Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef NoCigar het volgende:
Eerste aflevering gezien. Misschien omdat ik niks verwachtte en de tenenkrommende dingen al gelezen had, en ondanks de hoofdrol van De Klont, viel het me toch mee. Althans, ik kon het afkijken en wil wel verder kijken. Ik vraag me ook af hoe het accent van Tycho bedoelt is, ik denk misschien een accent uit Belgisch Limburg (?).
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.
Ja, Belgisch chapter. In derde deel zit Pusaka in Bilzen, maar kan zijn dat ze meerdere chapters hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia.quote:Op woensdag 8 november 2023 21:22 schreef Repentless het volgende:
Vermakelijke serie, alleen net wat teveel geforceerde probleemsituaties wat mij betreft. En het karakter Daniëlle in het eerste seizoen wordt wat ongeloofwaardig, als dit zogenaamd de voorgeschiedenis is. Enorm 'gehard' door alle drama die ze heeft meegemaakt, maar daarna is ze blijkbaar opeens weer een naïef blij ei geworden.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:55 schreef Ponsai het volgende:
Hier is het verhaal op gebaseerd;
https://panorama.nl/artik(...)e-echte-ferry-bouman
quote:“Drie maanden later, op 2 februari 2009, schoot Piet Pfaff – een familielid met wie ik al langer ruzie had - bij de McDonald’s in Best dertien keer op mij. Ik ben toen gewond geraakt door een schot in mijn arm. Dit gebeurde onder het toeziend oog van observatieteams van Nederland en België. Piet zei later dat hij uit noodweer had geschoten, maar ik had helemaal niet op hem geschoten. Piet is veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf voor deze aanslag.
In december 2016, op mijn verjaardag, is hij overleden aan botmergkanker.”
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou denken dat zelfs een naïeve ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Eerst Marco die met de politie samenwerkt en dan trappen ze er later met twee nieuwe campinggasten opeens weer in. Een stewardess en dan nog iemand die in tegels doet, wat pakken door moet verpatsen en dan opeens allerlei contacten blijkt te hebben met drugskartels in Colombia.
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.
Eens. Beetje als het 'alternate universe'-idee bij superhelden, denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.
Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
Het makkelijk kijken doet het hem denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 13:53 schreef Cupfighter het volgende:
Het is niet hoogstaand maar is vermakelijk kijkvoer
Ik heb me ook prima vermaaktquote:Op zondag 12 november 2023 22:11 schreef tompsv18 het volgende:
Ferry was bijzonder vermakelijk. Echt een serie die je door wilt blijven kijken. Erg sterke cast, veel actie en Ferry blijft gewoon een heel fijn karakter om een serie omheen te bouwen. Wel genoeg ongeloofwaardige scènes, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik ben voor de lol seizoen 1 weer even gaan kijken, maar ik denk dat je 'Ferry' daar los van moet zien. Met deze voorgeschiedenis is het onmogelijk dat die karakters zo zijn.
Zouden die gevangenisscenes met Ferry en Rico Verhoeven 'later' zijn toegevoegd aan het originele script van S2 om Ferry toch in de serie te houden?quote:Op zondag 12 november 2023 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gezien de andere insteek van Undercover seizoen 2 hadden ze toen niet verwacht dat Ferry Bouman zo "groot" zou worden. Als ze het over mochten doen hadden ze waarschijnlijk seizoen 2 ook over Ferry laten gaan.
Dus dat Ferry flim/serie niet volledig netjes aansluit op Undercover is niet raar.
Dat is wel het beste, ja. Anders wordt het allemaal wel erg ongeloofwaardig. Misschien dat ze in een seizoen 2 van Ferry (zal er ongetwijfeld wel komen) dat nog recht gaan proberen te trekken?quote:Op zondag 12 november 2023 13:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 november 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Belgisch Limburg, maar lijkt echt nergens op.
Riep gister (als Ricardo) Eindhoven de gekste en gaf in een interview ook aan een Brabander te spelen. Dus zoals ik al zei, hij denkt echt dat het Brabants is.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik ben nu juist weer aan het twijfelen door het gebruik v h specifiek Noord-Brabantse woord 'koekwaus', maar ik dacht dat uit het verhaal naar voren kwam dat ze een Belgisch chapter (oid) waren, dat pleit dus weer voor mijn Belgisch-Limburgse-hypothese, die ik per slot van rekening toch opwierp door af te gaan op het daadwerkelijke accent. Misschien ooit eens aflevering twee bekijken.
Die John speelt echt in letterlijk elke crime serie heb ik 't idee.quote:Op maandag 13 november 2023 09:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alleen John is nog precies hetzelfde haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |