Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent erg emotioneel. Waardoor je niet meer rationeel kunt beredeneren. Dat Putin een schoft is, wil niet zeggen dat Rusland geen grootmacht is. Want dat is het wel. Tweede beste leger ter wereld. Ondanks slechte binnenlandse economie, zijn veel landen toch afhankelijk van Rusland.
Ze hebben er 12000 maar 2800 zijn actief. De rest is reserve.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.
En het riedeltje waar mensen zoals jij keer op keer je eigen angst aan het verpakken bent als "realisme" ofzo, of "realpolitiek", terwijl je aan de lopende band anderen aan het verwijten bent "emotioneel" te zijn, kennen we nu wel.
Het is wel een gevaar voor de diversiteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:
https://nos.nl/collectie/(...)nse-vluchtelingen-op
===============================================
Zo vangt Berlijn elke dag 15.000 Oekraïense vluchtelingen op
In 2015 sprak toenmalig bondskanselier Merkel de beroemde woorden "Wir schaffen das" over de opvang van een miljoen Syrische vluchtelingen. Kunnen de Duitsers nu weer een enorme toestroom van vluchtelingen aan?
Ik zie em ook niet nee.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geloof er vrij weinig van. Alsof 16.000 mensen uit het Midden-Oosten als vrijwilliger gaan helpen in een nare koude oorlog in Oekraïne. Als het aantal klopt, zal het eerder over huurlingen gaan.
Squote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:
https://nos.nl/collectie/(...)nse-vluchtelingen-op
Zo vangt Berlijn elke dag 15.000 Oekraïense vluchtelingen op
In 2015 sprak toenmalig bondskanselier Merkel de beroemde woorden "Wir schaffen das" over de opvang van een miljoen Syrische vluchtelingen. Kunnen de Duitsers nu weer een enorme toestroom van vluchtelingen aan?
Wat hun een grootmacht maakt is eigenlijk alleen de nucleaire wapens die ze hebben. Verder hebben ze leuke aantallen, maar militaire macht is inderdaad meer dan alleen maar grote aantallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast het is een zeer rationele observatie dat het russische leger gewoon vuilnis is. En ze zijn allicht qua omvang de 2de. Met een hele dikke kanttekening. Leuk dat je 12000 tanks hebt. Hoeveel werken er nou echt? Gaan we het niet hebben over effectiviteit, slagkracht. Qua dat mogen ze blij zijn als ze in de top 10 staan.
En het riedeltje waar mensen zoals jij keer op keer je eigen angst aan het verpakken bent als "realisme" ofzo, of "realpolitiek", terwijl je aan de lopende band anderen aan het verwijten bent "emotioneel" te zijn, kennen we nu wel.
Ja euh, Oekraïens spreekt niet elke verslaggever he..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:59 schreef Simmertje het volgende:
Kiezen ze nou elke keer de juiste mensen uit voor interviews of spreken ze in Oekraïne daadwerkelijk een aardig woordje Engels?
Dit is alles wat je zou moeten weten. Je bent een ongelofelijk domme FOK!ker en het bewijs zit hem in alles wat je post, dus waarom zou je weten hoe de wereld in elkaar zit?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jij denkt vanaf je zolderkamertje dat je precies weet hoe de wereld in elkaar zit?
Er is een verschil tussen een voorbehoud hebben bij sommige dingen die je leest, en een voorbehoud hebben bij alles wat je leest.quote:Is er geen enkel moment dat je je afvraagt dat wat je op televisie ziet en in de krant leest, misschien wel geregisseerd is?
Stroman. Bovendien gaat dit niet om propaganda, maar een infantiel kutverhaal dat verzonnen is en alleen geloofwaardig wordt gevonden door een groep mensen die überhaupt geen partij vormen in deze oorlog.quote:Dat alleen de Russen aan propaganda doen?
Nee, de enige die overloopt van naïviteit ben je toch echt zelf.quote:Wat een ongelofelijke naiviteit tonen jij en die andere betweters in dit topic.
Nee, jij, beste Ed, krijgt echt niets mee. Helemaal niets. Je staart misschien voor je uit terwijl er geluiden op de achtergrond te horen zijn, maar echt iets mee krijgen, dat doe je niet.quote:Ik krijg zo nu en dan wat mee van de programma's bij de Nederlandse omroepen
Het is bizar wat voor lulkoek je zelf uitkraamt. Ook hier geldt weer dat jij vanuit je zolderkamer denkt te weten wat er gebeurt is. Je hebt het namelijk allemaal zelf uitgezocht! En het is weer een groot complot. Dat is namelijk hoe je alles oplost. Je stopt alles wat je niet wil begrijpen of geloven, onder de noemer complot - zoals gezegd, de allersimpelste manier van de wereld beschouwen, de meest naïeve, de minst kritische.quote:en het is bizar wat voor lulkoek mensen in die talkshows uitkramen. Vanochtend nog praatprogramma op 1 waar de gasten (waar onder een Nederlandse luchtmachtbobo) zitten te verkondigen dat het heel aannemelijk is dat de Russen gifgassen zullen gebruiken omdat ze dat immers in Syrie ook gedaan hebben. WTF. Mensen die niet weten dat de 'gifgasaanvallen' in Syrie in feite valse vlaggen waren uitgevoerd door de baarden en hun westerse sponsors.
Dit is een gesprek tussen twee mensen. Dat betreft niets over de laboratoria in Oekraïne. Dit is niets. Dit is een gesprek.quote:Wat betreft de laboratoria in Oekraine:
Waarom zijn er Oekraïense universiteiten? Waarom zijn er zoveel goede Oekraïense schakers, hebben ze niets beters te doen? Waarom gaan ze er naar school? Wat is 'high tech' in jouw ogen en wie ben jij om te beoordelen wat dat is? Je stelt een soort vraag en je lijkt te denken dat je daarmee iets op het spoor bent, maar het is eigenlijk een vraag die vooral de bekrompenheid en simpelheid van je wereldbeeld weergeeft.quote:Victoria Nuland gaat de vraag van Rubio uit de weg of Oekraine chemische of biologische wapens heeft, maar vertelt wel dat er in Oekraine biologische laboratoria zijn. Waarom zou men in het armste en meest corrupte land van Europa high tech laboratoria bouwen voor onderzoek naar ziektes?
Waarom heeft Nutricia in Utrecht een onderzoekslab? Waarom zou dat niet 'gesponsord' worden door het Amerikaanse ministerie van defensie? Waarom is niet elke vraag die je stelt relevant?quote:Waarom zouden die laboratoria niet worden 'gesponsord' door Pfizer of Merck maar door het Amerikaanse Ministerie van Defensie?
Rusland is sinds het omvallen van de muur al geen grootmacht meer. Het is een kernmacht.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat hun een grootmacht maakt is eigenlijk alleen de nucleaire wapens die ze hebben. Verder hebben ze leuke aantallen, maar militaire macht is inderdaad meer dan alleen maar grote aantallen.
Dat is een teken dat het slecht gaat, lijkt me. Anders is dit niet nodig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Nog een teken dat het goed gaat met de Russische invasie.
[ twitter ]
Laat je anders even kennen met je persoonlijke aanvalsrantquote:
No shit. Ik bedoel dat ik het beeld krijg dat veel mensen in Oekraïne een behoorlijk woordje Engels spreken en ben daar enigszins (positief) verrast over.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja euh, Oekraïens spreekt niet elke verslaggever he..
Dat is inderdaad een betere term ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Rusland is sinds het omvallen van de muur al geen grootmacht meer. Het is een kernmacht.
Dat hoeft niet het geval te zijn. De Oekraïne roept ook om vrijwilligers maar daarmee hoeft het nog niet slecht te gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is een teken dat het slecht gaat, lijkt me. Anders is dit niet nodig.
Hoezo? Is het geen westers land dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
No shit. Ik bedoel dat ik het beeld krijg dat veel mensen in Oekraïne een behoorlijk woordje Engels spreken en ben daar enigszins (positief) verrast over.
Per boot ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Nog een teken dat het goed gaat met de Russische invasie.
[ twitter ]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.quote:
Omdat hagedismensen de werkelijke elite vormen en 9/11 slechts special effects van Hollywood waren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Geweldig hoe de (zogenaamde niet Russische trollen) users wie eerst massaal ontkende dat Poetin oorlog zou starten, toen massaal erkende dat het om een korte interventie zou gaan, want pro russen, toen massaal vonden dat het om identificeren zou gaan, en nu slikken ze massaal de bio wapens bullshit. Net als dat ze massaal de anti covid bullshit geloofde (wat ook grotendeels Russische propaganda was gericht op het ontwrichten van het westen),
Hoe komt het toch dat propaganda zo makkelijk bij deze groep binnen komt?
En omdat het geen grootmacht meer is wil idioot Poetin natuurlijk uitbreiden en dat is wat we nu zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een betere term ja.
Is die Netflix serie echt.... ik wist het..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat hagedismensen de werkelijke elite vormen en 9/11 slechts special effects van Hollywood waren.
Let nou toch eens op man.
Het geeft een fantastisch gevoel in de onderbuik, dat iedereen en z'n moeder misleid word, en dat jij toch wel zo "intelligent" bent dat jij daar niet in trapt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Dat is in Oekraïne niet anders hoor. Zelfs hoger opgeleide 40-ers uit het westen spreken matig Engels.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.
Poetin spreekt daarentegen vloeiend Duits en redelijk goed Engels.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is in Oekraïne niet anders hoor. Zelfs hoger opgeleide 40-ers uit het westen spreken matig Engels.
Met de jongeren gaat het al iets beter, maar wat je op tv ziet zijn vooral mensen met een opleiding waar de Engelse taal onderdeel van uitmaakt.
Krijg er een beetje Mussolini vibes bij, die had ook grootste imperiale plannen die de capaciteit van zijn leger en land ver overstegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
En omdat het geen grootmacht meer is wil idioot Poetin natuurlijk uitbreiden en dat is wat we nu zien.
Wie wil dat niet. Dan hoef je niet je eigen inwoners op te offeren. Overigens zitten bij die Pro Russische rebellen al jaren vrijwilligers uit Frankrijk, Italië en zelfs de VS.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
Haha poetin heeft nu ook vrijwilligers nodig in zijn leger
Volgens mij kan dat niet meer. Rusland heeft ook heftige logistieke problemen met wat ze in Syrië hebben zitten bevoorraden. Kan het alleen met vliegtuigen, dat kost veel geld wat Rusland niet heeft, en op dit punt zijn vliegtuigen een soort van tijdbom, vanwege boycots - 0 reserve onderdelen, dus als je slim bent vlieg je alleen als dat echt moet.quote:
Ja, oorlog en strijd kennen ze daar niet zo goed. De huidige generatie West-Europeanen hebben die ervaring wel inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie em ook niet nee.
Wij west-europeanen hebben bijna een instinctieve affiniteit, vooral omdat wij ervaringen hebben met bloederige (wereld)oorlogen op ons continent. En we balen dat clown putin denkt dat je daar anno nu nog mee weg kan komen. Dat tolereren we niet meer.
Wat hebben arabieren in het MO met Rusland? Ik zie em niet. Liefde voor sterke mannen? Hebben ze zelf meer dan zat.
Betalen kan putin ze ook niet, dus what gives.
Het heeft er anders alle schijn van dat putin en de Russen rent-free in jouw hoofdje leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:18 schreef Korenfok het volgende:
Geweldig hoe de (zogenaamde niet Russische trollen) users wie eerst massaal ontkende dat Poetin oorlog zou starten, toen massaal erkende dat het om een korte interventie zou gaan, want pro russen, toen massaal vonden dat het om denazificeren zou gaan, en nu slikken ze massaal de bio wapens bullshit. Net als dat ze massaal de anti covid bullshit geloofde (wat ook grotendeels Russische propaganda was gericht op het ontwrichten van het westen),
Feitelijk is het dat pas sinds 2013 aan het worden. Daarvoor was het een Russische puppetstaat en daar weer voor ussr.quote:
Maar wat heeft dat met Oekraine te maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn collega's bel in Frankrijk dan moet ik soms minuten wachten aan de telefoon tot ze iemand hebben gevonden die enigszins goed Engels spreekt.
Is dat vanuit de redeneertrant dat OMDAT ze oorlog en strijd goed kennen aldaar, ze in de rij staan om kanonnenvoer voor putin te worden?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, oorlog en strijd kennen ze daar niet zo goed. De huidige generatie West-Europeanen hebben die ervaring wel inderdaad.
Tja, nog steeds zijn er mensen die het niet willen zien..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit kan echt niet hoor, die man kan toch niet serieus zijn?
Die partij bestaat alleen door de ophef die ze creëren. Denk dat hij zelf ook wel beter weet, maar dat hij dat wel moet zeggen van zijn baas.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat Baudet geen keuze heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Steeds minder, maar het groepje dat het wel allemaal gelooft wordt daar ook steeds volhardener inquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, nog steeds zijn er mensen die het niet willen zien..
Die zit toch in Rusland?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Cool. Ik hoop op een reactie van Snowden op deze vrijgave van publieke informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |