abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203997009
totaal onnodig was dat
pi_203997013
Filmpje van de 24ste..maar 3 dagen geleden gepost.

Ook Oekraïne moet wel eens tikken incasseren.

Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 14:38:57 #4
8781 crew  Frutsel
pi_203997015
quote:
zie ergens boven, stond er al een paar keer in dat topic
"denazificatie" heet dat

Rusland zal er wel trots op zijn
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:39:06 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203997018
quote:
President Volodimir Zelenski zegt bereid te zijn te praten met Rusland over de status van de separatistische regio's in het oosten van zijn land, in de regio Donbas, en over de Krim dat Rusland in 2014 inlijfde. Hij zei dat in een vraaggesprek met de Amerikaanse omroep ABC. Hij beklemtoonde niet te capituleren en de afgescheiden volksrepubliekjes, Donetsk en Loehansk, niet te zullen erkennen. Hij aanvaardt ook niet dat de Krim Russisch is.

Maar hij zei 'wél bereid te zijn tot een dialoog over de kwesties, om een compromis te vinden hoe die regio's verder gaan'. Hij heeft opnieuw zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin opgeroepen direct te onderhandelen met Oekraïne.

Donderdag spreken waarschijnlijk de ministers van Buitenlandse Zaken van Oekraïne en Rusland elkaar in de Turkse badplaats Antalya. In het zuidoosten van Belarus zijn tot dusver drie gespreksrondes geweest tussen delegaties uit de twee landen. Er zijn ook plaatselijke bestanden afgekondigd door beide partijen.

AD.nl
Praten is in elk geval een goed begin ^O^
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203997040
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Wat opzich ook geen probleem is zolang het maar weer niet Trump is :') (mijn mening)

edit: heb het dan over de volgende presidentsverkiezingen. Dat duurt nog ff.
Later dit jaar zijn er voor een deel senaats- en congresverkiezingen. Geen idee hoeveel zetels en wat verder
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 14:43:39 #7
8781 crew  Frutsel
pi_203997059
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Wat opzich ook geen probleem is zolang het maar weer niet Trump is :') (mijn mening)

edit: heb het dan over de volgende presidentsverkiezingen. Dat duurt nog ff.
Jammer joh, die gaat het wel weer worden of er moet gerechtelijk een streep door worden gezet.
pi_203997060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Later dit jaar zijn er voor een deel senaats- en congresverkiezingen. Geen idee hoeveel zetels en wat verder
Alle zetels in het Huis van Afgevaardigden (die hebben maar een termijn van twee jaar :')) en een derde van de Senaat.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:44:37 #9
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203997069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:38 schreef bitterbal het volgende:
totaal onnodig was dat
We hebben meerdere videos gezien van Oekrainers die uit een auto stappen, een antitankwapen afvuren, en weer wegrijden. Of die vanuit een auto een molotov cocktail smijten.

Als je de bevolking oproept om zich te verzetten, zal de bevolking ook een doelwit worden. Ik zeg niet dat het anders niet zou gebeurd zijn, maar de Russen kunnen het wel inroepen als verdediging.
are we infinite or am I alone
pi_203997081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
We hebben meerdere videos gezien van Oekrainers die uit een auto stappen, een antitankwapen afvuren, en weer wegrijden. Of die vanuit een auto een molotov cocktail smijten.

Als je de bevolking oproept om zich te verzetten, zal de bevolking ook een doelwit worden. Ik zeg niet dat het anders niet zou gebeurd zijn, maar de Russen kunnen het wel inroepen als verdediging.
mja das ook wel zo maar goed nu dus onschuldige mensen :{
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:45:59 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997086
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik hoop dat het een vertragingstactiek is van hem/Amerika zodat de sancties hun werking kunnen doen en Rusland implodeert.
pi_203997089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Klopt. De miscalculatie gaat de hele legacy van Poetin verwoesten. De legacy die zijn fanboys in het Westen ook graag ophielden alszijnde de grote meester strateeg etc. Door het toilet door deze beslissing.
Ach uiteindelijk wordt er op wat puzzelstukjes geramd om het weer kloppend te krijgen en dan is het ineens weer briljant. "Slim alle ouwe meuk eerst opgemaakt", "Slim partnership met China aangegaan" , weetikveel wat voor onzin er volgt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:48:37 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203997105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik hoop dat het een vertragingstactiek is van hem/Amerika zodat de sancties hun werking kunnen doen en Rusland implodeert.
Ik denk niet dat dit enige oplossing gaat bieden. Hoe meer Rusland in een hoek wordt gedreven, hoe meer onberekenbaar men daar wordt. Dat moet je niet willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203997106
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alle zetels in het Huis van Afgevaardigden (die hebben maar een termijn van twee jaar :')) en een derde van de Senaat.
Handig, paar maanden om er in te komen, dan een jaartje hopelijk wat kunnen werken en dan alweer op campagnepad :')
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:48:49 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_203997109
quote:

[..]

Nee
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:50:14 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997122
Ben benieuwd op welke plek ze volgend jaar staan :@

=================================================
https://www.globalfirepow(...)hp?country_id=russia
2022 Russia Military Strength

For 2022, Russia is ranked 2 of 140 out of the countries
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:28 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203997133
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welnee, die drie gebieden onder Russische controle is maar een klein deeltje van wat Poetin wil.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:30 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203997135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:
En waar de Oekraïense Farmer Defence Force staat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:54 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203997139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:48 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nee
Dat is vreemd, dus als bewapende burgers op Russische militairen schieten verwacht je dat die niet terugschieten? Dat zou een rare situatie zijn. Dit is dus het nadeel van burgers wapenen, als die gaan meevechten worden ze onderdeel van de strijd.
pi_203997146
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vreemd, dus als bewapende burgers op Russische militairen schieten verwacht je dat die niet terugschieten? Dat zou een rare situatie zijn. Dit is dus het nadeel van burgers wapenen, als die gaan meevechten worden ze onderdeel van de strijd.
Alsof de Russen een excuus nodig hebben om zich als beesten te gedragen...
pi_203997170
quote:

Ik denk een heel stuk lager tenzij ze radicaal de boel gaan veranderen. Want zo gaat het nergens naartoe.

Misschien dat ze deze oorlog kunnen winnen maar dan wordt het wel een hele kostbare oorlog.

Net als tijdens de winteroorlog in 1939. Iedereen was schijtsbenauwd voor het rode leger (1,8 miljoen man en meer dan 10.000 tanks) maar het Finse leger had ze een enorme rotschop verkocht. Dat laat zien als je de boel niet goed op orde hebt dan het verkeerd kan aflopen.

Een uitspraak van Hilter was ook "Wir müssen nur die Tür eintreten und das ganze verrottete Gebilde wird zusammenbrechen".
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:55:22 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203997175
quote:
Ukraine urges companies to boycott Russia

Ukraine’s foreign minister, Dmytro Kuleba, has called on international companies to freeze or abandon their operations in Russia.

In a letter published on Twitter, Kuleba writes:

I call on you and your organisation to join the ethically and socially responsible global businesses, which have already stopped or suspended operations with or in the Russian Federation, refusing to finance Russian violence, murders and crimes against humanity with their taxes.

As soon as Ukraine wins this war, we will start renewing our infrastructure and economy, continuing the path of reforms to become a full-fledged member of the European Union. In this regard, I would like to invite your company to express solidarity with Ukraine and join other multinational companies, who have already expressed their readiness to start or resume business in my country.

Companies from Apple to the group behind Zara have announced they are stopping or pausing their operations in Russia. Others, such as Coca-Cola and McDonald’s are facing a backlash for not pulling out of Russia.
Alle bedrijven zijn in Rusland om winst te maken. Maar je kan moeilijk zeggen dat Coca-Cola of McDonald's Rusland financieren. In tegenstelling tot bvb Pirelli en Bridgestone produceren ze niets nuttigs voor Rusland. In feite maken ze Rusland armer.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 14:55:46 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203997176
quote:

Qua aantal manschappen en roestbakken staan ze inderdaad op twee. Qua effectief inzetbaar leger stonden ze denk ik ergens rond de 10e plaats.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 14:57:38 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203997189
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203997192
quote:

[..]

Dit ga je straks ook krijgen in de steden natuurlijk. Iedereen die blijft zal als militair/doelwit worden gezien en wordt een herhaling van Aleppo/Grozny
pi_203997195
je zal het maar meemaken :{

twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:58:46 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Om het daarna uit het mooie, vrije, venezuela te halen O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:59:06 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203997204
@bitterbal kan je eens beginnen met het embedden van tweets? scheelt ons weer klikken.

dat doe je met de [twitter] tag.

thanks.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:59:50 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203997214
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Alle bedrijven zijn in Rusland om winst te maken. Maar je kan moeilijk zeggen dat Coca-Cola of McDonald's Rusland financieren. In tegenstelling tot bvb Pirelli en Bridgestone produceren ze niets nuttigs voor Rusland. In feite maken ze Rusland armer.
Daarom is het ook vreemde symboolpolitiek. Prima dat er bepaalde politieke elite worden geraakt. Maar al die rare acties om bijvoorbeeld de Premier League niet meer uit te zenden in Rusland of Netflix of Rockstar Games weg te halen. Daar raak je toch enkel de Russische burger mee? Maar bedrijven die dit doen willen zichzelf even een schouderklopje geven. Bijna vergelijkbaar met het logo in een LGBT of BLM vlaggetje veranderen. Niets meer dan inhoudsloze virtue signaling.
pi_203997218
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:59 schreef Gunner het volgende:
@:bitterbal kan je eens beginnen met het embedden van tweets? scheelt ons weer klikken.

dat doe je met de [twitter] tag.

thanks.
is goed :P

Hoe kan ik ze zelf hier zien want ik moet ik zelf altijd nog doorklikken :{
pi_203997226
https://www.nytimes.com/2(...)kraine-military.html

quote:
As Russia’s Military Stumbles, Its Adversaries Take Note
President Vladimir Putin could still reduce cities in Ukraine to rubble, officials say. But European countries say they are not as intimidated by Russian ground forces as they were in the past
.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203997231
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik denk een heel stuk lager tenzij ze radicaal de boel gaan veranderen. Want zo gaat het nergens naartoe.

Misschien dat ze deze oorlog kunnen winnen maar dan wordt het wel een hele kostbare oorlog.

Net als tijdens de winteroorlog in 1939. Iedereen was schijtsbenauwd voor het rode leger (1,8 miljoen man en meer dan 10.000 tanks) maar het Finse leger had ze een enorme rotschop verkocht. Dat laat zien als je de boel niet goed op orde hebt dan het verkeerd kan aflopen.

Een uitspraak van Hilter was ook "Wir müssen nur die Tür eintreten und das ganze verrottete Gebilde wird zusammenbrechen".
A Soviet army is marching through a Finnish forest when a general hears a voice from over a hill shout: "one Finnish soldier is better than 10 Soviet soldiers!"

The general promptly send 10 soldiers to root out the voice, there is gunfire, and then silence.

After a few minutes, the voice shouts defiantly: "One Finnish soldier is better than a hundred Soviet soldiers!!"

The general sends a hundred men to remove the nuisance, there is a racket of gunfire, and then quiet.

The voice crys out loudly once more: "One Finnish soldier is better than a thousand Soviet soldiers!!"

Enraged, the general sends a thousand men charging over the hilltop to shut up that voice once and for all, an epic battle rages, and then quiet. After a few minutes, a gravely wounded Soviet crawls back over the hill and crys:

"It's a trap! There are two Finnish soldiers!!"
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:02:19 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997244
Men was voor de invasie vast ook niet zo onder de indruk van het conventionele russische leger, zonder de nukes was Putin binnen 2 dagen weer Oekraine uitgemieterd denk ik. Maar ja, die nukes zijn er nou eenmaal.
Get woke, go broke!
pi_203997251
quote:

[..]
Over Coca-Cola had ik het vorige topic al wat gepost. Ik vraag me af hoe makkelijk ze zich kunnen terugtrekken. De bottelaars zijn onafhankelijke bedrijven die in licentie produceren. Dus wat houdt ze tegen om gewoon door te blijven produceren? Contracten met het westen lijken me nu niet zo'n issue in Rusland
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:03:14 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997269
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Tsja, je kan moeilijk iedereen tegelijk gaan boycotten hè. Uiteindelijk zullen er toch een keer prioriteiten moeten worden gesteld.
pi_203997280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Polen deed een simulatie in 2020 waarin ze in 5 dagen onder de voet werden gelopen door Rusland.
Dat rapport mag nu ook wel de prullebak in :)

https://www.quora.com/How(...)nt-military-exercise
Mooie zin:

quote:
“The Kremlin spent the last 20 years trying to modernize its military,” said Andrei V. Kozyrev, the foreign minister for Russia under Boris Yeltsin, in a post on Twitter. “Much of that budget was stolen and spent on mega-yachts in Cyprus. But as a military advisor you cannot report that to the President. So they reported lies to him instead. Potemkin military.”
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:06:43 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, je kan moeilijk iedereen tegelijk gaan boycotten hè. Uiteindelijk zullen er toch een keer prioriteiten moeten worden gesteld.
Tuurlijk, maar net als wij (groningen) en het VK (gasbellen in oa Yorkshire), hebben ze zelf een prima bron van energie, de keystone pipeline, maar daar "mag" je in alle 3 de landen om allerlei redenen niet aankomen.
Get woke, go broke!
pi_203997301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mooie zin:
[..]

Plot twist: die jachten hebben kruisraketten die ze binnenkort gaan inzetten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_203997303
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Polen deed een simulatie in 2020 waarin ze in 5 dagen onder de voet werden gelopen door Rusland.
Dat rapport mag nu ook wel de prullebak in :)

https://www.quora.com/How(...)nt-military-exercise
Russisch leger is dus vooral een gelikte marketingmachine :P

Hoezo niet westers
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:10 #41
8781 crew  Frutsel
pi_203997304
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]
is goed :P

Hoe kan ik ze zelf hier zien want ik moet ik zelf altijd nog doorklikken :{
Als je naar de tweet kijkt zie je ergens een "tijdsindicatie", als je die opent (bijv in een apart tabblad) dan kan je daarna het adres van de tweet kopiëren en in de tweet-tag op Fok zetten

Dan zou je hem moeten zien, anders ligt het aan je cookie instellingen ofzo :P
pi_203997322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
A Soviet army is marching through a Finnish forest when a general hears a voice from over a hill shout: "one Finnish soldier is better than 10 Soviet soldiers!"

The general promptly send 10 soldiers to root out the voice, there is gunfire, and then silence.

After a few minutes, the voice shouts defiantly: "One Finnish soldier is better than a hundred Soviet soldiers!!"

The general sends a hundred men to remove the nuisance, there is a racket of gunfire, and then quiet.

The voice crys out loudly once more: "One Finnish soldier is better than a thousand Soviet soldiers!!"

Enraged, the general sends a thousand men charging over the hilltop to shut up that voice once and for all, an epic battle rages, and then quiet. After a few minutes, a gravely wounded Soviet crawls back over the hill and crys:

"It's a trap! There are two Finnish soldiers!!"
ze voerden op een hele aparte manier oorlog waar de nazi's weinig tegen konden. in witte pakken, sneeuw in de mond en sniperen en dan weer weg skieen.

"white death" is een bekend voorbeeld
pi_203997324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als je naar de tweet kijkt zie je ergens een "tijdsindicatie", als je die opent (bijv in een apart tabblad) dan kan je daarna het adres van de tweet kopiëren en in de tweet-tag op Fok zetten

Dan zou je hem moeten zien, anders ligt het aan je cookie instellingen ofzo :P
ja ik zie alleen maar blauwe vlakken hier :{
pi_203997337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik vraag me af of de VS wel voldoende raffinagecapaciteit heeft voor die olie uit Venezuela. Dat is namelijk echt troep (denk pikzwart en stroperig) dat is wel even wat anders dan ze in de VS uit de grond halen.

Al zijn de teerzanden in Canada net zulke troep dus misschien hebben ze qua raffinagecapaciteit wel het eea al aangepast.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 15:09:48 #45
8781 crew  Frutsel
pi_203997338
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:08 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja ik zie alleen maar blauwe vlakken hier :{
uitloggen, browser afsluiten, weer opstarten en opnieuw inloggen en dan cookies accepteren

anders ff screenshots maken voor de BUG/FB sectie? :P
pi_203997365
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die kunnen hun productie sowieso niet snel vergroten bovendien kunnen maar weinig raffinaderijen die hoog zwavelhoudende aardolie verwerken. Na de boycot zijn er nogal wat omgebouwt naar WTI-raffinage in de VS. Ik ben er vrij zeker van dat de shale-sector in de VS sneller is de productie te verhogen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203997369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]
uitloggen, browser afsluiten, weer opstarten en opnieuw inloggen en dan cookies accepteren

werkt niet. nou ja laat maar :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:14:08 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203997372
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:33 schreef UitStraling het volgende:
#Zelensky, geef ze die Donbass en de Krim nou maar, als de Duitsers over vijf jaar zijn herbewapend met hun leger van 1000 miljard dan rollen we die Russen op als een slapende kikker in Italiaans softijs.
Donbas en Krim hebben gigantische hoeveelheden olie of gas (weet even niet meer welke).

Dat staat voor geld wat Oekraine hjard nodig heeft om straks weer op te bouwen en om een echte legermacht te maken in de toekomst. Dus ik zou die regio's niet zomaar lekker weggeven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203997375
quote:

[..]
Voedsel is niet nuttig? Okay, het gaat hier om junkfood, maar het is wat makkelijk om te zeggen dat ze niets nuttigs produceren.

McDonald's en Coca-Cola hebben ook mensen in dienst. Personeel in de restaurants van MacDonald's en in de fabrieken van Coca-Cola. En dan nog allerlei administratief en logistiek personeel. Daarbij zijn het bedrijven die van alles lokaal inkopen. Ook betalen ze gewoon belastingen.

Het heeft bovendien met uitstraling te maken. Wil je een land zijn waar Coca-Cola en MacDonald's niet actief is? Wat straal je dan uit naar de wereld?
pi_203997379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die kunnen hun productie sowieso niet snel vergroten bovendien kunnen maar weinig raffinaderijen die hoog zwavelhoudende aardolie verwerken. Na de boycot zijn er nogal wat omgebouwt naar WTI-raffinage in de VS. Ik ben er vrij zeker van dat de shale-sector in de VS sneller is de productie te verhogen.
In vergelijking met dat Venezuelaans (?) spul is WTI als limonade idd
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:14:41 #51
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203997380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
andere browser geprobeerd

volgens mij is deze site Java based misschien da je daar eens naar kan kijken
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203997382
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Interessante draad, al is het wel amateursociologie dus misschien met een korrel zout nemen. Het sluit wel goed aan bij de Westerse boze witte mannen die gelukkig geen meerderheid hebben
Zullen we ophouden iedere scheet van Twitter hier te delen? Dit is echt niet meer te doen zo.
pi_203997386
Oekraïene verliest een S300.
Jammer.

twitter

[ Bericht 91% gewijzigd door polderturk op 08-03-2022 15:22:57 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:16:16 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Donbas en Krim hebben gigantische hoeveelheden olie of gas (weet even niet meer welke).

Dat staat voor geld wat Oekraine hjard nodig heeft om straks weer op te bouwen en om een echte legermacht te maken in de toekomst. Dus ik zou die regio's niet zomaar lekker weggeven.
Sja, niet dat ik het mee oneens ben als het zo ver is, maar Oekraine gaat natuurlijk enorm leunen op de EU zodra die versnelde aanvraag in behandeling is genomen. Daar gaat de hele EU nog een behoorlijke bak geld naar toe sturen. Kan wel even duren wellicht, maar in de tussentijd moeten we ook al opdraaien voor de enorme vluchtelingenstroom.

Ik zeg niet dat het onterecht is, maar dat gaat wel gebeuren uiteraard.
Get woke, go broke!
pi_203997391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Men was voor de invasie vast ook niet zo onder de indruk van het conventionele russische leger, zonder de nukes was Putin binnen 2 dagen weer Oekraine uitgemieterd denk ik. Maar ja, die nukes zijn er nou eenmaal.
Het verhaal was dat zowel Oekraïne als Rusland militair flinkt verbeterd waren t.o.v. hun conflict in 2014. Dat van Oekraïne klopt... met name ook de professionaliteit, ervarenheid en het moraal van de mankracht. Echter...de investeringen die Rusland gedaan zou hebben blijken veelal niet bij het leger terecht te zijn gekomen maar elders in andermans zakken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203997397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:08 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ze voerden op een hele aparte manier oorlog waar de nazi's weinig tegen konden. in witte pakken, sneeuw in de mond en sniperen en dan weer weg skieen.

"white death" is een bekend voorbeeld
Je zou denken dat de Finnen wel wat beter bij biatlon zouden moeten presteren :+ @heywoodu
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:17:59 #57
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203997404
Mooi dat we onze prioriteiten op orde hebben.

Oekraïnse burgers worden vermoord, vrouwen verkracht, het land de vernieling in geholpen, maar sommigen maken zich druk over hoe de boycot van Netflix de Russische burger raakt.

Wel toevallig dat trump-supporters toch best wel heel genuanceerd over de dictator Putin schrijven. Oekraïne wordt binnengevallen, Oekraïners worden vermoord, steden verwoest, maar Zelensky moet volgens deze helden vooral toegeven.

Tja, de geneugten van onderwerping, armoede, verkrachting en vernedering als goede uitkomst voor de Oekraïners zien. Best bijzonder
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:18:16 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203997407
twitter

Rutte zei dat hij elke dag zou bellen, zou Zelensky hem al zat zijn?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:18:22 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het verhaal was dat zowel Oekraïne als Rusland militair flinkt verbeterd waren t.o.v. hun conflict in 2014. Dat van Oekraïne klopt... met name ook de professionaliteit, ervarenheid en het moraal van de mankracht. Echter...de investeringen die Rusland gedaan zou hebben blijken veelal niet bij het leger terecht te zijn gekomen maar elders in andermans zakken.
Ja ok, dat had men wellicht niet aan zien komen, maar was aan de andere kant ook wel weer te verwachten. Zit je dan in the middle of nowhere als commandant voor 30 euro per week, dan ga je vanzelf wel marchanderen. Tuurlijk hebben we de tanks onderhouden kameraad! :Y.
Get woke, go broke!
pi_203997409
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:14 schreef RAVW het volgende:

[..]
andere browser geprobeerd

volgens mij is deze site Java based misschien da je daar eens naar kan kijken
Geen idee. heb er ook de ballen verstand van :P Maar die twitter plugin heeft het hier nog nooit gedaan op pc
pi_203997413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je verwacht het niet he met zo'n kleptocraten regime, slecht voorbeeld doet ook volgen blijkbaar _O-
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 15:19:07 #62
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203997416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als je alleen een knop ziet om door te klikken dan staat er een ad blocker of cookieblocker aan zoals ABP of Ghostery.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 15:20:13 #63
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203997431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:17 schreef mcmlxiv het volgende:

Oekraïnse burgers worden vermoord, vrouwen verkracht, het land de vernieling in geholpen, maar sommigen maken zich druk over hoe de boycot van Netflix de Russische burger raakt.

Wel toevallig dat trump-supporters toch best wel heel genuanceerd over de dictator Putin schrijven. Oekraïne wordt binnengevallen, Oekraïners worden vermoord, steden verwoest, maar Zelensky moet volgens deze helden vooral toegeven.

Tja, de geneugten van onderwerping, armoede, verkrachting en vernedering als goede uitkomst voor de Oekraïners zien. Best bijzonder
Dat zien de viruswappies hier ook. Blijkbaar moet je bukken voor de vijand en vooral toegeven aan alle eisen, anders ben je een moordenaar van je eigen volk en dus zelf verantwoordelijk. Niet Putin, maar Zelenskyy is schuldig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203997439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Als je alleen een knop ziet om door te klikken dan staat er een ad blocker of cookieblocker aan zoals ABP of Ghostery.
zit dat in chrome?

maakt niet uit. is ook niet ontopic :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:21:32 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203997448
quote:

Dat is allerminst toevallig. Mijn tolerantie voor dat soort figuren begint nu alleen wel redelijk rap het nulpunt te naderen.
Huilen dan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:22:18 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203997457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1280722
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:22:44 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997463
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is allerminst toevallig. Mijn tolerantie voor dat soort figuren begint nu alleen wel redelijk rap het nulpunt te naderen.
En nu?
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:22:59 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:23:35 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203997473
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ben hem na 3 seconden al zat met z'n holle frazen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203997480
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Eerste dag was het nog zo:

Nu is het meer zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:24:27 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997482
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron?

Door een Tu-22 Backfire?
twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:24:32 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997484
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron?

Door een Tu-22 Backfire?
Zijn er al van die turkse TB2 drones uit de lucht geschoten en is dat gemakkelijk? Het lijkt mij dat die dingen niet kunnen 'escapen' en vrij kwetsbaar zijn. En zoveel hebben ze er volgens mij ook niet.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:26:26 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203997502
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En nu?
Nu zou jij maar beter op je woordjes passen o|O .
Huilen dan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:26:34 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203997503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:24 schreef Tengano het volgende:

Zijn er al van die turkse drones uit de lucht geschoten en is dat gemakkelijk? Het lijkt mij dat die dingen niet kunnen 'escapen' en vrij kwetsbaar zijn. En zoveel hebben ze er volgens mij ook niet.
Volgens mij wel. En ja, dat is vrij eenvoudig.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:26:43 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 15:26:45 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203997506
quote:

[..]
Zijn er al van die turkse drones uit de lucht geschoten en is dat gemakkelijk? Het lijkt mij dat die dingen niet kunnen 'escapen' en vrij kwetsbaar zijn. En zoveel hebben ze er volgens mij ook niet.
Geen idee, en ja dat is moeilijk: ze zijn klein em hebben een moeilijk waar te nemen (warmte)profiel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203997517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Geen idee, en ja dat is moeilijk: ze zijn klein em hebben een moeilijk waar te nemen (warmte)profiel.
Maar wel retetraag.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:28:34 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997524

Wat doen ze met zo'n gebouw die grotendeels nog bewoonbaar is? slopen ze het kapotte deel? Kan het nog gerepareerd worden? Laten ze het zo?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:28:54 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997529
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nu zou jij maar beter op je woordjes passen o|O .
Want? Wat ga je doen dan? :7.
Get woke, go broke!
pi_203997537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat doen ze met zo'n gebouw die grotendeels nog bewoonbaar is? slopen ze het kapotte deel? Kan het nog gerepareerd worden?
Grotendeels bewoonbaar? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203997544
Over welke partij zou dit nou gaan?

twitter
pi_203997547
quote:

[..]
Zijn er al van die turkse TB2 drones uit de lucht geschoten en is dat gemakkelijk? Het lijkt mij dat die dingen niet kunnen 'escapen' en vrij kwetsbaar zijn. En zoveel hebben ze er volgens mij ook niet.
Oekraïne heeft al afscheid moeten nemen van 62 drones maar of daar TB2 tussen zitten. Momenteel zijn er nog maar 6 actief.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:30:17 #84
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203997553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:29 schreef luxerobots het volgende:

[ twitter ]
Ik denk deze keer partijEN
pi_203997554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Grotendeels bewoonbaar? :')
Alleen een beetje tocht, so what?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:30:40 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203997561
quote:
[ afbeelding ]

Wat doen ze met zo'n gebouw die grotendeels nog bewoonbaar is? slopen ze het kapotte deel? Kan het nog gerepareerd worden? Laten ze het zo?
De constructie zal ook wel een optater hebben gehad door de drukgolf.
1947-2016
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:10 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203997566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik denk deze keer partijEN
Verwacht dan weer niet echt dat een JA21 en PVV diep zitten met het Kremlin
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:37 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:40 #89
262211 hhh38
pi_203997577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Alleen een beetje tocht, so what?
Gewoon zomerhuisjes van maken, lekker rechtstreeks in de zon chillen :)
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:55 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997581
quote:

[..]
Zou wel mooi zijn als Oekraine gesupport wordt met veel van dat soort spul zodat het russische leger op die manier kan worden ingeslonken.

Daar wordt iedereen beter van lijkt mij en blijf je als NAVO toch 'buiten spel'.
pi_203997592
quote:

[..]
Inderdaad.
Ze hebben een motor van 90 pk (60kW).
Als hij op cruisespeed vliegt gebruikt de drone misschien maar 30kW.

De drone produceert minder warmte dan een personenauto. En de drones vliegen ook op 8 km hoogte.
pi_203997595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Misleidende kaarten
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dit zet de wereld van PietjePuk2000 op zijn kop.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:32:49 #93
262211 hhh38
pi_203997597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien niet diep, maar ik verwacht wel dat er connecties zijn en wellicht mislukte beïnvloedingspogingen. Je hebt ook BV NL ( :') ) nog trouwens
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:33:28 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997606
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Oekraïne heeft al afscheid moeten nemen van 62 drones maar of daar TB2 tussen zitten. Momenteel zijn er nog maar 6 actief.
Zonde! :( Het aantal wat ze hebben schijnt nogal geheim te zijn begreep ik, maar er was en schatting dat ze 20 van die TB2 drones zouden hebben cq hadden.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:34:03 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:34:38 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203997627
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Want? Wat ga je doen dan? :7.
Samen met mijn marxistische fok-kameraden jou in een hinderlaagtopic lokken.
Huilen dan.
pi_203997629
oh ik heb het gemaakt. Zie de tweets
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:35:06 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203997635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:32 schreef polderturk het volgende:

Inderdaad.
Ze hebben een motor van 90 pk (60kW).
Als hij op cruisespeed vliegt gebruikt de drone misschien maar 30kW.

De drone produceert minder warmte dan een personenauto. En de drones vliegen ook op 8 km hoogte.
Warmte is helemaal niet interessant.
pi_203997637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:33 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zonde! :( Het aantal wat ze hebben schijnt nogal geheim te zijn begreep ik, maar er was en schatting dat ze 20 van die TB2 drones zouden hebben cq hadden.
Die moeten nog worden gemaakt. ;)
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:35:19 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203997639
quote:

[ twitter ]
Ja goh lastig dit hoor. Heb je een hint?
Huilen dan.
pi_203997651
twitter

Wij cancelen bij deze de VN.
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:35:46 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997652
quote:
82s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Samen met mijn marxistische fok-kameraden jou in een hinderlaagtopic lokken.
Dat zou oneerlijk zijn! :o.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK ok, genoeg offtopic, sorry mods O-).
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 15:36:23 #103
5428 crew  miss_sly
pi_203997662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat kan niet. Toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:36:27 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203997663
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Misleidende kaarten
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik weet niet of ik die andere kaart nou accurater vind. Het is vrij duidelijk dat Kherson bezet is door de Russen, maar hier lijkt het bijna alsof je daar gewoon omheen kunt wandelen als je in een buitenwijk woont. En of je van Kyiv nog naar de Wit-Russische grens kan komen via buitenweggetjes vraag ik me ook sterk af.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:36:47 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203997667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Misschien niet diep, maar ik verwacht wel dat er connecties zijn en wellicht mislukte beïnvloedingspogingen. Je hebt ook BV NL ( :') ) nog trouwens
Van die Van Haga zou het mij niet verbazen als het wel zo is (diepere banden).
pi_203997669
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Die 62 is wat Rusland zegt. Moet je met een korreltje zout nemen. Ze hebben ook geen bewijs daarvan getoond.

Ik heb nog niet naar de lijst van Stijn Mitzer gekeken om te kijken of er drones tussen staan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:37:45 #107
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203997675
quote:
[ twitter ]
:r
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:37:59 #108
262211 hhh38
pi_203997680
quote:
[ twitter ]
:') :') :')
pi_203997689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:36 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die 62 is wat Rusland zegt. Moet je met een korreltje zout nemen. Ze hebben ook geen bewijs daarvan getoond.

Ik heb nog niet naar de lijst van Stijn Mitzer gekeken om te kijken of er drones tussen staan.
Die 11.000 Russische en 155+ Oekraïense doden wat Oekraïne beweerd vind ik ook ongeloofwaardig.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:38:46 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203997696
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Warmte is helemaal niet interessant.
Wel voor stingers. Maar daar vliegen de TB2's te hoog voor.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:38:55 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203997697
quote:
[ twitter ]
Is dit echt?

If it sounds, moves and feels like a duck...
1947-2016
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:38:56 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997699
Sja, de VN, tandenloze tijger, normaal al, maar nu met het vetorecht van Rusland al helemaal. Opdoeken zou prima zijn.
Get woke, go broke!
pi_203997704
quote:

Ehh nee, dat is niet vreemd. Vele zijn aanhangers van extreem rechts het gaat om 1 cultuur.
Ze doen heel hard hun best om te laten denken dat dit normaal rechts is, beetje als fvd is een klassiek liberale nationale partij, maar als liberalisme en nationalisme elkaar bijten zijn ze nationalistisch, als democratie en nationalisme elkaar bijten zijn ze nationalistisch. En als nationalisme en conservatisme elkaar bijten zijn ze: net wat hun uit komt. Uiteindelijk gaat het om rassen zuiverheid achtige ideologieën (nu gaat het om cultuur fascisme), dus in het kader van Poetin die anti westers is (dus anti liberaal), zijn ze ineens conservatief. toen Brexit (conservatief beleid wat onze natie ernstig schade toe brengt (hoe kan een nationalist hier voor zijn??), zijn ze ineens nationalist. Het ligt er gewoon aan wie hun agenda bedient. En let op op moment Poetin is lam geslagen, en er komt geen trump achtig iemand in het witte huis, zijn ze massaal voor China, die de w waarden beschermd van hun volk tegen het westerse liberalisme. Het is anti westers.
pi_203997705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik vraag me af of de VS wel voldoende raffinagecapaciteit heeft voor die olie uit Venezuela. Dat is namelijk echt troep (denk pikzwart en stroperig) dat is wel even wat anders dan ze in de VS uit de grond halen.

Al zijn de teerzanden in Canada net zulke troep dus misschien hebben ze qua raffinagecapaciteit wel het eea al aangepast.
Op Curacao raffineren ze die Venezolaanse olie.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:40:20 #116
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef polderturk het volgende:

[..]
Maar een jachtvliegtuig kan die dingen toch redelijk gemakkelijk met de radar opsporen toch. Die schiet je toch zo uit de lucht?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:40:57 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:39 schreef Korenfok het volgende:

bla bla
Tja, nationalisme is in elk land opeens "extreem rechts" behalve als het om nationalisme van een ander land gaat, in dit geval Oekraine, dan is het het beste, mooiste en geweldigste dat er is :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:41:24 #118
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203997740
quote:
[ afbeelding ]

In Belgrado staat het ministerie van defensie er nog steeds zo bij.
pi_203997748
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Die 11.000 Russische en 155+ Oekraïense doden wat Oekraïne beweerd vind ik ook ongeloofwaardig.
11.000 Russische doden vindt ik wel geloofwaardig.

Azerbeidzjan had 250 visueel bevestigde verliezen van militair materieel en 3000 gerapporteerde doden. Waarschijnlijk is het aantal doden hoger. Ratio van 1:12.

Rusland heeft tot nu toe 900+ visueel bevestigde verliezen van militair materieel. Als de ratio 1:12 is dan zijn er 10.800 doden aan Russische kant.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:41:58 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203997749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef polderturk het volgende:
Ja daarom, en je ziet ze ook niet daarom is IR helemaal issue. Drones worden radargeleid de lucht uitgeknald. Door SA-15 achtige systemen.
pi_203997756
quote:
[ twitter ]
VN :')

Echt, gooi jezelf weg, je bent al decennia lang nutteloos :')
pi_203997767
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Tja, nationalisme is in elk land opeens "extreem rechts" behalve als het om nationalisme van een ander land gaat, in dit geval Oekraine, dan is het het beste, mooiste en geweldigste dat er is :').
Je bewijst precies mijn punt, want is Oekraïne nationalistisch bezig of juist aan het liberaliseren? Volgens mij is Oekraïne bezig met verwesteren (dus onze invloed sfeer vergroot), jij waarschijnlijk aan hanger van extreem rechts, wil onze invloedsfeer verkleinen want je steunt hoe het westen is niet? (westen wat al 300 jaar aan het liberaliseren is).
pi_203997788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Op Curacao raffineren ze die Venezolaanse olie.
Ah ja natuurlijk, die is van PDVSA. Dan gaat het ze wellicht om het importeren van brandstoffen direct.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:46:09 #124
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997810
Ben benieuwd hoeveel van die TB2 drones ze van die 106 miljoen kunnen kopen }:|

Tien dus zie ik.

quote:
Een TB2 kost om en nabij de 10 miljoen euro per stuk, inclusief bewapening en randapparatuur. Dat is tien keer goedkoper dan een Reaper, de Amerikaanse concurrent. Die is wel dubbel zo snel en kan veel meer bewapening dragen. Maar hij is ook dubbel zo groot, wat niet altijd een voordeel is.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:46:10 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997811
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je bewijst precies mijn punt, want is Oekraïne nationalistisch bezig of juist aan het liberaliseren? Volgens mij is Oekraïne bezig met verwesteren (dus onze invloed sfeer vergroot), jij waarschijnlijk aan hanger van extreem rechts, wil onze invloedsfeer verkleinen want je steunt hoe het westen is niet? (westen wat al 300 jaar aan het liberaliseren is).
Ik wil helemaal niets, dat was mijn punt niet. Het is over de hele westerse wereld bijna strafbaar om voor je eigen land te zijn, een NL vlaggetje op je jas is al verboten op scholen. Maar zodra het over een ander land gaat is alles zo mooi, en solidair en oh zo geweldig.
Get woke, go broke!
pi_203997814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

Azerbeidzjan had 250 visueel bevestigde verliezen van militair materieel en 3000 gerapporteerde doden. Waarschijnlijk is het aantal doden hoger. Ratio van 1:12.

Rusland heeft tot nu toe 900+ visueel bevestigde verliezen van militair materieel. Als de ratio 1:12 is dan zijn er 10.800 doden aan Russische kant.
Was die 11.000 niet doden en gewonden? Nog even afgezien van het getal zelf
pi_203997822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Geert is altijd wel vriendelijk richting Poetie geweest. Niet zo erg als Baudet, die zit bijna met de piemel van Vlad in zijn mond maar wel degelijk aan de Kremlinkant.

JA21 is juist opvallend hard tegen Poetin, die lijken er een wat meer realistischer kijk op te hebben. Hoewel uit peilingen blijkt dat hun achterban juist wel voor een groot deel gecharmeerd is van Poetie en alle begrip lijkt te hebben. Dat geldt ook voor de achterbannen van PVV, FvD en SGP. Van het (ultra)conservatieve electoraat lijkt zo'n 30-40% Poetinvriendelijk te zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203997845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ah ja natuurlijk, die is van PDVSA. Dan gaat het ze wellicht om het importeren van brandstoffen direct.
De Venezolanen huurden het van Curacao, ik meen nu niet meer. Maar sowieso heeft die niet genoeg capaciteit lijkt me en heeft een flinke opknapbeurt nodig. Wellicht wil een Amerikaanse partij erin investeren als het interessant genoeg is.
pi_203997851
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niets, dat was mijn punt niet. Het is over de hele westerse wereld bijna strafbaar om voor je eigen land te zijn, een NL vlaggetje op je jas is al verboten op scholen. Maar zodra het over een ander land gaat is alles zo mooi, en solidair en oh zo geweldig.
precies wel mijn punt. Want dit jou cultuur, en die veracht je blijkbaar.
pi_203997857
Offtopic maar wel grappig _O- _O-
Doet me denken aan die aflevering van Southpark waarbij die politieagent als prostituee under cover gaat en met heel veel mannen seks heeft.

Jewish Mossad Spy of French and Israeli heritage - French Father / Israeli Mother - reveals her story to public how she slept with over 100 man in Iran to gain sensitive informations including top officials.

She is currently back in Israel works for Israeli Media now and revealed her story, during the time she went to iran she worked as a "journalist for RT"

Israeli spy reveals trapping of top Iranian officials
JERUSALEM (Reuters) – Israel’s female intelligence officer, Catherine Perez Shakdam, has revealed in an interview that 100 Iranians were lured into sex with her.

According to Israeli media, Catherine Perez has revealed that she lured about 100 Iranians into sex and gained access to important informations.

Catherine revealed that she entered Iran on a French passport, no one suspected her of being linked to the Israeli intelligence service, but the Iranian government Facilitated contacts with various important personalities involved and after gaining their trust, collected the most important information from these personalities.

The Israeli female intelligence officer further revealed that she had sex with an Iranian member of parliament and had obtained information about all the proceedings about a secret and closed session of the Iranian parliament.

dinsdag 8 maart 2022 @ 15:49:57 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
precies wel mijn punt. Want dit jou cultuur, en die veracht je blijkbaar.
Nee, maar trek gerust je conclusies, doen we niets mee :').
Get woke, go broke!
pi_203997872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Was die 11.000 niet doden en gewonden? Nog even afgezien van het getal zelf
Alleen doden.
Er zouden ook 2000 krijgsgevangenen zijn.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:50:05 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997874
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:42 schreef tjoptjop het volgende:
VN :')

Echt, gooi jezelf weg, je bent al decennia lang nutteloos :')
Och, als er VN resoluties tegen Israel moeten worden aangenomen kan je altijd op ze rekenen
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 08-03-2022 16:02:36 ]
pi_203997889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of hier al over is gediscussieerd. Maar dit gaat m.i. wel een stap te ver. We slaan weer eens door. Toegang tot nieuws of media, hoe ver dat nieuws ook van onze werkelijkheid af staat, moet er gewoon kunnen zijn. Heb ook niet bepaald de indruk dat sputnik en rt in Nederland serieus worden genomen. Maar het is altijd goed om ook even aan de andere kant van de muur te kunnen kijken. Al is het maar om te waarborgen dat ons eigen journaille kritisch blijft.

Bovendien is het een redelijk dictatoriale stap, media verbieden.

Niet goed dit.
pi_203997906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Alleen doden.
Er zouden ook 2000 krijgsgevangenen zijn.
Casualties is anders wel de gebruikelijke term.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 15:52:01 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203997907
ik zie beelden van dat oude koppel in die auto die beschoten wordt. Ik zie beelden van een klein jongetje wat huilend ergens loopt, zijn paspoort in de handjes geklemd, verdreven van huis en haard.

Ik word er gewoon onpasselijk van. Het is om te kotsen. De mens is verdorven. Zulke wreedheden, zogenaamd uit naam van 'bevrijden'.

Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:52:49 #137
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203997914
quote:
[ twitter ]
Zouden we wel moeten weten of ze dat bij andere conflicten ook deden. Was het taalgebruik trouwens de aanleiding voor de mail, of het gebruik van de Oekrainse vlag?
quote:
It further banned staff from adding the Ukrainian flag to social media profiles or websites, something that has become a common expression of solidarity with the country since it was invaded on February 24th.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:52:57 #138
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203997917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:46 schreef Tengano het volgende:

Tien dus zie ik.
[..]

Een reapers is duurder dan een JSF ???
pi_203997935
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, maar trek gerust je conclusies, doen we niets mee :').
waarom dan zo moeite mee dat vlaggetjes op jassen niet gewaardeerd worden? Want die groep wordt inderdaad niet gewaardeerd.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:54:01 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997937
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
ik zie beelden van dat oude koppel in die auto die beschoten wordt. Ik zie beelden van een klein jongetje wat huilend ergens loopt, zijn paspoort in de handjes geklemd, verdreven van huis en haard.

Ik word er gewoon onpasselijk van. Het is om te kotsen. De mens is verdorven. Zulke wreedheden, zogenaamd uit naam van 'bevrijden'.

Het walgelijke is dat alles zo dichtbij komt nu iedereen ook met zo'n smartphone loopt en het in no time gelijk online staat. Je zit er echt bovenop en af en toe behoorlijk emotioneel idd.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:54:54 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203997949
hoe kan ik nog op RT nieuws komen?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:55:03 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203997951
twitter

Rutte binnenkort spreken over groningen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:55:28 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203997955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Een reapers is duurder dan een JSF ???
Ja, daar lijkt het wel op. 1 JSF kost 66 miljoen en een Reaper 100 miljoen.

Hier heb je het hele artikel:

https://www.gelderlander.(...)s-geworden~a59ba12a/
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:27 #144
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203997964
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]

Dat is dus leuk van Ursula maar zoals Scholz zegt in dat artikel; daar zijn we nog niet klaar voor helaas.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:32 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_203997968
twitter

1. Roep bestand af voor humanitaire corridor
2. Zie Oekraine alle barrieres weghalen zodat bussen met vluchtelingen weg kunnen rijden
3. Schiet op de vluchtelingen zodat iedereen geterroriseerd en halsoverkop weer terugrijdt
4. Gebruik de chaos om de corridor in nemen
5. ???
6. ряоfiт!!!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:34 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_203997969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het walgelijke is dat alles zo dichtbij komt nu iedereen ook met zo'n smartphone loopt en het in no time gelijk online staat. Je zit er echt bovenop en af en toe behoorlijk emotioneel idd.
Nee, het walgelijke is dat het gebeurd. Dat er we meer mee geconfronteerd worden ivm internet en telefoontjes, sure, maar dit gebeurde ook voor internet en telefoons. Dit gebeurt in elke oorlog. En die oorlog wordt gevoerd omdat schijnbaar een heel select groepje 'mensen' een of ander droompje najagen.

En omdat die lui dat droompje najagen, creëren ze een nachtmerrie voor dat jongetje, en alle andere slachtoffers. Je zult maar 5 of 6 jaar oud zijn, en ergens van God verlaten lopen, zonder je ouders, vluchtend voor geweld waar je niets aan kunt doen, niet om gevraagd hebt, waar je geen enkele schuld aan hebt, omdat een of andere debiel graag landjepik doet.

Het is....ik heb er geen woorden voor.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:37 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203997970
Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_Perez-Shakdam
Shakdam traveled frequently to Iran and became a regular author in many Iranian right wing news agencies such as Mashregh News, Tasnim News, Mehr News and even Iranian supreme leader's website "Khamenei.ir". In November 2021 Shakdam wrote in her blog in Times of Israel that she is divorced and no longer a Muslim. She implied that her radical Muslim persona was in order to infiltrate Iran and other Muslim countries.[1]

Shakdam traveled to Iran in 2017 and met with then candidate Ebrahim Raisi. She accompanied Raisi on his travels to Rasht and sat exclusively with him for an interview. Shakdam wrote in her blog that Iranian authorities trusted her because of her French nationality and marriage to a Muslim man. She wrote that she was invited by one of the important people of the revolution who studied in the United States.[1]

In February 2022 a Telegram channel supporting the former Iranian president Mahmoud Ahmadinejad wrote an article based on the blog post in times of Israel that the highest level of Iranian government has been infiltrated by Israeli spies. Many Iranian right wing news agencies immediately took down all the articles written by Shakdam and denied collaboration.[6]

Shakdam wrote in her blog that she detested Islam's disdain for women. She further added that prior to her visit to Iran she neither argued nor revealed her true intentions.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:49 schreef polderturk het volgende:
Doet me denken aan die aflevering van Southpark waarbij die politieagent als prostituee under cover gaat en met heel veel mannen seks heeft.

Jewish Mossad Spy of French and Israeli heritage - French Father / Israeli Mother - reveals her story to public how she slept with over 100 man in Iran to gain sensitive informations including top officials.

She is currently back in Israel works for Israeli Media now and revealed her story, during the time she went to iran she worked as a "journalist for RT"

JERUSALEM (Reuters) – Israel’s female intelligence officer, Catherine Perez Shakdam, has revealed in an interview that 100 Iranians were lured into sex with her.

According to Israeli media, Catherine Perez has revealed that she lured about 100 Iranians into sex and gained access to important informations.

Catherine revealed that she entered Iran on a French passport, no one suspected her of being linked to the Israeli intelligence service, but the Iranian government Facilitated contacts with various important personalities involved and after gaining their trust, collected the most important information from these personalities.

The Israeli female intelligence officer further revealed that she had sex with an Iranian member of parliament and had obtained information about all the proceedings about a secret and closed session of the Iranian parliament.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 08-03-2022 16:07:43 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:49 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203997973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom dan zo moeite mee dat vlaggetjes op jassen niet gewaardeerd worden? Want die groep wordt inderdaad niet gewaardeerd.
Omdat het elke keer van 1 kant moet komen, een turk of marokkaan of amerikaan mag wel met zijn vlag rondlopen in NL, maar de nederlander zelf niet, want dan ben je een nazi, ofzo :').

Nou nee dus :W.
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:57:23 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203997986
twitter
pi_203997987
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Weet niet of hier al over is gediscussieerd. Maar dit gaat m.i. wel een stap te ver. We slaan weer eens door. Toegang tot nieuws of media, hoe ver dat nieuws ook van onze werkelijkheid af staat, moet er gewoon kunnen zijn. Heb ook niet bepaald de indruk dat sputnik en rt in Nederland serieus worden genomen. Maar het is altijd goed om ook even aan de andere kant van de muur te kunnen kijken. Al is het maar om te waarborgen dat ons eigen journaille kritisch blijft.

Bovendien is het een redelijk dictatoriale stap, media verbieden.

Niet goed dit.
Ik vind het ook te ver gaan, je levert er ook juist munitie mee voor de Russische propagandamachine. Los daarvan vind ik het zelf wel interessant om wat te grasduinen in dat soort media. Beetje kijken hoe hun 'werkelijkheid' eruit ziet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203997997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit maakt het niet geloofwaardig gezien het vermoedens zijn. Als het visueel is dan geloof ik wel maar de rest is allemaal op basis wat elk partij over zichzelf loopt te roepen. Regelmatig worden door verschillende partijen verschillende cijfers gepubliceerd. Toevallig zijn dit twee landen (en ook wel meer) die nogal kunnen overdrijven over hun cijfers. Allemaal leuk en aardig maar het zegt niks over de werkelijkheid.

Lees het verhaal over de slag om Kursk in 1943. Er waren totaal geen duidelijke cijfers over de verliezen van Russen en Duiters behalve dat ze zelf wat riepen daarover. Tot in 1978 archieven openbaar werden gesteld door de Amerikanen (gejat van de Duitsers) met de daadwerkelijke verliezen (203.000 Duitsers tegen 863.000. - 1.200.000 Russen waarbij 710.000 door gevechtshandelingen).

Met andere woorden...zolang dit blijft doorgaan kunnen wij alleen maar suggestie maken wat men op Twitter roept of cijfers publiceren op basis van vermoedens.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:58:51 #152
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_203998001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef HeatWave het volgende:
Sja, de VN, tandenloze tijger, normaal al, maar nu met het vetorecht van Rusland al helemaal. Opdoeken zou prima zijn.
vetorecht opdoeken
meeste stemmen gelden da's democratie
... en huiver mee
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:58:54 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203998002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
En omdat die lui dat droompje najagen, creëren ze een nachtmerrie voor dat jongetje, en alle andere slachtoffers. Je zult maar 5 of 6 jaar oud zijn, en ergens van God verlaten lopen, zonder je ouders, vluchtend voor geweld waar je niets aan kunt doen, niet om gevraagd hebt, waar je geen enkele schuld aan hebt, omdat een of andere debiel graag landjepik doet.

100%. Ik moet dan direct aan m'n eigen kind denken, net alsof die daar loopt.

Krijg er voor de tweede keer vandaag (toen ik het al eerder over sprak vandaag) weer natte ogen van.

Ik hoop echt dat dat jongetje van die video niet alleen was (zoals sommige comments ook suggereerden) maar het zal ongetwijfeld wel gebeuren, dat kinderen alleen raken in zo'n situatie. Te triest voor woorden.
pi_203998006
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:56 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is dus leuk van Ursula maar zoals Scholz zegt in dat artikel; daar zijn we nog niet klaar voor helaas.
We zijn niet klaar voor een totale boycot, een reductie moet op de korte termijn wel haalbaar zijn.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:59:28 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_203998007
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goed zo, opflikkeren met die Europese Putinfans die denken nu een witvoetje te kunnen halen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203998012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik vind het ook te ver gaan, je levert er ook juist munitie mee voor de Russische propagandamachine. Los daarvan vind ik het zelf wel interessant om wat te grasduinen in dat soort media. Beetje kijken hoe hun 'werkelijkheid' eruit ziet.
Precies, die vrijheid moet er altijd zijn. Ook om je eigen afweging te kunnen maken. Die informatie censureren zorgt er voor dat we nu ook zelf kennelijk alleen nog maar kunnen lezen wat we mogen lezen. Dat is toch 1 van de kritieken op Putin?

:N
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:59:54 #157
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203998016
quote:

[ twitter ]
Binnenkort ook in Nederland een Russische invasie ter 'denazificatie' van dit land.
pi_203998030
quote:
[ twitter ]
Deze snap ik niet. :@
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203998031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat het elke keer van 1 kant moet komen, een turk of marokkaan of amerikaan mag wel met zijn vlag rondlopen in NL, maar de nederlander zelf niet, want dan ben je een nazi, ofzo :').

Nou nee dus :W.
Wat is het probleem? wat betekend dat voor jou die nl vlag dragen? Waarom andere erbij halen?

En Nederlander kan prima met zijn vlag lopen of uit hangen. mijn over buurman heeft elke dag zijn vlag uit hangen. Bij mijn gemeente huishangt altijd de vlag uit.
pi_203998034
quote:

[..]
En vaak ook van meerdere perspectieven. Bij de auto heb je beelden van de inslag en later ook beelden van het wrak inc inzittenden (of althans wat er van over is). Zelfde met dat gezin wat overleed bij die shelling. Je zie het gebeuren en dan daarna de aftermath foto
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:01:47 #161
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:54 schreef THEFXR het volgende:
hoe kan ik nog op RT nieuws komen?
Zet 8.8.8.8 als primary DNS in je netwerk settings (ipv automatisch adres via DHCP), en dan is misschien herstarten nodig (bij linux volstaat Kill process van Networkmanager).
pi_203998042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:49 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niets nieuws. Mannen lopen hun pik achterna en vrouwen maken daar gebruik van
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:36 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998043
quote:

[ twitter ]
Ik gok Bij1 en Partij voor de Dieren.
pi_203998044
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]

Ik loop wel overal naartoe voortaan :{
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:42 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:01 schreef superniger het volgende:

[..]
Deze snap ik niet. :@

Meneer Salvini is een extreem rechtse opportunist
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:46 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_203998047
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
100%. Ik moet dan direct aan m'n eigen kind denken, net alsof die daar loopt.

Krijg er voor de tweede keer vandaag (toen ik het al eerder over sprak vandaag) weer natte ogen van.
Ja, dat is precies waar ik dan ook aan denk. Dat mijn dochtertje daar ergens loopt, zonder ons, God weet waar wij zijn, misschien dood, weet ik veel, 0 veiligheid, ze weet niet waar heen, ze weet niet waarom, ze is bang.

Ik voel de tranen branden terwijl ik dit typ, en voor haar is dit geen werkelijkheid, maar voor duizenden kinderen, overal ter wereld, is dit elke dag realiteit. Ik kan het gevoel dat ik hiervan krijg niet in woorden vangen, want er zijn geen woorden voor.

Het is het bewijs voor het zielloze van de mens, die, overtuigd van hun gelijk acties uithalen waar dit een gevolg van is, en waarbij het leed dat ze aanrichten bij onschuldige slachtoffers minder belangrijk is dan gelijk krijgen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:03:06 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203998050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Binnenkort ook in Nederland een Russische invasie ter 'denazificatie' van dit land.
twitter
Huilen dan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:03:21 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203998054
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
En vaak ook van meerdere perspectieven. Bij de auto heb je beelden van de inslag en later ook beelden van het wrak inc inzittenden (of althans wat er van over is). Zelfde met dat gezin wat overleed bij die shelling. Je zie het gebeuren en dan daarna de aftermath foto
Ik kijk die dingen bewust niet meer of draai mijn hoofd weg, want dat soort shit gaat niet meer van je netvlies af. Ik weet niet hoe het komt maar deze oorlog raakt me gewoon veel te veel en ik zit dan ook regelmatig met tranen in mijn ogen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:03:35 #169
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203998057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:59 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Precies, die vrijheid moet er altijd zijn. Ook om je eigen afweging te kunnen maken. Die informatie censureren zorgt er voor dat we nu ook zelf kennelijk alleen nog maar kunnen lezen wat we mogen lezen. Dat is toch 1 van de kritieken op Putin?

:N
Nou ja, dit is niet specifiek gericht op 1 soort geluid. Enkel op een kanaal. Pro-Russische meningen kun je nog op allerlei andere plekken vinden.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:03:52 #170
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998059
quote:
[ twitter ]
Lol, waar haalt de burgemeester dat t-shirt vandaan?
pi_203998060
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Poetin maakt geen dealtjes met de vijand, maar dat lijkt de alt-right maar niet te willen zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203998062
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:48 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De Venezolanen huurden het van Curacao, ik meen nu niet meer. Maar sowieso heeft die niet genoeg capaciteit lijkt me en heeft een flinke opknapbeurt nodig. Wellicht wil een Amerikaanse partij erin investeren als het interessant genoeg is.
Ik weet het fijne er niet van, maar wist nog wel dat raffinage in de VS een probleem is/was voor dit soort olie.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:04:42 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998067
quote:

[..]
[ twitter ]
Ik moest even kijken naar de datum. Valt me iig mee dat hij dit niet NA de invasie zegt.
pi_203998070
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik gok Bij1 en Partij voor de Dieren.
Klopt Rusland steunt altijd de meest extremen in het westen, zodat er onrust ontstaat. wat wel toevallig is:

Paul Cliteur is een van de grondleggers van Partij van De Dieren en Van de FvD.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:05 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998078
quote:

[..]
Moest wel even schrikken bij het filmpje van de vluchtende moeder/vader met 2 jonge kinderen.

En toen het ergste, het is misschien maar het beste was dat het hele gezin is omgekomen ipv dat er 1 overblijft.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:33 #177
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203998080
quote:

[..]
[ twitter ]
Ben toch wel benieuwd hoe Baudet dit precies ziet. Enerzijds Poetin een fantastische vent vinden, anderzijds lopen er nog allerlei nazi's rond in je partij en vindt-ie de Holocaust een dubieus fenomeen. Terwijl Poetin zegt nazi's te willen bestrijden.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:42 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt Rusland steunt altijd de meest extremen in het westen, zodat er onrust ontstaat. wat wel toevallig is:

Paul Cliteur is een van de grondleggers van Partij van De Dieren en Van de FvD.
Oh? Maar PvDD is toch nergens echt extreem in? :P Ze hebben best goede normale standpunten.
pi_203998083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, dit is niet specifiek gericht op 1 soort geluid. Enkel op een kanaal. Pro-Russische meningen kun je nog op allerlei andere plekken vinden.
Maar op grond waarvan worden deze media dan specifiek gecensureerd? Economisch delict zie ik er niet in, je kan prima het economisch verkeer eromheen blokkeren ipv de hele site waar kritieken op het westen te vinden zijn. Glijdende schaal.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:49 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998084
Extreem milde oorlogsmisdaden...
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:52 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998085
quote:

[..]
[ twitter ]
Damn, Baudet quote ook ASBMilitary.
pi_203998101
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
RT (Sputnik heb ik niet gevolgd) gaat je echt niets wijzer maken omtrent de Nederlandse media. RT strooit leugen op leugen en weet wit als zwart te verkopen.

Rusland probeert Oekraïne te veroveren, en hoewel we officieel niet in conflict zijn, ziet Rusland ons door onze steun aan Oekraïne en sancties aan Rusland wel degelijk als vijand.

Dus waarom zouden we een partij die ons als vijand beschouwt de ruimte geven om hier zijn propaganda te verspreiden? Andersom is het sowieso niet mogelijk, dat wij daar ons geluid kunnen laten horen, of je moet een celstraf van 15 jaar riskeren.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:07:30 #184
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203998112
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:05 schreef Momo het volgende:
Extreem milde oorlogsmisdaden...
Wat is die mongool goed door de mand gevallen. Ik mag hopen dat hij bij de volgende verkiezingen zwaar wordt afgestraft. Wat een idioot.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:07:49 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998117
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
mild zelfs
nee nee. EXTREEM mild. Zo mild dat je je afvraagt of ze wel oorlog voeren. Zijn ze niet gewoon een beetje aan het stoeien?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:07:54 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998119
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
mild zelfs
Je weet wel die Oekrainers moeten niet zeiken alleen maar duizenden doden, raket inslagen, dode kinderen etc.
pi_203998122
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:08:17 #188
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998125

Wat valt er te zien?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:08:29 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203998129
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
nee nee. EXTREEM mild. Zo mild dat je je afvraagt of ze wel oorlog voeren.
Volgens de VN in ieder geval niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:08:50 #190
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203998133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Wat valt er te zien?
Die hebben thuis een Plameco plafond.

dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:06 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203998135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ben toch wel benieuwd hoe Baudet dit precies ziet. Enerzijds Poetin een fantastische vent vinden, anderzijds lopen er nog allerlei nazi's rond in je partij en vindt-ie de Holocaust een dubieus fenomeen. Terwijl Poetin zegt nazi's te willen bestrijden.
Baudet en Poetin delen de visie over het moreel verval van Europa; dan is het een overkomelijk kleinigheidje dat Poetin nazi's zegt te willen bestrijden.
Huilen dan.
pi_203998137
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Je weet wel die Oekrainers moeten niet zeiken alleen maar duizenden doden, raket inslagen, dode kinderen etc.
Heb het filmpje niet gezien maar dat is van vandaag?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:11 #193
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998139
twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:38 #194
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998143
quote:
[ afbeelding ]
Wat valt er te zien?
Die zien hoe het wappie tribunaal weer iemand heeft opgehangen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:41 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Heb het filmpje niet gezien maar dat is van vandaag?
Eergisteren
pi_203998149
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
RT (Sputnik heb ik niet gevolgd) gaat je echt niets wijzer maken omtrent de Nederlandse media. RT strooit leugen op leugen en weet wit als zwart te verkopen.

Rusland probeert Oekraïne te veroveren, en hoewel we officieel niet in conflict zijn, ziet Rusland ons door onze steun aan Oekraïne en sancties aan Rusland wel degelijk als vijand.

Dus waarom zouden we een partij die ons als vijand beschouwt de ruimte geven om hier zijn propaganda te verspreiden? Andersom is het sowieso niet mogelijk, dat wij daar ons geluid kunnen laten horen, of je moet een celstraf van 15 jaar riskeren.
Het andersom argument is nu precies wat ik bedoel. We verlagen ons tot Russische praktijken en leveren discussieloos op een dinsdagmiddag een deel van onze vrijheid op. Wat is die vrijheid precies waard op deze manier?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:11:09 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998155
Uit dit artikel vandaag
https://tpo.nl/2022/03/08(...)nu-toe-extreem-mild/
quote:
“Volgens voorman Thierry Baudet van Forum voor Democratie is de oorlog in Oekraïne de schuld van de CIA. De Amerikaanse inlichtingendienst zou volgens Baudet een ‘puppet-regering’ hebben aangesteld in Oekraïne ‘die aanstuurt op oorlog’. Dat zegt het landelijke kopstuk van FvD in gesprek met streekomroep RTV Connect.

Baudet doet zijn uitspraken zaterdagavond na een bijeenkomst van zijn partij in het Gederse Westervoort. De avond stond in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen. Forum voor Democratie doet in 50 Nederlandse gemeenten mee aan de lokale verkiezingen. In Gelderland kunnen inwoners zeven gemeenten stemmen op lokale vertegenwoordigers van FvD: in Arnhem, Nijmegen, Ede, Apeldoorn, Doetinchem, Tiel en Epe. De lokale lijsttrekkers werden bij de bijeenkomst in Westervoort voorgesteld aan het publiek. Als onderdeel van de verkiezingscampagne trekt Forum voor Democratie door tien provincies met hun ‘Theater Tour’.

Volgens het landelijke kopstuk van FvD voert Oekraïne de afgelopen acht al oorlog in het Oosten waarbij de eigen bevolking zou zijn gebombardeerd. Daarbij zouden volgens Baudet ook clusterbommen en vacuümbommen bij zijn gebruikt. Baudet doet zijn uitspraken in gesprek met verslaggever Arjan Hoefakker. Zie de uitspraken van Baudet over de oorlog in Oekraïne in deze video.”
pi_203998161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Plameco plafond.

[ afbeelding ]
Ik weet niet waarom maar dit vond ik hilarisch.
[..]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:12:35 #199
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203998172
quote:
Aha de befaamde Oekraïense vacuumbommen.
pi_203998173
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:46 schreef Tengano het volgende:

Tien dus zie ik.
[..]

Dat klopt niet.
Oekraïene had 12 TB2 drones voor $60 miljoen gekocht. Dat was inclusief 4 controlestations, onderhoud en opleiding.

Polen heeft 20 TB2's voor $200 miljoen gekocht maar dat was inclusief heel veel lasergeleide raketten.

Ze verkoopprijs is iets van $5 miljoen per stuk.

Die MAM-L lasergeleide raketten kosten iets van $20.000 per stuk (omdat ze geen aandrijvende motor hebben, ze vallen op hun doel).

Stel Polen heeft 100 miljoen voor de drones + service betaald en 100 miljoen voor de raketten. Dan heeft Polen 5000 raketten gekocht.

Een gigantische hoeveelheid.
pi_203998179
Dit al gedeeld hier? Wat voor raar spelletje speelt Turkije?

twitter
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 16:13:51 #202
236264 crew  capricia
pi_203998182
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203998185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:10 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Het andersom argument is nu precies wat ik bedoel. We verlagen ons tot Russische praktijken en leveren discussieloos op een dinsdagmiddag een deel van onze vrijheid op. Wat is die vrijheid precies waard op deze manier?
Ik las de reacties op het youtubekanaal van RT, en mensen slikten de leugens voor zoete koek en spraken hun lof uit voor Rusland. Op sommige mensen heeft zulke propaganda gewoon invloed.

Wat mij betreft maken we het knap moeilijk om RT te bezoeken, maar laten we wel een deurtje open voor de kritische mensen die het gewoon willen bekijken.

Mein Kampf is ook verboden geweest. Maar als je naar de bibliotheek ging omdat je het boek wilde inzien, kon dat gewoon.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:14:04 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_203998188
twitter

Het is niet eerlijk, maar het zou wellicht de best mogelijke uitkomst nu zijn waar Putin soort van een winst heeft en Oekraine niet helemaal in puin achterblijft.
pi_203998190
quote:

[..]
Maar voor die dinsdagmiddag was de vrijheid van meningsuiting toch ook niet onbeperkt (holocaustontkenning is al sinds jaar en dag verboden)? Waarom is de uitsluiting van twee propagandakanalen van de Russische overheid ineens de druppel die de emmer doet overlopen?
pi_203998197
quote:
Dude? :X Niet zo'n beste interviewer, maar die Baudet is populair in Nederland? pft.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:14:41 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[ twitter ]
Blijkt Zorro toch de bad guy te zijn. Zo jammer weer.
pi_203998206
stukje gekeken van baudet. niet serieus te nemen
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:15:23 #209
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203998213
quote:
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef BBach het volgende:

[..]
Dude? :X Niet zo'n beste interviewer, maar die Baudet is populair in Nederland? pft.
Niet z'n beste dag inderdaad.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:16:33 #210
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_203998225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef bitterbal het volgende:
Soweieso Baudet is niet serieus te nemen :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203998226
Zelfs als Putler een kernraket op Amsterdam afvuurt zal Baudetev Putler verdedigen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:16:54 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203998228
quote:
Misschien ipv theater-tour het een clownshow noemen?
Huilen dan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:17:03 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203998229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef bitterbal het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:16 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Probleem is dat veel mensen hem wel serieus nemen :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:17:45 #214
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_203998238
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
[..]
Probleem is dat veel mensen hem wel serieus nemen :P
Bizar ja :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:18:04 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203998242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ken je die mop? Zegt de ene staatspropagandist tegen de ander...
Huilen dan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:18:43 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203998248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:
...
Ik las de reacties op het youtubekanaal van RT, en mensen slikten de leugens voor zoete koek en spraken hun lof uit voor Rusland. Op sommige mensen heeft zulke propaganda gewoon invloed.
...
Wellicht kan je bedenken dat zij zichzelf zitten te bevlekken. Ooit bij zo'n gewerkt die daar erg handig in was.
Juist die kritiekloze verafgoding, is een teken dat het niet gaat om "mensen" die iets (over) hebben voor mensen.

Daarom pleit ik ook voor een bannertje dat het hier niet een gaat om een mening waar je enige waarheid uit kan ontlenen. Los daarvanb mixt RT op handige wijze ook zeer goede waarheden. Hun wijze van weergeven geeft mij dan weer een zienswijze die op onderdelene best hout snijdt en tegenwoordig schromen ze niet bv te melden dat er demonstraties zijn in Moskou e.d. Of de gemiddelde Rus die versie vn RT ziet, is weer een vraag.
Soms krijg ik het idee dat de inhoud divers en ingericht is op de bezoeker als look-a-like Google.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203998250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[ twitter ]
Dit is onderdeel van een deal van een paar jaar terug.
De deal is nog steeds geldig.
Het alternatief is een nieuwe oorlog in Syrië tussen Assad en de opstandelingen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:19:00 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203998251
twitter

Kijk nog meer militaire doelen...
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 16:19:56 #219
236264 crew  capricia
pi_203998257
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ken je die mop? Zegt de ene staatspropagandist tegen de ander...
China koopt zich lekker in in Russische oliemaatschappijen.
Link

Putin wordt de bitch van Xi.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203998258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat klopt niet.
Oekraïene had 12 TB2 drones voor $60 miljoen gekocht. Dat was inclusief 4 controlestations, onderhoud en opleiding.

Polen heeft 20 TB2's voor $200 miljoen gekocht maar dat was inclusief heel veel lasergeleide raketten.

Ze verkoopprijs is iets van $5 miljoen per stuk.

Die MAM-L lasergeleide raketten kosten iets van $20.000 per stuk (omdat ze geen aandrijvende motor hebben, ze vallen op hun doel).

Stel Polen heeft 100 miljoen voor de drones + service betaald en 100 miljoen voor de raketten. Dan heeft Polen 5000 raketten gekocht.

Een gigantische hoeveelheid.
Dat is wel de kracht van die drone lijkt me, bij luchtmachten is een paar miljoen wisselgeld. Als je er dan eentje verliest bij 2 missies jammer dan. De infra ligt er en trainingen zijn gedaan, dus gewoon weer een nieuwe drone de lucht in. Bij een straaljager ben je misschien ook gelijk een piloot kwijt (waar veel in is geinvesteerd)

Offensief en tegen een goede luchtafweer zal het een stuk minder functioneren maar voor iets als dit. En de verliezen zullen wel ingecalculeerd zijn.
pi_203998259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat is hier mis mee?
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 16:20:38 #222
8781 crew  Frutsel
pi_203998265
quote:
[ afbeelding ]
Wat valt er te zien?
ISS stort neer op Londen nadat Rusland de stekker eruit trok?
pi_203998272
quote:

[..]
Er is nu wel oorlog heh? Die Poetin-propaganda was altijd toegestaan, maar nu in het licht van de oorlog is de EU tot sancties overgegaan.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:21:52 #224
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203998279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar voor die dinsdagmiddag was de vrijheid van meningsuiting toch ook niet onbeperkt (holocaustontkenning is al sinds jaar en dag verboden)? Waarom is de uitsluiting van twee propagandakanalen van de Russische overheid ineens de druppel die de emmer doet overlopen?
Omdat gemakzuchtig roepen nou eenmaal heel aanlokkelijk is.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 16:22:36 #225
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203998287
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Misschien ipv theater-tour het een clownshow noemen?
Eerder downershow.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203998291
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:19 schreef capricia het volgende:

[..]
China koopt zich lekker in in Russische oliemaatschappijen.
Link

Putin wordt de bitch van Xi.
Dat was het al sinds 2014 toen Rusland te maken kreeg met sancties.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:24:55 #227
108913 Godshand
guide4you
pi_203998303
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat is hier mis mee?
Chinese verslaggevers worden bij de Russische troepen toe gelaten dus er is sprake van samenwerking tussen Moskou en Bejin. Roept vragen op of de samenwerking nog verder gaat dan dan (inzet militaire Chinese "adviseurs"?).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203998310
twitter

Wanneer volgen wij? Of laten we ons we gijzelen door de Duitsers?
zie email 27 oktober
pi_203998318
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:24 schreef Godshand het volgende:

[..]
Chinese verslaggevers worden bij de Russische troepen toe gelaten dus er is sprake van samenwerking tussen Moskou en Bejin. Roept vragen op of de samenwerking nog verder gaat dan dan (inzet militaire Chinese "adviseurs"?).
Als daar sprake van is en dit het resultaat ervan is weet Taiwan ook weer dat ze zich niet zo heel veel zorgen hoeven te maken.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:27:56 #230
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203998336
https://www.nytimes.com/2(...)ctions-weakness.html

quote:
Russia Is a Potemkin Superpower

The truth is that I was being generous in describing Russia as even a medium-size power. Britain and France are medium-size powers; Russia’s gross domestic product is only a bit more than half as large as either’s. It seemed remarkable that such an economically underweight state could support a world-class, highly sophisticated military — and maybe it couldn’t.

That’s not to deny that the force ravaging Ukraine has immense firepower, and it may well take Kyiv. But I wouldn’t be surprised if post-mortems on the Ukraine war eventually show that there was a lot more rot at the heart of Putin’s military than anyone realized.
Een vooruitziende blik en een mooi woord.
verder heb ik niet zoveel op met krugman.
pi_203998348
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:16 schreef polderturk het volgende:
Zelfs als Putler een kernraket op Amsterdam afvuurt zal Baudetev Putler verdedigen.
Je wil niet weten hoe er afgegeven wordt op Amsterdam door extreem-rechts, bolwerk van die 'duivelse' D66 en GroenLinks met die heks
pi_203998351
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat mij betreft maken we het knap moeilijk om RT te bezoeken, maar laten we wel een deurtje open voor de kritische mensen die het gewoon willen bekijken.

Mein Kampf is ook verboden geweest. Maar als je naar de bibliotheek ging omdat je het boek wilde inzien, kon dat gewoon.
Het moet hoe dan ook toegankelijk blijven.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:29:15 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203998357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Eerder downershow.
Dat zijn vaak heel zachtaardige en oprechte mensen waar Baudet en consorten nog heel wat van kunnen leren, dus met die vergelijking doe je ze ernstig te kort.
Huilen dan.
pi_203998359
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:24 schreef Godshand het volgende:

[..]
Die Chinese verslaggevers zullen de Russen mogelijk helpen met het verspreiden van nepnieuws. Denk aan het schieten op burgers door de Oekraïne en burgers gebruikt worden als schild.
pi_203998361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De emmer loopt kennelijk helemaal niet over want het wordt voor zoete koek geslikt
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:29:49 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203998365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Of effe niks doen.

De prijs voor olie gaat dalen voor de Russen, kunnen wij het goedkoper inkopen :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203998367
quote:
[ twitter ]
Blij dat ik geen auto meer rij :{
quote:
Index Units Price Change %Change Contract Time (EST)
CL1:COM
WTI Crude Oil (Nymex)
USD/bbl. 128.56 +9.16 +7.67% Apr 2022 10:11 AM
CO1:COM
Brent Crude (ICE)
USD/bbl. 132.36 +9.15 +7.43%
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:30:46 #238
108913 Godshand
guide4you
pi_203998383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die Chinese verslaggevers zullen de Russen mogelijk helpen met het verspreiden van nepnieuws. Denk aan het schieten op burgers door de Oekraïne en burgers gebruikt worden als schild.
Ja ook dat, maar Russia Today heeft waarschijnlijk ook al een Chinese tak...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203998388
quote:
[ twitter ]
Hoeveel Russisch olie import Nederland nog? Sinds de nieuwe zwavelregels voor stookolie is Russisch olie niet zo populair meer
pi_203998389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:16 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Puur afgaand op titel video, heeft baudet gelijk hoor.
Rusland gebruikt het overgrote gedeelte van hun vuurkracht niet.

Dat was ook nooit het plan en kunnen ze niet doen, Kiev is een soort heilig iets en kan Poetin het niet zoals Grozny in puin schieten.

Want dat is normaliter de werkwijze, enorme hoeveelheden artillerie en raketten, dan troepen sturen.
Nou die vuurkracht hebben ze bij lange na niet ingezet, ondanks de beelden en cijfers van X materieel vernietigd etc. is er in grote mate niets kapot aan de artillerie kant, die staan veelal over de grens in Rusland en Belarus immers.

Wat Rusland nu niet meer heeft is precisie munitie, dus dan hou je “domme bommen” over.
Maar Putler kan dat niet inzetten, dan keert zelfs de meest die-hard Ruski tegen hem in het thuisfront.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:31:21 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203998394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, niet dat ik het mee oneens ben als het zo ver is, maar Oekraine gaat natuurlijk enorm leunen op de EU zodra die versnelde aanvraag in behandeling is genomen. Daar gaat de hele EU nog een behoorlijke bak geld naar toe sturen. Kan wel even duren wellicht, maar in de tussentijd moeten we ook al opdraaien voor de enorme vluchtelingenstroom.

Ik zeg niet dat het onterecht is, maar dat gaat wel gebeuren uiteraard.
Daar gaat sws nog jaren overheen en dat (k)leunen doen elke land op z'n tijd, een beetje als bij een vereniging: iedereen die het doel/lot steunt is welkom en kan dan een stukje (k)leed meedragen. Hoe leuker en fijner is dat ?
Laat een aspirant lid vooral het voordeel van een ongefundeerde twijfel ehbben.
Ik proef wat xenofobie en het is handig dat niet op "we" maar vooral tot jezelf te beperken.

Maar goed dat is allemaal nu niet aan de orde voor een land dat is binnengevallen door een agressor die het zich wil toe-eigenen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:31:26 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:14 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Het is niet eerlijk, maar het zou wellicht de best mogelijke uitkomst nu zijn waar Putin soort van een winst heeft en Oekraine niet helemaal in puin achterblijft.
Misschien hoopt Zelensky met die onderhandelingen tijd te winnen, hij weet dat de Russen bevoorradingsproblemen hebben.
pi_203998403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Er is nu wel oorlog heh? Die Poetin-propaganda was altijd toegestaan, maar nu in het licht van de oorlog is de EU tot sancties overgegaan.
Het economische doel snap ik dat is prima te omzeilen terwijl de toegang tot het nieuws niet beperkt wordt.

Daarnaast vind ik het argument van oorlog niet opgaan omdat we -althans dat hoopte ik- strijden tegen fascistoïde malversaties als censuur op nieuwsmedia die eventjes niet bevalt
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:33:24 #244
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203998412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Tijdje terug kreeg je nog geld toe voor een vaatje olie…
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203998416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Misschien hoopt Zelensky met die onderhandelingen tijd te winnen, hij weet dat de Russen bevoorradingsproblemen hebben.
Zelensky ook voor wat betreft fighterjets, misschien wil hij zo druk op de ketel zetten t.a.v. met name Polen.
pi_203998422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Of hij heeft er gewoon daadwerkelijk vrede mee. Uiteindelijk is NAVO lidmaatschap ook maar een middel, geen doel op zich. Als hij de veiligheid van Oekraïne op een andere manier kan garanderen is dat ook prima.
pi_203998437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Puur afgaand op titel video, heeft baudet gelijk hoor.
Rusland gebruikt het overgrote gedeelte van hun vuurkracht niet.

Dat was ook nooit het plan en kunnen ze niet doen, Kiev is een soort heilig iets en kan Poetin het niet zoals Grozny in puin schieten.
Ik denk dat dat tegenvalt hoor.

quote:
Want dat is normaliter de werkwijze, enorme hoeveelheden artillerie en raketten, dan troepen sturen.
Nou die vuurkracht hebben ze bij lange na niet ingezet, ondanks de beelden en cijfers van X materieel vernietigd etc. is er in grote mate niets kapot aan de artillerie kant, die staan veelal over de grens in Rusland en Belarus immers.

Wat Rusland nu niet meer heeft is precisie munitie, dus dan hou je “domme bommen” over.
Maar Putler kan dat niet inzetten, dan keert zelfs de meest die-hard Ruski tegen hem in het thuisfront.
Het thuisfront krijgt een compleet ander beeld van de werkelijkheid voorgeschoteld.
pi_203998440
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tijdje terug kreeg je nog geld toe voor een vaatje olie…
Over bizarre gebeurtenissen gesproken _O-

Wat was het, $30 per barrel bij een futurecontract. Als je toen toch opslag had... :D
pi_203998445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Of hij heeft er gewoon daadwerkelijk vrede mee. Uiteindelijk is NAVO lidmaatschap ook maar een middel, geen doel op zich. Als hij de veiligheid van Oekraïne op een andere manier kan garanderen is dat ook prima.
Alleen er waren al afspraken om de soevereiniteit van Ukraine te waarborgen. Waarom zou Rusland die nu wel gaan respecteren ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_203998451
quote:

[..]
[..]

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met mn tankpas als nu. Al rij ik amper doordat ik vrijwel uitsluitend thuis werk :P
pi_203998475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:36 schreef Theebag het volgende:

[..]
Alleen er waren al afspraken om de soevereiniteit van Ukraine te waarborgen. Waarom zou Rusland die nu wel gaan respecteren ?
Hij zal dan wat meer bindende afspraken van de NAVO eisen. Uiteindelijk zullen de veiligheidsgaranties daar vandaan moeten komen.
pi_203998483
quote:

[..]
[..]

Denk dat ik minder lang in de file ga staan. :Y
pi_203998486
Hoekstra: oorlog in Oekraïne is kantelmoment
Minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken noemt de oorlog in Oekraïne een geopolitiek kantelmoment dat vraagt om bijstelling van het Nederlandse internationale beleid. Het gaat dan onder meer om afbouw van de energieafhankelijkheid van Rusland, meer geld voor defensie en een sterkere EU-NAVO-samenwerking.

"Rusland heeft zich met de inval in Oekraïne buiten de internationale orde geplaatst", schrijft Hoekstra in een brief aan de Tweede Kamer. Ook wijst hij op "tektonische verschuivingen" zoals de groeiende macht van China, een verwachte verdubbeling van de bevolking van Afrika en het einde van het tijdperk dat de Verenigde Staten de wereldorde konden handhaven.

"Oekraïne is nu een breuklijn waar de strijd tussen democratie en dictatuur voor het oog van de wereld wordt uitgevochten", zegt Hoekstra. "Op veel plekken elders in de wereld wordt de vrijheid sluipenderwijs ingeperkt." Het nauwe samenspel tussen China en Rusland noemt hij een bedreiging voor de Europese veiligheid.

Hoekstra pleit voor een "verdere volwassenwording van de EU als machtspolitieke speler" waarbij Nederland een belangrijke rol moet spelen. Daarbij blijft de NAVO voor Nederland de "hoeksteen" van de gezamenlijke defensie. Het kabinet vindt een EU-leger geen optie.
pi_203998500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:39 schreef bitterbal het volgende:
Minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken noemt de oorlog in Oekraïne een geopolitiek kantelmoment dat vraagt om bijstelling van het Nederlandse internationale beleid. Het gaat dan onder meer om afbouw van de energieafhankelijkheid van Rusland, meer geld voor defensie en een sterkere EU-NAVO-samenwerking.

"Rusland heeft zich met de inval in Oekraïne buiten de internationale orde geplaatst", schrijft Hoekstra in een brief aan de Tweede Kamer. Ook wijst hij op "tektonische verschuivingen" zoals de groeiende macht van China, een verwachte verdubbeling van de bevolking van Afrika en het einde van het tijdperk dat de Verenigde Staten de wereldorde konden handhaven.

"Oekraïne is nu een breuklijn waar de strijd tussen democratie en dictatuur voor het oog van de wereld wordt uitgevochten", zegt Hoekstra. "Op veel plekken elders in de wereld wordt de vrijheid sluipenderwijs ingeperkt." Het nauwe samenspel tussen China en Rusland noemt hij een bedreiging voor de Europese veiligheid.

Hoekstra pleit voor een "verdere volwassenwording van de EU als machtspolitieke speler" waarbij Nederland een belangrijke rol moet spelen. Daarbij blijft de NAVO voor Nederland de "hoeksteen" van de gezamenlijke defensie. Het kabinet vindt een EU-leger geen optie.
Dus de EU moet machtspolitiek volwassen worden, maar hij wil ze geen instrumenten geven waarmee ze dat ook waar kunnen maken :')?
pi_203998506
quote:

En dit was een McKinsey partner? :')
pi_203998521
wat zegt hij nou precies voor raars dan? :P
pi_203998522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat dat tegenvalt hoor.
[..]
Het thuisfront krijgt een compleet ander beeld van de werkelijkheid voorgeschoteld.
Dat valt mee.
Voor ze de stekker eruit trokken keken er ruim 25 miljoen Russen naar westerse media over Oekraïne, ze weten het heus wel.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:42:03 #258
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_203998526
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
En dit was een McKinsey partner? :')
Dat kantelmoment ligt al een jaartje of twintig in het verleden, helaas.
pi_203998542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:41 schreef bitterbal het volgende:
Niet zozeer raar,

Maar beetje dit niveau
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:43:06 #260
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_203998545
quote:
Hij doet net alsof het allemaal nieuws is. Maar als hij zo'n groot strateeg is, dan had hij dit al meer dan 20 jaar geleden zien aankomen. Althans, het merendeel van de ontwikkelingen die hij schetst.
pi_203998554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat valt mee.
Voor ze de stekker eruit trokken keken er ruim 25 miljoen Russen naar westerse media over Oekraïne, ze weten het heus wel.
Je zegt zelf al, voor ze de stekker eruit trokken.

Kortom, het beeld ziet er nu anders uit. Nog voordat geheel Kiev plat gebombardeerd is.
pi_203998581
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Het economische doel snap ik dat is prima te omzeilen terwijl de toegang tot het nieuws niet beperkt wordt.

Daarnaast vind ik het argument van oorlog niet opgaan omdat we -althans dat hoopte ik- strijden tegen fascistoïde malversaties als censuur op nieuwsmedia die eventjes niet bevalt
Dat het niet bevalt is duidelijk. Gaat erom dat RT als een wapen van het Kremlin wordt gebruikt.
pi_203998585
quote:
Het zijn nogal een hoop open deuren die hij intrapt en het enige punt waar hij wel echt een verschil kan maken houdt hij de boot af. Wat me toch elke keer weer blijft verbazen. Politici in Europa zien er geen enkel probleem in om veel ingrijpendere bevoegdheden met (relatief) weinig publieke steun over te dragen aan de EU maar als het om iets gaat waar wel veel steun voor is, defensie en BuZa, willen ze allemaal de onbetwiste koning(in) van hun eigen kleine eilandje blijven.
pi_203998603
maar nederland heeft haar defensie bijdrage in de eu verhoogt toch?
pi_203998606
quote:
het einde van het tijdperk dat de Verenigde Staten de wereldorde konden handhaven.
*O*

quote:
"Oekraïne is nu een breuklijn waar de strijd tussen democratie en dictatuur voor het oog van de wereld wordt uitgevochten", zegt Hoekstra
:')
pi_203998611
quote:
In elk geval zegt hij niet of hij wil gaan voldoen aan de NAVO-norm, het achterstallig onderhoud weg gaat werken en waar dat van betaald gaat worden.
pi_203998625
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hij doet net alsof het allemaal nieuws is. Maar als hij zo'n groot strateeg is, dan had hij dit al meer dan 20 jaar geleden zien aankomen. Althans, het merendeel van de ontwikkelingen die hij schetst.
Dit soort teksten wordt door een batterij ambtenaren opgesteld.
pi_203998637
Benzineprijzen richting 3¤ per liter straks?
pi_203998673
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je zegt zelf al, voor ze de stekker eruit trokken.

Kortom, het beeld ziet er nu anders uit. Nog voordat geheel Kiev plat gebombardeerd is.
Ja want nu zijn mensen achterlijk en onmogelijk om ander nieuws te ontvangen.. zelfs in de ww2 lukte het nog allemaal wel, maar nu opeens niet meer? Come on.
Niet zo vreselijk overdrijven.
pi_203998679
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja.
pi_203998690
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja want nu zijn mensen achterlijk en onmogelijk om ander nieuws te ontvangen.. zelfs in de ww2 lukte het nog allemaal wel, maar nu opeens niet meer? Come on.
Niet zo vreselijk overdrijven.
Jouw bewering dat Poetin Oekraïne heel laat omdat hij bang is voor reacties van het thuisfront is gewoon ouderwetse kolder.
pi_203998699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dus de EU moet machtspolitiek volwassen worden, maar hij wil ze geen instrumenten geven waarmee ze dat ook waar kunnen maken :')?
Nog niet. Doet het slecht bij het electoraat. Wil je een serieuze speler worden dan denk ik dat het onmogelijk is om zonder een vorm van EU-leger te kunnen.

Europa heeft economisch de potentie om de rol van leider van het vrije Westen over te nemen van de VS, maar politiek zijn we daar echt nog zo ver vandaan dat dat punt niet eens zichtbaar is.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:52:57 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203998705
quote:
Brussels calls for end to EU reliance on Russian gas

The European Commission has said the EU can cut its dependency on Russian gas by two-thirds this year and end its reliance on Russian supplies of the fuel “well before 2030”.

The calculations were set out in a policy paper on energy prices published on Tuesday, but will only become a reality if the EU’s 27 member states follow the recommendations.

Frans Timmermans, the European Commission vice-president in charge of the bloc’s energy transition, said the EU needed to become more independent in its energy choices:

Renewables are a cheap, clean, and potentially endless source of energy and instead of funding the fossil fuel industry elsewhere, they create jobs here. Putin’s war in Ukraine demonstrates the urgency of accelerating our clean energy transition.

The commission is calling on EU member states to boost energy efficiency and speed up the transition to renewables already planned under the EU’s green deal.

Separately, EU heads of state and government are ready to pledge to “phase out our dependency on Russian gas, oil and coal imports”, according to a draft statement that the leaders will discuss at a summit in Versailles on Thursday and Friday. But the text seen by the Guardian does not mention any date to end Russian fossil fuel imports. This means at the moment, this text is little more than a restatement of existing policy - the EU has already promised to achieve net zero carbon emissions by 2050.
De aanbevelingen in dat rapport waren oa flink wat minder energie verbruiken, geplande sluitingen van kerncentrales niet uitvoeren, meer steenkool, en 50 miljard meer uitgeven door duurder LNG te kopen. (en sindien is de gasprijs nog flink gestegen...)

edit: alhoewel, lijkt om een ander rapport te gaan. Iemand een idee waar dat te vinden is?
dit misschien(slechts 2 blz):
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_1511

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 08-03-2022 16:57:59 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:53:54 #274
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203998718
quote:

[..]
Dat is al jaren onze houding tov de EU. We moeten ze geen macht geven en we moeten wel over ze klagen als ze niet kunnen doorpakken omdat ze er de macht niet voor hebben.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:34 #275
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203998724
quote:
Ik fiets lachend langs de pomp.
pi_203998728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:54 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik fiets lachend langs de pomp.
Heel veel mensen hebben die keuze niet helaas..
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:55:02 #277
262211 hhh38
pi_203998731
quote:

[..]
Ja dit viel mij ook gelijk op. Wie A zegt moet ook B zeggen, maar samen in één leger met Letten en Grieken dat vinden Nederlanders eng klinken dus dat kan niet. :')
pi_203998739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nog niet. Doet het slecht bij het electoraat. Wil je een serieuze speler worden dan denk ik dat het onmogelijk is om zonder een vorm van EU-leger te kunnen.

Europa heeft economisch de potentie om de rol van leider van het vrije Westen over te nemen van de VS, maar politiek zijn we daar echt nog zo ver vandaan dat dat punt niet eens zichtbaar is.
Maar dat is dus het meest bizarre hieraan, het doet het electoraal extreem goed. Zelfs voor de Russische invasie was er al hele brede steun voor:

dinsdag 8 maart 2022 @ 16:56:25 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203998755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat is precies waar ik dan ook aan denk. Dat mijn dochtertje daar ergens loopt, zonder ons, God weet waar wij zijn, misschien dood, weet ik veel, 0 veiligheid, ze weet niet waar heen, ze weet niet waarom, ze is bang.

Ik voel de tranen branden terwijl ik dit typ, en voor haar is dit geen werkelijkheid, maar voor duizenden kinderen, overal ter wereld, is dit elke dag realiteit. Ik kan het gevoel dat ik hiervan krijg niet in woorden vangen, want er zijn geen woorden voor.

Het is het bewijs voor het zielloze van de mens, die, overtuigd van hun gelijk acties uithalen waar dit een gevolg van is, en waarbij het leed dat ze aanrichten bij onschuldige slachtoffers minder belangrijk is dan gelijk krijgen.
Ik heb zo moment als weerslag gehad toen ik in Pakistan werkte voor een kut bedrijf. Kom je op straat twee kids 4 & 7jr tegen waarvan de één meer dood is dan levend op straat ligt te rochelen en z'n zusje wanhopig en volslagen in paniek omstanders aanspreekt om ze te helpen. De bewakers die ons omringenden zouden hun "best" doen een ambulance te regelen...... en dan denk ik waarom pas dan nu. Krijg ook letterlijk tranen in m'n ogen als ik dat voor de geest haal en mij realiseer dat een volslagen doorgedraaide psychopaat dat aan het bewerkstelligen is in een democratisch land. Denazificatie: Go Fuck Yourself :r

Maar goed als persoon kun je niet de wereld ontdoen van al dat onrecht maar wel alles om te voorkomen dat doorgeslagen psychopaten in je omgeving een platform (ver)krijgen om hun racificatie te rechtvaardigen.
Anderen hoeven (onbekende) mensen niet lief te hebben maar het is ook nergens voor nodig om mensen die toevallig in kansloze omstandigheden zijn geboren, te vertrappen of hun aangedaan lot onbelangrijk te maken.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:57:10 #280
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203998761
quote:

[..]
Echt om de haren uit het hoofd te trekken. Juist NU is het moment om door te pakken en de koppen bij elkaar te steken, maar nee we gaan gewoon weer lekker als een kip zonder kop onze eigen gang. Om knettergek van te worden.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:57:13 #281
262211 hhh38
pi_203998766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat is dus het meest bizarre hieraan, het doet het electoraal extreem goed. Zelfs voor de Russische invasie was er al hele brede steun voor:

[ afbeelding ]
Dat geldt voor een hoop EU gerelateerde onderwerpen. Nederland scoort bijna altijd goed op thema's in de Eurobarometer, maar VVD en CDA zijn als de dood voor die 30-40% van het electoraat wat potentieel op EU sceptische partijen stemt
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:57:45 #282
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203998773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heel veel mensen hebben die keuze niet helaas..
Mensen die voor hun werk afhankelijk zijn van het autorijden, moeten de kosten van het autorijden gewoon in hun salaris/uitbetaling laten meewerken. Dan heb je ook geen last van de hogere benzineprijzen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:58:20 #283
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203998777
quote:
Ik sluit het op dit punt niet uit. Ik rijd ongeveer 20.000 km per jaar in een B-segmenter met gemiddeld 1 op 18, dus ongeveer 1100 liter brandstofverbruik. Bij 3 euro zit je dan op 3300 euro per jaar :o
pi_203998784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Mensen die voor hun werk afhankelijk zijn van het autorijden, moeten de kosten van het autorijden gewoon in hun salaris/uitbetaling laten meewerken. Dan heb je ook geen last van de hogere benzineprijzen.
Vraag is of dat gaat gebeuren. Een ondernemer zal het zelf wel gewoon doorberekenen natuurlijk, dus veel dingen gaan duurder worden, want de kosten van transport zullen stijgen.
pi_203998812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jouw bewering dat Poetin Oekraïne heel laat omdat hij bang is voor reacties van het thuisfront is gewoon ouderwetse kolder.
Dan snap je niks van de Russen of Poetin, hele reden waarom hij überhaupt in Oekraïne kan zijn, niemand dacht dat hij het zou doen ondanks dat hij al sinds 2014 in feite in Oekraïne bezig is.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:04:54 #286
262211 hhh38
pi_203998878
twitter
pi_203998883
"Hoewel de Russen summier mededelingen doen over het aantal Russische soldaten dat in Oekraïne het leven heeft gelaten, stelt CIA-directeur William Burns dat dat er sinds het begin van de Russische invasie tussen de 2000 en 4000 moeten zijn.

Burns stelt dat de komende weken in Oekraïne 'smerig en lelijk' zullen zijn."

11.000 wat een propaganda :+
pi_203998884
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan snap je niks van de Russen of Poetin, hele reden waarom hij überhaupt in Oekraïne kan zijn, niemand dacht dat hij het zou doen ondanks dat hij al sinds 2014 in feite in Oekraïne bezig is.
Eerst stelde je dat Poetin heel mild is gebleven.

- Maar er zijn ondertussen genoeg voorbeelden van burgerdoelen die geraakt zijn, zelfs met clusterbommen.

Daarna stelde je dat Poetin wel mild blijft omdat hij bang is voor de reacties van het thuisfront.

- Maar Poetin doet juist alles om die berichten te censureren.

En nu opeens zou ik er niets van snappen. En zeg je dat 'iets', wat je verder niet uitgelegd hebt, opeens de hele reden is waarom hij überhaupt in Oekraïne kan zijn.

Je gaat nogal van de hak op de tak.
pi_203998905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat de komende jaren de steun voor dergelijke projecten ook wel zal groeien, maar voordat de meeste partijen die draai gemaakt hebben zijn we wel even verder.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:08:08 #290
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203998921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vraag is of dat gaat gebeuren. Een ondernemer zal het zelf wel gewoon doorberekenen natuurlijk, dus veel dingen gaan duurder worden, want de kosten van transport zullen stijgen.
Ja, uiteindelijk merken we het allemaal. Maar dan is het nog zo het beter is als de gebruiker meer moet betalen, en degenen die zich wat aan de situatie aanpassen, minder. Ik ben tegen de roep om de overheid bij dit soort zaken - waarbij de markt de prijs bepaalt en zo hoog legt - te laten opdraaien voor de kosten. Maar het zal wel gaan gebeuren, aangezien deze coalitie een fenomenaal trackrecord heeft in het weggeven van cadeaus aan de rijkeren, en korting aan de pomp daar keurig bij aan kan sluiten.
pi_203998932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:05 schreef kevinrsd het volgende:

11.000 wat een propaganda :+
Dat is dan ook echt regel één van oorlogspropaganda. Je overdrijft de verliezen van de vijand en bagatelliseert die van jezelf.

Dat gebeurt echt letterlijk in élk gewapend conflict.
pi_203998961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:08 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, uiteindelijk merken we het allemaal. Maar dan is het nog zo het beter is als de gebruiker meer moet betalen, en degenen die zich wat aan de situatie aanpassen, minder. Ik ben tegen de roep om de overheid bij dit soort zaken - waarbij de markt de prijs bepaalt en zo hoog legt - te laten opdraaien voor de kosten. Maar het zal wel gaan gebeuren, aangezien deze coalitie een fenomenaal trackrecord heeft in het weggeven van cadeaus aan de rijkeren, en korting aan de pomp daar keurig bij aan kan sluiten.
Politici zijn sowieso vooral bezig met het korte termijn pleasen van mensen. Eens in de vier jaar (of korter als ze er een nog grotere teringzooi van maken) willen ze herkozen worden.

TINQ had nu 'n actie waarbij je kon tanken voor de prijs van 20 jaar geleden. Staan mensen uren voor in de file, allerlei geruzie en discussies over voorkruipen en zo. :{
pi_203998977
9 MINUTEN GELEDEN
Oekraïne: 61 ziekenhuizen buiten gebruik
Vanwege Russische aanvallen zijn 61 ziekenhuizen in Oekraïne niet in staat zorg te leveren. Dat zegt de Oekraïense minister van Volksgezondheid Viktor Ljasjko.

Ljasjko hekelde ook het gebrek aan humanitaire corridors. Daardoor zijn medische hulpgoederen niet te vervoeren naar plaatsen die aan de frontlinie liggen.

nos
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:13:04 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203998990
quote:
Niet omdat het moet maar omdat het kan. Waar gaat gaat dat verschil tussen inkoop en verkoop vooral naartoe.... winstgraaiers en vooral de Staat zelf die zegt dat aanpassen van accijnzen niet zo makkelijk is.....

Het zou de staat sieren dat ze een plafond in centen zetten op hoeveel zij burgers willen uitpersen. We verbruiken ruwweg 800mln kg brandstof voor auto's in de maand wat de staat met deze prijzen, ik schat, elke dag minimaal ca ¤15Miljoen per dag extra oplevert ((800/30)/0,8*(¤2,40-¤1,80)=¤20M). Dit nog los van alle andere verbandhoudende stijgingen die vooral de koopkrachtplaatjes tot een waardeloze pennenstreek maken.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 17:14:39 #295
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203999004
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Niet omdat het moet maar omdat het kan. Waar gaat gaat dat verschil tussen inkoop en verkoop vooral naartoe.... winstgraaiers en vooral de Staat zelf die zegt dat aanpassen van accijnzen niet zo makkelijk is.....

Het zou de staat sieren dat ze een plafond in centen zetten op hoeveel zij burgers willen uitpersen. We verbruiken ruwweg 800mln kg brandstof voor auto's in de maand wat de staat met deze prijzen, ik schat, elke dag minimaal ca ¤15Miljoen per dag extra oplevert ((800/30)/0,8*(¤2,40-¤1,80)=¤20M). Dit nog los van alle andere verbandhoudende stijgingen die vooral de koopkrachtplaatjes tot een waardeloze pennenstreek maken.
We betalen op deze manier de coronacrisis terug
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:15:23 #296
262211 hhh38
pi_203999005
quote:

[..]

Het zou de staat sieren dat ze een plafond in centen zetten op hoeveel zij burgers willen uitpersen. We verbruiken ruwweg 800mln kg brandstof in de maand wat de staat met deze prijzen, ik schat, elke dag minimaal ca ¤15Miljoen per dag extra oplevert ((800/30)/0,8*(¤2,40-¤1,80)=¤20M). Dit nog los van alle andere verbandhoudende stijgingen die vooral de koopkrachtplaatjes tot een waardeloze pennenstreek maken.
Die accijnzen gaan naar nuttige investeringen, het is niet alsof dat geld in een bodemloze put belandt. Maar ze zouden kunnen kiezen om die accijnzen tijdelijk te gebruiken om iedereen met een hoge energierekening te compenseren. Mensen hebben minder keuze in wat voor huis ze wonen (zeker gezien de wooncrisis), dan wat voor vervoermiddel ze gebruiken.
pi_203999008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, het walgelijke is dat het gebeurd. Dat er we meer mee geconfronteerd worden ivm internet en telefoontjes, sure, maar dit gebeurde ook voor internet en telefoons. Dit gebeurt in elke oorlog. En die oorlog wordt gevoerd omdat schijnbaar een heel select groepje 'mensen' een of ander droompje najagen.

Wat mij betreft mag deze post wel in de OP. Al was het maar om schijtlolligheid en ramptoerisme in deze reeks wat te verminderen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203999019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Die accijnzen gaan naar nuttige investeringen, het is niet alsof dat geld in een bodemloze put belandt. Maar ze zouden kunnen kiezen om die accijnzen tijdelijk te gebruiken om iedereen met een hoge energierekening te compenseren. Mensen hebben minder keuze in wat voor huis ze wonen (zeker gezien de wooncrisis), dan wat voor vervoermiddel ze gebruiken.
Weer extra geld rondpompen. Zou liever zien dat dat veel minder gaat gebeuren.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:18:46 #299
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203999034
quote:

[..]
De accijnzen zijn niet gecorreleerd met de benzineprijs, je betaalt geen cent extra aan accijns momenteel. Dus waarom zouden de accijnzen omlaag moeten dan?
pi_203999037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De een woont in een tochtig huis, de ander vindt het lekker om de thermostaat op 25 graden te hebben en de ander moet weer 100km per dag rijden voor zijn werk met een minimum inkomen. En andere hebben het allemaal. Wie compenseer je waar voor?

Tot 2 weken geleden "wist" niemand in Den Haag de totale baten van de accijns, maar het zal allemaal nuttig te recht komen :?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 17:22:11 #301
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203999056
vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')