er is altijd tijd om te pratenquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd om te praten is voorbij
nou laten we het hopen dan maar hequote:Op donderdag 24 maart 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar we hebben dan ook geen ervaring met een Wereldoorlog met kernwapens.
Als andere grootmachten zich gaan inmengen kan het wel snel gaan natuurlijk.
Al is die dreiging er permanent geweest.
Zou wel heel goed zijn voor de klimaat verandering en de natuur, zo’n kernoorlog (na een jaar of 30, weinig mensen en CO2 en veel meer groen)
Daarom is de-escalatie ook zo belangrijk. Maar dat doen we totaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het gaat over raketten. niet over manschappen waar je bang voor moet zijn natuurlijk.
Niet dat ik denk dat het zover zou komen hoor. Maar als het tot een oorlog tussen nato en rusland komt. Dan zijn er best een paar leuke doelen hier in NL. Vooral schiphol en de haven in rotterdam en de haven van de buren in antwerpen
De woorden van Putin waren een stuk minder subtiel. De woorden van Putin waren meer in de richting van: ik neem jullie mee de verdoemenis in wanneer jullie je ermee bemoeien.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan mij deze uitspraak van Jeltsin in een speech nog heel goed herinneren:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/dec/10/russia.chechnya
Daarnaast was onze vriend niet zo blij met onze acties in Kosovo:
[..]
https://www.theguardian.com/world/1999/apr/30/russia
De noodzaak van schuilkelders in Nederland was toen geen onderwerp in het nieuws hier, voor zover ik mij kan herinneren.
Toen hadden ze nog geen satellietbeelden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:03 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zei een Chamberlain ook niet zoiets jaren geleden over Duitsland?
Ken je de film The Road? Dat na tien jaar met op het begin ongelofelijk veel doden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar we hebben dan ook geen ervaring met een Wereldoorlog met kernwapens.
Nou ik niet hoor, naar sommigen maken zich zo druk om klimaatverandering dat ze dit wel moeten toejuichen.quote:
"De-escalate"? Wat versta je daaronder?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom is de-escalatie ook zo belangrijk. Maar dat doen we totaal niet.
Nee Oekraïne is geen Russisch vazalstaat of streek. Maar ik heb dit plaatje even opgezocht zodat je precies kan zien wat wel Rusland is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er wordt een Russische vazalstreek aangevallen,
Wat stel jij dan voor?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet verantwoord om in een bondgenootschap te zitten die het mogelijk maakt om een conflict ingezogen te kunnen worden voor iets wat zich 1000'en kilometers verderop afspeelt, zonder als land zelf gevaar te lopen of iets van doen heeft met dat conflict.
Weet ik niet helemaal, een beetje simpel antwoord ook. Eerste hit op Google en er is al een heleboel: https://www.beyondintractability.org/essay/limiting_escalationquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
"De-escalate"? Wat versta je daaronder?
"Hey niet doen" roepen wanneer je ziet dat iemand een ander aan het vermoorden is, maar daarna toch maar weglopen en de moordenaar zijn gang laten gaan omdat hij anders jou misschien neerschiet?
Dat noem ik eerder handelen uit eigen lijfsbehoud. Lijkt me niet dat we moeten proberen dat te verbloemen met termen als "de-escalate"...
It takes two to tango.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom is de-escalatie ook zo belangrijk. Maar dat doen we totaal niet.
Je kwetsbaar opstellen, de andere wang toekeren, ...quote:
Er wordt helemaal niet ge-tango-ed.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
It takes two to tango.
Is ie getraind in Hollywood?quote:
Nee, er word keihard gebombardeerd, en dan moet iemand anders minder doen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet ge-tango-ed.
Ja we hebben sywert. Een Hugo. En tal meer corrupte eikels. Maar dat valt echt in het niet bij Putin en zijn vriendjes.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar valt Rusland het westen precies aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |