Maar is dit een stap die er voor zorgt dat Poetin wil onderhandelen of juist olie op het vuur gooit en een kat in het nauw wordt?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar is de volgende escalatie.
Niet een helemaal juist vergelijk aangezien er in Overijssel en Gelderland vrijwel geen ethische Duitsers wonen. Maar als inwoner van Overijssel heb ik er geen bezwaar tegen als Noord en Oost-Nederland verder gaan als Duitse deelstaat hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Waarom zou je dat doen als Oekraïne?quote:
Ja precies. Stralingsziekte en honger is nog te doen als je tenminste ONZ kan lezen.quote:
Tsja, als de Belgen opeens Limburg en Zeeland willen hebben geven we die gewoon omdat het zielig is voor andere landen als het escaleert?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Om wereldwijde escalatie te voorkomen.
Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, maar het is op zich een valide punt.
Alleen zal dat voor Putin nooit een houdbare situatie zijn als de rest van de wereld Rusland daardoor links laat liggen, dus dat voorkomen is dan eigenlijk alleen maar uitstellen.
Klopt. Het komt goedquote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Fer het volgende:
Nu beide partijen de wapens hebben laten kletteren, lijkt mij een goede afloop van de onderhandelingen wel mogelijk.
Doorvechten zal voor beide partijen alleen maar ellende opleveren.
Oh ja joh? Wijst de situatie van nu erop dat het erg lekker loopt voor de Russen? Laten we er gewoon reëel over zijn: Voor de Russen was dit een compleet fiasco en dat weten ze zelf ook wel. Nu is het voor hen een kwestie van nog kijken wat voor kruimels je eruit kan slepen en hopen dat de interne onrust in Rusland niet hun regime in gevaar brengt.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja is zo. Maar je moet wat. Continuering van het offensief brengt vermoedelijk heel Oekraïne onder Russisch bewind.
Dan hebben onderhandelingen sowieso geen zin.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie hem echt niet ineens Oekraine erkennen als zelfstandig land, met of zonder Krim/Donbass
Dan krijg je in de toekomst hetzelfde verhaal opnieuw. Keer op keer een stuk militair inpikken, keer op keer met onderhandelingen weer een stuk juridisch inlijven. Dit kan je niet over je kant laten gaan. Dan heb je geen eigenwaarde.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik hoop dat ze de vrede snel gaan tekenen en Oekraïne akkoord gaat met de annexatie van de huidige gebieden. Dan kan het grootste deel van Oekraïne gewoon blijven bestaan.
Maar misschien ben ik te optimistisch.
Wtf.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maar als inwoner van Overijssel heb ik er geen bezwaar tegen als Noord en Oost-Nederland verder gaan als Duitse deelstaat hoor
Inderdaad. Dit exact. Mijn vriendin zei het donderdag al op de eerste dag van de invasie treffend. Elk slachtoffer die de invasie met zich meebrengt is een schande, maar er zit zeker zoveel pijn in het zien van vijandelijke tanks in je stad die de Oekraïense vlag vervangen door een Russische. En dáár wordt voor gevochten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij zou Gelderland en Overijssel ook zo opgeven als de mof dat verlangt zodat de Amerikanen gewoon een fatsoenlijke prijs kunnen blijven betalen voor hun BMW's?
Denk je dat Poetin de verlosser er goed voor staat als Oekraïne is veranderd in een paar smeulende hopen?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Poetin gezichtsverlies gaat lijden
Zou het niet eens zo gek vindenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal toch niet dat dat hele gestuntel in Oekraïne een vooropgezet plan is om het westen van uitlokken te kunnen betichten en een oorlog tegen het westen te legitimeren?
Had het Russische leger echt zijn best gedaan in Oekraïne, was het binnen de kortste keren afgelopen, nog voordat het westen maatregelen had kunnen nemen. Nu heeft hij het westen in staat gesteld maatregelen te nemen (en daarmee een excuus voor oorlog) en heeft hij zijn beste troepen nog achter de hand.
Godver, ik hoop echt niet dat dit een voorbedachte zet in een groter schaakspel is waar wij gewoon volledig ingetuind zijn.
Heb je al nukes?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De onafhankelijke volksrepubliek Twente!
Maar waarom zou hij heel europa kapot willen maken (wetende dat artikel 5 in werking treedt en Rusland er ook aan gaat)quote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal toch niet dat dat hele gestuntel in Oekraïne een vooropgezet plan is om het westen van uitlokken te kunnen betichten en een oorlog tegen het westen te legitimeren?
Had het Russische leger echt zijn best gedaan in Oekraïne, was het binnen de kortste keren afgelopen, nog voordat het westen maatregelen had kunnen nemen. Nu heeft hij het westen in staat gesteld maatregelen te nemen (en daarmee een excuus voor oorlog) en heeft hij zijn beste troepen nog achter de hand.
Godver, ik hoop echt niet dat dit een voorbedachte zet in een groter schaakspel is waar wij gewoon volledig ingetuind zijn.
Zeker. Maar er wordt echt wel naar grotere belangen dan die van Oekraïne gekeken. Door Oekraïne zelf wellicht niet, dat zou volledig te begrijpen zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, als de Belgen opeens Limburg en Zeeland willen hebben geven we die gewoon omdat het zielig is voor andere landen als het escaleert?
Natuurlijk niet. Het is een soeverein land, die mogen hun eigen land behouden.
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:26 schreef stavromulabeta het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |