Is dit dat HOR waar je het in eerdere posts over had?quote:
Heb wel eens wat boeken gelezen over de special forces en huurlingen van Zuid-Afrika inclusief wat foto's Vond het altijd wel grappig dat de meeste er gewoon uitzien als Hans van de debiteurenadministratie. Hollywood vertekent het beeld watquote:Op maandag 28 maart 2022 01:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, dan ben je een moordlustige, bloeddorstige hond die oorlogsmisdaden pleegt met een wapen in z'n hand. Een goede militair lijkt me iemand die doelmatig te werk gaat in een team en het grotere plaatje niet vergeet.
nope, ik zou de Krim en Donbass terug veroverenquote:Op maandag 28 maart 2022 01:17 schreef UitStraling het volgende:
Morgen onderhandelingen, Krim en Donbass naar Rusland, Oekraïne de rest, net als voor de oorlog dus zowat, alleen nu na honderdduizenden doden en gewonden, Europa heel wat armer, legers (zelfs het Duitse) worden in sneltreinvaart weer opgebouwd, miljoenen ontheemd, Rusland platzak op elke manier en een blank mondiaal litteken erbij waarom er niemand echt in durfde te grijpen.
Postte je die per ongeluk in het F1 topic of bewust?quote:Op maandag 28 maart 2022 01:26 schreef Beathoven het volgende:
de echte slachtoffers van deze oorlog bevrijdingsactie![]()
Arme miljonairs..
brand een fucking kaarsje voor ze in Mariupol.
quote:Op maandag 28 maart 2022 01:07 schreef tjoptjop het volgende:
Is dit dat HOR waar je het in eerdere posts over had?
Ik zat al te Googlen in relatie tot het leger en kwam op Home of Record uitmaar misschien had ik het ook in het Nederlands moeten Googlen
Zijn er ook afkortingen op afkortingen?quote:Op maandag 28 maart 2022 01:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, ja klopt. Alles gaat in afko's bij defensie. Vergeet nog wel eens dat het buiten defensie minder begrepen wordt...
Huurlingen... Vroeger moest je daarvoor in Brussel zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb wel eens wat boeken gelezen over de special forces en huurlingen van Zuid-Afrika inclusief wat foto's Vond het altijd wel grappig dat de meeste er gewoon uitzien als Hans van de debiteurenadministratie. Hollywood vertekent het beeld wat![]()
Ze kopen gewoon onroerend goed in de Emiraten of Turkije en kunnen gewoon aan hun geld komen hoor.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:26 schreef Beathoven het volgende:
de echte slachtoffers van deze oorlog bevrijdingsactie![]()
Arme miljonairs..
brand een fucking kaarsje voor ze in Mariupol.
Valt nog veel in te nemen daar.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:21 schreef polderturk het volgende:
Mariopol before/after.
Dit is pure waanzin.
[ twitter ]
Of gewoon in Nederland op de rekening laten staan, kan er ook weinig gebeuren.quote:Op maandag 28 maart 2022 06:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze kopen gewoon onroerend goed in de Emiraten of Turkije en kunnen gewoon aan hun geld komen hoor.
Alles is te omzeilen als je rijk bent.
Wat een frustratie, vooral daarna de oproep om clusterbommen te gebruiken wat ook als oorlogsmisdaad is.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Het schofferen van een nieuwbakken weduwe door het bespotten van haar dode man, die opgegeten wordt door honden is gewoon walgelijk.
Ongeacht welk leger. Hoop dat dat kneusje een clusterbommetje kopt.
Ik vind nog steeds dat Vlaanderen bij Nederland hoort inclusief Antwerpenquote:Op maandag 28 maart 2022 00:06 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja maar veel militairen uit Rusland hadden geen keus hé? Die werden ook maar gedwongen om Oekraïne binnen te vallen.
Stel dat jij en ik, door Rutte en Kaag werden verplicht om Vlaanderen binnen te vallen, dan zijn wij beide geen slechte mensen, maar dan waren onze leiders diegene die slechte bedoelingen hadden.
Annexeer hetquote:Op maandag 28 maart 2022 06:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat Vlaanderen bij Nederland hoort inclusief Antwerpen
De conventie over clustermunitie verbiedt het gebruik, de doorvoer, de opslag en de productie van clustermunitie. Daarnaast behelst het CCM-verdrag het vernietigen van de voorraden clustermunitie, het ruimen van gebieden waar clustermunitie ligt en het bieden van hulp aan slachtoffers van clustermunitie.quote:
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De conventie over clustermunitie verbiedt het gebruik, de doorvoer, de opslag en de productie van clustermunitie. Daarnaast behelst het CCM-verdrag het vernietigen van de voorraden clustermunitie, het ruimen van gebieden waar clustermunitie ligt en het bieden van hulp aan slachtoffers van clustermunitie.
Dat niet elke mogendheid dit verdrag getekend heeft betekend niet dat het niet verboden is.
quote:De dertig landen die geratificeerd hebben, zijn: Albanië, België, Burkina Faso, Burundi, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Heilige Stoel, Ierland, Japan, Kroatië, Laos, Luxemburg, Macedonië, Malawi, Malta, Mexico, Montenegro, Moldavië, Nicaragua, Nieuw Zeeland, Niger, Noorwegen, Oostenrijk, San Marino, Sierra Leone, Slovenië, Spanje, Uruguay en Zambia.
Nou die dus, is echt de slechtste debatter die ik in lange tijd heb gelezen. Een anti-democraat.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat Wierd zegt, komt voor uit een geopolitieke analyse!
''Als ik bijvoorbeeld zeg dat Poetin geen vreselijke dictator is en dat Assad misschien niet het slechtste is dat Syrië kan overkomen. Dat zeg ik op basis van een geopolitieke analyse.''
https://www.villamedia.nl(...)rena-netjes-in-debat
Ja normaal vinden we het een reden dat bijvoorbeeld Iran het nucleaire verdrag niet geratificeerd heeft om een land aan te vallen, maar omdat wat grote staten nu opeens dit verdrag over clustermunitie niet ondertekend hebben moeten we maar meegaan in het narratief dat het niet verboden is. Weer een sterk staaltje van een dubbele westerse moraal.quote:
Betekend ook niet dat het wel verboden is. Als je het niet getekend hebt, en een ander vind dat jij het niet mag doen, dan ben je het oneens. Komt je niet echt uit verder. Wij reageren doorgaans ook erg boos als andere landen (met name binnen de EU komt dit wel eens voor) ons willen vertellen wat we wel en niet moeten doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De conventie over clustermunitie verbiedt het gebruik, de doorvoer, de opslag en de productie van clustermunitie. Daarnaast behelst het CCM-verdrag het vernietigen van de voorraden clustermunitie, het ruimen van gebieden waar clustermunitie ligt en het bieden van hulp aan slachtoffers van clustermunitie.
Dat niet elke mogendheid dit verdrag getekend heeft betekend niet dat het niet verboden is.
Fox is geen msm?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Flinke kritiek op Biden, is denk ik voor het eerst in de msm:
https://www.ad.nl/buitenl(...)m-blunders~ad770698/
Nee dat een (flink) aantal mogendheden heeft afgesproken ze niet meer te gebruiken betekend niet dat het wel verboden isquote:Op maandag 28 maart 2022 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom de Russen daar nog steeds op blijven schieten, hoe meer stuk wil je een stad hebben ? er staat al letterlijk niks meer overeindquote:Op maandag 28 maart 2022 01:21 schreef polderturk het volgende:
Mariopol before/after.
Dit is pure waanzin.
[ twitter ]
Servië juist niet, je bedoelt waarschijnlijk Kroatië.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:47 schreef Perrin het volgende:
Duitsland-Oostenrijk-Servië-Hongarije, zo'n rij landen aan de rand van wat het Kremlin graag zou veroveren die allemaal een nogal dubieuze relatie met Rusland lijken te hebben.
Duitsland is enorm afhankelijk van Rusland geworden en er lijkt eng veel sympathie voor het Kremlin te zijn. Oostenrijk en Hongarije zijn uitvalsbasis van Russische spionnen en Hongarije lijkt bijna een vazalstaat van Rusland te worden.
Best zorgwekkend hoeveel grip Poetin en zijn vrienden eigenlijk al lijken te hebben op Europa.
Ja die bedoel ik juist wel in het rijtje dat mij te close is met de Russische machthebbers.. Daar zit idd een wat langer verhaal achter, maar van Duitsland, Oostenrijk en eigenlijk ook Hongarije verbaast het me meer dat die zo tegen het huidige Rusland aanschurken.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Servië juist niet, je bedoelt waarschijnlijk Kroatië.
Servië is een broederstaat van Rusland, En de steun van Rusland aan Servië in 1914 was het begin van de kettingreactie dat tot WO 1 leidde.
Anders was de speciale operatie van het Habsburgse Rijk vernederd op een heel pijnlijke manier door Servië.
Toen trouwens ook, als de Duitsers niet steeds te hulp moesten komen.
Ooh, ik had de eerste zin van jou verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik juist wel in het rijtje dat mij te close is met de Russische machthebbers.. Daar zit idd een wat langer verhaal achter, maar van Duitsland, Oostenrijk en eigenlijk ook Hongarije verbaast het me meer dat die zo tegen het huidige Rusland aanschurken.
Nee, BNW.quote:
quote:Putin’s useful German idiots
What Schäuble and his colleagues leave out, however, is that Germany’s allies had been warning it for years that it was underestimating Putin. When confronted with that reality, the Germans don’t know quite how to react.
After Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy reminded German MPs in a speech to the Bundestag this month that the business Germany did with Russia helped finance the war against his country and attacked them for paying “worthless” lip service to the Holocaust, they gave him a standing ovation — and then promptly returned to regular business, which included wishing two MPs a happy birthday.
During the Cold War, the term “useful idiot” became a label for moderates in the West who fell victim to the communists’ credulous arguments.
From Germany’s veto of NATO membership for Ukraine and Georgia in 2008 to its pursuit of gas deals with Moscow to its resistance to send arms to Kyiv — the country’s leaders have served as Putin’s useful idiots.
All the while, the so-called Russlandversteher, the smug Russian sympathizers who populate the country’s political establishment, rejected criticism of their course, insisting they knew better while (literally) laughing in Washington’s face.
No one’s laughing anymore.
Het wordt een langdurig en een nog bloediger conflict.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:38 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne herovert dorpen rond Kharkiv, Sumy en Mariopol.
Ja, stel je voor dat een land zichzelf verdedigt tegen Russische aggressie. Leidt alleen maar tot vermijdbaar leed.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het wordt een langdurig en een nog bloediger conflict.
Het land wel, maar het volk niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 06:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat Vlaanderen bij Nederland hoort inclusief Antwerpen
echt raar volk.quote:
Moet je op Ost Politik zoeken. Het doel van Duitsland was om Rusland economisch te binden zodat het vriendelijker en gematigder tegenover het Westen zou komen te staan.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:47 schreef Perrin het volgende:
Duitsland-Oostenrijk-Hongarije-Servië, zo'n rij landen aan de rand van wat het Kremlin graag zou veroveren die allemaal een nogal dubieuze relatie met Rusland lijken te hebben.
Duitsland is enorm afhankelijk van Rusland geworden en er lijkt eng veel sympathie voor het Kremlin te zijn. Oostenrijk en Hongarije zijn uitvalsbasis van Russische spionnen en Hongarije lijkt bijna een vazalstaat van Rusland te worden.
Best zorgwekkend hoeveel grip Poetin en zijn vrienden eigenlijk al lijken te hebben op Europa.
Nogal een opsomming!quote:Op maandag 28 maart 2022 00:23 schreef Perrin het volgende:
Waar zijn die lui in Oostenrijk mee bezig?!
[ twitter ]
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:39 schreef Perrin het volgende:
De rol van Duitsland is zo te lezen niet heel fris:
[ twitter ]
Dan stuur je wapens, en houd je vinger aan de pols, zodat convoy kan omdraaien bij de poolse grens als regime daadwerkelijk gevallen is?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Niemand verwachtte dat Oekraïne zou gaan winnen, dus waarom zou je heel Duitsland kwalijk nemen dat 1Duitse minister het gezegd heeft?
Niet verwachten dat Oekraïne zou gaan winnen (wat is winnen in de context van een Russische invasie? voorkomen dat je helemaal onder de voet gelopen wordt en dat je hele land verandert in een dictatuur?) is wel wat anders dan met een lachje stellen dat het land wel binnen een paar uur onder de voet gelopen wordt. Zouden Duitse ministers hetzelfde bericht met een lachje hebben gebracht bij hun collega's in het Kremlin?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niemand verwachtte dat Oekraïne zou gaan winnen, dus waarom zou je heel Duitsland kwalijk nemen dat 1Duitse minister het gezegd heeft?
De heilige stoel ook.. waar moet de paus nu mee bombarderen?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee dat een (flink) aantal mogendheden heeft afgesproken ze niet meer te gebruiken betekend niet dat het wel verboden is
Ja maar de nazi’s! Think of the nazi’s! Azov Herp derp1einz!quote:
Minister, niet ministers.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verwachten dat Oekraïne zou gaan winnen (wat is winnen in de context van een Russische invasie? voorkomen dat je helemaal onder de voet gelopen wordt en dat je hele land verandert in een dictatuur?) is wel wat anders dan met een lachje stellen dat het land wel binnen een paar uur onder de voet gelopen wordt. Zouden Duitse ministers hetzelfde bericht met een lachje hebben gebracht bij hun collega's in het Kremlin?
Zeker gezien het feit dat Duitsland zo knus is met Rusland en maandelijks miljarden overmaakt naar dat land wat inmiddels aardig totalitair is en zijn buren met geweld onderwerpt laat dat een hele nare smaak in mijn mond achter.
Onder de streep heeft Duitsland fors bijgedragen aan het verzwakken van Europa en het financieren van Rusland zijn veldtochten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |