Ik vind dat Herman Brusselmans er juist nog wel wat van weet te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Slobeend het volgende:
Schrap deze gesprekken zo snel als mogelijk. Helemaal niks.
Er moet een programma/show/voorstelling/boekje gepromoot worden, dus even snel een gesprek met voorbedachte grapjes instuderen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Slobeend het volgende:
Schrap deze gesprekken zo snel als mogelijk. Helemaal niks.
Die overlijden momenteel bij bosjesquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Als hij dat verhaal van die pakketbezorgers drie jaar geleden had gebracht was het een prima item geweest, maar nu was het redelijk overbodig.
Ik vond de EK-88 finale zonder Rusland geniaal. Brusselmans was ook leuk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Arcee het volgende:
Lubach mist een punch line aan het einde van het programma. Een kort item waar je altijd nog voor blijft zitten. Een uitsmijter. Een Lucky.
Desalniettemin vond ik de eerste twee van deze week prima uitzendingen. Die van vandaag nog niet gezien.
Ja dat was op zich wel leuk, maar wel behoorlijk achterhaald. Iedereen weet dit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Als hij dat verhaal van die pakketbezorgers drie jaar geleden had gebracht was het een prima item geweest, maar nu was het redelijk overbodig.
Er is nog niks verbeterd dus het is nog steeds actueel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:30 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ja dat was op zich wel leuk, maar wel behoorlijk achterhaald. Iedereen weet dit.
Niet iedereen zit de hele dag naar de tv te kijken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:54 schreef golfer het volgende:
Vogelgriep-item was een week geleden al helemaal onderzocht en verklaard door de KvW.
Herhaling van zetten.
Ik heb het idee dat ze inderdaad worstelen met de oorlog in Oekraïne. Als dagelijks, actueel programma moet je er wel iets over zeggen, maar het is lastig om de juiste toon te treffen. Het is een onderwerp dat zich lastig leent voor luchtige grapjes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:
ZML was bij tijd en wijle geniaal met als kracht een vrolijke maar serieuze toon.
Ik weet niet of het corona en Oekraïne is maar na 2 pogingen trek ik de vooraf ingestudeerde grappen echt heel slecht en ik geloof niet dat ik heel vaak ga kijken.
Nou dit was mijn enige bijdrage aan dit topic
Mede hier door was het intro vanavond vrij tenenkrommend Dat heb ik normaal alleen bij hem als hij stemmetjes gaat gebruiken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze inderdaad worstelen met de oorlog in Oekraïne. Als dagelijks, actueel programma moet je er wel iets over zeggen, maar het is lastig om de juiste toon te treffen. Het is een onderwerp dat zich lastig leent voor luchtige grapjes.
Nee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:49 schreef Gunnter het volgende:
Arjan is super vervelend om te zien en horen. Voor goede analyses van nieuwsitems kun je beter naar andere kanalen. Zoals noagenda.net (met adam curry) of timcast irl.
Daar kijkt echt niemand naar behalve een “bepaalde” inner circle.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:49 schreef Gunnter het volgende:
Arjan is super vervelend om te zien of aan te horen. Voor goede analyses van nieuwsitems kun je beter naar andere kanalen. Zoals noagenda.net (met adam curry) of timcast irl.
Dat kan, maar ik hoef geen goede analyses. Daarvoor zijn er inderdaad alternatieven. Nou ja, dat is ook prima, maar in eerste instantie is Lubach voor mij (een kwartiertje) entertainment. Met soms een venijnige ondertoon.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:49 schreef Gunnter het volgende:
Arjan is super vervelend om te zien of aan te horen. Voor goede analyses van nieuwsitems kun je beter naar andere kanalen. Zoals noagenda.net (met adam curry) of timcast irl.
Goede analyses en Adam Curry in een zin, niet echt geloofwaardigquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:49 schreef Gunnter het volgende:
Nee, van die standaard onlinebaggerdingetjes. Lees gewoon kwaliteitsmedia. Als ik interessante analyses wil van de situatie in Rusland en Oekraïne dan luister ik niet naar Adam Curry, maar lees ik Foreign Policy of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:18 schreef linebear het volgende:
[..]
Goede analyses en Adam Curry in een zin, niet echt geloofwaardig
Alsof dat programma voor jou gemaakt is .quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vier keer per week is voor mij teveel. Eén keer per week een uur zou ik adviseren. Overdaad schaadt.
Ja, prima vermaakt.quote:
Hoe bestaan die mensen?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 03:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, prima vermaakt.
En wat een klojo zeg, die muziekproducten die 'zelf ook net een kelder aan het graven was', dus veel verwantschap had met mensen in een schuilkelder. Zelden zoiets stuitends gehoord.
Hier idem. Het is amusant, maar soms teveel een haastklus en net even minder 'pakkend' dan de vorige seizoenen. Gewoon lekker terug naar 1 à 2 keer per week 50 minuten. En dan wél goed voorbereid.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vier keer per week is voor mij teveel. Eén keer per week een uur zou ik adviseren. Overdaad schaadt.
Dat minder pakkend beschrijft het inderdaad wel goed. In vergelijking met ZML zijn de ‘grote’ items nu een stuk korter, minder diepgaand en minder grappig en dat komt waarschijnlijk door het gebrek aan voorbereidingstijd (en de lengte van het programma uiteraard).quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hier idem. Het is amusant, maar soms teveel een haastklus en net even minder 'pakkend' dan de vorige seizoenen. Gewoon lekker terug naar 1 à 2 keer per week 50 minuten. En dan wél goed voorbereid.
Met Brusselmans was wel leukquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat minder pakkend beschrijft het inderdaad wel goed. In vergelijking met ZML zijn de ‘grote’ items nu een stuk korter, minder diepgaand en minder grappig en dat komt waarschijnlijk door het gebrek aan voorbereidingstijd (en de lengte van het programma uiteraard).
Ik kijk nu eens in de paar dagen een stel uitzendingen terug, en dan zap ik steeds door naar de volgende zodra dat interview begint.
De moeite waardquote:Op zaterdag 12 maart 2022 05:58 schreef Cynix ® het volgende:
Oh, gemist. Straks maar even teugkijken.
Meeste grappen van Arjan zijn ook niet echt leuk, iets teveel makkelijke inkoppertjes die je van een kilometer afstand al aan ziet komenquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Gisteren was het weer echt overdreven veel en hard gelach en gejoel vanaf de tribune. Erg storend en Amerikaans.
Ik ben blij dat anderen het ook opvalt, ik zat me er echt aan te ergeren. En dat bij een zeer matig item, dat ik sowieso al zwak vond. het is echt jammer dat er soms zulke tenenkrommende uitschieters bijzitten, gisteren verder dus ook weer een paar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Gisteren was het weer echt overdreven veel en hard gelach en gejoel vanaf de tribune. Erg storend en Amerikaans.
Oh, vond die vrouw juist prima. Had nog wat te vertellen ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:32 schreef golfer het volgende:
Matige aflevering aldaar en die vrouw op het laatst die haar boekje kwam promoten voegde helemaal niks toe.
Kaarten voor een try-out van haar Oudejaars zijn al binnen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:51 schreef Rianne84 het volgende:
Oudejaarsconference kunnen we dit jaar dus overslaan.
Avondshows hebben ook wel eens pauze nodig? Ja, in de zomer of zo, maar niet na 20 afleveren. Je bent bezig met iets neer te zetten dat nog niet al te goed lukt en gaat dan al op vakantie. Wat is dit voor divagedrag? Gewoon doorpakken zachtgekookt ei. Of kan Arjan meer dan een uitzending per week toch niet aan.quote:Arjen Lubach neemt week pauze van De Avondshow
Arjen Lubach neemt begin april een week pauze van zijn De Avondshow met Arjen Lubach. In plaats van het satirische actualiteitenprogramma op NPO 1 zijn er in de week van maandag 4 tot en met donderdag 7 april optredens van verschillende Nederlandse stand-upcomedians te zien, meldt de VPRO dinsdag.
„Ook avondshows hebben soms pauze nodig, om daarna weer fris en scherp door te kunnen gaan. Zelfs die van Arjen Lubach", schrijft de VPRO dinsdag in een aankondiging van de pauze. In het vervangende Avondshow Stand-ups, dat ook vanuit de Avondshow-studio wordt uitgezonden, zijn elke avond twee cabaretiers te zien. Pieter Derks, Hans Sibbel (Lebbis), Glodi Lugungu, Raoul Heertje, Kim Schuddeboom, Martijn Koning, Alex Ploeg en Serine Ayari maken hun opwachting in de show.
Lubach startte op 21 februari met zijn nieuwe dagelijkse tv-programma. De pauze komt na vijf weken van vier uitzendingen per week. Op 11 april wordt het programma weer hervat. Het eerste seizoen zal in totaal veertig afleveringen bevatten.
https://www.telegraaf.nl/(...)uze-van-de-avondshow
Kan me ook moeilijk voorstellen dat 4 avonden per week na een maand al teveel wordt voor hem. Misschien dat ze niet helemaal tevreden zijn over delen van het concept en dat ze een week nodig hebben om te tweaken aan de opzet?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:53 schreef maan_man het volgende:
Paar fragmenten gezien die mij niet kunnen bekoren, maar als ik dit lees dan breekt mij klomp:
[..]
Avondshows hebben ook wel eens pauze nodig? Ja, in de zomer of zo, maar niet na 20 afleveren. Je bent bezig met iets neer te zetten dat nog niet al te goed lukt en gaat dan al op vakantie. Wat is dit voor divagedrag? Gewoon doorpakken zachtgekookt ei. Of kan Arjan meer dan een uitzending per week toch niet aan.
Er is een reden dat ZML niet zoals de Amerikaanse voorbeelden 4x per week of zelfs vaker werd uitgezonden. Die Amerikaanse shows hebben een redactie die soms wel een factor 10 groter is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:33 schreef qajariaq het volgende:
Ik hou het ook op een week herbezinnen. De avondshow haalt het gewoon niet bij ZML. Het lijkt wat meer improvisatie en vooral wat nerveuzer.
Een week pauze kan wonderen doen maar het kan ook tot de conclusie leiden dat er meer is in de wereld dan Lubach. Misschien inderdaad wat minder avonden vullen.
Het is een show naar ameikaans formaat,zonder commercial breaks en mij valt het idd niet tegen, ook omdat het een mooie overgang is van het amusement naar de actualiteit dat op dat tijdstip nodig is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is een reden dat ZML niet zoals de Amerikaanse voorbeelden 4x per week of zelfs vaker werd uitgezonden. Die Amerikaanse shows hebben een redactie die soms wel een factor 10 groter is.
Je ziet dat het met een dagelijkse show nog wisselender is dan ZML was. Soms zitten er geniale items tussen, vaak is het vooral wat flauw of goed voor een kleine glimlach.
Als je het met die gedachte kijkt valt het niet tegen moet ik zeggen.
Arjen is jaloers op het energielevel van Ruttequote:
Het is ook topsport!quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:54 schreef superniger het volgende:
Hahaha. Nu al een week pauze.
Wat een sneeuwvlokje.
Die zou je nuttig kunnen besteden door het verschil tussen de korte ei en de lange ij even op te zoeken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:15 schreef xzaz het volgende:
Ok het 5 minuutjes mark afzijken weer even doorkomen.
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zou je nuttig kunnen besteden door het verschil tussen de korte ei en de lange ij even op te zoeken.
Écht? volgens mij naar Gispen ontwerp....quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:30 schreef Benny het volgende:
Lekker op een IKEA bureaustoel je gasten neerpleuren
Echt hė, zeker als ze grappig gaat doen, zo onleuk.quote:
Echt hè… die film is nog best leuk maar ook daarin is zij de enige irritante. En nodig eens iemand anders uit. Had Maryam hassouni eens gevraagd (Dunya van desi) die de hoofdrol speelt. Altijd maar die hysterische soundos.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:55 schreef golfer het volgende:
Ik ben allergisch voor Soundos, dus wat ze ook doet of zegt geeft bij mij een jeukreactie.
Ik vind het echt heel moeilijk te begrijpen, en eigenlijk onvoorstelbaar dat mensen haar echt leuk vinden en echt om haar moeten lachen. Mensen ouder dan een jaar of vijftien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Echt hè… die film is nog best leuk maar ook daarin is zij de enige irritante. En nodig eens iemand anders uit. Had Maryam hassouni eens gevraagd (Dunya van desi) die de hoofdrol speelt. Altijd maar die hysterische soundos.
Nee hoor, ik ook nietquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:40 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ken die hele Froukje niet. Heb ik onder een steen geleefd?
13 in een dozijn Singer songwriter.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:40 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ken die hele Froukje niet. Heb ik onder een steen geleefd?
Aldus connaisseur superniger.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:43 schreef superniger het volgende:
[..]
13 in een dozijn Singer songwriter.
Categorie Meux, Estien en Merol
Mwah, wel een stuk beter dan die andere namen hoor, wel erg uit de Eefje de visser-school.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:43 schreef superniger het volgende:
[..]
13 in een dozijn Singer songwriter.
Categorie Meux, Estien en Merol.
Populair bij 3fm luisteraars.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 23:56 schreef golfer het volgende:
Kende dat meisje ook niet, maar ze ziet er leuk uit en heeft een leuk liedje gezongen, die Froukje.
Dacht eerst dat er een middelbare schoolbandje stond op te treden, maar ze zijn dus al iets ouder dan 15 jaar.
Zoveel scheelt het niet. Het meisje is 20.quote:
Scheelt heel veel, jij bent 70 of zo?quote:Op donderdag 24 maart 2022 00:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Zoveel scheelt het niet. Het meisje is 20.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 00:43 schreef Sodemieters het volgende:
Scheelt heel veel, jij bent 70 of zo?
Dus jou 42 schatten terwijl je 70 bent scheelt ook niet zoveel. Want blijkbaar scheelt 60% van je werkelijke levensduur niet zoveel.quote:
Die zijn toch uitgestorven?quote:
Sinds Giel Beelen daar weg is is het wel weer oké.quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:47 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die zijn toch uitgestorven?
Alsof liefhebbers van Froukje, Merol of S10 radio luisteren in plaats van Spotify.
Ik ga slapen, morgen vroeg eruit!quote:
Psst... ze zitten onder een knopje...quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Publiek is weer erg vervelend aanwezig.
Als je de link met de Oscars al niet zag is dit misschien ook niet het programma voor je.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:46 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vond er niet veel aan. Rare items. Wat was er nou met dat uitschelden van Renze en die 2 anderen?
Niet mijn humor in ieder geval.
Itempje met meisje S10 deed me ook niet veel.
Arjen is (voor mij) niet meer urgent.
Ja, wel gezien. Nou, dijenkletser.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je de link met de Oscars al niet zag is dit misschien ook niet het programma voor je.
Beetje flauwe humor als ze niet echt ergens kritisch op zijn. Hadden meer kunnen doen rondom die raket.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:11 schreef Sodemieters het volgende:
Een minder geslaagde uitzending inderdaad. De Sport Studio was ook niet erg geslaagd.
Nouja bij de opkomst niet. Daar is het echt strontvervelend en een 1 op 1 kopie van Amerikaanse shows, niet nodig in Nederland.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Psst... ze zitten onder een knopje...
Ja hier hetzelfde. Goede grappen over de actualiteit. Bevalt mij peima.quote:Op woensdag 30 maart 2022 06:20 schreef LeonDavinci het volgende:
Ik vermaak me goed met het programma. Scherpe grappen en een goede boodschap.
Het programma heeft inhoud. Tot nu toe elke aflevering gekeken.
Sommige interviews zijn wat saai die sla ik over, maar Arjan is een topper!
En toch weet je nog steeds niet dat hij Arjen heet?quote:Op woensdag 30 maart 2022 06:20 schreef LeonDavinci het volgende:
Ik vermaak me goed met het programma. Scherpe grappen en een goede boodschap.
Het programma heeft inhoud. Tot nu toe elke aflevering gekeken.
Sommige interviews zijn wat saai die sla ik over, maar Arjan is een topper!
http://arjanlubach.nl/quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:30 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch weet je nog steeds niet dat hij Arjen heet?
Dat gedweep van de media die ineens autosportfan is door Max is ook wel vermoeiend hoor. Voor Giedo had niemand aandacht.quote:
Zo gaat dat toch bij sporten die normaal gesproken in de media geen tot weinig aandacht krijgen,toch? je hoeft maar naar volleybal, vrouwenvoetbal of waterpolo te kijken het is alleen maar even een hype alser een belangrijke prijs te verdienen valt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gedweep van de media die ineens autosportfan is door Max is ook wel vermoeiend hoor. Voor Giedo had niemand aandacht.
Je weet nu al zeker dat er geen enkele goede comedian langs komt deze week?quote:Op maandag 4 april 2022 23:19 schreef golfer het volgende:
Uitgezet. Deze week dus maar verder overslaan.
Ik heb het rijtje inderdaad al bekeken.quote:Op maandag 4 april 2022 23:37 schreef Farenji het volgende:
Je weet nu al zeker dat er geen enkele goede comedian langs komt deze week?
Je kunt het ook aan de kijkcijfers zien, meteen 300k in de min.quote:Op dinsdag 5 april 2022 00:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb het rijtje inderdaad al bekeken.
Als je opent met Heertje mag je hopen dat er een betere is.quote:Op maandag 4 april 2022 23:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je weet nu al zeker dat er geen enkele goede comedian langs komt deze week?
Ik ben altijd wel fan geweest van Heertje, vond hem gisteren ook wel leuk eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je opent met Heertje mag je hopen dat er een betere is.
Maar is het stand-up of is het een scene wat hij (niet) in zn huidige/komende voorstelling speelt?quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel fan geweest van Heertje, vond hem gisteren ook wel leuk eigenlijk.
Wat boeit mij dat nou.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar is het stand-up of is het een scene wat hij (niet) in zn huidige/komende voorstelling speelt?
Dat Angela het kut vindt is wel een aanbeveling. Een extra reden om het nog even terug te gaan kijken.quote:
Watquote:Op woensdag 6 april 2022 12:54 schreef Homey het volgende:
Lubach is een aardige show voor witte mensen uit de middenklasse/elite.
Zo eens kijkenquote:Op woensdag 6 april 2022 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond Pieter Derks gisteren welhoor.
Ik net ookquote:Op woensdag 6 april 2022 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond Pieter Derks gisteren welhoor.
Ik vind het nog steeds goed.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:20 schreef qajariaq het volgende:
En toch, met zn allen hier vinden we het steeds maar middelmatig maar de kijkcijfers schijnen nog steeds toch wel indrukwekkend te zijn.
Mwoah, ze zijn bijna gehalveerd ten opzichte van vorige week, maar true, je kunt volgende week pas zien of het ook blijvende schade heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:20 schreef qajariaq het volgende:
En toch, met zn allen hier vinden we het steeds maar middelmatig maar de kijkcijfers schijnen nog steeds toch wel indrukwekkend te zijn.
ik denk dat iedereen het wel begrijpt dat zo'n show in nederland het niet redt om maandenlang zonder break achter elkaar uit gezonden te laten worden, maar dan kun je nog beter op1 een half uurtje naar voren halen, dan dat je daar een te ver vooropgenomen en slechte versie van de comedy train inplant.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:34 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap die break met de stand-up comedians wel. Maar ik begrijp niet waarom Arjen Lubach het zo nodig moet presenteren. Die had beter een weekje kunnen wegblijven
Inmiddels gezien en ik vond Raoul Heertje inderdaad tamelijk geslaagd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat Angela het kut vindt is wel een aanbeveling. Een extra reden om het nog even terug te gaan kijken.
Was wel logisch dat ze de AGR gingen bashen ja, hoewel wel terecht natuurlijk. Ik had gehoopt dat ze die Russische kartdebiel nog even zouden besprekenquote:Op maandag 11 april 2022 22:32 schreef Remco het volgende:
Het is wel erg matig vandaag, intro was niet leuk, filmpje was matig, stukje over de Amsterl Gold Race makkelijk.
Bedenk dat je daar wekelijks nog 10 minuten extra aan content bij had moeten plaatsen. Ik vond het oké, ze hadden iets meer moeten zeggen over vorig jaar en er 2 minuten af moeten knippen, maar ik heb me niet gestoordquote:Op maandag 11 april 2022 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat stukje over de AGR maakt ook wel duidelijk waarom dat programma Makkelijk Scoren van Diederik Smit zo geflopt is.
Ach, ik vond dat vaak nog best vermakelijk.quote:Op maandag 11 april 2022 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat stukje over de AGR maakt ook wel duidelijk waarom dat programma Makkelijk Scoren van Diederik Smit zo geflopt is.
Ik denk dat het interview aan het eind er vooral in zit omdat ze dat bij the daily show ook doen.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:30 schreef Cynix ® het volgende:
Dat 'dubbel-interview' met Henri van Loon en Jelke van Houten was ronduit waardeloos. Ten eerste had het al iets inteelterigs, maar erger was dat vooral Jelka volslagen onsamenhangend zat te raaskallen. Er was werkelijk geen touw aan vast te knopen. Dan kun je het samen wel heel erg gezellig hebben, maar ten eerste kwam dat totaal niet over door haar gewauwel en ten tweede boeit het mij sowieso niet echt dat ze het privé zo leuk hebben.
Ik vraag me ook af met welke argumentatie de VPRO elke keer dit soort onzin moet pluggen.
Ik wacht op een uitnodiging.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:37 schreef Cynix ® het volgende:
En toch moeten we genoeg interessante Nederlanders en Belgen hebben waar je met plezier een kwartiertje naar kijkt en luistert, maar de redactie weet die, op een enkele uitzondering na, vakkundig te ontwijken.
En dat is in die show ook niets anders dan een gemakzuchtige promotie van een boekje, documentaire, film of whatever.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:34 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het interview aan het eind er vooral in zit omdat ze dat bij the daily show ook doen.
Dat je in Nederland weinige boeiende bn'ers hebt doet er dan niet zo toe WANT ZO DOEN ZE HET BIJ THE DAILY SHOW OOK JA.
Die zitten al in 19:00, Op1 of op NPO2,en als ze te duur zijn bij de commercielen.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:37 schreef Cynix ® het volgende:
En toch moeten we genoeg interessante Nederlanders en Belgen hebben waar je met plezier een kwartiertje naar kijkt en luistert, maar de redactie weet die, op een enkele uitzondering na, vakkundig te ontwijken.
Gewoon om een overgang van amusement naar iets wat op serieus lijkt te creeren.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:30 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vraag me ook af met welke argumentatie de VPRO elke keer dit soort onzin moet pluggen.
Prima, maar moeten dat dan per se niets toevoegende prietpraatgesprekjes met stiltes en dom gegiechel zijn?quote:Op woensdag 13 april 2022 10:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Gewoon om een overgang van amusement naar iets wat op serieus lijkt te creeren.
Blijkbaar wel, want hij haalt meer dan een miljoen kijkers(iets minder met voetbal op tv)quote:Op woensdag 13 april 2022 11:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Prima, maar moeten dat dan per se niets toevoegende prietpraatgesprekjes met stiltes en dom gegiechel zijn?
Ik ook gisteren. Heb eigenlijk geen een keer moeten lachen.... Wat zaten er slechte tussen zeg.quote:Op maandag 11 april 2022 08:13 schreef Tegan het volgende:
Dit weekend de hele stand-up week teruggekeken. Als losstaand programma prima tussendoortje.
Ze kiezen denk ik bewust voor het bekende cirkeltje, dat is veilig. Die mensen zijn gewend aan de camera, slaan niet dicht, doen gewoon wat sociaal gewenst is, geen gedoe en geen risico voor de redactie. Doodsaai dus, beter laten ze het weg. Het doet inderdaad ook incestueus aan, dat moet Arjen Lubach helemaal niet willen.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:37 schreef Cynix ® het volgende:
Even het fragment herhalen:quote:Op donderdag 14 april 2022 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
Belachelijk dat je het verhuren van huizen geen belasting hoeft te betalen, en ze krijgen zelfs nog terug door een rechter die zelf blijkbaar ook huizen heeft. "Wat doe jij?' 'Ik verhuur huizen.' 'En?' 'Ik loop gigantisch binnen.' 'Maar daar gaat toch wel wat belasting van af?' 'Niets! Tot voor kort deed de Belastingdienst een schatting, héél weinig, maar de rechter heeft dat afgekeurd en nu krijgen we zelfs miljarden terug.' Nederland schijnt hier uniek in te zijn.
We beginnen de ouderwetse PvdA echt te missen.
Ik vond het item wel weer grappig, maar inhoudelijk nogal summier. Dat je in Nederland veel minder belasting betaal op inkomen uit vermogen dan op inkomen uit arbeid is geen nieuws. Ook niet dat je die belasting op vermogensinkomen indirect betaalt niet. Je betaalt wel belasting over de huur, maar dat is niet gekoppeld aan de hoogte van die huur, maar aan de waarde van het onroerend goed. Of je zo'n pand nou helemaal niet verhuurd of voor grof geld verhuurd is daarbij niet relevant. Huizen verhuren is echter dusdanig rendabel vanwege het feit dat je niet alleen enorme huurprijzen kunt vragen (want toch woningtekort) en ook nog eens profiteert van forse stijgingen van de prijzen van het onroerend goed zelf (al lijkt daar nu de rem op te staan). Gevolg is dat je niet de fictieve 4% rendement behaalt waarover je 30% belasting betaalt, maar een veelvoud daarvan, waardoor het percentage belasting dat je betaalt over het effectieve rendement enorm laag is. Als je effectieve rendement iets van 16% is, dan betaal je daar dus maar 7,5% belasting over die inkomsten.quote:Op donderdag 14 april 2022 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
Belachelijk dat je het verhuren van huizen geen belasting hoeft te betalen, en ze krijgen zelfs nog terug door een rechter die zelf blijkbaar ook huizen heeft. "Wat doe jij?' 'Ik verhuur huizen.' 'En?' 'Ik loop gigantisch binnen.' 'Maar daar gaat toch wel wat belasting van af?' 'Niets! Tot voor kort deed de Belastingdienst een schatting, héél weinig, maar de rechter heeft dat afgekeurd en nu krijgen we zelfs miljarden terug.' Nederland schijnt hier uniek in te zijn.
We beginnen de ouderwetse PvdA echt te missen.
Zolang je nagenoeg geen rente op je spaargeld ontvangt denk ik dat de politiek daar voorlopig niet aan gaat tornen, zelfs niet met onderliggende regeltjes,geen partij heeft er iets aan op het moment dat het geld dat je opzij wilt zetten nog minder waard word dan dat je het in een oude sok bewaard.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
Belasting heffen op (daadwerkelijk gemaakt) rendement is wat mij betreft niks mis mee, en dat mag ook rustig een procent of 30 zijn. Het belasten van het spaargeld zelf, war je dus inderdaad al flink belasting over hébt betaald is zeer onwenselijk. Maar goed dat de Hoge Raad dat ook erkent.
Er is overigens imo geen oneerlijker belasting van die op erfenissen, daar is soms wel 3 keer belasting over betaald, dus voor spaargeld verzinnen ze vast ook wel weer iets.
Erfenissen moeten juist zwaar belast worden. Zwaarder dan arbeid. Onbelaste erfenissen zorgen voor stinkend rijke families die steeds rijker worden en er geen ene fuck voor doen. Die parasieten kunnen we missen als kiespijn.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:27 schreef Cynix � het volgende:
Er is overigens imo geen oneerlijker belasting van die op erfenissen, daar is soms wel 3 keer belasting over betaald, dus voor spaargeld verzinnen ze vast ook wel weer iets.
Nou is de belastingvrije som wel aardig opgekrikt en zijn er tegenwoordig ook een soort van schijven afhankelijk van hoeveel vermogen je hebt waardoor het gros van de mensen al aardig wat belastingvrij konden sparen voordat de rechter besloot dat de VRH überhaupt niet door de beugel kon.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
Belasting heffen op (daadwerkelijk gemaakt) rendement is wat mij betreft niks mis mee, en dat mag ook rustig een procent of 30 zijn. Het belasten van het spaargeld zelf, war je dus inderdaad al flink belasting over hébt betaald is zeer onwenselijk. Maar goed dat de Hoge Raad dat ook erkent.
Hier gaan we het niet over eens worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:00 schreef Farenji het volgende:
Erfenissen moeten juist zwaar belast worden. Zwaarder dan arbeid. Onbelaste erfenissen zorgen voor stinkend rijke families die steeds rijker worden en er geen ene fuck voor doen. Die parasieten kunnen we missen als kiespijn.
Dat argument van "er is al zo vaak belasting op geheven" is totaal onzinnig. Bij een erfenis verandert geld van eigenaar. Zoals bij loon. Maar dan zonder enig werk als tegenprestatie. Waarom zou je daar geen belasting op heffen?
Het loon dat jij van je werkgever krijgt is toch ook betaald uit de netto winst van het bedrijf? Toch moet je loonbelasting betalen. En die winst is ook weer afkomstig uit netto geld van klanten? Toch zit daar omzet- en winstbelasting op. En die klanten hebben toch over dat geld ook al belasting betaald? Etc etc etc.quote:Op vrijdag 15 april 2022 03:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hier gaan we het niet over eens worden.
Als mijn vader gedurende zijn leven 100k opzij zet van zijn netto salaris en dat aan mij nalaat, zie ik echt niet in waarom ik daarvan ook nog eens de helft moet afdragen aan de schatkist.
Over het rendement dat ik behaal met geërfd geld wil/moet ik natuurlijk wel belasting betalen, dat is geen probleem.
Klopt hier ga ik het ook niet eens worden met jou.quote:Op vrijdag 15 april 2022 03:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als mijn vader gedurende zijn leven 100k opzij zet van zijn netto salaris en dat aan mij nalaat, zie ik echt niet in waarom ik daarvan ook nog eens de helft moet afdragen aan de schatkist.
Over het rendement dat ik behaal met geërfd geld wil/moet ik natuurlijk wel belasting betalen, dat is geen probleem.
Nee, dan betaal je pakweg 10% over de 79k die niet vrijgesteld is, oftewel 7,9%.quote:Op vrijdag 15 april 2022 03:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De helftquote:Op vrijdag 15 april 2022 03:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Niet voor de mensen die zich niet ingelezen hebben blijkbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:44 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal keren dat Arjen 'What the Fuck' roept, is irritant veel.
Rian van Rijbroek was nieuw voor je of zo?quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:04 schreef golfer het volgende:
Geen enkel concreet bewijs gehoord over wat die journalist beweerde over wat Lubach consequent een charlatan noemde.
Het zal allemaal wel waar zijn, maar dan moet je wel met feiten komen.
Nou, ik kan je als Ir. in de Technische Informatica melden dat ik nog nooit eerder zulke volstrekte lariekoek heb gehoord als toen wanneer mevrouw bij Nieuwsuur haar verhaal mocht doen als 'cyberexpert'.quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:04 schreef golfer het volgende:
Geen enkel concreet bewijs gehoord over wat die journalist beweerde over wat Lubach consequent een charlatan noemde.
Kijk 1x haar tv optredens terugquote:Op dinsdag 26 april 2022 00:04 schreef golfer het volgende:
Het zal me ook niks verbazen als Van Rijbroek een #metoo achtig boek uit zal brengen als ze de ervenis van Santbergen misloopt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:42 schreef Mike het volgende:
Er is ook al zoveel gepubliceerd over Van Rijbroek. Het blijft een fascinerend verhaal dat iemand zo 'betoverd' kan worden...
Ik kende haar inderdaad nietquote:Op dinsdag 26 april 2022 00:12 schreef Sodemieters het volgende:
Rian van Rijbroek was nieuw voor je of zo?
Moet-ie ook met bewijzen komen als-ie Holleeder crimineel noemt?
Van Rijbroek is een persoon die een keer in de twee jaar opduikt als iemand met weinig verstand van zaken maar wel een manier vind om haar eigen vermogen er mee weet op te bouwen, meer een spindoctor dan een beleidsmaker.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kende haar inderdaad niet
Maar ik neem aan dat ze dan wel al veroordeeld is voor al die zaken door de rechtbank?
Een charlatan zijn is niet strafbaar natuurlijk. Welke aantijging van strafbare feiten hoorde jij in de uitzending waarvoor ze volgens jou vervolgd zou kunnen worden?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kende haar inderdaad niet
Maar ik neem aan dat ze dan wel al veroordeeld is voor al die zaken door de rechtbank?
Oplichting is niet strafbaar?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:53 schreef Monolith het volgende:
Een charlatan zijn is niet strafbaar natuurlijk. Welke aantijging van strafbare feiten hoorde jij in de uitzending waarvoor ze volgens jou vervolgd zou kunnen worden?
Wie heeft ze opgelicht dan? Sanderink?quote:
Voor zover ik het gisteravond gevolgd heb, werd zoiets wel beweerd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:03 schreef Sodemieters het volgende:
Wie heeft ze opgelicht dan? Sanderink?
Sanderink zelf denkt daar ongetwijfeld heel anders over.
Tegen Siewert is ook aangifte gedaan.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor zover ik het gisteravond gevolgd heb, werd zoiets wel beweerd.
Maar goed Siewert is ook nog niet veroordeeld...
Ik heb niets gehoord over oplichting in strafrechtelijke zin. Maar goed als jij je huidige positie vooral lijkt te verwerven met claims over expertise die je overduidelijk niet bezit en beweringen over werk dat je voor geheime diensten zou hebben verricht op het gebied van cybersecurity en daar overduidelijk financieel gewin uit weet te halen, dan is het duidelijk dat dat een vorm van oplichting is.quote:
Zolang er strafrechtelijk niks mee gedaan word kun je het geen oplichting noemen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb niets gehoord over oplichting in strafrechtelijke zin. Maar goed als jij je huidige positie vooral lijkt te verwerven met claims over expertise die je overduidelijk niet bezit en beweringen over werk dat je voor geheime diensten zou hebben verricht op het gebied van cybersecurity en daar overduidelijk financieel gewin uit weet te halen, dan is het duidelijk dat dat een vorm van oplichting is.
Natuurlijk kun je iets best oplichting noemen zonder dat er strafrechtelijk iets mee gedaan wordt. Woorden kunnen in de spreektaal prima gebezigd worden zonder dat er sprake is van een gerechtelijk oordeel. Als ik jou recht in je gezicht sla, dan is dat gewoon mishandeling, of een rechter daar nou een uitspraak over doet of niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zolang er strafrechtelijk niks mee gedaan word kun je het geen oplichting noemen.
Zelfs als je het van kilometers afstand kunt ruiken, kun je de moord pas bewijzen als je het lijk uit de kast hebt getrokken.
Je kunt het van alles noemen, dat is het punt niet, het probleem ligt er meer in ofdat ik jou omdat je me zomaar een klap op mijn muil gegeven heb, meteen iemand met losse handjes mag noemen. Dat is mijn probleem meer, Van Rijbroek is een raar mens die op een of andere manier belangrijke personen naar haar handen kan laten spelen, is dat oplichting? misschien wel, misschien ook niet, want de personen die ze naar haar handen laat spelen die moeten toch begaafd genoeg zijn om daar niet in te trappen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je iets best oplichting noemen zonder dat er strafrechtelijk iets mee gedaan wordt. Woorden kunnen in de spreektaal prima gebezigd worden zonder dat er sprake is van een gerechtelijk oordeel. Als ik jou recht in je gezicht sla, dan is dat gewoon mishandeling, of een rechter daar nou een uitspraak over doet of niet.
Oplichting is gewoon een vorm van bedrog waarbij je iemand geld of goed afhandig weet te maken. Als je je voordoet als cyberexpert die zogenaamd in opdracht van geheime diensten gewerkt zou hebben terwijl dat overduidelijk niet het geval is, dan lijkt me dat overduidelijk een vorm van bedrog. En dat bedrog gebruikt ze om anderen geld afhandig te maken. Niet alleen Sanderink overigens, er zijn ook al eerdere gevallen geweest. Of iemand 'begaafd genoeg' is om wel of niet in bedrog te trappen is volstrekt irrelevant bij de vraag of iets oplichting is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kunt het van alles noemen, dat is het punt niet, het probleem ligt er meer in ofdat ik jou omdat je me zomaar een klap op mijn muil gegeven heb, meteen iemand met losse handjes mag noemen. Dat is mijn probleem meer, Van Rijbroek is een raar mens die op een of andere manier belangrijke personen naar haar handen kan laten spelen, is dat oplichting? misschien wel, misschien ook niet, want de personen die ze naar haar handen laat spelen die moeten toch begaafd genoeg zijn om daar niet in te trappen?
Ik zie een Van Rijbroek meer als een pinokkio die zo nu en dan proefballonnetjes oplaat voor personen die willen weten hoe mensen op bepaalde onzin reageren.
Ala, laten we dat gekke mens ergens ies laten doen, zodat het niet opvalt wt er achter de schermen gebeurt.
Natuurlijk valt het oplichting te noemen, de vraag is alleen wie er in dit opzicht opgelicht word.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oplichting is gewoon een vorm van bedrog waarbij je iemand geld of goed afhandig weet te maken. Als je je voordoet als cyberexpert die zogenaamd in opdracht van geheime diensten gewerkt zou hebben terwijl dat overduidelijk niet het geval is, dan lijkt me dat overduidelijk een vorm van bedrog. En dat bedrog gebruikt ze om anderen geld afhandig te maken. Niet alleen Sanderink overigens, er zijn ook al eerdere gevallen geweest. Of iemand 'begaafd genoeg' is om wel of niet in bedrog te trappen is volstrekt irrelevant bij de vraag of iets oplichting is.
Het is me volstrekt niet duidelijk waarom je denkt dat dit geen oplichting zou moeten worden genoemd.
Misschien moet je dit eens lezen, als je een Tweakers-account hebtquote:Op dinsdag 26 april 2022 00:04 schreef golfer het volgende:
Ze heeft die ouwe bok gewoon helemaal ingepalmd en laat hem alle dingen doen waar ze zin in heeft. Zoals de halve directie van zijn bedrijf ontslaan. Hij is een goedgelovige sukkel, maar dat maakt haar niet strafbaar.quote:
dat interview was inderdaad legendarisch.... Ik viel van mijn stoel van het lachen en het is echt beschamend dat nieuwsuur niet ingreep tijdens de uitzending.quote:Op dinsdag 26 april 2022 07:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, ik kan je als Ir. in de Technische Informatica melden dat ik nog nooit eerder zulke volstrekte lariekoek heb gehoord als toen wanneer mevrouw bij Nieuwsuur haar verhaal mocht doen als 'cyberexpert'.
Ziedend.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:26 schreef Bocaj het volgende:
Lubach surft ook ff mee op Derksen 'schandaal'.
[ afbeelding ]
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 28 april 2022 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Dat domme minifragmentje met Janine is eruit gehaald?
Tussen de opening waar hij staat en het deel waar hij achter de desk zit. Dat random fragment van <10 seconden met die gordijnen.quote:
Aha. Wat heeft dat met Janine te maken dan?quote:Op donderdag 28 april 2022 00:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tussen de opening waar hij staat en het deel waar hij achter de desk zit. Dat random fragment van <10 seconden met die gordijnen.
Zij spreekt het inquote:Op donderdag 28 april 2022 00:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha. Wat heeft dat met Janine te maken dan?
Dat vinden ze zelf kennelijk ook.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die koningshuis bash van Lubach begint ook wel wat vermoeiend te worden.
Niet de hele tijd maar het is wel ff aangehaald... Mening geven...quote:Op donderdag 28 april 2022 22:30 schreef KREEFTx het volgende:
Gaat Lubach over VI, want dan kijk ik dat vanaf vandaag ook niet meer.
Flink populistisch, goedkope wijze als ik eerlijk ben en vervolgens begon hij over sigaretten terwijl ik net om nicotine smeekte.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet de hele tijd maar het is wel ff aangehaald... Mening geven...
Ik hoop dat je wel netjes op je 29e begonnen bent, en minstens vijf per dag he.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:43 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Flink populistisch, goedkope wijze als ik eerlijk ben en vervolgens begon hij over sigaretten terwijl ik net om nicotine smeekte.
Walgelijk programma.
Nee maar eerlijk ik heb nu dus teruggekeken van het begin en hoop maar dat dit een slechte uitzending was.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel netjes op je 29e begonnen bent, en minstens vijf per dag he.
Prima, ik cancel Lubach gewoon.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet de hele tijd maar het is wel ff aangehaald... Mening geven...
Namens de redactie en Arjen moet ik zeggen dat we jou vreselijk zullen gaan missen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:14 schreef KREEFTx het volgende:
Prima, ik cancel Lubach gewoon.
Jammer want vond het een goed programma MAAR
#supportjohanderksen
Top, veel plezier met Johanquote:Op donderdag 28 april 2022 23:14 schreef KREEFTx het volgende:
[..]
#supportjohanderksen
Meid, het is watquote:Op donderdag 28 april 2022 23:14 schreef KREEFTx het volgende:
[..]
#supportjohanderksen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |