Dat is juist mijn punt. Die afwezigheid van schuilkelders is niet iets van vandaag: in het stuk kun je lezen dat die wet Burgerbescherming 36 jaar geleden al is afgeschaft waardoor dat allemaal is verdwenen. De Koude Oorlog was nog bezig (liep wel op zijn eind) en daarna hadden we van midden tot eind jaren '90 een bloedige oorlog in Joegoslavië. Om nog maar te zwijgen over alle gewapende conflicten wereldwijd waar we onszelf in mengden. Al die tijd hadden we dus geen schuilkelders meer. Ik heb er geen berichten over gelezen in die tijd, jij wel?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als ze er al zijn. Dan zie je ook geen berichten er over dat ze er moeten komen..
nu zijn ze er niet. Dus nu zie je er berichten over.
Lijkt me logisch. Plus dat informatie even 32032x zo snel gaat als toen
Sinds de koude oorlog is er geen direct uitgesproken nucleaire dreiging meer geweest. Daar heeft die gelijk aan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Die afwezigheid van schuilkelders is niet iets van vandaag: in het stuk kun je lezen dat die wet Burgerbescherming 36 jaar geleden al is afgeschaft waardoor dat allemaal is verdwenen. De Koude Oorlog was nog bezig (liep wel op zijn eind) en daarna hadden we van midden tot eind jaren '90 een bloedige oorlog in Joegoslavië. Om nog maar te zwijgen over alle gewapende conflicten wereldwijd waar we onszelf in mengden. Al die tijd hadden we dus geen schuilkelders meer. Ik heb er geen berichten over gelezen in die tijd, jij wel?
Dus: waarom nu opeens die grandioze noodzaak om dit aan te pakken en daarnaast enorm te investeren in defensie, terwijl het hier nog altijd om een conflict gaat dat 2.000 tot 3.000 km verderop plaatsvindt. Hiervoor was het zo'n beetje 'not done' om te pleiten voor meer geld naar defensie, terwijl het potentieel van die grote boze vijand Rusland echt niet zoveel anders is dan 30 jaar geleden.
Omdat alle conflicten tot nu toe geen dreiging voor ons waren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Die afwezigheid van schuilkelders is niet iets van vandaag: in het stuk kun je lezen dat die wet Burgerbescherming 36 jaar geleden al is afgeschaft waardoor dat allemaal is verdwenen. De Koude Oorlog was nog bezig (liep wel op zijn eind) en daarna hadden we van midden tot eind jaren '90 een bloedige oorlog in Joegoslavië. Om nog maar te zwijgen over alle gewapende conflicten wereldwijd waar we onszelf in mengden. Al die tijd hadden we dus geen schuilkelders meer. Ik heb er geen berichten over gelezen in die tijd, jij wel?
Dus: waarom nu opeens die grandioze noodzaak om dit aan te pakken en daarnaast enorm te investeren in defensie, terwijl het hier nog altijd om een conflict gaat dat 2.000 tot 3.000 km verderop plaatsvindt. Hiervoor was het zo'n beetje 'not done' om te pleiten voor meer geld naar defensie, terwijl het potentieel van die grote boze vijand Rusland echt niet zoveel anders is dan 30 jaar geleden.
In Zweden zijn ze enkele jaren geleden al begonnen met het opnieuw operationeel maken van de atoom schuilkelders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heeeerlijkquote:
Omdat er nu een gek zit die er mee zit te dreigen. En straks een navo land aanvalt en dan is het opeens niet zo ver weg meer. Vandaar de noodzaak. Als je dat niet snapt dat heeft de discussie van de rest ook weinig zin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
Ik heb er geen berichten over gelezen in die tijd, jij wel?
Dan zitten we niet in een strijd, dan worden we een strijd ingezogen. Heel wat anders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Omdat alle conflicten tot nu toe geen dreiging voor ons waren.
Omdat Rusland onder Jeltsin geen dreiging was.
Je snapt zelf toch ook wel dat als Rusland wel een NAVO-land aanvalt, we als land in de strijd zitten? En de dreiging er wel degelijk is voor ons land. Dit is opeens geen rare gedachte meer.
Die 2000 km, dat is het ook naar de Middellandse Zee he
Die kende we al van de laatste 2 jaar, "kuch" coronagektequote:Op donderdag 24 maart 2022 20:35 schreef Patroon het volgende:
Het valt me op bij die praatprogramma's dat er veel van die lui zijn die de oorlog in Oekraïne heel erg vinden omdat ze vooral bang zijn dat er een nuke op hun eigen dak valt. Eigenlijk kan dat hele Oekraïne gestolen worden, maar vooral bang voor hun eigen hachje
Heb je niet meegekregen dat er meerdere malen is gedreigd kernwapens te gebruiken op westerse landen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan mij deze uitspraak van Jeltsin in een speech nog heel goed herinneren:quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sinds de koude oorlog is er geen direct uitgesproken nucleaire dreiging meer geweest. Daar heeft die gelijk aan.
(Nja misschien Noord Korea, maar daarvan gingen we niet echt uit)
https://www.theguardian.com/world/1999/dec/10/russia.chechnyaquote:Boris Yeltsin retreated to the language of the worst days of the cold war yesterday in denouncing United States criticism on Chechnya. Lashing out at his main economic sponsor for the last 10 years, he warned Washington to remember that Russia was still a nuclear power.
"Clinton allowed himself to pressurise Russia yesterday," the Russian president told reporters in Beijing after meeting China's leaders. "He must have forgotten for a moment what Russia is. We have a full arsenal of nuclear weapons."
https://www.theguardian.com/world/1999/apr/30/russiaquote:Boris Yeltsin flexed Russia's ageing but formidable nuclear muscles yesterday and ordered the development of new tactical nuclear missiles to counter a perceived increased threat from Nato.
'Our nuclear forces were and remain a key element in the country's strategy for ensuring national security and military power,' the Russian president said.
At a meeting with the United Nations secretary general, Kofi Annan, at the Kremlin yesterday he also denounced the 'lawlessness and unlimited force' of the United States.
Nee niet echtquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zitten we niet in een strijd, dan worden we een strijd ingezogen. Heel wat anders.
Het gaat over raketten. niet over manschappen waar je bang voor moet zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland gaat geen NAVO land aanvallen. Dat kunnen ze op dit moment niet eens. En bovendien zijn wij niet in oorlog met Rusland. Als Rusland van plan is om een NAVO land aan te vallen dan duurt het eerst maanden en maanden voordat de troepen opgebouwd zijn. Mensen denken dat Rusland direct doorstoot naar Polen ofzo, maar dat kunnen ze helemaal niet. Er is voor ons geen dreiging.
En wat is het uiteindelijke resultaat van een strijd ingezogen worden volgens jou?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zitten we niet in een strijd, dan worden we een strijd ingezogen. Heel wat anders.
Oekraïne is een land, niet een streek hé Thierry.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De streek Oekraïne ligt inderdaad op Europees grondgebied, alleen is het geen onderdeel van Europa net zoals Rusland dat niet is.
Totaal off topic en complete onzin. Weet je überhaupt wat een Stockholmsyndroom is?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rare denkbeelden en waanideeën volgens degene die niet durft toe te geven dat o.a. 2 jaar lang zijn leven onrechtmatig is afgepakt, na 9 uur door zijn bloedeigen regering werd opgesloten in zijn eigen huis. Stockholm syndroom much.
Zat jij ook in de trein toen je een mondkapje moest dragen en deze na 00:00 uur af mocht? Geslaagd voor de gehoorzaamheidstraining.
Streek? Land!quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De streek Oekraïne ligt inderdaad op Europees grondgebied, alleen is het geen onderdeel van Europa net zoals Rusland dat niet is.
Het is niet verantwoord om in een bondgenootschap te zitten die het mogelijk maakt om een conflict ingezogen te kunnen worden voor iets wat zich 1000'en kilometers verderop afspeelt, zonder als land zelf gevaar te lopen of iets van doen heeft met dat conflict.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En wat is het uiteindelijke resultaat van een strijd ingezogen worden volgens jou?
nooitquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:01 schreef Gremen het volgende:
Wanneer gaat de Navo nou eens aanvallen?
Neem aan dat de troepen opbouw langs de grenzen echt niet voor de "verdediging" is. Rusland kan niet eens voorbij Oekraïne komen. Ben wel weer klaar na dit maandje aanklooien met Oekraïne. Tijd om er een eind aan te maken!
quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:01 schreef Gremen het volgende:
Wanneer gaat de Navo nou eens aanvallen?
Neem aan dat de troepen opbouw langs de grenzen echt niet voor de "verdediging" is. Rusland kan niet eens voorbij Oekraïne komen. Ben wel weer klaar na dit maandje aanklooien in Oekraïne. Tijd om er een eind aan te maken!
Ja ok, die was ik al bijna vergeten, nou ja misschien dan wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan mij deze uitspraak van Jeltsin in een speech nog heel goed herinneren:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/dec/10/russia.chechnya
Daarnaast was onze vriend niet zo blij met onze acties in Kosovo:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/apr/30/russia
De noodzaak van schuilkelders in Nederland was toen geen onderwerp in het nieuws hier, voor zover ik mij kan herinneren.
Inderdaad, tijd om te praten is voorbijquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]__! Heel veel meer is hier niet op te zeggen
Zei een Chamberlain ook niet zoiets jaren geleden over Duitsland?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland gaat geen NAVO land aanvallen. Dat kunnen ze op dit moment niet eens. En bovendien zijn wij niet in oorlog met Rusland. Als Rusland van plan is om een NAVO land aan te vallen dan duurt het eerst maanden en maanden voordat de troepen opgebouwd zijn. Mensen denken dat Rusland direct doorstoot naar Polen ofzo, maar dat kunnen ze helemaal niet. Er is voor ons geen dreiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |