Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nogal een opsomming!
Bijna half miljoen in spionnennetwerk in diverse gradaties, tot op regeringsniveau!
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg land.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minister, niet ministers.
En het staat in een Duitse krant. Aan zelfkritiek ontbreekt het de Duitsers niet.
En onder de streep heeft de EU fors bijgedragen, niet alleen Duitsland. Je kan Barbertje wel willen laten gangen, maar dan hangt Nederland er toch naast.
En als je echt denkt dat Oekraïne het maar kort volhoudt, zou je die eapens in feite aan Rusland leveten.
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal nietquote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
De heilige stoel ook.. waar moet de paus nu mee bombarderen?
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg landt.
Waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt, is onze legers kapot bezuinigen, russisch gas is maar ongeveer 15% van wat we gebruiken.
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?quote:
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?
Al behandeld hé:quote:En blijft staan dat als Rusland echt binnen één dag Oekraïne had veroverd, de geleverde wapens rechtstreeks naar Poetin waren gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die gedachte niet zwaar meegewogen heeft.
Alles is niet zwart-wit.
En so what als 1 of meerdere ladingen dan per abuis in russische handen zouden vallen. Zou dat uitmaken? Nee.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan stuur je wapens, en houd je vinger aan de pols, zodat convoy kan omdraaien bij de poolse grens als regime daadwerkelijk gevallen is?
Wat je zelf zegt; stroperig & slakkerig NL zag geen probleem.
Ik denk minstens 10 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:45 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?
(ervan uitgaande dat geld/materiaal geen issue zal zijn)
Het is absoluut enorm schadelijk dat Du voor 65% afhankelijk is van Russisch gas, dit heeft echt jaren geduurd en de bouw van een enorme pijpleiding om zover te komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief? Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Dus het gaat mij wat ver om te zeggen die iedereen en z'n moeder die ooit gehandeld heeft met rusland nu schuldig is.
en dat is nog zwak uitgedrukt, dit had je 10-20 jaar geleden kunnen zien aankomen.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Zeker, Captain Hindsightquote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal niet
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.
Oeh!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
Lekker zurig,quote:Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
quote:Chinese oil and gas company cancels $500m investment in Russia
The state-run Sinopec Group realised a senior figure at Sibur was an ally of Vladimir Putin and has therefore decided to press hold on plans.
....
But the Chinese government is said to be concerned about facing sanctions itself and is encouraging companies to urr on the side of caution when dealing with Russia.
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.
Duitsland zit al aan de Max wind/zon
DEUS VULT!!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.
Daarvan zullen er zeker 100 miljoen radicale katholieke zijn.
Ander nieuws trouwens:
https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/
[..]
quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!
quote:
Wat is je vraag? Hoe we instant probleemloos van het gas af kunnen? Dat kunnen we niet denk ik. Hoezo zou je denken dat ik denk dat dat wel kan?quote:
Alternatieven anders dan wind/zon?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is je vraag? Hoe we instant probleemloos van het gas af kunnen? Dat kunnen we niet denk ik. Hoezo zou je denken dat ik denk dat dat wel kan?
Nucleair, waterkracht, geothermie... en vast nog wat dingen waar ik niet aan denk. Lijkt me meer een vraag aan Lospedrosa echter of wat is je punt?quote:
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.quote:
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.
Het helpt iig om zo agressief mogelijk op alle plekken te kijken hoe we daar verbruik kunnen vervangen of verminderen. En niet slechts in een kabbeltempo terwijl we collectief genoegzaam blijven lurken aan het goedkope Russische gas.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze 2 hangen heel erg van je geografie af, en zijn zeker niet geschikt om overal te implementeren.
Nou dat is wel zo.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!
Verder wel eens dat het dom was en is om nucleair maar te sluiten als haastige reactie op een ramp.
Misschien moet ik vragen hoe je er bij komt dat in Duitsland geen wind- of zonne-energie meer gewonnen kan worden? Nu lijkt het net alsof ik mee ging met dat uitgangspunt.quote:
Bijna een half miljoen Mensenquote:Op maandag 28 maart 2022 10:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwen.
Omdat ze op de Max zitten, heeft te maken met basislastquote:Op maandag 28 maart 2022 12:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien moet ik vragen hoe je er bij komt dat in Duitsland geen wind- of zonne-energie meer gewonnen kan worden? Nu lijkt het net alsof ik mee ging met dat uitgangspunt.
Heb je misschien een link naar een artikel of kun je dit wat toelichten? Het hele netwerk zit op "de max"?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat ze op de Max zitten, heeft te maken met basislast
Zie edit.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je misschien een link naar een artikel of kun je dit wat toelichten? Het hele netwerk zit op "de max"?
Groot gelijk, isoleren bij de particulieren en vooral ook eens de industriële sector doorlichten. Zag een tijdje terug iets over opslagtanks bij een of andere terminal met product dat warm gehouden moet worden. Die tanks waren ongeisoleerd.. oorspronkelijk trouwens wel, maar verwijderd door issues met corrosie en inspectie. Staan ze dus gewoon een aantal megawatt te verbruiken. Met moderne isolatie materialen en coatings, bijv foamglas kun je zo’n tank prima isoleren zonder al te veel corrosie problemen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt iig om zo agressief mogelijk op alle plekken te kijken hoe we daar verbruik kunnen vervangen of verminderen. En niet slechts in een kabbeltempo terwijl we collectief genoegzaam blijven lurken aan het goedkope Russische gas.
Daar hadden we al veel eerder en veel meer op moeten inzetten.
Thanks. Vanavond eens verder naar kijken als ik de tijd kan vinden. Zo gauw scannend lijkt het er op dat de paper die aangehaald wordt op die site niet echt matcht met de claim dat zon of wind erbij bouwen voor Duitsland nu al zinloos zou zijn, maar zoals gezegd heb ik nog niet echt kunnen lezen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie edit.
En zoek op wiebelstroom.
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.quote:
Als je wil drill downen zijn er screenshots te vinden van de persoon in kwestie haar social media account.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.
Ja een verwijzing naar Reddit waar echt 100 reacties zijn die alles veroordelen maar echt niemand vraagt een bron.
Wat is dat dan voor afvoerputje van het internet?
Ik zie je nooit om bronnen vragen of de bron vermelden bij beweringen die jij doet. Bijzonder dat juist jij nu om een bron vraagtquote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, en nooit een bron vermelding erbij.
Ja een verwijzing naar Reddit waar echt 100 reacties zijn die alles veroordelen maar echt niemand vraagt een bron.
Wat is dat dan voor afvoerputje van het internet?
Ik zat er niet ver naast met mijn schatting.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk minstens 10 jaar.
Als ik naar Azerbeidzjan kijk.
Ze hebben 7 gebieden met daarin 500 dorpen en steden heroverd. Alles was met de grond gelijk gemaakt. In totaal 150.000 woningen.
Na 2 jaar wederopbouw zijn ze nu nog steeds bezig met het aanleggen van infrastructuur en het ontmijnen. Er liggen een miljoen mijnen en het ontmijnen gaat in totaal 5 jaar duren. Tot nu toe zijn er hooguit 2000 woninen gebouwd. Azerbeidzjan raamt de kosten op 50 miljard
Bij Mariopol hebben Russen nu ook heel veel mijnen gelegd met speciaal daarvoor gebouwde machines. En er liggen nog een hoop onontplofte bommen en raketten. Het ontmijnen en de infrastructuur herstellen kan nog vele jaren duren.
Alleen in Mariopol is de bevolking al 500.000. Dus daar waren ook ongeveer 150.000 woningen. De schade zal ook 50 miljard zijn. En dat is alleen in Mariopol. De totale schade is misschien 300 miljard euro. Al het Russische geld waar beslag op is gelegd moet naar Oekraïne.
We hebben juist wat meer haviken nodig, en minder duiven.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:19 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/FordFischer/status/1508229182169493505
Bill Kristol bij een demonstratie waarin men oproept tot een no-fly zone. Neoconservatief Bill heeft er weer zin in !
Ik mag toch hopen dat de invloed van dit soort pathologische stokers flink is verminderd na 2003.
Nee, we hebben rationele denkers nodig.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben juist wat meer haviken nodig, en minder duiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |