Precies. Welk leger dan ook en hoe geavanceerd ook je red het nooit tegen een bevolking die je totaal niet wenst.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een ongewenste invaller, redt het nooit tegen guerrilla tactieken.
Maar goed, Putin zal dat wel weer zien als terroristen die dus moeten mogen worden aangevallen om de eer van Petrov te beschermen die verbrand werd in zijn tank en bezig was de Russische glorie te behalen.
Vervelend voor nabestaanden die wellicht zichzelf kunnen afvragen door wie en waarom ze voor dat vuurtje zijn ingespannen.
Bedankt dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rusland heeft de Ottawa Treaty niet ondertekend dus die vlieger gaat niet op.
Yup. Als je mist is het meestal een technisch probleem waar je als gebruiker niks aan kan doen. Ik heb honderden Stingers zien afvuren bij alle LFX'en waar ik bij betrokken ben geweest en echt missen is een zeldzaamheid.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
Is die bij normaal gebruik bijna altijd een `hit`?
Dat is wel het probleem waar ze op zeker tegenaan gaan lopenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Welk leger dan ook en hoe geavanceerd ook je red het nooit tegen een bevolking die je totaal niet wenst.
Liever gewoon open bloot als je dan toch gaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Even wat Navy Seals en SAS mensen in cognito daar naartoe
In je eigen vergelijking - maar je zou er ook niet raar van moeten opkijken als je ineens een steen door je ruit krijgt. Het feit dat het niet mag/toegelaten moet worden betekent niet dat je er niet op zou kunnen anticiperen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus omdat de VS in 2019 Syri verliet, hebben we uitgebreid?![]()
Wat de Baltische staten doen is natuurlijk geen expansie van het westen. De Baltische staten zijn namelijk van de Baltische staten en niet van Rusland of de VS/West-Europa. Dat Oekrane het leuker vindt om de VS over de vloer te hebben dan Rusland, is rot voor onze vriend Poetin, maar dat moet Oekrane toch echt zelf weten.
Als jij iemand over de vloer hebt waar je buren een pesthekel aan hebben, is dat nog geen geldige reden voor je buren om je voordeur in de trappen in je hond in brand te steken.
Ik denk wel dat het bedoeld is om druk te zetten om concessies te doen. Oekrane helemaal innemen en langdurig bezetten is geen haalbare kaart. Zonder sancties al niet, laat staan met.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar zou het plan daadwerkelijk bestaan uit "We maken de Oekraners zo bang dat ze binnen 10 dagen een overgave hebben uit onderhandeld en als dat niet lukt zien we dan wel wat verder doen"?
Medelijden met die groepquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef AnneX het volgende:
In vorige topic zag ik wat filmpjes van dode soldaten.
Fake of niet. Russisch of niet.
Vooral heb ik intens meelij met de ouders van de jonge Russische soldaten - die er zijn ingeluisd om in het leger te gaan - en nu niet weten waar hun jongens zijn.
En die kan zowel gebruikt worden voor grond targets als lucht targets?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. Als je mist is het meestal een technisch probleem waar je als gebruiker niks aan kan doen. Ik heb honderden Stingers zien afvuren bij alle LFX'en waar ik bij betrokken ben geweest en echt missen is een zeldzaamheid.
Goed om te zien dat er humanitaire hulp gaat naar de gewone Rus die hier helemaal niet om gevraagd heeftquote:
Uiteraard. Dit is niet te winnen. En een langdurig conflict kunnen de Russen zich ook niet permitteren. De enige kans die de Russen nog maken is als zeer snel de leiding van de Oekrane word vervangen. En dan nog is het volk zo verdeeld dat het jaren onrustig zal blijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem waar ze op zeker tegenaan lopen
Waarom zou Joe er mannetjes heen vliegen als hij gewoon achter de schermen intel kan leveren beetje wapens en vervolgens net doen of hij van niets weet. Mannetjes op de grond levert alleen maar gedoe op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt hoog tijd dat Joe even wat mannetjes laat overvliegen.
En waar moet hij ze zetten? In Kiev?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt hoog tijd dat Joe even wat mannetjes laat overvliegen.
Daar zit ze wel veilig. Hopelijk valt de stad niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:57 schreef Fargo het volgende:
Ontploffingen in het centrum van Sumy. Ze zit weer in 'the bunker' zoals ze het noemt.
Dit is de puurste vorm van propaganda. Zelfs met een beetje logisch nadenken had je ook zelf kunnen bedenken dat deze getallen nooit kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraners
-3700 Russen
Die burgers zijn beter dan de Russische beroepsmilitairen?
Een jaar of 5 gas pompen uit Groningen die daar mijn part allemaal het ridderkruis van verdienste (en zonodig een nieuwe of versterkte woning) kunnen krijgen en in de tussentijd een stel kerncentrales plaatsen zodat we 's nachts er ook warm bij zitten. Link of rechtsom zal er een situatie moeten worden bereikt dat autocraten niet langer hun dienst kunnen uitmaken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef grrrrg het volgende:
Hopelijk gaan we nu ook eindelijk van het Russisch gas af, dat voedt letterlijk het bloedgeld waarmee Putin zijn oorlogen kan voeren.
Dat is altijd zo in een oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Goed om te zien dat er humanitaire hulp gaat naar de gewone Rus die hier helemaal niet om gevraagd heeft
Abu Tow is dood.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Dan kan hij zich daarbij aansluiten
[ twitter ]
op mijn werkgever na danquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oorlog is zo'n beetje het smerigste dat er is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |