Sealioning in optima-proforma.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe en wanneer is Rusland naar het westen gegaan dan?
Precies weet ik het ook niet maar ik vermoed vanwege de dreiging.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die kans was misschien iets kleiner geweest, maar ik geloof er niet in.
Kun jij verklaren waarom de wens voor een neutrale buffer zo groot is dat ze er oorlogsmisdrijven voor plegen en hun hele economie ervoor oplazen, terwijl ze Wit-Rusland vol wapentuig hebben gezet en zelfs vanuit het land invasie plegen? Lijkt mij een tegenstrijdigheid.
Het gaat erom dat Tbilisi de onafhankelijkheid uitriep van Georgi, maar ook gebieden meenam die niet bij Georgi wilden zijn, en waar Tbilisi op dat moment oorlog tegen voerde.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Met die logica kunnen we Amsterdam ook wel afscheiden van Nederland. Etnisch Nederlanders zijn er immers in de minderheid.
Niet dat ik per se tegen ben.
Navo is defensief, er bestaat niet zoiets als "een aanval van de navo", sorry poetin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies weet ik het ook niet maar ik vermoed vanwege de dreiging.
Als wij buren zijn en wij hebben constant ruzie is de kans op escalatie kleiner wanneer er nog een huis tussen zit en we dus geen directe buren zijn.
Daar komt nog bij dat de Oekrane essentieel is voor Rusland om een aanval van de NAVO af te slaan.
-edit- niet dat ze het zullen winnen van de NAVO
Als al die vrijwilligers uit Syri en mogelijk nog wat andere milities waar vandaan ook hun oorlog verder voeren(zelfs IS) in de Oekrane met al de geleverde wapens en de wapens die de Russen achter laten wanneer die zich terugtrekken heb je een groter probleem dan het Russisch leger en hun kernwapens. Daar heb ik meer vrees voor dan het leger van de Russen incluis hun kernwapens en de aanval op een NAVO lid dat ik onrealistisch vind.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje verdeeld volk, er zijn meer dan 1000 Syriers die zich aangemeld hebben om voor Putin te strijden in Oekraine.
Klopt, Badguys vinden zichzelf altijd goodguys.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarop? Ik herken mij verder niet in het profiel die hij schetst.
Of anderen jou daarin herkennen zegt dan ook veel meer.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarop? Ik herken mij verder niet in het profiel die hij schetst.
Troepen naar Moldavi sturen toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe en wanneer is Rusland naar het westen gegaan dan?
Wat tequote:
Gaan die waarschuwingen per ton of per aantal geleverde anti-tank raketten?quote:
Jij zou mij toch negeren?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Navo is defensief, er bestaat niet zoiets als "een aanval van de navo", sorry poetin.
Omdat de NAVO liever de term "interventie" gebruikt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Navo is defensief, er bestaat niet zoiets als "een aanval van de navo", sorry poetin.
quote:
Je kunt deze onzin wel op elke pagina blijven herhalen, maar dat maakt niet dat er dan logica in komt. De NAVO is geen aanvalsmacht, nooit geweest en die intentie heeft het ook nooit gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als wij buren zijn en wij hebben constant ruzie is de kans op escalatie kleiner wanneer er nog een huis tussen zit en we dus geen directe buren zijn.
Daar komt nog bij dat de Oekrane essentieel is voor Rusland om een aanval van de NAVO af te slaan.
Allemaal fictieve dreigingen. Rusland kan gewoon zelf toetreden tot de EU als ze aan de voorwaarden voldoen en om toetreding vragen. Maar dat doen ze niet, ze kiezen er voor de EU als bedreiging te zien. Dat is de Russische agressie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn, dat Rusland bij de EU en NAVO komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Allemaal fictieve dreigingen. Rusland kan gewoon zelf toetreden tot de EU als ze aan de voorwaarden voldoen en om toetreding vragen. Maar dat doen ze niet, ze kiezen er voor de EU als bedreiging te zien. Dat is de Russische agressie.
En NATO was opgericht als reactie op Russische expansiedrift na WOII.
Dat conflict begon reeds in 1988, voordat Moldavi onafhankelijk werd. Vooral door de extreme retoriek van het "Popular Front of Moldova".quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistriaquote:In early 1988, PFM demanded that the Soviet authorities declare Moldovan the only state language, return to the use of the Latin alphabet, and recognise the shared ethnic identity of Moldovans and Romanians. The more radical factions of the Popular Front espoused extreme anti-minority, ethnocentric and chauvinist positions, calling for minority populations, particularly the Slavs (mainly Russians and Ukrainians) and Gagauz, to leave or be expelled from Moldova.
Violence escalated when in October 1990 the Popular Front called for volunteers to form armed militias to stop an autonomy referendum in Gagauzia, which had an even higher share of ethnic minorities. In response, volunteer militias were formed in Transnistria. In April 1990, nationalist mobs attacked ethnic Russian members of parliament, while the Moldovan police refused to intervene or restore order.
Exact. Rusland bij de EU kan inderdaad gewoon. Maar ja, dan moet je een democratische rechtstaat inrichten en corruptie tegengaan. Dan valt het hele kaartenhuis waar het land al decennia op gebouwd is in elkaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Allemaal fictieve dreigingen. Rusland kan gewoon zelf toetreden tot de EU als ze aan de voorwaarden voldoen en om toetreding vragen. Maar dat doen ze niet, ze kiezen er voor de EU als bedreiging te zien. Dat is de Russische agressie.
En NATO was opgericht als reactie op Russische expansiedrift na WOII.
Daar hebben we al een discussie over gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je kunt deze onzin wel op elke pagina blijven herhalen, maar dat maakt niet dat er dan logica in komt. De NAVO is geen aanvalsmacht, nooit geweest en die intentie heeft het ook nooit gehad.
En eigenlijk geloof ik ook helemaal niet dat Putin daar bang voor is. Die weet heel goed dat de NAVO nooit, maar dan ook echt nooit, Rusland zal binnenvallen. Tenzij Rusland zelf begint met oorlogvoeren tegen de NAVO.
Wat Putin doet is koude oorlog retoriek gebruiken om zijn eigen oorlog te rechtvaardigen. En dat is geen oorlog uit angst voor een militaire inval van de NAVO, maar angst voor omringing door welvarende democratische staten. Hij heeft echt heel veel last van de Baltische staten in dat opzicht. Die landen maken de afgelopen jaren enorme sprongen en vergis je niet in het aantal mensen in die landen met familie in Rusland. En die mensen in Rusland zien hun familie over de grens rijker en rijker worden, meer welzijn, meer regie over het eigen leven. Vrije verkiezingen, vers brood, volle winkels, uitkeringen als je ziek bent, gezondheidszorg, witte gebitten.
En elk land rond Rusland dat die stap maakt, maakt het moeilijker voor Putin om de schijn van een Groot Rusland op te houden en om zijn politieke en economische systeem te verdedigen. Ik vind het echt schokkend dat er mensen in Nederland zijn die dat niet begrijpen en aankomen met 'terechte angst voor de NAVO' en zo. Dan ben je echt te achterlijk om te poepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |