Hoe weet jij dat of zit jij illegaal te kijken ?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voer voor wappies. Aan RT en Sputnik mis je momenteel niets
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Is dat erg voor ons dat rusland niets meer gaat exporteren?
Vergeet niet dat Rusland de laatste 10 jaar enorme vorraden aan goud heeft aangelegd /opgekocht heeftquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat kan ons behoorlijk raken maar tegelijkertijd lijkt het mij dat dit Rusland zelf ng veel harder raakt.
Je vindt niet dat mensen zelf de conclusie zouden mogen trekken wat leugens zijn en wat niet? Gewoon de andere kant totaal uitsluiten en slechts 1 waarheid?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:23 schreef luxerobots het volgende: [..] Dat er minder leugens verspreid worden zoals: ''de Oekraners hebben de vernielingen van de bombardementen zelf veroorzaakt!''.
Staatspropaganda van een dictator die oorlogvoert op Europese bodem is niet 'de andere kant'. Het is desinformatie van de vijand.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Je vindt niet dat mensen zelf de conclusie zouden mogen trekken wat leugens zijn en wat niet? Gewoon de andere kant totaal uitsluiten en slechts 1 waarheid?
Geen kernrakketten dus... is ook export.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Om je een beetje een idee te gevenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Nee? Wat is het dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staatspropaganda van een dictator is niet 'de andere kant'.
Desinformatie van de vijand.quote:
Dit is zo'n flauwekul. Op geen manier gebruikt de EU dezelfde methodes als Poetin.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat of zit jij illegaal te kijken ?
Pas maar op, straks staan er een paar deugende ambtenaren op je deur te rammen met een formulier waarop staat wanneer je voor het laatst iets hebt bekeken dat nu niet meer mag.
En nee, ik ben tegen Putin maar niet door dezelfde methodes te gaan gebruiken waarmee hij een soverein volk onderdrukt door eenzijdig te bpalen wat zij als waarheid mogen aanschouwen.
N\aatuurlijk was dit te verwachten ik heb/had al langere bij plan B maar het is buitengewoon triest dat burgers in de EU nu onder curatele staan.
Het is een beetje alsof je de mening van IS-ers serieus als 'de mening van de andere kant' ziet.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Om je een beetje een idee te geven
[ twitter ]
Wij zijn dus in oorlog nu?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Valse informatie van de vijand in een oorlog.
Beste vergelijking tot nu toe.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je de mening van IS-ers serieus als 'de mening van de andere kant' ziet.
Ja. Alles wat uit Rusland of Oekraine had moeten komen en nu niet meer gaat, zorgt dat er krapte komt op zo'n markt. Met als gevolg dat de prijzen omhoog gaan. Met als gevolg dat de prijzen van producten waar die grondstoffen inzitten omhooggaan. Nog meer inflatie dus en dat is niet fijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Zoek anders eens uit waarom de holocaust niet ontkend mag wordenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Je vindt niet dat mensen zelf de conclusie zouden mogen trekken wat leugens zijn en wat niet? Gewoon de andere kant totaal uitsluiten en slechts 1 waarheid?
volgens mij niet hoorquote:
Sorry, maar dat is in dat voorbeeld toch ook gewoon zo? Die verkondigen hun haat jegens het westen, de wil om de islam overal te verspreiden etc. Dat is dan toch niet gelogen of misinformatie?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je de mening van IS-ers serieus als 'de mening van de andere kant' ziet.
HET IS BEGONNEN.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:42 schreef Tjacka het volgende:
Discord en Spotify zijn kapot. Is dit een aanval van de Russen???
kijk ook meequote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Pas maar op, straks staan er een paar deugende ambtenaren op je deur te rammen met een formulier waarop staat wanneer je voor het laatst iets hebt bekeken dat nu niet meer...
Wat vraagt ie?quote:
Alsof we gas , olie en de rest van hun rommel nodig hebben ......quote:
geen olie, gas, nikkel en tarwe/graanquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Gelukkig dat Oekrane totaal geen corrupt land is en we alles wat daar gerapporteerd wordt voor zoete koek kunnen aannemenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staatspropaganda van een dictator die oorlogvoert op Europese bodem is niet 'de andere kant'. Het is desinformatie van de vijand.
Het is niet duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Zo te zien is dit de bron: https://ria.ru/20220308/putin-1777185533.htmlquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef bitterbal het volgende:
Daarin wordt verwezen naar het decreet, wat ik zo niet door translate kan gooien: http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202203080005quote:Poetin krijgt opdracht export van bepaalde producten en grondstoffen naar het buitenland te beperken
Poetin ondertekende een decreet over speciale economische maatregelen bij buitenlandse economische activiteit
MOSKOU, 8 maart - RIA Novosti. President Vladimir Poetin heeft een decreet ondertekend over speciale maatregelen op het gebied van buitenlandse economische activiteit om de veiligheid van Rusland te waarborgen.
Het staatshoofd gaf opdracht om voor het einde van het jaar een verbod in te stellen op de export van bepaalde producten en grondstoffen naar het buitenland, waarvan de lijst door de regering zal worden vastgesteld.
"Om de veiligheid en de goede werking van de industrie te garanderen, besluit ik ... Om de toepassing van de volgende speciale economische maatregelen te verzekeren tot 31 december 2022", staat in het bericht.
Volgens het decreet zullen de beperkingen geen invloed hebben op goederen en grondstoffen die Russen, buitenlanders of staatlozen voor persoonlijk gebruik uit het land zullen importeren of exporteren.
De president droeg de regering ook op om binnen een dag de lijsten vast te stellen van buitenlandse staten waarnaar de uitvoer van deze goederen wordt verboden.
Eerder dinsdag ondertekende Poetin een wet over maatregelen ter ondersteuning van burgers en bedrijven op grond van sancties.
Het nazistische westen dwars zitten en zorgen dat hij een betere onderhandelingspositie krijgt als hij van zijn sancties af wil. Dan heeft hij een beetje wisselgeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maaruerhm, wat gaat Poetie dan doen met al die ruwe materialen. Gaat ie het zelf oproken? Aan zijn vriendjes verkopen?
Op zijn minst een koude ja.quote:
Dat is de mening van de andere kant inderdaad. Of die terecht is, vorm ik liever mijn eigen mening over dan dat me verboden wordt om die in zijn geheel te horen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
misschien een koude met Rusland maar we hebben toch geen problemen met Chinaquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zijn minst een koude ja.
Op hoogste niveau gezien een strijd tussen politieke ideologien: wordt de wereld een dictatuur zoals in China of Rusland waar een paar graaiers de macht hebben om de rest te onderdrukken, of wordt het een plek waar voor elke stem een plek is en waar leiders afgerekend kunnen worden op hun daden?
Het gaat vooral om het excuus voor de daden, het eeuwige ge-"ja maar het Westen dit, ja maar het Westen dat..." Dat doen zowel IS-apologeten als Poetin-pravda.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is in dat voorbeeld toch ook gewoon zo? Die verkondigen hun haat jegens het westen, de wil om de islam overal te verspreiden etc. Dat is dan toch niet gelogen of misinformatie?
Of snap ik je verkeerd?
Daar lijkt het wel op, nu zorgen dat het blijvend gaat zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:46 schreef hhh38 het volgende:
Maar nu zijn we dus in n klap 100% van het Russische gas af, of hoe zit het?
Pfff, dat kun je eigenlijk ook wel als een grondstof zien idd...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:46 schreef hhh38 het volgende:
China staat achter Rusland, verborgen in de schaduw.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
misschien een koude met Rusland maar we hebben toch geen problemen met China
Heeft iemand nog die link van die gasleidingenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:46 schreef hhh38 het volgende:
Dat is echt onzin.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
China staat achter Rusland, verborgen in de schaduw.
Ja maar dat is toch juist wat je wil weten? Waarom ze het doen (of tenminste wat ze hun aanhangers vertellen waarom).quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het excuus voor de daden, het eeuwige ge-"ja maar het Westen dit, ja maar het Westen dat..." Dat doen zowel IS-apologeten als Poetin-bots.
Deze grafiek doet pijn om naar te kijken.quote:
Dat is in zijn geheel niet duidelijk. Dit is de door Google translate vertaalde tekst van het decreet:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:46 schreef hhh38 het volgende:
quote:BESLUIT
PRESIDENT VAN DE RUSSISCHE FEDERATIE
Over de toepassing van speciale economische maatregelen op het gebied van buitenlandse economische activiteit om de veiligheid van de Russische Federatie te waarborgen
Naast de maatregelen voorzien in decreten van de president van de Russische Federatie nr. 79 van 28 februari 2022 "Over de toepassing van speciale economische maatregelen in verband met de onvriendelijke acties van de Verenigde Staten van Amerika en buitenlandse staten en internationale organisaties die zich bij hen hebben aangesloten" en van 1 maart 2022 nr. 81 "Over aanvullende tijdelijke economische maatregelen om de financile stabiliteit van de Russische Federatie te waarborgen", om de veiligheid van de Russische Federatie en de goede werking van de industrie te waarborgen, besluit ik :
1. Zorg ervoor dat tegen 31 december 2022 de volgende bijzondere economische maatregelen worden toegepast:
a) een verbod op uitvoer buiten het grondgebied van de Russische Federatie en (of) invoer op het grondgebied van de Russische Federatie van producten en (of) grondstoffen volgens de lijsten vastgesteld door de regering van de Russische Federatie;
6) beperking van de uitvoer buiten het grondgebied van de Russische Federatie en (of) invoer op het grondgebied van de Russische Federatie van producten en (of) grondstoffen in overeenstemming met de lijsten die zijn vastgesteld door de regering van de Russische Federatie.
2. Stel vast dat de maatregelen onder lid | van dit besluit zijn niet van toepassing op producten en (of) grondstoffen die buiten het grondgebied van de Russische Federatie worden gexporteerd en (of) voor persoonlijk gebruik worden ingevoerd in het grondgebied van de Russische Federatie door burgers van de Russische Federatie, buitenlandse burgers en staatlozen.
3. Om de regering van de Russische Federatie te machtigen om de specifieke kenmerken van de toepassing van de maatregelen voorzien in paragraaf 1 van dit besluit te bepalen met betrekking tot bepaalde soorten producten en (of) grondstoffen, evenals met betrekking tot bepaalde wettelijke entiteiten en (of) individuen.
4. De regering van de Russische Federatie stelt binnen twee dagen de lijsten van buitenlandse staten vast die nodig zijn voor de toepassing van de maatregelen bedoeld in lid 1 van dit besluit.
5. Dit besluit treedt in werking op de dag van zijn officile bekendmaking.
V.Poetin
Kremlin van Moskou
8 maart 2022
Nee. 100
Onjuist, het mag niet worden doorgegeven. Zoiets als dat de overheid bepaalt welke boeken je mag lezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is helemaal niets voor jou besloten
ja je mag RT niet meer hosten als je dat al deed maar er zijn dan ook sancties tegen Rusland
Exact. Zonder die grondstoffen waren het vast niet zulke achterlijke landen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Deze grafiek doet pijn om naar te kijken.
Waarom zijn het altijd de landen waar je het liefst niks mee te maken wil hebben die alle grondstoffen hebben?
Neu. China steunt Rusland.quote:
Oefquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:50 schreef Ali_boo het volgende:
Het is officieel , Russen zitten achter de aanval
[ twitter ]
Ik denk dat de corona crisis wel heeft bewezen dat het merendeel realiteit niet van fictie kunnen scheiden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch juist wat je wil weten? Waarom ze het doen (of tenminste wat ze hun aanhangers vertellen waarom).
Nogmaals, ik snap de gedachte echt wel, maar om de EU dat maar even voor alle lidstaten in te laten stellen zonder overleg. Ik vind het erg bijzonder.
Wij leveren wapens aan Oekrane, hebben Rusland gesanctioneerd en zijn lid van de vreselijke NAVO.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij niet hoor
1 van onze bondgenoten is in oorlog
Dat staat daar toch niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:50 schreef Ali_boo het volgende:
Het is officieel , Russen zitten achter de aanval
[ twitter ]
Wmb tegen mijn eigen staat die besloten heeft mijn vrijheden in te perken omdat zij wil opkomen voor de rechten van iemand anders.quote:
is gewoon een stasi praktijkquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onjuist, het mag niet worden doorgegeven. Zoiets als dat de overheid bepaalt welke boeken je mag lezen.
//--//
Natuurlijk is dit onbelangrijk voor mensen die zelf bepalen dat wat ze verteld wordt goed voor hun en voor anderdenkende dan ook de enige juiste keuze is.
Discussie in dit en aanfgaande topic heeft zo weinig zin meer, anders dat bespreken wat je verteld wordt omdat er dat leuke wetje voortaan alles kan verbieden dat in het kader vban de Oekrane wordt beschouwd als desinformatie.
Het trieste is dat dit al veel eerder is begionnen en nu met Putin's inval wordt aangegrepen om het er doorheen te drukken. Maar goed het volk dat zich wil laten (ver)leiden, verdient niet meer dat het zal lijden. Als de gasprijs (brood) maar wordt betaald en het oppervlakkig entertainment (spel) de gdachten maar in beslag neemt. hoe je ook niet zelf meer na te denken.
Septies: "Het is exploitanten verboden inhoud die door de in bijlage XV vermelde rechtspersonen, entiteiten of lichamen wordt verstrekt, uit te zenden of de uitzending van die inhoud mogelijk te maken, te faciliteren of anderszins daartoe bij te dragen, onder andere door transmissie of distributie, ongeacht het middel, bijvoorbeeld via kabel, satelliet, IP-TV, internetproviders, internetplatforms of applicaties voor het delen van video’s, ongeacht of deze nieuw of voorgenstalleerd zijn."
Dat betekent, slimmerikken, dat ook Fok! zich dus daarmee niet langer mag inlaten. Kunnen we gezellig praten over wat Mark ons zegt dat zijn waarheid ius.
Bdenk dat nog maar een keer in het stemhokje.
Ik denk dat ze wel wat beters te doen hebben dan een muziek- en gamerscommunicatieplatform platleggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:42 schreef Tjacka het volgende:
Discord en Spotify zijn kapot. Is dit een aanval van de Russen???
ja maar in Poetins hoofd gebeuren wel meer dingen die ik niet direct over wil nemen geloof ikquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wij leveren wapens aan Oekrane, hebben Rusland gesanctioneerd en zijn lid van de vreselijke NAVO.
In Poetins hoofd zijn wij gewoon vijanden.
Nou, dat mag jij dan vinden. Ik denk dat het wel meevalt en je de echte gekkies sterk uitvergroot bent tegengekomen, wat was de vaccinatiegraad ook al weer?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de corona crisis wel heeft bewezen dat het merendeel realiteit niet van fictie kunnen scheiden.
Huil nog wat harder joh.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wmb tegen mijn eigen staat die besloten heeft mijn vrijheden in te perken omdat zij wil opkomen voor de rechten van iemand anders.
Met welk doel, vertel eens? In Nederland mag je de Holocaust ontkennen. Je kunt er wel voor vervolgd worden in bepaalde gevallen (terecht wat mij betreft, want dan ben je niet helemaal goed), maar mensen hier willen dus dat ik niet te horen krijg dat er mensen zijn die dat doen. Ik mag dat niet horen en niet zelf de conclusie trekken dat ik het debiel vind.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:41 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Zoek anders eens uit waarom de holocaust niet ontkend mag worden
Nee, niemand zal straf krijgen vanwege het bekijken van RT. Het mag door de providers echter niet meer verspreid worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onjuist, het mag niet worden doorgegeven. Zoiets als dat de overheid bepaalt welke boeken je mag lezen.
Ja, de NOS meldt altijd storingen bij bedrijvenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef Johannes788 het volgende:
https://nos.nl/l/2420376
Storing spotify.
Is gewoon storing
Toch een complot van de EU, WEF, Putin, en Bill Gates om de energietransitie te versnellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, nu zorgen dat het blijvend gaat zijn.
Een storing kan ook door een aanval komen hquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef Johannes788 het volgende:
Storing spotify.
Is gewoon storing
Misschien zijn wij gedentificeerd als onderdeel van Kamp Rusland en moeten wij gespaard wordenquote:
Nou dat dacht ik niet. Dat NOS maar wat berichtjes natikt maakt het nog geen waarheid.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef Johannes788 het volgende:
Storing spotify.
Is gewoon storing
Tja zelfs onder gevaccineerden heb je yoga mutsen gehad die in het begin niet meer wisten wat ze allemaal moesten geloven. Natuurlijk spelen er op dit moment andere krachten maar het afsluiten van de staatspropaganda van Putin had al 5 jaar eerder moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat mag jij dan vinden. Ik denk dat het wel meevalt en je de echte gekkies sterk uitvergroot bent tegengekomen, wat was de vaccinatiegraad ook al weer?
Of is dat juist het merendeel waar je het over hebt?.
Ah ja, dat ben ik wel met je eens. Laat ze gewoon hun onzin verkondigen, media weren ben ik nooit voor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is in dat voorbeeld toch ook gewoon zo? Die verkondigen hun haat jegens het westen, de wil om de islam overal te verspreiden etc. Dat is dan toch niet gelogen of misinformatie?
Of snap ik je verkeerd?
Geef je steun maar aan de Oekrane, die support van jou heb ik niet nodig.quote:
Ik weet niet wat het is, maar ik ga het bijna leuk vindenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:56 schreef polderturk het volgende:
Wagner huurlingen gaan dood in Oekraene.
[ twitter ]
Boehoe ik kan niet mee naar m'n ruski brozefs kijken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geef je steun maar aan de Oekrane, die support van jou heb ik niet nodig.
Er wordt zoveel energie vergooid met onnodig stoken van lege ruimtes en het hoog opstoken van vertrekken. Daar valt nog veel te halen als het echt moet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:54 schreef Maron het volgende:
We hebben het geluk dat de lente in aantocht is…maar voor volgende winter zullen we toch een oplossing moeten hebben om warm te blijven…😕
Oftewel: we gaan binnenkort wel weer open als de storm weer een beetje is gaan liggen.quote:McDonald's dicht in Rusland
De Amerikaanse fastfoodketen McDonald's zet alle activiteiten in Rusland stil. Alle 850 filialen gaan tijdelijk dicht, zegt het bedrijf in een verklaring. Er werken 62.000 mensen bij McDonald's in Rusland. Het bedrijf blijft de salarissen van de medewerkers doorbetalen.
De Russische filialen leveren McDonald's jaarlijks zo'n 2 miljard dollar op. Dat is bijna 10 procent van wereldwijde omzet.
Ook Unilever neemt maatregelen naar aanleiding van de oorlog in Oekrane. De voedingsmiddelenleverancier stopt volledig met de import en export van producten naar en uit Rusland. Wel blijft het bedrijf producten leveren in Rusland die in het land zelf gemaakt zijn.
Of, we willen geen opstandige werknemers en over een maand sluiten we de boel en is het klaar.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oftewel: we gaan binnenkort wel weer open als de storm weer een beetje is gaan liggen.
Je hoeft je verwarming niet eens aan te zetten. Doe ik al een paar jaar niet meer. Went vanzelf.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:54 schreef Maron het volgende:
We hebben het geluk dat de lente in aantocht is…maar voor volgende winter zullen we toch een oplossing moeten hebben om warm te blijven…😕
Lijkt weer up and running, heb net kunnen inloggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja hier doet ie het ook nog gewoon. Ik nog maar effe niet afsluiten/uitloggen ..
Kan me ook indenken dat het wat lastig is op het moment om aan de grondstoffen te komen en dat klanten ook niet per se genoeg Roebels hebben nu dat zo gekelderd is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oftewel: we gaan binnenkort wel weer open als de storm weer een beetje is gaan liggen.
bij mij nietquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:01 schreef -XOR- het volgende:
Ik moest spotify forced stoppen maar nu werkt het weer gewoon.
Er is voor elke stem een plek, behalve voor die stem die een andere voorstelling van zaken geeft. In plaats van zelf bepalen of ik het onzin vind, krijg ik die stem gewoon helemaal niet te horen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zijn minst een koude ja.
Op hoogste niveau gezien een strijd tussen politieke ideologien: wordt de wereld een dictatuur zoals in China of Rusland waar een paar graaiers de macht hebben om de rest te onderdrukken, of wordt het een plek waar voor elke stem een plek is en waar leiders afgerekend kunnen worden op hun daden?
Gewoon alle muziek als mp3 en hardcopyquote:
Torenhoge energie rekeningen waren geen probleemquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:58 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Poetin de schuld geven, allemaal van wapens voorzien en richting het front sturen.
Mooi, hopelijk zijn er meer mogelijkheden om dit soort dingen te doen. Oekraine heeft meer spul nodig.quote:
Goed kun je niet eten en gouden bommen op Oekrane gooien is ook een beetje "mwa".quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Vergeet niet dat Rusland de laatste 10 jaar enorme vorraden aan goud heeft aangelegd /opgekocht heeft
https://zilvergoudwinkel.(...)de-verenigde-staten/
Die torenhoge energierekeningen moeten nog komen h.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Torenhoge energie rekeningen waren geen probleem
Voedsel die de pan uit rijst ook niet
Zelfs een potentile 3e wereld oorlog willen ze ook riskeren
Maar Spotify is waar we de grens trekken
Wat maakt dit nou voor verschil? Als Rusland oorlog tegen Polen maakt is het oorlog met de VS en als Rusland oorlog met de VS maakt is het oorlog met de VS...quote:
wat gaan ze piepen dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die torenhoge energierekeningen moeten nog komen h.
Mensen gaan echt wel anders piepen als hun energierekening verdubbeld (of nog erger), voedsel bovenop de inflatie nog duurder wordt en ze aan de pomp meer dan 3 voor 'n liter moeten gaan betalen.
Ik merk er nog bijna niks van. Rijd geen auto en energieconsumptie is minimaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die torenhoge energierekeningen moeten nog komen h.
Mensen gaan echt wel anders piepen als hun energierekening verdubbeld (of nog erger), voedsel bovenop de inflatie nog duurder wordt en ze aan de pomp meer dan 3 voor 'n liter moeten gaan betalen.
Bijna elke stem. Als er in Rusland ruimte voor verschillende geluiden was, waren die gewoon welkom. Als het alleen Radio Kremlin is: doei!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is voor elke stem een plek, behalve voor die stem die een andere voorstelling van zaken geeft. In plaats van zelf bepalen of ik het onzin vind, krijg ik die stem gewoon helemaal niet te horen.
RT was tot een paar dagen geleden gewoon bereikbaar wijsneusquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Pas maar op, straks staan er een paar deugende ambtenaren op je deur te rammen met een formulier waarop staat wanneer je voor het laatst iets hebt bekeken dat nu niet meer mag.
En nee, ik ben tegen Putin maar niet door dezelfde methodes te gaan gebruiken waarmee hij een soverein volk onderdrukt door eenzijdig te bpalen wat zij als waarheid mogen aanschouwen.
N\aatuurlijk was dit te verwachten ik heb/had al langere bij plan B maar het is buitengewoon triest dat burgers in de EU nu onder curatele staan.
Polen heeft dezelfde TB2 drones als Oekraine en een shitload aan raketten voor die dingen. Hopelijk gaan die ook via een omweggetje richting Oekrainequote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mooi, hopelijk zijn er meer mogelijkheden om dit soort dingen te doen. Oekraine heeft meer spul nodig.
En dan een paar keer over dat stilstaande convooi heenvliegenquote:
Goud kun je wel verkopen , om de economie te steunen tijdens de boycotquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Goed kun je niet eten en gouden bommen op Oekrane gooien is ook een beetje "mwa".
Welke zender?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:11 schreef quirina het volgende:
Walgelijk hoe Russische kinderen gendoctrineerd worden op scholen over Oekrane en het westen zum kotzen.
Iemand het ook gezien net op tv?
En je denkt niet dat de verschillende overheden dat kunnen compenseren? Wij zijn Rusland niet h, wij hebben nog aardig wat financile slagkracht over.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat het allemaal duur wordt, dat ze amper nog rond kunnen komen, etc.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:54 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik niet. Dat NOS maar wat berichtjes natikt maakt het nog geen waarheid.
Er zijn honderden services offline, alleen deze 2 worden steeds benoemd
Gewoon retaliation van wat roeskie hackerts, kon je op wachten.
Dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Komt ook in Nederland niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En je denkt niet dat de verschillende overheden dat kunnen compenseren? Wij zijn Rusland niet h, wij hebben nog aardig wat financile slagkracht over.
Veel mensen zullen hun energietarieven ook nog wel even vast hebben staan. Dat komt dus nog.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik merk er nog bijna niks van. Rijd geen auto en energieconsumptie is minimaal.
Tuurlijk…alles went… zelfs hangen..😏quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je hoeft je verwarming niet eens aan te zetten. Doe ik al een paar jaar niet meer. Went vanzelf.
Wel alleen US zo te zien. Dus prima. Geen last van verder.quote:
Misschien gaan ze zelfs protesteren!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat het allemaal duur wordt, dat ze amper nog rond kunnen komen, etc.
Veel mensen zullen er vast niet mee kunnen lachen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien gaan ze zelfs protesteren!.
Ik hoop niet dat er nog ergens een noodwet actief is waardoor dat lastig gaat worden
Het voordeel van geen verwarming aanzetten is bijvoorbeeld dat het buiten niet meer zo koud isquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:14 schreef Maron het volgende:
[..]
Tuurlijk…alles went… zelfs hangen..😏
Nee geintje…het kan allemaal wel een tandje minder..
Ipv 2x per dag douchen kan 2x per week ook..
Tegen de tijd dat hier het geld op is zijn ze in Moskou al een paar maanden bloembollen aan het vreten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Komt ook in Nederland niet uit de lucht vallen.
Dat is toch hetzelfde en slinks wegduiken door de provider verantwoordelijk maken voor het kijkgedrag van haar gebruikers. Je lijkt op de advocaat dat dat wederrechtelijk binnendringen iets anders is dan iemands integriteit aantasten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, niemand zal straf krijgen vanwege het bekijken van RT. Het mag door de providers echter niet meer verspreid worden.
Om in dezelfde taal te spreken. Het lezen van het boek mag, maar het mag niet meer verspreid/verkocht worden.
Waarom maak je je vrijheid van informatievoorziening afhankelijk van wat de ander doet? Als je pretendeert dat we hier wel die vrijheid hebben, laat je dat geluid dus ook horen. Ook als het complete onzin is of leugens zijn. Dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze wel en niet geloven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijna elke stem. Als er in Rusland ruimte voor verschillende geluiden was, waren die gewoon welkom. Als het alleen Radio Kremlin is: doei!
Alsof mensen een hoge energierekening of niet meer rondkomen opeens minder vervelend vinden omdat ze in Moskou bloembollen vreten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat hier het geld op is zijn ze in Moskou al een paar maanden bloembollen aan het vreten.
Ah joh, komen er nog meer, hoe noem je het ook weer, 'zaadsletten', deze kant op.quote:
Mooi. Wapens blijven geven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://twitter.com/Khali(...)LQhKgK7rKPkWKDiLVZ3g
goede zaak weer een lading Javelins, perfecte stadsguerilla wapens
Haha, wtf.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah joh, komen er nog meer, hoe noem je het ook weer, 'zaadsletten', deze kant op.
Maar voor die hogere energierekeningen kunnen overheden de burgers (deels) compenseren, en dat zal ook wel gebeuren voor zover het kan. Nou mag jij misschien wel meteen met een witte vlag naar Moskou rennen als het een beetje duurder wordt maar de meeste mensen zullen zolang ze niet door een ondergrens zakken die behoefte niet zo sterk voelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof mensen een hoge energierekening of niet meer rondkomen opeens minder vervelend vinden omdat ze in Moskou bloembollen vreten.
Ik weet niet of je sarcastisch bent, maar dit vind ik wel echt een goede tactiek.quote:
Ik ben niet sarcastisch.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet niet of je sarcastisch bent, maar dit vind ik wel echt een goede tactiek.
Enige nieuws waarvan ik denk, hier hebben de russen wel een voordeeltje te pakken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Idisrom het volgende:
Nu ook eens goed nieuws uit Rusland. De 850 MacDonalds gaan dicht. Eindelijk weer normaal eten daar.
Ik heb het idee dat de mentaliteit daar in het oosten toch ook wat anders is. Feller, meer vechtlust, strijdbaarder en niet bang om die russen een keer goed op hun flikker te geven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Polen wil graag escaleren in ieder geval. Doen goed hun best. Weet niet wat ik er van moet vinden.
Wel een slimme zet van en voor Polen.
Ik ga niet voor Polen sterven iig.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Polen wil graag escaleren in ieder geval. Doen goed hun best. Weet niet wat ik er van moet vinden.
Polen doet wat het moet doen en heeft circa 250 jaar ervaring met Russische agressie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Dat was te verwachten, de overheid moet er weer geld tegenaan kletsen. En dan heb je nog allerlei dingen die in de zorg gedaan moeten worden, VRH die terugbetaald moet worden, defensiegaten die gedicht moeten worden, etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar voor die hogere energierekeningen kunnen overheden de burgers (deels) compenseren, en dat zal ook wel gebeuren voor zover het kan. Nou mag jij misschien wel meteen met een witte vlag naar Moskou rennen als het een beetje duurder wordt maar de meeste mensen zullen zolang ze niet door een ondergrens zakken die behoefte niet zo sterk voelen.
Eerder wijsheid uit ervaring.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de mentaliteit daar in het oosten toch ook wat anders is. Feller, meer vechtlust, strijdbaarder en niet bang om die russen een keer goed op hun flikker te geven.
Voor Nederland ook niet, je punt?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ik ga niet voor Polen sterven iig.
Slappe persoonlijke aanval.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef Vallon het volgende:
Dat is toch hetzelfde en slinks wegduiken door de provider verantwoordelijk maken voor het kijkgedrag van haar gebruikers. Je lijkt op de advocaat dat dat wederrechtelijk binnendringen iets anders is dan iemands integriteit aantasten.
Die hebben ook een ietwat andere geschiedenis met de Russen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de mentaliteit daar in het oosten toch ook wat anders is. Feller, meer vechtlust, strijdbaarder en niet bang om die russen een keer goed op hun flikker te geven.
Geen McDonalds, geen Coca Cola, geen pronhub, die russen worden uberfitte gezonde mensen zonder moreel verval zoquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Enige nieuws waarvan ik denk, hier hebben de russen wel een voordeeltje te pakken.
In de jaren '30 deden ze ook maximaal hun best om de in Polen levende Duitsers het leven zo zuur mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Nouja, wie gaat dan je verbouwing doen nog als ze er niet meer zijn?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Nou prima tochquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Zolang die oorlog zich in Oekrane afspeelt is dat goed nieuws voor Polenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Wel een slimme zet van en voor Polen.
Operation Saudi Freedom?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:23 schreef Complotwappie het volgende:
Kunnen we S-A/Qatar ed niet tijdelijk bezetten voor gratisch gas en olie?
Oekranersquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, wie gaat dan je verbouwing doen nog als ze er niet meer zijn?
Dat je die propaganda nog gelooft... Het is geen 1939 meer hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de jaren '30 deden ze ook maximaal hun best om de in Polen levende Duitsers het leven zo zuur mogelijk te maken.
Ze wisten toen niet dat Hitler zo lang aan de macht zou komen, maar het was voor Hitler wel gemakkelijk gemaakt om de haat tegen Polen op te hitsen
Wel een beetje opletten dat je niet persoonlijk gaat worden, mij gaat typeren om stoer te doen, subtiel mij opzettelijk gaat associeren of ergens van beschuldigen dat niet in het belang is van de Oekrane.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:58 schreef Document1 het volgende:
[..]
Boehoe ik kan niet mee naar m'n ruski brozefs kijken.
Precies. Er zit gelukkig een gemene dictator.quote:
Veel van die sancties die we aan Rusland hebben gegeven zou ik graag ook in NL zien. Zal er vast alleen in staanquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen McDonalds, geen Coca Cola, geen pronhub, die russen worden uberfitte gezonde mensen zonder moreel verval zo.
1939 was al te laat voor Polen.In 1938 ging Polen zelfs nog een stukje Sudetenland veroveren. (wat stampen we hard, zei de muis tegen de olifant).quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je die propaganda nog gelooft... Het is geen 1939 meer hoor.
Jaquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Veel van die sancties die we aan Rusland hebben gegeven zou ik graag ook in NL zien. Zal er vast alleen in staan
Het feit dat ze als enige heel eager zijn om gevechtsvliegtuigen te leveren aan Oekraine.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:26 schreef quirina het volgende:
Waar is de bron dat Polen gaat escaleren?
Zou je dat wel doen voor Nederland dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:22 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Haha, voor al die varkens, hoeren en andere heidenen? Nee natuurlijk niet.quote:
Als ze dat eerder hadden gedaan en er dus minder dikzakken waren, was het misschien ook rustiger geweest op de ic's.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Veel van die sancties die we aan Rusland hebben gegeven zou ik graag ook in NL zien. Zal er vast alleen in staan
Is in samenwerking met de USquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het feit dat ze als enige heel eager zijn om gevechtsvliegtuigen te leveren aan Oekraine.
Nederland is anders want ik leef hier al meer dan 30 jaar. Daarnaast heb ik een appeltje te schillen met Poetin. Maar Etto mag eerst.quote:
Neuh, de Kyiv Independent.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zal Baudet wel weer geweest zijn.
Mijn gevoel zegt me dat zelfs tweedehands spullen wss ook duurder zullen worden met die inflatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tarieven voor pakketdiensten zullen omhoog gaan door de prijsstijging van diesel.
Ouderwets winkelen in fysieke winkels op de fiets danmaar.
Er gaan wel meer dingen in prijs stijgen door de duurdere diesel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tarieven voor pakketdiensten zullen omhoog gaan door de prijsstijging van diesel.
Ouderwets winkelen in fysieke winkels op de fiets danmaar.
Nee, dat Polen 'escaleert'.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neuh, de Kyiv Independent.
Vanochtend las ik op serieuze sites allemaal nog dat het "moeilijk, moeilijk" was...
Dit is niet escalleren. Ze doneren hun gevechtsvliegtuigen aan de VS.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:26 schreef quirina het volgende:
Waar is de bron dat Polen gaat escaleren?
Geen directe bron dat ze gaan escaleren natuurlijk.quote:
nu de russen via de lucht bestokenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is niet escalleren. Ze doneren hun gevechtsvliegtuigen aan de VS.
[ twitter ]
Dat is het formele verhaal nu ja. Maar het initiatief komt al de hele tijd van Polen af en niet van de VS.quote:
Dat was hier in dit draadje te lezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat Polen 'escaleert'.
Polen is verstandig.
Het is al bevestigd tochquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen directe bron dat ze gaan escaleren natuurlijk.
Alleen is het een gevalletje waar rook is is vuur. Het gaat nu al dagen over de mogelijkheid om vliegtuigen te leveren aan Oekrane. Via officile kanalen wordt het vaak ontkend, maar er lijkt wel wat te spelen.
Nu weer dit bericht: https://www.reuters.com/w(...)posal-us-2022-03-08/
Hoeft niks met levering aan Oekrane te maken hebben, maar toch ...
Zeg maar gerust alles....quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er gaan wel meer dingen in prijs stijgen door de duurdere diesel.
Ook de levering aan Oekrane? Dat niet toch? Of ik mis ietsquote:
... omdat de enige reden dat je uberhaupt weet wie Biden is, en een hekel aan hem hebt, is gelegen in je Trump fanboyisme.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie heeft het over Trump dan? Precies, jij met je TDS.
Reed vanmiddag langs een tankstation en zag 2.13 staan, dacht nog 'oh hier istie nog 'goedkoop'', bleek dat de prijs van de diesel te zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die 3 euro per liter zal niet lang meer duren.
Het sneeuwbaleffect. Meerdere grondstoffen worden gebruikt voor de productie van levensmiddelen en goederen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er gaan wel meer dingen in prijs stijgen door de duurdere diesel.
Dat niet inderdaad. Slechts de levering aan de VS. Wat die verder met Migs moeten ... rara.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook de levering aan Oekrane? Dat niet toch? Of ik mis iets
Kunnen ze geen piloten inkopen? Van een vreemdelingenlegioen oid. Dat iedereen gewoon bijlapt zodat Oekraine even de bezem er door kan halenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nu de russen via de lucht bestoken
hebben ze wel genoeg piloten dan?
Lijkt nu echt door te gaan dan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://www.gov.pl/web/di(...)airplanes-to-ukraine
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
https://www.gov.pl/web/di(...)airplanes-to-ukrainequote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zoveel haat dat ik in een topic waar het helemaal niet over gender, diversiteit en/of Biden gaat toch besluit dat plasje nog even te doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekkere analyse, je radicaliseert met de dag meer he? Haat, haat haat, meer komt er niet uit je.
Maar het zal aan mij liggen.
Dat is nog wel 'n issue, ja. Zie o.a.: https://news.sky.com/stor(...)-ukrainians-12561039quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoeveel straaljagers gaat het om? Daarnaast zijn bijna alle vliegvelden vernietigd, dus hoe willen ze die dingen gaan gebruiken.
Scheikunde alweer vergeten? Atoomnummer 46quote:
Iets wat lijkt op platinaquote:
Republikeins beleid is inderdaad stukken beter. Trickle down economics en zulks. Voor 't gewone volk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar de prijzen in de VS rijzen de pan uit voor de gemiddelde Amerikaan en ook daar trekken ze de beurs niet om de eigen bevolking te compenseren, maar er is wel altijd geld zat om de gulle oom uit te hangen voor de hele wereld.
Daar zijn mensen het niet mee eens, raar zeg.
Zoals door overige users al uitgelegd: lul en drumstel. Maar je hebt je riedel weer even kunnen afsteken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Olieprijs, gewoon volledig ontopic en relevant.
Een edelmetaal dat nog duurder is dan goud en het is zilverkleurig, RVS achtig.quote:
Wordt gebruikt in de katalysator bij auto's om het grootste gedeelte van de schadelijke gassen te neutraliseren. Is wel een vrij prijzig metaal, daarom dat katalysatoren graag worden gestolen van auto's.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat wordt lachen met al die Stingers...
Ik denk dat Europese overheden er wel weer geld tegenaan gaan gooien om de onvrede wat te dempen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
Zucht, de laatste twee uur doorgelezen, niets interessants, behalve dat verbod van Putin op export van grondstoffen.
Samen met de stijgende olie en gasprijs, en het plan van de EC om 2/3 minder Russisch gas te gebruiken, kan dat de inflatie in de EU fors doen stijgen. Zou dat de bedoeling zijn, onvrede (hopen te) veroorzaken, betogingen, meer aanhang voor populistische partijen?
Dat zijn er toch zo’n 30 stuks. Niet slecht, maar van waaruit gaan deze opereren? Heeft Oekrane nog een vliegveld over wat niet gebombardeerd is of al op het vizier staat?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is niet escalleren. Ze doneren hun gevechtsvliegtuigen aan de VS.
[ twitter ]
quote:Er bestaat geen twijfel over wie op het wereldtoneel de propaganda-oorlog wint. Vladimir Poetin staat daar in de schaduw van Volodimir Zelenski. En aan het thuisfront moet Poetin via censuur alle zeilen bijzetten om zijn eigen boodschap nog over te brengen, waarbij de Russen wordt voorgehouden dat hun troepen daar zijn om een naziregime te bestrijden. Dat is opvallend, in andere oorlogen had Poetin de informatie onder controle.
Nu moet de 69-jarige Russische president het afleggen tegen de veel jongere (44) Oekraense leider. Oekrane maakt gehaaid nieuws via alle socialemediakanalen. Zo wist men via een Twitterbericht hulp te krijgen van Tesla-miljardair Elon Musk, die via een netwerk van satellieten internet brengt op plaatsen die anderen niet kunnen bereiken. De Russen faalden daardoor in het lamleggen van het Oekraense internet.
Origineel
Het team rondom Zelenski bestookt de media met originele ideen en soms zelfs met humor, een terrein waarop Poetin niet uitblinkt. De ideen zijn ook origineel. Zo zegt Zelenski dat hij Russische krijgsgevangenen laat gaan als ze door hun moeder worden opgehaald, zodat die zelf kunnen zien dat het regime in Kiev niet uit bruinhemden bestaat.
Regelmatig tracht de ook Russisch sprekende Zelenski de bevolking in Rusland te bereiken. Indrukwekkend was zijn speech waarin hij uitlegde dat hij niets tegen Rusland had en uitlegde wat de Russische troepen in Oekrane uitspookten. Uiteraard was dit niet op de Russische tv-kanalen te zien, maar de wereld zag het en waarschijnlijk ook een onbekend aantal Russen dat de binnenlandse censuur weet te ontwijken.
Ah, wacht. Sorry, had niet alles aandachtig gelezen. Snap het nu pas, bedankt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
https://www.gov.pl/web/di(...)airplanes-to-ukraine
Kan zo'n ding niet opstijgen vanaf een snelwegquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zijn er toch zo’n 30 stuks. Niet slecht, maar van waaruit gaan deze opereren? Heeft Oekrane nog een vliegveld over wat niet gebombardeerd is of al op het vizier staat?
Dat zal vast wel de logica erachter zijn. Gaat natuurlijk niet werken omdat ome Vlad zich flink verkijkt op hoe diep de zakken van Westerse overheden zijn en hoe bereid de bevolking is om iets op te offeren (hij had berhaupt al niet gedacht dat die zwakke, decadente Westerlingen berhaupt al sancties tegen hem in zouden stellen) maar h als hij de instorting van Rusland (geen export = helemaal geen inkomsten) een paar weken naar voren wil trekken moet ie het vooral doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
Zucht, de laatste twee uur doorgelezen, niets interessants, behalve dat verbod van Putin op export van grondstoffen.
Samen met de stijgende olie en gasprijs, en het plan van de EC om 2/3 minder Russisch gas te gebruiken, kan dat de inflatie in de EU fors doen stijgen. Zou dat de bedoeling zijn, onvrede (hopen te) veroorzaken, betogingen, meer aanhang voor populistische partijen?
22 Mig29A en 8 Mig29UB volgens Wikipediaquote:
Dat polen straaljagers gaat leveren is wel significant nieuws hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
De VS gaat ze leverenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat polen straaljagers gaat leveren is wel significant nieuws hoor.
Ik ben een hoop elementen uit het periodiek systeem meteen weer vergetenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheikunde alweer vergeten? Atoomnummer 46
Heel veel applicaties
https://en.wikipedia.org/wiki/Palladium
Zijn er al zoveel Migs gesneuveld in deze oorlog dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
26 Migs, gaat geen zoden aan de dijk zetten. Die dingen zullen ook weer in korte tijd worden uitgeschakeld. Maar beter iets dan niks.
Ik heb geen idee hoe ze dat geld zouden willen in zetten, dus ook niet of ze het beter kunnen besteden. Het is bovendien slechts een verzoek van het Witte Huis aan Congress op de dag van de vrouw, meer niet. Verder zal je het ook wel eens zijn met de achterliggende waarde van een gelijke maatschappelijke positie tussen mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als is het maar een beetje, je kunt het vast wel beter besteden in de VS.
Spanwijdte 11,4meter en Max. startgewicht 21tonquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:40 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Kan zo'n ding niet opstijgen vanaf een snelweg
Was geen persoonlijk aanval, ik maakte een analogie van je manier omtrent redeneren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Slappe persoonlijke aanval.
Het is wel degelijk anders. Jan met de pet wordt niet gestraft voor het bekijken van RT, terwijl kabelaars, met veel geld, wel een boete krijgen als ze deze Russische propaganda doorgeven.
Er is genoeg werk aan de winkel in de VS. Alleen al qua infrastructuur, armoede, etc. 2,6 miljard is een druppeltje pis op een gloeiende plaat, maar alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ze dat geld zouden willen in zetten, dus ook niet of ze het beter kunnen besteden. Het is bovendien slechts een verzoek van het Witte Huis aan Congress op de dag van de vrouw, meer niet. Verder zal je het ook wel eens zijn met de achterliggende waarde van een gelijke maatschappelijke positie tussen mannen en vrouwen.
Het enige aan zoden wat aan de dijk gezet gaat worden is verdere escalatie van dit conflict.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
27 Migs, gaat geen zoden aan de dijk zetten. Die dingen zullen ook weer in korte tijd worden uitgeschakeld. Maar beter iets dan niks.
Oekrane had tussen de 40-70 Migs. En nu blijkbaar niks meer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er al zoveel Migs gesneuveld in deze oorlog dan?
Ben je sarcastisch?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah, wacht. Sorry, had niet alles aandachtig gelezen. Snap het nu pas, bedankt.
Makkelijkquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:40 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Kan zo'n ding niet opstijgen vanaf een snelweg
Show, zonder bijbehorende support structuur heb je geen reet aan die jets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
27 Migs, gaat geen zoden aan de dijk zetten. Die dingen zullen ook weer in korte tijd worden uitgeschakeld. Maar beter iets dan niks.
Paladium:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een hoop elementen uit het periodiek systeem meteen weer vergeten
Maar in hetzelfde hoekje als goud, zilver en platina dus. Interessant.
Edit: en bedankt voor de reacties
Jep, ze gaan er niet veel aan hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Show, zonder bijbehorende support structuur heb je geen reet aan die jets.
En hoe zit het met de vliegvelden..😕quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nu de russen via de lucht bestoken
hebben ze wel genoeg piloten dan?
Ja en daarna? Parkeer je m gewoon in de bosjes ofzo?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
Makkelijk
In Belarus doen ze het ook
[ link | afbeelding ]
ze rijden zelfs daar rondjes op de snelweg
[ link | afbeelding ]
Ah, ook wel een beetje zorgwekkend als Polen straks ook door hun gevechtsvliegtuigen heen zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Oekrane had tussen de 40-70 Migs. En nu blijkbaar niks meer.
https://www.forbes.com/si(...)ots/?sh=44fed82d2c65
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoeveel straaljagers gaat het om? Daarnaast zijn bijna alle vliegvelden vernietigd, dus hoe willen ze die dingen gaan gebruiken.
Tja, je kan de ander wel de hele tijd laten escaleren, maar je moet een keer wat doenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het enige aan zoden wat aan de dijk gezet gaat worden is verdere escalatie van dit conflict.
Hoe weet je dat ze nu niks meer hebben? Misschien zijn ze deels uit de roulatie vanwege onderhoud of alleen beschadigd in de afgelopen 2 wekenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
lijkt er niet op dat de Russen dat echt plat hebben gegooid allemaal dus dat zou geen probleem moeten zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Show, zonder bijbehorende support structuur heb je geen reet aan die jets.
Ze krijgen nieuwe van de US.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah, ook wel een beetje zorgwekkend als Polen straks ook door hun gevechtsvliegtuigen heen zijn.
Vanuit Ramstein ook nog eens. Net nu je dacht dat het niet dommer kon worden.quote:
Die kopen nieuwe jets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah, ook wel een beetje zorgwekkend als Polen straks ook door hun gevechtsvliegtuigen heen zijn.
De VS zal waarschijnlijk oude F16's leveren aan hen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
We moeten helemaal niks.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Tja, je kan de ander wel de hele tijd laten escaleren, maar je moet een keer wat doen
Polen heeft gezegd dat het klaar is om al haar MiG-29 gevechtsvliegtuigen aan de Verenigde Staten over te dragen. Daarna kunnen de verouderde straaljagers worden doorgegeven aan Oekrane.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:47 schreef quirina het volgende:
Ik kan nergens dat nieuws van Polen vinden! Waarom worden er geen bronnen gegeven?
Nee, daar ging het me niet om. De vergelijking is dat de kijker niet gestraft wordt (bijvoorbeeld met een boete, of in Rusland zelfs celstraf). Dat maakt wel degelijk een verschil.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was geen persoonlijk aanval, ik maakte een analogie van je manier omtrent redeneren.
Je maakt duidelijk dat providers omdat ze daartoe gedwongen worden, hun kijkers onthouden van wat zijzelf willen zien onder sanctie dat leveranciers anders worden vervolgd. en week eerder was dat met TV uitzendingen, nu dan Internet en straks de rest dat strijdig is met het formele standpunt.
De kijker kan in jouw optiek geheel vrij (be)kijken wat hij wil, dat het verder niet meer te zien is, is dan (in jouw denken) een andere zaak die je vervolgens buiten de orde plaatst.
Jij haalt er nu van alles bij dat er weinig mee te maken heeft.quote:Zoiets je mag altijd demonstreren en protesteren dat echter nergens is toegestaan of je bent vri te betalen maar er is niets te koop en meer van hetzelfde. Of een WOB verzoek indienen en dan op grond van "privacy" een stapeltje zwartgemaakte velletjes terugkrijgen.
Er zijn net meerdere links als reactie op je vorige post geweest. Daarnaast staat het zelfs in de nos liveblogquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:47 schreef quirina het volgende:
Ik kan nergens dat nieuws van Polen vinden! Waarom worden er geen bronnen gegeven?
Ik heb net nog een link gepost als reactie aan je van de site van de Poolse overheid zelf.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:47 schreef quirina het volgende:
Ik begreep dat Nederland die wapenleverancies ook niet zo openlijk in het nieuws wilden hebben. Wellicht heeft dat met Polen een beetje dezelfde reden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:47 schreef quirina het volgende:
US considers sending F-16s to Poland if Warsaw gives its MIG-29 to Ukrainequote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
dat vraag ik me af, Polen wil comparable aircraft en Amerika wil graag dat die Migs beschikbaar komenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De VS zal waarschijnlijk oude F16's leveren aan hen.
In dit geval gaat het om operationele straaljagers. Anders hadden ze ook niet zo hard bij andere landen lopen bedelen, of te wel ze hebben niks om in te zetten, beetje logisch nadenken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze nu niks meer hebben? Misschien zijn ze deels uit de roulatie vanwege onderhoud of alleen beschadigd in de afgelopen 2 weken
Zijn geen nieuwe jets.quote:
Een kennis van mij werkt voor het leger in Polen, vertelde een keer dat ze voor 1 werkende straaljager een batterij straaljagers ernaast hebben staan voor reserve onderdelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze nu niks meer hebben? Misschien zijn ze deels uit de roulatie vanwege onderhoud of alleen beschadigd in de afgelopen 2 weken
En zo kom je ook een beetje nuttig van het oude spul af en kun je je materieel tegelijkertijd vernieuwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Polen heeft gezegd dat het klaar is om al haar MiG-29 gevechtsvliegtuigen aan de Verenigde Staten over te dragen. Daarna kunnen de verouderde straaljagers worden doorgegeven aan Oekrane.
De overdracht van de straaljagers moet op de Duitse luchtmachtbasis Ramstein gebeuren. Polen rekent er geen kosten voor, maar heeft in een eerder stadium van de onderhandelingen al wel vervangende F-16 toestellen, met ongeveer dezelfde capaciteiten, van de VS gevraagd.
Oekrane heeft al meerdere keren om gevechtsvliegtuigen gevraagd. De Oekraense piloten kennen de Mig-29 toestellen.
ad
Hoe kan dat nou... Ik lees steeds dat Oekraine nul verliezen heeft en dat alle verliezen die je leest propaganda zijn...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De F16 legt het echt niet af tegen de F22 hoor in tegendeel , de F16 waren vaak aan de winnende kant met trainingenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vraag ik me af, Polen wil comparable aircraft en Amerika wil graag dat die Migs beschikbaar komen
als ik Polen was zou ik zeggen dat ze vergelijkbaar zijn met F22 ... niet met oude F16's
At the same time, Poland requests the United States to provide us with used aircraft with corresponding operational capabilities. Poland is ready to immediately establish the conditions of purchase of the planes..quote:
Ik weet niet hoe ze vergelijken qua mogelijkheden, maar de VS was toch al van plan de F16's in 2025 de deur uit te doen, dus misschien krijgt Polen wel echt een hele hoop van die dingen in ruil dan ofzo.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vraag ik me af, Polen wil comparable aircraft en Amerika wil graag dat die Migs beschikbaar komen
als ik Polen was zou ik zeggen dat ze vergelijkbaar zijn met F22 ... niet met oude F16's
Tegen de F22??? Hoe verzin je het.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:51 schreef RAVW het volgende:
De F16 legt het echt niet af tegen de F22 hoor in tegendeel , de F16 waren vaak aan de winnende kant met trainingen
Dus eigenlijk is dit een schenking van de VSquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Polen heeft gezegd dat het klaar is om al haar MiG-29 gevechtsvliegtuigen aan de Verenigde Staten over te dragen. Daarna kunnen de verouderde straaljagers worden doorgegeven aan Oekrane.
De overdracht van de straaljagers moet op de Duitse luchtmachtbasis Ramstein gebeuren. Polen rekent er geen kosten voor, maar heeft in een eerder stadium van de onderhandelingen al wel vervangende F-16 toestellen, met ongeveer dezelfde capaciteiten, van de VS gevraagd.
Oekrane heeft al meerdere keren om gevechtsvliegtuigen gevraagd. De Oekraense piloten kennen de Mig-29 toestellen.
ad
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou... Ik lees steeds dat Oekraine nul verliezen heeft en dat alle verliezen die je leest propaganda zijn...
Die zijn gewoon van armoede uit elkaar gevallen of wilde niet meer starten. Niet neergehaald natuurlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou... Ik lees steeds dat Oekraine nul verliezen heeft en dat alle verliezen die je leest propaganda zijn...
dat zal per training (en per block) verschillen gok ik zomaarquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
De F16 legt het echt niet af tegen de F22 hoor in tegendeel , de F16 waren vaak aan de winnende kant met trainingen
Nou ja, dat is wel een beetje de tendens in deze reeks. Ook elke nuance in het nadeel van Oekraine wordt weggewuifd.quote:
Indirect dus ook "wij". We worden een oorlog ingerommeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:49 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wij doen ook niks, de Polen doen het
Ne dat is niet verzonnen , dat is met de trainingen naar boven gekomenquote:
of 100 F16 A/B iddquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze vergelijken qua mogelijkheden, maar de VS was toch al van plan de F16's in 2025 de deur uit te doen, dus misschien krijgt Polen wel echt een hele hoop van die dingen in ruil dan ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |