Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent erg emotioneel. Waardoor je niet meer rationeel kunt beredeneren. Dat Putin een schoft is, wil niet zeggen dat Rusland geen grootmacht is. Want dat is het wel. Tweede beste leger ter wereld. Ondanks slechte binnenlandse economie, zijn veel landen toch afhankelijk van Rusland.
Ze hebben er 12000 maar 2800 zijn actief. De rest is reserve.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.
En het riedeltje waar mensen zoals jij keer op keer je eigen angst aan het verpakken bent als "realisme" ofzo, of "realpolitiek", terwijl je aan de lopende band anderen aan het verwijten bent "emotioneel" te zijn, kennen we nu wel.
Het is wel een gevaar voor de diversiteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:
https://nos.nl/collectie/(...)nse-vluchtelingen-op
===============================================
Zo vangt Berlijn elke dag 15.000 Oekraense vluchtelingen op
In 2015 sprak toenmalig bondskanselier Merkel de beroemde woorden "Wir schaffen das" over de opvang van een miljoen Syrische vluchtelingen. Kunnen de Duitsers nu weer een enorme toestroom van vluchtelingen aan?
Ik zie em ook niet nee.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geloof er vrij weinig van. Alsof 16.000 mensen uit het Midden-Oosten als vrijwilliger gaan helpen in een nare koude oorlog in Oekrane. Als het aantal klopt, zal het eerder over huurlingen gaan.
Squote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:
https://nos.nl/collectie/(...)nse-vluchtelingen-op
Zo vangt Berlijn elke dag 15.000 Oekraense vluchtelingen op
In 2015 sprak toenmalig bondskanselier Merkel de beroemde woorden "Wir schaffen das" over de opvang van een miljoen Syrische vluchtelingen. Kunnen de Duitsers nu weer een enorme toestroom van vluchtelingen aan?
Wat hun een grootmacht maakt is eigenlijk alleen de nucleaire wapens die ze hebben. Verder hebben ze leuke aantallen, maar militaire macht is inderdaad meer dan alleen maar grote aantallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.
En het riedeltje waar mensen zoals jij keer op keer je eigen angst aan het verpakken bent als "realisme" ofzo, of "realpolitiek", terwijl je aan de lopende band anderen aan het verwijten bent "emotioneel" te zijn, kennen we nu wel.
Ja euh, Oekraens spreekt niet elke verslaggever he..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:59 schreef Simmertje het volgende:
Kiezen ze nou elke keer de juiste mensen uit voor interviews of spreken ze in Oekrane daadwerkelijk een aardig woordje Engels?
Dit is alles wat je zou moeten weten. Je bent een ongelofelijk domme FOK!ker en het bewijs zit hem in alles wat je post, dus waarom zou je weten hoe de wereld in elkaar zit?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jij denkt vanaf je zolderkamertje dat je precies weet hoe de wereld in elkaar zit?
Er is een verschil tussen een voorbehoud hebben bij sommige dingen die je leest, en een voorbehoud hebben bij alles wat je leest.quote:Is er geen enkel moment dat je je afvraagt dat wat je op televisie ziet en in de krant leest, misschien wel geregisseerd is?
Stroman. Bovendien gaat dit niet om propaganda, maar een infantiel kutverhaal dat verzonnen is en alleen geloofwaardig wordt gevonden door een groep mensen die berhaupt geen partij vormen in deze oorlog.quote:Dat alleen de Russen aan propaganda doen?
Nee, de enige die overloopt van naviteit ben je toch echt zelf.quote:Wat een ongelofelijke naiviteit tonen jij en die andere betweters in dit topic.
Nee, jij, beste Ed, krijgt echt niets mee. Helemaal niets. Je staart misschien voor je uit terwijl er geluiden op de achtergrond te horen zijn, maar echt iets mee krijgen, dat doe je niet.quote:Ik krijg zo nu en dan wat mee van de programma's bij de Nederlandse omroepen
Het is bizar wat voor lulkoek je zelf uitkraamt. Ook hier geldt weer dat jij vanuit je zolderkamer denkt te weten wat er gebeurt is. Je hebt het namelijk allemaal zelf uitgezocht! En het is weer een groot complot. Dat is namelijk hoe je alles oplost. Je stopt alles wat je niet wil begrijpen of geloven, onder de noemer complot - zoals gezegd, de allersimpelste manier van de wereld beschouwen, de meest naeve, de minst kritische.quote:en het is bizar wat voor lulkoek mensen in die talkshows uitkramen. Vanochtend nog praatprogramma op 1 waar de gasten (waar onder een Nederlandse luchtmachtbobo) zitten te verkondigen dat het heel aannemelijk is dat de Russen gifgassen zullen gebruiken omdat ze dat immers in Syrie ook gedaan hebben. WTF. Mensen die niet weten dat de 'gifgasaanvallen' in Syrie in feite valse vlaggen waren uitgevoerd door de baarden en hun westerse sponsors.
Dit is een gesprek tussen twee mensen. Dat betreft niets over de laboratoria in Oekrane. Dit is niets. Dit is een gesprek.quote:Wat betreft de laboratoria in Oekraine:
Waarom zijn er Oekraense universiteiten? Waarom zijn er zoveel goede Oekraense schakers, hebben ze niets beters te doen? Waarom gaan ze er naar school? Wat is 'high tech' in jouw ogen en wie ben jij om te beoordelen wat dat is? Je stelt een soort vraag en je lijkt te denken dat je daarmee iets op het spoor bent, maar het is eigenlijk een vraag die vooral de bekrompenheid en simpelheid van je wereldbeeld weergeeft.quote:Victoria Nuland gaat de vraag van Rubio uit de weg of Oekraine chemische of biologische wapens heeft, maar vertelt wel dat er in Oekraine biologische laboratoria zijn. Waarom zou men in het armste en meest corrupte land van Europa high tech laboratoria bouwen voor onderzoek naar ziektes?
Waarom heeft Nutricia in Utrecht een onderzoekslab? Waarom zou dat niet 'gesponsord' worden door het Amerikaanse ministerie van defensie? Waarom is niet elke vraag die je stelt relevant?quote:Waarom zouden die laboratoria niet worden 'gesponsord' door Pfizer of Merck maar door het Amerikaanse Ministerie van Defensie?
Rusland is sinds het omvallen van de muur al geen grootmacht meer. Het is een kernmacht.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat hun een grootmacht maakt is eigenlijk alleen de nucleaire wapens die ze hebben. Verder hebben ze leuke aantallen, maar militaire macht is inderdaad meer dan alleen maar grote aantallen.
Dat is een teken dat het slecht gaat, lijkt me. Anders is dit niet nodig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Nog een teken dat het goed gaat met de Russische invasie.
[ twitter ]
Laat je anders even kennen met je persoonlijke aanvalsrantquote:
No shit. Ik bedoel dat ik het beeld krijg dat veel mensen in Oekrane een behoorlijk woordje Engels spreken en ben daar enigszins (positief) verrast over.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja euh, Oekraens spreekt niet elke verslaggever he..
Dat is inderdaad een betere term ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Rusland is sinds het omvallen van de muur al geen grootmacht meer. Het is een kernmacht.
Dat hoeft niet het geval te zijn. De Oekrane roept ook om vrijwilligers maar daarmee hoeft het nog niet slecht te gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is een teken dat het slecht gaat, lijkt me. Anders is dit niet nodig.
Hoezo? Is het geen westers land dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
No shit. Ik bedoel dat ik het beeld krijg dat veel mensen in Oekrane een behoorlijk woordje Engels spreken en ben daar enigszins (positief) verrast over.
Per boot ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Nog een teken dat het goed gaat met de Russische invasie.
[ twitter ]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.quote:
Omdat hagedismensen de werkelijke elite vormen en 9/11 slechts special effects van Hollywood waren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Geweldig hoe de (zogenaamde niet Russische trollen) users wie eerst massaal ontkende dat Poetin oorlog zou starten, toen massaal erkende dat het om een korte interventie zou gaan, want pro russen, toen massaal vonden dat het om identificeren zou gaan, en nu slikken ze massaal de bio wapens bullshit. Net als dat ze massaal de anti covid bullshit geloofde (wat ook grotendeels Russische propaganda was gericht op het ontwrichten van het westen),
Hoe komt het toch dat propaganda zo makkelijk bij deze groep binnen komt?
En omdat het geen grootmacht meer is wil idioot Poetin natuurlijk uitbreiden en dat is wat we nu zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een betere term ja.
Is die Netflix serie echt.... ik wist het..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat hagedismensen de werkelijke elite vormen en 9/11 slechts special effects van Hollywood waren.
Let nou toch eens op man.
Het geeft een fantastisch gevoel in de onderbuik, dat iedereen en z'n moeder misleid word, en dat jij toch wel zo "intelligent" bent dat jij daar niet in trapt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Dat is in Oekrane niet anders hoor. Zelfs hoger opgeleide 40-ers uit het westen spreken matig Engels.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.
Poetin spreekt daarentegen vloeiend Duits en redelijk goed Engels.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is in Oekrane niet anders hoor. Zelfs hoger opgeleide 40-ers uit het westen spreken matig Engels.
Met de jongeren gaat het al iets beter, maar wat je op tv ziet zijn vooral mensen met een opleiding waar de Engelse taal onderdeel van uitmaakt.
Krijg er een beetje Mussolini vibes bij, die had ook grootste imperiale plannen die de capaciteit van zijn leger en land ver overstegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
En omdat het geen grootmacht meer is wil idioot Poetin natuurlijk uitbreiden en dat is wat we nu zien.
Wie wil dat niet. Dan hoef je niet je eigen inwoners op te offeren. Overigens zitten bij die Pro Russische rebellen al jaren vrijwilligers uit Frankrijk, Itali en zelfs de VS.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
Haha poetin heeft nu ook vrijwilligers nodig in zijn leger
Volgens mij kan dat niet meer. Rusland heeft ook heftige logistieke problemen met wat ze in Syri hebben zitten bevoorraden. Kan het alleen met vliegtuigen, dat kost veel geld wat Rusland niet heeft, en op dit punt zijn vliegtuigen een soort van tijdbom, vanwege boycots - 0 reserve onderdelen, dus als je slim bent vlieg je alleen als dat echt moet.quote:
Ja, oorlog en strijd kennen ze daar niet zo goed. De huidige generatie West-Europeanen hebben die ervaring wel inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie em ook niet nee.
Wij west-europeanen hebben bijna een instinctieve affiniteit, vooral omdat wij ervaringen hebben met bloederige (wereld)oorlogen op ons continent. En we balen dat clown putin denkt dat je daar anno nu nog mee weg kan komen. Dat tolereren we niet meer.
Wat hebben arabieren in het MO met Rusland? Ik zie em niet. Liefde voor sterke mannen? Hebben ze zelf meer dan zat.
Betalen kan putin ze ook niet, dus what gives.
Het heeft er anders alle schijn van dat putin en de Russen rent-free in jouw hoofdje leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Geweldig hoe de (zogenaamde niet Russische trollen) users wie eerst massaal ontkende dat Poetin oorlog zou starten, toen massaal erkende dat het om een korte interventie zou gaan, want pro russen, toen massaal vonden dat het om denazificeren zou gaan, en nu slikken ze massaal de bio wapens bullshit. Net als dat ze massaal de anti covid bullshit geloofde (wat ook grotendeels Russische propaganda was gericht op het ontwrichten van het westen),
Feitelijk is het dat pas sinds 2013 aan het worden. Daarvoor was het een Russische puppetstaat en daar weer voor ussr.quote:
Maar wat heeft dat met Oekraine te maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.
Is dat vanuit de redeneertrant dat OMDAT ze oorlog en strijd goed kennen aldaar, ze in de rij staan om kanonnenvoer voor putin te worden?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, oorlog en strijd kennen ze daar niet zo goed. De huidige generatie West-Europeanen hebben die ervaring wel inderdaad.
Tja, nog steeds zijn er mensen die het niet willen zien..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit kan echt niet hoor, die man kan toch niet serieus zijn?
Die partij bestaat alleen door de ophef die ze creren. Denk dat hij zelf ook wel beter weet, maar dat hij dat wel moet zeggen van zijn baas.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat Baudet geen keuze heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Steeds minder, maar het groepje dat het wel allemaal gelooft wordt daar ook steeds volhardener inquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, nog steeds zijn er mensen die het niet willen zien..
Die zit toch in Rusland?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Cool. Ik hoop op een reactie van Snowden op deze vrijgave van publieke informatie.
50% = Wat een gore NSB'er. Ik vind het haast jammer dat volksvertegenwoordigers strafrechtelijk aanpakken over de streep gaat en daarom waarschijnlijk niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Anonymous levert echt heerlijk werk in deze oorlogquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Cool. Ik hoop op een reactie van Snowden op deze vrijgave van publieke informatie.
Ga een dagje BNW lezen en je weet het...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Geweldig hoe de (zogenaamde niet Russische trollen) users wie eerst massaal ontkende dat Poetin oorlog zou starten, toen massaal erkende dat het om een korte interventie zou gaan, want pro russen, toen massaal vonden dat het om denazificeren zou gaan, en nu slikken ze massaal de bio wapens bullshit. Net als dat ze massaal de anti covid bullshit geloofde (wat ook grotendeels Russische propaganda was gericht op het ontwrichten van het westen),
Dit is wel weer een dieptepunt hoor. Tragisch en zorgwekkend eigenlijk dat zo iemand in de Tweede Kamer zit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De vraag is altijd of ie het echt zelf geloofd, of dat het gewoon een zakenman is die een doelgroep aanboort door precies te zeggen wat ze willen horen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom niet beiden? Zit een aardig grote overlap tussen die twee anno 2022.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:39 schreef Catatafishh het volgende:
Wat Baudet betreft zit ik voortdurend in een identiteitscrisis. Is het nou een nazi of een pro rusland figuur? Graag wat duidelijkheid ja!
Het is een fractievoorzitter in de tweede kamer, toch kunnen we er niet helemaal om heen. Het is niet Henk de kaasboer uit Brummen die dit roept.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
50% = Wat een gore NSB'er. Ik vind het haast jammer dat volksvertegenwoordigers strafrechtelijk aanpakken over de streep gaat en daarom waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
50% = geeft die klootzak toch geen aandacht.
In acties misschien wel maar Putin zegt te willen denazificeren en ik heb het afgelopen 1,5 jaar geleerd dat Baudet een nazi is. Dus nu zou Baudet achter de persoon staan die hem wil cancellenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom niet beiden? Zit een aardig grote overlap tussen die twee anno 2022.
Dat is niet zo moeilijk hoor. Als overmorgen de Canadezen de VS binnenvallen, met een kut excuus, is baudet voor Canada.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:39 schreef Catatafishh het volgende:
Wat Baudet betreft zit ik voortdurend in een identiteitscrisis. Is het nou een nazi of een pro rusland figuur? Graag wat duidelijkheid ja!
Het zijn voornamelijk mentaal instabiele/labiele mensen die in de fabeltjesfuik worden gezogen. Daarnaast speelt ook de drang om van iets overtuigd te zijn en te horen bij een groep een grote rol. Een groep met een belangrijke verzetsrol welteverstaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Vandaar 50%. We dienen inderdaad op de hoogte te blijven van zijn misselijkmakende gedragquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een fractievoorzitter in de tweede kamer, toch kunnen we er niet helemaal om heen. Het is niet Henk de kaasboer uit Brummen die dit roept.
Dat gaat prima eigenlijk, tot ik dit topic openquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een fractievoorzitter in de tweede kamer, toch kunnen we er niet helemaal om heen. Het is niet Henk de kaasboer uit Brummen die dit roept.
Met zaken als novichock zou een druppel op zijn huid al voldoende moeten zijn om hem iig heel erg ziek te maken. Ik zou niet in een kamer willen zitten die door rusland voorgesteld is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Neem geen kopje thee aan van Poetin is mijn advies.
Heeft zijn inlichtingendienst gefaald en Poetin op het verkeerde spoor gezet? Dan zou je toch zeggen dat Poetin opdracht geeft zijn troepen terug te trekken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:34 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
De fall guys worden geidentificeerd.
Nou, ik ben wel van mening dat hij ook binnen de media te veel aandacht krijgt. Hij is echt zo'n figuur die juist daarom dit soort dingen blijft roepen en tweeten en stiekem geniet van alle aandacht. Dat mag wel wat minder.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van waar de biolabs staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Als overmorgen de Canadezen de VS binnenvallen, met een kut excuus, is baudet voor Canada.
Ach, ik ken ook homo's die anti LGBTQ zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:43 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
In acties misschien wel maar Putin zegt te willen denazificeren en ik heb het afgelopen 1,5 jaar geleerd dat Baudet een nazi is. Dus nu zou Baudet achter de persoon staan die hem wil cancellen
Biolabs klinkt heel eng en spannend natuurlijk ook, maar is het totaal niet. Wappies zien dan mensen in gele pakken voor zich die met een mweoahahahahaha lach de nieuwste dodelijkste virussen uittesten op gevangenen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van waar de biolabs staan.
In Georgia staat een hele grote.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van waar de biolabs staan.
Zeg je nu dat Putin een homoseksueel is?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, ik ken ook homo's die anti LGBTQ zijn.
Laat gaan joh.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is alles wat je zou moeten weten. Je bent een ongelofelijk domme FOK!ker en het bewijs zit hem in alles wat je post, dus waarom zou je weten hoe de wereld in elkaar zit?
[..]
Er is een verschil tussen een voorbehoud hebben bij sommige dingen die je leest, en een voorbehoud hebben bij alles wat je leest.
Nu komt er een schokkende onthulling, haal even diep adem: Wat jij doet, is alles wat je leest en wat je wil geloven, automatisch geloven. Je bent de meest volgzame soort mens. Van alle mensen in deze draad, ben jij het minst kritisch. Je bent even naef als Baudet, maar dan zonder dat je volgelingen hebt die geld doneren.
Er is namelijk niets 'kritisch' en 'slim' aan de MSM categorisch afwijzen en 'zelf onderzoek' doen. Het is de luiste denkvorm denkbaar. Je hoeft op deze manier namelijk op geen enkele manier conflicterende berichten tegen elkaar af te wegen - je hebt vooraf al besloten dat je elke willekeurige twitteraar wl gelooft, en iedereen die met een onderbouwt verhaal komt, niet.
Er is namelijk geen enkele onderbouwde reden om te twijfelen aan de berichtgeving zoals die grotendeels gedaan wordt. Daarom is het enige argument dat mensen zoals jij tegen de media hebben, ook dat ze 'van de media' zijn. Maar, en ook daar zien we een parallel met de slachtoffers in de oorlogsgebieden, mensen in de media zijn ook gewoon mensen. Dat zijn geen robots die worden aangestuurd. Het is niet voldoende om een plaatje te maken van George Soros en Klaus Schwab en te zeggen: IEDEREEN WORDT DOOR DEZE MENSEN AANGESTUURD.
Niets staat je in de weg om gewoon aan het werk te gaan bij de NOS/CNN/The Guardian/ANP/Al Jazeera/BNR als Centraal-Europacorrespondent, behalve natuurlijk je totale gebrek aan opleiding, je gebrek aan schrijfvaardigheden, je gebrek aan communicatieskills, je gebrek aan kritisch denkvermogen, je gebrek aan denkvermogen in het algemeen, je gebrek aan empathisch vermogen, kortgezegd de staat van je zijn. Als je die tekortkomingen zou overwinnen, zou ook jij onderdeel kunnen worden van het grote complot door gewoon te solliciteren. Want waarom doen mensen de dingen die ze doen? Ze zijn er in genteresseerd en ze worden ervoor betaald door hun werkgever.
En wie zijn de werkgevers? Dat zijn ook weer gewoon mensen, maar dan ietsjes hoger in de boom. Er is geen enkele geldstroom die uitlegt waarom alle journalisten allemaal onder een hoedje zouden spelen met alle politici in de VS/EU, om te doen alsof deze oorlog om iets anders gaat. Die is er gewoon niet.
[..]
Stroman. Bovendien gaat dit niet om propaganda, maar een infantiel kutverhaal dat verzonnen is en alleen geloofwaardig wordt gevonden door een groep mensen die berhaupt geen partij vormen in deze oorlog.
[..]
Nee, de enige die overloopt van naviteit ben je toch echt zelf.
[..]
Nee, jij, beste Ed, krijgt echt niets mee. Helemaal niets. Je staart misschien voor je uit terwijl er geluiden op de achtergrond te horen zijn, maar echt iets mee krijgen, dat doe je niet.
[..]
Het is bizar wat voor lulkoek je zelf uitkraamt. Ook hier geldt weer dat jij vanuit je zolderkamer denkt te weten wat er gebeurt is. Je hebt het namelijk allemaal zelf uitgezocht! En het is weer een groot complot. Dat is namelijk hoe je alles oplost. Je stopt alles wat je niet wil begrijpen of geloven, onder de noemer complot - zoals gezegd, de allersimpelste manier van de wereld beschouwen, de meest naeve, de minst kritische.
[..]
Dit is een gesprek tussen twee mensen. Dat betreft niets over de laboratoria in Oekrane. Dit is niets. Dit is een gesprek.
Weet je wat 'bewijs' zou zijn dat het om de laboratoria in Oekrane te doen zou zijn? Een gesprek tussen Poetin en zijn kring, die voorafgaand aan de oorlog de situatie met de Oekraense labs aan het bespreken was, tezamen met onderzoeksrapporten uit die labs, beelden van wat er gebeurde, geldstromen, concrete zaken over wat het dan is dat zo fout is dat er zich afspeelt in die labs, en waarom ze specifiek daar zijn.
Waarom heb je dat bewijs niet? Ga eens bij jezelf te rade waarom je voor niets ook maar een beetje een bewijs hebt, iets fysiek
[..]
Waarom zijn er Oekraense universiteiten? Waarom zijn er zoveel goede Oekraense schakers, hebben ze niets beters te doen? Waarom gaan ze er naar school? Wat is 'high tech' in jouw ogen en wie ben jij om te beoordelen wat dat is? Je stelt een soort vraag en je lijkt te denken dat je daarmee iets op het spoor bent, maar het is eigenlijk een vraag die vooral de bekrompenheid en simpelheid van je wereldbeeld weergeeft.
[..]
Waarom heeft Nutricia in Utrecht een onderzoekslab? Waarom zou dat niet 'gesponsord' worden door het Amerikaanse ministerie van defensie? Waarom is niet elke vraag die je stelt relevant?
En 100%, ga die vieze klootzak vervolgen conform artikel 92 uit het Wetboek van Strafrecht en stop hem gewoon in de gevangenis voor een behoorlijk aantal jaren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
50% = Wat een gore NSB'er. Ik vind het haast jammer dat volksvertegenwoordigers strafrechtelijk aanpakken over de streep gaat en daarom waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
50% = geeft die klootzak toch geen aandacht.
Heel veel homo's hebben een teringhekel aan lesbo'squote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, ik ken ook homo's die anti LGBTQ zijn.
Ja, snap die ophef ook niet echt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Biolabs klinkt heel eng en spannend natuurlijk ook, maar is het totaal niet. Wappies zien dan mensen in gele pakken voor zich die met een mweoahahahahaha lach de nieuwste dodelijkste virussen uittesten op gevangenen.
Hij is al zijn originele stemmers al lang kwijt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Yup, maar da's onderling h. Naar buiten toe sluiten ze over het algemeen de rijen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel veel homo's hebben een teringhekel aan lesbo's.
waarom is dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel veel homo's hebben een teringhekel aan lesbo's.
Tot 8 jaar geleden was het dat nog niet h.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap die ophef ook niet echt.
Bovendien ga je niet zulke labs opzetten on een instabiele regio met je aartsvijand enkele kilometers verderop.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Alsof dat wat uithaalt..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Neem geen kopje thee aan van Poetin is mijn advies.
Daarvoor ook niet echt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tot 8 jaar geleden was het dat nog niet h.
Het is tegenwoordig heel lastig in de wereld van mensen die graag op alles en iedereen een labeltje willen plakken om alles lekker zwart-wit en dus simpel te maken. Lastig om aan de ene kant Baudet voor nazi uit te maken en aan de andere kant een Poetinpuppet. Helemaal lastig als hij ook nog eens een joodse vriendin heeft, en Baudets eventuele toekomstige kinderen dus in joodse ogen joods zullen zijn. Best lastig uit te leggen aan je achterban van white supremacists. Ook lastig is dat grote delen van het Oekrainse leger aantoonbaar het nazistische gedachtengoed aanhangen, maar hun president joods is. Maakt het allemaal heel lastig om etiketjes op mensen te plakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:43 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
In acties misschien wel maar Putin zegt te willen denazificeren en ik heb het afgelopen 1,5 jaar geleerd dat Baudet een nazi is. Dus nu zou Baudet achter de persoon staan die hem wil cancellen
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ook lastig is dat grote delen van het Oekrainse leger aantoonbaar het nazistische gedachtengoed aanhangen
Ik vind het totaal geen goede ontwikkeling dat vanuit de hele wereld strijdkrachten zich komen mengen in deze oorlog.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:55 schreef NoXia het volgende:
[ twitter ]
Weten we inmiddels al wat over 'Z'? Russian zombie apocalypse?
[ twitter ]
Blijkbaar ook afrikanen.
Neuh, dat kan je beter in Wuhan doen in een laboratorium wat eigendom is van de Chinese Communistische Partijquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap die ophef ook niet echt.
Bovendien ga je niet zulke labs opzetten on een instabiele regio met je aartsvijand enkele kilometers verderop.
Mwoa, wel zo eerlijk. De Russen hebben de Syrirs goed geholpen tegen het NATO speeltje dat ISIS heette. Geen idee wat die Afrikanen hier zouden moeten thoughquote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het totaal geen goede ontwikkeling dat vanuit de hele wereld strijdkrachten zich komen mengen in deze oorlog.
quote:Vrijwilligers welkom in Russische leger
Poetin wil vrijwilligers toelaten in het Russische leger om te vechten tegen Oekrane, zei hij vrijdag op een bijeenkomst van de Russische veiligheidsraad. Volgens defensieminister Sergei Shoigu zijn er zestienduizend mensen in het Midden-Oosten die klaar staan om mee te vechten aan Russische zijde. Het zou om mensen gaan die eerder tegen de Islamitische Staat hebben gevochten.
Dit gaat allemaal ook wel weer ver hoor. Gaan we nu iedereen in de ban doen die iets met Rusland of Poetin heeft qua connecties? Dan kun je wel bezig blijven. NASA & ESA astronauten hebben bijvoorbeeld ook training in Rusland vaak. Sterker nog, die moeten ook verplicht Russisch leren. Zullen we dus nu maar vast alle astronauten gaan cancelen? Wat een belachelijke symboolpolitiek joh.quote:Oud-bondskanselier Schrder niet langer erelid Duitse voetbalbond
Gerhard Schrder, die van 1998 tot en met 2005 bondskanselier van Duitsland was, is niet langer erelid van de Duitse voetbalbond in verband met zijn belangen in Rusland.
Schrder is al lang bevriend met Vladimir Poetin, werkt als lobbyist voor de aardgasleidingbedrijven Nord Stream 1 en 2 en is voorzitter van de raad van commissarissen van het Russische oliebedrijf Rosneft.
Onlangs werd bekend dat Schrder naar Moskou was afgereisd voor gesprekken met Poetin over de oorlog. Eerder deed Borussia Dortmund Schrder al in de ban als erelid om dezelfde reden.
Bron: NOS.nl
Toch niet een teken van een heel sterke krijgsmacht wanneer je je toevlucht moet zoeken in het rekruteren van buitenlandse amateurs.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:55 schreef NoXia het volgende:
[ twitter ]
Weten we inmiddels al wat over 'Z'? Russian zombie apocalypse?
[ twitter ]
Blijkbaar ook afrikanen.
Als mensen openlijk met een IS-vlag gaan zwaaien worden ze daar toch ook op aangepakt? Waarom zou dit anders zijn?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit gaat allemaal ook wel weer ver hoor. Gaan we nu iedereen in de ban doen die iets met Rusland of Poetin heeft qua connecties? Dan kun je wel bezig blijven. NASA & ESA astronauten hebben bijvoorbeeld ook training in Rusland vaak. Sterker nog, die moeten ook verplicht Russisch leren. Zullen we dus nu maar vast alle astronauten gaan cancelen? Wat een belachelijke symboolpolitiek joh.
Neehoor, dat is echt uitermate simpel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig heel lastig in de wereld van mensen die graag op alles en iedereen een labeltje willen plakken om alles lekker zwart-wit en dus simpel te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |