Kernwapens is uitgesloten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Duitsland, Frankijk, Engeland en Turkije samen vegen dat Russische leger zo weg. En wat doet Rusland dan? Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dan is er maar één manier om het tij te doen keren: Kernwapens. Onder het mom van: Als wij dan toch niet kunnen winnen, gaan we er allemaal aan.
Het was een Duitse minister die dat had gezegd.quote:
Cuba, daar is de VS ook niet blij mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Cuba, Nicaragua, Syrie, China, Iran, Myamar allemaal vriendjes met Vladje, schattig toch
Ergens wel logisch ja, maar geen universele waarheid…, bijvoorbeeld toen de VS Irak binnenviel onder W Bush zag je juist daar een lage moraal (ook trouwens toen Irak uit Kuwait verdreven werd).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Eigenlijk wel logisch toch?
Oekraïne wordt hier aangevallen.
Het maakt niet uit welk NAVO-land ze als eerste pakken. Bij de eerste de beste aanval, slaat de NAVO terug. Als er 'n NAVO-land aan wordt gevallen, gaan de Vs en de UK echt niet eindeloos vergaderen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze NAVO lidstaten aanvallen zullen ze eerst de Baltische staten pakken denk ik
We hebben wel pech dat de huidige en laatset president van de VS nou niet bepaald militant overkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Full force ja, de slagkracht van de VS is gigantisch.
En dan? Ik kan me niet voorstellen dat het volk en het leger zomaar een nieuwe puppet van Putin als president accepteert.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook dat de Russen hadden verwacht dat het makkelijker zou gaan. Ideaal scenario voor hen zou zijn dat ze waarschijnlijk snel Kiev bereiken en een andere regering instellen. Maar nu de Oekraïners zich kranig verweren, tenmiste zo lijkt het, zal Rusland vast met zwaarder geschut ten strijde gaan...
#howcanimakethisaboutmequote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:41 schreef Janena het volgende:
Slava Ukraini/Glory to Ukraine!
💙💛
Jonge moeder uit Kyiv zingt haar kinderen en mede Oekraïners moed in vanuit een van de bomkelders onder een ziekenhuis in de wijk Obolon...
En paar maanden geleden was zij mijn gids toen ik Chernobyl en Kyiv bezocht...
Ow jawel, Rusland stelt wat dat betreft niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:38 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt heeft Rusland geen bondgenoten nodig.
De Fransen blinken ook niet echt uit in daadkracht... Komt nog een keer bij dat die alles anders doen dan de rest...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:40 schreef Breekfast het volgende:
En de Fransen hebben ook nog een heel redelijk leger. En zijn een nucleaire macht
Nee, dit blijft een wespennest sowieso weer de komende jaren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:42 schreef PirE het volgende:
[..]
En dan? Ik kan me niet voorstellen dat het volk en het leger zomaar een nieuwe puppet van Putin als president accepteert.
China zijn geen vriendjes, die proberen er zelf gewoon zo veel mogelijk voordeel uit te halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Cuba, Nicaragua, Syrie, China, Iran, Myamar allemaal vriendjes met Vladje, schattig toch
Stil nou, er zijn er veel op de site die ook echt zo denken, het is grappig om wat oude topics over Rus;and door te lezen en tenenkrommende comments te zien waarbij Rusland het slachtoffer zou zijn van 'de media' en de 'elite'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er wordt wel eens gezegd dat de Westerse media vaak geen goed beeld schetst van Rusland en dat dat land bewust kwader wordt afgeschilderd dan ze daadwerkelijk zijn. Echter, als je praat met Polen, Tsjechen en Roemenen lijkt het er op dat de Westerse media Rusland buitengewoon mild afschildert, omdat ze in werkelijkheid veel erger zijn.
linkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:39 schreef Tjoent het volgende:
Flinke explosies hoorbaar op de livestream
Zodra Putin steden exht plat gaat leggen heeft hij al verloren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook dat de Russen hadden verwacht dat het makkelijker zou gaan. Ideaal scenario voor hen zou zijn dat ze waarschijnlijk snel Kiev bereiken en een andere regering instellen. Maar nu de Oekraïners zich kranig verweren, tenmiste zo lijkt het, zal Rusland vast met zwaarder geschut ten strijde gaan...
Oei, daar gaat zijn stedentripje om een weekendje te shoppen in New York.quote:
Verkeerde woordkeuze. De meeste legers uit die tijd bestonden voor het grootste deel uit dienstplichtigen, ook de Wehrmacht. Wat ik ermee wil aangeven, is dat het (ondanks dat de training voorafgaand misschien slechts een aantal maanden besloeg) geen totaal ongeoefende burgers zijn die nog nooit een kogel hebben afgevuurd. Bij een algehele mobilisatie ontkom je er ook niet aan om te vechten als je wordt opgeroepen, dat ben je verplicht. Maar er wordt hier door sommigen gedaan alsof zij zich, uiteraard in tegenstelling tot al die "lafaards", vrijwillig zouden aansluiten om hun land te verdedigen.quote:
Als ze Stingers en aanverwante wapens als de Igla gaan sturen gaan de Russen gewoon medium level vliegen, hebben ze dat probleem ook gecounterd. De bombardementen zullen wel wat minder precies worden dan maar goed, een kniesoor die daar op let.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:43 schreef Breekfast het volgende:
Hopelijk kunnen Westerse landen nog snel extra militair materiaal Oekraïne binnenloodsen.
Mobiele en lichte anti-air wapens zou denk ik ook erg helpen om het vrije spel van de Russen in de lucht te dwarsbomen.
Wellicht tijd winnen? Verschillende landen zijn bezig met toeleveren van wapens.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:43 schreef Confetti het volgende:
Oekraine wilt een ceasefire.
Capitulatie dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |