Dat zou kunnen, misschien was het wel zijn 2e klus. Wie weet. Daar zou je best iets omheen kunnen bouwen als je dat wil.quote:Op maandag 4 april 2022 13:15 schreef SOG het volgende:
[..]
Bob heeft wss al tientallen undercoveropdrachten verricht in de onderwereld. Desalniettemin blijft dit volstrekt onbekende informatie in dat wereldje
Een S4 hoeft Danielle helemaal niet in te zitten, er zijn genoeg opties te bedenken waarbij Ferry opnieuw begint.quote:Op maandag 4 april 2022 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Danielle was al behoorlijk klaar met Ferry. En dan is Lars 'n oog kwijt en zit 'ie jarenlang in de gevangenis voor iets wat vooral Ferry heeft gedaan.
Moet wel raar lopen als ze dan na haar lesbische avontuurtje weer terugkeert bij Ferry. Misschien als vijand van Ferry of zo.
[..]
Wie zegt dat ze elkaar moeten kennen? Ik zeg enkel dat Bob en Kim er best een verhaallijn kunnen hebben naast Ferry en Danielle. Ze hoeven elkaar niet tegen te komen, maar er kan wel toegewerkt worden naar het moment dat ze elkaar in S01 ontmoeten.quote:In S01 was Bob al bij een vorige undercover actie betrokken. Daar was hij mee bezig voordat hij en Kim op de camping terecht kwamen.
Dat is een ander verhaal, maar ik word ook niet opgewonden van Ferry.quote:Het zou ook niet heel logisch zijn als Ferry 'm al kende voor S01, want in S01 blijkt duidelijk dat dat niet zo is. Anna Drijver hoeft van mij ook niet zo nodig terug. Hele matige actrice en vind het ook geen mooie vrouw.
Danielle hoeft er ook niet in te zitten, maar denk dat ze liever iets maken met 'n behoorlijk deel van de cast van de succesvolle S01. Bij een S04 met Ferry zijn die bijna allemaal weg. Ferry kan wel opnieuw beginnen. S03 eindigt ermee dat hij in z'n pillenlab zit. Daar kun je alle kanten mee uit.quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een S4 hoeft Danielle helemaal niet in te zitten, er zijn genoeg opties te bedenken waarbij Ferry opnieuw begint.
[..]
Twee losstaande verhalen. Dat zou kunnen, ja. Drie eigenlijk dan, want Bob en Kim kenden elkaar voor deze opdracht ook niet. Kim was volgens Nick "'n niev", dus die had nog geen undercoveropdrachten gedaan.quote:Wie zegt dat ze elkaar moeten kennen? Ik zeg enkel dat Bob en Kim er best een verhaallijn kunnen hebben naast Ferry en Danielle. Ze hoeven elkaar niet tegen te komen, maar er kan wel toegewerkt worden naar het moment dat ze elkaar in S01 ontmoeten.
Zo werkt Better Call Saul ook. Daarin zitten personages die in Breaking Bad niet aan bod komen en personages die in BB een rol hebben en wat uitgediept wordt in BCS. De personages kennen elkaar soms wel en soms niet in beide series.
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ik word ook niet opgewonden van Ferry.
Mee eens, dat zal ook de reden zijn dat Ferry de Film er is gekomen en nu Ferry de Serie komt.quote:Op maandag 4 april 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Danielle hoeft er ook niet in te zitten, maar denk dat ze liever iets maken met 'n behoorlijk deel van de cast van de succesvolle S01. Bij een S04 met Ferry zijn die bijna allemaal weg. Ferry kan wel opnieuw beginnen. S03 eindigt ermee dat hij in z'n pillenlab zit. Daar kun je alle kanten mee uit.
[..]
Er kan gekozen worden om enkel Bob te belichten of nog een verhaallijn (eventueel kort) toe te voegen met Kim. Je kan alle kanten op, dat is het leuke van een prequel.quote:Twee losstaande verhalen. Dat zou kunnen, ja. Drie eigenlijk dan, want Bob en Kim kenden elkaar voor deze opdracht ook niet. Kim was volgens Nick "'n niev", dus die had nog geen undercoveropdrachten gedaan.
Wel meer dan 2, maar je ziet het in wel meer series. In Flikken Maastricht hebben ze ook zo'n opzet.quote:Voor de Belgische kijkers zou het wel leuk zijn als Bob terug zou komen. Better Call Saul zegt me niks, dus geen idee wat ik me voor moet stellen bij twee compleet losstaande verhaallijnen in één serie.
Ik vond het wel iets hebben in S03, maar ik ben ook wel blij dat het afgelopen is. Als je naar een S04 gaat dan moet je een andere richting inslaan. Maar voor nu is daar verder geen sprake van, we gaan de goede kant in de tijd opquote:Ik ook niet, maar vind Frank Lammers voor deze rol wel een redelijke acteur. In S01 en de film dan. In S03 wordt het allemaal iets teveel een karikatuur.
Ja, prequel kun je meer mee dan met S04. In Nederland draait die serie toch een beetje op Ferry & co. S02 scheen het minder goed te doen in Nederland, ondanks dat dat toch best een aardig verhaal was. Naar mijn mening dan.quote:Op maandag 4 april 2022 13:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mee eens, dat zal ook de reden zijn dat Ferry de Film er is gekomen en nu Ferry de Serie komt.
[..]
Er kan gekozen worden om enkel Bob te belichten of nog een verhaallijn (eventueel kort) toe te voegen met Kim. Je kan alle kanten op, dat is het leuke van een prequel.
[..]
Wel meer dan 2, maar je ziet het in wel meer series. In Flikken Maastricht hebben ze ook zo'n opzet.
[..]
Ik vond het wel iets hebben in S03, maar ik ben ook wel blij dat het afgelopen is. Als je naar een S04 gaat dan moet je een andere richting inslaan. Maar voor nu is daar verder geen sprake van, we gaan de goede kant in de tijd op
Ik heb geen tijd om iets anders te maken. Maar maak gerust iets anders, plak ik of een mod het er inquote:Op maandag 4 april 2022 15:07 schreef golfer het volgende:
Waarom een OP van de vorige al afgelopen serie???
Ik heb het in de TS gezetquote:Op maandag 4 april 2022 16:12 schreef Halcon het volgende:
De reeks, met een Vlaams-Nederlandse cast, speelt zich af tussen de gebeurtenissen uit de film Ferry en de reeks Undercover. Nadat Danielle Ferry voor het eerst ontmoette in de film, leert ze nu de ware Ferry kennen in de reeks.
Ferry Bouman probeert als beginnende xtc-producent voet aan grond te krijgen in de Brabantse onderwereld. Samen met John, schoonbroer Lars, Remco en Dennis gaat hij de strijd aan met drugsbaron Arie Tack en een beruchte motorclub om zijn plaats aan de top te veroveren. Maar pas wanneer zijn geliefde Danielle de donkere kant van Ferry en zijn business leert kennen, wordt duidelijk welke prijs hij moet betalen om de allergrootste te worden.
Eshref Reybrouck en Nico Moolenaar nemen de regie voor hun rekening. Die laatste schreef samen met Piet Matthys, Tibbe van Hoof en Bart Uytdenhouwen het scenario. Momenteel worden de opnames voorbereid.
https://www.gva.be/cnt/dmf20220404_92374302
Ja, dit. Was geheel gekopieerd. Ook die onverwachte klap vanaf de zijkant bij dat hesje figuur. Beetje stom wel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:19 schreef ISVV het volgende:
Tygo Gernandt die bijna letterijk zinnetjes uit die docu's over Satudarah (m.b.t. koekwaus op het jasje) en Captain Henk (je vliegt er met bad standing uit) opdreunt vond ik een beetje matig. Verder eerste aflevering meer dan prima
Aanrader imo, .quote:
Vond die Jurgen met die boxershort op z'n kop ook wel wat aan het overacten. Verder prima, ja. Heb nu drie afleveringen gezien.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:19 schreef ISVV het volgende:
Tygo Gernandt die bijna letterijk zinnetjes uit die docu's over Satudarah (m.b.t. koekwaus op het jasje) en Captain Henk (je vliegt er met bad standing uit) opdreunt vond ik een beetje matig. Verder eerste aflevering meer dan prima
Heb pas drie afleveringen gezien, maar op een gegeven moment komen ze toch aan bij het beginpunt van de eerste serie?quote:Op zondag 5 november 2023 00:03 schreef freaky40 het volgende:
Eerste 4 afleveringen al weer opgeslurpt, kijkt lekker weg en lekker door. Dit kon nog wel eens een blijvertje zijn met meerdere seizoenen. Zit goed in elkaar, al heb ik niets met Brabant en dito volk, maar ik moest hier toch wel om glimlachen om sommige scenes.
Ferry (de film), korte tijd later Ferry (de serie), enkele jaren later Undercover seizoen 1.quote:Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb pas drie afleveringen gezien, maar op een gegeven moment komen ze toch aan bij het beginpunt van de eerste serie?
Het is ook wel een serie met een dikke knipoog geworden, terwijl dat volgens mij in eerste instantie bij Undercover niet de bedoeling was.quote:Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vond die Jurgen met die boxershort op z'n kop ook wel wat aan het overacten. Verder prima, ja. Heb nu drie afleveringen gezien.
Haha ja daar dacht ik ook aan. Toen Ferry 25K smartengeld had geregeld voor Lars en vervolgens tegen Lars zei dat ie 5K extra voor m had geregeld. Volgens mij komt dit rechtstreeks uit The Sopranos toen Tony hetzelfde geintje uithaalde bij Christopher.quote:Op zondag 5 november 2023 19:11 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ze hebben wel overduidelijk veel sopranos gekeken en notities bijgehouden
Beetje veel Breaking Bad gekeken.quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef Ponsai het volgende:
3 afleveringen vandaag achter elkaar gekeken. Prachtige serie.
Goed geacteerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:55 schreef Ponsai het volgende:
Hier is het verhaal op gebaseerd;
https://panorama.nl/artik(...)e-echte-ferry-bouman
Ja dat ook, verder:quote:Op zondag 5 november 2023 20:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha ja daar dacht ik ook aan. Toen Ferry 25K smartengeld had geregeld voor Lars en vervolgens tegen Lars zei dat ie 5K extra voor m had geregeld. Volgens mij komt dit rechtstreeks uit The Sopranos toen Tony hetzelfde geintje uithaalde bij Christopher.
Haha ja die afmatscene van die kerel op die fiets idd. Die was me ook opgevallen. De rest zijn ook mooie voorbeelden ja.quote:Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Ja dat ook, verder:
Christopher/Lars de verslaafde neef/schoonbroer die ontspoort.
Ferrys achtervolging en afmatscene van de Belg, is echt letterlijk de eerste scene in Sopranos.
Adriana en Danielle lijken best op elkaar.
Ferry die eigenlijk gewoon Tony kopieert met alles.
Danielle die een bak lasagne langsbrengt, iets wat Carmela ook vaak doet.
Ferry die zijn jeugdvriend en kappersmaat gebruikt. Tony/Artie
Ik heb het nog niet bekeken maar dit klinkt allemaal erg tenenkrommend zeg.quote:Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Ja dat ook, verder:
Christopher/Lars de verslaafde neef/schoonbroer die ontspoort.
Ferrys achtervolging en afmatscene van de Belg, is echt letterlijk de eerste scene in Sopranos.
Adriana en Danielle lijken best op elkaar.
Ferry die eigenlijk gewoon Tony kopieert met alles.
Danielle die een bak lasagne langsbrengt, iets wat Carmela ook vaak doet.
Ferry die zijn jeugdvriend en kappersmaat gebruikt. Tony/Artie
Dat gemaakte accent van hem ookquote:Op maandag 6 november 2023 14:32 schreef scrub_nurse het volgende:
Vermakelijk maar zwak, Tygo vond ik, zoals gewoonlijk, tenenkrommend slecht. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien
Een seizoen 2 kan er nog best komen, want deze serie en seizoen 1 sluiten niet één op één op elkaar aan.quote:Op maandag 6 november 2023 18:51 schreef Ama het volgende:
Nou ik heb mij best wel vermaakt met deze serie maar ik raak de draad een beetje kwijt. Er komt dus geen seizoen 2 want we zijn nu bij het begin van Undercover of?
En is Undercover eigenlijk helemaal klaar of komt daar nog een nieuw seizoen van. Tom Waes
Ferry de film speelde rond 2006. Ferry de serie een jaar of 3-4 later. Dus rond 2010.quote:Op maandag 6 november 2023 18:51 schreef Ama het volgende:
maar ik raak de draad een beetje kwijt. Er komt dus geen seizoen 2 want we zijn nu bij het begin van Undercover of?
Was even vergeten hoe laatste seizoen Undercover precies ging maar thanks snap het nu beter.quote:Op maandag 6 november 2023 19:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een seizoen 2 kan er nog best komen, want deze serie en seizoen 1 sluiten niet één op één op elkaar aan.
Idee dat Frank Lammers dit langer uit wil melken dan Tom Waes. Seizoen 3 was al vrij ongeloofwaardig. Nog een keer Peter Bogaert in een setting met drugshandel in België, dat zou zelfs voor de Smurfen al vrij ongeloofwaardig zijn.
Dan moet het al iets heel anders gaan worden. En dus zonder Ferry of met heel weinig Ferry. Einde van seizoen 3 zijn Ferry en Bob eigenlijk ook uit elkaar gegaan.
Ik ben benieuwd. Ik heb inderdaad ook het idee dat Frank nog niet klaar is om zijn personage los te laten.quote:Op maandag 6 november 2023 19:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ferry de film speelde rond 2006. Ferry de serie een jaar of 3-4 later. Dus rond 2010.
Undercover begon ergens bij 2018/19 pas. De "groei" jaren zouden nog prima 1 of meerdere seizoenen kunnen worden. In undercover was Ferry de grootste producent van Europa.
Dat karakter was in Undercover al zo ongeloofwaardig en over de top. Jammer.quote:Op maandag 6 november 2023 12:48 schreef linebear het volgende:
Heb het nieuwe seizoen na 5 minuten uitgezet. Die kickboxer die pillen kwam scoren bij Ferry, tenenkrommenend
Er komen nog wel 1 of 2 seizoenen.quote:Op maandag 6 november 2023 19:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik heb inderdaad ook het idee dat Frank nog niet klaar is om zijn personage los te laten.
Geen grote rollen, wel wat kleine scenes.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Komen er naast Ferry, Daan, John en die 2 vrienden van Lars (Dennis en ?) nog meer mensen uit Undercover voor in deze serie? Ik weet het niet meer heel goed.
Die vrienden van Lars zijn natuurlijk Richard Batsbak en Gerrie van Boven Schultenbrau jonguhquote:Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Komen er naast Ferry, Daan, John en die 2 vrienden van Lars (Dennis en ?) nog meer mensen uit Undercover voor in deze serie? Ik weet het niet meer heel goed.
Hoe dan ook mislukt want het slaat nergens op.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is
kreeg ie niet 1 miljoen? Alsnog veelquote:Op woensdag 8 november 2023 16:17 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo krijgt Ferry 3 miljoen voor een miljoen pillen die dan vervolgens een straatwaarde hebben van 5 miljoen. Dan moeten er ook nog marges naar de motorclub en de straatdealers waar zij weer aan verkopen. Lijkt me wat onrealistisch, al zit ik uiteraard niet in die wereld.
quote:Op woensdag 8 november 2023 16:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kreeg ie niet 1 miljoen? Alsnog veel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
quote:Op woensdag 8 november 2023 16:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]Das wel apart dan zover ben ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google eens op prijzen van xtc in Australië, een 2015 survey leert je dan dat ze daar onderhand 20 euro betalen voor een pil. Nu moet deze serie zich in het verleden afspelen en daar zal nog iets af gaan qua inflatie maar dat zal geen 10 euro zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:17 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo krijgt Ferry 3 miljoen voor een miljoen pillen die dan vervolgens een straatwaarde hebben van 5 miljoen. Dan moeten er ook nog marges naar de motorclub en de straatdealers waar zij weer aan verkopen. Lijkt me wat onrealistisch, al zit ik uiteraard niet in die wereld.
Nee, hij moet een Nederlander (Brabo) voorstellen maar het klinkt Limburgs. Zou bijna zeggen een slechte uitvoering van Brabants dialect met een Limburgs accentquote:Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef NoCigar het volgende:
Eerste aflevering gezien. Misschien omdat ik niks verwachtte en de tenenkrommende dingen al gelezen had, en ondanks de hoofdrol van De Klont, viel het me toch mee. Althans, ik kon het afkijken en wil wel verder kijken. Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is, ik denk misschien een accent uit Belgisch Limburg (?).
Das waar. Ik ging idd van de NL straatwaarde uit maar dat was onterecht.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:50 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Google eens op prijzen van xtc in Australië, een 2015 survey leert je dan dat ze daar onderhand 20 euro betalen voor een pil. Nu moet deze serie zich in het verleden afspelen en daar zal nog iets af gaan qua inflatie maar dat zal geen 10 euro zijn.
Die had beter net als het broertje van Danielle gewoon geen accent kunnen aannemen.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:06 schreef lily het volgende:
[..]
Hoe dan ook mislukt want het slaat nergens op.
Die kon er nog wel mee door vond ik. Althans, heb jaren in Brabant gewoond en klonk voor mij niet gek.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Die had beter net als het broertje van Danielle gewoon geen accent kunnen aannemen.
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef NoCigar het volgende:
Eerste aflevering gezien. Misschien omdat ik niks verwachtte en de tenenkrommende dingen al gelezen had, en ondanks de hoofdrol van De Klont, viel het me toch mee. Althans, ik kon het afkijken en wil wel verder kijken. Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is, ik denk misschien een accent uit Belgisch Limburg (?).
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.
Ja, Belgisch chapter. In derde deel zit Pusaka in Bilzen, maar kan zijn dat ze meerdere chapters hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia.quote:Op woensdag 8 november 2023 21:22 schreef Repentless het volgende:
Vermakelijke serie, alleen net wat teveel geforceerde probleemsituaties wat mij betreft. En het karakter Daniëlle in het eerste seizoen wordt wat ongeloofwaardig, als dit zogenaamd de voorgeschiedenis is. Enorm 'gehard' door alle drama die ze heeft meegemaakt, maar daarna is ze blijkbaar opeens weer een naïef blij ei geworden.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:55 schreef Ponsai het volgende:
Hier is het verhaal op gebaseerd;
https://panorama.nl/artik(...)e-echte-ferry-bouman
quote:“Drie maanden later, op 2 februari 2009, schoot Piet Pfaff – een familielid met wie ik al langer ruzie had - bij de McDonald’s in Best dertien keer op mij. Ik ben toen gewond geraakt door een schot in mijn arm. Dit gebeurde onder het toeziend oog van observatieteams van Nederland en België. Piet zei later dat hij uit noodweer had geschoten, maar ik had helemaal niet op hem geschoten. Piet is veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf voor deze aanslag.
In december 2016, op mijn verjaardag, is hij overleden aan botmergkanker.”
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia.
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.
Eens. Beetje als het 'alternate universe'-idee bij superhelden, denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.
Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
Het makkelijk kijken doet het hem denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 13:53 schreef Cupfighter het volgende:
Het is niet hoogstaand maar is vermakelijk kijkvoer
Ik heb me ook prima vermaaktquote:Op zondag 12 november 2023 22:11 schreef tompsv18 het volgende:
Ferry was bijzonder vermakelijk. Echt een serie die je door wilt blijven kijken. Erg sterke cast, veel actie en Ferry blijft gewoon een heel fijn karakter om een serie omheen te bouwen. Wel genoeg ongeloofwaardige scènes, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.
Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?quote:Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.
Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
Dat is wel het beste, ja. Anders wordt het allemaal wel erg ongeloofwaardig. Misschien dat ze in een seizoen 2 van Ferry (zal er ongetwijfeld wel komen) dat nog recht gaan proberen te trekken?quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
Die John speelt echt in letterlijk elke crime serie heb ik 't idee.quote:Op maandag 13 november 2023 09:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.
Zou me niet verbazen.quote:Op maandag 13 november 2023 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?
Wij weten wel anders.quote:Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
Dat is dan niet zo heel goed gelukt.quote:Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:29 schreef -Spring het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:30 schreef lily het volgende:
[..]Oh ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat bedacht ik me later ook idd.quote:
Die is gewoon van de Nederlandse politie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
Waarom pakken die in België mensen op?quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die is gewoon van de Nederlandse politie.
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waarom pakken die in België mensen op?
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.
Maar ik geef toe dat het niet logisch is, viel me tijdens het kijken ook op.
Ik heb soms het idee dat ze geforceerd wat Nederlandse tintjes aan de serie toevoegen terwijl het eigenlijk, op flink wat karakters na, gewoon een Vlaamse serie is.
Misschien is de loods met die olie in Nederland?quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.
LAAT ME DAN KLAGEN.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien is de loods met die olie in Nederland?
Weet ik veel het is maar een serie.
quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwousquote:koekwaus, koekwous
BETEKENIS & DEFINITIE
1) (1984) (oorspr. Tilburg, scheldw.) rare snuiter; sufferd; malloot; halve gare; mafkees*. Nog gangbaar in bepaalde dialecten zoals dat van Den Bosch, Helmond en Venlo.
...
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwous
Wordt dus blijkbaar ook in Venlo of Noord-Limburg gebruikt. Wist ik niet.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:24 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.
Die advocate van Ferry is ook een Nederlandse. Aannemende dat Arie Tack in Brabant is gevestigd, een Nederlandse advocate. Geen idee wat die dan in een rechtbank in Belgisch-Limburg als advocate doet.. Dat was in de tweede serie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
Zij was ook nog eens de slechtste (Wie Is De) Mol aller tijden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.quote:
Dat laatste was toch meer om te kijken of hij hem nog ergens zag?quote:Op woensdag 15 november 2023 09:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.
Ja, dat is naduiken meestal wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste was toch meer om te kijken of hij hem nog ergens zag?
In seizoen 1 van Undercover speelden ze gewoon nog een (kleine) rol. In die aflevering waar Ferry die legioensgek gebruikt om Bob te testen. Is het clubhuis van Pusaka. Dus in de undercover tijd staan ze iig nog op vriendelijke voet met elkaar. (en meer details waren toen waarschijnlijk nog niet bedacht door de schrijvers, dus of ze nog een deel distrubutie deden, wie weet ).quote:Op woensdag 15 november 2023 09:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik vermoed dat Ferry S2 over een ruzie tussen Ferry en Ricardo gaat en hoe Ferry gaat breken met Pusaka, aangezien die motorclub geen rol meer speelt in Undercover.
Ah grappig. Was dit helemaal vergeten.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
In seizoen 1 van Undercover speelden ze gewoon nog een (kleine) rol. In die aflevering waar Ferry die legioensgek gebruikt om Bob te testen. Is het clubhuis van Pusaka. Dus in de undercover tijd staan ze iig nog op vriendelijke voet met elkaar. (en meer details waren toen waarschijnlijk nog niet bedacht door de schrijvers, dus of ze nog een deel distrubutie deden, wie weet ).
[ afbeelding ]
Orlando Martina is in seizoen 3 nog zogenaamd gesignaleerd bij MC Pusaka in Bilzen...quote:Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
In seizoen 1 van Undercover speelden ze gewoon nog een (kleine) rol. In die aflevering waar Ferry die legioensgek gebruikt om Bob te testen. Is het clubhuis van Pusaka. Dus in de undercover tijd staan ze iig nog op vriendelijke voet met elkaar. (en meer details waren toen waarschijnlijk nog niet bedacht door de schrijvers, dus of ze nog een deel distrubutie deden, wie weet ).
[ afbeelding ]
Mogelijke minor spoiler in de tweede alinea van het persbericht, dus even zo:quote:Ferry fans opgelet: de drugsbaron van het zuiden, Ferry Bouman, keert terug! Netflix komt met een nieuwe Ferry film, met in de hoofdrollen Frank Lammers en Huub Smit. De film zet het verhaal voort van het derde seizoen van Undercover. De tweede Ferry film wordt geproduceerd door De Mensen, de overige castleden worden op een later moment bekendgemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Het is natuurlijk maar wat je een twist noemt maar:quote:Op donderdag 16 november 2023 23:31 schreef NoCigar het volgende:
Ik las ergens dat het einde een soort van twist bevatte, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb, dus een vraagje, wat zouden ze bedoeld kunnen hebben met die twist? De laaste scenes op die camping gebeurde toch weinig?
quote:Op donderdag 16 november 2023 18:04 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mogelijke minor spoiler in de tweede alinea van het persbericht, dus even zo:Maar Huub Smit wordt in seizoen 1 van Undercover toch doodgeschoten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Huub Smit speelt Dennis en die overleeft. Wordt afgevoerd door de politie na die drugsdeal. Remco Engels (Tim Haars) wordt doodgeschoten na dat incidentje met die Aziaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 01:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Huub Smit wordt in seizoen 1 van Undercover toch doodgeschoten?
Misschien dat Danielle opeens haar kar draait en het voor Ferry opneemt?quote:Op donderdag 16 november 2023 23:31 schreef NoCigar het volgende:
Ik las ergens dat het einde een soort van twist bevatte, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb, dus een vraagje, wat zouden ze bedoeld kunnen hebben met die twist? De laaste scenes op die camping gebeurde toch weinig?
Ja, het zal wel zoiets zijn geweest, of wat Targa schreef, ik verwachtte er denk ik te veel van. Dank.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat Danielle opeens haar kar draait en het voor Ferry opneemt?
Echt heel spannend kon het bijna ook niet worden, omdat je al weet wie er overleven en wie er niet meer terugkomen (en dus waarschijnlijk dood gaan).quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:22 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, het zal wel zoiets zijn geweest, of wat Targa schreef, ik verwachtte er denk ik te veel van. Dank.
De film Ferry begint voor het eerste seizoen van Undercover, deze serie ook en dan ook nog eens na de film. Je weet dus het einde al. Dat scheelt natuurlijk wel veel spanning.quote:Op zondag 26 november 2023 22:14 schreef W00fer het volgende:
Ferry S1 was echt slecht, net als in de Ferry film gebeurt er gewoon geen ene hol.
Undercover had zoveel plottwists en intrige. Waar is dat gebleven?
quote:Op donderdag 14 december 2023 23:06 schreef Nielsch het volgende:
Undercover S1 opnieuw gekeken maar dat steekt toch echt wel met kop en schouders boven Ferry S1 uit.
Heel veel spannenderquote:Op donderdag 14 december 2023 23:06 schreef Nielsch het volgende:
Undercover S1 opnieuw gekeken maar dat steekt toch echt wel met kop en schouders boven Ferry S1 uit.
Ja joh, kijkt sowieso lekker weg.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:55 schreef Kissingbird het volgende:
Is Ferry S1 het kijken waard als je de rest al hebt gezien? Of is het te saai?
Undercover draait niet om Ferry maar om Bob en volgens Tom Waes is dat klaar, dus daar verwacht ik niks meee vanquote:Op maandag 27 november 2023 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
De film Ferry begint voor het eerste seizoen van Undercover, deze serie ook en dan ook nog eens na de film. Je weet dus het einde al. Dat scheelt natuurlijk wel veel spanning.
Er zal vast nog wel een tweede seizoen komen van de serie. Dit gaan ze eindeloos uitmelken. En als ze het echt beu zijn, komt er misschien nog wel een derde film of nog een serie voor na de tweede serie waarin Ferry dan aan z'n einde komt.
Een tweede serie over Ferry.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Undercover draait niet om Ferry maar om Bob en volgens Tom Waes is dat klaar, dus daar verwacht ik niks meee van
Minder druk dan Roermond en dezelfde winkelsquote:Op maandag 18 december 2023 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
En dat product placement
‘MAASMECHELEN VILLAGE’ JONGENS, DAAR MOETEN WE NAARTOE!!!
Ah, ook een kenteken-opzoekerquote:Op maandag 18 december 2023 11:33 schreef de_boswachter het volgende:
De APK van de nieuwe Range Rover van Ferry is overigens al dik een jaar verlopen.
Eigenlijk standaard bij Nl series of films Klein tikje.quote:Op maandag 18 december 2023 19:26 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Ah, ook een kenteken-opzoeker
Ik dacht dat hij vlaams probeerde na te doen, een soort dat ik niet ken, maar goed. Dit moest toch niet daadwerkelijk brabants voorstellen?quote:Op maandag 18 december 2023 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Oef ben nu Ferry aan het kijken maar die rol van Tycho Gernandt, dat kan echt niet…. Hadden ze daar niet iemand voor kunnen nemen die echt Brabants lult, dit is tenenkrommend..
Leek me meer Belgisch-Limburgs, maar ook dan is het mislukt.quote:Op maandag 18 december 2023 20:02 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij vlaams probeerde na te doen, een soort dat ik niet ken, maar goed. Dit moest toch niet daadwerkelijk brabants voorstellen?
Ja hij probeert Belgisch Limburgs na te doen, maar ook dat is niet echt gelukt. Onbegrijpelijk dat ze hem voor die rol hebben gepakt en niet ‘gewoon’ een goede Belgische acteur met een boeventronie. Vond hem sowieso niet heel goed over komen als baas van de motorclub met z’n vlechtjes. Er waren acteurs in de serie die dat beter hadden gekund. Zoals die assistent van Arie.quote:Op maandag 18 december 2023 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Leek me meer Belgisch-Limburgs, maar ook dan is het mislukt.
quote:Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik ben echt bang dat ie denkt Brabants te lullen, zie mijn eerdere bericht. Heel slecht uitgevoerd, dat wel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja hij probeert Belgisch Limburgs na te doen, maar ook dat is niet echt gelukt. Onbegrijpelijk dat ze hem voor die rol hebben gepakt en niet ‘gewoon’ een goede Belgische acteur met een boeventronie. Vond hem sowieso niet heel goed over komen als baas van de motorclub met z’n vlechtjes. Er waren acteurs in de serie die dat beter hadden gekund. Zoals die assistent van Arie.
Boh dat is wel heel slecht gelukt jaquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:41 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik ben echt bang dat ie denkt Brabants te lullen, zie mijn eerdere bericht. Heel slecht uitgevoerd, dat wel.
Dozer. Die had dat beter gekund, ja. Die motorbaas was lachwekkend in alles. Zijn voorkomen en zijn accent.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja hij probeert Belgisch Limburgs na te doen, maar ook dat is niet echt gelukt. Onbegrijpelijk dat ze hem voor die rol hebben gepakt en niet ‘gewoon’ een goede Belgische acteur met een boeventronie. Vond hem sowieso niet heel goed over komen als baas van de motorclub met z’n vlechtjes. Er waren acteurs in de serie die dat beter hadden gekund. Zoals die assistent van Arie.
Dat is wel echt heel slecht dan. Lijkt voor geen meter. Leek af en toe meer alsof 'ie een Surinamer met down nadoet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:41 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik ben echt bang dat ie denkt Brabants te lullen, zie mijn eerdere bericht. Heel slecht uitgevoerd, dat wel.
In de film 'naar de klote' praatte hij Nederlands Brabants, dat klonk bij hem echt anders, ook niet perfect maar je begreep wat ie wilde. Staat op YT wel ergens.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:41 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:22 schreef NoCigar het volgende:
[..]
In de film 'naar de klote' praatte hij Nederlands Brabants, dat klonk bij hem echt anders, ook niet perfect maar je begreep wat ie wilde. Staat op YT wel ergens.
quote:Ferry heeft alles verloren en leeft nu een teruggetrokken leven ver weg van Brabant. Alles verandert wanneer Ferry's achternichtje Jezebel van Kamp hem om hulp vraagt en Ferry belast met een zwaar geweten. Ferry weet dat één geheim nooit aan het licht mag komen: zijn betrokkenheid bij de moord op Jezebel’s vader Jurgen. De inzet is hoog en de waarheid weegt zwaar op Ferry’s schouders…
Benieuwd wat ze daar dan weer van gaan maken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:51 schreef Zipportal het volgende:
Ah mooi eindelijk een datum. Die trailer hoef ik niet te zien. Hoef geen spoilers.
[..]
Danielle laat uwen pener zienquote:Op maandag 4 november 2024 15:54 schreef Zipportal het volgende:
Ferry 2 (2024) maar 94 minuten. Slappe hap.
Te lui om te casten en te vernieuwen idd.quote:Op maandag 25 november 2024 04:56 schreef roos94 het volgende:
Waarom moet NL steeds dezelfde acteurs kiezen Komtgoed en Nina
Wat een domme opmerking weer.quote:Op maandag 25 november 2024 04:56 schreef roos94 het volgende:
Waarom moet NL steeds dezelfde acteurs kiezen Komtgoed en Nina
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |