quote:Oekraïne: ruim vijftig doden sinds begin van invasie
Volgens de Oekraïense minister van Volksgezondheid zijn vandaag zeker 57 Oekraïners gedood bij de Russische inval. Bij de beschietingen en bombardementen raakten 169 mensen gewond.
Het Russische leger bestookt nog steeds de regio Donbas, zeggen de Oekraïense autoriteiten. Hoeveel slachtoffers er aan Russische zijde zijn gevallen, daar heeft Moskou geen overzicht van gegeven.
Het Kremlin meldt wel dat er een transportvliegtuig is neergestort ten oosten van de grens met Oekraïne. Daarbij is een onbekend aantal militairen omgekomen. De oorzaak van de crash is niet bekendgemaakt.
Oudere berichtenquote:EU wil duidelijke boodschap afgeven aan Poetin, maar Swiftmaatregel ligt niet op tafel
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken."
Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare":
Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo is een eventuele uitsluiting van Rusland van het zogeheten Swiftsysteem vanavond niet aan de orde in Brussel, zegt EU-correspondent Sander van Hoorn. Die maatregel zou inhouden dat Rusland geen toegang meer heeft tot het internationale betalingsverkeer. Ook worden aan president Poetin zeer waarschijnlijk geen reisbeperkingen opgelegd.
Deze twee sancties liggen volgens Rutte gevoelig, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat nú moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."
De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.
In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?quote:
Loekasjenko is aan het overleven. Zonder Vladje was 'ie allang klaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren voordat Loekasjenko erachter komt dat ook hij fucked is ?
Loekasjenko kan wel denken dat hij dikke mik is met Vladje, maar die steekt hem met alle liefde een mes in de rug.
Waarom vind iedereen dat zo raar? Dat is overal zo als je land wordt binnengedrongen en gepoogd over te nemen. Tenzij je koning bent natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:40 schreef einzeinz het volgende: Zelensky heeft het verboden dat alle mannen boven de 18 jaar het land verlaten. Zij worden opgeroepen om hun dienstplicht na te komen. Ze moeten dus gaan vechten en het is VERPLICHT!
Een keertje per topic, denk ik?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.
Dankzij dit bericht wordt de chauffeur geliquideerd bij terugkomstquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Top van de politie.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023753_fd84d82d
maar dat versta je toch niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.
We hebben geluk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja.quote:
Jij dacht van het is zo'n goeie grap, ik maak 'm gewoon nog een keer?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
We hebben geluk.
Oekraïense mannen tussen 18-60 mogen het land niet uit.
Dus alleen vrouwen kunnen naar Nederland komen als vluchteling.
Ik ga NU terugkijken!quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi verhaal van Beatrice de Graaf net bij Jinek, de moeite van het terugkijken waard. Het ging over de twee verhalen van Poetin die naast elkaar bestonden: het bij Europa willen horen enerzijds en anderzijds het willen bijeenbrengen van de Slavische volkoren met Kiev als centrum.
Een grap?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij dacht van het is zo'n goeie grap, ik maak 'm gewoon nog een keer?
Nee, joh. Om uit het land te komen, pappen sommigen wel aan met 'n zolderkamerautist als dat 'n ticket naar een verblijf in Nederland oplevert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een grap?
Zelfs zolderkamerautisten maken nu een kans?
Zo wanhopig zijn Olga en Yekaterina ook weer niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een grap?
Zelfs zolderkamerautisten maken nu een kans?
Dat laatste is een pipe-dream maar een eensgezind Euraziatisch blok leek een tijdje nog best reëel. Helaas had dat het einde betekent van de Amerikaanse hegemonie en helaas hebben we ons uit elkaar laten drijven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi verhaal van Beatrice de Graaf net bij Jinek, de moeite van het terugkijken waard. Het ging over de twee verhalen van Poetin die naast elkaar bestonden: het bij Europa willen horen enerzijds en anderzijds het willen bijeenbrengen van de Slavische volkoren met Kiev als centrum.
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
Levchenko wordt voor de veertigste keer deze week van stal gehaald.
Dit lijkt de speld wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze man ziet gelukkig wel de echte redenen.
[ afbeelding ]
Zijn er geen mensen langs geweest met 30 jerrycans?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Toch ook wel opmerkelijk die overeenkomst met het begin van de coronacrisis: toen werd er volop wc-papier gehamsterd en nu is het benzine. Vandaag op het werk ook nog iemand die roeptoeterde van tank vandaag nog want het wordt nog verschrikkelijk duur. Net alsof je gelijk voor een half jaar kunt tanken ofzo
rusland doet ook nog niet een full scale invasion.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Als dat vliegveld echt heroverd is door Oekraïne is dat een flinke klap voor Rusland
Doe mij maar witbrood.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Rusland is vergeleken met China natuurlijk maar een armoedig land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Joris Voorhoeven denkt dat Rusland een vazalstaat van China zal worden. Alsof Rusland zich aan iemand onderwerpt
Sowieso is een vliegveld ook wel makkelijk onschadelijk te maken. Gewoon wat explosieven op de infrastructuur en het asfalt leggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Als dat vliegveld echt heroverd is door Oekraïne is dat een flinke klap voor Rusland
Dat die 2 vrienden zijn is al veel en veel te gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Joris Voorhoeven denkt dat Rusland een vazalstaat van China zal worden. Alsof Rusland zich aan iemand onderwerpt
Januari gast...quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Daarvoor hebben ze vliegvelden nodigquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
rusland doet ook nog niet een full scale invasion.
Dit is toch fake mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
okee daar heb je wel een punt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je zet de hele wereld op scherp als je zo'n conflict op die manier laat escaleren, want alle vredesverdragen zijn dan in één klap niets meer waard. De NAVO is een bondgenootschap om elkaar te verdedigen, niet om gezamenlijk de uitkomst van een oorlog te beslissen. De verhoudingen in de wereld worden heel snel heel krom als de NAVO die basis overboord gooit, en heel veel andere niet NAVO landen gaan daar ook niet heel blij mee zijn.
Wat is vallen? Als de hele luchtmacht eruit ligt van Oekraïne, heeft Rusland het land nog niet verovert. Daar heb je toch echt troepen op de grond voor nodig.quote:
Nee, maar dit riep die een maand geleden toen er nog geen oorlog wasquote:
Die paniek ebt heel snel weg. Beurzen veren al behoorlijk op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Toch ook wel opmerkelijk die overeenkomst met het begin van de coronacrisis: toen werd er volop wc-papier gehamsterd en nu is het benzine. Vandaag op het werk ook nog iemand die roeptoeterde van tank vandaag nog want het wordt nog verschrikkelijk duur. Net alsof je gelijk voor een half jaar kunt tanken ofzo
En hij komt daar ergens uit het oosten, volgens mij beetje bij die bufferzone. Kan 'm verder ook niet uitstaan overigens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.
Lullige voor Levchenko is dat je hem alleen ziet als er hommeles is in Oekraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.
Nee de luchtmacht van Oekraïne is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso is een vliegveld ook wel makkelijk onschadelijk te maken. Gewoon wat explosieven op de infrastructuur en het asfalt leggen.
Je weet dat de speld niet echt is?quote:
Dit komt toch uit de speld of zoiets mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
En toch kijk je er naar. Blijkbaar doet het toch iets met je.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige voor Levchenko is dat je hem alleen ziet als er hommeles is in Oekraïne.
Zap je toch naar een andere zender.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hij komt daar ergens uit het oosten, volgens mij beetje bij die bufferzone. Kan 'm verder ook niet uitstaan overigens.
Ja, verder heeft 'ie ook weinig te melden, toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige voor Levchenko is dat je hem alleen ziet als er hommeles is in Oekraïne.
Hij doet ook wel eens voetbal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verovert geen land door alleen de luchtmacht uit te schakelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee de luchtmacht van Oekraïne is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.
Morgen klaar.
En doorrr..
is toch ook een mafklapper... gewoon de volgende idiootquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekraïne die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Koos is duidelijk geen voetbalfanquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja vast. Het lukt ze nog niet eens om dat vliegveld vast te houden laat staan Kiev.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee de luchtmacht van Oekraïne is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.
Morgen klaar.
En doorrr..
Ok nu moet ik wel lachenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Momo_ het volgende:
[..]
Dat is niet waar!
Hij was de echte Straatcommando, en ik ben de echte Momo, moderator op FOK!.
Geef mijn account terug hacker. Met je fake-news tweets.
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Morgen klaar.
En doorrr..
Niet eens vechten maar zitten en wachten. De mobilisatie is nog niet afgekondigd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Dat filmpje net bij Op1 van die jonge Oekraïnse man die zijn gezin achter moet laten om te gaan vechten. Je maag draait er toch van![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Weet ik. Maar dan nog, zorgwekkend is het wel. Fouten zijn zo gemaakt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, al is dat eilandje niet van Roemenië. Militaire basis voor de kust bij de Danube Delta.
Ik ben bang dat dit wel de spijker op de kop is ja, wreed genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekraïne die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.
Misschien wel heel onhandig dat dat vliegveld niet ingenomen is.
Metro in reallivequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer je twijfelt om te gaan slapen: zelfs zij gaan een poging wagen.
Beter bekend onder militaire kenners als de Rick Sanchez maneuvrequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekraïne die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.
Wat Putin wil is dat de regering in Kiev meteen opgeeft en gaat onderhandelen over de overgave.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Breekfast het volgende:
Het grote voordeel voor Rusland is nu het vrije spel voor zijn luchtmacht. Ik kan mij dus haast niet anders voorstellen dan dat er vannacht zware bombardementen gaan volgen
Hitler erbij halen voor een invasie van een soeverein land valt redelijk te rijmen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iets met appels en peren. Of hoe noemen ze dat ook alweer, dat altijd Hitler erbij halen in een discussie?
Deels mee eens, onderwerpen vertrekken ook weer snel uit de actualiteit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Die paniek ebt heel snel weg. Beurzen veren al behoorlijk op.
Cynisch feitje at the end of the day: weinig mensen interesseren zich echt voor het lot van Oekraïne. Het zal snel een vazalstaat van Rusland worden. Een fait accompli. Doet de EU of Amerika niks aan. Niemand gaat er heen om te vechten. Vraag me af in hoeverre de locals terug zullen slaan. Denk dat de regering in Kiev snel zal opgeven, om een bloedbad te voorkomen.
Die sancties vind ik prima, maar gezien de micro omvang van de economie van Rusland boeit dat weinig.
Ergo, de karavaan trekt snel verder en we gaan weer over de op orde van de dag.
Ah, daar heb je het FvD-praatje toch weer.quote:Uiteindelijk hebben we onze eigen demonen te bevechten; de uitholling van onze eigen democratie en rechtstaat, en dat vindt plaats in Den Haag.
Op de kaart wel, maar het is geen makkelijke route, veel moerassen en bossen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.
NOS correspondent vertelde tijdens het 20 uur journaal, dat er momenteel 18 Russische vliegtuigen met 400 Russische soldaten per vliegtuig onderweg zijn naar dat vliegveld. Dat zijn ruim 7000 grondtroepen die dan vlak bij Kiev zouden landen. Maar ik ga er van uit dat die missie voor de Russen is mislukt, of on hold staat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Complotwappie het volgende:
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.op die 2e pic (met die 'slapende' man) zie je wel hoe houtje touwtje het materieel isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
Dat is best wel eens heel goed mogelijk. Kwestie van tijd voordat Xi gaat zeggen dat het aandeel Chinezen in Siberië zo hoog is, en dat ze het graag terug willen hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.Stalin zou die soldaten laten executeren, weet je ook gelijk waar die enorme Russische verliezen in WO2 door kwamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Precies regering van Oekraïne heeft Toch ook niet stilgezeten afgelopen weken? Ik zou massaal het land bewapenen. Ieder gezin een wapen, gratis afhalen. Leuk dat ze dan een regering neerzetten. Maar wie gaat uitvoeren wat zij bedenken? Alsof Russische militairen daar een bewapende stad van 3 miljoen mensen gaat controleren. Dat wordt dan 1 grote chaosquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.
Rusland heeft een overmacht, maar de Oekraïners schieten niet met knalerwten. Ze nemen niet zomaar even een hoofdstad in.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.
Beetje de stijl van een Peugeot 205 uit 1989.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:01 schreef Bensel het volgende:
[..]
op die 2e pic (met die 'slapende' man) zie je wel hoe houtje touwtje het materieel is
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.Benieuwd hoelang het moraal van de Russen hoog blijft als er meer van dit volgt. Moraal schijnt al niet te best te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag vanmiddag nog beelden van een vermeend rijdend crematorium. Handige manier om verliezen te bedoezelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Stalin zou die soldaten laten executeren, weet je ook gelijk waar die enorme Russische verliezen in WO2 door kwamen.
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd of Putin bij Oekraïne gaat stoppen of ook echt als kamikazepiloot nu de NAVO-staten zoals de Baltische staten durft te bestoken. Hij is er misschien toch wel gek genoeg voor...
Het feit dat men binnen de NAVO/EU al weer niet op één lijn zit is echt precies waar Putin op rekent....quote:
Ik denk het niet, maar wij moeten ook gewoon keihard benadrukken dat dit hun strijd is. Straks provoceren wij de derde wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd of Putin bij Oekraïne gaat stoppen of ook echt als kamikazepiloot nu de NAVO-staten zoals de Baltische staten durft te bestoken. Hij is er misschien toch wel gek genoeg voor...
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....quote:
Geef het even de tijd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat men binnen de NAVO/EU al weer niet op één lijn zit is echt precies waar Putin op rekent....
Ik denk dat die vislijn niet meer zal gebeuren. Ook het grote vis bedreigen om zo de kleine visregio's in je net te krijgen; is mij iets te doorzichtig. Putin kan natuurlijk prima acteren maar het beel dat hij mij gaf dat hij de hele Oekraïne ideologisch wil onderwerpen en dat is precies iets dat niet (meer) zal gebeuren. Hij heeft zijn hand overspeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat Putin wil is dat de regering in Kiev meteen opgeeft en gaat onderhandelen over de overgave.
Dat is een schending van artikel 5, dan gaat het echt los.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik snap echt niet waarom de EU nog moet overleggen. Zo’n (sanctie)plan had toch al lang klaar moeten liggen?
Sowieso moet je geen vissen bedreigen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat die vislijn niet meer zal gebeuren. Ook het grote vis bedreigen om zo de kleine visregio's in je net te krijgen; is mij iets te doorzichtig. Putin kan natuurlijk prima acteren maar het beel dat hij mij gaf dat hij de hele Oekraïne ideologisch wil onderwerpen en dat is precies iets dat niet (meer) zal gebeuren. Hij heeft zijn hand overspeeld.
Ze hadden beter Hugochenko de routekaart laten maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik snap echt niet waarom de EU nog moet overleggen. Zo’n (sanctie)plan had toch al lang klaar moeten liggen?
It giet oan!!!!quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is een schending van artikel 5, dan gaat het echt los.
Oekraïners vechten ook voor hun bestaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland heeft een overmacht, maar de Oekraïners schieten niet met knalerwten. Ze nemen niet zomaar even een hoofdstad in.
Je had vandaag de boel al klem moeten zetten daar, elke dag is nu verspillingquote:
Dan moeten ze daar gewoon weer ff die bruinkool centrales aanzetten. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....
Gewoon de kerncentrales weer aanzettenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.quote:
Nounou, het minste wat je kan doen toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Laat Vader Abraham er buitenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, die provocatie komt van Poetin. En hoe kun je dan in hemelsnaam lijdzaam toekijken? Ik vind die smeekbede van Zelensky dan ook schrijnend in het licht van de huidige reactie van de EU. "Hier heb je wat wapens, succes! En wij treffen sancties die ons niet te hard raken."quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar wij moeten ook gewoon keihard benadrukken dat dit hun strijd is. Straks provoceren wij de derde wereldoorlog.
De grote installaties zijn natuurlijk sitting ducks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:06 schreef Alpha0 het volgende:
Oekraïense anti-luchtafweer is uitgeschakeld? Hoe is dat zo makkelijk gegaan?!
Dat geld wordt dan wel later afgerekend. Rusland heeft er ook weinig baat bij om het gas dicht te draaienquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nederland heeft toch snipers geleverd en volgens mij wilde Duitsland vanochtend ook wapens leveren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:07 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.
Jets bijtanken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Dat is het verhaal. Of meer precies... de aanvallen liepen via een server in Wormer die heel toevallig op naam staat van een 22jarige engnekquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:42 schreef theunderdog het volgende:
Wacht even. Heeft iemand uit Urk de cyberaanvallen op Oekraine gedaan???
Intel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Alle straaljagers tanken die er volcontinue in de lucht hangen. Ze laten een tankervliegtuig niet voor de lol cirkelen en dit gaat de hele dag al door.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Vliegend tankstation spelen voor andere vliegtuigen, een Awacs of zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Omdat er onenigheid is. De moffen willen er gewoon niet aan en staan wederom aan de fouten kant van de geschiedenis. Maar ook andere landen willen niet hard optreden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Bronquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:09 schreef cherrycoke het volgende:
GENERALE MOBILISATIE IS UITGEROEPEN
Ze hadden al vrijwel niks, dus met een paar rakketten is dat uitgeschakeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:06 schreef Alpha0 het volgende:
Oekraïense anti-luchtafweer is uitgeschakeld? Hoe is dat zo makkelijk gegaan?!
een Stratotanker?quote:
Dat mag ik toch hopen, ja. Je flikkert Oekraïne in de handen van een totale waanzinnige mafkees. Bewust.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Merkel er anders tegenover staan?
Mijn eerste gevoel is nee. Aan de andere kant, ze was wel meer ervaren en had ongetwijfeld ook ingezien dat dit echt unprecedented is en dat je er ook wat mee moet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Merkel er anders tegenover staan?
Amerikanen en Engelsen hebben de afgelopen maanden samen voor tonnen (aan gewicht) aan militair materiaal geleverd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nederland heeft toch snipers geleverd en volgens mij wilde Duitsland vanochtend ook wapens leveren?
Natuurlijk kan ik vandaag nieuws- en praatprogramma's. Weet niet of je het weet, maar er is nogal wat aan de hand.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:55 schreef Homey het volgende:
[..]
En toch kijk je er naar. Blijkbaar doet het toch iets met je.
"The KC-135 Stratotanker's primary mission is to refuel long-range bombers, providing aerial refueling support."quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Ik denk dat vladje dat niet direct op prijs zou stellen. De VS kan zich de risico’s gemakkelijker permitteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:07 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.
Sterkte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef hangtime het volgende:
Ik woon in het oosten van het land en heb vandaag al zeker 10+ straaljagers over horen vliegen.
Laatste uur ook zeker 2.
Dat argument verliest wel wat aan kracht als je er achter komt dat een aantal staten die veel afhankelijker zijn van Russisch gas dan Duitsland wel bereid zijn die stap te zetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Elke (mannelijke) burger tussen 18 en 60.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:10 schreef Momo het volgende:
Burgers worden opgeroepen als soldaat dus?
Denk dat hij het oosten van NL bedoeld, hier vlogen ook Nederlandse, VS, Britse, Ierse straaljagers over.quote:
Dat zijn 2 verschillende vliegtuigen die je nu noemt. AWACS heeft een giga UFO op de achterkant . Tanker een slurf aan de onderkant. Dit is dus een tankvliegtuig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Vliegend tankstation spelen voor andere vliegtuigen, een Awacs of zo.
Ja, gedaan. Een eng-rechts figuur. Maar de bronnen die hem linken aan Oekraine zijn niet echt betrouwbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is het verhaal. Of meer precies... de aanvallen liepen via een server in Wormer die heel toevallig op naam staat van een 22jarige engnek. Die direct de stekker uit dat ding trok toen de AIVD? voor de deur stond.
Google voor de gein maar op Sijmen Karel Bakker. Sywert is er niets bij zeg maar.
iedere man tussen de 18 en 50 jaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:10 schreef Momo het volgende:
Burgers worden opgeroepen als soldaat dus?
Daarom heb ik mijn hoop op de recent geleverde stingers gevestigd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Breekfast het volgende:
Het grote voordeel voor Rusland is nu het vrije spel voor zijn luchtmacht. Ik kan mij dus haast niet anders voorstellen dan dat er vannacht zware bombardementen gaan volgen
Haha dat zou hier in NL niet nodig hoeven zijn.quote:
Scholz heeft wel echt als een natte dweil gehandeld in deze aanloop naar de inval. Onder Merkel zou het niet heel anders zijn geweest, maar ik denk toch wel dat zij zich wat harder had opgesteld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn eerste gevoel is nee. Aan de andere kant, ze was wel meer ervaren en had ongetwijfeld ook ingezien dat dit echt unprecedented is en dat je er ook wat mee moet.
Dat zeg ik, ziet er wel heel vet uit trouwens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende vliegtuigen die je nu noemt. AWACS heeft een giga UFO op de achterkant . Tanker een slurf aan de onderkant. Dit is dus een tankvliegtuig.
En dan gebeurd dat en zeggen we allemaal in het westen in koor" : Jeetje, wat erg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef Confetti het volgende:
Beetje laat inderdaad, maar goed dat hij de beslissing neemt.
Nu moet je gewoon doorvechten tot de allerlaatste man. De allerlaatste.
Een 3e wereldoorlog van de wereld tegen de Russen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar wij moeten ook gewoon keihard benadrukken dat dit hun strijd is. Straks provoceren wij de derde wereldoorlog.
Dat betekent dat Poetin zijn eerste plannetje, een snelle inname van Kiev met weinig troepen aan het falen is.quote:
staat zelfs op die foto :-)quote:
Ik ook, maar heb niks gehoord.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef hangtime het volgende:
Ik woon in het oosten van het land en heb vandaag al zeker 10+ straaljagers over horen vliegen.
Laatste uur ook zeker 2.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-nederland-a4093039quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, gedaan. Een eng-rechts figuur. Maar de bronnen die hem linken aan Oekraine zijn niet echt betrouwbaar.
Als dat zijn plan was. Was het behoorlijk dom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat betekent dat Poetin zijn eerste plannetje, een snelle inname van Kiev met weinig troepen aan het falen is.
Aaron♦@aaronbrennan110·6 mAls antwoord op @BNONewsExplain in normal people terms1244yeah 😷@r34carrielam·6 myou're a soldier now14Aaron♦@aaronbrennan110·5 mMe ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Was de boel nog niet gemobiliseerd?
Het is te hopen dat ze snel meer leveringen vanuit de EU/UK/USA krijgen. Het zwaarst mogelijke materiaal en dat we zelf genoeg bij blijven produceren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Amerikanen en Engelsen hebben de afgelopen maanden samen voor tonnen (aan gewicht) aan militair materiaal geleverd.
Dan ook sterkte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat hij het oosten van NL bedoeld, hier vlogen ook Nederlandse, VS, Britse, Ierse straaljagers over.
Ah ik lees het. Maar jeetje, als dat klopt dan is dat niet zomaar iets. Best een grote jonge dan die Sijmen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-nederland-a4093039
Of nu.nl zijn inderdaad niet echt betrouwbaar.
Waren er geen 'algemene' mobilisaties op de Balkan in de jaren '90?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef Confetti het volgende:
Is dit de eerste algemene mobilisatie in Europa sinds WWII? Toch wel een trieste mijlpaal.
Nee, dat waren de prikjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef Confetti het volgende:
Is dit de eerste algemene mobilisatie in Europa sinds WWII? Toch wel een trieste mijlpaal.
Maar ja, wie gaat hem tegenspreken hè? Die paar natte dweilen in de veiligheidsraad?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als dat zijn plan was. Was het behoorlijk dom.
Met een vliegveld en 7000 man neem je geen stad in van 2,8 miljoen mensen.
Zelfs de slag om Den Haag werd door de Duitsers verloren, en Den Haag was niet zo goed bewapend als Kiev.
Mag die niet door CZ?quote:
rare bochten inderdaad,quote:
De wereld -Chinezen. Want die staan achter de Russen. Anders zou Poetin deze move echt niet durven. Hij was de enige die naast Xi op de tribune bij de opening van de Olympische Spelen zat. Had vast geen reden ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een 3e wereldoorlog van de wereld tegen de Russen.
Het is te hopen dat hij in een soort uitzichtsloze strijd komt en hij een uitweg nodig heeft van het westen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat betekent dat Poetin zijn eerste plannetje, een snelle inname van Kiev met weinig troepen aan het falen is.
Vliegveld innemen en een shitload meer invliegen had wel kunnen werken. Zeker in de chaos van zo'n eerste dag en als je de commandostructuur en luchtafweer uitschakelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs de slag om Den Haag werd door de Duitsers verloren, en Den Haag was niet zo goed bewapend als Kiev.
Jij hebt liever iedereen gewoon dood? Heb je in godsnaam een idee hoe de wereld er dan uit gaat zien?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, die provocatie komt van Poetin. En hoe kun je dan in hemelsnaam lijdzaam toekijken? Ik vind die smeekbede van Zelensky dan ook schrijnend in het licht van de huidige reactie van de EU. "Hier heb je wat wapens, succes! En wij treffen sancties die ons niet te hard raken."
Oprechte vraag: vanuit welke expertise poneer je dit plan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:16 schreef Bensel het volgende:
na mobilisatie lijkt het me een tactisch plan om met commando-achtige hit and run tactieken ook op (wit) russisch grondgebied een en ander te gaan saboteren. Denk aan logistieke zaken, munitiedepots etc.
zonder luchtmacht?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:16 schreef Bensel het volgende:
na mobilisatie lijkt het me een tactisch plan om met commando-achtige hit and run tactieken ook op (wit) russisch grondgebied een en ander te gaan saboteren. Denk aan logistieke zaken, munitiedepots etc.
Alle rijke Russen eruit, hun bezittingen nationaliseren en alle vriendjes van Putin leven in de EU onmogelijk maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:13 schreef Ferdii het volgende:
Wonderbaarlijk dat de EU het niet eens kan worden over maatregelen. Wat mij betreft pak je alles aan wat je hebt om die Russen te laten zien wat er gebeurd als je oorlog begint. Alles om het moraal voor putins acties te laten dalen. Alsof die Russen het nut van oorlog gaan inzien als ze zonder eten zitten?
- zwift blokkade
- volledige bevriezing van Russisch geld buiten rusland
- geen vliegtuig meer naar Rusland
- geen enkele export meer naar Rusland
- geen sporters meer uit Rusland waar dan ook accepteren
- alle Russische ambassade personeel over de hele wereld eruit
Uiteraard met hierbij de Belofte dat maatregelen worden opgeheven zodra Putin de aanvallen stoppen
En in plaats een laptop had hij een stalen kastje met een boekje en een krijtje?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]Russische spion bij het vliegveld naast Kiev.
Dingen waarmee je helikopters en tanks kapot kan knallen als infanterist zijn ook wel prettig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat ze snel meer leveringen vanuit de EU/UK/USA krijgen. Het zwaarst mogelijke materiaal en dat we zelf genoeg bij blijven produceren.
Of een klapmongool die met de grote jongens mee wil doen en niet beseft wat ie aanricht. Zoals velen van die mafklappers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ik lees het. Maar jeetje, als dat klopt dan is dat niet zomaar iets. Best een grote jonge dan die Sijmen.
Call of Duty: Modern Warfare 2quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Oprechte vraag: vanuit welke expertise poneer je dit plan?
Kans bestaat ook. Maar het komt toch echt vanuit zijn bedrijf??quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of een klapmongool die met de grote jongens mee wil doen en niet beseft wat ie aanricht. Zoals velen van die mafklappers.
Jan Paternotte zit er zeker ook?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef PzKpfw het volgende:
Allemaal mannetjes met ferme taal bij Op1. Uiteindelijk zal er toch niets gebeuren
Papier valt lastig te hackenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En in plaats een laptop had hij een stalen kastje met een boekje en een krijtje?
Ik weet niet of het laat is, wel strategisch volgens het defensieve boekje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef Confetti het volgende:
Dat kan even goed 'n zolderkamerbedrijfje zijn hè...quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kans bestaat ook. Maar het komt toch echt vanuit zijn bedrijf??
Dat zou echt een enorme afgang zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is te hopen dat hij in een soort uitzichtsloze strijd komt en hij een uitweg nodig heeft van het westen.
Ja, alleen zitten we nu op een punt dat zelfs de oligarchen geen druk meer op het Kremlin kunnen uitoefenen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alle rijke Russen eruit, hun bezittingen nationaliseren en alle vriendjes van Putin leven in de EU onmogelijk maken.
Je wilt gemobiliseerde burgers 'commando-achtige' sabotages laten uitvoeren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:16 schreef Bensel het volgende:
Die paar demonstraties zijn het niet. Volgens mij staan die soldaten ook gewoon 100 procent achter de beslissing om dit te doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef Alpha0 het volgende:
Denk dat Poetin alles overdacht en afgewogen heeft behalve ........... de mening / reactie van zijn eigen bevolking en dat hij zich daar best nog wel eens in zou kunnen verslikken.
Inderdaad opvallend veel protesten in Rusland en onder Russen. Dat stemt mij toch iets positiever.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef Alpha0 het volgende:
Denk dat Poetin alles overdacht en afgewogen heeft behalve ........... de mening / reactie van zijn eigen bevolking en dat hij zich daar best nog wel eens in zou kunnen verslikken.
Gaat veel doden opleveren wel. Onervaren mensen, die bang en boos zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Totale oorlog dus. Alles wat de strijd kan dienen moet ingezet worden.
In hun Lada's even de grens over crossen en dan daar gaan saboteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je wilt gemobiliseerde burgers 'commando-achtige' sabotages laten uitvoeren?![]()
Het zijn vierkante koppen he, geen Nederlanders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je wilt gemobiliseerde burgers 'commando-achtige' sabotages laten uitvoeren?![]()
Guerrilla oorlog is begonnenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Totale oorlog dus. Alles wat de strijd kan dienen moet ingezet worden.
Die paar protesten krijgen buitenproportioneel veel aandacht uiteraard. Zo gaat dat in het Westen vaak in de media als mensen pro-Westen of pro-Westerse standpunten demonstreren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad opvallend veel protesten in Rusland en onder Russen. Dat stemt mij toch iets positiever.
Maar denk niet dat het verschil gaat maken.
Of als er geen stedeninvasie komt, enorm veel wapens onder de bevolking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat veel doden opleveren wel. Onervaren mensen, die bang en boos zijn.
Denk je nou echt dat Rusland een kernbom durft te droppen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij hebt liever iedereen gewoon dood? Heb je in godsnaam een idee hoe de wereld er dan uit gaat zien?
De geschiedenis heeft ons geleerd dat pappen en nathouden desastreuze gevolgen kan hebben. Je moet ergens een grens trekken en die desnoods te vuur en te zwaard bewaken, niet om in leven te blijven maar om in vrijheid te kunnen blijven leven. Helaas hebben we, zoals de laatste dagen al zo vaak is geconstateerd, onze defensiemogelijkheden ernstig ontmanteld. Maar het minimale wat de EU zou kunnen doen is alle maatregelen treffen die maar mogelijk zijn buiten het sturen van troepen om.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij hebt liever iedereen gewoon dood? Heb je in godsnaam een idee hoe de wereld er dan uit gaat zien?
NIet zo zeer expertise, maar wel strategisch gedacht. In oorlog wil je de vijand geen rustmoment geven. Door enkel te verdedigen kan de tegenstander zich organiseren achter de frontlinie. Oorlogen win je door logistiek, val logistiek aan en de frontlinie gaat kampen met tekorten. Dat is funest voor moraal. Ook creëer je daarmee een meer uitgesmeerd operation theater, en is de aanvallende partij meer resources nodig voor bescherming. In competatieve strategische videogames is dit een beproefde tactiek, wordt ook wel harrassing genoemdquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oprechte vraag: vanuit welke expertise poneer je dit plan?
Er is vrij weinig oppositie meer over in Rusland, laat staan grootschalig georganiseerd om massaal de straat op te kunnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:18 schreef Alpha0 het volgende:
Neejoh, je zit gewoon in een discutabel telegram groepje. Iemand zegt, joh heb jij een hostingbedrijfje? Nais! Zouden wij je server mogen gebruiken om te kutten in Oekraïne? Whoa, ja gaaf, geen probleem, zo kan je erbij. En voila.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kans bestaat ook. Maar het komt toch echt vanuit zijn bedrijf??
waarom mag ie niet door Tsjechië ?quote:
Putin wel, heb je zijn zieke toespraak niet gehoord m.b.t Stalin?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Rusland een kernbom durft te droppen?
Nou, er schijnen ook 50 burgemeesters en vele bekende Russen openlijk geprotesteerd te hebben tegen de inval in Oekraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die paar protesten krijgen buitenproportioneel veel aandacht uiteraard. Zo gaat dat in het Westen vaak in de media als mensen pro-Westen of pro-Westerse standpunten demonstreren.
Denk ook niet dat het de bedoeling is om Kiev in te nemen. Ja het afsnijden van voorraden en informatie en een vorm van beleg. Maar de stad intrekken is je reinste zelfmoord.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor de slijterijen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:41 schreef polderturk het volgende:
We hebben geluk.
Oekraïense mannen tussen 18-60 mogen het land niet uit.
Dus alleen vrouwen kunnen naar Nederland komen als vluchteling.
Het is niet zo handig om bij de eerste fase meteen al je kruit te verschieten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:13 schreef Ferdii het volgende:
Wonderbaarlijk dat de EU het niet eens kan worden over maatregelen. Wat mij betreft pak je alles aan wat je hebt om die Russen te laten zien wat er gebeurd als je oorlog begint. Alles om het moraal voor putins acties te laten dalen. Alsof die Russen het nut van oorlog gaan inzien als ze zonder eten zitten, de economie verrot is en er vanuit de overheid geen sociaal vangnet is
- zwift blokkade
- volledige bevriezing van Russisch geld buiten rusland
- geen vliegtuig meer naar Rusland
- geen enkele export meer naar Rusland
- geen sporters meer uit Rusland waar dan ook accepteren
- alle Russische ambassade personeel over de hele wereld eruit
Uiteraard met hierbij de Belofte dat maatregelen worden opgeheven zodra Putin de aanvallen stoppen
Logisch want onze regering zit er niet voor de gewone Nederlander die het dan niet meer kan betalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:
Nu bij Op1 dus duidelijk dat bepaalde landen Rusland niet van Swift willen ontkoppelen want dan hebben ze een energieprobleem. Nederland is wel voor, en wil die pijn nemen.
nee, na mobilisatie heeft het leger minder taken . Dus de getrainde soldaten kun je dan inzetten voor dit soort actiesquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat de Chinezen dit steunen doet ook het ergste vrezen wat betreft hun intenties op de korte termijn met Taiwan. Dat wordt een quid pro quo. Jij steunt mijn invasie, ik de jouwe.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De wereld -Chinezen. Want die staan achter de Russen. Anders zou Poetin deze move echt niet durven. Hij was de enige die naast Xi op de tribune bij de opening van de Olympische Spelen zat. Had vast geen reden ofzo.
De strengste mogelijke veroordelingen, maar hier heb je een paar miljard anders moeten we de verwarming een graadje lager zetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:
Nu bij Op1 dus duidelijk dat bepaalde landen Rusland niet van Swift willen ontkoppelen want dan hebben ze een energieprobleem. Nederland is wel voor, en wil die pijn nemen.
In het geval van Poetin zou ik dat niet uitsluiten helaasquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja precies, En als het niet lukt 'spawn' je gewoon even terug naar de basis en probeer je het opnieuwquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
In competatieve strategische videogames is dit een beproefde tactiek, wordt ook wel harrassing genoemd
Dit is exact hoe Putin heeft geredeneerd om tot deze actie te komen. Dat jij niet begrijpt waarom hij hier een grens heeft getrokken doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef Claudia_x het volgende:
De geschiedenis heeft ons geleerd dat pappen en nathouden desastreuze gevolgen kan hebben. Je moet ergens een grens trekken en die desnoods te vuur en te zwaard bewaken
Je ziet maar wat een extreme situatie als een oorlog doet. Je huis of voertuig kan zomaar gevorderd worden door het leger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet niet of het laat is, wel strategisch volgens het defensieve boekje.
Was dit eerder, kan dat worden gezien als escalerend en zelfs, provocatie die dan een aanval dan rechtvaardigt.
Formeel kan je als regering van een land dat immers wordt aangevallen, in deze fase ook niet anders dan de inzetbare resources onder centraal gezag te plaatsen. En het nieuwe 60 was vroeger het oude 50.
De gedachte dat onwillige, zieke en zwakke mannen naar de stinkende loopgraven worden gejaagd waar ratten je tenen afkluiven, lijkt mij sws niet van deze tijd. Iemand die niet kan/wil vechten, zal wellicht ergens in Lviv bv als kok in de gaarkeukens werken etc.etc.
Sommige zaken zijn belangrijker dan je eigen portemonneequote:Op donderdag 24 februari 2022 23:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Logisch want onze regering zit er niet voor de gewone Nederlander die het dan niet meer kan betalen.
Dus je laat de bevolking het uitzoeken in de Oekraïne, zodat de eckte soldaten in Wit-Rusland wat kunnen gaan kuttenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, na mobilisatie heeft het leger minder taken . Dus de getrainde soldaten kun je dan inzetten voor dit soort acties
Dan doen we dat maar. Die lui daar koppen bommen, je moet of dit doen.. Of het maar gewoon accepteren of militair.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De strengste mogelijke veroordelingen, maar hier heb je een paar miljard anders moeten we de verwarming een graadje lager zetten.
Als er geen nucleaire dreiging was had Oekraïne allang militaire steun gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft ons geleerd dat pappen en nathouden desastreuze gevolgen kan hebben. Je moet ergens een grens trekken en die desnoods te vuur en te zwaard bewaken, niet om in leven te blijven maar om in vrijheid te kunnen blijven leven. Helaas hebben we, zoals de laatste dagen al zo vaak is geconstateerd, onze defensiemogelijkheden ernstig ontmanteld. Maar het minimale wat de EU zou kunnen doen is alle maatregelen treffen die maar mogelijk zijn buiten het sturen van troepen om.
Wat heeft hij daaraan als er door zo'n dwaze actie niets maar dan ook helemaal niets over zal blijven van het eigen land?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:23 schreef hangtime het volgende:
[..]
Putin wel, heb je zijn zieke toespraak niet gehoord m.b.t Stalin?
Hij wil als een betere Stalin de boeken ingaan... Die man is knetter ziek in zijn hoofd.
In het westen mag iedereen protesteren. In Rusland kun je jaren celstraf krijgen als demonstrant. Logisch dat het dus meer aandacht krijgt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die paar protesten krijgen buitenproportioneel veel aandacht uiteraard. Zo gaat dat in het Westen vaak in de media als mensen pro-Westen of pro-Westerse standpunten demonstreren.
Ik ben te oud en te dik. Misschien is Kolonel iets voor me?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef UitStraling het volgende:
Komop komop komopnou
https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/militaire-vacatures
Je kunt het proberen belachelijk te maken, maar het werkt, het is effectief, ook in real life. Het wordt ook aangegeven in the art of war bijvoorbeeld, als je dat liever als bron gebruiktquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja precies, En als het niet lukt 'spawn' je gewoon even terug naar de basis en probeer je het opnieuw
Vraag me oprecht af hoeveel mensen in het Westen jaren op droog brood zouden willen kauwen voor twee lappen grond in de Oekraïne...quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sommige zaken zijn belangrijker dan je eigen portemonnee
misschien als zandzak voor een schuttersputjequote:Op donderdag 24 februari 2022 23:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben te oud en te dik. Misschien is Kolonel iets voor me?
Het Oekraïnse leger heeft nog geen idee wat de Russen nu precies van plan zijn. Misschien moeten ze daar eerst maar eens achter komen voordat ze de regie willen gaan nemenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:27 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je kunt het proberen belachelijk te maken, maar het werkt, het is effectief, ook in real life. Het wordt ook aangegeven in the art of war bijvoorbeeld, als je dat liever als bron gebruikt
Dat is dan nu ook de gedachte dat er toen/al een soort van niet aanvalsverdrag was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De wereld -Chinezen. Want die staan achter de Russen. Anders zou Poetin deze move echt niet durven. Hij was de enige die naast Xi op de tribune bij de opening van de Olympische Spelen zat. Had vast geen reden ofzo.
Hij trekt - als autocraat- de grens voorbij een soeverein land met een democratisch verkozen regime. Zoek zelf de verschillen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is exact hoe Putin heeft geredeneerd om tot deze actie te komen. Dat jij niet begrijpt waarom hij hier een grens heeft getrokken doet daar niets aan af.
Het is juist andersom, er zijn veel meer protesten, maar de Westerse wereld heeft maar weet van een paar. De rest wordt vakkundig afgeschermd door de Russen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat op het spel staat. Er staat enige economische welvaart op het spel. Ik vind het ziekelijk dat de economie alles is. Dat de benzineprijs 5% stijgt. Nou nou nou.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vraag me oprecht af hoeveel mensen in het Westen jaren op droog brood zouden willen kauwen voor twee lappen grond in de Oekraïne...
En morgen sneuvelen bij de 2e poging tot innamequote:
Mwa, vind ik niet. Wij hebben geen zak te maken met dit conflict tussen 2 voormalige Soviet landen en Rusland vormt voor ons als soeverein land Nederland geen enkele bedreiging.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sommige zaken zijn belangrijker dan je eigen portemonnee
Lachwekkend gewoon, dit soort heroïsche taal vanuit Nederland. "Gewoon doorvechten". Jij wilt jongens van 18 de dood insturen, ook wanneer het kansloos blijkt te zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:11 schreef Confetti het volgende:
Euhm waarom zou ik dat nog geloven? Hij is net een souverein land binnen gevallen...quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rusland vormt voor ons als soeverein land Nederland geen enkele bedreiging.
Ik schrik ervan hoe superslecht de lonen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef UitStraling het volgende:
Komop komop komopnou
https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/militaire-vacatures
Met name Putin. Veel Russen die hier ook totaal niet op zitten te wachten.quote:
Je moet je zusjes en moeder beschermen, niet je bankrekening.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik schrik ervan hoe superslecht de lonen zijn.
Vind je het gek dat er zoveel vacatures zijn...
If you pay peanuts you get monkeys.
In dit geval betalen ze zelfs te weinig peanuts...
Geen enkele?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mwa, vind ik niet. Wij hebben geen zak te maken met dit conflict tussen 2 voormalige Soviet landen en Rusland vormt voor ons als soeverein land Nederland geen enkele bedreiging.
Zou kunnen, maar dan nog lijkt het mij moreel verwerpelijk gas af te nemen van zo'n regime. Het lijkt me duidelijk dat we vaart moeten maken met minder afhankelijk zijn van andere landen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mwa, vind ik niet. Wij hebben geen zak te maken met dit conflict tussen 2 voormalige Soviet landen en Rusland vormt voor ons als soeverein land Nederland geen enkele bedreiging.
Wij moeten onze handen niet aan dit wespennest gaan branden want het gaat ons duur komen te staan. Maar goed dat wil er bij de navo-imperialisten niet in.
De strijd is helemaal nog niet 'kansloos'. En als de Russen je land komen verkrachten moet je je inderdaad afvragen of je niet moet vechten tot de dood, ook al is de situatie op een gegeven moment uitzichtloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lachwekkend gewoon, dit soort heroïsche taal vanuit Nederland. "Gewoon doorvechten". Jij wilt jongens van 18 de dood insturen, ook wanneer het kansloos blijkt te zijn?
Wel staat verleden als militair goed op je CV bij élke baan wegens een verwachte disciplinequote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef hangtime het volgende:
[..]
klopt veel russen wilde dit echt niet , vele zijn ook verrassend en ook weten totaal niet wat er aan de hand isquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met name Putin. Veel Russen die hier ook totaal niet op zitten te wachten.
Poetin haten prima. Maar Mazapin haten is dom.quote:
ICT Netwerkbeheerder. ¤2400 per maandquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je gaat het leger niet in om rijk te worden, maar om te vechten voor je land, of om je land op een andere manier te dienen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef hangtime het volgende:
[..]
Mag je hier niet zeggen, dan ben je een fvd'er. Maar dat het een grote bende is, is zeker ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Ben je echt zo slecht in denkwerk? Je hebt het over een oorlog. Daarin moet je alle mogelijkheden benutten om je vijand dwars te zitten Het bewaken van gebouwen en andere neventaken kun je overlaten aan de reserves en de gemobiliseerden. Het resterende deel van het leger zet je in om zo veel mogelijk voordeel te krijgen. Als je de logistieke routes en troepenmachten op de thuisgrond van de vijand ongemoeid laat, ga je vroeg of laat een defensieve oorlog verliezen, zeker als de tegenpartij een overmacht heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus je laat de bevolking het uitzoeken in de Oekraïne, zodat de eckte soldaten in Wit-Rusland wat kunnen gaan kutten
Putin beredeneerd vanuit een heel ander referentiekader en met heel andere belangen dan Claudia van FOK!. Anders dan jij heeft hij de luxe niet om louter vanuit idealisme (soevereiniteit) te denken en handelen. Hij heeft - om zijn redenen - jarenlang meermaals zijn rode lijn aangegeven, en wij zijn er -met onze waarden en met onze belangen- op gaan staan dansen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
Hij trekt - als autocraat- de grens voorbij een soeverein land met een democratisch verkozen regime. Zoek zelf de verschillen.
EU is geen eenheid en zal dat ook nooit worden. Als er ineens echt een oorlog uitbreekt zijn er altijd een paar regeringsleiders die even nog een keer willen nadenken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Hij heeft dan letterlijk alles te verliezen als de NAVO zich er in mengt. Dat denk ik wel ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oh okay dan sla ik sowieso over, laat ze het lekker uitzoeken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je gaat het leger niet in om rijk te worden, maar om te vechten voor je land, of om je land op een andere manier te dienen.
Nee bij Jinek zei hij dit net ook weer, tenminste iets meer verpakt. Maar het lag aan dat fossiele brandstoffen stoppen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit komt toch uit de speld of zoiets mag ik hopen?
Het zou mooi zijn als Russische bataljons de handdoek dan werpen. Mogen ze wat mij betreft bij ons op asiel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We moeten niet dé Russen haten. Het merendeel van de Russische bevolking staat absoluut niet achter deze achterlijke oorlog. Tsaar Poetin en zijn clan verdienen daarentegen hetzelfde lot als Mussolini.
Klopt en volkomen terecht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Putin beredeneerd vanuit een heel ander referentiekader en met heel andere belangen en doestellingen dan Claudia van FOK!. Anders dan jij heeft de 'luxe' niet om louter vanuit idealisme (soevereiniteit) te denken en handelen. Hij heeft - om zijn redenen - jarenlang meermaals zijn rode lijn aangegeven, en wat zijn er -met onze waarden en met onze belangen- op gaan staan dansen.
Of: hoeveel mensen zouden bereid zijn één vakantie minder op Ibiza door te brengen voor vrede op het Europese continent?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vraag me oprecht af hoeveel mensen in het Westen jaren op droog brood zouden willen kauwen voor twee lappen grond in de Oekraïne...
Je hebt het geklaag over de energieprijzen niet gehoord? En dat was dan voordat deze gaan exploderen. En niet alleen jouw factuur wordt dan hoger. Alles waar energie voor nodig is, wordt duurder.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat op het spel staat. Er staat enige economische welvaart op het spel. Ik vind het ziekelijk dat de economie alles is. Dat de benzineprijs 5% stijgt. Nou nou nou.
Maar diezelfde Russen staan wel al 20 jaar toe te kijken hoe de reïncarnatie van Stalin het land naar de rand van afgrond helpt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We moeten niet dé Russen haten. Het merendeel van de Russische bevolking staat absoluut niet achter deze achterlijke oorlog. Tsaar Poetin en zijn clan verdienen daarentegen hetzelfde lot als Mussolini.
Een totaal ander land die geschiedenis deelt met Rusland/Soviet Unie. Wat heeft Putin aan een westers land?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm waarom zou ik dat nog geloven? Hij is net een souverein land binnen gevallen...
Ja, er is al uitgerekend dat Duitsland, Turkije, UK en Frankrijk (dus volledig zonder de VS/Canada) het Russische leger met gemak de baas zijn. Als die straks het Russische leger wegvegen is die kernbom het enige wat Rusland nog heeft. Kwestie van ''als wij dan toch moet verliezen, verliezen we allemaal''.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Of gewoon sterven in een buitenwijk van Kiev in naam der democratie, zeg het maar wie daar oren naar heeft?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of: hoeveel mensen zouden bereid zijn één vakantie minder op Ibiza door te brengen voor vrede op het Europese continent?
Simplistische framing.
De Russen hebben ook een overlevingsinstinct, Scrummie. In tegenstelling tot de Rode Indianen, Irakezen, Australische Aboriginals, Syriërs, Jemenieten, Palestijen en talloze andere totaal machteloze volkeren die zijn uitgemoord kunnen zij terugvechten.quote:
Zij vechten alleen niet terug, ze beginnen een gevecht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:37 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zij hebben ook een overlevingsinstinct, Scrummie. In tegenstelling tot de Rode Indianen, Irakezen en talloze andere onschuldigen volkeren die zijn uitgemoord kunnen zij terugvechten.
waar te horen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:23 schreef hangtime het volgende:
[..]
Putin wel, heb je zijn zieke toespraak niet gehoord m.b.t Stalin?
Hij wil als een betere Stalin de boeken ingaan... Die man is knetter ziek in zijn hoofd.
Ik zeg toch niet dat het kansloos is? Jij hebt het over "doorvechten tot de allerlaatste man." Dat houdt in dat het kansloos is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
De strijd is helemaal nog niet 'kansloos'. En als de Russen je land komen verkrachten moet je je inderdaad afvragen of je niet moet vechten tot de dood, ook al is de situatie op een gegeven moment uitzichtloos.
Allerlei extreme sancties gaat wel wat meer kosten dan één vakantie op Ibiza.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of: hoeveel mensen zouden bereid zijn één vakantie minder op Ibiza door te brengen voor vrede op het Europese continent?
Simplistische framing.
Met zo'n houding spraken wij nu nog Duits.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of gewoon sterven in een buitenwijk van Kiev in naam der democratie, zeg het maar wie daar oren naar heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |