Ja die gaan natuurlijk zonder gewapend escorte.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraiense delegatie ter plekke wordt gearresteerd.
En dan? Hebben ze paar lage diplomaten te pakken en gaat die oorlog, met forse Russische verliezen, vrolijk verder.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraiense delegatie ter plekke wordt gearresteerd.
Jammer wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij zal daar niet zelf naartoe gaan natuurlijk
Dat lijkt mij heel sterk.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraiense delegatie ter plekke wordt gearresteerd.
De kans dat een gek met kernwapens iets zou willen doen was minimaal aanwezig. De kans dat iemand als Putin in zo'n kort tijdsbestek berserk zou gaan had ik tot voor kort niet zo hoog ingeschat.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wat een werkelijk bizarre tijd. Ongeacht de uitkomst, wel of geen Russische winst, wel of geen inzet kernwapens of wat dan ook is er geen enkele weg meer terug voor Putin. Dit kan alleen maar eindigen in ofwel zijn winst en complete isolatie ofwel zijn dood met alle gevolgen van dien.
Je kunt er een hele basale tactiek mee uitvoeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het kan inderdaad net zo goed een afleidingsmanoeuvre zijn om de Oekraners bezig te houden
Vandaag, zo is de berichtgeving.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:09 schreef R-woud93 het volgende:
Weet iemand ook wanneer die ontmoeting gaat plaatsvinden?
Ah joh, merk je niks van lees ik hierquote:Op zondag 27 februari 2022 15:13 schreef LTVDK het volgende:
Ben ik even weg en worden gelijk de kernwapens op scherp gesteld
Blijf dan ook op je post. Godverdomme.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:13 schreef LTVDK het volgende:
Ben ik even weg en worden gelijk de kernwapens op scherp gesteld
Ik dacht dat het na de weigering van Rusland met het songfestival wel over zou zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:12 schreef Pedroso het volgende:
Niet zo gek dat Putin in paniek raakt, hij heeft Ollongren en Rutte zien spreken bij o.a. Jinek.
Ja Vladimir dacht ltvdk is weg ik doe ff een berichtje uit.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:13 schreef LTVDK het volgende:
Ben ik even weg en worden gelijk de kernwapens op scherp gesteld
bedankt kolonel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:14 schreef Wertha het volgende:
[..]
Je kunt er een hele basale tactiek mee uitvoeren.
1. Onderhandelingen starten.
2. Staakt-het-vuren afspreken, zogenaamd om de onderhandelingen een serieuze kans te geven. Ondertussen herzie je de militaire strategie, hergroepeer je de eenheden en verzorg je de bevoorrading.
3. Zodra je weer gevechtsklaar bent kom je met totaal onredelijke eisen op de proppen.
4. De vijand staakt de onderhandelingen.
5. Je schuift alle verantwoordelijkheden van het laten klappen van de onderhandelingen af op de vijand en hervat op volle kracht de gevechten.
Deze tactiek kunnen Rusland en Oekrane natuurlijk ook gelijktijdig jegens elkander uitvoeren.
Ja wat een lul is het ookquote:Op zondag 27 februari 2022 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja Vladimir dacht ltvdk is weg ik doe ff een berichtje uit.
Waarom zou dat een goede uitkomst zijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
Best case scenario voor die onderhandelingen zou toch zijn, geef Oekraine aan ons dan stoppen wij met de oorlog?
Lijkt mij sterk dat de Russen ineens heel redelijk zouden zijn.
Ik neem aan dat Putin daar ook niet zelf gaat zitten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:17 schreef Breekfast het volgende:
Zelensky gaat natuurlijk niet zelf naar die onderhandelingen.
Daar stuur je diplomaten heen. Niet de leden an de regering.
Je onderhandelingspositie scherp stellen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja wat een lul is het ook
Maar het is wel een uiterst eigenaardige tactiek die die volgt, het ene moment zeggen dat die wil 'onderhandelen' om vervolgens wel de kernwapens op scherp te zetten
Waren de standaard veteranen er ook?quote:
"Erken dat de Krim en de Donbass vanaf nu Rusland zijn en we stoppen. Jullie weten nu dat we niet alleen loos dreigen".quote:Op zondag 27 februari 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
Best case scenario voor die onderhandelingen zou toch zijn, geef Oekraine aan ons dan stoppen wij met de oorlog?
Lijkt mij sterk dat de Russen ineens heel redelijk zouden zijn.
Ik heb ook een heel ander beeld van de Oekraense vrouwen in Nederland. Juist dat ze veel beschaafder zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mwoah. Die in Amsterdam gingen best op in het grote geheel.
(Ik kom net van de Dam vandaan, wilde wel langer blijven maar het werd te druk.)
Ja zijn wel goede en eerlijke onderhandeling zo, eerst een land binnenvallen, gaan dreigen met kernwapens en vervolgens zeggen dat als ze braaf meewerken ze 'vrede' kunnen sluitenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je onderhandelingspositie scherp stellen.
Wie zegt dat dat niet al gebeurd isquote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef roos94 het volgende:
Is er nou echt helemaal niemand in de buurt van Putin die een kogel door dat brein kan jagen? De Russen worden hier toch zelf ook niet beter van..
Die moet Nederland confisceren.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Er staat nog een vliegtuig van Aeroflot op Schiphol. Die zal daar nog wel een tijdje blijven denk ik.
Het ergste noem je als laatstquote:Op zondag 27 februari 2022 15:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Stralingsziekte, honger, chaos en geen Fok meer ook.
Ja het zal helaas geen romantisch Fallout verhaaltje worden danquote:Op zondag 27 februari 2022 15:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja onderhandelingen. Niet heel veel vertrouwen in. Dat zal in Oekrane niet heel anders zijn. Maar h, luisteren kan altijd. Misschien, heel misschien zeggen de Russen, sorry, vergissing, hebben we niet zo bedoeld, kusje? Maar denk het niet.
Atoomoorlog. Full-scale kun je het beste zorgen bij de eerste directe slachtoffers te zijn. Hoe dichter bij hoe fijner. Na zo’n oorlog is het leven ronduit kut. Stralingsziekte, honger, chaos en geen Fok meer ook.
Putin en zijn kornuiten hebben helemaal niets te schaften met wat goed voor de Russen is, alleen wat goed voor hun is boeit ze,.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef roos94 het volgende:
Is er nou echt helemaal niemand in de buurt van Putin die een kogel door dat brein kan jagen? De Russen worden hier toch zelf ook niet beter van..
Vooral te slap. En die houding heeft het tot hier laten komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Waarom zou Oekraine hun gebieden opgeven?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Putin erkent Oekrane niet eens als zelfstandig land, wat het al 30 jaar is, begin daar maar eens mee.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Gewoon terug naar old school nieuwsgroepen. Er zullen vast nog wel ergens servers draaien na een nucleaire ramp.quote:
ik ookquote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Ja is zo. Maar je moet wat. Continuering van het offensief brengt vermoedelijk heel Oekrane onder Russisch bewind.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vooral te slap. En die houding heeft het tot hier laten komen.
Probleem is allen dat je maar moet hopen dat het alternatief beter is en er geen complete anarchie ontstaat in het machtsvacum met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef roos94 het volgende:
Is er nou echt helemaal niemand in de buurt van Putin die een kogel door dat brein kan jagen? De Russen worden hier toch zelf ook niet beter van..
Moeilijk moeilijk. Als je Limburg had gezegd had ik het wel geweten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Daar heeft Putin helemaal geen centjes voor straks.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja is zo. Maar je moet wat. Continuering van het offensief brengt vermoedelijk heel Oekrane onder Russisch bewind.
Ik heb 1000 uur in fallout 3 ben er klaar voorquote:Op zondag 27 februari 2022 15:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het zal helaas geen romantisch Fallout verhaaltje worden dan
Putin moet wat.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja is zo. Maar je moet wat. Continuering van het offensief brengt vermoedelijk heel Oekrane onder Russisch bewind.
Zie hem echt niet ineens Oekraine erkennen als zelfstandig land, met of zonder Krim/Donbassquote:Op zondag 27 februari 2022 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Putin erkent Oekrane niet eens als zelfstandig land, wat het al 30 jaar is, begin daar maar eens mee.
Dan wordt FC Twente dus cht een Duitse clubquote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Dat is volgens mij een stevige maatregelquote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar is de volgende escalatie.
Om wereldwijde escalatie te voorkomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraine hun gebieden opgeven?
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Iemand die een Onion-mirror op kan zetten?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gewoon terug naar old school nieuwsgroepen. Er zullen vast nog wel ergens servers draaien na een nucleaire ramp.
Gisteren was er ntje die bij voorbaat het land wilde geven aan Rusland want zo erg is het toch niet om onder het bewind van Putin te leven.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel heel makkelijk landjepik bij sommige users hier. Beetje eigen soldaten vooruit sturen en dan annexeren
Oekraine gaat accoord met de annexatie van de huidige gebieden en wordt vervolgens lid van de NAVO.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Denk je nou echt dat Poetin gezichtsverlies gaat lijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Fer het volgende:
Nu beide partijen de wapens hebben laten kletteren, lijkt mij een goede afloop van de onderhandelingen wel mogelijk.
Doorvechten zal voor beide partijen alleen maar ellende opleveren.
Maar is dit een stap die er voor zorgt dat Poetin wil onderhandelen of juist olie op het vuur gooit en een kat in het nauw wordt?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar is de volgende escalatie.
Niet een helemaal juist vergelijk aangezien er in Overijssel en Gelderland vrijwel geen ethische Duitsers wonen. Maar als inwoner van Overijssel heb ik er geen bezwaar tegen als Noord en Oost-Nederland verder gaan als Duitse deelstaat hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Waarom zou je dat doen als Oekrane?quote:
Ja precies. Stralingsziekte en honger is nog te doen als je tenminste ONZ kan lezen.quote:
Tsja, als de Belgen opeens Limburg en Zeeland willen hebben geven we die gewoon omdat het zielig is voor andere landen als het escaleert?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Om wereldwijde escalatie te voorkomen.
Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, maar het is op zich een valide punt.
Alleen zal dat voor Putin nooit een houdbare situatie zijn als de rest van de wereld Rusland daardoor links laat liggen, dus dat voorkomen is dan eigenlijk alleen maar uitstellen.
Klopt. Het komt goedquote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Fer het volgende:
Nu beide partijen de wapens hebben laten kletteren, lijkt mij een goede afloop van de onderhandelingen wel mogelijk.
Doorvechten zal voor beide partijen alleen maar ellende opleveren.
Oh ja joh? Wijst de situatie van nu erop dat het erg lekker loopt voor de Russen? Laten we er gewoon reel over zijn: Voor de Russen was dit een compleet fiasco en dat weten ze zelf ook wel. Nu is het voor hen een kwestie van nog kijken wat voor kruimels je eruit kan slepen en hopen dat de interne onrust in Rusland niet hun regime in gevaar brengt.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja is zo. Maar je moet wat. Continuering van het offensief brengt vermoedelijk heel Oekrane onder Russisch bewind.
Dan hebben onderhandelingen sowieso geen zin.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie hem echt niet ineens Oekraine erkennen als zelfstandig land, met of zonder Krim/Donbass
Dan krijg je in de toekomst hetzelfde verhaal opnieuw. Keer op keer een stuk militair inpikken, keer op keer met onderhandelingen weer een stuk juridisch inlijven. Dit kan je niet over je kant laten gaan. Dan heb je geen eigenwaarde.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekrane akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekrane gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Wtf.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maar als inwoner van Overijssel heb ik er geen bezwaar tegen als Noord en Oost-Nederland verder gaan als Duitse deelstaat hoor
Inderdaad. Dit exact. Mijn vriendin zei het donderdag al op de eerste dag van de invasie treffend. Elk slachtoffer die de invasie met zich meebrengt is een schande, maar er zit zeker zoveel pijn in het zien van vijandelijke tanks in je stad die de Oekraense vlag vervangen door een Russische. En dr wordt voor gevochten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Denk je dat Poetin de verlosser er goed voor staat als Oekrane is veranderd in een paar smeulende hopen?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Poetin gezichtsverlies gaat lijden
Zou het niet eens zo gek vindenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal toch niet dat dat hele gestuntel in Oekrane een vooropgezet plan is om het westen van uitlokken te kunnen betichten en een oorlog tegen het westen te legitimeren?
Had het Russische leger echt zijn best gedaan in Oekrane, was het binnen de kortste keren afgelopen, nog voordat het westen maatregelen had kunnen nemen. Nu heeft hij het westen in staat gesteld maatregelen te nemen (en daarmee een excuus voor oorlog) en heeft hij zijn beste troepen nog achter de hand.
Godver, ik hoop echt niet dat dit een voorbedachte zet in een groter schaakspel is waar wij gewoon volledig ingetuind zijn.
Heb je al nukes?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De onafhankelijke volksrepubliek Twente!
Maar waarom zou hij heel europa kapot willen maken (wetende dat artikel 5 in werking treedt en Rusland er ook aan gaat)quote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal toch niet dat dat hele gestuntel in Oekrane een vooropgezet plan is om het westen van uitlokken te kunnen betichten en een oorlog tegen het westen te legitimeren?
Had het Russische leger echt zijn best gedaan in Oekrane, was het binnen de kortste keren afgelopen, nog voordat het westen maatregelen had kunnen nemen. Nu heeft hij het westen in staat gesteld maatregelen te nemen (en daarmee een excuus voor oorlog) en heeft hij zijn beste troepen nog achter de hand.
Godver, ik hoop echt niet dat dit een voorbedachte zet in een groter schaakspel is waar wij gewoon volledig ingetuind zijn.
Zeker. Maar er wordt echt wel naar grotere belangen dan die van Oekrane gekeken. Door Oekrane zelf wellicht niet, dat zou volledig te begrijpen zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, als de Belgen opeens Limburg en Zeeland willen hebben geven we die gewoon omdat het zielig is voor andere landen als het escaleert?
Natuurlijk niet. Het is een soeverein land, die mogen hun eigen land behouden.
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal toch niet dat dat hele gestuntel in Oekrane een vooropgezet plan is om het westen van uitlokken te kunnen betichten en een oorlog tegen het westen te legitimeren?
Had het Russische leger echt zijn best gedaan in Oekrane, was het binnen de kortste keren afgelopen, nog voordat het westen maatregelen had kunnen nemen. Nu heeft hij het westen in staat gesteld maatregelen te nemen (en daarmee een excuus voor oorlog) en heeft hij zijn beste troepen nog achter de hand.
Godver, ik hoop echt niet dat dit een voorbedachte zet in een groter schaakspel is waar wij gewoon volledig ingetuind zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |