Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nogal een opsomming!
Bijna half miljoen in spionnennetwerk in diverse gradaties, tot op regeringsniveau!
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg land.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minister, niet ministers.
En het staat in een Duitse krant. Aan zelfkritiek ontbreekt het de Duitsers niet.
En onder de streep heeft de EU fors bijgedragen, niet alleen Duitsland. Je kan Barbertje wel willen laten gangen, maar dan hangt Nederland er toch naast.
En als je echt denkt dat Oekraïne het maar kort volhoudt, zou je die eapens in feite aan Rusland leveten.
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal nietquote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
De heilige stoel ook.. waar moet de paus nu mee bombarderen?
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg landt.
Waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt, is onze legers kapot bezuinigen, russisch gas is maar ongeveer 15% van wat we gebruiken.
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?quote:
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?
Al behandeld hé:quote:En blijft staan dat als Rusland echt binnen één dag Oekraïne had veroverd, de geleverde wapens rechtstreeks naar Poetin waren gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die gedachte niet zwaar meegewogen heeft.
Alles is niet zwart-wit.
En so what als 1 of meerdere ladingen dan per abuis in russische handen zouden vallen. Zou dat uitmaken? Nee.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan stuur je wapens, en houd je vinger aan de pols, zodat convoy kan omdraaien bij de poolse grens als regime daadwerkelijk gevallen is?
Wat je zelf zegt; stroperig & slakkerig NL zag geen probleem.
Ik denk minstens 10 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:45 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?
(ervan uitgaande dat geld/materiaal geen issue zal zijn)
Het is absoluut enorm schadelijk dat Du voor 65% afhankelijk is van Russisch gas, dit heeft echt jaren geduurd en de bouw van een enorme pijpleiding om zover te komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief? Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Dus het gaat mij wat ver om te zeggen die iedereen en z'n moeder die ooit gehandeld heeft met rusland nu schuldig is.
en dat is nog zwak uitgedrukt, dit had je 10-20 jaar geleden kunnen zien aankomen.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Zeker, Captain Hindsightquote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal niet
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.
Oeh!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
Lekker zurig,quote:Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
quote:Chinese oil and gas company cancels $500m investment in Russia
The state-run Sinopec Group realised a senior figure at Sibur was an ally of Vladimir Putin and has therefore decided to press hold on plans.
....
But the Chinese government is said to be concerned about facing sanctions itself and is encouraging companies to urr on the side of caution when dealing with Russia.
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.
Duitsland zit al aan de Max wind/zon
DEUS VULT!!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.
Daarvan zullen er zeker 100 miljoen radicale katholieke zijn.
Ander nieuws trouwens:
https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/
[..]
quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!
quote:
Wat is je vraag? Hoe we instant probleemloos van het gas af kunnen? Dat kunnen we niet denk ik. Hoezo zou je denken dat ik denk dat dat wel kan?quote:
Alternatieven anders dan wind/zon?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is je vraag? Hoe we instant probleemloos van het gas af kunnen? Dat kunnen we niet denk ik. Hoezo zou je denken dat ik denk dat dat wel kan?
Nucleair, waterkracht, geothermie... en vast nog wat dingen waar ik niet aan denk. Lijkt me meer een vraag aan Lospedrosa echter of wat is je punt?quote:
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.quote:
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.
Het helpt iig om zo agressief mogelijk op alle plekken te kijken hoe we daar verbruik kunnen vervangen of verminderen. En niet slechts in een kabbeltempo terwijl we collectief genoegzaam blijven lurken aan het goedkope Russische gas.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.
Nou dat is wel zo.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!
Verder wel eens dat het dom was en is om nucleair maar te sluiten als haastige reactie op een ramp.
Misschien moet ik vragen hoe je er bij komt dat in Duitsland geen wind- of zonne-energie meer gewonnen kan worden? Nu lijkt het net alsof ik mee ging met dat uitgangspunt.quote:
Bijna een half miljoen Mensenquote:Op maandag 28 maart 2022 10:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwen.
Omdat ze op de Max zitten, heeft te maken met basislastquote:Op maandag 28 maart 2022 12:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien moet ik vragen hoe je er bij komt dat in Duitsland geen wind- of zonne-energie meer gewonnen kan worden? Nu lijkt het net alsof ik mee ging met dat uitgangspunt.
Heb je misschien een link naar een artikel of kun je dit wat toelichten? Het hele netwerk zit op "de max"?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat ze op de Max zitten, heeft te maken met basislast
Zie edit.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je misschien een link naar een artikel of kun je dit wat toelichten? Het hele netwerk zit op "de max"?
Groot gelijk, isoleren bij de particulieren en vooral ook eens de industriële sector doorlichten. Zag een tijdje terug iets over opslagtanks bij een of andere terminal met product dat warm gehouden moet worden. Die tanks waren ongeisoleerd.. oorspronkelijk trouwens wel, maar verwijderd door issues met corrosie en inspectie. Staan ze dus gewoon een aantal megawatt te verbruiken. Met moderne isolatie materialen en coatings, bijv foamglas kun je zo’n tank prima isoleren zonder al te veel corrosie problemen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt iig om zo agressief mogelijk op alle plekken te kijken hoe we daar verbruik kunnen vervangen of verminderen. En niet slechts in een kabbeltempo terwijl we collectief genoegzaam blijven lurken aan het goedkope Russische gas.
Daar hadden we al veel eerder en veel meer op moeten inzetten.
Thanks. Vanavond eens verder naar kijken als ik de tijd kan vinden. Zo gauw scannend lijkt het er op dat de paper die aangehaald wordt op die site niet echt matcht met de claim dat zon of wind erbij bouwen voor Duitsland nu al zinloos zou zijn, maar zoals gezegd heb ik nog niet echt kunnen lezen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie edit.
En zoek op wiebelstroom.
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.quote:
Als je wil drill downen zijn er screenshots te vinden van de persoon in kwestie haar social media account.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.
Ja een verwijzing naar Reddit waar echt 100 reacties zijn die alles veroordelen maar echt niemand vraagt een bron.
Wat is dat dan voor afvoerputje van het internet?
Ik zie je nooit om bronnen vragen of de bron vermelden bij beweringen die jij doet. Bijzonder dat juist jij nu om een bron vraagtquote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.
Ja een verwijzing naar Reddit waar echt 100 reacties zijn die alles veroordelen maar echt niemand vraagt een bron.
Wat is dat dan voor afvoerputje van het internet?
Ik zat er niet ver naast met mijn schatting.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk minstens 10 jaar.
Als ik naar Azerbeidzjan kijk.
Ze hebben 7 gebieden met daarin 500 dorpen en steden heroverd. Alles was met de grond gelijk gemaakt. In totaal 150.000 woningen.
Na 2 jaar wederopbouw zijn ze nu nog steeds bezig met het aanleggen van infrastructuur en het ontmijnen. Er liggen een miljoen mijnen en het ontmijnen gaat in totaal 5 jaar duren. Tot nu toe zijn er hooguit 2000 woninen gebouwd. Azerbeidzjan raamt de kosten op 50 miljard
Bij Mariopol hebben Russen nu ook heel veel mijnen gelegd met speciaal daarvoor gebouwde machines. En er liggen nog een hoop onontplofte bommen en raketten. Het ontmijnen en de infrastructuur herstellen kan nog vele jaren duren.
Alleen in Mariopol is de bevolking al 500.000. Dus daar waren ook ongeveer 150.000 woningen. De schade zal ook 50 miljard zijn. En dat is alleen in Mariopol. De totale schade is misschien 300 miljard euro. Al het Russische geld waar beslag op is gelegd moet naar Oekraïne.
We hebben juist wat meer haviken nodig, en minder duiven.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:19 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/FordFischer/status/1508229182169493505
Bill Kristol bij een demonstratie waarin men oproept tot een no-fly zone. Neoconservatief Bill heeft er weer zin in !
Ik mag toch hopen dat de invloed van dit soort pathologische stokers flink is verminderd na 2003.
Nee, we hebben rationele denkers nodig.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben juist wat meer haviken nodig, en minder duiven.
Rationeel is een schaamlap voor de duiven.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, we hebben rationele denkers nodig.
Is toch niet gek een bron te vragen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je wil drill downen zijn er screenshots te vinden van de persoon in kwestie haar social media account.
Wat jij er vanaf dat punt van denkt, is aan jou & aan niemand anders.
https://twitter.com/FordFischer/status/1508225891918352391quote:Op maandag 28 maart 2022 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rationeel is een schaamlap voor de duiven.
Niet geklikt.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://twitter.com/FordFischer/status/1508225891918352391
Dit werd afgespeeld op de demonstratie. Klinkt allemaal heel stabiel en rationeel.
De laatste weken is dit gebruikelijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Komt dit vaker voor of is dit iets bijzonders?
Weten we zeker dat dat dit niet gewoon een tractor is die in de fik staat?quote:
Dat zijn kerncentrales ook niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?quote:
Kijk maar Frankrijk, al jaren grotendeels op kern en lachen zich nu de ballen uit de broekquote:Op maandag 28 maart 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Kerncentrales zijn niet afhankelijk van gebergte hebben zodat je stuwmeren hebt, voor waterkracht, en ook niet afhankelijk van dat warme aardlagen relatief aan het oppervlak liggen, voor geothermie.
Kan zo 1-2-3 geen enkel west-europees land bedenken wat "geologisch" ongeschikt is voor kerncentrales. Vrijwel alle west-europese landen hebben ze immers al.
Zelfs Japan in een actieve seismische zone kan ze goed en vrij veilig toepassen. Het probleem met bijv kolen en gas centrales is dat de sterfgevallen door luchtvervuiling nooit toegewezen worden aan de elektriciteitscentrales.quote:
De man schrijft "In contrast to Boris Johnson, whose leadership in standing up to Putin’s Russia has been outstanding". Lol.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:
Ik was oud genoeg om me te herinneren dat Biden zei dat Poetin niet aan kon blijven en dat conservatieven daar boos over waren.
[ twitter ]
Wat vinden jullie? Moet Biden WO3 starten zoals deze conservatieven lijken te willen?
Mr Johnson stelt zich idd zeer verdienstelijk op, mbt het naar de middeleeuw boycotten van rusland.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De man schrijft "In contrast to Boris Johnson, whose leadership in standing up to Putin’s Russia has been outstanding". Lol.
Maar goed, het is de Heritage Foundation. nuff said.
quote:Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
https://www.lecanardrépublicain.net/spip.php?article1010
Same old shit he dit.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
https://www.lecanardrépublicain.net/spip.php?article1010
Het is inderdaad een puntje van kritiek op Johnson dat hij een stuntelende stoethaspel is.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mr Johnson stelt zich idd zeer verdienstelijk op, mbt het naar de middeleeuw boycotten van rusland.
Maar ik snap dat de meesten moeite hebben om voorbij zijn andere gestuntel te kijken.
5 vliegtuigen die allemaal hetzelfde doenquote:Op maandag 28 maart 2022 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Zeker. En dat opmerken is allicht fijn, kun je je onderbuik weer ongegeneerd leeg laten lopen. Maar inzake de 2022 Oekraïens Russische oorlog is het amper relevant. En inzake dat, heeft het kremlin hem zelfs vijand numero uno verklaart, zo goed is die bezig, ken je nagaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is inderdaad een puntje van kritiek op Johnson dat hij een stuntelende stoethaspel is.
The Only Winning Move Is Not To Play.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:
Wat vinden jullie? Moet Biden WO3 starten zoals deze conservatieven lijken te willen?
Zou hij niet tot vijand #1 zijn verklaard omdat hij ineens van kant is gewisseld? Toen Saddam Hoessein en Noriega zich tegen de VS keerden kwamen ze ook in de shit. Ik kan me voorstellen dat de Russen het ook niet pikken als een asset draait.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. En dat opmerken is allicht fijn, kun je je onderbuik weer ongegeneerd leeg laten lopen. Maar inzake de 2022 Oekraïens Russische oorlog is het amper relevant. En inzake dat, heeft het kremlin hem zelfs vijand numero uno verklaart, zo goed is die bezig, ken je nagaan.
Goed bezig, Boris
De EU deed meer, en sneller. Maar blijkbaar heeft de auteur de kritiek in de Britse pers gemist.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mr Johnson stelt zich idd zeer verdienstelijk op, mbt het naar de middeleeuw boycotten van rusland.
Maar ik snap dat de meesten moeite hebben om voorbij zijn andere gestuntel te kijken.
Complete isolatie, ze gaan een beetje de Noord Korea kant op zo?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Helaasch we mogen niet meer rusland inreizen. Ook Nederlanders niet meer welkom
[ twitter ]
Nee Zelensky geeft de Azov commandant een ere medaille voor moed voor zijn strijd in Mariopol. De man is inmiddels (vermoedelijk?) overleden. Zeer recente gebeurtenissen toch?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Same old shit he dit.
Kwam dit artikel uit 2020 soms langs in de FvD appgroep ofzo?
Had daar toevallig toch al geen plannen voor.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Wel vaker de laatste weken. Is wel grappig om te zien, drones die >24u rondjes aan het vliegen zijn, de vele tankers die rondvliegen, altijd wel een awac in de lucht, de shitload aan transportvliegtuigen die af en aanvliegen. Zelfs nog een refuel van een F35 gezienquote:Op maandag 28 maart 2022 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel erg knullig idd, moest de tweet zelf opzoeken om het te begrijpen. Hij retweet dus iets van RT, blijkbaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:12 schreef crystal_meth het volgende:
Niet erg duidelijke mededeling van twitter:
[ afbeelding ]
Ik dacht even dat McFaul de ban van RT in die landen Orwelliaaans noemde..
Nou, de burgers waren al weinig waard nu nog minder.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:58 schreef Perrin het volgende:
Veel vacatures, weinig geschikte kandidaten blijkbaar.
[ twitter ]
(van de nationale garde, zo te lezen.. dat zijn lui die bekwaam zijn in burgers onderdrukken)
Zit Baudetev ook in die lijst?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle gegevens van de 620 FSB spionnen in het Westen:
https://www.reddit.com/r/(...)dump_that_will_blow/
Anonymous Starts 'Huge' Data Dump That Will 'Blow Russia Away,' Leaks Rostproekt Emails
====================
Lijst:
https://gur.gov.ua/conten(...)rrytoryy-evropy.html
Hebben ze überhaupt wel een keus als het ze niet meer lukt om genoeg vervangend (pantser-)materiaal te produceren?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:20 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat het favoriete wapen van rebellen wereldwijd gebruiken.
[ twitter ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Toyota-oorlogquote:Op maandag 28 maart 2022 15:20 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat het favoriete wapen van rebellen wereldwijd gebruiken.
[ twitter ]
Ramzan Kadyrov is nu een driesterren generaal geworden ?????quote:Op maandag 28 maart 2022 14:58 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
(van de nationale garde, zo te lezen.. dat zijn lui die bekwaam zijn in burgers onderdrukken)
Dat is serieus een hele goede vraag.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze überhaupt wel een keus als het ze niet meer lukt om genoeg vervangend (pantser-)materiaal te produceren?
Een opstapje naar een doodskist laten we hopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ramzan Kadyrov is nu een driesterren generaal geworden ?????
Daar gaan de vakantieplannen van de gemiddelde Micronesiërquote:Op maandag 28 maart 2022 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
De tankfabriek was iig al tot stilstand gekomen de afgelopen weken.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is serieus een hele goede vraag.
En niemand gaat zijn dure Javelin verspillen aan een Toyota.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De tankfabriek was iig al tot stilstand gekomen de afgelopen weken.
Waarom niet? Het is niet alsof Oekraine ervoor betaaldquote:Op maandag 28 maart 2022 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En niemand gaat zijn dure Javelin verspillen aan een Toyota.
Poehh gaat die toch ff van 300 naar 400 euro per maand inkomen.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:58 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Die kun je met normale kogels ook doorzeven.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of als je goed kunt gooien een granaat of molotov.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die kun je met normale kogels ook doorzeven.
Kadyrov hosselt genoegquote:Op maandag 28 maart 2022 15:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Poehh gaat die toch ff van 300 naar 400 euro per maand inkomen.
De leasebak zal wel zonder tankpas zijn.
Shit, ik hoop dat ik me 3 weken all inclusive in het Siberische goelag nog om kan boeken.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Je mag vast langer blijven voor een gereduceerde prijs nuquote:Op maandag 28 maart 2022 16:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Shit, ik hoop dat ik me 3 weken all inclusive in het Siberische goelag nog om kan boeken.
Waarom niet of je nou een tank of jeep kapot schiet dat maakt niet zo bijster veel uit.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals opgemerkt, met elk type geweer doorzeef je een auto prima. Zonde van je geavanceerdere spul.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom niet of je nou een tank of jeep kapot schiet dat maakt niet zo bijster veel uit.
Oekraïne dit, Oekraïne dat - Rusland is de agressor die een soeverein land is binnengevallen, niet Oekraïne. Poetin is degene die oorlogsmisdaden begaat, niet Zelensky. En daar hebben we het dan ook over: het voorname onderwerp dat er filmpjes zijn geplaatst op social media, waarop duidelijk is te zien dat er Russische soldaten diens krijgsgevangenen mutileren. Waarom je Oekraïne als voorbeeld gebruikt is mij een raadsel.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bij die eerste kan de context ook wel een rol spelen. Ik wil oorlogsmisdaden absoluut niet goedpraten, maar als de gemiddelde mens in de positie van Oekraïens militair in Marioepol een Rus krijgsgevangen zou nemen denk ik niet dat die Rus er ongeschonden uit zou komen:
- de Oekraïeners zitten in een omsingelde stad en zijn dagelijks getuige van een bloedbad
- Oekraïeners hebben alle mankracht nodig om de stad te verdedigen, die hebben geen tijd om krijgsgevangenen te bewaken, laat staan te voeden.
- Zodra de Russen 'klaar' zijn in Marioepol zouden krijgsgevangen Russen weer gewoon de wapens op kunnen nemen. Daarnaast kunnen de Oekraïeners ook hun borst natmaken, want Russen trekken zich sowieso niks aan van het internationale recht.
Het lijkt me in een dergelijk scenario dus het verstandigste om op z'n minst ervoor te zorgen dat een krijgsgevangene niet opnieuw kan vechten. Afhankelijk van hoe hopeloos de situatie daar is zou je je zelfs kunnen afvragen of mensen zich niet tot kannibalisme gaan wenden. Allemaal volstrekt absurd en onwenselijk, maar tijdens oorlogen gebeuren nou eenmaal vreselijke dingen. Dat neemt overigens niet weg dat dergelijke misdaden hard bestraft dienen te worden, egaal welke zijde in het conflict het betreft.
Doe dit nou niet......quote:Op maandag 28 maart 2022 16:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Oekraïne dit, Oekraïne dat - Rusland is de agressor die een soeverein land is binnengevallen, niet Oekraïne. Poetin is degene die oorlogsmisdaden begaat, niet Zelensky. En daar hebben we het dan ook over: het voorname onderwerp dat er filmpjes zijn geplaatst op social media, waarop duidelijk is te zien dat er Russische soldaten diens krijgsgevangenen mutileren. Waarom je Oekraïne als voorbeeld gebruikt is mij een raadsel.
Dat je begint met de stelling dat je oorlogsmisdaden niet goed wil praten en eindigt met de conclusie dat het "het verstandigste" is om krijgsgevangenen niet opnieuw te laten vechten (waarmee je impliceert hen door diens knieschijven te laten schieten) zegt ook alles over jouw hele betoog; die laatste zin doet daar geen afbreuk aan.
Waar heb je het over?quote:
Oorlogsmisdaad mag niet aan inflatie onderhevig zijn. Je moet zulke zaken kunnen bewijzen.quote:
Ja maar met een raket ben je in een keer klaar. Bovendien hebben ze er meer dan genoeg van dus waarom zou je het risico lopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals opgemerkt, met elk type geweer doorzeef je een auto prima. Zonde van je geavanceerdere spul.
Joe Biden, president van Amerika, is dus een leugenaar? Hij heeft Putin al een war criminal genoemd, het lijkt me toch dat hij dat niet doet zonder bewijs.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaad mag niet aan inflatie onderhevig zijn. Je moet zulke zaken kunnen bewijzen.
Je stelling is dat niet. Bovendien vrij discutabel. Gezien er filmpjes zijn opgedoken waarin Oekraïners Russische krijgsgevangenen in de benen schieten.
O, zullen we je anders even droppen in Mariupol, verkleed als Oekraïens burger?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaad mag niet aan inflatie onderhevig zijn. Je moet zulke zaken kunnen bewijzen.
Je stelling is dat niet. Bovendien vrij discutabel. Gezien er filmpjes zijn opgedoken waarin Oekraïners Russische krijgsgevangenen in de benen schieten.
Leugenaar is wat zwaar. Gewoon een politicus die ook fouten maakt. Hij bedoelde vast 'oorlogsmisdadiger' in morele zin. Voor een willekeurig volledig normaal gebruik van een begrip bij het zien van gruwelheden, een politicus, president zou beter moeten weten.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Joe Biden, president van Amerika, is dus een leugenaar? Hij heeft Putin al een war criminal genoemd, het lijkt me toch dat hij dat niet doet zonder bewijs.
Als mijn kind wordt doodgereden, vind ik waarschijnlijk de dader ook een moordenaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:58 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
O, zullen we je anders even droppen in Mariupol, verkleed als Oekraïens burger?
Ben dan benieuwd met welke mening je terug zal komen.
Niet per definitie , nee.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:00 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Zomaar een land binnenvallen en bombaderen zonder aanleiding is geen oorlogsmisdaad?
#oprechtevraag
Dus acht Biden het bewezenquote:Op maandag 28 maart 2022 16:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leugenaar is wat zwaar. Gewoon een politicus die ook fouten maakt. Hij bedoelde vast 'oorlogsmisdadiger' in morele zin. Voor een willekeurig volledig normaal gebruik van een begrip bij het zien van gruwelheden, een politicus, president zou beter moeten weten.
Iemand is juridisch geen oorlogsmisdadiger, zolang er geen oorlogsmisdaden zijn bewezen.
Dat van die soldaten die in de benen worden geschoten is ook nog niet bewezen als Ukraïeners vs Russen. Daarover lopen ook nog genoeg discussies.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar juist daarom kun je niet weten wie er wel of geen oorlogsmisdaden hebben/zijn begaan. Of die überhaupt plaats hebben gevonden...quote:Op maandag 28 maart 2022 17:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die soldaten die in de benen worden geschoten is ook nog niet bewezen als Ukraïeners vs Russen. Daarover lopen ook nog genoeg discussies.
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar juist daarom kun je niet weten wie er wel of geen oorlogsmisdaden hebben/zijn begaan. Of die überhaupt plaats hebben gevonden...
Niet als het een vredesmissie isquote:Op maandag 28 maart 2022 17:00 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Zomaar een land binnenvallen en bombaderen zonder aanleiding is geen oorlogsmisdaad?
#oprechtevraag
Kijk eens naar wat er in Oekraïne gebeurt. Begaat Rusland met zijn invasie en het bombarderen van steden geen oorlogsmisdaden?quote:
The usa en Rusland zoeken elkaar de hele tijd al op, ik denk dat de grootste schuld daarvan echt bij Rusland zit.quote:
In juridische of morele zin?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat er in Oekraïne gebeurt. Begaat Rusland met zijn invasie en het bombarderen van steden geen oorlogsmisdaden?
Wel volgens de United Nationsquote:Op maandag 28 maart 2022 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat er in Oekraïne gebeurt. Begaat Rusland met zijn invasie en het bombarderen van steden geen oorlogsmisdaden?
Dat is een andere kwestie. Rusland is uiteraard de agressor in deze.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:05 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
The usa en Rusland zoeken elkaar de hele tijd al op, ik denk dat de grootste schuld daarvan echt bij Rusland zit.
Onwaarheden? Er zijn beelden van Russische oorlogsmisdaden opgenomen, de Amerikaanse president heeft Poetin al veroordeeld als oorlogsmisdadiger en er zijn flink wat burgerdoelen geraakt, zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis met een kraamafdeling.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Begin nou niet alweer onwaarheden te verspreiden heeft geen zin.
En dat allemaal met gesloten portemonnee, we moeten de Russen dankbaar zijn, denk eraan als je vanavond weer lekker warm doucht met Gazprom gas.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet als het om een speciale militaire operatie gaat om te denazificeren.
Heb jij een glazenbol waar je de oorlogsmisdaden in zag?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Onwaarheden? Er zijn beelden van Russische oorlogsmisdaden opgenomen, de Amerikaanse president heeft Poetin al veroordeeld als oorlogsmisdadiger en er zijn flink wat burgerdoelen geraakt, zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis met een kraamafdeling.
Volgens mij moeten de Russen eerst jouw woonwijk bombarderen, alvorens je overtuigd bent van zijn oorlogsmisdaden. Jeetjemina zeg.
Je bent veel te emotioneel terwijl je het gewoon objectief moet bekijken. Het is oorlog en dat is echt mega kut maar niet alles is een oorlogsmisdaad of kun je zo benoemen.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Onwaarheden? Er zijn beelden van Russische oorlogsmisdaden opgenomen, de Amerikaanse president heeft Poetin al veroordeeld als oorlogsmisdadiger en er zijn flink wat burgerdoelen geraakt, zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis met een kraamafdeling.
Volgens mij moeten de Russen eerst jouw woonwijk bombarderen, alvorens je overtuigd bent van zijn oorlogsmisdaden. Jeetjemina zeg.
Het is een vermoeiend spelletje.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij een glazenbol waar je de oorlogsmisdaden in zag?
Dat zijn voorbeelden van oorlogsmisdaden inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een vermoeiend spelletje.
Ik gaf gister ook al als voorbeeld, dat oudere echtpaar die gewoon in hun auto opgeblazen werden door een russische tank. Het meermaals ontvoeren van burgemeesters.
En dan kan je wel blijven jengelen dat er wellicht soldaten in die auto zaten, of dat de ontvoeringen in scene waren gezet, maar gezien het totale volume valt dat gewoon niet vol te houden.
Beetje vergezocht, natuurlijk heeft die jongen al eerder asfalt en straatverlichting gezien. Alleen kennelijk niet in dorpjes. Zo gek is dat niet, ik ken heel wat Franse dorpen zonder straatlantaarns en ook een aantal met voornamelijk zandwegen. En dat zal in andere landen van Europa, afgezien van Nederland, in afgelegen dorpen toch wel hetzelfde zijn?quote:
Niemand zal ontkennen dat dit walgelijk is.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een vermoeiend spelletje.
Ik gaf gister ook al als voorbeeld, dat oudere echtpaar die gewoon in hun auto opgeblazen werden door een russische tank. Het meermaals ontvoeren van burgemeesters.
En dan kan je wel blijven jengelen dat er wellicht soldaten in die auto zaten, of dat de ontvoeringen in scene waren gezet, maar gezien het totale volume valt dat gewoon niet vol te houden.
Hoe weet je dit zo zeker? Was je erbij?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:13 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MuhammadEhsani8/status/1508087539642482693
Oekraïense soldaten bellen vrouw van Russische soldaat. Vertellen haar in jolige stemming dat haar man is afgemaakt.
En dat zonder een "glazen bol", ken je nagaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zijn voorbeelden van oorlogsmisdaden inderdaad.
Onverstandig om te gaan lachen. Doorgeven wat er met haar man is gebeurd is wel netjes. Poetin probeert dat soort zaken tenslotte in de doofpot te stoppen.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:13 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MuhammadEhsani8/status/1508087539642482693
Oekraïense soldaten bellen vrouw van Russische soldaat. Vertellen haar in jolige stemming dat haar man is afgemaakt.
Je zet een weduwe in de zeik daar is niets netjes aan.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onverstandig om te gaan lachen. Doorgeven wat er met haar man is gebeurd is wel netjes. Poetin probeert dat soort zaken tenslotte in de doofpot te stoppen.
Het is geen 'doorgeven'. Het is: 'hahaha je man is dood. Lekker voor je! '.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onverstandig om te gaan lachen. Doorgeven wat er met haar man is gebeurd is wel netjes. Poetin probeert dat soort zaken tenslotte in de doofpot te stoppen.
Tja, oorlog. Dan krijg je dat. Het is bijna voetbal.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen 'doorgeven'. Het is: 'hahaha je man is dood. Lekker voor je! '.
Ja, het blijft tragisch hé, als ineens blijkt dat Oekraïners niet 'lief' zijn tegen russen.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen 'doorgeven'. Het is: 'hahaha je man is dood. Lekker voor je! '.
Voetbal is oorlog.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, oorlog. Dan krijg je dat. Het is bijna voetbal.
Klopt. Ten tijde van oorlog ziet tuig hun kans schoon.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Drama, drama, mijn parelketting gaat niet nog zo'n tweet overleven, hoor.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het blijft tragisch hé, als ineens blijkt dat Oekraïners niet 'lief' zijn tegen russen.
Ervanuit gaande dat het überhaupt waar is, natuurlijk.
Voetbal is de voortzetting van oorlog met andere middelen.quote:
Absoluut. En de volgende zoon of neef zal wel alvast op de vleesverwerkingslijst van het Kremlin staan.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oorlog is tragisch, inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het blijft tragisch hé, als ineens blijkt dat Oekraïners niet 'lief' zijn tegen russen.
Ervanuit gaande dat het überhaupt waar is, natuurlijk.
Yep:quote:
De harde kern van Dynamo Kiev is gaan vechten, de meesten in het Azov bataljon, dus die stelling is niet zo gek.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uh, waarom probeerde ze Roman Abramovich. te vergiftigen??quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Holy shit echt niets is te laag voor de Russen.
Wat heeft Abramovich te zoeken bij deze onderhandelingen, eigenlijk? Dat snap ik niet zo goed, dit is toch een onderhandeling tussen de regeringen van Rusland en Oekraine?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Dat is dus chemische oorlogsvoering.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Benieuwd wat nou precies het doel geweest is hiervan. Als waarschuwing? Te weinig gebruikt? Vragen vragen.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Waarom komt dit pas weken later naar buiten en waarom deden de Oekraïners dit?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Die ultra-proleet met z'n boot die meer kost dan het BNP van een arm land.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Misschien nam ie een slok van de verkeerde thee. Dat is waarom chemische wapens een oorlogsmisdaad zijn, omdat ze indiscriminerend en zonder goede controle mensen doden.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh, waarom probeerde ze Roman Abramovich. te vergiftigen??
Lijkt me sterk dat ze iets gegeten of gedronken hebben wat is geserveerd of aangeboden, zo dom zullen ze niet zijn. Misschien een chemisch goedje in het herentoilet?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Kan. Of hij wilde Putin verraden daar aan de onderhandelingstafel.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien nam ie een slok van de verkeerde thee. Dat is waarom chemische wapens een oorlogsmisdaad zijn, omdat ze indiscriminerend en zonder goede controle mensen doden.
Tja, niet netjes, maar valt in het niet bij de daadwerkelijke oorlogsmisdaden. Aan beide zijden van de medaille.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Ten tijde van oorlog ziet tuig hun kans schoon.
Hij schijnt een tijdje terug naar voren te zijn geschoven door Poetin. En inmiddels al weer aan de kant geschoven.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft Abramovich te zoeken bij deze onderhandelingen, eigenlijk? Dat snap ik niet zo goed, dit is toch een onderhandeling tussen de regeringen van Rusland en Oekraine?
Informeel tussenpersoon met contacten aan beide zijde?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft Abramovich te zoeken bij deze onderhandelingen, eigenlijk? Dat snap ik niet zo goed, dit is toch een onderhandeling tussen de regeringen van Rusland en Oekraine?
Of in dezelfde kamer:quote:Op maandag 28 maart 2022 17:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien nam ie een slok van de verkeerde thee. Dat is waarom chemische wapens een oorlogsmisdaad zijn, omdat ze indiscriminerend en zonder goede controle mensen doden.
Navalny kwam tenminste nog in het ziekenhuis terecht, het echt dodelijke gif is zeker ook in de corrupte keten onder Poetin vervangen door paracetamol. Broddelwerk dit.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Gelukkig kijken granaatsplinters wel eerst naar wie ze wel en niet mogen rakenquote:Op maandag 28 maart 2022 17:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso raar altijd. Waarom zou je iemand willen vergiftigen, als dit niet vrijwel zeker de dood als gevolg heeft? intimidatie?quote:
Het is ook helemaal niet zeker dat dat Oekraïners waren. Of Russische krijgsgevangenen. Dat kan je uit zo´n filmpje ook helemaal niet opmaken, zeker niet omdat het door een propaganda-twitteraar getweet werd Althans degene die ik voorbij zag komen, was een RT persoon die over nazi's dit, nazi's dat tweetquote:Op maandag 28 maart 2022 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In Hongarije heb je ook veel dorpjes met onverharde wegen en vrijwel geen straatverlichting. En ik ken verhalen over Russische soldaten in WO II die voor het eerst een toiletpot zagen.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Beetje vergezocht, natuurlijk heeft die jongen al eerder asfalt en straatverlichting gezien. Alleen kennelijk niet in dorpjes. Zo gek is dat niet, ik ken heel wat Franse dorpen zonder straatlantaarns en ook een aantal met voornamelijk zandwegen. En dat zal in andere landen van Europa, afgezien van Nederland, in afgelegen dorpen toch wel hetzelfde zijn?
Of prutswerk.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso raar altijd. Waarom zou je iemand willen vergiftigen, als dit niet vrijwel zeker de dood als gevolg heeft? intimidatie?
Dat heeft toch geen plaats in officieele onderhandelingen tussen 2 landen....ik mis volgens mij iets in dit verhaal.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Informeel tussenpersoon met contacten aan beide zijde?
Mwau. Intimidatie kan ook het doel zijn. Het is voor het slachtoffer lastig te bewijzen, maar het slachtoffer weet wie er verantwoordelijk is voor de huid, oog irritaties.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Navalny kwam tenminste nog in het ziekenhuis terecht, het echt dodelijke gif is zeker ook in de corrupte keten onder Poetin vervangen door paracetamol. Broddelwerk dit.
Klote lui, geen goede ervaring meequote:Op maandag 28 maart 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De harde kern van Dynamo Kiev is gaan vechten, de meesten in het Azov bataljon, dus die stelling is niet zo gek.
Tenzij het allemaal slechts intimidatie als doel heeft?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent de A-234 situatie in het VK vergeten? Dat was knap amateuristisch allemaal.
Je hebt allerlei variabelen natuurlijk als je iemand wil vergiftigen. In dit soort settings wil je het onopvallend doen dus ben je aangewezen op het verspreiden van het spul via aanraking, via de lucht of door orale inname. En de symptomen moeten niet onmiddellijk zijn, dat valt teveel op. Dan wordt doseren al best lastig lijkt me. Dan krijg je nog gedrag van mensen, ze moeten natuurlijk wel lang genoeg of vaak genoeg het besmette oppervlak aanraken, niet toevallig een dikke eeltlaag op de handen hebben, het spul niet meteen toevallig afwassen etc etc etc.quote:
Er gebeurt natuurlijk veel op de achtergrond, het is niet alleen dat uurtje waar ze tegenover elkaar aan de tafel zitten.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen plaats in officieele onderhandelingen tussen 2 landen....ik mis volgens mij iets in dit verhaal.
quote:Op maandag 28 maart 2022 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt allerlei variabelen natuurlijk als je iemand wil vergiftigen. In dit soort settings wil je het onopvallend doen dus ben je aangewezen op het verspreiden van het spul via aanraking, via de lucht of door orale inname. En de symptomen moeten niet onmiddellijk zijn, dat valt teveel op. Dan wordt doseren al best lastig lijkt me. Dan krijg je nog gedrag van mensen, ze moeten natuurlijk wel lang genoeg of vaak genoeg het besmette oppervlak aanraken, niet toevallig een dikke eeltlaag op de handen hebben, het spul niet meteen toevallig afwassen etc etc etc.
Maar zijn wij niet geneigd om er grootste plannen achter te zien, terwijl het ook gewoon ordinaire pesterijen kunnen zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt allerlei variabelen natuurlijk als je iemand wil vergiftigen. In dit soort settings wil je het onopvallend doen dus ben je aangewezen op het verspreiden van het spul via aanraking, via de lucht of door orale inname. En de symptomen moeten niet onmiddellijk zijn, dat valt teveel op. Dan wordt doseren al best lastig lijkt me. Dan krijg je nog gedrag van mensen, ze moeten natuurlijk wel lang genoeg of vaak genoeg het besmette oppervlak aanraken, niet toevallig een dikke eeltlaag op de handen hebben, het spul niet meteen toevallig afwassen etc etc etc.
Oekraïne gaat onderzoek doen naar oorlogsmisdaden , hoogstwaarschijnlijk gepleegd door Oekraïners.quote:Ostukraine.
Am Sonntag wurde beim Messenger-Dienst Telegram ein etwa fünfminütiges Video veröffentlicht, das mögliche Kriegsverbrechen ukrainischer Soldaten und freiwilliger Kämpfer an russischen Kriegsgefangenen zeigen soll.
► Auf dem Video zu sehen: Etwa 20 mutmaßliche Ukrainer, die ungefähr zehn mutmaßliche Putin-Soldaten misshandeln, verhören und – besonders schlimm – anschießen, nachdem diese sich bereits ergeben haben und gefesselt sind. Die Aufnahmen zeigen jeweils einen gezielten Schuss auf die Beine von drei russischen Gefangenen.
Etwa sieben weitere Russen liegen mit Schussverletzungen an den Beinen am Boden.
In den sozialen Medien schlug das Video hohe Wellen. Auch darum äußerte sich nur Stunden später ein Berater des ukrainischen Präsidenten Wolodymyr Selenskyj (44) zu den Horror-Aufnahmen, verurteilte sie und versprach eine Untersuchung des Militärs.
Oleksiy Arestovych erklärt im Interview mit dem russischen Aktivisten Mark Feygin, das Video zeige „ein absolut inakzeptables Verhalten. Das ist ein Kriegsverbrechen“. Arestovych betonte, „es wird eine Untersuchung geben“ und die Verantwortlichen würden „hart“ bestraft. Das Versprechen und sicher auch der Appell des ukrainischen Regierungsberaters an die eigenen Truppen: „Wir misshandeln keine Kriegsgefangenen, wir sind eine europäische Armee.“
Alleen moet Uranium ook ergens vandaan komen. En de grootste producent is Kazachstan dat economisch nogal met Rusland verankerd is.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk maar Frankrijk, al jaren grotendeels op kern en lachen zich nu de ballen uit de broek
Kan prima. Maar dan loop je weer het risico dat je met je pesterijen alsnog iemand om zeep helpt, omdat die net wél aan zijn vingers gaat zitten likken.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar zijn wij niet geneigd om er grootste plannen achter te zien, terwijl het ook gewoon ordinaire pesterijen kunnen zijn?
Ja, zeker weten doe je het toch nooit. Maar gezien de relatief lichte verschijnselen die de slachtoffers hadden, komt het op mij echt over als: 'die lui gaan we even flink treiteren'.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan prima. Maar dan loop je weer het risico dat je met je pesterijen alsnog iemand om zeep helpt, omdat die net wél aan zijn vingers gaat zitten likken.
Als het echt waar is vind ik zelf dat het alle tekenen van prutswerk heeft, de motieven en het doel wat ze willen bereiken, geen idee. Als de Russen tot nu toe iets hebben bewezen is dat ze ontzettend goed zijn in prutswerk en dat ze er ook geen probleem mee hebben om de doelpalen te verzetten of überhaupt rationeel te handelen.
quote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Of het zijn hardliners die door willen gaan met het van de aardbodem vegen van Oekraine.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, zeker weten doe je het toch nooit. Maar gezien de relatief lichte verschijnselen die de slachtoffers hadden, komt het op mij echt over als: 'die lui gaan we even flink treiteren'.
Maar goed.
Ze zitten overal, die lui die op de loonlijst van het Kremlin staan.quote:
Goh, dat doen ze anders nooitquote:Op maandag 28 maart 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep:
[ twitter ]
Grotere boot, Putin jaloers je weet toch.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh, waarom probeerde ze Roman Abramovich. te vergiftigen??
quote:Op maandag 28 maart 2022 18:10 schreef Perrin het volgende:
Forse storing toegankelijkheid van het internet in Oekraine:
[ twitter ]
Deze combinatie van berichten zou best eng kunnen zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:
In Rusland zijn de bestuurders klaar voor het Einde van de Wereld.
[ twitter ]
Rip alvast aan onsquote:Op maandag 28 maart 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Bericht is wel al van gister, filmpje van eergister, dus de eerste 48 uur hebben ze nog niets geks gedaan gelukkig.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Hij was al een majoor-generaal [brigadegeneraal], dus dit is één stap omhoog.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:58 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Wie weet vinden ze het daar ook wel lekker veilig vanwege mogelijke paleisrevoluties. Wie weet zijn ze bang voor preemptive strikes van de VS. Wie weet hebben ze zelf snode plannen voor verdere escalatie van de oorlog tot een wereldoorlog. De tijd zal het leren...quote:Op maandag 28 maart 2022 18:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Bericht is wel al van gister, filmpje van eergister, dus de eerste 48 uur hebben ze nog niets geks gedaan gelukkig.
En dan in de volgende tweet 'John McCain' als bron..quote:
Rand Paul leent zijn naam aan de term randdebiel.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dan in de volgende tweet 'John McCain' als bron..![]()
Rand Paul is gewoon consequent libertair.
Nieuw leiderschap bestuurscultuurquote:Ruim een maand na de afkondiging van de sancties tegen Rusland is het nog steeds onduidelijk wie Russisch vastgoed in Nederland moet opsporen. Het Kadaster, waar alle informatie over het eigendom van vastgoed te vinden is, laat weten nog geen opdracht gekregen te hebben om Russisch bezit in kaart te brengen.
Mede hierdoor is het onduidelijk of er Nederlandse panden in handen zijn van gesanctioneerde Russen. Terwijl er wel sterke aanwijzingen zijn dat oligarchen hier vastgoed hebben gekocht.
Banken, beleggingsinstellingen en trustkantoren bevroren in totaal voor zo'n 400 miljoen euro aan Russische tegoeden, meldde minister Kaag vorige week in een Kamerbrief. Maar bevroren vastgoed stond niet op het lijstje.
"Het overzicht in de Kamerbrief betreft alleen meldingen van bevroren tegoeden bij financiële instellingen. Alleen voor deze instellingen geldt de plicht bevriezingen te melden. Het overzicht gaat niet over bezittingen zoals huizen of jachten", laat een woordvoerder van Financiën weten.
Geen afspraken
Ook woordvoerders van Justitie en Veiligheid, Economische Zaken en Klimaat en Binnenlandse Zaken zeggen dat het opsporen en in kaart brengen van vastgoed van Russen niet onder het takenpakket van hun ministerie valt. Hetzelfde geldt voor toezichthouders De Nederlandsche Bank en Autoriteit Financiële Markten.
Er is een interdepartementale werkgroep, maar een woordvoeder van Buitenlandse Zaken, aangesteld als coördinator van de strafmaatregelen tegen Rusland, laat weten dat de leden daarvan nog geen verdere afspraken hebben gemaakt over wie precies wat doet. complete artikel in link https://nos.nl/artikel/24(...)en-russisch-vastgoed
Wopkequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stelletje mietjes, schuilhouden in een bunker en andere het vuile werk voor je laten opknappenquote:Op maandag 28 maart 2022 18:16 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Deze combinatie van berichten zou best eng kunnen zijn
Tijdens de oorlog lijkt me voor het verloop effectiever.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:49 schreef TLC het volgende:
[..]
Stelletje mietjes, schuilhouden in een bunker en andere het vuile werk voor je laten opknappen
Na de oorlog stuk voor stuk opknopen.
quote:
quote:In de uren voor ze symptomen kregen, zouden ze alleen water en chocola hebben genuttigd. Een vierde lid van het onderhandelingsteam dronk en at hetzelfde, maar kreeg geen last.
Alsof Paraputin niet al vanaf dag 1 in een bunker zit.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
En beter onthoofden of vierendelen ipv opknopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Tijdens de oorlog lijkt me voor het verloop effectiever.
Uranium plentyquote:Op maandag 28 maart 2022 17:48 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Alleen moet Uranium ook ergens vandaan komen. En de grootste producent is Kazachstan dat economisch nogal met Rusland verankerd is.
Smerige actie weer van de Russen zeg, walgelijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kent iemand genoeg Russisch om het tevertalen? [ twitter ][ twitter ]
Kan hè? Kan ook niet, je bent wel heel snel overtuigd.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Smerige actie weer van de Russen zeg, walgelijk.
quote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Smerige actie weer van de Russen zeg, walgelijk.
Dezelfde website pleit voor ivermectine tegen Corona. Geen idee wie er achter zitten maar dat is voor mij voldoende om de rest ook met een hele grote korrel zout te nemen.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Uranium plenty
https://groene-rekenkamer.nl/grk/uraniumplenty/
quote:Op maandag 28 maart 2022 18:42 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]Allemaal nazi's he. KloterussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stuk op RTL4 net ook weer.. klootjesvolk.
Schande dat we het toelaten.
2 dagen geleden hier nog:quote:
Technisch inhoudelijk klopt het prima.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dezelfde website pleit voor ivermectine tegen Corona. Geen idee wie er achter zitten maar dat is voor mij voldoende om de rest ook met een hele grote korrel zout te nemen.
Deze getallen zijn eenvoudig na te zoeken toch?quote:Op maandag 28 maart 2022 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dezelfde website pleit voor ivermectine tegen Corona. Geen idee wie er achter zitten maar dat is voor mij voldoende om de rest ook met een hele grote korrel zout te nemen.
Kremlin gonna Kremlinquote:Op maandag 28 maart 2022 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.wsj.com/artic(...)oisoning-11648480493
wat WAT
Is vanaf post 152 en 168 in deze reeks al uitgebreid aan de orde geweest. De gevaren van een bonbonnetje moet je niet onderschatten…quote:Op maandag 28 maart 2022 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
wat WAT
Om een indruk te geven van de inhoud, zou je dan een stuk tekst kunnen quoten, alsjeblieft.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
wat WAT
Volgens Oekraïne 17.000 dood momenteel, aantal uitgeschakelden weet ik niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:17 schreef TheJanitor het volgende:
Hoeveel Russen zijn er onderhand uitgeschakeld nu?
Die 15.000 dood / 25.000 uitgeschakeld is alweer een tijdje terug.
quote:Op maandag 28 maart 2022 15:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een opstapje naar een doodskist laten we hopen.
Een Javelin van $80.000 voor een 2e hands toyata van $10.000.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een Javelin van $80.000 voor een 2e hands toyata van $10.000.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie is de vrouw met de kroon?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Kadyrov hosselt genoeg
[ afbeelding ]
Ook on the side
[ afbeelding ]
Maar de laatste keer dat Generaal Tik Tok filmpjes van zichzelf in Oekraïne postte bleek hij nog in Tsjetsjenie te zitten, dus we moeten maar zien wat hier van klopt.
2.000 doden erbij dus. Gaat gestaag door.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volgens Oekraïne 17.000 dood momenteel, aantal uitgeschakelden weet ik niet.
Ik heb gelezen dat Azerbeidzjan schijt heeft aan Rusland en Nagorno-Karabach helemaal wil heroveren.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:25 schreef polderturk het volgende:
[..]![]()
De Tsjetjenen moeten wel successen hebben geboekt als hij een dergelijke rangt krijgt. Straks maken ze hem nog veldmaarschalk.
Hierbij nog de bron: https://twitter.com/KyivI(...)301232607238/photo/1.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
2.000 doden erbij dus. Gaat gestaag door.
Wie anders dan het kadaster moet dat doen?quote:
En, sorry voor de link, @AnneX , maar je ziet het in een oogopslag… of twee https://www.minusrus.com/enquote:Op maandag 28 maart 2022 20:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hierbij nog de bron: https://twitter.com/KyivI(...)301232607238/photo/1.
Ik hoop dat ze die bommen 's nachts gooien, dan kunnen we tenminste nog een paar seconden van de lichtshow genieten voordat we zelf dood zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nogmaals, waarom is de prijs van de Javelin een punt als Oekraine ze helemaal niet hoeft te kopen?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een Javelin van $80.000 voor een 2e hands toyata van $10.000.
Als hij volgepakt is met soldaten en munitie dan is het wel een goede tradeoff.
Ze hebben ook die goedkopere meuk uit Zweden, die kunnen ze toch inzetten.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom is de prijs van de Javelin een punt als Oekraine ze helemaal niet hoeft te kopen?
Dat het mischien niet het beste wapen is om tegen een Toyota in te zetten lijkt mij een veel beter argument maar je schakelt een vijandig voertuig uit, da's altijd winst voor Oekraine.
Gewoon een spijkermat uit het politiebureau halen. Beetje modder erover en klaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom is de prijs van de Javelin een punt als Oekraine ze helemaal niet hoeft te kopen?
Dat het mischien niet het beste wapen is om tegen een Toyota in te zetten lijkt mij een veel beter argument maar je schakelt een vijandig voertuig uit, da's altijd winst voor Oekraine.
Inmiddels bewezen fake.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die soldaten die in de benen worden geschoten is ook nog niet bewezen als Ukraïeners vs Russen. Daarover lopen ook nog genoeg discussies.
Ja, want iedereen heeft zo'n magisch CoD backpack met 8 verschillende wapens bij zich, natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2022 20:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben ook die goedkopere meuk uit Zweden, die kunnen ze toch inzetten.
Ben zelf helaas (gelukkig?) een vaste slaper.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die bommen 's nachts gooien, dan kunnen we tenminste nog een paar seconden van de lichtshow genieten voordat we zelf dood zijn.
Geen cheatcodes van GTA2 gebruikenquote:Op maandag 28 maart 2022 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft zo'n magisch CoD backpack met 8 verschillende wapens bij zich, natuurlijk
Dat lijkt me wel.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft zo'n magisch CoD backpack met 8 verschillende wapens bij zich, natuurlijk
Het is toch telkens het zelfde, er zijn honderden filmpjes van bewezen misdaden rusland, maar de usual suspects negeren die, en een vaag filmpje wordt elke 2 pagina's dagen lang terug gepost. Hoe krijgen de Russen toch zoveel invloed op deze mensen?quote:
Ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wie zijn die hardliners nou in het Kremlin die allemaal op de achtergrond zijn? Is daar een lijstje van?
Ik vraag me af hoe rusland toch telkens invloed krijgt op die mensen, dat zij telkens het rusland naratief vlekkeloos vlogen.Wat gebeurt daar, geen complot gewoon interesse.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:00 schreef sp3c het volgende:
meeste mensen zien gewoon niet elk filmpje dat hier in 272 delen langs komt denk ik eerder
niet alles is een vreselijk complot natuurlijk
Ja dat en gratis wifiquote:Op maandag 28 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Voor de kinderen proberen ze het nog een beetje gezellig en vrlijk te maken. Dat is moed.
denk dat ze gewoon een andere mening zijn aangedaan als de Ruslandhatersquote:Op maandag 28 maart 2022 21:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe rusland toch telkens invloed krijgt op die mensen, dat zij telkens het rusland naratief vlekkeloos vlogen.Wat gebeurt daar, geen complot gewoon interesse.
Ik ben bang dat je de Russische trollen fabrieken dan echt onderschat.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat ze gewoon een andere mening zijn aangedaan als de Ruslandhaters
dat kan, geloof niet dat Rusland invloed heeft op iemand hier
Het kostte mij maar 15 seconden. Weet jij niet hoe Google en andere zoekmachines werken? Steekwoorden « list « , « kremlin » en « hardliners »! Typen van deze post kost me meer tijd dan zulke lijstjes met persoonsbeschrijving vinden.quote:
Dat krijg je als mensen zich eenmaal vast hebben gebeten in een bepaald wereldbeeld. Zeker als het ook nog eens een wereldbeeld is dat sterk afwijkt van de norm. Daar voelen ze zich vaak ontzettend superieur mee, want ZIJ zien het allemaal wel, terwijl de domme massa het maar niet wil begrijpen. En voordat je het denkbeeld van iemand die meent superieur te zijn omgedraaid krijgt naar "mijn god, ik zat er totaal naast en alles is precies andersom dan ik dacht" zal er heel wat moeite in gestopt moeten worden. Ik durf zelfs te stellen dat het in de meeste gevallen praktisch onmogelijk is.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is toch telkens het zelfde, er zijn honderden filmpjes van bewezen misdaden rusland, maar de usual suspects negeren die, en een vaag filmpje wordt elke 2 pagina's dagen lang terug gepost. Hoe krijgen de Russen toch zoveel invloed op deze mensen?
Ik had gehoopt dat mijn post hint genoeg wasquote:Op maandag 28 maart 2022 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het kostte mij maar 15 seconden. Weet jij niet hoe Google en andere zoekmachines werken? Steekwoorden list kremlin en hardliners? Typen van deze post kost me meer tijd dan zulke lijstjes met persoonsbeschrijving vinden.
Lui varken.
Alleen een ideologisch ontheemde NCPN aanhanger vind ik vermakelijk meelijwekkend. De rest mag trekkers koppen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je de Russische trollen fabrieken dan echt onderschat.
Het verspreiden van propaganda via fake accounts op weblogs, Twitter, Facebook en fora is een daadwerkelijk bestaande techniek om medestanders te vinden onder de makkelijk beïnvloedbaren. Als je werkelijk denkt dat dergelijke trollen hier niet actief zijn dan ben je grenzeloos naïef.
Dat wil niet zeggen dat elke Rusland verdediger hier een troll is. Het gros is gewoon het type waarbij die troll acties effect hebben gehad. En een enkeling is gewoon vanuit eigen overtuiging of vanwege chronische dwarsheid voor de agressor.
En zijn woorden zullen, voor zover Russen er kennis van nemen want ze worden natuurlijk vermeden daar op de staats-TV, hopelijk resoneren.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Goed zo. Hij zei gewoon wat miljoenen mensen denken. En hij had gewoon gelijk.
Precies. En het was dus geen verspreking.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Goed zo. Hij zei gewoon wat miljoenen mensen denken. En hij had gewoon gelijk.
Nee dit was ongetwijfeld van A tot B geregisseerd.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies. En het was dus geen verspreking.
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee dit was ongetwijfeld van A tot B geregisseerd.
Zou me verbazen als de VS op dit soort belangrijke momenten veel aan het toeval overlaat.quote:
Het punt is vooral dat deze manier van werken bedoeld is om onze democratie te ondermijnen. Die trollen fabrieken hebben, net als de inzet van Baudetjes, alleen maar ten doel om de democratie te verzwakken en de polarisatie te vergroten.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alleen een ideologisch ontheemde NCPN aanhanger vind ik vermakelijk meelijwekkend. De rest mag trekkers koppen.
Will Smith is er niks bij.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee dit was ongetwijfeld van A tot B geregisseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |