er is altijd tijd om te pratenquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd om te praten is voorbij
nou laten we het hopen dan maar hequote:Op donderdag 24 maart 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar we hebben dan ook geen ervaring met een Wereldoorlog met kernwapens.
Als andere grootmachten zich gaan inmengen kan het wel snel gaan natuurlijk.
Al is die dreiging er permanent geweest.
Zou wel heel goed zijn voor de klimaat verandering en de natuur, zo’n kernoorlog (na een jaar of 30, weinig mensen en CO2 en veel meer groen)
Daarom is de-escalatie ook zo belangrijk. Maar dat doen we totaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het gaat over raketten. niet over manschappen waar je bang voor moet zijn natuurlijk.
Niet dat ik denk dat het zover zou komen hoor. Maar als het tot een oorlog tussen nato en rusland komt. Dan zijn er best een paar leuke doelen hier in NL. Vooral schiphol en de haven in rotterdam en de haven van de buren in antwerpen
De woorden van Putin waren een stuk minder subtiel. De woorden van Putin waren meer in de richting van: ik neem jullie mee de verdoemenis in wanneer jullie je ermee bemoeien.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan mij deze uitspraak van Jeltsin in een speech nog heel goed herinneren:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/dec/10/russia.chechnya
Daarnaast was onze vriend niet zo blij met onze acties in Kosovo:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/apr/30/russia
De noodzaak van schuilkelders in Nederland was toen geen onderwerp in het nieuws hier, voor zover ik mij kan herinneren.
Toen hadden ze nog geen satellietbeelden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:03 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zei een Chamberlain ook niet zoiets jaren geleden over Duitsland?
Ken je de film The Road? Dat na tien jaar met op het begin ongelofelijk veel doden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar we hebben dan ook geen ervaring met een Wereldoorlog met kernwapens.
Nou ik niet hoor, naar sommigen maken zich zo druk om klimaatverandering dat ze dit wel moeten toejuichen.quote:
"De-escalate"? Wat versta je daaronder?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom is de-escalatie ook zo belangrijk. Maar dat doen we totaal niet.
Nee Oekraïne is geen Russisch vazalstaat of streek. Maar ik heb dit plaatje even opgezocht zodat je precies kan zien wat wel Rusland is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er wordt een Russische vazalstreek aangevallen,
Wat stel jij dan voor?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet verantwoord om in een bondgenootschap te zitten die het mogelijk maakt om een conflict ingezogen te kunnen worden voor iets wat zich 1000'en kilometers verderop afspeelt, zonder als land zelf gevaar te lopen of iets van doen heeft met dat conflict.
Weet ik niet helemaal, een beetje simpel antwoord ook. Eerste hit op Google en er is al een heleboel: https://www.beyondintractability.org/essay/limiting_escalationquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
"De-escalate"? Wat versta je daaronder?
"Hey niet doen" roepen wanneer je ziet dat iemand een ander aan het vermoorden is, maar daarna toch maar weglopen en de moordenaar zijn gang laten gaan omdat hij anders jou misschien neerschiet?
Dat noem ik eerder handelen uit eigen lijfsbehoud. Lijkt me niet dat we moeten proberen dat te verbloemen met termen als "de-escalate"...
It takes two to tango.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je kwetsbaar opstellen, de andere wang toekeren, ...quote:
Er wordt helemaal niet ge-tango-ed.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
It takes two to tango.
Is ie getraind in Hollywood?quote:
Nee, er word keihard gebombardeerd, en dan moet iemand anders minder doen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet ge-tango-ed.
Ja we hebben sywert. Een Hugo. En tal meer corrupte eikels. Maar dat valt echt in het niet bij Putin en zijn vriendjes.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar valt Rusland het westen precies aan?
Het zijn en blijven cowboys.quote:
Laten we inderdaad als een onderdanige hond op onze rug gaan liggen wanneer de Poetinkliek op de Russische staatstelevisie met kernraketten op Warschau en Berlijn dreigt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De-escalatie als iemand je huis kort en klein slaat. Dat zou je kunnen zeggen als de eigenaar van dat huis jouw vrouw had mishandeld, wellicht. In deze situatie slaat dat nergens op. Poetin is de agressor maar Oekraïne zou moeten dansen naar de pijpen van Poetin?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh dat ontken ik niet maar daar had ik het niet over. Elke keer dat "Ja MAaaR...." en whataboutisme...quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, er word keihard gebombardeerd, en dan moet iemand anders minder doen?
Doe niet zo dom joh en lees dat linkje eens: https://www.beyondintractability.org/essay/limiting_escalationquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Laten we inderdaad als een onderdanige hond op onze rug gaan liggen wanneer de Poetinkliek op de Russische staatstelevisie met kernraketten op Warschau en Berlijn dreigt.
Niks de-escaleren; Rusland kapot boycotten en sanctioneren, Oekraïne heimelijk van wapens voorzien en hopen dat de Russen zich helemaal stuk bijten in Oekraïne, waarna onrust in Rusland ontstaat.
Nou...quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe niet zo dom joh en lees dat linkje eens: https://www.beyondintractability.org/essay/limiting_escalation
Staat veel interessants in. Je bent gewoon emo. Lees gewoon eens, hebben mensen over nagedacht.
Poetin die zal vast wel openstaan voor een stukje introspectie.quote:The process of de-escalation that takes place within each adversary includes various social-psychological changes and organizational developments. These processes help people to recognize their own responsibility for the conflict and to reframe the conflict so that a mutually beneficial solution seems possible.[22]
Of je leest gewoon eens wat ik schrijf.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe niet zo dom joh en lees dat linkje eens: https://www.beyondintractability.org/essay/limiting_escalation
Staat veel interessants in. Je bent gewoon emo. Lees gewoon eens, hebben mensen over nagedacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rusland ontkent dat het een aanvalsoorlog voert tegen Oekraïne op zijn grondgebied en noemt het een "speciale operatie" gericht op "demilitarisering en denazificatie".
Je denkt veel en veel te simplistisch. Niemand kan daar wat mee. Het werkt alleen maar tegen. Doei Dave.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of je leest gewoon eens wat ik schrijf.
Nogmaals; of je leest gewoon wat ik schrijf.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je denkt veel en veel te simplistisch. Niemand kan daar wat mee. Het werkt alleen maar tegen. Doei Dave.
Jaarlijkse Dag van de Overwinning viering.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat is er voor bijzonders met 9 mei?
Je eigen hachje willen redden is menselijk, maar nogmaals, wees dan eerlijk en probeer het niet te verbloemen met termen als "de-escalate" en "reason"quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:29 schreef Discombobulate het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige,
[ twitter ]
Voice of reason die man.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat is er voor bijzonders met 9 mei?
Uit Radio Svoboda UA: De generale staf van de strijdkrachten van Oekraïne beweert dat er propaganda wordt verspreid onder Russische troepen die Oekraïne zijn binnengevallen over de noodzaak om de oorlog voor 9 mei te beëindigen.
"Volgens de beschikbare informatie wordt er voortdurend propaganda verricht onder het personeel van de strijdkrachten van de Russische Federatie, die het idee geeft dat de oorlog op 9 mei 2022 moet zijn beëindigd", aldus de verklaring.
Het is niet mogelijk om deze verklaring uit andere bronnen te bevestigen.Doe dan 1 mei, voor een mooi Sovjet tintjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rusland ontkent dat het een aanvalsoorlog voert tegen Oekraïne op zijn grondgebied en noemt het een "speciale operatie" gericht op "demilitarisering en denazificatie".
Nu doe je het weer. Suggereren dat de ander simplistisch denkt en jij degene bent die de complexiteit begrijpt en dus gelijk heeft...quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je denkt veel en veel te simplistisch. Niemand kan daar wat mee. Het werkt alleen maar tegen. Doei Dave.
Je niet mengen in oorlog is niet “je hachje” redden maar remmen als je een file ziet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je eigen hachje willen redden is menselijk, maar nogmaals, wees dan eerlijk en probeer het niet te verbloemen met termen als "de-escalate" en "reason"
Gelezen, tot hier:quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Democratization, daar begint Poetin niet aan.quote:Democratization can help parties to develop nonviolent and just mechanisms for resolving any disputes that arise
Ik verzin die datum niet, dus ik wil graag weten wat voorverband Poetin met die datum legt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Doe dan 1 mei, voor een mooi Sovjet tintje
Blijkbaar is dat de datum waarop Nazi Duitsland werd verslagenquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik verzin die datum niet, dus ik wil graag weten wat voorverband Poetin met die datu legt.
Nee, hij waarschuwde dat geen enkel land zich er actief in moet mengen omdat dat consequenties zal hebben die ze in de geschiedenis nog niet hebben meegemaakt. Jij maakt er je eigen "in de richting van" van en legt dat al uit als "dat er al meerdere malen is gedreigd kernwapens te gebruiken op westerse landen".quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De woorden van Putin waren een stuk minder subtiel. De woorden van Putin waren meer in de richting van: ik neem jullie mee de verdoemenis in wanneer jullie je ermee bemoeien.
Allemaal veel genuanceerder natuurlijk.quote:President George W. Bush has vowed to use "every necessary weapon of war" to retaliate for the September 11 attacks and has warned governments that "either you are with us, or you are with the terrorists."
Dat wordt dit jaar een fraaie parade, met uitgebrande tanks en kreupele soldaten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat de datum waarop Nazi Duitsland werd verslagen
https://en.wikipedia.org/wiki/Victory_Day_(9_May)
edit: ninja edit, maar idd wat je zegt
Daarom maakt het kabinet ook de brandstof goedkoperquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Globalisten hebben weer een nieuwe "crisis" gevonden om de burgers te kunnen knevelen en beperken in hun vrijheden om klimaat-en uitstootgedram te kunnen vermommen in een idealistisch sausje: het grote boze Rusland straffen en sanctioneren.
Een opmaat naar klimaatlockdowns. Daarom zijn onze leiders ook zo gebaat bij het escaleren van dit conflict: "noodzaak" sancties dwingen ons om onze eigen economie en boze leefstijl te torpederen
Ik heb alleen niet het idee dat al die landen er nou zo ongeschonden vanaf gekomen zijn...quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:56 schreef Repentless het volgende:
President George W. Bush has vowed to use "every necessary weapon of war" to retaliate for the September 11 attacks and has warned governments that "either you are with us, or you are with the terrorists."
Allemaal veel genuanceerder natuurlijk.
Ben jij Russisch? "We" hebben namelijk geen Nederlandse troepen in landen die dat niet willen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien aanvullen met wat tanktors.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat wordt dit jaar een fraaie parade, met uitgebrande tanks en kreupele soldaten.
Tsja, vertel aan de dode kinderen, moeders, de kinderen zonder ouders, de platgebombardeerd wijken waarbij de vuurwerk ramp in Enschede echt niks was, dat hun leed vergelijkbaar is met "een file'quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je niet mengen in oorlog is niet “je hachje” redden maar remmen als je een file ziet.
Als je er een vredesmissie heen gaat sturen weet je zeker dat er ontelbare doden meer vallen in Oekraïne. Ala sebrenica en eigenlijk alle VN vredesmissies.
Ja dat is ontzettend zuur, maar als je binnenvalt gaan er meer dood. Dus wat wil je dan?quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, vertel aan de dode kinderen, moeders, de kinderen zonder ouders, de platgebombardeerd wijken waarbij de vuurwerk ramp in Enschede echt niks was, dat hun leed vergelijkbaar is met "een file'![]()
Wanneer Nederland weer werd aangevallen en platgebombardeerd zou je het niet ingrijpen van de omringende landen / rest vd wereld natuurlijk ook omschrijven als "remmen voor een file"
Een club stelt iets voor en de clowneske wappies schieten meteen in een stuip en zien er een of ander groot complot in.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Globalisten hebben weer een nieuwe "crisis" gevonden om de burgers te kunnen knevelen en beperken in hun vrijheden om klimaat-en uitstootgedram te kunnen vermommen in een idealistisch sausje: het grote boze Rusland straffen en sanctioneren.
Een opmaat naar klimaatlockdowns. Daarom zijn onze leiders ook zo gebaat bij het escaleren van dit conflict: "noodzaak" sancties dwingen ons om onze eigen economie en boze leefstijl te torpederen
Boh, thuiswerken wat niet alleen zoals nu in bepaalde mate normaal is geworden, maar ook weer meer aangemoedigd wordtquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is een valse tegenstelling. Je weet namelijk niet hoe niet ingrijpen op de lange termijn uit gaat pakken. Menen dat Poetin hierna zijn viool aan de wilgen hangt en lekker van zijn pensioen gaat genieten komt ook heel dicht in de buurt van wensdenken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is ontzettend zuur, maar als je binnenvalt gaan er meer dood. Dus wat wil je dan?
Soms is er geen laffe uitweg idd en moet je een klap uitdelen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is een valse tegenstelling. Je weet namelijk niet hoe niet ingrijpen op de lange termijn uit gaat pakken. Menen dat Poetin hierna zijn viool aan de wilgen hangt en lekker van zijn pensioen gaat genieten komt ook heel dicht in de buurt van wensdenken.
Jezus vent, en met jou moeten we deze oorlog winnen. Hier gaat dus mis met Nederland, jou gedachtegang.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand al die dode kinderen en de rest van je lijstje zo erg vindt dat ze graag WW3 willen voorkomen. Eigenlijk kan ik mij prima vinden in de balans die we nu hebben gevonden. Het is niet de flitsende stop van een conflict binnen een dag, maar dat kunnen we met de beste wil van de wereld toch niet doen. Rusland gaat deze oorlog economisch niet kunnen volhouden en de huidige sancties voorkomen dat de nog levende kinderen in Oekraïne en ook die van de rest van de wereld niet een uiterst pijnlijke stralingsdood sterven.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, vertel aan de dode kinderen, moeders, de kinderen zonder ouders, de platgebombardeerd wijken waarbij de vuurwerk ramp in Enschede echt niks was, dat hun leed vergelijkbaar is met "een file'![]()
Wanneer Nederland weer werd aangevallen en platgebombardeerd zou je het niet ingrijpen van de omringende landen / rest vd wereld natuurlijk ook omschrijven als "remmen voor een file"
Om te deëscaleren zal er bovendien eerst geëscaleerd moeten worden en tot nu toe heeft het westen sinds het uitbreken van de oorlog niet geëscaleerd: het blijft gewoon bij economische sancties en wapenleveringen aan Oekraïne. Volgens mij is die taktiek effectief genoeg.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben jij Russisch? "We" hebben namelijk geen Nederlandse troepen in landen die dat niet willen.
Als ze hier wapens en munitie aan de bevolking uit gaan delen hoeft de vijand echt niet meer te komen bombarderen hoorquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vind het ondertussen wel welletjes geweest, we hebben genoeg geleden. Er is geen pak meel of zonnebloemolie meer te krijgen en de benzineprijs rijst de pan uit. Ik ben ondertussen banger voor de gasrekening dan voor de Russenquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand al die dode kinderen en de rest van je lijstje zo erg vindt dat ze graag WW3 willen voorkomen. Eigenlijk kan ik mij prima vinden in de balans die we nu hebben gevonden. Het is niet de flitsende stop van een conflict binnen een dag, maar dat kunnen we met de beste wil van de wereld toch niet doen. Rusland gaat deze oorlog economisch niet kunnen volhouden en de huidige sancties voorkomen dat de nog levende kinderen in Oekraïne en ook die van de rest van de wereld niet een uiterst pijnlijke stralingsdood sterven.
Laten we wel wezen volgens Rusland is het zijn volste recht om binnen de eigen grenzen troepen neer te zetten en te laten oefenen. De versterking van NAVO-landen die dat willen zou dus geen probleem moeten zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om te deëscaleren zal er bovendien eerst geëscaleerd moeten worden en tot nu toe heeft het westen sinds het uitbreken van de oorlog niet geëscaleerd: het blijft gewoon bij economische sancties en wapenleveringen aan Oekraïne. Volgens mij is die taktiek effectief genoeg.
Maar kom dan niet met termen als "de-escalate", dat slaat echt totaal nergens op en is gewoon een laffe manier de harde moeilijke werkelijkheid te verbloemen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand al die dode kinderen en de rest van je lijstje zo erg vindt dat ze graag WW3 willen voorkomen. Eigenlijk kan ik mij prima vinden in de balans die we nu hebben gevonden. Het is niet de flitsende stop van een conflict binnen een dag, maar dat kunnen we met de beste wil van de wereld toch niet doen. Rusland gaat deze oorlog economisch niet kunnen volhouden en de huidige sancties voorkomen dat de nog levende kinderen in Oekraïne en ook die van de rest van de wereld niet een uiterst pijnlijke stralingsdood sterven.
Wat stel je dan voor precies?quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is een valse tegenstelling. Je weet namelijk niet hoe niet ingrijpen op de lange termijn uit gaat pakken. Menen dat Poetin hierna zijn viool aan de wilgen hangt en lekker van zijn pensioen gaat genieten komt ook heel dicht in de buurt van wensdenken.
Het verschrikkelijke leed, dat een gebrek aan zonnebloemolie heetquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind het ondertussen wel welletjes geweest, we hebben genoeg geleden. Er is geen pak meel of zonnebloemolie meer te krijgen en de benzineprijs rijst de pan uit. Ik ben banger voor de gasrekening dan voor de Russen
Mij lijkt het, het beste als we morgen allemaal, als teken van overgave, een witte vlag buitenhangen
He laten we het gesprek de-escaleren!quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar kom dan niet met termen als "de-escalate", dat slaat echt totaal nergens op en is gewoon een laffe manier de harde moeilijke werkelijkheid te verbloemen.
Boeiequote:Op donderdag 24 maart 2022 21:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zijn en blijven cowboys.
Wat mij betreft mag er wel harder worden ingegrepen, maar daar gaat het niet om. Jij en een aantal anderen hier doen net alsof de-escaleren het tovermiddel is waarmee alles gesust kan worden, militairen huiswaarts keren en Oekraïne met rust gelaten wordt. Dat is helemaal niet zo, aan beide opties zitten nogal wat haken en ogen. Harder ingrijpen zou kunnen betekenen dat het escaleert, maar niks doen zou net zo goed op de lange termijn kunnen zorgen voor meer doden, meer invasies, et cetera.quote:
Punt is dat je dat helemaal niet weet. Krachtig ingrijpen van de Navo in 2014 of 2008 had de huidige doden kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is ontzettend zuur, maar als je binnenvalt gaan er meer dood. Dus wat wil je dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |