Zou me niet verbazen.quote:Op maandag 13 november 2023 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?
Wij weten wel anders.quote:Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
Dat is dan niet zo heel goed gelukt.quote:Op maandag 13 november 2023 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:29 schreef -Spring het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:30 schreef lily het volgende:
[..]Oh ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat bedacht ik me later ook idd.quote:
Die is gewoon van de Nederlandse politie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
Waarom pakken die in België mensen op?quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die is gewoon van de Nederlandse politie.
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waarom pakken die in België mensen op?
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het speelt zich af in het grensgebied. De camping is in België maar volgens mij wordt b.v. in Nederland gekookt.
Maar ik geef toe dat het niet logisch is, viel me tijdens het kijken ook op.
Ik heb soms het idee dat ze geforceerd wat Nederlandse tintjes aan de serie toevoegen terwijl het eigenlijk, op flink wat karakters na, gewoon een Vlaamse serie is.
Misschien is de loods met die olie in Nederland?quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat grensgebied snap ik, maar omdat de kapperszaak In België is.
LAAT ME DAN KLAGEN.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien is de loods met die olie in Nederland?
Weet ik veel het is maar een serie.![]()
quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwousquote:koekwaus, koekwous
BETEKENIS & DEFINITIE
1) (1984) (oorspr. Tilburg, scheldw.) rare snuiter; sufferd; malloot; halve gare; mafkees*. Nog gangbaar in bepaalde dialecten zoals dat van Den Bosch, Helmond en Venlo.
...
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.ensie.nl/betekenis/koekwaus-koekwous
Wordt dus blijkbaar ook in Venlo of Noord-Limburg gebruikt. Wist ik niet.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:24 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Niet toen ik daar zat, voor zover ik me kan herinneren. Lang geleden.
Die advocate van Ferry is ook een Nederlandse. Aannemende dat Arie Tack in Brabant is gevestigd, een Nederlandse advocate. Geen idee wat die dan in een rechtbank in Belgisch-Limburg als advocate doet.. Dat was in de tweede serie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik kijk nu naar episode zes waarin een hoognederlands sprekende en slecht acterende actrice een rechercheur speelt. In België doe dan een slecht accent, (kijk b.v naar Eindhovenaar Tycho), want dit is belachelijk.
Zij was ook nog eens de slechtste (Wie Is De) Mol aller tijden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:10 schreef NoCigar het volgende:
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.quote:
Dat laatste was toch meer om te kijken of hij hem nog ergens zag?quote:Op woensdag 15 november 2023 09:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, vechtpartij op de kade in St Malo, vervolgens pleuren ze in het water waar John probeert om Bob te wurgen. Bob trapt John hard die vervolgens in de diepte verdwijnt en verzuipt, Bob dook hem overigens nog wel een keer na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |