt het zo allemaal wat gefrustreerder over. Maarja, na 2 jaar weet ik wel op welke punten het allemaal vastloopt. Ik heb echt geen idee wat de mening van mensen kan doen veranderen.
Maar heb wel een gok, autoriteit.
Terugkomend op Omicron, Nederland was te klein toen bleek dat deze variant ons land vanuit Zuid-Afrika wist te bereiken doordat Nederlandse gevaccineerden zich niet hoefden te laten testen en de quarantaine van de geteste buitenlanders een lachertje was.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis al April, half Januari bleek omicron het virus al qua effecten te decimeren, als het allemaal "vanwege nood" is dan had het allang afgeschaft moeten zijn, ondertussen wordt er deze week (of iets eerder terug, weet niet precies) nog gestemd door de EU landen om zo een reisbeperkingswet door te rollen tot 2023, ik vind je optimistisch, dat je verwacht dat er nog wat afgeschaald wordt. Ook een NL motie toont dat de kabinetspartijen geen zin hebben om zich uit te spreken tegen die EU verlenging te zijn.... Logisch ook want vanuit die partijen zelf binnen de EU wordt het juist weer verlengt, maar men begrijpt dat schimmenspel dat de EU heet nog niet helemaal.
Ons kabinet is zélf verantwoordelijk voor een heel deel wetten dat uit de EU komt, en dan tegelijkertijd hooghouden dat ze zelf tegen zijn op sommige punten is gewoon ordinair toneel.
Ik ga ook aan de prik, straks even bellen, omdat ik niet verwacht dat landen die vaccinatie-eis gaan laten vallen, en dat prikken kost ook 6 weken voordat die geactiveerd is minimaal.
Misschien eens ophouden met mensen wappie te noemenquote:Op donderdag 7 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wappie's en anti-wappie's hebben allemaal hun minder fraaie momenten, zullen we maar zeggen. En dat topic waar jij naar verwijst, was ook wel een beetje tongue-in-cheek bedoeld.
Hoe zou voor jou kunnen blijken dat je fout zat?
Voor mij als niet-wappie zal ik maar zeggen zou dat gemakkelijk kunnen blijken op het moment dat de gevaccineerden rondom mij ineens allemaal nare ziektes ontwikkelen die aan het vaccin te koppelen zijn of massal dood neervallen zoals ook is voorspeld. Maar wat zou er voor jou voor nodig zijn?
Kun je daar voorbij kijken? Het is niet zoals ik over mensen denk en spreek, maar meer een manier om met weinig duidelijk te maken welke twee kanten er zijn. Heb jij een andere, korte, manier die je prettiger vindt en net zo duidelijk is? Misschien een gebrek van mij dat ik dat niet hebquote:Op donderdag 7 april 2022 10:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien eens ophouden met mensen wappie te noemen
zo killing voor een discussie
Ik kan het niet volgen maar laat je beetje weten hoe het gaat?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:22 schreef greysbones het volgende:
Goed de popcorn staat klaar
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
gaat hij of gaat hij niet
ik gok
ze trekken allemaal de keutel weer in
Van Haga fulmineert weer eens over ziekmakende mondkapjesquote:Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik kan het niet volgen maar laat je beetje weten hoe het gaat?
wappie is in het leven geroepen om mensen weg te zetten als dom/buitenlands/achterstandsmensenquote:Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je daar voorbij kijken? Het is niet zoals ik over mensen denk en spreek, maar meer een manier om met weinig duidelijk te maken welke twee kanten er zijn. Heb jij een andere, korte, manier die je prettiger vindt en net zo duidelijk is? Misschien een gebrek van mij dat ik dat niet heb
kuiken begint al met kunnen we verder met deze ministerquote:Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik kan het niet volgen maar laat je beetje weten hoe het gaat?
Ik zeg ook niet dat je dom bent. Ik ben het overigens ook niet. We hebben een verschillende kijk op zaken.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
wappie is in het leven geroepen om mensen weg te zetten als dom/buitenlands/achterstandsmensen
waarom moet er altijd weer overal een label aan worden gehangen
ik denk anders over het hele Corona verhaal dan dat jij doet
maakt me niet dom etc
Ik vond het raar dat BNW zich aangesproken voelde door het wappie topic op COR, aangezien de voorbeelden die daar gegeven werden voor het overgrote deel ook tever gaan voor BNW.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
wappie is in het leven geroepen om mensen weg te zetten als dom/buitenlands/achterstandsmensen
waarom moet er altijd weer overal een label aan worden gehangen
ik denk anders over het hele Corona verhaal dan dat jij doet
maakt me niet dom etc
waarom moet daar een labeltje aan?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je dom bent. Ik ben het overigens ook niet. We hebben een verschillende kijk op zaken.
Ik vroeg alleen hoe je jou en mij kunt aanduiden met een gemakkelijke term om ons verschil in kijk aan te duiden.
Omdat het gemakkelijker praat.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom moet daar een labeltje aan?
dan hang je er het labeltje BNW-er aanquote:Op donderdag 7 april 2022 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het gemakkelijker praat.
Maar goed, dat lijkt niet te lukken, vind ik jammer.
En dit is een fijne toevoeging aan een gesprek tussen mensen die anders denken? Jij zet nu toch andersdenkenden dan BNW'ers net zo goed op een nare manier weg als greysbones vindt dat mensen die tegen het MSM-narratief in denken worden weggezet door ze wappies te noemen?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou mij ook niet zo druk maken om het label 'wappie'. Vaak zit er bij mensen die dit gebruiken een diepe frustratie jegens een groep mensen die anders durft te denken. Immers, de zogenaamd 'intelligente' en 'normale' mensen, die lieten zich netjes vaccineren en luisteren naar de geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM.
Prima, dan zal ik 'BNW'er' gebruiken als ik de twee groepen aanduid.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
dan hang je er het labeltje BNW-er aan
als je het echt perse wil
labeltjes en mensen in hokjes zetten is waar de wereld blijkbaar om draait
geen ideequote:Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima, dan zal ik 'BNW'er' gebruiken als ik de twee groepen aanduid.
En hoe de andere kant? niet-BNW'er?
Ach, als iemand je een langzame pijnlijke dood toewenst omdat je als prikschaap bent gevaccineerd en nu dus je DNA hebt gesloopt en de spike eiwitten al je cellen in je lichaam 1 voor 1 onherstelbaar beschadigen, terwijl de grafeenoxide je immuunsysteem sloopt en je enkel maar je leven kunt verlengen door telkens opnieuw een vaccin te halen, dan heb ik er geen moeite mee om zo'n persoon een wappie te noemen...quote:Op donderdag 7 april 2022 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou mij ook niet zo druk maken om het label 'wappie'. Vaak zit er bij mensen die dit gebruiken een diepe frustratie jegens een groep mensen die anders durft te denken. Immers, de zogenaamd 'intelligente' en 'normale' mensen, die lieten zich netjes vaccineren en luisteren naar de geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM.
Yup, ook op BNW. Hier is het plaatsen van kaders en hokjes dagelijks van toepassing.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
dan hang je er het labeltje BNW-er aan
als je het echt perse wil
labeltjes en mensen in hokjes zetten is waar de wereld blijkbaar om draait
Een nare manier? Daar ben ik het niet mee eens, ik geef slechts aan waarom mensen een pejoratief als het woord 'wappie' gebruiken. En ik vind ook dat het mensen vrij moet staan dit woord te gebruiken, ik stoor mij er in elk geval niet aan. We moeten ook niet te kleinzerig worden wat dat betreft.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dit is een fijne toevoeging aan een gesprek tussen mensen die anders denken? Jij zet nu toch andersdenkenden dan BNW'ers net zo goed op een nare manier weg als greysbones vindt dat mensen die tegen het MSM-narratief in denken worden weggezet door ze wappies te noemen?
Wat gij niet wil dat u geschiedt...
Dit is je eerste post volgens mij...quote:Op donderdag 7 april 2022 11:08 schreef Ali_boo het volgende:
Zit er een mod deze thread te derailen, nee toch ?
wait, what?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:08 schreef Ali_boo het volgende:
Zit er een mod deze thread te derailen, nee toch ?
In het begin waren het alleen de engel aanhangers die wappie waren volgens mij en toen gebruikte ik het ook maar toen bleek (hier op fok) dat die groep langzaam groter werd doordat alle ongevaccineerden ook de label wappie kregen. Was een bijzonder moment dat moment dat ik besefte dat veel mensen mij ook wappie vonden.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een nare manier? Daar ben ik het niet mee eens, ik geef slechts aan waarom mensen een pejoratief als het woord 'wappie' gebruiken. En ik vind ook dat het mensen vrij moet staan dit woord te gebruiken, ik stoor mij er in elk geval niet aan. We moeten ook niet te kleinzerig worden wat dat betreft.
De laatste drie paginas heb ik nauwelijks iets over het covid beleid gehoord en ging het voornamelijk over de vaste clan vs the outsidersquote:
Ik wilde eigenlijk vooral een poging doen om de angel er aan beide kanten uit te halen en mensen zover krijgen dat het echt over de inhoud, het beleid, etc., zou gaan en niet over de toon, de naamgeving, de manier waarop je de ander bekijkt. Dat is eigenlijk alles. Lijkt niet te lukken, helaas.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De laatste drie paginas heb ik nauwelijks iets over het covid beleid gehoord en ging het voornamelijk over de vaste clan vs the outsiders
Verder is het geen verwijt hoor slechts een observatie
Waardeer je optimisme, echt waar. Maar zoals je zelf hebt gemerkt is het zeer lastig om tot een compromis te komen. Teveel kwaad bloed, mijn grootste dagbesteding hierzo is proberen de twee groepen zoveel mogelijk van elkaar weg te houdenquote:Op donderdag 7 april 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk vooral een poging doen om de angel er aan beide kanten uit te halen en mensen zover krijgen dat het echt over de inhoud, het beleid, etc., zou gaan en niet over de toon, de naamgeving, de manier waarop je de ander bekijkt. Dat is eigenlijk alles. Lijkt niet te lukken, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |