abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 22:41:32 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204247022
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
We weten niks over de context van die video en/of het materiaal geverifieerd is. Daarnaast is deze actie als het idd zo is mogelijk op eigen iniatief uitgevoerd door die soldaten in plaats van dat het van hogere hand wordt opgedragen. Dan is het nogal wat om het de Oekraiense leger in algemene zin te verwijten.
lijkt me het meest waarschijnlijke idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:41:40 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204247025
quote:

[..]
We weten niks over de context van die video en/of het materiaal geverifieerd is. Daarnaast is deze actie als het idd zo is mogelijk op eigen iniatief uitgevoerd door die soldaten in plaats van dat het van hogere hand wordt opgedragen. Dan is het nogal wat om het de Oekraiense leger in algemene zin te verwijten.
Vent, al was het een filmpje van een conflict ergens in de Kaukasus...

Ik zie ongewapende, gebonden, onschadelijk gemaakte soldaten van partij X door de benen geschoten worden door partij Y en noem dat wat het is: een oorlogsmisdaad.

Verder verwijt ik het Oekraïnse leger als geheel helemaal niets, en ben nog altijd Pro-Oekraïne in dit conflict.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 maart 2022 @ 22:42:46 #153
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247038
quote:

[..]
Dus als een Rus besluit om uit eigen initiatief een ziekenhuis plat te bombarderen is het ook geen war crime.

Zelden zo'n dubbele standaard gezien als deze bravo.
pi_204247040
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:31 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Voor mijn part zijn het allebei oorlogsmisdaden: bij de één is sprake van ernstige mishandelingen ten opzichte van krijgsgevangenen, waar in het congres van Geneve is bepaald dat het als oorlogsmisdaad wordt betiteld; bij de ander is het onmiskenbaar dat er burgerdoelen zullen worden geraakt, waarbij onschuldige burgers het leven zullen laten - dat lijkt mij ook een voorwaarde voor een oorlogsmisdaad. Let wel, ik zei vanaf dag één dat Poetin een oorlogsmisdadiger is die nergens voor schuwt.

Maar wat ik niet snap is dat er sommige users zijn die bij de tweede optie nog steeds een stuk context willen gebruiken. Hallo, negentig procent(!) van een stad wordt zomaar weggevaagd, daar is voor mijn part geen context meer voor nodig.
Bij die eerste kan de context ook wel een rol spelen. Ik wil oorlogsmisdaden absoluut niet goedpraten, maar als de gemiddelde mens in de positie van Oekraïens militair in Marioepol een Rus krijgsgevangen zou nemen denk ik niet dat die Rus er ongeschonden uit zou komen:

- de Oekraïeners zitten in een omsingelde stad en zijn dagelijks getuige van een bloedbad
- Oekraïeners hebben alle mankracht nodig om de stad te verdedigen, die hebben geen tijd om krijgsgevangenen te bewaken, laat staan te voeden.
- Zodra de Russen 'klaar' zijn in Marioepol zouden krijgsgevangen Russen weer gewoon de wapens op kunnen nemen. Daarnaast kunnen de Oekraïeners ook hun borst natmaken, want Russen trekken zich sowieso niks aan van het internationale recht.

Het lijkt me in een dergelijk scenario dus het verstandigste om op z'n minst ervoor te zorgen dat een krijgsgevangene niet opnieuw kan vechten. Afhankelijk van hoe hopeloos de situatie daar is zou je je zelfs kunnen afvragen of mensen zich niet tot kannibalisme gaan wenden. Allemaal volstrekt absurd en onwenselijk, maar tijdens oorlogen gebeuren nou eenmaal vreselijke dingen. Dat neemt overigens niet weg dat dergelijke misdaden hard bestraft dienen te worden, egaal welke zijde in het conflict het betreft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2022 22:46:36 ]
  zondag 27 maart 2022 @ 22:46:44 #155
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247094
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:42 schreef J.B. het volgende:

[..]
Bij die eerste kan de context ook wel een rol spelen. Ik wil oorlogsmisdaden absoluut niet goedpraten, maar als de gemiddelde mens in de positie van Oekraïens militair in Marioepol een Rus krijgsgevangen zou nemen denk ik niet dat die Rus er ongeschonden uit zou komen:

- de Oekraïeners zitten in een omsingelde stad en zijn dagelijks getuige van een bloedbad
- Oekraïeners hebben alle mankracht nodig om de stad te verdedigen, die hebben geen tijd om wat krijgsgevangen te bewaken.
- Zodra de Russen 'klaar' zijn in Marioepol zouden krijgsgevangen Russen weer gewoon de wapens op kunnen nemen. Daarnaast kunnen de Oekraïeners ook hun borst natmaken, want Russen trekken zich sowieso niks aan van het internationale recht.

Het lijkt me in een dergelijk scenario dus het verstandigste om op z'n minst ervoor te zorgen dat een krijgsgevangene niet opnieuw kan vechten. Afhankelijk van hoe hopeloos de situatie daar is zou je je zelfs kunnen afvragen of mensen zich niet tot kannibalisme gaan wenden. Allemaal volstrekt absurd en onwenselijk, maar tijdens oorlogen gebeuren nou eenmaal vreselijke dingen.
Daarvoor neem je ze gevangen ga je ze verwonden pleeg je dus wel direct een oorlogsmisdaad en ben je net zo walgelijk als de agressor.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:48:19 #156
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_204247116
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Daarvoor neem je ze gevangen ga je ze verwonden pleeg je dus wel direct een oorlogsmisdaad en ben je net zo walgelijk als de agressor.
er is in het veld geen locatie of faciiliteit om gevangen geniomen soldaten op te sluiten , dus schiet je ze in het been
dan lopen ze niet zo gauw weg
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 22:48:26 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204247117
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

- Oekraïeners hebben alle mankracht nodig om de stad te verdedigen, die hebben geen tijd om krijgsgevangenen te bewaken, laat staan te voeden.

Het lijkt me in een dergelijk scenario dus het verstandigste om op z'n minst ervoor te zorgen dat een krijgsgevangene niet opnieuw kan vechten. Afhankelijk van hoe hopeloos de situatie daar is zou je je zelfs kunnen afvragen of mensen zich niet tot kannibalisme gaan wenden. Allemaal volstrekt absurd en onwenselijk, maar tijdens oorlogen gebeuren nou eenmaal vreselijke dingen. Dat neemt overigens niet weg dat dergelijke misdaden hard bestraft dienen te worden, egaal welke zijde in het conflict het betreft.
ja prima, ik snap het maar dan pak je hun pendek en dan bind je ze aan een boom ofzo

een krijgsgevangene is geen misdadiger, je mag hem niet straffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204247145
Al dat geneuzel over oorlogsmisdaen leidt erg af. Het doet niet echt terzake omdat het russische regime er sowieso schijt aan heeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 27 maart 2022 @ 22:51:22 #159
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247157
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is in het veld geen locatie of faciiliteit om gevangen geniomen soldaten op te sluiten , dus schiet je ze in het been
Nee zo werkt het niet want dan pleeg je dus per direct een oorlogsmidaad.
pi_204247171
Weet je oorlog haalt het slechtste in mensen naar boven.
Menselijkheid verdwijnt gewoon, net als waardigheid.
Schieten op onschuldigen interesseert ze niet meer zien alleen maar bloed.
pi_204247187
quote:
88s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja prima, ik snap het maar dan pak je hun pendek en dan bind je ze aan een boom ofzo

een krijgsgevangene is geen misdadiger, je mag hem niet straffen
Zodat de Russen ze zelf afmaken? Er is een goede reden dat de hele bevolking in Marioepol in schuilkelders zit :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2022 22:55:40 ]
  zondag 27 maart 2022 @ 23:00:36 #162
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247244
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:50 schreef Digi2 het volgende:
Al dat geneuzel over oorlogsmisdaen leidt erg af. Het doet niet echt terzake omdat het russische regime er sowieso schijt aan heeft.
Mag gewoon over gepraat worden aangezien het OT is.
  zondag 27 maart 2022 @ 23:01:32 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204247253
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

Ja precies. Net zoals het in Ruanda de gewoonte was om de achillespezen door te snijden, dan liepen ze ook niet meer weg...
  zondag 27 maart 2022 @ 23:05:28 #164
323876 michaelmoore
pi_204247287
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja precies. Net zoals het in Ruanda de gewoonte was om de achillespezen door te snijden, dan liepen ze ook niet meer weg...
mou dat geneest niet meer ben ik bang, maar een kogel in je been dat is met drie maand wel weer ok
en dan is de vent lekker weer thuis
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  zondag 27 maart 2022 @ 23:06:22 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 maart 2022 @ 23:06:46 #166
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247299
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mou dat geneest niet meer ben ik bang, maar een kogel in je been dat is met drie maand wel weer ok
en dan is de vent lekker weer thuis
En een random kogel in je been garandeert wel genezing?
  zondag 27 maart 2022 @ 23:06:54 #167
323876 michaelmoore
pi_204247301
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is van hetzelfde laken een pak natuurlijk.
n ee of het goed geneest is heel wat anders
  zondag 27 maart 2022 @ 23:07:24 #168
323876 michaelmoore
pi_204247304
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En een random kogel in je been garandeert wel genezing?
ja hoor, hij moet er wel uit gehaald worden he, binne afzienbare tijd
  zondag 27 maart 2022 @ 23:09:43 #169
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247317
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja hoor, hij moet er wel uit gehaald worden he, binne afzienbare tijd
Haha zo'n kogel gaat gewoon door bot heen he.
pi_204247319
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als ze eerst je hele stad met de grond gelijk hebben gemaakt dan kan ik me voorstellen dat je er wat tegenover zou kunnen staan.
Het zijn beide oorlogsmisdaden, maar schijnbaar zijn we zo bang voor Putin dat we de daden van Putin voorlopig nog maar even geen oorlogsmisdaden noemen.
  zondag 27 maart 2022 @ 23:10:19 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 maart 2022 @ 23:10:39 #172
323876 michaelmoore
pi_204247329
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Haha zo'n kogel gaat gewoon door bot heen he.
ja dan moet ie toch wel uit het vlees gehaald en ontsmet
maar de krijgsvgevangene loopt niet meer hard weg
  zondag 27 maart 2022 @ 23:11:28 #173
323876 michaelmoore
pi_204247334
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijkbaar mis je het punt. Het mag gewoon niet, period
nee je moet je krijgsgevangenen weer vrij laten joh , geef ze gelijk een geweer mee
  zondag 27 maart 2022 @ 23:11:52 #174
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204247339
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dan moet ie toch wel uit het vlees gehaald en ontsmet
maar de krijgsvgevangene loopt niet meer hard weg
Maar het punt is gewoon dat je een krijgsgevangene niet door zijn poten mag schieten of whatever.
pi_204247344
quote:

[..]
Juist. We doen nu net alsof AchJa het prima voor elkaar heeft en heel professioneel vaststelt dat Oekraïne oorlogsmisdaden begaat, en dat we dat bij Rusland helemaal niet zeker weten.

Terwijl het eerder andersom is. Rusland heeft schijt aan het oorlogsrecht, en Oekraïne probeert het nog redelijk netjes te doen (en met heel wat minder fake news).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')