abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203848962
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een ongewenste invaller, redt het nooit tegen guerrilla tactieken.

Maar goed, Putin zal dat wel weer zien als terroristen die dus moeten mogen worden aangevallen om de eer van Petrov te beschermen die verbrand werd in zijn tank en bezig was de Russische glorie te behalen.
Vervelend voor nabestaanden die wellicht zichzelf kunnen afvragen door wie en waarom ze voor dat vuurtje zijn ingespannen.
Precies. Welk leger dan ook en hoe geavanceerd ook je red het nooit tegen een bevolking die je totaal niet wenst.
pi_203848964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Rusland heeft de Ottawa Treaty niet ondertekend dus die vlieger gaat niet op.
Bedankt dat wist ik niet.
pi_203848966
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
Is die bij normaal gebruik bijna altijd een `hit`?
Yup. Als je mist is het meestal een technisch probleem waar je als gebruiker niks aan kan doen. Ik heb honderden Stingers zien afvuren bij alle LFX'en waar ik bij betrokken ben geweest en echt missen is een zeldzaamheid.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:55:39 #104
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203848968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Precies. Welk leger dan ook en hoe geavanceerd ook je red het nooit tegen een bevolking die je totaal niet wenst.
Dat is wel het probleem waar ze op zeker tegenaan gaan lopen })
pi_203848975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Even wat Navy Seals en SAS mensen in cognito daar naartoe >:)
Liever gewoon open bloot als je dan toch gaat.
pi_203848977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dus omdat de VS in 2019 Syri verliet, hebben we uitgebreid? :?

Wat de Baltische staten doen is natuurlijk geen expansie van het westen. De Baltische staten zijn namelijk van de Baltische staten en niet van Rusland of de VS/West-Europa. Dat Oekrane het leuker vindt om de VS over de vloer te hebben dan Rusland, is rot voor onze vriend Poetin, maar dat moet Oekrane toch echt zelf weten.

Als jij iemand over de vloer hebt waar je buren een pesthekel aan hebben, is dat nog geen geldige reden voor je buren om je voordeur in de trappen in je hond in brand te steken.
In je eigen vergelijking - maar je zou er ook niet raar van moeten opkijken als je ineens een steen door je ruit krijgt. Het feit dat het niet mag/toegelaten moet worden betekent niet dat je er niet op zou kunnen anticiperen.

Het voorstel dat overigens door Rusland gedaan werd na de Maidanrevolutie was op een quasi neutraal gebied waarbij handel naar beide kanten mogelijk was.
En nogmaals ik ga geen oorlogsactie van Rusland hier goedpraten, maar vooral vanuit ons naief om te denken dat Rusland haar eigen strategische belang niet zal beschermen.
pi_203848978
twitter
pi_203848979
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar zou het plan daadwerkelijk bestaan uit "We maken de Oekraners zo bang dat ze binnen 10 dagen een overgave hebben uit onderhandeld en als dat niet lukt zien we dan wel wat verder doen"?
Ik denk wel dat het bedoeld is om druk te zetten om concessies te doen. Oekrane helemaal innemen en langdurig bezetten is geen haalbare kaart. Zonder sancties al niet, laat staan met.
pi_203848983
Ontploffingen in het centrum van Sumy. Ze zit weer in 'the bunker' zoals ze het noemt.
pi_203848987
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef AnneX het volgende:
In vorige topic zag ik wat filmpjes van dode soldaten.
Fake of niet. Russisch of niet.
Vooral heb ik intens meelij met de ouders van de jonge Russische soldaten - die er zijn ingeluisd om in het leger te gaan - en nu niet weten waar hun jongens zijn.
Medelijden met die groep
Medelijden met de Oekrainse gezinnen die een vader kwijt gaan raken of gestoord terugkrijgen.
Medelijden met de groep Russische demonstranten die opgepakt is of in de maanden hierna nog opgepakt gaan worden voor martelingen of erger.

Het bijzondere bij deze oorlog is dat de wereld weet dat het Kremlin / Putin hier achter zit. Het is niet dat er net als bij de nazi's een droombeeld van een derde rijk ligt waar Russische volksstammen voor staan te juichen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:57:27 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203848988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup. Als je mist is het meestal een technisch probleem waar je als gebruiker niks aan kan doen. Ik heb honderden Stingers zien afvuren bij alle LFX'en waar ik bij betrokken ben geweest en echt missen is een zeldzaamheid.
En die kan zowel gebruikt worden voor grond targets als lucht targets?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203848990
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:57:59 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203848993
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:57 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
_O_
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:58:06 #114
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203848995
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:56 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Goed om te zien dat er humanitaire hulp gaat naar de gewone Rus die hier helemaal niet om gevraagd heeft ^O^
pi_203848996
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat is wel het probleem waar ze op zeker tegenaan lopen })
Uiteraard. Dit is niet te winnen. En een langdurig conflict kunnen de Russen zich ook niet permitteren. De enige kans die de Russen nog maken is als zeer snel de leiding van de Oekrane word vervangen. En dan nog is het volk zo verdeeld dat het jaren onrustig zal blijven.
pi_203848997
Wie de link postte, ben ik kwijt.
Dank ervoor. Gaf veel verduidelijking. https://www.foreignaffair(...)ry?utm_medium=social
pi_203849002
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt hoog tijd dat Joe even wat mannetjes laat overvliegen.
Waarom zou Joe er mannetjes heen vliegen als hij gewoon achter de schermen intel kan leveren beetje wapens en vervolgens net doen of hij van niets weet. Mannetjes op de grond levert alleen maar gedoe op.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203849004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De laatste foto is fake
Denk het niet. Was de voorkant van Trouw gisteren.
pi_203849005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt hoog tijd dat Joe even wat mannetjes laat overvliegen.
En waar moet hij ze zetten? In Kiev?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:59:21 #120
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203849006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:57 schreef Fargo het volgende:
Ontploffingen in het centrum van Sumy. Ze zit weer in 'the bunker' zoals ze het noemt.
Daar zit ze wel veilig. Hopelijk valt de stad niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:59:26 #121
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203849008
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:

-198 Oekraners
-3700 Russen

:')

Die burgers zijn beter dan de Russische beroepsmilitairen?
Dit is de puurste vorm van propaganda. Zelfs met een beetje logisch nadenken had je ook zelf kunnen bedenken dat deze getallen nooit kunnen kloppen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:59:35 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203849010
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef grrrrg het volgende:
Hopelijk gaan we nu ook eindelijk van het Russisch gas af, dat voedt letterlijk het bloedgeld waarmee Putin zijn oorlogen kan voeren.
Een jaar of 5 gas pompen uit Groningen die daar mijn part allemaal het ridderkruis van verdienste (en zonodig een nieuwe of versterkte woning) kunnen krijgen en in de tussentijd een stel kerncentrales plaatsen zodat we 's nachts er ook warm bij zitten. Link of rechtsom zal er een situatie moeten worden bereikt dat autocraten niet langer hun dienst kunnen uitmaken.

NB, ik weet simpel maar de omslag moet er toch 's van komen dat met despoten niet valt te praten of te onderhandelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203849011
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:58 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Goed om te zien dat er humanitaire hulp gaat naar de gewone Rus die hier helemaal niet om gevraagd heeft ^O^
Dat is altijd zo in een oorlog.
pi_203849012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Dan kan hij zich daarbij aansluiten

[ twitter ]
Abu Tow is dood.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:59:51 #125
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203849015
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oorlog is zo'n beetje het smerigste dat er is.

op mijn werkgever na dan })
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203849016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lijkt me heerlijk om eens zo'n ding af te vuren op een Russische helikopter of tank.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:59:56 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203849018
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk niet kloppen.
Oh dat kan wel. Oekraine zit in de verdediging dus dat heeft wel een voordeel.
pi_203849019
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oohh wegwerpraketten dus :P

Ik dacht dat het herlaadbaar ofzo was. Dan is 200 best weinig
200 raketten is best veel.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:00:01 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203849022
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:45 schreef vipergts het volgende:

[..]
We hadden er eigenlijk 193 moeten sturen. Ik weet niet hoe accuraat die dingen zijn maar als je met elke raket een vliegend voorwerp neerhaalt telt dat best op. Zeker als de piloot sneuvelt die trek je niet zomaar van het schap.
Oorlogvoering 20 jaar gaat bijzonder worden wanneer er drone fighter jets zijn en de drone operators op een veilige afstand zitten. Als de drone kapotgeschoten wordt dan schakelen ze gelijk over naar een volgende.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:00:16 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203849024
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:58 schreef vipergts het volgende:

[..]
Waarom zou Joe er mannetjes heen vliegen als hij gewoon achter de schermen intel kan leveren beetje wapens en vervolgens net doen of hij van niets weet. Mannetjes op de grond levert alleen maar gedoe op.
Ja Zelensky doet iedere keer uitspraken over wanneer de russen wat waar gaan doen. Maar die info krijgt hij wss direct van zijn Amerikaanse maatjes ^O^
pi_203849034
Was dit al voorbijgekomen? Van de liveblog van de Volkskrant:

Opvallend genoeg weigerde Kazachstan, een andere trouwe bondgenoot van Rusland, zaterdag een Russisch verzoek om troepen te leveren voor het Russische offensief in Oekrane. Kazachstan kreeg begin dit jaar nog hulp van tweeduizend Russische ‘vredestroepen’ bij het neerslaan van volksprotesten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:01:23 #133
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203849035
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja Zelensky doet iedere keer uitspraken over wanneer de russen wat waar gaan doen. Maar die info krijgt hij wss direct van zijn Amerikaanse maatjes ^O^
die gast is inderdaad erg goed op de hoogte van hoe of wat
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203849040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:01 schreef Claudia_x het volgende:

Opvallend genoeg weigerde Kazachstan, een andere trouwe bondgenoot van Rusland, zaterdag een Russisch verzoek om troepen te leveren voor het Russische offensief in Oekrane. Kazachstan kreeg begin dit jaar nog hulp van tweeduizend Russische ‘vredestroepen’ bij het neerslaan van volksprotesten.
Ja, ik stond vanochtend op met dit nieuws, en het was hier ook al gepasseerd.
Goed nieuws, dat wel.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203849044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Want bij Irak en Afghanistan stonden de aanvallers ook in hun recht? Hoe een burgeroorlog in Syri hier iets mee te maken heeft, ben ik ook benieuwd naar.
Alles wat Amerika en Co. aanraken eindigt in bloed en onschuldigen doden, het westen is het meest schijnheilige democratisch/tyranische beleid wat het denkvermogen van de normale burger zo erg naar de klote heeft geholpen dat ze alles voor lief nemen, elke jaar wat gepasseerd wordt met corruptie en fraude is de jaar erop alweer vergeten en vergeven. We weten al jaren dat het westen Rusland aan het demoniseren is, natuurlijk, vind je het gek? Een grote beer die niet luistert naar wat die lakke westerse leiders eisen is opeens het grote slechte kwaad?

Op het gebied van geopolitiek is wat Rusland gedaan heeft absoluut geniaal en een slimme zet geweest, hij heeft het westen buiten spel gezet en nu raakt iedereen in paniek.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_203849053
quote:
[ twitter ]
Hmmm, dubbel. Begrijp dat zij het een goed iets vind. Maar anti-Putin gezinde Russen pak je hier ook mee.
pi_203849054
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een jaar of 5 gas pompen uit Groningen die daar mijn part allemaal het ridderkruis van verdienste (en zonodig een nieuwe of versterkte woning) kunnen krijgen en in de tussentijd een stel kerncentrales plaatsen zodat we 's nachts er ook warm bij zitten. Link of rechtsom zal er een situatie moeten worden bereikt dat autocraten niet langer hun dienst kunnen uitmaken.

NB, ik weet simpel maar de omslag moet er toch 's van komen dat met despoten niet valt te praten of te onderhandelen.
Die transitie gaat Duitsland een decennia kosten las ik ergens als ze compleet van het Russisch gas af willen met enorme kosten.
pi_203849055
De Taliban maken zich ernstige zorgen over de gescaleerde situatie in Europa en roepen beide partijen als volwassenen om de tafel te gaan en hun problemen op te lossen middels dialoog.

pi_203849056
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Oh, dat heb ik helemaal gemist dat Ukraine geen leger meer heeft.
Stadsgevechten zijn hard
quote:
Dat de Russen nog veel meer troepen kunnen ontplooien, speelt uiteraard in hun voordeel, maar niet al die troepen zijn geschikt om in een stad te vechten, merkt De Kruif op. Uiteindelijk zal het Russische overwicht wel een groot probleem vormen voor Oekrane, zegt De Kruif. "Maar dan komt een tweede fase: de bezetting van een land zo groot als Frankrijk, met een traditie van verzet. Dat wordt een hell of a job voor de Russen."
Vordert Rusland minder snel dan verwacht in Oekrane? Ex-commandant: "Aanwijzingen dat tijdschema niet gehaald is"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/26/slag-om-kiev/
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:03:44 #140
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_203849057
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.

Als het 1939 was geweest had Baudet ongetwijfeld de Duitse inval in Polen gesteund omdat Polen traditioneel tot het Duitse Rijk behoorde.
In die tweet benoemde ze ook JA21 en de PVV.
Ondanks dat ik me wel kan vinden in een interview met Baudet in 2016 , is hij nu (of eigenlijk al een tijdje) compleet van het pad af.
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:03:46 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203849058
hmmmz

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203849062
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar zit ze wel veilig. Hopelijk valt de stad niet.
Het was een relatief rustige dag daar. Maar nu de avond valt kwam er weer het een en ander op gang. Het is niet een echte schuilkelder, moet ik eerlijk bekennen. Eigenlijk gewoon een ondergrondse locatie. Ze stuurt filmpjes en het lijkt eigenlijk een beetje op een wirwar van gangen met een hoop deuren, zoals onder een groot appartementencomplex waar iedereen 'beneden' zijn berging heeft. Je ziet wat gemetselde muurtjes, smalle gangen. Allicht veiliger dan op straat, daar hou ik me dan maar aan vast.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:03:57 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203849064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:56 schreef snabbi het volgende:

[..]
In je eigen vergelijking - maar je zou er ook niet raar van moeten opkijken als je ineens een steen door je ruit krijgt. Het feit dat het niet mag/toegelaten moet worden betekent niet dat je er niet op zou kunnen anticiperen.

Het voorstel dat overigens door Rusland gedaan werd na de Maidanrevolutie was op een quasi neutraal gebied waarbij handel naar beide kanten mogelijk was.
En nogmaals ik ga geen oorlogsactie van Rusland hier goedpraten, maar vooral vanuit ons naief om te denken dat Rusland haar eigen strategische belang niet zal beschermen.
Ik zou toch echt wel raar opkijken als mijn buurman een steen door de ruit gooit om wie ik over de vloer heb _O-

Dat is gewoon niet normaal. In je eigen huis ben jij de baas en bepaal jij wat er gebeurt. In je eigen land ook. Het is geen expansie als daar iemand is die de buurman niet moet, dat is gewoon iemand die in zijn huis doet wat hij wil.

Ik begrijp wel wat je zegt hoor, de reactie is op zich te verwachten en werd ook al een tijd verwacht. Uiteraard zou ik zeggen, want de chte expansie, Rusland die de Krim annexeert, is alweer bijna 10 jaar geleden en zo lang vreest Oekraine al. Het is geen toeval dat ze het zo lang uit houden tegen een agressor met een veel groter en geavanceerder leger, dat komt door die voorbereiding.

Waar ik op reageer is iemand die zegt dat dit door de expansie van het Westen komt en daar de schuld legt in plaats van bij een machtswellusteling. Dat is gewoonweg niet waar. Er is geen expansie, er is simpelweg een land wat zelf wil bepalen waar het vriendjes mee is. Daar heeft de buurman niks mee te maken.

Zie je het al voor je, dat Engeland Ierland binnen gaat vallen omdat ze een verdrag sluiten met Rusland _O- Dat is gewoonweg niet normaal, dat is geen reden om de boel met de grond gelijk te gaan maken als een kleuter met een driftbui.
Laffe huichelaar
pi_203849065
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:02 schreef Bredemug het volgende:
Op het gebied van geopolitiek is wat Rusland gedaan heeft absoluut geniaal en een slimme zet geweest, hij heeft het westen buiten spel gezet en nu raakt iedereen in paniek.
Lol.
Een strategische zet, absoluut. Maar goed? Dit kan maar op 2 manieren eindigen, of Rusland is fucked. Of we zijn allemaal fucked.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203849066
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Handelsbelangen.
pi_203849068
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:59 schreef HSG het volgende:
Abu Tow is dood.
Leeft nog
https://en.wikipedia.org/wiki/Suhail_Muhammad_Hamoud
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:04:38 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203849075
quote:

[..]
Alles wat Amerika en Co. aanraken eindigt in bloed en onschuldigen doden, het westen is het meest schijnheilige democratisch/tyranische beleid wat het denkvermogen van de normale burger zo erg naar de klote heeft geholpen dat ze alles voor lief nemen, elke jaar wat gepasseerd wordt met corruptie en fraude is de jaar erop alweer vergeten en vergeven. We weten al jaren dat het westen Rusland aan het demoniseren is, natuurlijk, vind je het gek? Een grote beer die niet luistert naar wat die lakke westerse leiders eisen is opeens het grote slechte kwaad?

Hoezo is het geniaal een slim? Kun je dat uitleggen?
Ik denk dat het westen echt niet zo afhankelijk is van Rusland hoor. De economie heeft ongeveer de grootte van Spanje. Poeh, poeh.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:04:46 #148
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203849077
quote:
Bedankt Hans.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:04:47 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203849078
Wie weet wordt Zelensky nog net op tijd bevrijd or evacuated door een speciaal Amerikaans team als het te link wordt.

Ik heb toch het vermoeden dat ze hem bewust willen sparen, want dit is een betrouwbare partner voor de EU en de Amerikanen.
pi_203849081
quote:

[..]
Veel makkelijker inderdaad, geen doden aan Amerikaanse zijde maar toch lekker aan de knopjes draaien.
pi_203849082
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:03 schreef Peppert het volgende:
De Taliban maken zich ernstige zorgen over de gescaleerde situatie in Europa en roepen beide partijen als volwassenen om de tafel te gaan en hun problemen op te lossen.

[ afbeelding ]
Beste stuurlui staan aan wal of zo
pi_203849083
quote:
Ja, daar ben ik ook wel bang voor. Of in elk geval dreigen met een kernbom. Hij kan die kaart natuurlijk altijd nog trekken als hij het land niet onder controle krijgt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203849087
quote:
Met een totaaldebiel als Poetin kun je niets uitsluiten.
pi_203849091
Helaas gaat Putin dit winnen. Desnoods gaat hij heel Kiev met de grond gelijk maken. Hij is niets ontziend. Daarna wordt het land 'gedenazificeerd' (de president is Joods).
Dat betekent niets anders dan genocide.
pi_203849095
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Met een totaaldebiel als Poetin kun je niets uitsluiten.
Gelukkig dan maar dat Poetin dat helemaal niet in zijn eentje kan doen.
pi_203849096
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die transitie gaat Duitsland een decennia kosten las ik ergens als ze compleet van het Russisch gas af willen met enorme kosten.
Dit was de bron: How can Europe wean itself off Russian gas?
pi_203849097
quote:

[..]

Leuk whataboutism, kwaliteitstrol, maar Oekrane heeft geen enkel land binnengevallen de afgelopen jaren en het zijn toch echt de Oekraners waar die Grote Beer nu bommen op gooit. En dat maakt de Grote Beer de boosdoener in deze.
pi_203849098
quote:

[..]
We weten al jaren dat het westen Rusland aan het demoniseren is, natuurlijk, vind je het gek? Een grote beer die niet luistert naar wat die lakke westerse leiders eisen is opeens het grote slechte kwaad?
Als je een half uurtje zou praten met mensen uit Polen, Tsjechi, Roemeni, of een ander land dat tijdens de oorlog onderdrukt werd door Rusland, dan kom je er achter dat de westerse wereld een zeer positief, gematigd en mild beeld schetst van Rusland en waar ze toe in staat zijn.

quote:
Het westen is de afgelopen 3 dagen meer verenigd geraakt met elkaar dan de afgelopen dertig jaar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_203849101
Overigens had ik graag eens een Kirov in actie gezien, maar vooralsnog niets -O-
pi_203849103
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203849104
quote:

[..]

Het geopolitieke verhaal is nog lang niet afgelopen.
Zelf ben ik tegen oorlog, met name omdat een oorlog alleen maar verliezers kent.
Een bezoekje aan Margraten, Ieper, Verdun of Normandi maakt dat sowieso wel duidelijk.

Verder neem ik je verhaal voor kennisgeving aan. De hufter in dit verhaal is wat mij betreft gewoon Poetin. Oud-officier van de KGB, een walgelijke club. Wil terug naar de 19e eeuw. Achterhaalde fantasien over 'Groot Rusland'. Gefrustreerd als-ie niet aan alles mee mag doen. Ruimt zonder dralen politieke tegenstanders op. No further explanations needed. Daar heb ik 'lakke' (wat is dat?) westerse leiders niet voor nodig.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:06:39 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203849106
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:04 schreef Divje het volgende:

[..]
Bedankt Hans.
Haha, tsja. Het is niet zomaar een hans natuurlijk

https://twitter.com/hdevreij
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203849109
De financierders van Rusland ook sanctioneren, laat ze in ieder geval maar nadenken voordat er zaken met Russen wordt gedaan.
Dat is de enige manier.

Wel enigzins positiever dan verwacht dat China neutraal stemde.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_203849111
Even een opmerking mijnerzijds omtrent de Stingers. Je moet natuurlijk niet te vroeg gaan juichen aangezien het een VSHORAD (Very Short Range Airdefence) systeem is. Dat betekent dat je echt op tactisch niveau de laagvliegende doelen kunt bestrijden. En als er geen Stinger Nightsights meegeleverd zijn is dit systeem alleen bij daglicht te gebruiken. Wat het resultaat is is dat de Russen of 's nachts het luchtwapen inzetten of medium level gaan vliegen om boven het plafond van de Stinger (ongeveer een kilometer of 3 open source info) te gaan zitten met als resultaat dat hun bombardementen een stuk onnauwkeuriger gaan worden.
pi_203849113
quote:

[..]
Dat kan hij ook niet zomaar, daar heeft hij toestemming van het Congres voor nodig.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203849114
quote:
HANSSSS!
pi_203849117
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:03 schreef Peppert het volgende:
De Taliban maken zich ernstige zorgen over de gescaleerde situatie in Europa en roepen beide partijen als volwassenen om de tafel te gaan en hun problemen op te lossen middels dialoog.

[ afbeelding ]
How the turntables :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203849120
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:51 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nope, blijf verder vertrouwen op je '' factcheckers''
Ik vermijd BNW bewust, omdat ik geen onzin meer wil lezen. Wil je er dan ook voor zorgen dat die onzin niet meer buiten BNW komt?

Ik dank u vriendelijk.
pi_203849125
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:08:26 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203849129
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:07 schreef AchJa het volgende:
Even een opmerking mijnerzijds omtrent de Stingers. Je moet natuurlijk niet te vroeg gaan juichen aangezien het een VSHORAD (Very Short Range Airdefence) systeem is. Dat betekent dat je echt op tactisch niveau de laagvliegende doelen kunt bestrijden. En als er geen Stinger Nightsights meegeleverd zijn is dit systeem alleen bij daglicht te gebruiken. Wat het resultaat is is dat de Russen of 's nachts het luchtwapen inzetten of medium level gaan vliegen om boven het plafond van de Stinger (ongeveer een kilometer of 3 open source info) te gaan zitten met als resultaat dat hun bombardementen een stuk onnauwkeuriger gaan worden.
This is the way _O_
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:08:40 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203849136
De verwachting is dat Kiev vrij lastig gaat worden nu
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/26/slag-om-kiev/

Die Russische soldaten zullen lekker wat kogels en brandbommen mogen gaan vangen.
pi_203849137
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als je een half uurtje zou praten met mensen uit Polen, Tsjechi, Roemeni, of een ander land dat tijdens de oorlog onderdrukt werd door Rusland, dan kom je er achter dat de westerse wereld een zeer positief, gematigd en mild beeld schetst van Rusland en waar ze toe in staat zijn.
[..]
Het westen is de afgelopen 3 dagen meer verenigd geraakt met elkaar dan de afgelopen dertig jaar.
En Poetin heeft het volk tegen zich gekregen.
Kom aan mensen hun geld ...
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_203849139
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:

-198 Oekraners
-3700 Russen

:')

Die burgers zijn beter dan de Russische beroepsmilitairen?
De cijfers over omgekomen Russen schijnt overdreven te zijn. De ene kanaal zegt 3700 terwijl de andere kanaal 500 zegt. Bovendien wordt "dood" snel als conclusie getrokken. Het kunnen b.v. ook zoveel doden en gewonden zijn. Verder lees ik amper tot geen berichten hoeveel Oekraniers er nou daadwerkelijk omgekomen zijn want het zijn er echt veel meer dan 198. Bij de luchthaven van Antonov schijnen er al 200 omgekomen te zijn en 200 bij Vasylkiv wat de burgermeester daar zelf al toegaf. Dus dat is al meer dan 400.

Daarnaast....Oekrane heeft een beroepsleger wat uit soldaten bestaan die vrijwillig het leger in zijn gegaan en daar al jaren werken. Bovendien heeft Oekrane al jaren gevechtservaring opgedaan met de oorlog in het oosten van Oekrane. Het Russische leger bestaat grotendeels uit dienstplichtigen die hooguit een aantal maanden training en nog nooit een oorlog hebben gezien en zou mij ook niet verbazen dat er een hoop tussen zitten die er helemaal geen zin in hebben om het leger in te gaan laat staat oorlog te voeren om niks.

Waar de Russen wel om bekend staan dat ze ongeacht hun verliezen doorgaan tot het bittere einde. Dat zagen wij in het verleden al met de winteroorlog en de tweede wereldoorlog.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_203849140
De Tsjetsjenen zijn in Oekraine gearriveerd

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203849142
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:01 schreef Claudia_x het volgende:

De woorden van leugenaar Halbe Zijlstra zijn wel relevant, Poetin zou gezegd hebben "Kazachstan, nice to have" :')

Maar mocht dit kloppen, dan wil Poetin dus Oekrane, Wit-Rusland, Kazachstan nice to have, en hier komt het ergste: de Baltische NAVO-staten inlijven. Dat laatste vormt een probleem. Ik weet dan ook niet of het verstandig was om die landen bij de NAVO te voegen.
pi_203849144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:07 schreef AchJa het volgende:
Helpt wel tegen helikopters die close air support leveren, denk ik.
pi_203849148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:08 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
nvm. Verkeerd gelezen
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:11:39 #179
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203849163
pi_203849165
Weten ze waar Putin zich schuilhoudt?

Lijkt me de enige plek waar een Nuke te rectificeren valt. :') (defensief ingezet omdat Putin de weg kwijt is).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:11:50 #181
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203849166
Het is weer avond, gaat weer spannend worden.
pi_203849167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Ali_boo het volgende:
De Tsjetsjenen zijn in Oekraine gearriveerd

[ twitter ]
Ik hoop dat die Oekranse soldaat daad bij het woord voegt en deze Tsjetsjeen zonder baard huiswaarts keert.

*Zijn uitspraak was overigens om daarna met zijn hoofd te gaan voetballen. Dat mag natuurlijk ook :P
pi_203849168
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De woorden van leugenaar Halbe Zijlstra zijn wel relevant, Poetin zou gezegd hebben "Kazachstan, nice to have" :')

Maar mocht dit kloppen, dan wil Poetin dus Oekrane, Wit-Rusland, Kazachstan nice to have, en hier komt het ergste: de Baltische NAVO-staten inlijven. Dat laatste vormt een probleem. Ik weet dan ook niet of het verstandig was om die landen bij de NAVO te voegen.
Onder het mom van: 'Een dictator wil aan landjepik doen, dan moeten we dat maar toelaten anders krijgen we ruzie.'
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:12:11 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_203849172
quote:

[..]

Het was heel verstandig. Putin is onverstandig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203849173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik zou toch echt wel raar opkijken als mijn buurman een steen door de ruit gooit om wie ik over de vloer heb _O-

Dat is gewoon niet normaal. In je eigen huis ben jij de baas en bepaal jij wat er gebeurt. In je eigen land ook. Het is geen expansie als daar iemand is die de buurman niet moet, dat is gewoon iemand die in zijn huis doet wat hij wil.

Ik begrijp wel wat je zegt hoor, de reactie is op zich te verwachten en werd ook al een tijd verwacht. Uiteraard zou ik zeggen, want de chte expansie, Rusland die de Krim annexeert, is alweer bijna 10 jaar geleden en zo lang vreest Oekraine al. Het is geen toeval dat ze het zo lang uit houden tegen een agressor met een veel groter en geavanceerder leger, dat komt door die voorbereiding.

Waar ik op reageer is iemand die zegt dat dit door de expansie van het Westen komt en daar de schuld legt in plaats van bij een machtswellusteling. Dat is gewoonweg niet waar. Er is geen expansie, er is simpelweg een land wat zelf wil bepalen waar het vriendjes mee is. Daar heeft de buurman niks mee te maken.

Zie je het al voor je, dat Engeland Ierland binnen gaat vallen omdat ze een verdrag sluiten met Rusland _O- Dat is gewoonweg niet normaal, dat is geen reden om de boel met de grond gelijk te gaan maken als een kleuter met een driftbui.
Ik snap dat je dit schrijft. Want je schrijft dit vanuit ons westerse gedachtegoed. Dat het land zelf mag beslissen. Alleen onze manier van redeneren is niet universeel zo in de wereld.

Het echte wrange voor Oekraine is - dat het ons eigenlijk geen drol kan schelen wat daar gebeurt. Als scandinavie bijvoorbeeld wordt aangevallen, dan zouden wij wel echt in actie komen. Maar bij Oekraine houden we ze net gemotiveerd genoeg om hunzelf hun vingers aan de Russen te laten branden.

Wat mij betreft is deze hele actie (dus het verleiden van Oekraine naar de EU en/of Navo wat al in 2008 gegeven is) een vergelijkbare vorm van "voorrang nemen" met een veel te hard aankomende auto die op je af stormt. Je kan het doen. Vanuit jezelf bezien kan het ook rechtvaardig zijn, maar uiteindelijk zijn er ook andere mogelijkheden die een betere uitkomst geven.
pi_203849175
quote:

[..]

Amerika heeft nooit de Baltische Staten als onderdeel van de Sovjet-Unie en modern Rusland erkend
pi_203849176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Oorlogvoering 20 jaar gaat bijzonder worden wanneer er drone fighter jets zijn en de drone operators op een veilige afstand zitten. Als de drone kapotgeschoten wordt dan schakelen ze gelijk over naar een volgende.
We leven nu he, wij hebben er 200 geleverd Estland, Letland Litouwen en Canada ook. De VS schijnt een constante bevoorrading van dat soort wapens te blijven doen. Je kunt gewoon makkelijker 200 stingers of Javelins produceren dan vliegtuigen of Tanks. Nog los van de piloten die je opnieuw moet opleiden als ze niet meer terugkomen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203849177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:11 schreef ludovico het volgende:
Weten ze waar Putin zich schuilhoudt?

Lijkt me de enige plek waar een Nuke te rectificeren valt. :') (defensief ingezet omdat Putin de weg kwijt is).
Ergens als een Hitler 2.0 teruggetrokken in de bergen 100 meter onder de grond gaat het gerucht. Die ga je niet makkelijk vinden
pi_203849178
quote:
[ twitter ]
Dom. Zou goed zijn voor de Russische burgers dat ze nog een tegengeluid kunnen horen naast al die staatspropaganda op tv
pi_203849179
quote:

[..]

Kazachstan is in elk geval geen buffer ten opzichte van de NAVO. En de Baltische staten inlijven betekent oorlog met de NAVO en dus dat de Russen in de pan gehakt worden. Geloof daar ook niet zo in.
pi_203849183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]
[..]
Ik babbel online ook wel eens met Oost-Europeanen, en die zijn af en toe best boos op westers gedachtengoed, maar nog steeds veel bevreesder voor Moskou. Niettemin vernam ik gisteren van een Roemeen dat velen toch wel verbijsterd waren toen ze hoorden over de inval in Oekrane.

Het tweede gedeelte geeft mij ook wel hoop. Poetin zou wel eens het tegenovergestelde kunnen bereiken van wat hij al jaren hoopt: als Groot Rusland een Echte Wereldspeler worden, zoals vroeger de USSR.
Veel zal afhangen van China en India. En het valt te hopen dat Trump in 2024 niet opnieuw wordt gekozen. Die is in staat om iedere eenheid weer radicaal af te breken.
pi_203849184
quote:

Niet verstandig vanuit de optiek van Rusland Poetin niet nijdig maken en oorlog willen voorkomen misschien, maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?
pi_203849188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Leuk whataboutism, kwaliteitstrol, maar Oekrane heeft geen enkel land binnengevallen de afgelopen jaren en het zijn toch echt de Oekraners waar die Grote Beer nu bommen op gooit. En dat maakt de Grote Beer de boosdoener in deze.
Het is natuurlijk wel een beetje selectieve verontwaardiging.
pi_203849190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard, maar CAS kun je ook op grotere afstand met fixed wings uitvoeren.
Kunnen we Oekrane niet wat Reapers cadeau doen?
pi_203849195
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet verstandig vanuit de optiek van Rusland Poetin niet nijdig maken en oorlog willen voorkomen misschien, maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?
Exact. Het probleem omtrent Putin is dat iedereen zo voorzichtig is met de man. Net als de pestkop op school moet je hem gewoon keihard aanpakken.
Conscience do cost.
pi_203849197
quote:

[..]

Halbe, mooie praatjesmaker, veel fantasie.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:14:45 #198
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203849198
pi_203849200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is opvallend dat aardig wat mensen hier zeggen "Poetin wil het niet, dus kunnen we het maar beter niet doen."

Wtf?
pi_203849201
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')