De woorden van leugenaar Halbe Zijlstra zijn wel relevant, Poetin zou gezegd hebben "Kazachstan, nice to have"quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
Was dit al voorbijgekomen? Van de liveblog van de Volkskrant:
Opvallend genoeg weigerde Kazachstan, een andere trouwe bondgenoot van Rusland, zaterdag een Russisch verzoek om troepen te leveren voor het Russische offensief in Oekraïne. Kazachstan kreeg begin dit jaar nog hulp van tweeduizend Russische ‘vredestroepen’ bij het neerslaan van volksprotesten.
Helpt wel tegen helikopters die close air support leveren, denk ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:07 schreef AchJa het volgende:
Even een opmerking mijnerzijds omtrent de Stingers. Je moet natuurlijk niet te vroeg gaan juichen aangezien het een VSHORAD (Very Short Range Airdefence) systeem is. Dat betekent dat je echt op tactisch niveau de laagvliegende doelen kunt bestrijden. En als er geen Stinger Nightsights meegeleverd zijn is dit systeem alleen bij daglicht te gebruiken. Wat het resultaat is is dat de Russen of 's nachts het luchtwapen inzetten of medium level gaan vliegen om boven het plafond van de Stinger (ongeveer een kilometer of 3 open source info) te gaan zitten met als resultaat dat hun bombardementen een stuk onnauwkeuriger gaan worden.
Ik hoop dat die Oekraïnse soldaat daad bij het woord voegt en deze Tsjetsjeen zonder baard huiswaarts keert.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Ali_boo het volgende:
De Tsjetsjenen zijn in Oekraine gearriveerd
[ twitter ]
Onder het mom van: 'Een dictator wil aan landjepik doen, dan moeten we dat maar toelaten anders krijgen we ruzie.'quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
De woorden van leugenaar Halbe Zijlstra zijn wel relevant, Poetin zou gezegd hebben "Kazachstan, nice to have"
'Ik was weggestopt achterin een zaaltje': zo loog Halbe Zijlstra over ontmoeting Poetin - RTL NIEUWS
Maar mocht dit kloppen, dan wil Poetin dus Oekraïne, Wit-Rusland, Kazachstan nice to have, en hier komt het ergste: de Baltische NAVO-staten inlijven. Dat laatste vormt een probleem. Ik weet dan ook niet of het verstandig was om die landen bij de NAVO te voegen.
Uiteraard, maar CAS kun je ook op grotere afstand met fixed wings uitvoeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Helpt wel tegen helikopters die close air support leveren, denk ik.
Het was heel verstandig. Putin is onverstandig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
De woorden van leugenaar Halbe Zijlstra zijn wel relevant, Poetin zou gezegd hebben "Kazachstan, nice to have"
'Ik was weggestopt achterin een zaaltje': zo loog Halbe Zijlstra over ontmoeting Poetin - RTL NIEUWS
Maar mocht dit kloppen, dan wil Poetin dus Oekraïne, Wit-Rusland, Kazachstan nice to have, en hier komt het ergste: de Baltische NAVO-staten inlijven. Dat laatste vormt een probleem. Ik weet dan ook niet of het verstandig was om die landen bij de NAVO te voegen.
Ik snap dat je dit schrijft. Want je schrijft dit vanuit ons westerse gedachtegoed. Dat het land zelf mag beslissen. Alleen onze manier van redeneren is niet universeel zo in de wereld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou toch echt wel raar opkijken als mijn buurman een steen door de ruit gooit om wie ik over de vloer heb
Dat is gewoon niet normaal. In je eigen huis ben jij de baas en bepaal jij wat er gebeurt. In je eigen land ook. Het is geen expansie als daar iemand is die de buurman niet moet, dat is gewoon iemand die in zijn huis doet wat hij wil.
Ik begrijp wel wat je zegt hoor, de reactie is op zich te verwachten en werd ook al een tijd verwacht. Uiteraard zou ik zeggen, want de échte expansie, Rusland die de Krim annexeert, is alweer bijna 10 jaar geleden en zo lang vreest Oekraine al. Het is geen toeval dat ze het zo lang uit houden tegen een agressor met een veel groter en geavanceerder leger, dat komt door die voorbereiding.
Waar ik op reageer is iemand die zegt dat dit door de expansie van het Westen komt en daar de schuld legt in plaats van bij een machtswellusteling. Dat is gewoonweg niet waar. Er is geen expansie, er is simpelweg een land wat zelf wil bepalen waar het vriendjes mee is. Daar heeft de buurman niks mee te maken.
Zie je het al voor je, dat Engeland Ierland binnen gaat vallen omdat ze een verdrag sluiten met RuslandDat is gewoonweg niet normaal, dat is geen reden om de boel met de grond gelijk te gaan maken als een kleuter met een driftbui.
Amerika heeft nooit de Baltische Staten als onderdeel van de Sovjet-Unie en modern Rusland erkendquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
We leven nu he, wij hebben er 200 geleverd Estland, Letland Litouwen en Canada ook. De VS schijnt een constante bevoorrading van dat soort wapens te blijven doen. Je kunt gewoon makkelijker 200 stingers of Javelins produceren dan vliegtuigen of Tanks. Nog los van de piloten die je opnieuw moet opleiden als ze niet meer terugkomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Oorlogvoering 20 jaar gaat bijzonder worden wanneer er drone fighter jets zijn en de drone operators op een veilige afstand zitten. Als de drone kapotgeschoten wordt dan schakelen ze gelijk over naar een volgende.
Ergens als een Hitler 2.0 teruggetrokken in de bergen 100 meter onder de grond gaat het gerucht. Die ga je niet makkelijk vindenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:11 schreef ludovico het volgende:
Weten ze waar Putin zich schuilhoudt?
Lijkt me de enige plek waar een Nuke te rectificeren valt.(defensief ingezet omdat Putin de weg kwijt is).
Dom. Zou goed zijn voor de Russische burgers dat ze nog een tegengeluid kunnen horen naast al die staatspropaganda op tvquote:
Kazachstan is in elk geval geen buffer ten opzichte van de NAVO. En de Baltische staten inlijven betekent oorlog met de NAVO en dus dat de Russen in de pan gehakt worden. Geloof daar ook niet zo in.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik babbel online ook wel eens met Oost-Europeanen, en die zijn af en toe best boos op westers gedachtengoed, maar nog steeds veel bevreesder voor Moskou. Niettemin vernam ik gisteren van een Roemeen dat velen toch wel verbijsterd waren toen ze hoorden over de inval in Oekraïne.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je een half uurtje zou praten met mensen uit Polen, Tsjechië, Roemenië, of een ander land dat tijdens de oorlog onderdrukt werd door Rusland, dan kom je er achter dat de westerse wereld een zeer positief, gematigd en mild beeld schetst van Rusland en waar ze toe in staat zijn.
[..]
Het westen is de afgelopen 3 dagen meer verenigd geraakt met elkaar dan de afgelopen dertig jaar.
Niet verstandig vanuit de optiek van Rusland Poetin niet nijdig maken en oorlog willen voorkomen misschien, maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
Het is natuurlijk wel een beetje selectieve verontwaardiging.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Leuk whataboutism, kwaliteitstrol, maar Oekraïne heeft geen enkel land binnengevallen de afgelopen jaren en het zijn toch echt de Oekraïners waar die Grote Beer nu bommen op gooit. En dat maakt de Grote Beer de boosdoener in deze.
Kunnen we Oekraïne niet wat Reapers cadeau doen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard, maar CAS kun je ook op grotere afstand met fixed wings uitvoeren.
Exact. Het probleem omtrent Putin is dat iedereen zo voorzichtig is met de man. Net als de pestkop op school moet je hem gewoon keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet verstandig vanuit de optiek van Rusland Poetin niet nijdig maken en oorlog willen voorkomen misschien, maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?
Halbe, mooie praatjesmaker, veel fantasie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het is opvallend dat aardig wat mensen hier zeggen "Poetin wil het niet, dus kunnen we het maar beter niet doen."quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet verstandig vanuit de optiek van Rusland Poetin niet nijdig maken en oorlog willen voorkomen misschien, maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |