Dat is ook moeilijk. Maar als je dat doet en besluit vanuit een woonwijk de tegenaanval uit te voeren of te coördineren en je wapens en munitie op te slaan/te verbergen, ben je wel zelf ervoor verantwoordelijk dat je vooraf je burgers evacueert. Want zo'n locatie wordt op dat moment een militair doel voor je vijand waardoor je bombardementen kunt verwachten.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je een stad verdedigt, hoe kan je dat doen zonder in woonwijken te gaan zitten?
Echt? Een ernstig gewond kind (waardoor en in welk land dan ook maakt me niet uit) een mummy-baby noemen? Niet echt iets om een ‘grapje’ over te maken.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee weet ik ook niet meer wie het was
het was een lang weekend, playoffs, verloren finale, drank, potdikkeme weet ik veel, ik moet eigenlijk slapen
die gast met die foto van die mummiebaby
Eens hoor...quote:Op zondag 27 maart 2022 22:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland valt Oekraine aan, een soevereine staat wat geenszins agressief was/is naar Rusland.
Even wat feitjes op een rij.
- Rusland stelt zich al decenia lang agressief, manipulatief en intimiderend op naar het westen. Fake news campagnes, cyber crime enz.
- Het Oekraiense volk heeft een lange en trieste geschiedenis met Russische onderdrukking.
- Krim is ze al afgepakt.
- Donbas is ze al afgepakt.
- Rusland valt aan. Vermoordt alles en iedereen a la Syria en Grozny style.
- Rusland beschiet burgers in autos, wachtend op eten, protestanten, ambulances, bombardeerd ziekenhuizen, scholen, gebedshuizen enz enz.
- Negeert gemaakte afspraken rond vluchtroutes, war crime.
- Valt nucleaire energie centra aan, war crime
- Ontvoerd journalisten en burgemeesters, martelt ze enz, war crime.
- Bombardeerd voedselopslag en distributiecentra als uithongeringstaktiek.
- Veel meldingen / ooggetuigen van verkrachtingen.
Enz enz enz.
Maar Oekraine is zo slecht, want er is een of andere video op Twitter etc etc
Moet de vijand wel meewerken aan het instellen can humanitaire corridors.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is ook moeilijk. Maar als je dat doet en besluit vanuit een woonwijk de tegenaanval uit te voeren of te coördineren en je wapens en munitie op te slaan/te verbergen, ben je wel zelf ervoor verantwoordelijk dat je vooraf je burgers evacueert. Want zo'n locatie wordt op dat moment een militair doel voor je vijand waardoor je bombardementen kunt verwachten.
ik zie niet hoe 'alles wat de Russen fout doen' een argument is tegen 'kijk de Oekrainers iets fout doen'quote:Op zondag 27 maart 2022 22:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland valt Oekraine aan, een soevereine staat wat geenszins agressief was/is naar Rusland.
- Rusland stelt zich al decenia lang agressief, manipulatief en intimiderend op naar het westen. Fake news campagnes, cyber crime enz.
- Het Oekraiense volk heeft een lange en trieste geschiedenis met Russische onderdrukking.
- Rusland beschiet burgers in autos, wachtend op eten, protestanten, ambulances, bombardeerd ziekenhuizen, scholen, gebedshuizen enz enz.
Enz enz enz.
dat ligt aan je gevoel voor humor denk ikquote:Op zondag 27 maart 2022 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt? Een ernstig gewond kind (waardoor en in welk land dan ook maakt me niet uit) een mummy-baby noemen? Niet echt iets om een ‘grapje’ over te maken.
nee dat moet hij nietquote:Op zondag 27 maart 2022 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet de vijand wel meewerken aan het instellen can humanitaire corridors.
Dat ging in Warschau 1939, 1943 en 1944 ook niet zo lekker... De vijand houdt namelijk geen rekening met jouw situatie en/of tijd om de boel te evacueren. Al helemaal niet als die aanval ook zonder enige waarschuwing komt.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is ook moeilijk. Maar als je dat doet en besluit vanuit een woonwijk de tegenaanval uit te voeren of te coördineren en je wapens en munitie op te slaan/te verbergen, ben je wel zelf ervoor verantwoordelijk dat je vooraf je burgers evacueert. Want zo'n locatie wordt op dat moment een militair doel voor je vijand waardoor je bombardementen kunt verwachten.
Niet letterlijk, wel in het voorbeeld waar ik op reageer. Je kunt je burgers niet in veiligheid brengen als de vijand op de evacués schiet.quote:
Ah ja, humor.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ligt aan je gevoel voor humor denk ik
ja dan hebben die burgers toch gewoon pech gehadquote:Op zondag 27 maart 2022 22:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Biet letterlijk, wel in het voorbeeld waar ik op reageer. Je kunt je burgers niet in veiligheid brengen als de vijand op de evacués schiet.
ja mooiquote:
Ik denk dat je beter van twitter etc af kan blijven.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Enz enz enz.
geloof ik ook niet hoor maar ik geloof ook niet dat de Russen bewust burgers aan het doodschieten zijnquote:Op zondag 27 maart 2022 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, gezien het aantal vluchtelingen uit Oekraïne, voornamelijk vrouwen en kinderen, kan wel opgemaakt worden dat Oekraïne niet willens en wetens burgers maar een beetje in de frontlinie wil houden 'als schild'.
Uhm... maar als dan dus die burgers in de stad blijven is het een 'oorlogsmisdaad' van de verdedigers?quote:Op zondag 27 maart 2022 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dan hebben die burgers toch gewoon pech gehad
je moet helemaal nergens aan meewerken, als je het niet vertrouwd dan is dat echt jammer maar helaas
Da heb op facebook gestaan jongequote:Op zondag 27 maart 2022 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof ik ook niet hoor maar ik geloof ook niet dat de Russen bewust burgers aan het doodschieten zijn
dat helpt ze gewoon niet
niet per sequote:Op zondag 27 maart 2022 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm... maar als dan dus die burgers in de stad blijven is het een 'oorlogsmisdaad' van de verdedigers?
Op dit moment helpt niets ze echt he...quote:Op zondag 27 maart 2022 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof ik ook niet hoor maar ik geloof ook niet dat de Russen bewust burgers aan het doodschieten zijn
dat helpt ze gewoon niet
Dat vind ik wel redelijk naïef, eigenlijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat helpt ze gewoon niet
het ziet er niet goed uit neequote:Op zondag 27 maart 2022 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment helpt niets ze echt he...
primaquote:Op zondag 27 maart 2022 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel redelijk naïef, eigenlijk.
We weten niks over de context van die video en/of het materiaal geverifieerd is. Daarnaast is deze actie als het idd zo is mogelijk op eigen iniatief uitgevoerd door die soldaten in plaats van dat het van hogere hand wordt opgedragen. Dan is het nogal wat om het de Oekraiense leger in algemene zin te verwijten.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eens hoor...
Dat neemt echter niet weg dat het door de benen schieten van gevangengenomen/overgegeven/onschadelijk gemaakte tegenstanders gewoon een oorlogsmisdaad is.
Dat maakt Oekraïne verder niet 'zo slecht', de Russische agressie minder erg noch Putin geen hoofdverantwoordelijke voor alle leed die daar plaatsheeft.
Het zal vast gebeuren net zoals ze ook wel eens Russische POW's dood zullen schieten maar dat is echt niet gewoonte.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel redelijk naïef, eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |