quote:Oekrane: ruim vijftig doden sinds begin van invasie
Volgens de Oekraense minister van Volksgezondheid zijn vandaag zeker 57 Oekraners gedood bij de Russische inval. Bij de beschietingen en bombardementen raakten 169 mensen gewond.
Het Russische leger bestookt nog steeds de regio Donbas, zeggen de Oekraense autoriteiten. Hoeveel slachtoffers er aan Russische zijde zijn gevallen, daar heeft Moskou geen overzicht van gegeven.
Het Kremlin meldt wel dat er een transportvliegtuig is neergestort ten oosten van de grens met Oekrane. Daarbij is een onbekend aantal militairen omgekomen. De oorzaak van de crash is niet bekendgemaakt.
Oudere berichtenquote:EU wil duidelijke boodschap afgeven aan Poetin, maar Swiftmaatregel ligt niet op tafel
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken."
Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare":
Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo is een eventuele uitsluiting van Rusland van het zogeheten Swiftsysteem vanavond niet aan de orde in Brussel, zegt EU-correspondent Sander van Hoorn. Die maatregel zou inhouden dat Rusland geen toegang meer heeft tot het internationale betalingsverkeer. Ook worden aan president Poetin zeer waarschijnlijk geen reisbeperkingen opgelegd.
Deze twee sancties liggen volgens Rutte gevoelig, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat n moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."
De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.
In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?quote:
Loekasjenko is aan het overleven. Zonder Vladje was 'ie allang klaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren voordat Loekasjenko erachter komt dat ook hij fucked is ?
Loekasjenko kan wel denken dat hij dikke mik is met Vladje, maar die steekt hem met alle liefde een mes in de rug.
Waarom vind iedereen dat zo raar? Dat is overal zo als je land wordt binnengedrongen en gepoogd over te nemen. Tenzij je koning bent natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:40 schreef einzeinz het volgende: Zelensky heeft het verboden dat alle mannen boven de 18 jaar het land verlaten. Zij worden opgeroepen om hun dienstplicht na te komen. Ze moeten dus gaan vechten en het is VERPLICHT!
Een keertje per topic, denk ik?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er een quotum ingesteld van hoe vaak zulke opmerkingen per uur moeten worden gemaakt ofzo?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.
Dankzij dit bericht wordt de chauffeur geliquideerd bij terugkomstquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Top van de politie.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023753_fd84d82d
maar dat versta je toch niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is de nood hoog onder sommige mannen van Fok. Hopelijk begrijpen ze ook dat het geen sekspop is en ze ook terug praat.
We hebben geluk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja.quote:
Jij dacht van het is zo'n goeie grap, ik maak 'm gewoon nog een keer?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
We hebben geluk.
Oekraense mannen tussen 18-60 mogen het land niet uit.
Dus alleen vrouwen kunnen naar Nederland komen als vluchteling.
Ik ga NU terugkijken!quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi verhaal van Beatrice de Graaf net bij Jinek, de moeite van het terugkijken waard. Het ging over de twee verhalen van Poetin die naast elkaar bestonden: het bij Europa willen horen enerzijds en anderzijds het willen bijeenbrengen van de Slavische volkoren met Kiev als centrum.
Een grap?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij dacht van het is zo'n goeie grap, ik maak 'm gewoon nog een keer?
Nee, joh. Om uit het land te komen, pappen sommigen wel aan met 'n zolderkamerautist als dat 'n ticket naar een verblijf in Nederland oplevert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een grap?
Zelfs zolderkamerautisten maken nu een kans?
Zo wanhopig zijn Olga en Yekaterina ook weer niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een grap?
Zelfs zolderkamerautisten maken nu een kans?
Dat laatste is een pipe-dream maar een eensgezind Euraziatisch blok leek een tijdje nog best reel. Helaas had dat het einde betekent van de Amerikaanse hegemonie en helaas hebben we ons uit elkaar laten drijven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi verhaal van Beatrice de Graaf net bij Jinek, de moeite van het terugkijken waard. Het ging over de twee verhalen van Poetin die naast elkaar bestonden: het bij Europa willen horen enerzijds en anderzijds het willen bijeenbrengen van de Slavische volkoren met Kiev als centrum.
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
Levchenko wordt voor de veertigste keer deze week van stal gehaald.
Dit lijkt de speld wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze man ziet gelukkig wel de echte redenen.
[ afbeelding ]
Zijn er geen mensen langs geweest met 30 jerrycans?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Toch ook wel opmerkelijk die overeenkomst met het begin van de coronacrisis: toen werd er volop wc-papier gehamsterd en nu is het benzine. Vandaag op het werk ook nog iemand die roeptoeterde van tank vandaag nog want het wordt nog verschrikkelijk duur. Net alsof je gelijk voor een half jaar kunt tanken ofzo
rusland doet ook nog niet een full scale invasion.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Als dat vliegveld echt heroverd is door Oekrane is dat een flinke klap voor Rusland
Doe mij maar witbrood.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Rusland is vergeleken met China natuurlijk maar een armoedig land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Joris Voorhoeven denkt dat Rusland een vazalstaat van China zal worden. Alsof Rusland zich aan iemand onderwerpt
Sowieso is een vliegveld ook wel makkelijk onschadelijk te maken. Gewoon wat explosieven op de infrastructuur en het asfalt leggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Als dat vliegveld echt heroverd is door Oekrane is dat een flinke klap voor Rusland
Dat die 2 vrienden zijn is al veel en veel te gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Joris Voorhoeven denkt dat Rusland een vazalstaat van China zal worden. Alsof Rusland zich aan iemand onderwerpt
Januari gast...quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Daarvoor hebben ze vliegvelden nodigquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
rusland doet ook nog niet een full scale invasion.
Dit is toch fake mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
okee daar heb je wel een punt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je zet de hele wereld op scherp als je zo'n conflict op die manier laat escaleren, want alle vredesverdragen zijn dan in n klap niets meer waard. De NAVO is een bondgenootschap om elkaar te verdedigen, niet om gezamenlijk de uitkomst van een oorlog te beslissen. De verhoudingen in de wereld worden heel snel heel krom als de NAVO die basis overboord gooit, en heel veel andere niet NAVO landen gaan daar ook niet heel blij mee zijn.
Wat is vallen? Als de hele luchtmacht eruit ligt van Oekrane, heeft Rusland het land nog niet verovert. Daar heb je toch echt troepen op de grond voor nodig.quote:
Nee, maar dit riep die een maand geleden toen er nog geen oorlog wasquote:
Die paniek ebt heel snel weg. Beurzen veren al behoorlijk op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Toch ook wel opmerkelijk die overeenkomst met het begin van de coronacrisis: toen werd er volop wc-papier gehamsterd en nu is het benzine. Vandaag op het werk ook nog iemand die roeptoeterde van tank vandaag nog want het wordt nog verschrikkelijk duur. Net alsof je gelijk voor een half jaar kunt tanken ofzo
En hij komt daar ergens uit het oosten, volgens mij beetje bij die bufferzone. Kan 'm verder ook niet uitstaan overigens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.
Lullige voor Levchenko is dat je hem alleen ziet als er hommeles is in Oekrane.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ach, Maarten van Rossum is al 40000x van stal gehaald. Met z'n riedeltje. Is Levchenko nog heel erg nieuw bij.
Nee de luchtmacht van Oekrane is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso is een vliegveld ook wel makkelijk onschadelijk te maken. Gewoon wat explosieven op de infrastructuur en het asfalt leggen.
Je weet dat de speld niet echt is?quote:
Dit komt toch uit de speld of zoiets mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
En toch kijk je er naar. Blijkbaar doet het toch iets met je.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige voor Levchenko is dat je hem alleen ziet als er hommeles is in Oekrane.
Zap je toch naar een andere zender.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hij komt daar ergens uit het oosten, volgens mij beetje bij die bufferzone. Kan 'm verder ook niet uitstaan overigens.
Ja, verder heeft 'ie ook weinig te melden, toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij doet ook wel eens voetbal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verovert geen land door alleen de luchtmacht uit te schakelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee de luchtmacht van Oekrane is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.
Morgen klaar.
En doorrr..
is toch ook een mafklapper... gewoon de volgende idiootquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekrane die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
Koos is duidelijk geen voetbalfanquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja vast. Het lukt ze nog niet eens om dat vliegveld vast te houden laat staan Kiev.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee de luchtmacht van Oekrane is al uitgeschakeld, vanavond is Kiev overmeesterd.
Morgen klaar.
En doorrr..
Ok nu moet ik wel lachenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Momo_ het volgende:
[..]
Dat is niet waar!
Hij was de echte Straatcommando, en ik ben de echte Momo, moderator op FOK!.
Geef mijn account terug hacker. Met je fake-news tweets.
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Morgen klaar.
En doorrr..
Niet eens vechten maar zitten en wachten. De mobilisatie is nog niet afgekondigd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Dat filmpje net bij Op1 van die jonge Oekranse man die zijn gezin achter moet laten om te gaan vechten. Je maag draait er toch van![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Weet ik. Maar dan nog, zorgwekkend is het wel. Fouten zijn zo gemaakt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, al is dat eilandje niet van Roemeni. Militaire basis voor de kust bij de Danube Delta.
Ik ben bang dat dit wel de spijker op de kop is ja, wreed genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekrane die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.
Misschien wel heel onhandig dat dat vliegveld niet ingenomen is.
Metro in reallivequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer je twijfelt om te gaan slapen: zelfs zij gaan een poging wagen.
Beter bekend onder militaire kenners als de Rick Sanchez maneuvrequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vliegveld eigenlijk Rusland's plan was om er in Kiev meteen een eind aan te maken. Hop, nieuwe regering. Er zit sowieso een plan achter. Nu Oekrane die overwinning heeft lukt dat veel minder goed. Wat betekend dat al die andere troepen en tanks nog moeten komen. En ja dan wordt het heel erg bloedig.
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.
Wat Putin wil is dat de regering in Kiev meteen opgeeft en gaat onderhandelen over de overgave.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Breekfast het volgende:
Het grote voordeel voor Rusland is nu het vrije spel voor zijn luchtmacht. Ik kan mij dus haast niet anders voorstellen dan dat er vannacht zware bombardementen gaan volgen
Hitler erbij halen voor een invasie van een soeverein land valt redelijk te rijmen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iets met appels en peren. Of hoe noemen ze dat ook alweer, dat altijd Hitler erbij halen in een discussie?
Deels mee eens, onderwerpen vertrekken ook weer snel uit de actualiteit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Die paniek ebt heel snel weg. Beurzen veren al behoorlijk op.
Cynisch feitje at the end of the day: weinig mensen interesseren zich echt voor het lot van Oekrane. Het zal snel een vazalstaat van Rusland worden. Een fait accompli. Doet de EU of Amerika niks aan. Niemand gaat er heen om te vechten. Vraag me af in hoeverre de locals terug zullen slaan. Denk dat de regering in Kiev snel zal opgeven, om een bloedbad te voorkomen.
Die sancties vind ik prima, maar gezien de micro omvang van de economie van Rusland boeit dat weinig.
Ergo, de karavaan trekt snel verder en we gaan weer over de op orde van de dag.
Ah, daar heb je het FvD-praatje toch weer.quote:Uiteindelijk hebben we onze eigen demonen te bevechten; de uitholling van onze eigen democratie en rechtstaat, en dat vindt plaats in Den Haag.
Op de kaart wel, maar het is geen makkelijke route, veel moerassen en bossen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.
NOS correspondent vertelde tijdens het 20 uur journaal, dat er momenteel 18 Russische vliegtuigen met 400 Russische soldaten per vliegtuig onderweg zijn naar dat vliegveld. Dat zijn ruim 7000 grondtroepen die dan vlak bij Kiev zouden landen. Maar ik ga er van uit dat die missie voor de Russen is mislukt, of on hold staat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Complotwappie het volgende:
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.op die 2e pic (met die 'slapende' man) zie je wel hoe houtje touwtje het materieel isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
Dat is best wel eens heel goed mogelijk. Kwestie van tijd voordat Xi gaat zeggen dat het aandeel Chinezen in Siberi zo hoog is, en dat ze het graag terug willen hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:50 schreef Alpha0 het volgende:
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.Stalin zou die soldaten laten executeren, weet je ook gelijk waar die enorme Russische verliezen in WO2 door kwamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Precies regering van Oekrane heeft Toch ook niet stilgezeten afgelopen weken? Ik zou massaal het land bewapenen. Ieder gezin een wapen, gratis afhalen. Leuk dat ze dan een regering neerzetten. Maar wie gaat uitvoeren wat zij bedenken? Alsof Russische militairen daar een bewapende stad van 3 miljoen mensen gaat controleren. Dat wordt dan 1 grote chaosquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land van 50 miljoen inwoners in een nachtje totaal onder controle krijgen. Ik weet niet wat je gebruikt maar het is uitermate topspul.
Rusland heeft een overmacht, maar de Oekraners schieten niet met knalerwten. Ze nemen niet zomaar even een hoofdstad in.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kiev zal wel snel gaan ben ik bang hoor. Vanuit Belarus zijn ze er zo helaas.
Beetje de stijl van een Peugeot 205 uit 1989.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:01 schreef Bensel het volgende:
[..]
op die 2e pic (met die 'slapende' man) zie je wel hoe houtje touwtje het materieel is
Aftermath of battle in Okhtyra, near Sumy, from which Russian forces are said to have fled after suffering losses.Benieuwd hoelang het moraal van de Russen hoog blijft als er meer van dit volgt. Moraal schijnt al niet te best te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag vanmiddag nog beelden van een vermeend rijdend crematorium. Handige manier om verliezen te bedoezelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Stalin zou die soldaten laten executeren, weet je ook gelijk waar die enorme Russische verliezen in WO2 door kwamen.
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd of Putin bij Oekrane gaat stoppen of ook echt als kamikazepiloot nu de NAVO-staten zoals de Baltische staten durft te bestoken. Hij is er misschien toch wel gek genoeg voor...
Het feit dat men binnen de NAVO/EU al weer niet op n lijn zit is echt precies waar Putin op rekent....quote:
Ik denk het niet, maar wij moeten ook gewoon keihard benadrukken dat dit hun strijd is. Straks provoceren wij de derde wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd of Putin bij Oekrane gaat stoppen of ook echt als kamikazepiloot nu de NAVO-staten zoals de Baltische staten durft te bestoken. Hij is er misschien toch wel gek genoeg voor...
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....quote:
Geef het even de tijd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat men binnen de NAVO/EU al weer niet op n lijn zit is echt precies waar Putin op rekent....
Ik denk dat die vislijn niet meer zal gebeuren. Ook het grote vis bedreigen om zo de kleine visregio's in je net te krijgen; is mij iets te doorzichtig. Putin kan natuurlijk prima acteren maar het beel dat hij mij gaf dat hij de hele Oekrane ideologisch wil onderwerpen en dat is precies iets dat niet (meer) zal gebeuren. Hij heeft zijn hand overspeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat Putin wil is dat de regering in Kiev meteen opgeeft en gaat onderhandelen over de overgave.
Dat is een schending van artikel 5, dan gaat het echt los.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik snap echt niet waarom de EU nog moet overleggen. Zo’n (sanctie)plan had toch al lang klaar moeten liggen?
Sowieso moet je geen vissen bedreigen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat die vislijn niet meer zal gebeuren. Ook het grote vis bedreigen om zo de kleine visregio's in je net te krijgen; is mij iets te doorzichtig. Putin kan natuurlijk prima acteren maar het beel dat hij mij gaf dat hij de hele Oekrane ideologisch wil onderwerpen en dat is precies iets dat niet (meer) zal gebeuren. Hij heeft zijn hand overspeeld.
Ze hadden beter Hugochenko de routekaart laten maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik snap echt niet waarom de EU nog moet overleggen. Zo’n (sanctie)plan had toch al lang klaar moeten liggen?
It giet oan!!!!quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is een schending van artikel 5, dan gaat het echt los.
Oekraners vechten ook voor hun bestaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland heeft een overmacht, maar de Oekraners schieten niet met knalerwten. Ze nemen niet zomaar even een hoofdstad in.
Je had vandaag de boel al klem moeten zetten daar, elke dag is nu verspillingquote:
Dan moeten ze daar gewoon weer ff die bruinkool centrales aanzetten. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....
Gewoon de kerncentrales weer aanzettenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
ALS we Rusland uit het SWIFT systeem zouden gooien dan kan geen land in Europa nog betalingen doen naar Rusland toe. Dat zou dus ook betekenen dat er geen gas meer betaald kan worden en daarmee zou Europa letterlijk de volledige gastoevoer uit Rusland dichtdraaien. Zeker Duitsland zou zichzelf daarmee in een crisis storten.....
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.quote:
Nounou, het minste wat je kan doen toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Laat Vader Abraham er buitenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, die provocatie komt van Poetin. En hoe kun je dan in hemelsnaam lijdzaam toekijken? Ik vind die smeekbede van Zelensky dan ook schrijnend in het licht van de huidige reactie van de EU. "Hier heb je wat wapens, succes! En wij treffen sancties die ons niet te hard raken."quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar wij moeten ook gewoon keihard benadrukken dat dit hun strijd is. Straks provoceren wij de derde wereldoorlog.
De grote installaties zijn natuurlijk sitting ducks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:06 schreef Alpha0 het volgende:
Oekraense anti-luchtafweer is uitgeschakeld? Hoe is dat zo makkelijk gegaan?!
Dat geld wordt dan wel later afgerekend. Rusland heeft er ook weinig baat bij om het gas dicht te draaienquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nederland heeft toch snipers geleverd en volgens mij wilde Duitsland vanochtend ook wapens leveren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:07 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.
Jets bijtanken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Dat is het verhaal. Of meer precies... de aanvallen liepen via een server in Wormer die heel toevallig op naam staat van een 22jarige engnekquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:42 schreef theunderdog het volgende:
Wacht even. Heeft iemand uit Urk de cyberaanvallen op Oekraine gedaan???
Intel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Alle straaljagers tanken die er volcontinue in de lucht hangen. Ze laten een tankervliegtuig niet voor de lol cirkelen en dit gaat de hele dag al door.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Vliegend tankstation spelen voor andere vliegtuigen, een Awacs of zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Omdat er onenigheid is. De moffen willen er gewoon niet aan en staan wederom aan de fouten kant van de geschiedenis. Maar ook andere landen willen niet hard optreden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef Vijf_voor het volgende:
Bronquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:09 schreef cherrycoke het volgende:
GENERALE MOBILISATIE IS UITGEROEPEN
Ze hadden al vrijwel niks, dus met een paar rakketten is dat uitgeschakeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:06 schreef Alpha0 het volgende:
Oekraense anti-luchtafweer is uitgeschakeld? Hoe is dat zo makkelijk gegaan?!
een Stratotanker?quote:
Dat mag ik toch hopen, ja. Je flikkert Oekrane in de handen van een totale waanzinnige mafkees. Bewust.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Merkel er anders tegenover staan?
Mijn eerste gevoel is nee. Aan de andere kant, ze was wel meer ervaren en had ongetwijfeld ook ingezien dat dit echt unprecedented is en dat je er ook wat mee moet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Merkel er anders tegenover staan?
Amerikanen en Engelsen hebben de afgelopen maanden samen voor tonnen (aan gewicht) aan militair materiaal geleverd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nederland heeft toch snipers geleverd en volgens mij wilde Duitsland vanochtend ook wapens leveren?
Natuurlijk kan ik vandaag nieuws- en praatprogramma's. Weet niet of je het weet, maar er is nogal wat aan de hand.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:55 schreef Homey het volgende:
[..]
En toch kijk je er naar. Blijkbaar doet het toch iets met je.
"The KC-135 Stratotanker's primary mission is to refuel long-range bombers, providing aerial refueling support."quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat zal die daar doen?
Ik denk dat vladje dat niet direct op prijs zou stellen. De VS kan zich de risico’s gemakkelijker permitteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:07 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Schandalig dat de EU achterwege bleef en blijft. Alleen maar non-eu landen blijken voor wapenleveranties te zijn.
Sterkte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:08 schreef hangtime het volgende:
Ik woon in het oosten van het land en heb vandaag al zeker 10+ straaljagers over horen vliegen.
Laatste uur ook zeker 2.
Dat argument verliest wel wat aan kracht als je er achter komt dat een aantal staten die veel afhankelijker zijn van Russisch gas dan Duitsland wel bereid zijn die stap te zetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |