Bij Putin zit duidelijk een schroefje los in de bovenkamer. Zowel Zweden als Finland zijn NATO-rated en kunnen dus binnen een besloten vergadering tekenen voor toetreding, belangrijk is geen duidelijk voornemen te kennen te geven maar het russische regime voor een "fait a complit" te stellen. Opinie peilingen vooraf zijn wel van groot belang in die landen t.a.v. toetreding, er moet wel een duidelijke meerderheid voor zijn van de bevolking.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet maken maar het zou een statement zijn van die regeringen dat ze vragen om toe te mogen treden tot de NATO.
De linie van de blauwe grens die beter niet wordt overschreden wordt dan lekker opgerekt.
En dan legt Poetie onmogelijke eisen op tafel en kan hij weer zeggen:"Hee, ze willen gewoon niet! Ik word gedwongen mijn oorlog voort te zetten!".quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Waarschijnlijk gaan ze toch weer terug naar de onderhandelingstafel.
Ja dat is zowat de enige bondgenoot die ze hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:34 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen steun aan Rusland vernomen vanuit Syrië.
Als een NAVO land wordt aangevallen, zal de VS reageren voordat Europa aan die vergadertafel zit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:34 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grapje zeker, als de russen op de deur in Brussel bonken, is Europa nog zwaar verdeeld aan het vergaderen over sancties, laat staan echte reacties..
En wat voor bondgenootquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat is zowat de enige bondgenoot die ze hebben.
Op de live stream te horen gaat dat vannacht gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zinloos inderdaad. ‘Als je onze eisen niet inwilligt gooien we Kiev plat’
Het lijkt ook alsof de moraal van Oekraïense troepen groter is dan die van de Russische troepen… hoewel … wie weet hoe het echt zit?!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zei al... men onderschat de wil tot weerstand bij Oost-Europese landen... die kennen de klappen van de zweep.
Een shithole als bondgenoot. Dat zal zoden aan de dijk zetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En met die actie hebben ze het land moreel veel meer gegeven dan ze ooit met 13 lui voor impact hebben kunnen gehad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je leven geven voor een eilandje dat geen militair belang heeft?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt ook alsof de moraal van Oekraïense troepen groter is dan die van de Russische troepen… hoewel … wie weet hoe het echt zit?!
Leeft die Pipo nog? Assat?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Europa ja. Maar dan zijn we net als vroeger weer gered door Canada, Amerika, en Engelandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:34 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grapje zeker, als de russen op de deur in Brussel bonken, is Europa nog zwaar verdeeld aan het vergaderen over sancties, laat staan echte reacties..
Frankrijk heeft ze toch ook gesteund?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:37 schreef probeer het volgende:
Wij hebben jou. Ik voel me zeer veilig.
Onderhandelen my ass inderdaad. Eerst een land binnenvallen en dan onder druk zogenaamd 'onderhandelen' en dan zeggen dat de president een drugsverslaafde nazi is...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan legt Poetie onmogelijke eisen op tafel en kan hij weer zeggen:"Hee, ze willen gewoon niet! Ik word gedwongen mijn oorlog voort te zetten!".
Van serieuze onderhandelingen kan pas sprake zijn als de oorlog Poetie en Rusland teveel pijn gaat doen. Tot die tijd zijn alle onderhandelingsplannen niks meer dan schijnbewegingen van Poetert.
Eigenlijk wel logisch toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt ook alsof de moraal van Oekraïense troepen groter is dan die van de Russische troepen… hoewel … wie weet hoe het echt zit?!
Als puntje bij paaltje komt heeft Rusland geen bondgenoten nodig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb vrienden in Polen wonen dus ik had dit wel verwacht. Hun zijn als de dood voor Rusland en Poetin vooral vanwege het Sovjet verleden. Dat hebben al die landen daarzo. Dus had wel verwacht dat ze zich zo zouden verdedigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zei al... men onderschat de wil tot weerstand bij Oost-Europese landen... die kennen de klappen van de zweep.
En de Britten...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef Shreyas het volgende:
Als een NAVO land wordt aangevallen, zal de VS reageren voordat Europa aan die vergadertafel zit.
Denk inderdaad ook dat de Russen hadden verwacht dat het makkelijker zou gaan. Ideaal scenario voor hen zou zijn dat ze waarschijnlijk snel Kiev bereiken en een andere regering instellen. Maar nu de Oekraïners zich kranig verweren, tenmiste zo lijkt het, zal Rusland vast met zwaarder geschut ten strijde gaan...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Volgens mij gaat het allemaal niet helemaal volgens plan en vecht Oekraïne kranig terug. Mooi.
quote:VS komt met sancties tegen Poetin en Lavrov, waaronder reisverbod
De Verenigde Staten stellen sancties in tegen de Russische president Poetin en zijn minister van Buitenlandse Zaken Lavrov. Onderdeel daarvan is een reisverbod, zegt een woordvoerder van het Witte Huis. Volgens hem nam president Biden het besluit om Poetin direct te raken nadat hij telefonisch had gesproken met de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen.
Ook vanuit Europa worden sancties opgelegd tegen de Russische president, werd vanmiddag bekend. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken kwamen overeen dat de tegoeden van Poetin en minister Lavrov in de EU worden bevroren. Tot een reisverbod kwam het echter niet: de twee blijven welkom in de EU om eventuele diplomatieke besprekingen niet in de weg te zitten, aldus de EU-vertegenwoordigers.
https://nos.nl/liveblog/2(...)nacht-wordt-moeilijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |