abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204049531
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies weet ik het ook niet maar ik vermoed vanwege de dreiging.
Als wij buren zijn en wij hebben constant ruzie is de kans op escalatie kleiner wanneer er nog een huis tussen zit en we dus geen directe buren zijn.

Daar komt nog bij dat de Oekrane essentieel is voor Rusland om een aanval van de NAVO af te slaan.

-edit- niet dat ze het zullen winnen van de NAVO
Navo is defensief, er bestaat niet zoiets als "een aanval van de navo", sorry poetin.
pi_204049532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Beetje verdeeld volk, er zijn meer dan 1000 Syriers die zich aangemeld hebben om voor Putin te strijden in Oekraine.
Als al die vrijwilligers uit Syri en mogelijk nog wat andere milities waar vandaan ook hun oorlog verder voeren(zelfs IS) in de Oekrane met al de geleverde wapens en de wapens die de Russen achter laten wanneer die zich terugtrekken heb je een groter probleem dan het Russisch leger en hun kernwapens. Daar heb ik meer vrees voor dan het leger van de Russen incluis hun kernwapens en de aanval op een NAVO lid dat ik onrealistisch vind.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:24:09 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:27:23 #184
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204049601
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarop? Ik herken mij verder niet in het profiel die hij schetst.
Klopt, Badguys vinden zichzelf altijd goodguys.

Zouden ze immers weten en accepteren dat ze de badguys zijn, zouden ze dat niet doen.
Scorched earth
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:28:15 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204049610
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarop? Ik herken mij verder niet in het profiel die hij schetst.
Of anderen jou daarin herkennen zegt dan ook veel meer.
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 14:28:43 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204049618
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe en wanneer is Rusland naar het westen gegaan dan?
Troepen naar Moldavi sturen toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 14:29:15 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204049627
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sealioning in optima-proforma.
Wat te :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:29:59 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204049641
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gaan die waarschuwingen per ton of per aantal geleverde anti-tank raketten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204049648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Navo is defensief, er bestaat niet zoiets als "een aanval van de navo", sorry poetin.
Jij zou mij toch negeren? :P
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:30:49 #190
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204049654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat de NAVO liever de term "interventie" gebruikt?
quote:
NATO’s Victory in Libya
The Right Way to Run an Intervention
Ivo H. Daalder and James G. Stavridis
are we infinite or am I alone
pi_204049656
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zou kunnen, ik weet daar niks van.
Weet je wanneer hij dat heeft gedaan?
Dan ga ik even zoeken.
pi_204049660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij zou mij toch negeren? :P
Oh was jij dat, alweer vergeten.
pi_204049671
quote:

[..]
Als wij buren zijn en wij hebben constant ruzie is de kans op escalatie kleiner wanneer er nog een huis tussen zit en we dus geen directe buren zijn.

Daar komt nog bij dat de Oekrane essentieel is voor Rusland om een aanval van de NAVO af te slaan.

Je kunt deze onzin wel op elke pagina blijven herhalen, maar dat maakt niet dat er dan logica in komt. De NAVO is geen aanvalsmacht, nooit geweest en die intentie heeft het ook nooit gehad.

En eigenlijk geloof ik ook helemaal niet dat Putin daar bang voor is. Die weet heel goed dat de NAVO nooit, maar dan ook echt nooit, Rusland zal binnenvallen. Tenzij Rusland zelf begint met oorlogvoeren tegen de NAVO.

Wat Putin doet is koude oorlog retoriek gebruiken om zijn eigen oorlog te rechtvaardigen. En dat is geen oorlog uit angst voor een militaire inval van de NAVO, maar angst voor omringing door welvarende democratische staten. Hij heeft echt heel veel last van de Baltische staten in dat opzicht. Die landen maken de afgelopen jaren enorme sprongen en vergis je niet in het aantal mensen in die landen met familie in Rusland. En die mensen in Rusland zien hun familie over de grens rijker en rijker worden, meer welzijn, meer regie over het eigen leven. Vrije verkiezingen, vers brood, volle winkels, uitkeringen als je ziek bent, gezondheidszorg, witte gebitten.

En elk land rond Rusland dat die stap maakt, maakt het moeilijker voor Putin om de schijn van een Groot Rusland op te houden en om zijn politieke en economische systeem te verdedigen. Ik vind het echt schokkend dat er mensen in Nederland zijn die dat niet begrijpen en aankomen met 'terechte angst voor de NAVO' en zo. Dan ben je echt te achterlijk om te poepen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:32:53 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204049672
quote:

[..]

Allemaal fictieve dreigingen. Rusland kan gewoon zelf toetreden tot de EU als ze aan de voorwaarden voldoen en om toetreding vragen. Maar dat doen ze niet, ze kiezen er voor de EU als bedreiging te zien. Dat is de Russische agressie.

En NATO was opgericht als reactie op Russische expansiedrift na WOII.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204049724
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Allemaal fictieve dreigingen. Rusland kan gewoon zelf toetreden tot de EU als ze aan de voorwaarden voldoen en om toetreding vragen. Maar dat doen ze niet, ze kiezen er voor de EU als bedreiging te zien. Dat is de Russische agressie.

Dat zou wel mooi zijn, dat Rusland bij de EU en NAVO komt.
Scheelt een hoop ellende.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom ze elkaar zo het leven zuur maken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:36:54 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204049726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat conflict begon reeds in 1988, voordat Moldavi onafhankelijk werd. Vooral door de extreme retoriek van het "Popular Front of Moldova".

quote:
In early 1988, PFM demanded that the Soviet authorities declare Moldovan the only state language, return to the use of the Latin alphabet, and recognise the shared ethnic identity of Moldovans and Romanians. The more radical factions of the Popular Front espoused extreme anti-minority, ethnocentric and chauvinist positions, calling for minority populations, particularly the Slavs (mainly Russians and Ukrainians) and Gagauz, to leave or be expelled from Moldova.

Violence escalated when in October 1990 the Popular Front called for volunteers to form armed militias to stop an autonomy referendum in Gagauzia, which had an even higher share of ethnic minorities. In response, volunteer militias were formed in Transnistria. In April 1990, nationalist mobs attacked ethnic Russian members of parliament, while the Moldovan police refused to intervene or restore order.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria
pi_204049729
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Exact. Rusland bij de EU kan inderdaad gewoon. Maar ja, dan moet je een democratische rechtstaat inrichten en corruptie tegengaan. Dan valt het hele kaartenhuis waar het land al decennia op gebouwd is in elkaar.
pi_204049735
twitter
pi_204049758
twitter
pi_204049766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je kunt deze onzin wel op elke pagina blijven herhalen, maar dat maakt niet dat er dan logica in komt. De NAVO is geen aanvalsmacht, nooit geweest en die intentie heeft het ook nooit gehad.

En eigenlijk geloof ik ook helemaal niet dat Putin daar bang voor is. Die weet heel goed dat de NAVO nooit, maar dan ook echt nooit, Rusland zal binnenvallen. Tenzij Rusland zelf begint met oorlogvoeren tegen de NAVO.

Wat Putin doet is koude oorlog retoriek gebruiken om zijn eigen oorlog te rechtvaardigen. En dat is geen oorlog uit angst voor een militaire inval van de NAVO, maar angst voor omringing door welvarende democratische staten. Hij heeft echt heel veel last van de Baltische staten in dat opzicht. Die landen maken de afgelopen jaren enorme sprongen en vergis je niet in het aantal mensen in die landen met familie in Rusland. En die mensen in Rusland zien hun familie over de grens rijker en rijker worden, meer welzijn, meer regie over het eigen leven. Vrije verkiezingen, vers brood, volle winkels, uitkeringen als je ziek bent, gezondheidszorg, witte gebitten.

En elk land rond Rusland dat die stap maakt, maakt het moeilijker voor Putin om de schijn van een Groot Rusland op te houden en om zijn politieke en economische systeem te verdedigen. Ik vind het echt schokkend dat er mensen in Nederland zijn die dat niet begrijpen en aankomen met 'terechte angst voor de NAVO' en zo. Dan ben je echt te achterlijk om te poepen.
Daar hebben we al een discussie over gehad.
Ik zeg dat NAVO landen wel hebben aangevallen en jij zegt van niet.
Prima, denk wat je wilt.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:40:47 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204049773
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:41:47 #202
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204049780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan valt het hele kaartenhuis waar het land al decennia op gebouwd is in elkaar.
Wederom een identieke Adolf Hitler bewoording. Deze aanname toendertijd liep niet zo goed af.
pi_204049869
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar hebben we al een discussie over gehad.
Ik zeg dat NAVO landen wel hebben aangevallen en jij zegt van niet.
Prima, denk wat je wilt.
Wie hebben de NAVO landen dan aangevallen? Kom je nu weer aankakken met Irak, Syri en Afghanistan? :')
pi_204049870
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mijn notie van recht, is conform de wereld waar ik in wil leven :)

Ik loop niet over van begrip voor het platte recht van de sterkste, zoals jij.
Als dat zou werken, dan blaaste Poetin wel wat minder hard. want rusland heeft dan totaal geen recht, aangezien ze niet eens meespelen in dit domein.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:49:44 #205
117098 Hathor
Effe niet
pi_204049876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Al die mercenaries gewoon meteen executeren, en dat Wagner tuig al helemaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204049883
Drie dagen geleden gedeeld door MinDef.
Onze Patriots gaan naar Slowakije dacht ik de komende dagen.

zaterdag 12 maart 2022 @ 14:51:40 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204049895
quote:
In vijf jaar zette EU zich op lijn-Macron

We drijven onze gezamenlijke investeringen in defensie op. We verminderen onze afhankelijkheid van energie en faseren de import van Russische olie, gas en steenkool uit, mogelijk al tegen 2027. Hetzelfde doen we voor grondstoffen, chips, geneesmiddelen, voedsel en digitale technologien. En we zullen er alles aan doen om het investeringsklimaat in Europa te versterken.

De ‘verklaring van Versailles’, die de 27 leiders gisteren goedkeurden, leest bijna als het programma van Emmanuel Macron. ‘De Russische agressie vormt een tektonische verschuiving in de Europese geschiedenis’, staat er. ‘We hebben beslist meer verantwoordelijkheid te nemen voor onze veiligheid en nieuwe stappen te zetten om onze Europese soevereiniteit uit te bouwen.’

[..]

De vraag is natuurlijk waar het geld vandaan zal komen voor die investeringen in onder meer defensie, extra lng-terminals, betere verbindingen tussen de nationale energienetwerken en hernieuwbare energie. Volgens de Italiaanse premier Mario Draghi kan dit de komende 5 7 jaar oplopen tot 2.000 miljard. De Franse president wil een nieuw Europees schuldfonds oprichten, in navolging van het coronaherstelfonds dat goed was voor 750 miljard.
Bron: De Standaard.
pi_204049900
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Al die mercenaries gewoon meteen executeren, en dat Wagner tuig al helemaal.
Volgens mij mag je krijgsgevangenen niet executeren
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204049917
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie hebben de NAVO landen dan aangevallen? Kom je nu weer aankakken met Irak, Syri en Afghanistan? :')
Ik weet dat jij vind dat ze niet aangevallen hebben.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:55:14 #210
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204049943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat je makkelijk tot 30 landen komt die door individuele NAVO landen sinds de oprichting zijn aangevallen, al dan niet "een interventie" hebben mogen beleven. Een beetje als Rusland nu met de Ukraiene zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')