Wederom een identieke Adolf Hitler bewoording. Deze aanname toendertijd liep niet zo goed af.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan valt het hele kaartenhuis waar het land al decennia op gebouwd is in elkaar.
Wie hebben de NAVO landen dan aangevallen? Kom je nu weer aankakken met Irak, Syrië en Afghanistan?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar hebben we al een discussie over gehad.
Ik zeg dat NAVO landen wel hebben aangevallen en jij zegt van niet.
Prima, denk wat je wilt.
Als dat zou werken, dan blaaste Poetin wel wat minder hard. want rusland heeft dan totaal geen recht, aangezien ze niet eens meespelen in dit domein.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn notie van recht, is conform de wereld waar ik in wil leven
Ik loop niet over van begrip voor het platte recht van de sterkste, zoals jij.
Al die mercenaries gewoon meteen executeren, en dat Wagner tuig al helemaal.quote:
Bron: De Standaard.quote:In vijf jaar zette EU zich op lijn-Macron
We drijven onze gezamenlijke investeringen in defensie op. We verminderen onze afhankelijkheid van energie en faseren de import van Russische olie, gas en steenkool uit, mogelijk al tegen 2027. Hetzelfde doen we voor grondstoffen, chips, geneesmiddelen, voedsel en digitale technologieën. En we zullen er alles aan doen om het investeringsklimaat in Europa te versterken.
De ‘verklaring van Versailles’, die de 27 leiders gisteren goedkeurden, leest bijna als het programma van Emmanuel Macron. ‘De Russische agressie vormt een tektonische verschuiving in de Europese geschiedenis’, staat er. ‘We hebben beslist meer verantwoordelijkheid te nemen voor onze veiligheid en nieuwe stappen te zetten om onze Europese soevereiniteit uit te bouwen.’
[..]
De vraag is natuurlijk waar het geld vandaan zal komen voor die investeringen in onder meer defensie, extra lng-terminals, betere verbindingen tussen de nationale energienetwerken en hernieuwbare energie. Volgens de Italiaanse premier Mario Draghi kan dit de komende 5 à 7 jaar oplopen tot 2.000 miljard. De Franse president wil een nieuw Europees schuldfonds oprichten, in navolging van het coronaherstelfonds dat goed was voor 750 miljard.
Volgens mij mag je krijgsgevangenen niet executerenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Al die mercenaries gewoon meteen executeren, en dat Wagner tuig al helemaal.
Ik weet dat jij vind dat ze niet aangevallen hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wie hebben de NAVO landen dan aangevallen? Kom je nu weer aankakken met Irak, Syrië en Afghanistan?
Ik denk dat je makkelijk tot 30 landen komt die door individuele NAVO landen sinds de oprichting zijn aangevallen, al dan niet "een interventie" hebben mogen beleven. Een beetje als Rusland nu met de Ukraiene zeg maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wie hebben de NAVO landen dan aangevallen? Kom je nu weer aankakken met Irak, Syrië en Afghanistan?
Voor huurmoordenaars zou je een uitzondering moeten maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij mag je krijgsgevangenen niet executeren
Die huurlingen zijn geen soldaten maar "gewoon" burgers. Die worden niet POW genomen..quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij mag je krijgsgevangenen niet executeren
ja dat is niet waar hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:57 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Die huurlingen zijn geen soldaten maar "gewoon" burgers. Die worden niet POW genomen..
Daarom werden verzetsmensen ook meestal doodgeschoten door de Duitsers, en de verzetsstrijders in Indonesie door Nederlanders/KNIL.
Burgers moeten zich gewoon niet mengen in een strijd, die hebben daarna geen enkele recht meer.
Dat is dan ook niet zo. Je kunt natuurlijk van alles vinden van de ingrepen die zijn gedaan, maar het waren individuele landen die besloten om hun krijgsmacht in te zetten. Dat is niet in NAVO-verband gedaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik weet dat jij vind dat ze niet aangevallen hebben.
Door individuele NAVO landen. Maar dat is helemaal niet relevant.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:55 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik denk dat je makkelijk tot 30 landen komt die door individuele NAVO landen sinds de oprichting zijn aangevallen, al dan niet "een interventie" hebben mogen beleven. Een beetje als Rusland nu met de Ukraiene zeg maar.
Is goed hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zo. Je kunt natuurlijk van alles vinden van de ingrepen die zijn gedaan, maar het waren individuele landen die besloten om hun krijgsmacht in te zetten. Dat is niet in NAVO-verband gedaan.
Godsamme... Als je het dan toch over onkunde hebt...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:57 schreef KereldeGrote het volgende:
Die huurlingen zijn geen soldaten maar "gewoon" burgers. Die worden niet POW genomen..
Daarom werden verzetsmensen ook meestal doodgeschoten door de Duitsers, en de verzetsstrijders in Indonesie door Nederlanders/KNIL.
Burgers moeten zich gewoon niet mengen in een strijd, die hebben daarna geen enkele recht meer.
Kosovo, Bosnie, Afghanistan?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zo. Je kunt natuurlijk van alles vinden van de ingrepen die zijn gedaan, maar het waren individuele landen die besloten om hun krijgsmacht in te zetten. Dat is niet in NAVO-verband gedaan.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Godsamme... Als je het dan toch over onkunde hebt...
Het is vooral Rusland geweest die telkens weer bij anderen de grens over loopt. Niet andersom. Rusland had vanuit het westen in militair opzicht weinig te vrezen. Wat economische en diplomatieke factoren betreft is dat weer een ander verhaal, maar dat staat hier in principe los van.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn, dat Rusland bij de EU en NAVO komt.
Scheelt een hoop ellende.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom ze elkaar zo het leven zuur maken.
Na 911 is voor het eerst in de geschiedenis de artikel 5 ingeroepen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:58 schreef Poem_ het volgende:
Exact. En wat de NAVO wel heeft gedaan In NAVO verband zijn operaties waarbij echt geen sprake was van een aanval op een soeverein land.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus wel in NAVO-verband ingegrepen bedoel je?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na 911 is voor het eerst in de geschiedenis de artikel 5 ingeroepen.
Als jullie dan ook met bewijzen komen, dan heb ik weer wat geleerd..quote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Godsamme... Als je het dan toch over onkunde hebt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |