abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204327900

De reeks, met een Vlaams-Nederlandse cast, speelt zich af tussen de gebeurtenissen uit de film Ferry en de reeks Undercover. Nadat Danielle Ferry voor het eerst ontmoette in de film, leert ze nu de ware Ferry kennen in de reeks.

Ferry Bouman probeert als beginnende xtc-producent voet aan grond te krijgen in de Brabantse onderwereld. Samen met John, schoonbroer Lars, Remco en Dennis gaat hij de strijd aan met drugsbaron Arie Tack en een beruchte motorclub om zijn plaats aan de top te veroveren. Maar pas wanneer zijn geliefde Danielle de donkere kant van Ferry en zijn business leert kennen, wordt duidelijk welke prijs hij moet betalen om de allergrootste te worden.

Eshref Reybrouck en Nico Moolenaar nemen de regie voor hun rekening. Die laatste schreef samen met Piet Matthys, Tibbe van Hoof en Bart Uytdenhouwen het scenario. Momenteel worden de opnames voorbereid.

https://www.gva.be/cnt/dmf20220404_92374302

[ Bericht 40% gewijzigd door GereDathan op 04-04-2022 16:56:51 ]
pi_204327928
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:15 schreef SOG het volgende:

[..]
Bob heeft wss al tientallen undercoveropdrachten verricht in de onderwereld. Desalniettemin blijft dit volstrekt onbekende informatie in dat wereldje :D
Dat zou kunnen, misschien was het wel zijn 2e klus. Wie weet. Daar zou je best iets omheen kunnen bouwen als je dat wil.
pi_204327939
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Danielle was al behoorlijk klaar met Ferry. En dan is Lars 'n oog kwijt en zit 'ie jarenlang in de gevangenis voor iets wat vooral Ferry heeft gedaan.

Moet wel raar lopen als ze dan na haar lesbische avontuurtje weer terugkeert bij Ferry. Misschien als vijand van Ferry of zo.
[..]
Een S4 hoeft Danielle helemaal niet in te zitten, er zijn genoeg opties te bedenken waarbij Ferry opnieuw begint.

quote:
In S01 was Bob al bij een vorige undercover actie betrokken. Daar was hij mee bezig voordat hij en Kim op de camping terecht kwamen.
Wie zegt dat ze elkaar moeten kennen? Ik zeg enkel dat Bob en Kim er best een verhaallijn kunnen hebben naast Ferry en Danielle. Ze hoeven elkaar niet tegen te komen, maar er kan wel toegewerkt worden naar het moment dat ze elkaar in S01 ontmoeten.

Zo werkt Better Call Saul ook. Daarin zitten personages die in Breaking Bad niet aan bod komen en personages die in BB een rol hebben en wat uitgediept wordt in BCS. De personages kennen elkaar soms wel en soms niet in beide series.

quote:
Het zou ook niet heel logisch zijn als Ferry 'm al kende voor S01, want in S01 blijkt duidelijk dat dat niet zo is. Anna Drijver hoeft van mij ook niet zo nodig terug. Hele matige actrice en vind het ook geen mooie vrouw.
Dat is een ander verhaal, maar ik word ook niet opgewonden van Ferry.
pi_204327944
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een S4 hoeft Danielle helemaal niet in te zitten, er zijn genoeg opties te bedenken waarbij Ferry opnieuw begint.
[..]
Danielle hoeft er ook niet in te zitten, maar denk dat ze liever iets maken met 'n behoorlijk deel van de cast van de succesvolle S01. Bij een S04 met Ferry zijn die bijna allemaal weg. Ferry kan wel opnieuw beginnen. S03 eindigt ermee dat hij in z'n pillenlab zit. Daar kun je alle kanten mee uit.

quote:
Wie zegt dat ze elkaar moeten kennen? Ik zeg enkel dat Bob en Kim er best een verhaallijn kunnen hebben naast Ferry en Danielle. Ze hoeven elkaar niet tegen te komen, maar er kan wel toegewerkt worden naar het moment dat ze elkaar in S01 ontmoeten.

Zo werkt Better Call Saul ook. Daarin zitten personages die in Breaking Bad niet aan bod komen en personages die in BB een rol hebben en wat uitgediept wordt in BCS. De personages kennen elkaar soms wel en soms niet in beide series.
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ik word ook niet opgewonden van Ferry.
Twee losstaande verhalen. Dat zou kunnen, ja. Drie eigenlijk dan, want Bob en Kim kenden elkaar voor deze opdracht ook niet. Kim was volgens Nick "'n niev", dus die had nog geen undercoveropdrachten gedaan.

Voor de Belgische kijkers zou het wel leuk zijn als Bob terug zou komen. Better Call Saul zegt me niks, dus geen idee wat ik me voor moet stellen bij twee compleet losstaande verhaallijnen in één serie.

Ik ook niet, maar vind Frank Lammers voor deze rol wel een redelijke acteur. In S01 en de film dan. In S03 wordt het allemaal iets teveel een karikatuur.
pi_204328033
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Danielle hoeft er ook niet in te zitten, maar denk dat ze liever iets maken met 'n behoorlijk deel van de cast van de succesvolle S01. Bij een S04 met Ferry zijn die bijna allemaal weg. Ferry kan wel opnieuw beginnen. S03 eindigt ermee dat hij in z'n pillenlab zit. Daar kun je alle kanten mee uit.
[..]
Mee eens, dat zal ook de reden zijn dat Ferry de Film er is gekomen en nu Ferry de Serie komt.

quote:
Twee losstaande verhalen. Dat zou kunnen, ja. Drie eigenlijk dan, want Bob en Kim kenden elkaar voor deze opdracht ook niet. Kim was volgens Nick "'n niev", dus die had nog geen undercoveropdrachten gedaan.
Er kan gekozen worden om enkel Bob te belichten of nog een verhaallijn (eventueel kort) toe te voegen met Kim. Je kan alle kanten op, dat is het leuke van een prequel.

quote:
Voor de Belgische kijkers zou het wel leuk zijn als Bob terug zou komen. Better Call Saul zegt me niks, dus geen idee wat ik me voor moet stellen bij twee compleet losstaande verhaallijnen in één serie.
Wel meer dan 2, maar je ziet het in wel meer series. In Flikken Maastricht hebben ze ook zo'n opzet.

quote:
Ik ook niet, maar vind Frank Lammers voor deze rol wel een redelijke acteur. In S01 en de film dan. In S03 wordt het allemaal iets teveel een karikatuur.
Ik vond het wel iets hebben in S03, maar ik ben ook wel blij dat het afgelopen is. Als je naar een S04 gaat dan moet je een andere richting inslaan. Maar voor nu is daar verder geen sprake van, we gaan de goede kant in de tijd op :)
pi_204328461
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mee eens, dat zal ook de reden zijn dat Ferry de Film er is gekomen en nu Ferry de Serie komt.
[..]
Er kan gekozen worden om enkel Bob te belichten of nog een verhaallijn (eventueel kort) toe te voegen met Kim. Je kan alle kanten op, dat is het leuke van een prequel.
[..]
Wel meer dan 2, maar je ziet het in wel meer series. In Flikken Maastricht hebben ze ook zo'n opzet.
[..]
Ik vond het wel iets hebben in S03, maar ik ben ook wel blij dat het afgelopen is. Als je naar een S04 gaat dan moet je een andere richting inslaan. Maar voor nu is daar verder geen sprake van, we gaan de goede kant in de tijd op :)
Ja, prequel kun je meer mee dan met S04. In Nederland draait die serie toch een beetje op Ferry & co. S02 scheen het minder goed te doen in Nederland, ondanks dat dat toch best een aardig verhaal was. Naar mijn mening dan.

Tussen het afrekenen met Ralph Brink en het begin van S01 zit sowieso nog wel een periode waar je veel mee kunt.

S03 vond ik bij wijlen te ongeloofwaardig worden. Dat begon eigenlijk al in het begin dat Bob als undercover op kwam draven, terwijl normaal gesproken iedereen in het wereldje wel van die zaak uit S01 geweten had moeten hebben.

Flikken Maastricht heb ik ook amper gekeken. :)
pi_204328738
Zucht. Uitmelkgenot.
U MAD?
  maandag 4 april 2022 @ 15:07:04 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204328786
Waarom een OP van de vorige al afgelopen serie???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204328931
Dit had voor mij niet gehoeven, het wordt wel ultiem uitgemolken nu :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204329306
quote:
11s.gif Op maandag 4 april 2022 15:07 schreef golfer het volgende:
Waarom een OP van de vorige al afgelopen serie???
Ik heb geen tijd om iets anders te maken. Maar maak gerust iets anders, plak ik of een mod het er in :)
pi_204329493
De reeks, met een Vlaams-Nederlandse cast, speelt zich af tussen de gebeurtenissen uit de film Ferry en de reeks Undercover. Nadat Danielle Ferry voor het eerst ontmoette in de film, leert ze nu de ware Ferry kennen in de reeks.

Ferry Bouman probeert als beginnende xtc-producent voet aan grond te krijgen in de Brabantse onderwereld. Samen met John, schoonbroer Lars, Remco en Dennis gaat hij de strijd aan met drugsbaron Arie Tack en een beruchte motorclub om zijn plaats aan de top te veroveren. Maar pas wanneer zijn geliefde Danielle de donkere kant van Ferry en zijn business leert kennen, wordt duidelijk welke prijs hij moet betalen om de allergrootste te worden.

Eshref Reybrouck en Nico Moolenaar nemen de regie voor hun rekening. Die laatste schreef samen met Piet Matthys, Tibbe van Hoof en Bart Uytdenhouwen het scenario. Momenteel worden de opnames voorbereid.

pi_204329937
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:12 schreef Halcon het volgende:

Ik heb het in de TS gezet *O*
pi_204329980
En daarna kunnen ze nog 'n prequel maken over hoe de kleine Ferry vanuit Brabant opeens bij Ralph Brink in Amsterdam terecht komt.

Al vond ik dat hele Amsterdamse gedoe wel minder.
pi_204332213
Ik ga wel kijken maar een nieuw seizoen had voor mij niet gehoeven.
pi_204332358
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb het in de TS gezet *O*
Gooi de tekst wel in quote tags.
pi_204332688
Meer Daniëlle :9
Brutal. Fucking. Metal.
pi_209189631
quote:
17s.gif Op maandag 4 april 2022 20:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Meer Daniëlle :9
Vind haar juist irritant eigenlijk met dat gespeelde Brabantse accent van d'r.
pi_211178262
pi_211188696
Zo alles gezien. @Wereldgozer
  Miss 200.000.000! zaterdag 4 november 2023 @ 11:47:04 #20
367000 roos94
pi_211188774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Zo alles gezien. @:wereldgozer
Aanrader of nah
pi_211188778
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 11:47 schreef roos94 het volgende:

[..]
Aanrader of nah
Zeker een aanrader.
pi_211189057
Tygo Gernandt die bijna letterijk zinnetjes uit die docu's over Satudarah (m.b.t. koekwaus op het jasje) en Captain Henk (je vliegt er met bad standing uit) opdreunt vond ik een beetje matig. Verder eerste aflevering meer dan prima
pi_211189158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:19 schreef ISVV het volgende:
Tygo Gernandt die bijna letterijk zinnetjes uit die docu's over Satudarah (m.b.t. koekwaus op het jasje) en Captain Henk (je vliegt er met bad standing uit) opdreunt vond ik een beetje matig. Verder eerste aflevering meer dan prima
Ja, dit. Was geheel gekopieerd. Ook die onverwachte klap vanaf de zijkant bij dat hesje figuur. Beetje stom wel.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 4 november 2023 @ 20:32:38 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_211194708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 11:47 schreef roos94 het volgende:

[..]
Aanrader of nah
Aanrader imo, :Y.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_211197589
Eerste 4 afleveringen al weer opgeslurpt, kijkt lekker weg en lekker door. Dit kon nog wel eens een blijvertje zijn met meerdere seizoenen. :Y Zit goed in elkaar, al heb ik niets met Brabant en dito volk, maar ik moest hier toch wel om glimlachen om sommige scenes.
Allemaal cabaretteketet!
pi_211198769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:19 schreef ISVV het volgende:
Vond die Jurgen met die boxershort op z'n kop ook wel wat aan het overacten. Verder prima, ja. Heb nu drie afleveringen gezien.
pi_211198771
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 00:03 schreef freaky40 het volgende:
Eerste 4 afleveringen al weer opgeslurpt, kijkt lekker weg en lekker door. Dit kon nog wel eens een blijvertje zijn met meerdere seizoenen. :Y Zit goed in elkaar, al heb ik niets met Brabant en dito volk, maar ik moest hier toch wel om glimlachen om sommige scenes.
Heb pas drie afleveringen gezien, maar op een gegeven moment komen ze toch aan bij het beginpunt van de eerste serie?
pi_211200174
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heb pas drie afleveringen gezien, maar op een gegeven moment komen ze toch aan bij het beginpunt van de eerste serie?
Ferry (de film), korte tijd later Ferry (de serie), enkele jaren later Undercover seizoen 1.
pi_211200194
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vond die Jurgen met die boxershort op z'n kop ook wel wat aan het overacten. Verder prima, ja. Heb nu drie afleveringen gezien.
Het is ook wel een serie met een dikke knipoog geworden, terwijl dat volgens mij in eerste instantie bij Undercover niet de bedoeling was.

Aflevering 1 vond ik prima.
pi_211204993
Ze hebben wel overduidelijk veel sopranos gekeken en notities bijgehouden
pi_211206297
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:11 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ze hebben wel overduidelijk veel sopranos gekeken en notities bijgehouden
Haha ja daar dacht ik ook aan. Toen Ferry 25K smartengeld had geregeld voor Lars en vervolgens tegen Lars zei dat ie 5K extra voor m had geregeld. Volgens mij komt dit rechtstreeks uit The Sopranos toen Tony hetzelfde geintje uithaalde bij Christopher.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211206317
Al 2x gehoord dat ze naast mdma ook speed in de pillen stoppen. Raar, heb echt nog nooit pillen met speed erin gehad.
pi_211206347
Zie net een eetscene waarin Ferry een beetje met zn vork door zn eten zit te roeren, net zoals Tony ook altijd deed.
pi_211206383
Arie Tack is een leuk karakter. Ik had Steef Cuijpers eerst niet herkend.
pi_211206393
4 afleveringen gezien, erg vermakelijk
pi_211208126
3 afleveringen vandaag achter elkaar gekeken. Prachtige serie.
Goed geacteerd.
pi_211208171
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef Ponsai het volgende:
3 afleveringen vandaag achter elkaar gekeken. Prachtige serie.
Goed geacteerd.
Beetje veel Breaking Bad gekeken.

Ben pas bij aflevering 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211208232
Hier is het verhaal op gebaseerd;
https://panorama.nl/artik(...)e-echte-ferry-bouman
pi_211210098
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Haha ja daar dacht ik ook aan. Toen Ferry 25K smartengeld had geregeld voor Lars en vervolgens tegen Lars zei dat ie 5K extra voor m had geregeld. Volgens mij komt dit rechtstreeks uit The Sopranos toen Tony hetzelfde geintje uithaalde bij Christopher.
Ja dat ook, verder:
Christopher/Lars de verslaafde neef/schoonbroer die ontspoort.
Ferrys achtervolging en afmatscene van de Belg, is echt letterlijk de eerste scene in Sopranos.
Adriana en Danielle lijken best op elkaar.
Ferry die eigenlijk gewoon Tony kopieert met alles.
Danielle die een bak lasagne langsbrengt, iets wat Carmela ook vaak doet.
Ferry die zijn jeugdvriend en kappersmaat gebruikt. Tony/Artie
pi_211210293
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Ja dat ook, verder:
Ferrys achtervolging en afmatscene van de Belg, is echt letterlijk de eerste scene in Sopranos.
Haha ja die afmatscene van die kerel op die fiets idd. Die was me ook opgevallen. De rest zijn ook mooie voorbeelden ja.
pi_211211025
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Ja dat ook, verder:
Ik heb het nog niet bekeken maar dit klinkt allemaal erg tenenkrommend zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 06-11-2023 13:52:18 ]
anonieme razernist
pi_211211545
Heb het nieuwe seizoen na 5 minuten uitgezet. Die kickboxer die pillen kwam scoren bij Ferry, tenenkrommenend
  maandag 6 november 2023 @ 14:32:21 #44
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_211212470
Vermakelijk maar zwak, Tygo vond ik, zoals gewoonlijk, tenenkrommend slecht. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien
pi_211213970
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 14:32 schreef scrub_nurse het volgende:
Vermakelijk maar zwak, Tygo vond ik, zoals gewoonlijk, tenenkrommend slecht. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien
Dat gemaakte accent van hem ook :')
  roze maandag 6 november 2023 @ 18:51:23 #46
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211214631
Nou ik heb mij best wel vermaakt met deze serie maar ik raak de draad een beetje kwijt. Er komt dus geen seizoen 2 want we zijn nu bij het begin van Undercover of?

En is Undercover eigenlijk helemaal klaar of komt daar nog een nieuw seizoen van. :? Tom Waes _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_211214852
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:51 schreef Ama het volgende:
Nou ik heb mij best wel vermaakt met deze serie maar ik raak de draad een beetje kwijt. Er komt dus geen seizoen 2 want we zijn nu bij het begin van Undercover of?

En is Undercover eigenlijk helemaal klaar of komt daar nog een nieuw seizoen van. :? Tom Waes _O_
Een seizoen 2 kan er nog best komen, want deze serie en seizoen 1 sluiten niet één op één op elkaar aan.

Idee dat Frank Lammers dit langer uit wil melken dan Tom Waes. Seizoen 3 was al vrij ongeloofwaardig. Nog een keer Peter Bogaert in een setting met drugshandel in België, dat zou zelfs voor de Smurfen al vrij ongeloofwaardig zijn.

Dan moet het al iets heel anders gaan worden. En dus zonder Ferry of met heel weinig Ferry. Einde van seizoen 3 zijn Ferry en Bob eigenlijk ook uit elkaar gegaan.
pi_211214853
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:51 schreef Ama het volgende:
maar ik raak de draad een beetje kwijt. Er komt dus geen seizoen 2 want we zijn nu bij het begin van Undercover of?
Ferry de film speelde rond 2006. Ferry de serie een jaar of 3-4 later. Dus rond 2010.
Undercover begon ergens bij 2018/19 pas. De "groei" jaren zouden nog prima 1 of meerdere seizoenen kunnen worden. In undercover was Ferry de grootste producent van Europa.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  roze maandag 6 november 2023 @ 19:17:36 #49
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211214901
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een seizoen 2 kan er nog best komen, want deze serie en seizoen 1 sluiten niet één op één op elkaar aan.

Idee dat Frank Lammers dit langer uit wil melken dan Tom Waes. Seizoen 3 was al vrij ongeloofwaardig. Nog een keer Peter Bogaert in een setting met drugshandel in België, dat zou zelfs voor de Smurfen al vrij ongeloofwaardig zijn.

Dan moet het al iets heel anders gaan worden. En dus zonder Ferry of met heel weinig Ferry. Einde van seizoen 3 zijn Ferry en Bob eigenlijk ook uit elkaar gegaan.
Was even vergeten hoe laatste seizoen Undercover precies ging maar thanks snap het nu beter.
  roze maandag 6 november 2023 @ 19:18:20 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211214907
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:13 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ferry de film speelde rond 2006. Ferry de serie een jaar of 3-4 later. Dus rond 2010.
Undercover begon ergens bij 2018/19 pas. De "groei" jaren zouden nog prima 1 of meerdere seizoenen kunnen worden. In undercover was Ferry de grootste producent van Europa.
Ik ben benieuwd. Ik heb inderdaad ook het idee dat Frank nog niet klaar is om zijn personage los te laten.
pi_211216412
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 12:48 schreef linebear het volgende:
Heb het nieuwe seizoen na 5 minuten uitgezet. Die kickboxer die pillen kwam scoren bij Ferry, tenenkrommenend
Dat karakter was in Undercover al zo ongeloofwaardig en over de top. Jammer.

Vermaakt me er verder wel mee. Inderdaad veel Sopranos, maar daar kan ik wel mee leven (want dat is alweer even geleden en, beter goed gejat dan slecht bedacht).
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 7 november 2023 @ 01:23:46 #52
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_211218243
Oeps, per ongeluk alles in 1,5 dag gebinged 🫣 zitten veel ongeloofwaardige of tv-trope/Sopranos dingetjes in ja, maar wel vet. Kijkt wel lekker weg in ieder geval als je niet te hoge eisen hebt.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_211219426
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 19:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. Ik heb inderdaad ook het idee dat Frank nog niet klaar is om zijn personage los te laten.
Er komen nog wel 1 of 2 seizoenen.
pi_211219511
Kan die Elisa Schaap ook niet meer horen.
Slechte serie.
Vakman pur sang
pi_211219590
Daar ben ik het wel mee eens.
Ik vond haar vroeger heel leuk maar ben dat quasi naïeve typetje met dat nepaccent ook wel zat.
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 november 2023 @ 07:40:19 #56
367000 roos94
pi_211219613
Nee Elise is tof :(
pi_211219629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 07:40 schreef roos94 het volgende:
Nee Elise is tof :(
Beetje over de top in deze serie. En dat neppe accent van d'r was altijd al irritant.
pi_211219969
Ik heb afgelopen weken Breaking Bad gekeken. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat de makers van Ferry daar veel inspiratie uit hebben gehaald.
Ik heb me gruwelijk gestoord aan het accent van Tycho. Klonk net als een zwakzinnige.
pi_211230401
Het accent van Tycho is een soort slecht Limburgs, geen Brabo's. Vermaak me nog steeds met deze serie overigens. Nog 2 episodes...
Allemaal cabaretteketet!
pi_211230420
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 07:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er komen nog wel 1 of 2 seizoenen.
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211231423
Komen er naast Ferry, Daan, John en die 2 vrienden van Lars (Dennis en ?) nog meer mensen uit Undercover voor in deze serie? Ik weet het niet meer heel goed.
pi_211231692
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Komen er naast Ferry, Daan, John en die 2 vrienden van Lars (Dennis en ?) nog meer mensen uit Undercover voor in deze serie? Ik weet het niet meer heel goed.
Geen grote rollen, wel wat kleine scenes.

De advocaat van die grote dealer.
Die doorgesnoven boxer die in undercover een nekschot krijgt. Filip (eigenaar van caravan waar die 2 undercovers intrekken). Dochter van John.
  woensdag 8 november 2023 @ 12:35:47 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211233097
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Die vrienden van Lars zijn natuurlijk Richard Batsbak en Gerrie van Boven :7 B:)B Schultenbrau jonguh
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211233779
Eerste aflevering gezien. Misschien omdat ik niks verwachtte en de tenenkrommende dingen al gelezen had, en ondanks de hoofdrol van De Klont, viel het me toch mee. Althans, ik kon het afkijken en wil wel verder kijken. Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is, ik denk misschien een accent uit Belgisch Limburg (?).
anonieme razernist
pi_211233818
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is
Hoe dan ook mislukt want het slaat nergens op.
pi_211235048
Hoezo krijgt Ferry 3 miljoen voor een miljoen pillen die dan vervolgens een straatwaarde hebben van 5 miljoen. Dan moeten er ook nog marges naar de motorclub en de straatdealers waar zij weer aan verkopen. Lijkt me wat onrealistisch, al zit ik uiteraard niet in die wereld.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:27:43 #67
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_211235107
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:17 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo krijgt Ferry 3 miljoen voor een miljoen pillen die dan vervolgens een straatwaarde hebben van 5 miljoen. Dan moeten er ook nog marges naar de motorclub en de straatdealers waar zij weer aan verkopen. Lijkt me wat onrealistisch, al zit ik uiteraard niet in die wereld.
kreeg ie niet 1 miljoen? Alsnog veel :D
pi_211235113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:27 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
kreeg ie niet 1 miljoen? Alsnog veel :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:30:11 #69
504895 Bofjijff
pi_211235120
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
SPOILER
Das wel apart dan :D zover ben ik niet.
pi_211235167
Ik had de eerste paar stukken met Tycho niet eens door dat het Nederlands was. :')
  woensdag 8 november 2023 @ 16:50:26 #71
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211235260
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:17 schreef Nielsch het volgende:
Google eens op prijzen van xtc in Australië, een 2015 survey leert je dan dat ze daar onderhand 20 euro betalen voor een pil. Nu moet deze serie zich in het verleden afspelen en daar zal nog iets af gaan qua inflatie maar dat zal geen 10 euro zijn.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211235526
quote:
Eerste aflevering gezien. Misschien omdat ik niks verwachtte en de tenenkrommende dingen al gelezen had, en ondanks de hoofdrol van De Klont, viel het me toch mee. Althans, ik kon het afkijken en wil wel verder kijken. Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is, ik denk misschien een accent uit Belgisch Limburg (?).
Nee, hij moet een Nederlander (Brabo) voorstellen maar het klinkt Limburgs. Zou bijna zeggen een slechte uitvoering van Brabants dialect met een Limburgs accent
pi_211236007
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:50 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Google eens op prijzen van xtc in Australië, een 2015 survey leert je dan dat ze daar onderhand 20 euro betalen voor een pil. Nu moet deze serie zich in het verleden afspelen en daar zal nog iets af gaan qua inflatie maar dat zal geen 10 euro zijn.
Das waar. Ik ging idd van de NL straatwaarde uit maar dat was onterecht.
  roze woensdag 8 november 2023 @ 18:24:13 #74
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211236135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:06 schreef lily het volgende:

[..]
Hoe dan ook mislukt want het slaat nergens op.
Die had beter net als het broertje van Danielle gewoon geen accent kunnen aannemen. :D
pi_211236306
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:24 schreef Ama het volgende:

[..]
Die had beter net als het broertje van Danielle gewoon geen accent kunnen aannemen. :D
Die kon er nog wel mee door vond ik. Althans, heb jaren in Brabant gewoond en klonk voor mij niet gek.
pi_211236868
quote:
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.
pi_211236959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
anonieme razernist
pi_211237309
quote:
5s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
Ja, Belgisch chapter. In derde deel zit Pusaka in Bilzen, maar kan zijn dat ze meerdere chapters hebben natuurlijk.

Sowieso beetje mengelmoesje de kast van Brabanders en Vlamingen.
pi_211237337
Vermakelijk wel, niet hoogstaand maar prima te nassen.
Het is koud, het is guur....
  woensdag 8 november 2023 @ 21:22:03 #80
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211238384
Vermakelijke serie, alleen net wat teveel geforceerde probleemsituaties wat mij betreft. En het karakter Daniëlle in het eerste seizoen wordt wat ongeloofwaardig, als dit zogenaamd de voorgeschiedenis is. Enorm 'gehard' door alle drama die ze heeft meegemaakt, maar daarna is ze blijkbaar opeens weer een naïef blij ei geworden.
  woensdag 8 november 2023 @ 23:43:28 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211239857
We kijken nu naar aflevering 3. Die gastrol in de kapperszaak van Brigitte Kaandorp. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_211240830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 21:22 schreef Repentless het volgende:
Vermakelijke serie, alleen net wat teveel geforceerde probleemsituaties wat mij betreft. En het karakter Daniëlle in het eerste seizoen wordt wat ongeloofwaardig, als dit zogenaamd de voorgeschiedenis is. Enorm 'gehard' door alle drama die ze heeft meegemaakt, maar daarna is ze blijkbaar opeens weer een naïef blij ei geworden.
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia. :')
pi_211265764
Na seizoen 3 van Undercover was ik eigenlijk wel klaar met Ferry Bouman en z'n bende, echter deze serie vond ik toch wel erg leuk. Begon matig met die overdreven Jurgen van Kamp, maar daarna werd veel goedgemaakt door o.a. Arie Tack. Jammer dat Tack al vrij snel geveegd werd. Aflevering 8/9 (?) met politie en het afluisteren door Marco vond ik wat minder.

Ondanks dat ik een rasechte Brabander ben stoor ik me niet zo erg aan de, mislukte, pogingen om Brabants te praten. Al had ik bij Tygo Gernandt wel even WTF. :') Ik mag hopen dat dat Limburgs voor moet stellen, verder is Ricardo wel een leuk karakter. De confrontaties tussen Bouman en Tack behoren tot de hoogtepunten van het seizoen. Hier hoor ik twee echte Brabanders praten.

Ik vermoed dat er nog wel een vervolg komt die meer aansluit op seizoen 1 van Undercover. Jurgen van Kamp is nog geen lid van de bende. De twee koks uit Maaskantje hebben nog niets gedaan dat reden geeft om ze om te leggen in seizoen 1 van Undercover. Er is dus nog voer voor een tweede seizoen van Ferry.
pi_211266087
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:55 schreef Ponsai het volgende:
Hier is het verhaal op gebaseerd;
https://panorama.nl/artik(...)e-echte-ferry-bouman
quote:
“Drie maanden later, op 2 februari 2009, schoot Piet Pfaff – een familielid met wie ik al langer ruzie had - bij de McDonald’s in Best dertien keer op mij. Ik ben toen gewond geraakt door een schot in mijn arm. Dit gebeurde onder het toeziend oog van observatieteams van Nederland en België. Piet zei later dat hij uit noodweer had geschoten, maar ik had helemaal niet op hem geschoten. Piet is veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf voor deze aanslag.

In december 2016, op mijn verjaardag, is hij overleden aan botmergkanker.”

In de serie koopt Lars een wapen bij Pietje Paf Paf. Karakter gebaseerd op Piet Pfaff?
pi_211269695
Hadden ze bij dat politiebureau geen camera's hangen? Dan konden ze toch zien dat Marco bij Ferry in de auto stapte _O-
  zondag 12 november 2023 @ 13:42:07 #86
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211271602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia. :')
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn. :')
pi_211271705
Het is niet hoogstaand maar is vermakelijk kijkvoer
pi_211271732
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn. :')
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.

Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
  zondag 12 november 2023 @ 15:49:08 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211272762
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.

Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
Eens. Beetje als het 'alternate universe'-idee bij superhelden, denk ik. :)
pi_211275959
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:53 schreef Cupfighter het volgende:
Het is niet hoogstaand maar is vermakelijk kijkvoer
Het makkelijk kijken doet het hem denk ik.
En ook wel spannende verhaallijn.
pi_211276920
Ferry was bijzonder vermakelijk. Echt een serie die je door wilt blijven kijken. Erg sterke cast, veel actie en Ferry blijft gewoon een heel fijn karakter om een serie omheen te bouwen. Wel genoeg ongeloofwaardige scènes, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
pi_211276975
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 22:11 schreef tompsv18 het volgende:
Ferry was bijzonder vermakelijk. Echt een serie die je door wilt blijven kijken. Erg sterke cast, veel actie en Ferry blijft gewoon een heel fijn karakter om een serie omheen te bouwen. Wel genoeg ongeloofwaardige scènes, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
Ik heb me ook prima vermaakt :D
  maandag 13 november 2023 @ 08:25:30 #93
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_211278688
Prima vermaak
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 november 2023 @ 09:16:39 #94
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_211279012
Vond ‘m ook leuk (had hem ergens in het topic ook al aangeraden) en vond het stiekem best zielig/heftig dat Marco een kogel door z’n kop geknald kreeg, :@.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_211279141
quote:

[..]
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.
pi_211279151
Boh Anna Drijver blijft toch wel een lekker wijf.

(Ook weer even Undercover S1 stukje gekeken).
pi_211279178
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?
pi_211282982
quote:

[..]
Dat is wel het beste, ja. Anders wordt het allemaal wel erg ongeloofwaardig. Misschien dat ze in een seizoen 2 van Ferry (zal er ongetwijfeld wel komen) dat nog recht gaan proberen te trekken?
pi_211285757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
quote:

[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
pi_211286300
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.
Die John speelt echt in letterlijk elke crime serie heb ik 't idee.
pi_211288223
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?
Zou me niet verbazen.
pi_211288230
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:

[..]
[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
Wij weten wel anders. :')
pi_211290294
quote:

[..]
[..]
Dat is dan niet zo heel goed gelukt.
pi_211294106
SPOILER
pi_211294118
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:29 schreef -Spring het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_211294130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:30 schreef lily het volgende:

[..]
SPOILER
Oh ja!
pi_211294325
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:31 schreef -Spring het volgende:

[..]
Oh ja!
Was niet echt moord volgens mij.
pi_211295511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, dat bedacht ik me later ook idd.

Mss dat ik het zo benoemde omdat ik een zwak voor John heb.
pi_211296019
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
anonieme razernist
pi_211296193
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
Die is gewoon van de Nederlandse politie.
pi_211296698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die is gewoon van de Nederlandse politie.
Waarom pakken die in België mensen op?
anonieme razernist
pi_211296962
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Waarom pakken die in België mensen op?
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.
Maar ik geef toe dat het niet logisch is, viel me tijdens het kijken ook op.

Ik heb soms het idee dat ze geforceerd wat Nederlandse tintjes aan de serie toevoegen terwijl het eigenlijk, op flink wat karakters na, gewoon een Vlaamse serie is.
pi_211297097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.
Maar ik geef toe dat het niet logisch is, viel me tijdens het kijken ook op.

Ik heb soms het idee dat ze geforceerd wat Nederlandse tintjes aan de serie toevoegen terwijl het eigenlijk, op flink wat karakters na, gewoon een Vlaamse serie is.
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.
anonieme razernist
pi_211297123
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:13 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.
Misschien is de loods met die olie in Nederland?

Weet ik veel het is maar een serie. ;) ;)
pi_211297160
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Misschien is de loods met die olie in Nederland?

Weet ik veel het is maar een serie. ;) ;)
LAAT ME DAN KLAGEN.
anonieme razernist
pi_211297188
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:17 schreef NoCigar het volgende:

[..]
LAAT ME DAN KLAGEN.
KOEKWOUS DA GE BENT!
pi_211297236
quote:

[..]
quote:
koekwaus, koekwous
BETEKENIS & DEFINITIE
1) (1984) (oorspr. Tilburg, scheldw.) rare snuiter; sufferd; malloot; halve gare; mafkees*. Nog gangbaar in bepaalde dialecten zoals dat van Den Bosch, Helmond en Venlo.
...
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwous

Wordt dus blijkbaar ook in Venlo of Noord-Limburg gebruikt. Wist ik niet.
pi_211297264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
[..]
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwous

Wordt dus blijkbaar ook in Venlo of Noord-Limburg gebruikt. Wist ik niet.
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.
anonieme razernist
pi_211297284
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:24 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.
pi_211300850
quote:
Die advocate van Ferry is ook een Nederlandse. Aannemende dat Arie Tack in Brabant is gevestigd, een Nederlandse advocate. Geen idee wat die dan in een rechtbank in Belgisch-Limburg als advocate doet.. Dat was in de tweede serie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Halcon op 15-11-2023 09:36:10 ]
pi_211301113
quote:
Zij was ook nog eens de slechtste (Wie Is De) Mol aller tijden.

Maar haar karakter werkt wel bij de Nederlandse politie. Als Marco in de laatste aflevering naar de politie gaat zie je een Nederlandse politieauto staan en je ziet een bord met het Nederlandse politielogo. Foutje: de auto heeft de moderne rode strepen terwijl dat in die tijd eigenlijk nog oranje strepen waren.

Blijkbaar begint Ferry dus met produceren in Nederland. Later zal hij zijn productie naar België verhuizen, aangezien in Undercover S1 de Belgische politie achter hem aan zit.
pi_211301171
Ik vermoed dat Ferry S2 over een ruzie tussen Ferry en Ricardo gaat en hoe Ferry gaat breken met Pusaka, aangezien die motorclub geen rol meer speelt in Undercover.
pi_211301220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.
pi_211301235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.
Dat laatste was toch meer om te kijken of hij hem nog ergens zag?
pi_211301311
Kut Bob
pi_211301513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat laatste was toch meer om te kijken of hij hem nog ergens zag?
Ja, dat is naduiken meestal wel. :+
pi_211301937
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik vermoed dat Ferry S2 over een ruzie tussen Ferry en Ricardo gaat en hoe Ferry gaat breken met Pusaka, aangezien die motorclub geen rol meer speelt in Undercover.
In seizoen 1 van Undercover speelden ze gewoon nog een (kleine) rol. In die aflevering waar Ferry die legioensgek gebruikt om Bob te testen. Is het clubhuis van Pusaka. Dus in de undercover tijd staan ze iig nog op vriendelijke voet met elkaar. (en meer details waren toen waarschijnlijk nog niet bedacht door de schrijvers, dus of ze nog een deel distrubutie deden, wie weet :P ).

pi_211302689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
In seizoen 1 van Undercover speelden ze gewoon nog een (kleine) rol. In die aflevering waar Ferry die legioensgek gebruikt om Bob te testen. Is het clubhuis van Pusaka. Dus in de undercover tijd staan ze iig nog op vriendelijke voet met elkaar. (en meer details waren toen waarschijnlijk nog niet bedacht door de schrijvers, dus of ze nog een deel distrubutie deden, wie weet :P ).

[ afbeelding ]
Ah grappig. Was dit helemaal vergeten.
pi_211303445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Orlando Martina is in seizoen 3 nog zogenaamd gesignaleerd bij MC Pusaka in Bilzen...
  donderdag 16 november 2023 @ 18:04:03 #130
504895 Bofjijff
pi_211315129
Een nieuwe ferry film in 2024 aldus Netflix
  Admin donderdag 16 november 2023 @ 18:04:46 #131
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211315136

quote:
Ferry fans opgelet: de drugsbaron van het zuiden, Ferry Bouman, keert terug! Netflix komt met een nieuwe Ferry film, met in de hoofdrollen Frank Lammers en Huub Smit. De film zet het verhaal voort van het derde seizoen van Undercover. De tweede Ferry film wordt geproduceerd door De Mensen, de overige castleden worden op een later moment bekendgemaakt.
Mogelijke minor spoiler in de tweede alinea van het persbericht, dus even zo:
SPOILER
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211319154
Ik las ergens dat het einde een soort van twist bevatte, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb, dus een vraagje, wat zouden ze bedoeld kunnen hebben met die twist? De laaste scenes op die camping gebeurde toch weinig?
anonieme razernist
pi_211319493
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:31 schreef NoCigar het volgende:
Ik las ergens dat het einde een soort van twist bevatte, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb, dus een vraagje, wat zouden ze bedoeld kunnen hebben met die twist? De laaste scenes op die camping gebeurde toch weinig?
Het is natuurlijk maar wat je een twist noemt maar:
- Daan die weer volledig achter Ferry staat. Die draait dus 180 graden.
- Marco die geveegd wordt.
- Van Kamp die de schoonzoon van John wordt.

Andere dingen zou ik niet weten.
pi_211319496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:04 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mogelijke minor spoiler in de tweede alinea van het persbericht, dus even zo:
SPOILER
Maar Huub Smit wordt in seizoen 1 van Undercover toch doodgeschoten?
pi_211320837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 01:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Maar Huub Smit wordt in seizoen 1 van Undercover toch doodgeschoten?
Nee. Huub Smit speelt Dennis en die overleeft. Wordt afgevoerd door de politie na die drugsdeal. Remco Engels (Tim Haars) wordt doodgeschoten na dat incidentje met die Aziaat.

Ongeveer al de rest is wel dood. Ferry en Dennis zouden wel ruzie moeten hebben, omdat Dennis Ferry probeerde te rippen en blijkbaar boos was omdat Ferry z'n maatje Remco af heeft gemaakt. Z'n andere maat (Lars) zit door toedoen van Ferry lang vast en mist 'n oog.

Lars zou met één oog nog wel kunnen. Wat (vermoeiend) drama met Danielle die niks meer te maken wilde hebben met Ferry.

Misschien dat Bob z'n gezin dan alweer beu is en achter Ferry aan wil gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Halcon op 17-11-2023 12:52:22 ]
pi_211321324
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:31 schreef NoCigar het volgende:
Misschien dat Danielle opeens haar kar draait en het voor Ferry opneemt?
pi_211322427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien dat Danielle opeens haar kar draait en het voor Ferry opneemt?
Ja, het zal wel zoiets zijn geweest, of wat Targa schreef, ik verwachtte er denk ik te veel van. Dank.
anonieme razernist
pi_211322710
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:22 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ja, het zal wel zoiets zijn geweest, of wat Targa schreef, ik verwachtte er denk ik te veel van. Dank.
Echt heel spannend kon het bijna ook niet worden, omdat je al weet wie er overleven en wie er niet meer terugkomen (en dus waarschijnlijk dood gaan).
pi_211401204
Nieuwe 'Ferry'-film gaat weer verder in de tijd, speelt zich af na 'Undercover'
https://www.filmvandaag.n(...)ich-af-na-undercover
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211413105
Vind ik wel verrassend, had eigenlijk een tweede seizoen of film van Ferry verwacht die zich voor Undercover afspeelt.
pi_211438506
Ferry S1 was echt slecht, net als in de Ferry film gebeurt er gewoon geen ene hol.

Undercover had zoveel plottwists en intrige. Waar is dat gebleven?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_211441339
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:14 schreef W00fer het volgende:
Ferry S1 was echt slecht, net als in de Ferry film gebeurt er gewoon geen ene hol.

Undercover had zoveel plottwists en intrige. Waar is dat gebleven?
De film Ferry begint voor het eerste seizoen van Undercover, deze serie ook en dan ook nog eens na de film. Je weet dus het einde al. Dat scheelt natuurlijk wel veel spanning.

Er zal vast nog wel een tweede seizoen komen van de serie. Dit gaan ze eindeloos uitmelken. En als ze het echt beu zijn, komt er misschien nog wel een derde film of nog een serie voor na de tweede serie waarin Ferry dan aan z'n einde komt.
pi_211441512
Wordt Elise Schaap in dit seizoen nog gewiept?
U MAD?
  donderdag 14 december 2023 @ 22:12:29 #145
338319 ZarB
Piña colada
pi_211622431
Afgelopen 3 weken Undercover + de film + de serie gezien. Tijdens de serie twijfelde ik of ik het liever in een ander volgorde had gekeken (dus gewoon chronologisch), maar nu de serie klaar is vind ik de uitgebrachte volgorde beter want met name Danielle vond ik nu echt een onsympathieke trut. Strookt totaal niet met het begin van Undercover. Daar komt ze niet over als een crimineelsvrouwtje dat weet dat haar man een aantal moorden, incl die van hun beste vriend, op z'n geweten heeft. Heeft ze echt nog wel een gunfactor.

Remco en Dennis (en evt Lars) verdienen een eigen spin off _O_ _O- kapot gelachen om die dommigheid. Heel goed geacteerd, want ik vond het geen enkel moment karikaturaal worden. En dat lijkt me echt heel ingewikkeld als je een typetje moet spelen (geldt ook voor Elise Schaap trouwens).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211623150
Undercover S1 opnieuw gekeken maar dat steekt toch echt wel met kop en schouders boven Ferry S1 uit.
pi_211633884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 23:06 schreef Nielsch het volgende:
Undercover S1 opnieuw gekeken maar dat steekt toch echt wel met kop en schouders boven Ferry S1 uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 23:06 schreef Nielsch het volgende:
Heel veel spannender
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_211638209
Is Ferry S1 het kijken waard als je de rest al hebt gezien? Of is het te saai?
Smile, it's free therapy.
pi_211638578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 14:55 schreef Kissingbird het volgende:
Is Ferry S1 het kijken waard als je de rest al hebt gezien? Of is het te saai?
Ja joh, kijkt sowieso lekker weg.
pi_211638645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ja joh, kijkt sowieso lekker weg.
Dan ga ik er toch maar aan beginnen.
Rest keek ook lekker weg.
  zaterdag 16 december 2023 @ 19:35:27 #151
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211640522
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
De film Ferry begint voor het eerste seizoen van Undercover, deze serie ook en dan ook nog eens na de film. Je weet dus het einde al. Dat scheelt natuurlijk wel veel spanning.

Er zal vast nog wel een tweede seizoen komen van de serie. Dit gaan ze eindeloos uitmelken. En als ze het echt beu zijn, komt er misschien nog wel een derde film of nog een serie voor na de tweede serie waarin Ferry dan aan z'n einde komt.
Undercover draait niet om Ferry maar om Bob en volgens Tom Waes is dat klaar, dus daar verwacht ik niks meee van
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211655486
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 19:35 schreef nils7 het volgende:

[..]
Undercover draait niet om Ferry maar om Bob en volgens Tom Waes is dat klaar, dus daar verwacht ik niks meee van
Een tweede serie over Ferry.

Undercover gaat niet echt meer. Derde seizoen was al ongeloofwaardig. Heel apart dat Serkan en Leyla, die in het wereldje zaten, niet weten van Peter Bogaert. Wie de grootste drugsbaron van de Benelux erbij heeft gelapt, dat zou normaal vast wel rond gaan.

Niet het idee dat Frank Lammers er klaar mee is. Er zit nog wel een gat tussen het einde van de serie en het begin van de eerste serie van Undercover.

En na de derde serie van Undercover kun je ook nog wel verder gaan met Ferry. Hij is niet dood gegaan in die serie en hij zal niet gewoon een brave burgerman worden.
pi_211655771
Oef ben nu Ferry aan het kijken maar die rol van Tycho Gernandt, dat kan echt niet…. Hadden ze daar niet iemand voor kunnen nemen die echt Brabants lult, dit is tenenkrommend..
U MAD?
pi_211655796
En dat product placement :')

‘MAASMECHELEN VILLAGE’ JONGENS, DAAR MOETEN WE NAARTOE!!!
U MAD?
pi_211656791
De APK van de nieuwe Range Rover van Ferry is overigens al dik een jaar verlopen.
U MAD?
  maandag 18 december 2023 @ 15:24:55 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211659006
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
En dat product placement :')

‘MAASMECHELEN VILLAGE’ JONGENS, DAAR MOETEN WE NAARTOE!!!
Minder druk dan Roermond en dezelfde winkels
N/A
pi_211661037
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 11:33 schreef de_boswachter het volgende:
De APK van de nieuwe Range Rover van Ferry is overigens al dik een jaar verlopen.
Ah, ook een kenteken-opzoeker ;)
pi_211661499
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:26 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Ah, ook een kenteken-opzoeker ;)
Eigenlijk standaard bij Nl series of films :') Klein tikje.
U MAD?
pi_211661719
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Oef ben nu Ferry aan het kijken maar die rol van Tycho Gernandt, dat kan echt niet…. Hadden ze daar niet iemand voor kunnen nemen die echt Brabants lult, dit is tenenkrommend..
Ik dacht dat hij vlaams probeerde na te doen, een soort dat ik niet ken, maar goed. Dit moest toch niet daadwerkelijk brabants voorstellen?
pi_211663523
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik dacht dat hij vlaams probeerde na te doen, een soort dat ik niet ken, maar goed. Dit moest toch niet daadwerkelijk brabants voorstellen?
Leek me meer Belgisch-Limburgs, maar ook dan is het mislukt.
pi_211672724
https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-van-dyck-overleden

Zat zij niet in Ferry? Als de rechercheur? Of is dat iemand anders?
U MAD?
pi_211672743
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Leek me meer Belgisch-Limburgs, maar ook dan is het mislukt.
Ja hij probeert Belgisch Limburgs na te doen, maar ook dat is niet echt gelukt. Onbegrijpelijk dat ze hem voor die rol hebben gepakt en niet ‘gewoon’ een goede Belgische acteur met een boeventronie. Vond hem sowieso niet heel goed over komen als baas van de motorclub met z’n vlechtjes. Er waren acteurs in de serie die dat beter hadden gekund. Zoals die assistent van Arie.
U MAD?
  dinsdag 19 december 2023 @ 20:15:52 #163
338319 ZarB
Piña colada
pi_211673182
Dat accent was echt nergens voor nodig. Er waren zoveel accenten en dialecten in de serie dat hij gewoon normaal had kunnen praten. Op deze manier werd hij echt een karikatuur, als enige.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211673610
quote:

[..]
[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 19:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja hij probeert Belgisch Limburgs na te doen, maar ook dat is niet echt gelukt. Onbegrijpelijk dat ze hem voor die rol hebben gepakt en niet ‘gewoon’ een goede Belgische acteur met een boeventronie. Vond hem sowieso niet heel goed over komen als baas van de motorclub met z’n vlechtjes. Er waren acteurs in de serie die dat beter hadden gekund. Zoals die assistent van Arie.
Ik ben echt bang dat ie denkt Brabants te lullen, zie mijn eerdere bericht. Heel slecht uitgevoerd, dat wel.
pi_211673671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:41 schreef ISVV het volgende:

[..]
[..]
Ik ben echt bang dat ie denkt Brabants te lullen, zie mijn eerdere bericht. Heel slecht uitgevoerd, dat wel.
Boh dat is wel heel slecht gelukt ja :')
U MAD?
pi_211676154
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 19:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dozer. Die had dat beter gekund, ja. Die motorbaas was lachwekkend in alles. Zijn voorkomen en zijn accent.
pi_211676163
quote:

[..]
[..]
Dat is wel echt heel slecht dan. Lijkt voor geen meter. Leek af en toe meer alsof 'ie een Surinamer met down nadoet.
pi_211676235
quote:

[..]
[..]
In de film 'naar de klote' praatte hij Nederlands Brabants, dat klonk bij hem echt anders, ook niet perfect maar je begreep wat ie wilde. Staat op YT wel ergens.
anonieme razernist
pi_211676338
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 23:22 schreef NoCigar het volgende:

[..]
In de film 'naar de klote' praatte hij Nederlands Brabants, dat klonk bij hem echt anders, ook niet perfect maar je begreep wat ie wilde. Staat op YT wel ergens.

Deze bedoel je?
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:47:06 #170
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215262704
twitter
pi_215262732
Ah mooi eindelijk een datum. Die trailer hoef ik niet te zien. Hoef geen spoilers.

quote:
Ferry heeft alles verloren en leeft nu een teruggetrokken leven ver weg van Brabant. Alles verandert wanneer Ferry's achternichtje Jezebel van Kamp hem om hulp vraagt en Ferry belast met een zwaar geweten. Ferry weet dat één geheim nooit aan het licht mag komen: zijn betrokkenheid bij de moord op Jezebel’s vader Jurgen. De inzet is hoog en de waarheid weegt zwaar op Ferry’s schouders…
pi_215262868
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:47 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
*O* *O* *O*
pi_215262915
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:47 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
twitter
pi_215263378
*G*
pi_215263622
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:51 schreef Zipportal het volgende:
Ah mooi eindelijk een datum. Die trailer hoef ik niet te zien. Hoef geen spoilers.
[..]

Benieuwd wat ze daar dan weer van gaan maken.

Jezebel laat uwen pener zien @Zipportal
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:12:19 #176
504895 Bofjijff
pi_215263785
*O*
pi_215263917
Leuk leuk :)
pi_215272376
Zin in.
  Miss 200.000.000! dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:12:51 #179
367000 roos94
pi_215272580
^O^
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:47:10 #180
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215272873
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_215474849
Ferry 2 (2024) maar 94 minuten. Slappe hap.
  Eindredactie Games maandag 4 november 2024 @ 19:32:49 #182
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_215476733
Nu al zin in
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_215522881

pi_215675317
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:54 schreef Zipportal het volgende:
Ferry 2 (2024) maar 94 minuten. Slappe hap.
Danielle laat uwen pener zien
  Miss 200.000.000! maandag 25 november 2024 @ 04:56:08 #185
367000 roos94
pi_215676642
Waarom moet NL steeds dezelfde acteurs kiezen :') Komtgoed en Nina :')
pi_215710311
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door Aether op 28-11-2024 20:55:50 ]
pi_215710364
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 04:56 schreef roos94 het volgende:
Te lui om te casten en te vernieuwen idd.
pi_215714955
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 04:56 schreef roos94 het volgende:
Wat een domme opmerking weer.

Omdat er niet zo heel veel acteurs in NL zijn? En buiten dat, het is je misschien wereldwijd wel eens opgevallen dat je bepaalde periodes bepaalde acteurs en actrices veel ziet. Of dat nou Leonardo DiCaprio was, Tom Hanks, Jack Nicholson, Jim Carey of nu Kathy Bates. Als iemand populair is doet hij/zij veel films en series, net als voetballers hebben de meeste acteurs en actrices een relatief korte houdbaarheid.

Overigens is Mocro Maffia 1 van de series die er echt veel onbekende acteurs doorheen heeft gedraaid.
pi_215721465
Undercover-acteur Tom Waes zwaargewond na auto-ongeluk in Antwerpen

https://www.nu.nl/enterta(...)uk-in-antwerpen.html
pi_215722022
:{
  Miss 200.000.000! zaterdag 30 november 2024 @ 12:08:39 #191
367000 roos94
pi_215722275
Nooo :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties