abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203807950
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

Smart_ass
Vaiana
Lokasenna
Debsterr

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

pi_203807957
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Debsterr het volgende:
ehhhhh

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
pi_203807975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben weer ongesteld..
Stom. ;( :*
pi_203808216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef Vaiana het volgende:

[..]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
Van @Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203808222
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
pi_203808399
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
Snap ik. O+ Maar ik kon het niet laten je alvast in de OP te benoemen. :D
pi_203808634
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Van @:Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
pi_203808889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
pi_203810230
[quote]17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
[/quote

Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
pi_203810251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:31 schreef Bruinoog1982 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
[/quote]

Als er overblijven (en ik echt zekerheid heb van een plakker) laat ik het hier weten :Y.
pi_203810289
Ik kan wel wat geluk gebruiken :’) maar heb er nog 10 liggen dus dat zou nergens op slaan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203811061
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
pi_203811594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:14 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
Gister NOD idd. Ik ga proberen niet elke dag te testen zodat ik mezelf niet helemaal gek maak (uhuh, geloof ik het zelf)
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:45:11 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_203811703
dat is juist het voordeel van die dipsticks, kun je gewoon 50 dagen achter elkaar testen voor de prijs van 1 ClearBlue digital *O*
disclaimer
pi_203812667
Ik deed om de dag, totdat ze op waren. Dat was bij mij relatief snel na NOD volgens mij omdat ik zo vroeg al positief testte. :D
pi_203814241
Ohh @Debsterr !
pi_203814278
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
pi_203814876
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
pi_203815418
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
😘
pi_203815645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
pi_203815688
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
pi_203815943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
Oh echt waar? Dat is fijn om te weten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:43:29 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_203816379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
disclaimer
pi_203816599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
Yes dat bedoelde ik ook. Ik legde het alleen niet heel goed uit. :+
pi_203841605
2e test vandaag en binnen 4 minuten een goeie duidelijke lijn O+
pi_203843548

Na even drogen O+
pi_203843924
Loopt lekker op
pi_203850290
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 19:55:50 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_203850685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:34 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
Jup. Het zijn snijresten van reguliere tests eigenlijk, daarom kosten ze geen drol, maar ze doen hetzelfde.
disclaimer
pi_203853821
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
pi_203864477
Ja als ik grootverbruiker zou zijn geweest zou ik ook snel overgestapt zijn op die dingen hoor! Zo’n (digitale) test is leuk maar het betekent uiteindelijk allemaal hetzelfde :P.
pi_203865590
Ik heb nooit de prijs van zo’n digitale test kunnen accepteren. _O-
Heb alleen maar die 2 voor 5 van de Kruidvat gekocht elke keer.
  FOK!fossiel zondag 27 februari 2022 @ 18:46:01 #33
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203866502
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef Debsterr het volgende:
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
Bij mijn laatste zwangerschap was ik vrij zeker van een positieve test. Toen heb ik ook puur 'voor de leuk' zo'n dure digitale gekocht.
Chick on a mission
  zondag 27 februari 2022 @ 20:28:24 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203868262
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
pi_203868401
quote:
17s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
  maandag 28 februari 2022 @ 07:14:41 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_203873137
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
disclaimer
pi_203873855
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
Nouja daarom ook maar niet gedaan idd. :+
pi_203888594
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
pi_203888659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:15 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203888736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
:* heel herkenbaar. Hier een collega die tot 2x toe een random "bEn Je ZwAnGeR" rondstrooide (ook richting mij, voor de positieve test, terwijl mijn miskraam algemeen bekend is). Als ik hem 1 op 1 spreek dan ga ik daar nog wel wat van zeggen. Mensen hebben soms echt niet door dat er ook altijd mensen zijn die best gekwetst kunnen worden door zoiets. Knuffel voor jou!

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
Ook voor jou een knuffel!
pi_203888919
Oh ja en die opmerkingen ook ja, "ben je zwanger of wanneer komt er 'n kleine" of nog erger richting mijn vriend "nou als je nog 'n kleine wil, moet je wel opschieten" Terwijl hij al heel lang niks liever wil en ook al in 't verleden bij de dokter is geweest etc, houd gewoon je mond -O-
pi_203892813
Ik begrijp dat soort opmerkingen ook echt niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat zo iemand er dan geen seconde bij stil staat dat er genoeg mensen zijn die graag willen maar bij wie het niet zo makkelijk gaat.
pi_203894915
Ik zei bij zulke vragen/opmerkingen meestal wel dat het nog niet lukte.
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Ja zeg, alsof je lichaam zich daar wat van aantrekt?
pi_203895006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Die! Ohhh wat trok ik die slecht. Terwijl ik best geloof dat het helpt, maar het is niet een knop die je om kan zetten ofzo hè. Ik zou het met alle liefde loslaten, maar dat kàn ik niet.

Gelukkig had ik ook veel lieve mensen die dan na zo’n opmerking kwamen checken of het goed ging met me, omdat ze uit eigen ervaring wisten hoe naar dat is. O+

:* voor Memento-Mori en Thinkk-Pinkk, ik hoop zo dat jullie ook binnenkort twee mooie streepjes te zien krijgen.
pi_203895569
Ik denk niet dat je het heel veel meer kan loslaten dan wat ik doe. Dus die mensen moeten vooral lekker die kwekker dichthouden.
pi_203895841
Ik ben er ook, behalve met m'n ovulatie in de gaten houden, niet continu mee bezig gelukkig. Maar tis gewoon toch wel confronterend al die zwangere collega's steeds en die opmerkingen.

Ik denk bij ons juist dat mensen denken dat we er echt niet mee bezig zijn en dat ze daarom dat soort opmerkingen cq "grapjes" wel kunnen maken ofzo. En het uitspreken dat we er wel mee bezig zijn, levert weer andere onbedoelde opmerkingen en adviezen op zoals idd "je moet het loslaten" etc. Zit ik ook niet op te wachten. Mensen echt dichtbij ons weten het natuurlijk wel. Blijft gewoon 'n rottig iets allemaal.
pi_203904698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
Terugzeggen dat het dan niet echt meehelpt als anderen het onderwerp telkens aansnijden... -O-
pi_204123394
Deze maand slaan wij over. Ik ging even niet zo heel lekker dus dat leek ons even beter zodat er niet nog meer bij zou komen :)

Meld mij de volgende ronde wel weer.
pi_204349225
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
pi_204349340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.

Maar wel balen idd. :(
pi_204349474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Bami het volgende:

[..]
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.

Maar wel balen idd. :(
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"
pi_204349709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"
Dat snap ik ook heel goed. :Y
Daadwerkelijk in zo'n situatie zou ik ws hetzelfde doen, maar wanneer ik het me alleen maar voorstel is de verleiding wel erg aanwezig.
pi_204351437
Ik deed altijd de moodkiller :P
  woensdag 6 april 2022 @ 22:37:04 #54
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_204354552
Hallo iedereen,

Wát een maand.. ik was eigenlijk een beetje boos op mijn vriend omdat ie tijdens de vruchtbare week wat begon te stuiteren over het feit dat ie dan 'moest' en actie tijdens de vruchtbare week was wat minder. Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo erg was omdat ons kind dan tijdens de feestdagen geboren zou worden, maar heb wel een woordje met hem gesproken over het belang van die vruchtbare dagen. Toch dacht ik na de eisprong al dat mijn lichaam anders reageerde dan anders maar ik had zoiets van, nee dat is omdat ik te graag zwanger wil worden. Vorige week maandag met de vroege test getest en ik kreeg een negatieve uitslag, vervolgens op donderdag niet ongesteld geworden en op vrijdag weer negatief getest, dus de verwachtig was dat het een late menstruatie was. Toch bleef het uit, ondanks ik ongesteldheidspijn ervaar. Vanmorgen dacht ik: laat ik voor de zekerheid nog maar eens testen en ja hoor.. de test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Voor de zekerheid nog twee testen bijgehaald bij kruidvat maar allemaal positief.. het is zo onwerkelijk nog!

Dacht dat dit langer zou duren maar poging 2 was dus al raak.. ik ben daar zó dankbaar voor! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 4 mei hebben we de vitaliteitsecho. De doktersassistente gaf een indicatiedatum van 10 december aan :) Zo spannend, was het maar 4 mei :D

[ Bericht 2% gewijzigd door girlnextdoor. op 06-04-2022 22:43:10 ]
With love :*
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:37:40 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204356905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:54 schreef Lokasenna het volgende:
Ik deed altijd de moodkiller :P
Ik afhankelijk van de situatie :D maar als de vraag ingesteld wordt met “jullie willen zeker geen kinderen” dan kun je het krijgen :P het scheelt wel dat de meeste mensen van ons traject wisten dus het waren vooral halve kennissen met dit soort vragen, die gooi ik wat makkelijker onder de bus _O-
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hallo iedereen,

Wát een maand.. ik was eigenlijk een beetje boos op mijn vriend omdat ie tijdens de vruchtbare week wat begon te stuiteren over het feit dat ie dan 'moest' en actie tijdens de vruchtbare week was wat minder. Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo erg was omdat ons kind dan tijdens de feestdagen geboren zou worden, maar heb wel een woordje met hem gesproken over het belang van die vruchtbare dagen. Toch dacht ik na de eisprong al dat mijn lichaam anders reageerde dan anders maar ik had zoiets van, nee dat is omdat ik te graag zwanger wil worden. Vorige week maandag met de vroege test getest en ik kreeg een negatieve uitslag, vervolgens op donderdag niet ongesteld geworden en op vrijdag weer negatief getest, dus de verwachtig was dat het een late menstruatie was. Toch bleef het uit, ondanks ik ongesteldheidspijn ervaar. Vanmorgen dacht ik: laat ik voor de zekerheid nog maar eens testen en ja hoor.. de test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Voor de zekerheid nog twee testen bijgehaald bij kruidvat maar allemaal positief.. het is zo onwerkelijk nog!

Dacht dat dit langer zou duren maar poging 2 was dus al raak.. ik ben daar zó dankbaar voor! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 4 mei hebben we de vitaliteitsecho. De doktersassistente gaf een indicatiedatum van 10 december aan :) Zo spannend, was het maar 4 mei :D
Gefeliciteerd!!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 26 april 2022 @ 21:33:44 #56
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204549092
Ik kom mij weer aansluiten hier! O+

We hebben nu een zoontje van bijna 15 maanden en zijn van plan om vanaf mei te gaan proberen voor een tweede! Enige vervelende is dat ik eind maart/ begin april Covid heb gehad en het lijkt alsof het mijn cyclus flink overhoop gehaald heeft. Zit nu al op dag 45, al 15 dagen te laat en echt niet zwanger. Maar loop wel al te PMSen sinds ik overtijd ben! :{w Dus hopelijk zoekt mijn lichaam dit snel uit!
pi_204549171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik kom mij weer aansluiten hier! O+

We hebben nu een zoontje van bijna 15 maanden en zijn van plan om vanaf mei te gaan proberen voor een tweede! Enige vervelende is dat ik eind maart/ begin april Covid heb gehad en het lijkt alsof het mijn cyclus flink overhoop gehaald heeft. Zit nu al op dag 45, al 15 dagen te laat en echt niet zwanger. Maar loop wel al te PMSen sinds ik overtijd ben! :{w Dus hopelijk zoekt mijn lichaam dit snel uit!
Had ik ook na mijn covid. Uiteindelijk op dag 49 ongesteld geworde. Lollig was het idd niet.
  donderdag 28 april 2022 @ 14:57:43 #58
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204565283
Iemand nog behoefte aan wat dipsticks en (wellicht over datum) ovu testen? PM me je adres en dan doe ik ze binnenkort op de post.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:42:52 #59
318361 Bienelientjee
pi_204591510
Whooo, na 49 dagen eindelijk weer ongesteld! Nooit geweten dat ik daar zo blij om zou kunnen zijn! :D
pi_204595545
quote:
17s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:57 schreef Debsterr het volgende:
Iemand nog behoefte aan wat dipsticks en (wellicht over datum) ovu testen? PM me je adres en dan doe ik ze binnenkort op de post.
Heb je ze nog? Dan graag!

Welkom bienelientjee!
  zondag 1 mei 2022 @ 09:56:12 #61
318361 Bienelientjee
pi_204595607
:D

Voorlopig is het heel licht. Dus misschien is het alleen wat spotten, maar er gebeurd in ieder geval weer wat van binnen! Gek dat een virus dat kan doen met je!
  zondag 1 mei 2022 @ 17:28:37 #62
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204599821
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Heb je ze nog? Dan graag!

Welkom bienelientjee!
Yep!
pi_205008305
Ik kom me hier schoorvoetend melden….. we gaan voor baby 2!
Zijn er hier nog meeschrijfsters? Bienelientje hoe is het bij jou?

We doen t nu nog rustig aan…. Onze zoon is 8 maanden oud. Ik ben 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geweest sinds m’n bevalling. Ik heb dus geen idee wanneer de volgende menstruatie komt maar als die komt denk ik dat we er gebruik van maken.

Omg, ik vind het toch weer loeispannend
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:24:24 #64
318361 Bienelientjee
pi_205008447
Welkom Lily! *O*

Wij hebben Mei overgeslagen omdat we dan vrijwel dezelfde uitrekenings datum zouden hebben als met J. O-)

Ik heb wel het idee dat ik mijn ovulatie deze ronde gevoeld heb qua lichaams tekenen. Maar mijn tweede ongesteldheid sinds Covid startte op dag 37 deze keer (vorige startte op dag 50!). Wasnu al vier dagen van tevoren flink aan het bruin spotten, maar mijn cyclus is dus nog steeds niet helemaal "normaal" zoals het was. Ben benieuwd dus! We gaan wel vanaf deze ronde officieel proberen! O+
pi_205008450
Joh, Lily, spannend weer! 🥰
pi_205008552
Oh spannend bienelientje!
Ah ja, jij hebt ook een J, net als ik ;-)
En ik snap je helemaal. Als ik nog niet zwanger ben ga ik januari ook overslaan om dezelfde reden.

Gebruik je ovulatietesten? Of gewoon go with the flow

@Komkommerschijfje: kom je hier ook meeschrijven ;-)
pi_205009526
Ohh wat spannend _Lily_! En leuk. O+
pi_205010546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:33 schreef _Lily_ het volgende:
Oh spannend bienelientje!
Ah ja, jij hebt ook een J, net als ik ;-)
En ik snap je helemaal. Als ik nog niet zwanger ben ga ik januari ook overslaan om dezelfde reden.

Gebruik je ovulatietesten? Of gewoon go with the flow

@:komkommerschijfje: kom je hier ook meeschrijven ;-)
Nee. :D Misschien over een paar jaar, misschien nooit, haha. We genieten nu ontzettend, maar het is ook pittig. Lijkt me erg pittig om een baby naast een dreumes te hebben. Eerst F. maar eens wat zelfstandiger hebben en dan kijken we verder. Maar het kan ook zo maar zijn dat we het bij F. laten. :)
  vrijdag 10 juni 2022 @ 14:08:18 #69
318361 Bienelientjee
pi_205013172
@_Lily_ Nee, ik gebruik geen ovulatie testen. Meestal merk ik het aan mijn afscheiding die veranderd en afgelopen cyclus voelde ik wat krampen plus de juiste afscheiding rond de tijd van ovulatie. Dus als het goed is had ik toen mijn ovulatie. En de tijd waarop mijn ongesteldheid kwam, komt ook goed overeen!

We zijn gewoon extra actief rond de mogelijke dagen! :D ;)

Vindt het zo spannend! Ben helemaal gewend als moeder van 1, maar denkende dat ik volgend jaar misschien moeder van 2 ben voelt zeer onwerkelijk!
pi_205101428
Ik zit weer op het wachtbankje, en ik vind dit een hele chaotische. Ik moet zondag ongesteld worden, maar heb vandaag al een beetje gebloed. Mijn cyclus is wel heel regelmatig, tenzij corona(vaccinatie), dus dit tussentijdse bloedverlies is vreemd. Maar tegelijkertijd heb ik de laatste maanden zulke heftige menstruaties, ovulatiebloedingen, PMS-klachten en alles dat het nog alle kanten op kan. Ik probeer om er zo min mogelijk over na te denken. Wat natuurlijk niet lukt.

Afgelopen donderdag ook spugend wakker geworden, 4 dagen duizelig, misselijk en hoofdpijn. Dat zouden dan weer prima PMS-klachten kunnen zijn. Dus ik weet het allemaal niet meer. Als het deze maand niets is, in ieder geval naar de huisarts. Want die heftige menstruaties geven me ook wel zorgen en we zijn gewoon al heel lang bezig.
pi_205102034
Balen zeg myraela! Hoelang zijn jullie al bezig?
pi_205102292
In augustus 2 jaar, wel met wat uitgevallen maanden ertussen. Dus dat is ook weer geen eeuwigheid, maar zo voelt het soms wel.
pi_205108041
Zou er hier nog iemand interesse hebben in acht 2bsure ovulatietesten (tht november) en/of een vol doosje davitamon foliumzuur+vitamine D?
pi_205122121
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:52 schreef Myraela het volgende:
In augustus 2 jaar, wel met wat uitgevallen maanden ertussen. Dus dat is ook weer geen eeuwigheid, maar zo voelt het soms wel.
Dat kan ik wel begrijpen. Je wacht erop en er zit ook onzekerheid bij. Ik duim dat het snel raak mag zijn.

Hier had ik pasgeleden een eisprong, maar we hebben overgeslagen. T zou niet lekker uitkomen als het raak zou zijn. Ik merk dat mijn cyclus wel langer is met de borstvoeding. Ik had van mezelf al een lange cyclus en nu eisprong op dag 24
  zondag 26 juni 2022 @ 14:45:20 #75
318361 Bienelientjee
pi_205154119
Wij zitten nu op het bankje!

Mijn moeder was op bezoek uit Nederland, dus er zijn niet erg veel kansen geweest. :D Had maandag wat krampjes en spotten, gister ook krampjes gehad. En geen idee of ik nu dus vroeg of laat geovuleerd heb deze ronde omdat ik nog zo onregelmatig ben sinds covid. Ach ja, we gaan het zien! Spannend weer!
pi_205159471
Zeker spannend bienelientje! Wanneer is je NOD?

Hier zit ik voor spek en bonen in dit topic. We hebben nog niet serieus geprobeerd. Mijn cyclus is hopeloos inadequaat met die borstvoeding. Ik ben alweer ongesteld geworden en had een luteale fase van slechts 5 (!! :') ) dagen.

Dus ik ga verder met afwachten
pi_205161456
Vanochtend getest, maar gewoon negatief, ik test ook met die wetenschap en 't begint meer en meer door te dringen dat 't waarschijnlijk gewoon niet zal gebeuren. Geen medische molen sta ik nog steeds achter en mijn man ook, zou als we 10 jaar jonger waren misschien anders zijn geweest. Misschien dat we t nog een jaar max op z'n beloop laten en zo niet dan moeten we dat accepteren. De wens van mijn man om vader te worden is in ons geval nog wat sterker dan bij mij en dat het waarschijnlijk niet lukt dat samen voor elkaar te krijgen, doet me wel pijn.

However ik was even de stad in om oogdruppels te halen. Ben nu ergens naar binnen gegaan om wat te lunchen want heel veel regen. Twee meiden /jonge vrouwen voor me die elkaar net allebei vertellen dat ze zwanger zijn... Echt hoor :'( maar goed life goes on he.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:14:54 #78
318361 Bienelientjee
pi_205161800
Dikke knuffel voor Memento-Mori! ;(

_Lily_ , ik weet niet precies wanneer mijn NOD gaat zijn. Mijn cyclus is zo overhoop sinds covid (50 dagen cyclus en toen 36 dagen), dus ik kan mijn ovulatie ook compleet gemist hebben. Dus dit is meer een half probeerseltje, ik gok misschien ergens 10 juli ofzo? _O- Volgende cyclus krijgen we geen visite, dus dan kunnen we iets meer focussen! ;) :D

Hopelijk komt er snel rust in jouw cyclus!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:57:40 #79
318361 Bienelientjee
pi_205244973
Ben sinds zondag al aan het spotten (mijn vorige ongesteldheid begon ook zo, 4 dagen van tevoren was ik al aan het spotten). Dus verwacht er echt weinig van! :D
pi_205354564
Hoe is het afgelopen bienelientje?

Hier zit ik zowaar op het wachtbankje sinds gister. Ik verwacht er niet veel van aangezien mijn luteale fase tot nu toe helemaal overhoop lag met nog borstvoeding.

Maar ik had gister een ei en dus maar geprobeerd!

Ik merk wel dat ik ambivalenter ben dan toen met de eerste. De wens is er absoluut maar ik denk ook met 1 oog aan de leuke tripjes die ik wil maken en die niet kunnen als ik nu zwanger ben haha. Ook is de druk er een beetje af nu we een gezond kind hebben en ik het moederschap heb mogen ervaren. Maar misschien komt de druk terug als het langer duurt
  zaterdag 16 juli 2022 @ 21:51:00 #81
318361 Bienelientjee
pi_205363541
Ik werd ongesteld, wat ik dus al verwachtte! Deze keer dus een 31 dagen cyclus, dus misschien veel eerder geovuleerd dan gedacht. Verwacht nu ergens vanaf donderdag en daarna ergens te gaan ovuleren dan (dag 14-18 ish) Gelukkig na die hitte pas! :') :') _O-

En dan lopen we nu al een uur te vechten om J naar bed te krijgen en dan denk ik. Willen we er echt wel 2? Hahahaha! _O-

Vingers gekruisd voor jullie poging! O+ Ik voel juist meer druk, haha. Iedereen om me heen krijgt nieuwe verse babies, of is nieuw zwanger! :D Maakt me broederig, haha!
pi_205398018
Haha oh ik twijfel er niet aan dat de druk hier uiteindelijk ook wel zal terugkeren!

Vruchtbare week voor jou deze week! Spannend, ik duim
Inderdaad gelukkig dat je ei niet gister was. Man man, niet te doen
  woensdag 20 juli 2022 @ 14:27:40 #83
318361 Bienelientjee
pi_205400337
Denk dat er anders weinig van had gekomen met die hitte! _O- :D
pi_205429160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:35 schreef Memento-Mori het volgende:
Vanochtend getest, maar gewoon negatief, ik test ook met die wetenschap en 't begint meer en meer door te dringen dat 't waarschijnlijk gewoon niet zal gebeuren. Geen medische molen sta ik nog steeds achter en mijn man ook, zou als we 10 jaar jonger waren misschien anders zijn geweest. Misschien dat we t nog een jaar max op z'n beloop laten en zo niet dan moeten we dat accepteren. De wens van mijn man om vader te worden is in ons geval nog wat sterker dan bij mij en dat het waarschijnlijk niet lukt dat samen voor elkaar te krijgen, doet me wel pijn.

However ik was even de stad in om oogdruppels te halen. Ben nu ergens naar binnen gegaan om wat te lunchen want heel veel regen. Twee meiden /jonge vrouwen voor me die elkaar net allebei vertellen dat ze zwanger zijn... Echt hoor :'( maar goed life goes on he.
Heee ik vergat helemaal hierop te reageren. Dikke knuffel voor jou. Knap dat je er zo berustend in staat. Hopelijk mag het toch op een dag raak zijn
pi_205433292
Mijn luteale fase houdt het nu al 9 dagen vol, dus hopelijk begint mijn cyclus weer een beetje normaal te worden!

Had ik ook wel verwacht/gehoopt. Ik geef alleen nog live borstvoeding bij stuwing en dit is m’n 3e cyclus sinds de bevalling. Zal wel allemaal weer aan het normaliseren zijn
  maandag 25 juli 2022 @ 14:20:33 #86
318361 Bienelientjee
pi_205454253
Gister eindelijk een donkerdere streep op de ovulatie test gekregen en vandaag bijna zo donker. Binnenkort dus hopelijk een eisprong! *O* Wel echt veel later dan ik eerst dacht! Hopelijk is het genoeg voor mijn luteale fase. En dan wordt het duimen ^O^
pi_205486190
Zeker duimen! Zit je op het wachtbankje?

Hier ben ik ongesteld geworden, luteale fase van 11 dagen. Op naar de 2e ronde.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:33 #88
318361 Bienelientjee
pi_205486700
Jammer!

Ja, ik zit op het bankje nu, 4 dpo gok ik. Heb echt een hekel aan die twee weken! :D

Maandg avond had ik ineens wat felle krampjes laag onder rug en buik. Duurde maar kort en was ook zo over? Dus erg benieuwd of ik de ovulatie gevoeld heb dit keer!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:53:20 #89
318361 Bienelientjee
pi_205544947
Denk niet dat we succes hebben deze maand. Ik begin alweer flink te spotten, precies drie/vier dagen voor ik ongesteld moet worden. Dat is nu al de derde cyclus op een rij dat dit gebeurd sinds ik Covid had!

En mevr. PMS is weer flink aanwezig. Voel me zo geirriteerd en boos! En emotioneel en van alles. Bleh! :D
pi_205602780
Bah! Heeft het verder doorgezet?

Hier op dag 17 van m’n cyclus en nog geen spoor van een ei. Was vergeten hoe saai t was om met zulke lange cycli te proberen voor een baby. Geduld wordt flink op de proef gesteld!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:27:18 #91
318361 Bienelientjee
pi_205603008
Helaas wel, zelfde verhaal. Spotten voor drie dagen en dan weer ongesteld. -O- Vraag me af of mijn hormonen op orde zijn als ik al een paar dagen van tevoren begin te spotten? Laat ovuleren en laag progesteron ofzo? Geen idee. Kijk het nog 1 cyclus aan en misschien dan eens vragen of ze er naar kunnen kijken.

Ja, geen pretje als je zo lang moet wachten! :{w Als mijn ei weer zo laat is (op dag 19 had ik pas een donkere test!) dan moet ik nog bijna twee weken wachten! _O- V Vanaf dag 10 ga ik weer testen in ieder geval.
pi_205643262
Dag 22 en nog steeds geen ei. Die borstvoeding heeft mijn cyclus geen goed gedaan haha
  maandag 15 augustus 2022 @ 21:08:18 #93
318361 Bienelientjee
pi_205648712
Dat is inderdaad laat! Hopelijk vindt je hem snel!

Vandaag cyclus dag 11, dus ik ben ook weer begonnen met testen. Ben benieuwd of ik weer zo laat ovuleer of wat eerder dit keer!
pi_205662652
WElke ovulatietesten gebruik je bienelientje?
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:49:52 #95
318361 Bienelientjee
pi_205665189
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:23 schreef _Lily_ het volgende:
WElke ovulatietesten gebruik je bienelientje?
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)
pi_205687113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)
Die kocht ik ook altijd, maar dan via ebay
Shine bright like a diamond.
pi_205687565
Na een aantal maanden gewoon ongesteld te zijn geweest, dacht ik dat deze maand ook gewoon te worden tot gister.... Eergister riep mijn moeder al je moet niet nog dikker worden hoor... Gister op mijn werk zat ik te stotteren er kwam geen normale zin uit mij en vanmorgen maagzuur en geen zere borsten.....

Die zere borsten heb ik elke maand,
Ik kijk dan toch maar eens op mijn ovu kalender, 2 dagen over tijd. ( De vorige keer dat ik 2 dagen over tijd was, was het loos alarm ) nu heb ik een positieve test in de handen. Het is nog even onwerkelijk en ik moet het eerst maar even laten bezinken. ( En foliumzuur halen)
pi_205701937
Leuk Aloria, gefeliciteerd!

Bij J gebruikte ik ovulatietesten van sensitest, daar was ik blij mee maar ze waren aan de dure kant. Deze keer heb ik die van de action maar die hebben altijd een streep dus ik snap ze soms niet. Misschien moet ik ook eens naar die van jou kijken, bienelientje

Ik heb nog steeds geen ei op dag 28. Heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad. Of ik heb m’n ei gemist maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Er valt niks anders te doen dan afwachten…..

Misschien voor de zekerheid eens een zwangerschapstest doen want als dat zo is, dan:
A. Heb ik geen idee hoe ver ik zou zijn
B. Er gaat regelmatig rood vlees en alcohol naar binnen
pi_205733156
Hoera, eindelijk een positieve ovulatietest op dag 31! Nu op de wachtbank. Fijner dan limbo
pi_205733630
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:25 schreef _Lily_ het volgende:

Ik heb nog steeds geen ei op dag 28. Heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad. Of ik heb m’n ei gemist maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Er valt niks anders te doen dan afwachten…..
Hier zou ik 4 dagen na mijn ei zijn volgens mijn app, mooi niet dus, ik kan het ook altijd heel goed zien aan het slijm en dat kwam altijd overeen met de app ook deze maand, ik ben meestal 26 dagen maar deze maand zou ik ook op 30/31 zitten 🫤

Maar goed toen de biefstuk de volgende zondag mij niet smaakte
( Smaakte alsof het maanden over datum was,terwijl vriend alles lekker zat op te eten dacht ik al oh zou toch niet ) hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 22:29:14 #101
318361 Bienelientjee
pi_205736860
Mijn test vandaag is eindelijk bijna positief (dag 20 alweer!). Maar mijn lichaam doet toch weer raar. Mijn afscheiding was precies goed voor ovulatie vrijdag al. En sinds zaterdag/zondag lichte krampen. Nu helemaal geen typische afscheiding meer, maar wel een bijna donkere test. Alsof mijn lichaam wilt ovuleren, maar er te lang over doet?

Vanavond en misschien morgen nog maar een keer! :D
pi_205739792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 22:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Nu helemaal geen typische afscheiding meer, maar wel een bijna donkere test.
Slijm was bij mij ook totaal verkeert, eerst mooi helder draadjes toen dikke slierten/klodders en daarna droog...
In de droge periode 3 dagen na de hevige slierten en zelfs een week na de vruchtbare slijm zwanger geworden.

Hoe weet ik dit maar 1 keer gedaan deze maand 🤣🤣🤣 wonderen zijn de wereld nog niet uit.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:29:16 #103
318361 Bienelientjee
pi_205740277
Keiharde knaller van een ovulatie test zojuist! De lijn is zelfs donkerder dan de test streep! Haha!

Dus goed dat we gister avond nog seks hebben gehad! :D Vanavond nog eens en dan wachtbankje!
pi_205743330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Keiharde knaller van een ovulatie test zojuist! De lijn is zelfs donkerder dan de test streep! Haha!

Dus goed dat we gister avond nog seks hebben gehad! :D Vanavond nog eens en dan wachtbankje!
Dit moet ook toch, anders telt hij nog als negatief :P
Succes op het wachtbankje allebei :D
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:53:35 #105
318361 Bienelientjee
pi_205745620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:30 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Dit moet ook toch, anders telt hij nog als negatief :P
Succes op het wachtbankje allebei :D
Ik dacht dat het beide kan zijn. Net zo donker als, en donkerder! :D

Nu de lange wacht!
pi_205746478
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:29 schreef Bienelientjee het volgende:

Morgen nog een keer voor de zekerheid. Vandaag positieve test dan zijn de 2 meest vruchtbare dagen aangebroken.

Ik ga vanaf deze maand ook testen. Het schiet niet op hier dus wie weet zijn we steeds op verkeerde moment bezig
pi_205748918
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:48 schreef Bruinoog1982 het volgende:

[..]
Morgen nog een keer voor de zekerheid. Vandaag positieve test dan zijn de 2 meest vruchtbare dagen aangebroken.

Ik ga vanaf deze maand ook testen. Het schiet niet op hier dus wie weet zijn we steeds op verkeerde moment bezig
Oh dat is dan inderdaad wel een goeie om even na te gaan. Hopelijk heb je je ei zo opgespoord!

Bienelientje, zit je lekker stevig op het wachtbankje?

Wij hebben maar 1x gebruik kunnen maken van mijn ei. Het kwam niet lekker uit qua timing. Maar het was wel op de dag van mijn positieve ovulatietest dus een kans is een kans
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:48:14 #108
318361 Bienelientjee
pi_205749467
Niet al te stevig. Is gister avond niets meer van gekomen vanwege een paar redenen. Wat resulteerde in ik flink boos op man en verdrietig.... Dus hopelijk sprong het eitje gister nog en was maandag, woensdag genoeg.

We wachten nu maar af dus.
pi_205749632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Niet al te stevig. Is gister avond niets meer van gekomen vanwege een paar redenen. Wat resulteerde in ik flink boos op man en verdrietig.... Dus hopelijk sprong het eitje gister nog en was maandag, woensdag genoeg.

We wachten nu maar af dus.
Zaadcellen kunnen dagenlang overleven he. En moeten ff zwemmen. Dus één of twee dagen voor je eisprong heeft een hogere kans van slagen dan op de dag van je eisprong. Als ik het zo hoor klinkt het dus iig zeker niet als een gemist kans deze cyclus. :*
pi_205749763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:09 schreef Bami het volgende:

[..]
Zaadcellen kunnen dagenlang overleven he. En moeten ff zwemmen. Dus één of twee dagen voor je eisprong heeft een hogere kans van slagen dan op de dag van je eisprong. Als ik het zo hoor klinkt het dus iig zeker niet als een gemist kans deze cyclus. :*
Denk ik ook! Met exact hetzelfde patroon ben ik zwanger geworden van J. Wij hadden destijds op maandag en woensdag seks gehad. Donderdag positieve ovulatietest. Maar toen hadden we geen zin. Toen vrijdag en zaterdag nog gedaan haha.

Die ronde werd ik zwanger van J en bij de termijnecho was de vrijdag mijn weekwissel.

Maar ik snap je gevoel erbij. Ik vind het ook niet fijn om een ronde te missen
pi_205750537
Daarom haat ik die testen zo, als je positief test hoeft het zeker niet de dag van je ovulatie te zijn. Dat kan goed pas de dag erna of zelfs nog de dag daarna zijn. Maar goed…
pi_205750617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:53 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Daarom haat ik die testen zo, als je positief test hoeft het zeker niet de dag van je ovulatie te zijn. Dat kan goed pas de dag erna of zelfs nog de dag daarna zijn. Maar goed…
Maar dat is dus juist goed. :D Seks op de dag van en de paar dagen voor de positieve ovulatietest is dan qua timing optimaal. :Y
pi_205750709
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Denk ik ook! Met exact hetzelfde patroon ben ik zwanger geworden van J. Wij hadden destijds op maandag en woensdag seks gehad. Donderdag positieve ovulatietest. Maar toen hadden we geen zin. Toen vrijdag en zaterdag nog gedaan haha.

Die ronde werd ik zwanger van J en bij de termijnecho was de vrijdag mijn weekwissel.

Maar ik snap je gevoel erbij. Ik vind het ook niet fijn om een ronde te missen
Ik heb het even teruggezocht, toen ik zwanger raakte van deze baby deed ik geen ovulatietesten maar ik heb toen obv BBT op maandag mijn eisprong gehad, de zondag, vrijdag en woensdag daarvoor hadden we seks.
Bij mijn miskraam had ik op maandag een positieve ovulatietest (en dus ws dinsdag eisprong) en hebben we ook op zondag, vrijdag en woensdag daarvoor seks gehad. En op dinsdag ook nog trouwens, maar mijn theorie is dat het de seks van zondag is geweest waar ik toen zwanger van ben geraakt, met dus een eisprong op dinsdag.

Mijn weekwissel is trouwens wel 3x verplaatst terwijl ik precies weet wanneer mijn eisprong èn innesteling waren, dus daar hecht ik minder waarde aan. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 26-08-2022 11:14:25 ]
pi_205751985
Op de testen staat dat de dag van de positieve test de 2 vruchtbare dagen zijn aangebroken. Dus een paar dagen vantevoren is ook goed maar als het eitje pas 2 dagen na de positieve test er daadwerkelijk is moet je ook weer niet te vroeg zijn.

:-) moeilijk allemaal
Zo bijzonder dat ik vorig jaar na 1x onveilige sex op dag van ovulatie meteen zwanger was
pi_205752225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:56 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Op de testen staat dat de dag van de positieve test de 2 vruchtbare dagen zijn aangebroken. Dus een paar dagen vantevoren is ook goed maar als het eitje pas 2 dagen na de positieve test er daadwerkelijk is moet je ook weer niet te vroeg zijn.

Zo bijzonder dat ik vorig jaar na 1x onveilige sex op dag van ovulatie meteen zwanger was
Ik heb ooit gehoord dat die dagen allemaal marges zijn. Dus 5 dagen overleving van zaadcellen en ovulatie tot 48u na de ovulatietest is een spectrum waarbinnen een zwangerschap KAN optreden. Maar aan het uiteinde van zo’n spectrum zijn die kansen uiteraard niet zo groot.

Met die gedachte heb ik ooit de volgende getallen gehoord/gelezen (ook in medische studies)
- overleving zaad: 48-72 uur
- ovulatie: doorgaans 24-36 uur na positieve test (eerder 24 dan 36)
- overleving gesprongen eitje: circa 24 uur, maar dan is de kwaliteit al achteruit gegaan. Eitje blijft wsch eerder maar 12 uur goed.

Doe je het in die marges, zit je sowieso goed.
Waarbij ik dus eerder op de dagen VOOR de positieve ovulatietest zou inzetten dan erna ivm de houdbaarheid van het eitje. En de dag na de positieve test kan ook nog.

Dus opzich klopt het volgens mij wel wat die ovulatietesten zeggen. De piekdagen zijn imo: de dag VOOR de positieve ovulatietest, die dag van de positieve test en de dag erna.

Daar mik ik ook altijd op. En alles wat ik ervoor en erna nog doe is bonus.
pi_205752292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:56 schreef Bruinoog1982 het volgende:

Ja je weet alleen niet hoe dat bij jou persoonlijk is. Ik ben dus gaan temperaturen nadat ik dacht een positieve ovulatietest te hebben en ik toen toch geen ei had. Mijn eisprong blijkt meestal de dag na de positieve test te zijn, dus dan is de dag voor die test optimaal qua slagingskansen.
Then again, ik ben in 10 rondes 2x zwanger geraakt dus je kan het nog zo volgens het boekje doen, maar dat is nog steeds geen garantie. Het kan ook zijn dat een bevrucht eitje niet innestelt. Of wel innestelt maar het gaat al mega vroeg mis en je wordt gewoon (of 2 dagen later) ongesteld.

Het is stiekem echt wel een wonder als het goed gaat en er een gezonde baby uitkomt. Maar dat maakt het proces daarnaartoe natuurlijk niet minder frustrerend. :*
pi_205752881
Hier ook zwanger van drie dagen voor de eisprong (door echomonitoring weet ik de dag zeker), dus het kan zeker wel!
Ik had mentaal de ronde al afgeschreven omdat het niet gelukt was op het goede moment, met bijbehorende emoties.
pi_205753504
We gaan gewoon lekker een paar dagen aan de klus en hopen dat het nog een keer mag gebeuren.
pi_205760843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:51 schreef Bruinoog1982 het volgende:
We gaan gewoon lekker een paar dagen aan de klus en hopen dat het nog een keer mag gebeuren.
Zo is het! Duimen draaien voor je

Het valt me op dat de wachtbank sneller voorbij gaat dan toen we probeerden voor J. We hebben nu een kind, ik ben druk, moe etc, ik zorg voor J en ik ben dus minder gefocust op het wachten op mijn NOD

J is eenkennig geworden. Wil alleen maar mama mama mama
pi_205768220
Zo positieve ovulatietest van clearblue. Heerlijk zo’n -:) niks geen getuur of de ene streep donkerder is dan de ander.

Nog even aan de klus en dan op het wachtbankje 🤞🤞🤞🤞🤞🤞
pi_205771506
Hier vanochtend ook een heel erg positieve test. Ik had het niet verwacht. Helemaal niet zelfs. Ik gebruik al jaren geen anticonceptie, en dacht dat ik buikgriep had.
Ik zit denk ik in de ontkenningsfase.
pi_205775182
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:44 schreef Ed1234 het volgende:
Hier vanochtend ook een heel erg positieve test. Ik had het niet verwacht. Helemaal niet zelfs. Ik gebruik al jaren geen anticonceptie, en dacht dat ik buikgriep had.
Ik zit denk ik in de ontkenningsfase.
Is het gewenst?
pi_205776007
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Is het gewenst?
Jazeker 😁 Alleen nogal onverwacht. Klinkt misschien vreemd aangezien we geen anticonceptie gebruiken maar dat doen we al lange tijd niet, en in de familie komen vruchtbaarheidsproblemen voor.
pi_205852372
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:01 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Jazeker 😁 Alleen nogal onverwacht. Klinkt misschien vreemd aangezien we geen anticonceptie gebruiken maar dat doen we al lange tijd niet, en in de familie komen vruchtbaarheidsproblemen voor.
Hartelijk gefeliciteerd dan! Hoe voel je je?

Hier weer ongesteld geworden na een cyclus van 41 dagen. Fraai
Leuk is het niet maar ik merk dat ik het gewoon te druk heb om er lang bij stil te staan. J is in een lastige fase met 11 maanden oud. Heb m’n handen vol aan hem en werk

Nu dan maar weer wachten op een ei waarvan je niet weet of die op dag 17 of dag 30 komt haha
pi_205854436
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 10:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hartelijk gefeliciteerd dan! Hoe voel je je?

Hier weer ongesteld geworden na een cyclus van 41 dagen. Fraai
Leuk is het niet maar ik merk dat ik het gewoon te druk heb om er lang bij stil te staan. J is in een lastige fase met 11 maanden oud. Heb m’n handen vol aan hem en werk

Nu dan maar weer wachten op een ei waarvan je niet weet of die op dag 17 of dag 30 komt haha
Vervelend, mijn cyclus was ook vrij onregelmatig. Het voelt voor nu erg onwerkelijk. Ik voel me eigenlijk wel prima, helemaal niet misselijk nog, maar wel moe, en soms pijnlijke borsten. Maar het maakt me ook wel onzeker, hoor ik niet meer klachten te hebben vraag ik mij dan af. Volgende week heb ik de eerste echo.
  maandag 5 september 2022 @ 13:50:24 #126
318361 Bienelientjee
pi_205854462
Hier ook weer ongesteld Lily! -O-

Ik had weer alle goede tekenen voor ovulatie. De juiste afscheiding en alles, wat precies begon zo'n 14/15 dagen voor vandaag. Maar weer 4 dagen aan krampjes voordat ik eindelijk pas op dag 21 een dikke positieve ovulatie test in handen had. En afgelopen zaterdag begon ik alweer spotten (dag 30, 8/9 dpo dus) Dus weer een late ovulatie en vroeg spotten. TMI warning, zelfs met echte mini stolseltjes (heel klein hoor), maar dan nog niet echt ongesteld, want bruin, maar lijkt toch dat het te vroeg begint los te komen....... }:|

Gister was ik ook flink emotioneel en ff goed gehuild (plus weinig slaap want J had onrustige nachten) Dus van de week ga ik de dokter bellen.
pi_205946543
En weer door naar de volgende ronde ☹
pi_206137308
Weer wachtbankje hier, 4DPO
De wachtbank gaat sneller nu J er is. Drukte en al een gezond kindje hebben werkt goed tegen de spanning die je toch wel hebt tijdens het proberen om zwanger te worden. Inmiddels zijn we ook alweer 3,5 maand bezig. Met maar 2 rondes in 3,5 maand haha door die lange cycli

Hoe is het bij jullie? Hoe was t bij de dokter bienelientje?
  donderdag 29 september 2022 @ 14:43:05 #129
318361 Bienelientjee
pi_206141174
Hier ook weer op het wachtbankje. Uiteindelijk besloten om het nog 1 maand te proberen, zodat ik in ieder geval kan zeggen dat mijn cyclus al een half jaar van slag is. Deze maand in ieder geval nog helemaal niet gespot, dat is nieuw en een verbetering! Wel heel laat geovuleerd (dag 23 met normaal een 31/32 dagen cyclus) Dus een zeer kleine kans, als mijn ongesteldheid echt dag 31/32 al komt. We wachten af!

Gaat inderdaad sneller met een kindje erbij! :D Probeer mijn week vol te plannen met tripjes zodat ik er niet over na hoef te denken!
pi_206221389
Ja want die laatste week op de wachtbank is altijd killing hè. En ik ben toch weer teleurgesteld als ik weer ongesteld ben geworden.

Wat nu weer het geval was op 10DPO
Mijn luteale fase is echt zoveel korter sinds mijn bevalling. Ik heb besloten dat ik ook 6 rondes ga proberen en dan ga praten met m’n huisarts als die luteale fase niet langer is geworden

Op naar ronde 4 dus….. mijn ei komt meestal pas op dag 22 ofzo dus dat is weer lang wachten
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:22:48 #131
318361 Bienelientjee
pi_206224903
:N Zo jammer weer Lily! -O-

Ik ben nu 9 dpo en nog niet ongesteld, maar wel weer heel licht begonnen met spotten. Minder dan normaal, dus het kan nog goed nieuws zijn, maar verwacht er weinig van aangezien ik al die vorige cyclussen ook 2 dagen van tevoren begon met spotten. Verwacht zaterdag mijn ongesteldheid als het weer een 10 dagen luteale fase is. En dan ga ik maandag de dokter eens bellen. -O-
  zondag 9 oktober 2022 @ 10:57:50 #132
318361 Bienelientjee
pi_206260707
Omgggg! We hebben twee streepjes! Een heel licht streepje! :D :D
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:06 #133
208890 June.
Seriously?
pi_206260882
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Omgggg! We hebben twee streepjes! Een heel licht streepje! :D :D
Dan was het toch iets van innestelingsbloeding :D Gefeliciteerd en succes met de verlengde wachtweken tot de eerste echo ;)
Shine bright like a diamond.
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:13:53 #134
318361 Bienelientjee
pi_206260965
Ik dacht gister dat mijn ongesteldheid er echt aan zat te komen. Hele dag door had ik typische ongesteldheids krampen die in golven kwamen. Hele dag door. En in de avond voelde ik ineens niets meer. Ook geen spotten meer. Wel wat natterigere afscheiding weer. Dus zojuist, tweede plas van de ochtend, kon ik mij echt niet meer inhouden. En binnen twee minuten een tweede streepje!:D Beetje onwerkelijk nog!

Moet nu haasten, want zwemles!
pi_206266680
Gefeliciteerd bienelientje! Superleuk
Op naar een goede echo

Hopelijk volg ik je snel in het zwangerschapstopic.
Ik ben nog in dubio of ik 1 of 2 rondes ga overslaan. Enerzijds is de wens om zwanger te worden te groot, anderzijds wil ik heel graag op wintersport lol.

Ik zal het on the spot beslissen als m’n ei er is haha
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:19:32 #136
318361 Bienelientjee
pi_206267957
Kan het nog steeds niet geloven, haha! Had de hoop al opgegeven toen ik weer begon te spotten. Met J nooit gehad zulke pijnlijke ongesteldheids krampen. Bij hem voelde ik helemaal niets, tot ik twee dagen over tijd eens een testje deed. Nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan! O+

Hopelijk mag je snel volgen Lily! Maar oooooh wintersport! Heb ik in geen jaren gedaan, wat zou ik graag weer eens een potje willen snowboarden! O+ Ga je binnenkort?
pi_206268003
Wat fijn, Bien! De duimen draaien hier. :D
pi_206269231
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Kan het nog steeds niet geloven, haha! Had de hoop al opgegeven toen ik weer begon te spotten. Met J nooit gehad zulke pijnlijke ongesteldheids krampen. Bij hem voelde ik helemaal niets, tot ik twee dagen over tijd eens een testje deed. Nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan! O+

Hopelijk mag je snel volgen Lily! Maar oooooh wintersport! Heb ik in geen jaren gedaan, wat zou ik graag weer eens een potje willen snowboarden! O+ Ga je binnenkort?
Nee in maart haha. En als ik zwanger zou zijn zou ik nog wel gaan skiën als het minder dan 12 weken ver is. Maar dan moet ik niet de komende 2 maanden zwanger raken hahaha.

Echt super van je streepjes bien! Heb je klachten?
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:00:33 #139
318361 Bienelientjee
pi_206275013
Lastige keuze! Denk dat ik dan zelf zou wachten een maand of twee en nog 1x goed genieten! :D Oh heb echt in zoveel jaren niet gesnowboard. Nu heb ik zin in een sneeuw vakantie! :D

Voorlopig valt het nog mee qua symptomen. Heel klein beetje last van misselijkheid of een duizeling, maar dat is na een paar seconden weer over. Voel soms wat krampjes van binnen. En avonds hele koude tenen, zo raar! En snachts als ik wakker word heb ik moeite om weer in slaap te komen.
pi_206275429
Haha absoluut. Als ik 5 jaar jonger was geweest had ik het hele gebeuren opgeschort tot na de wintersport. Maar ik ben al 35 dus ik wil een beetje doorpakken met zwanger proberen te worden. Ik durf het bijna niet te bekennen maar ik wil de optie voor een 3e kind nog openhouden.

Eea natuurlijk afhankelijk van of het lukt om weer vlot zwanger te raken en ook hoe het bevalt. Als het weer binnen een jaar lukt en de baby is net zo makkelijk als J dan denk ik dat kind 3 ook nog een optie is
pi_206275808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:47 schreef _Lily_ het volgende:
Ja want die laatste week op de wachtbank is altijd killing hè. En ik ben toch weer teleurgesteld als ik weer ongesteld ben geworden.

Wat nu weer het geval was op 10DPO
Mijn luteale fase is echt zoveel korter sinds mijn bevalling. Ik heb besloten dat ik ook 6 rondes ga proberen en dan ga praten met m’n huisarts als die luteale fase niet langer is geworden

Op naar ronde 4 dus….. mijn ei komt meestal pas op dag 22 ofzo dus dat is weer lang wachten
Dit had ik ook!

Bij mijn eerste twee kinderen werd ik pas na 14/15 maanden weer ongesteld, maar bij m'n tweeling alweer na 3 maanden. Echter was de luteale fase toen telkens vrij kort, dus nog geen vruchtbare cyclus. Totdat ze een maand op 14/15 waren, toen werd de luteale fase vanzelf weer langer en werd m'n cyclus dus ook pas weer echt vruchtbaar.

Volgens mij moet de luteale fase minstens 10/11 dagen zijn oid om vruchtbaar te kunnen zijn, ivm dat anders het baarmoederslijmvlies al wordt afgestoten voordat een vruchtje kan nestelen. Maar fijner is 12 dagen of meer.

Anyway, je baby is net 1 jaar, dus je hebt grote kans dat binnen een paar maanden je cyclus vanzelf vruchtbaarder zal worden/de luteale fase langer.

Succes!
pi_206350880

[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 17-10-2022 23:20:05 ]
pi_206552220
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:16 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Dit had ik ook!

Bij mijn eerste twee kinderen werd ik pas na 14/15 maanden weer ongesteld, maar bij m'n tweeling alweer na 3 maanden. Echter was de luteale fase toen telkens vrij kort, dus nog geen vruchtbare cyclus. Totdat ze een maand op 14/15 waren, toen werd de luteale fase vanzelf weer langer en werd m'n cyclus dus ook pas weer echt vruchtbaar.

Volgens mij moet de luteale fase minstens 10/11 dagen zijn oid om vruchtbaar te kunnen zijn, ivm dat anders het baarmoederslijmvlies al wordt afgestoten voordat een vruchtje kan nestelen. Maar fijner is 12 dagen of meer.

Anyway, je baby is net 1 jaar, dus je hebt grote kans dat binnen een paar maanden je cyclus vanzelf vruchtbaarder zal worden/de luteale fase langer.

Succes!
Thanks elamanilo!
Ja heel herkenbaar wat je schrijft. Laten we hopen dat t zo goed! Laatste cyclus had ook weer een luteale fase van 10 dagen.

Die is ook weer een tijdje geleden want ik heb nog steeds cycli van 35+ dagen ;-)
Zit nu wel op de wachtbank na een ei op dag 26. Maarja soms vergeet ik zelfs dat we proberen voor een kind omdat ik telkens een maand moet wachten op een ei haha.

Verder geen nieuws te melden. Het is hier stilletjes! Ben ik alleen hier?
pi_207418826
Je bent niet alleen.
Hier lukt het ook maar niet. Vrijdag maar eens gesprekje met huisarts gepland.

Begrijp het niet. April 2021 ineens zwanger van 1 keer onveilig wat helaas een miskraam werd. Sindsdien geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt, maar helaas.
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:47:11 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_207420550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:50 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Je bent niet alleen.
Hier lukt het ook maar niet. Vrijdag maar eens gesprekje met huisarts gepland.

Begrijp het niet. April 2021 ineens zwanger van 1 keer onveilig wat helaas een miskraam werd. Sindsdien geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt, maar helaas.
Wat frustrerend, en onbegrijpelijk ook soms, die lichamen -O- hopelijk kan de huisarts jullie doorverwijzen.
disclaimer
pi_207421082
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat frustrerend, en onbegrijpelijk ook soms, die lichamen -O- hopelijk kan de huisarts jullie doorverwijzen.
Hoop het ook!
Dit is gewoon te stom 😒
pi_207490710
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:16 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Dit had ik ook!

Succes!
Dit lijkt ook zowaar voor mij te gelden! Ik bleef maar een lange cyclus houden met eisprong op dag 30 ofzo en luteale fase van 9 dagen.
En de laatste cyclus had ik ineens een luteale fase van 12 dagen! En bij de cyclus daarna ineens een “normale” eisprong op dag 16 ofzo (ik weet het niet precies)

Laten we hopen dat dit geluk brengt. Want tot op heden nog niet weer zwanger geworden. Ben nu in ronde 6. Maar deze cyclus weinig kans. Maar 1x gebedvogeld en ook mn ovulatie niet getrackt. We zijn op vakantie met familie dus het is ingewikkeld.
pi_207685075
Joehoe, ik kom me voorzichtig even melden :@
Sommige mensen ‘’kennen’’ mij wellicht vanuit 2014 toen ik als alleenstaande een verrassingszwangerschap had en deze reeks dus heb overgeslagen.
Nu inmiddels - gelukkig - een heel andere situatie waarbij ik (en (8> ) hopen op een tweede streepje.
Hopen op een tweede kind, een droom waarvan ik dacht dat die nooit werkelijkheid zou worden, lijkt nu toch echt dichterbij te komen.
Ik heb moeite met mijn mond te houden, en wil daarom graag weer FOK! Misbruiken als uitlaatklep voor: voor, tijdens en na de zwangerschap. En uiteraard heb ik ook zin om die van jullie te volgen :@ Ik hoop dat het hier nog zo fijn is als het in 2014-2015-2016 was.
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 23 januari 2023 @ 17:25:16 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_207685941
Sow, da's ff geleden!

Ik ging eens terugzoeken maar heel veel namen uit die tijd posten al lang niet meer mee :D
Het is hier wel wat rustiger geworden :')
disclaimer
pi_207687435
Haiii :D

Ja, daar was ik al een beetje bang voor eigenlijk :@ ik zie ook dat de topics lang niet meer zo actief zijn dan toen. ;(

Enne... SQ, was jij niet blauw toen ter tijd?
pi_207687665
En toen heette ze nog Stormqueen *)
  maandag 23 januari 2023 @ 19:36:46 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_207687836
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Haiii :D

Ja, daar was ik al een beetje bang voor eigenlijk :@ ik zie ook dat de topics lang niet meer zo actief zijn dan toen. ;(

Enne... SQ, was jij niet blauw toen ter tijd?
Klopt, maar heb na de geboorte van mijn derde :') het bijltje neergegooid. Nu mag ik weer gewoon trollen.
disclaimer
pi_207692322
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:28 schreef Aure het volgende:
En toen heette ze nog Stormqueen *)
Oja _O_
pi_207692323
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Klopt, maar heb na de geboorte van mijn derde :') het bijltje neergegooid. Nu mag ik weer gewoon trollen.
Je het groot gelijk :9
pi_207693238
Nou, zojuist naar de huisarts geweest om m’n mirena te laten verwijderen.

Helaas missie mislukt. Ze kon hem niet vinden. ;(

Volgende week kan ik hopelijk elders terecht voor een echo. ;(

Ben nu een beetje gespannen over de vraag waar m’n spiraal is. Zou ik hem verloren hebben, is hij gaan zwerven? Zit hij er gewoon maar zijn de touwtjes te kort?

Ben zelfs in staat om een zwangerschapstest te doen. Niet dat dat ergens op slaat _O-

Hopelijk belt ze me snel met een afspraak voor een echo. Ik had me er echt op ingesteld dat ik er nu eindelijk weer achter zou kunnen komen wat m’n cyclus is.
Ben tijdens m’n mirena’s nooit gaan menstrueren.. de laatste keer was in begin 2014 :D dus daar kan ik niet echt wat mee natuurlijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door LadyTagliatelle op 24-01-2023 10:37:32 ]
pi_207698152
Ik kom mij ook heel voorzichtig melden.
Alleenstaand en op de vooravond van KID-traject. En hier voor de uitlaatklep :)

Het is vooral wachten op het verwijderen van het spiraaltje. Er hebben al 3 mensen in geroerd :') maar de touwtjes waren te kort en ze hadden net niet het goede gereedschap. 1 februari naar de gyn, hopelijk lukt het dan wel.

Verder vind ik het heel spannend maar wel goed spannend *O*
pi_207704194
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:44 schreef Zombabe het volgende:
Ik kom mij ook heel voorzichtig melden.
Alleenstaand en op de vooravond van KID-traject. En hier voor de uitlaatklep :)

Het is vooral wachten op het verwijderen van het spiraaltje. Er hebben al 3 mensen in geroerd :') maar de touwtjes waren te kort en ze hadden net niet het goede gereedschap. 1 februari naar de gyn, hopelijk lukt het dan wel.

Verder vind ik het heel spannend maar wel goed spannend *O*
Oh gezellig dan gaan we “samen” :)

Maandag mag ik voor een echo omdat ze gister bij mij de touwtjes niet in handen hadden ( :’) )

Maar bij jou dus al drie keer? Dan zal ik er ook rekening mee houden dat ook maandag niet zou kunnen lukken eventueel.

Wat goed dat je het KID-traject in gaat! _O_
pi_207711147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Oh gezellig dan gaan we “samen” :)

Maandag mag ik voor een echo omdat ze gister bij mij de touwtjes niet in handen hadden ( :’) )

Maar bij jou dus al drie keer? Dan zal ik er ook rekening mee houden dat ook maandag niet zou kunnen lukken eventueel.

Wat goed dat je het KID-traject in gaat! _O_
Leuke woordgrapjes :') Maandag is snel! Bij mij zit er gewoon een maand tussen.. stom ziekenhuis.

Ik weet niet of 3x echt representatief is hoor. Huisarts + assistente hadden geen echo en niet het goede materiaal voor korte touwtjes.
De fertiliteitsarts had niet het goede materiaal. Wat ik begrijp, normaal gesproken verwijderen ze geen spiraaltjes op die afdeling. Maar vanwege de geplande inwendige echo wilde ze wel een poging wagen :)
pi_207714954
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:24 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Leuke woordgrapjes :') Maandag is snel! Bij mij zit er gewoon een maand tussen.. stom ziekenhuis.

Ik weet niet of 3x echt representatief is hoor. Huisarts + assistente hadden geen echo en niet het goede materiaal voor korte touwtjes.
De fertiliteitsarts had niet het goede materiaal. Wat ik begrijp, normaal gesproken verwijderen ze geen spiraaltjes op die afdeling. Maar vanwege de geplande inwendige echo wilde ze wel een poging wagen :)
Ja hè :9

Een maand?! Dat vind ik wel echt super slecht hoor.
Maar ik hoef dan ook niet naar het ziekenhuis.
Misschien is dat het verschil.

Ah Oke. Nou ik ben dinsdag geweest en kon de HA er niet bij omdat of de touwtjes te kort of weg waren. Ik moet maandag dus die inwendige echo en de HA zei dat die man dan direct de spiraal kan verwijderen. Maar goed… ik weet het ook niet allemaal. Baal alleen dat ik dit dan moet ondergaan.
pi_207719300
Ik wil voorzichtig gaan meeschrijven hier. In 2019/2020 meegeschreven in het zwangerschapstopic en babytopic. Een hele heftige medische zwangerschap gehad vanwege een aangeboren afwijking bij onze dochter. Inmiddels wordt ze in maart alweer 3 jaar (en is ze volledig gezond!), en zijn we toe aan een tweede. Dit hebben we jaren niet gedurfd vanwege de angst op herhaling, etc. Inmiddels is de wens groter dan de angst. Momenteel ongesteld, dus ronde 1 is niet gelukt. Echter zijn we ook nog niet bezig geweest met vruchtbare dagen, etc.
pi_207722552
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:42 schreef QuattroF het volgende:
Ik wil voorzichtig gaan meeschrijven hier. In 2019/2020 meegeschreven in het zwangerschapstopic en babytopic. Een hele heftige medische zwangerschap gehad vanwege een aangeboren afwijking bij onze dochter. Inmiddels wordt ze in maart alweer 3 jaar (en is ze volledig gezond!), en zijn we toe aan een tweede. Dit hebben we jaren niet gedurfd vanwege de angst op herhaling, etc. Inmiddels is de wens groter dan de angst. Momenteel ongesteld, dus ronde 1 is niet gelukt. Echter zijn we ook nog niet bezig geweest met vruchtbare dagen, etc.
Welkom! :)
Wat fijn om te horen dat jullie dochter nu helemaal gezond is! Dat lijkt me een heftige periode om doorheen te gaan.
Kan me voorstellen dat het nog wel in jullie achterhoofden meespeelt, maar met dat in het achterhoofd toch voor een 2e proberen is best een mooie stap om samen aan te gaan :)
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:31:06 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_207723058
quote:
Ik moest even terugzoeken maar dat verhaal greep me toen ook erg aan. Fijn dat alles goed is gekomen? Is er eigenlijk ooit gesproken over kans op herhaling?
disclaimer
pi_207725863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:40 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Welkom! :)
Wat fijn om te horen dat jullie dochter nu helemaal gezond is! Dat lijkt me een heftige periode om doorheen te gaan.
Kan me voorstellen dat het nog wel in jullie achterhoofden meespeelt, maar met dat in het achterhoofd toch voor een 2e proberen is best een mooie stap om samen aan te gaan :)
Het zal inderdaad altijd wel blijven spelen. Dat is ook de reden dat we er toch voor willen gaan. Tijd heelt wonden, maar vergeten doen we het natuurlijk niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik moest even terugzoeken maar dat verhaal greep me toen ook erg aan. Fijn dat alles goed is gekomen? Is er eigenlijk ooit gesproken over kans op herhaling?
Ja we hebben dat uit laten zoeken door de klinisch geneticus. Bij ons alledrie is het volledige DNA onderzocht, en het is echt volledig pech. Er is geen enkele oorzaak gevonden. De kans op herhaling is 3%, zoals bij ieder stel eigenlijk. Dat is natuurlijk heel erg fijn, maar vond ik lange tijd heel lastig. Want, wat als we weer pech hebben en het nogmaals gebeurd? Maar goed, garanties heb je niet in het leven. Dus we hopen op het beste. Dat we nu elke dag een gezonde peuter rond hebben lopen helpt daar ook enorm in mee.
pi_207729475
Fijn om hier wat aanwas te hebben!
Ik heb zelf niet veel te melden behalve dat ik net weer ongesteld ben geworden. Komende maand dus ronde 7

Ik merk dat ik het wat lastiger begin te vinden. Tussendoor niet heel veel mee bezig maar op de dag dat ik ongesteld ben geworden ben ik toch wat down en ik vraag me tegenwoordig soms ook af of alles wel goed is met mijn vruchtbaarheid
pi_207735200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb zelf niet veel te melden behalve dat ik net weer ongesteld ben geworden. Komende maand dus ronde 7

Ik merk dat ik het wat lastiger begin te vinden. Tussendoor niet heel veel mee bezig maar op de dag dat ik ongesteld ben geworden ben ik toch wat down en ik vraag me tegenwoordig soms ook af of alles wel goed is met mijn vruchtbaarheid
Hè bah -O- Dat down voelen lijkt me niet meer dan logisch, je hoopt toch elke ronde weer dat het lukt.
Ik heb even teruggelezen, hoe was je cyclus deze ronde?
pi_207741365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:20 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Hè bah -O- Dat down voelen lijkt me niet meer dan logisch, je hoopt toch elke ronde weer dat het lukt.
Ik heb even teruggelezen, hoe was je cyclus deze ronde?
Die lijkt gelukkig elke maand wat meer normaal! Mijn luteale fase lijkt nu weer genormaliseerd (13 dagen) en ik had nu ook een ei op dag 17 ipv dag 30. Dus ik hoop dat dat deze maand ook weer is
pi_207774649
quote:
Hoi :)

Welkom!

Heftig verhaal zeg, ik hoop dat je gauw een tweede streepje mag plassen O+
pi_207774670
Zometeen start de speurtocht middels een inwendige echo naar m’n mirena. Ik ben hier op een of andere manier toch stik zenuwachtig voor. Heb er al nachtmerries van gehad.
Stom eigenlijk, want hoe groot is nu de kans dat het narigheid zal worden….

-O-
pi_207774810
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:11 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Hoi :)

Welkom!

Heftig verhaal zeg, gelukkig dat jullie dochter helemaal gezond is.
Ik hoop dat je gauw een tweede streepje mag plassen O+
Verhaal terug gezocht, ik ga dat straks even wat beter lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door LadyTagliatelle op 30-01-2023 10:31:40 ]
  Manager PR/Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:33:24 #170
269689 crew  Viv
pi_207774945
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:13 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zometeen start de speurtocht middels een inwendige echo naar m’n mirena. Ik ben hier op een of andere manier toch stik zenuwachtig voor. Heb er al nachtmerries van gehad.
Stom eigenlijk, want hoe groot is nu de kans dat het narigheid zal worden….

-O-
Succes! :*
pi_207775151
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:33 schreef Viv het volgende:

[..]
Succes! :*
Nou hij is er uit hoor. Ging niet zonder hindernissen.
Ik lag daar echt vet ongemakkelijk, deze man stelt je alles behalve op je gemak.

Op eens voelde ik een hele harde klap en veel druk. Brak het speculum af.

;(
zegt hij ook nog: dit is me nog nooit overkomen.
  Manager PR/Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:54:47 #172
269689 crew  Viv
pi_207775174
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik lag daar echt vet ongemakkelijk, deze man stelt je alles behalve op je gemak.

;(
:o Bizar!

Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal van een leien dakje. :)
  maandag 30 januari 2023 @ 11:01:12 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207775270
Wtf, da's wel echt bizar. Niet al te veel pijn gehad enzo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207775394
Ja echt bizar. Ik schrok me wezenloos. Ik dacht in een fractie van een seconde dat hij me een enorme stomp gaf.

Nou, ik heb nu wel wat pijn. Maar dat voelt een beetje alsof het door dat klemmetje komt die op de baarmoedermond geplaatst was. Op het moment van breken voelde ik gelukkig geen pijn.

Maar het was alles bij elkaar geen prettige ervaring. Ik heb normaal niet zoveel moeite om me op m’n gemak te gaan voelen. Maar deze man was alles behalve rustgevend. Gelukkig hoef ik daar niet meer naar terug.

Ik hoop ook echt dat het van een leien dakje gaat vanaf nu inderdaad. We gaan het meemaken.

Nu is de spanning of de bal ontstekingen van m’n vriend schade hebben aangericht bij hem. Maar we gaan het meemaken.
pi_207775696
Mijn god, bij deze ben ik overtuigd om nooit een spiraaltje te zullen nemen. :')
pi_207775727
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

;(
Whut
Oh wat erg, hier zou ik ook van in de stress schieten. Maar beter dat hij eruit is!
pi_207777180
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:27 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn god, bij deze ben ik overtuigd om nooit een spiraaltje te zullen nemen. :')
_O- Dit verhaal is, gelukkig, wel een uitzondering hoor. Ik heb nu de derde erin zitten, verwijderen is hier nog nooit een issue geweest.
pi_207780805
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:27 schreef Lokasenna het volgende:
Nou troost je, die man zei dat het nooit eerder was voorgevallen. ( bij hem) Dus statistisch gezien moet het nog heel wat eendenbekken kosten voor er weer eentje breekt. ;(

Maar bij m’n vorige spiraal had ik geen problemen. Deze was wat dieper gaan zitten en de touwtjes waren vrij kort zei hij.
pi_207780836
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Whut
Oh wat erg, hier zou ik ook van in de stress schieten. Maar beter dat hij eruit is!
Ja… ik moest echt even bijkomen in de auto. Klinkt misschien suf. Maar het was allemaal zo raar.

Maar.. geen buikpijn meer. De keren dat ik het liet plaatsen lag ik nu inmiddels krom in bed met zestien ibuprofen. :D
pi_207785128
Omg LadyTagliatelle! :o
Bah bah wat lijkt me dat schrikken!
Gelukkig lees ik dat je bent bijgekomen, en geen pijn meer. Gelukkig!
pi_207785604
LadyTagliatelle, gaan jullie meteen aan de klus of wil je eerst je cyclus verkennen?

Daar zit nog wel mijn twijfel. Meteen in februari starten of een maand wachten.
Na woensdag is in principe alles ready to go. Dan is het spiraaltje eruit, bestelling ligt klaar in de kliniek.
Behalve dat ik dus niet echt weet hoe mijn cyclus loopt, en of met name mijn luteale fase wel lang genoeg is voor een eerste poging.
Laatste menstruatie was ruim 10 jaar terug, daar heb ik dus ook weinig aan :')
pi_207785910
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:46 schreef Zombabe het volgende:
LadyTagliatelle, gaan jullie meteen aan de klus of wil je eerst je cyclus verkennen?

Na woensdag is in principe alles ready to go. Dan is het spiraaltje eruit, bestelling ligt klaar in de kliniek.
Behalve dat ik dus niet echt weet hoe mijn cyclus loopt, en of met name mijn luteale fase wel lang genoeg is voor een eerste poging.
Ik denk direct aan de klus. Of ja. Niet vandaag…Maar komend weekend.
Ik zit precies hetzelfde. Mijn laatste was begin 2014. Nog geen tien jaar, maar scheelt niet veel. Ben ook enorm benieuwd naar m’n cyclus. Ik verwacht op dit moment eigenlijk gewoon een stortvloed aan bloed. Maar niks nog.
Maar goed ook, want moet echt wennen aan tampons meenemen. :D

Ik weet eigenlijk ook niks over bewust zwanger worden dus dat is allemaal nieuw.

Weet alleen dat hij zich wat druk maakt om z’n zaad. Want hij beeft diverse malen een ontsteking gehad waarbij er kans is op verminderde vruchtbaarheid.

In jouw geval zou ik het ook niet zo goed weten. Hoe sta je er in? Misschien is het wel verstandig om die cyclus af te wachten. Geen idee.

Ik heb stiekem het gevoel, liever gister dan vandaag. _O- ik heb werkelijk nul geduld als ik iets graag wil :D
pi_207786359
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik denk direct aan de klus. Of ja. Niet vandaag…Maar komend weekend.
Ik zit precies hetzelfde. Mijn laatste was begin 2014. Nog geen tien jaar, maar scheelt niet veel. Ben ook enorm benieuwd naar m’n cyclus. Ik verwacht op dit moment eigenlijk gewoon een stortvloed aan bloed. Maar niks nog.
Maar goed ook, want moet echt wennen aan tampons meenemen. :D

Ik weet eigenlijk ook niks over bewust zwanger worden dus dat is allemaal nieuw.

Weet alleen dat hij zich wat druk maakt om z’n zaad. Want hij beeft diverse malen een ontsteking gehad waarbij er kans is op verminderde vruchtbaarheid.

In jouw geval zou ik het ook niet zo goed weten. Hoe sta je er in? Misschien is het wel verstandig om die cyclus af te wachten. Geen idee.

Ik heb stiekem het gevoel, liever gister dan vandaag. _O- ik heb werkelijk nul geduld als ik iets graag wil :D
Haha ik verwacht ook zo’n stortvloed _O- maar het zal vast zo’n vaart niet lopen.
Mijn geduld is niet direct een uitdaging, maar ik weet niet waarop ik zou moeten wachten. Mijn hoofd gaat alle kanten op wat dat betreft. Cyclus is 1 van de dingen die meespeelt, vakantie eind augustus ook. Maar al die ‘wat als’-scenarios zijn ook niet meer dan dat.

En bah van die ontstekingen -O- is dat recent geweest? Kan me voorstellen dat je man zich daar druk om maakt, hopelijk voor niets! :)
pi_207788053
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:46 schreef Zombabe het volgende:

Je kan 2x per week bedvogelen tot je ongesteld bent geworden. Wie weet ;)
Als dit qua seksleven bij je past dan

Was er eerder iets met je luteale fase?
pi_207788420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 04:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Haha bedvogelen :D Maar dat gaat helaas niet op, ik ga als alleenstaande een inseminatie traject in.
Uit de gesprekken met de kliniek kwamen een paar tips, waaronder opletten of de duur van mijn cyclus lang genoeg is. Zegt 1 meting niet alles natuurlijk maar het geeft wel een indicatie. Daar komt mijn twijfel een beetje vandaan.
pi_207788460
Gezien de kosten van een rietje en/of het aantal pogingen wat je hebt, zou ik zelf geneigd zijn om een cyclus te wachten. En in die tijd goed te ovulatietesten en gevoel te krijgen voor hoe je lijf werkt (en die testen trouwens). Ik gebruikte geen anticonceptie en ben er na het afronden van de intake mee begonnen. Ik heb ook wel eens een eisprong gemist maar tegen de tijd dat bij ons alles klaar lag, had ik veel meer grip op mijn cyclus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207788533
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:40 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Haha ik verwacht ook zo’n stortvloed _O- maar het zal vast zo’n vaart niet lopen.
Mijn geduld is niet direct een uitdaging, maar ik weet niet waarop ik zou moeten wachten. Mijn hoofd gaat alle kanten op wat dat betreft. Cyclus is 1 van de dingen die meespeelt, vakantie eind augustus ook. Maar al die ‘wat als’-scenarios zijn ook niet meer dan dat.

En bah van die ontstekingen -O- is dat recent geweest? Kan me voorstellen dat je man zich daar druk om maakt, hopelijk voor niets! :)
Ik zou ook niet weten waarop je zou moeten wachten. Je cyclus loopt gewoon door met een spiraal maar wanneer die is, geen idee. De HA zei dat je direct zwanger kan worden, maar als je iemand bent die wil weten op welke dagen je het meest kans hebt om zwanger te raken, je beter even kunt wachten tot je inzicht hebt.
Misschien is het fijn om 1 menstruatie achter de rug te hebben gehad? Lastig…

Hoe groot is zo’n bestelling? Geen ervaring mee :@

Maar goed, zelf ga ik daar niet op wachten, heb ook nog een libido :D en het amusement hoeft wat mij betreft niet om te slaan in de baby-focus.

Het is een aantal jaren geleden begonnen. Elk jaar had hij die ontsteking en hij heeft er ook antibiotica voor gehad. Volgens mij zo’n 3 of 4 jaar op rij. Afgelopen jaar is hij ongeschonden doorgekomen gelukkig.

Maar goed, het wordt zijn eerste biologische kind, dus ik snap z’n gevoel sowieso wel. Voor hem is alles nieuw.
pi_207788554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:36 schreef Clubsoda het volgende:
Gezien de kosten van een rietje en/of het aantal pogingen wat je hebt, zou ik zelf geneigd zijn om een cyclus te wachten. En in die tijd goed te ovulatietesten en gevoel te krijgen voor hoe je lijf werkt (en die testen trouwens). Ik gebruikte geen anticonceptie en ben er na het afronden van de intake mee begonnen. Ik heb ook wel eens een eisprong gemist maar tegen de tijd dat bij ons alles klaar lag, had ik veel meer grip op mijn cyclus.
Hoeveel pogingen heb je dan? :@
pi_207788558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 04:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Of gewoon elke dag :9~
pi_207788594
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Hoeveel pogingen heb je dan? :@
Hangt er vanaf. Wat ik begreep: doorgaans 12x IUI ongestimuleerd, dan 6x met hormonen en daarna ga je praten over IVF/ICSI. Bij mij was het 6x IUI ongestimuleerd omdat ik oud ben :+ Maar bij een commerciële donor betaal je rond de 1000 euro per rietje (afhankelijk van de kwaliteit en de uitgebreidheid van het profiel) + transport- en verwerkingskosten, dus op zich ook niet iets wat je voor de lol even gaat proberen ;) Hoe groot je bestelling is bepaal je zelf, dat is een beetje een onverwachte trade-off tussen het risico om over te houden (en de vraag of je een volgend kind zou willen) en het feit dat er vaste kosten per bestelling zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207788623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:33 schreef _Lily_ het volgende:

Bah, wat jammer zeg -O- maar begrijpelijk dat je er wat down van wordt. Je hoopt er toch stiekem steeds op ook al ben je er niet continu mee bezig.

Zijn jullie echt bezig met temperaturen en dagen uitrekenen of laten jullie de natuur op z’n beloop?
pi_207788671
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hangt er vanaf. Wat ik begreep: doorgaans 12x IUI ongestimuleerd, dan 6x met hormonen en daarna ga je praten over IVF/ICSI. Bij mij was het 6x IUI ongestimuleerd omdat ik oud ben :+ Maar bij een commerciële donor betaal je rond de 1000 euro per rietje (afhankelijk van de kwaliteit en de uitgebreidheid van het profiel) + transport- en verwerkingskosten, dus op zich ook niet iets wat je voor de lol even gaat proberen ;) Hoe groot je bestelling is bepaal je zelf, dat is een beetje een onverwachte trade-off tussen het risico om over te houden (en de vraag of je een volgend kind zou willen) en het feit dat er vaste kosten per bestelling zijn.
Wow, Oke dit wist ik allemaal niet. Thanks :D

Dat je het niet voor je lol zou proberen had ik ook niet verwacht. :D Maar het zijn wel serieuze bedragen ja.

12+ 6 is toch wel fijn denk ik. :Y ik zou er zelf zenuwachtig van worden als je er 3 kreeg of zo :@
pi_207788719
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:28 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Haha bedvogelen :D Maar dat gaat helaas niet op, ik ga als alleenstaande een inseminatie traject in.
Uit de gesprekken met de kliniek kwamen een paar tips, waaronder opletten of de duur van mijn cyclus lang genoeg is. Zegt 1 meting niet alles natuurlijk maar het geeft wel een indicatie. Daar komt mijn twijfel een beetje vandaan.
Oooooh sorry
Het was niet heel attent van mij dat ik snel door alle verhalen heen had gelezen (en ik dit dus had gemist)

Ik zou inderdaad met jouw overwegingen inderdaad een cyclus wachten.
Andere optie is (een beetje) geld uitgeven om bijv tussen dag 15-20 na verwijderen spiraal (ik noem maar wat) ovulatietesten te doen.

Bij de action heb je 5 ovulatietesten voor ¤2,50
pi_207788776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Bah, wat jammer zeg -O- maar begrijpelijk dat je er wat down van wordt. Je hoopt er toch stiekem steeds op ook al ben je er niet continu mee bezig.

Zijn jullie echt bezig met temperaturen en dagen uitrekenen of laten jullie de natuur op z’n beloop?
Ik gebruik ovulatietesten.
Ik heb daar wel geluk mee. In die zin dat ik het altijd voel als er een eisprong is. Die ovulatietesten zijn dan enkel ter bevestiging of om de dag te finetunen. Vorige cyclus had ik geen ovulatietesten bij me en wist ik wel dat de eisprong er was, maar ik had een onzekerheidsmarge van 3 dagen.

Dus ik hoef er nooit heel veel per maand te doen en ik doe dus ook niet aan temperaturen.

Daardoor ken ik mijn cyclus door en door, ik heb op die manier ook mijn 1e kind gekregen. Na het stoppen van de borstvoeding is mijn cyclus erg onregelmatig geweest maar wist ik gelukkig ook wanneer ik weer wat kon verwachten doordat ik het voel aankomen.
pi_207789167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:17 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik gebruik ovulatietesten.
Ik heb daar wel geluk mee. In die zin dat ik het altijd voel als er een eisprong is. Die ovulatietesten zijn dan enkel ter bevestiging of om de dag te finetunen. Vorige cyclus had ik geen ovulatietesten bij me en wist ik wel dat de eisprong er was, maar ik had een onzekerheidsmarge van 3 dagen.

Dus ik hoef er nooit heel veel per maand te doen en ik doe dus ook niet aan temperaturen.

Daardoor ken ik mijn cyclus door en door, ik heb op die manier ook mijn 1e kind gekregen. Na het stoppen van de borstvoeding is mijn cyclus erg onregelmatig geweest maar wist ik gelukkig ook wanneer ik weer wat kon verwachten doordat ik het voel aankomen.
Hoe voel je dat? :D wat fijn dat jij je lijf zo goed kent en dat aan kan bevestigen met die testen. Het klinkt op zich nog wel vrij relaxt. Ik heb er eigenlijk echt nul ervaring mee. Maar ben wel benieuwd.

Ik weet alleen dat ik echt niet met zulke dingen bij m’n vriend moet aankomen. :@ die wil gewoon de natuur z’n gang laten gaan. Dus blind erin zeg maar.
pi_207789203
Ik had bij bol.com van die dip sticks gezien. Geen idee of dat de moeite is. Iemand daar ervaring mee?
  dinsdag 31 januari 2023 @ 10:08:31 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_207789224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik had bij bol.com van die dip sticks gezien. Geen idee of dat de moeite is. Iemand daar ervaring mee?
Dipsticks zijn de snijrestjes van dure tests en dus net zo prima. Scheelt ook een enorme bak plastic afval. Heb zelf altijd alleen dipsticks gebruikt, ook voorzwangerschapstests. Op ebay kun je ze nóg goedkoper vinden.
disclaimer
pi_207789282
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zijn ook prima. Ook weleens gebruikt
pi_207789327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Hoe voel je dat? :D wat fijn dat jij je lijf zo goed kent en dat aan kan bevestigen met die testen. Het klinkt op zich nog wel vrij relaxt. Ik heb er eigenlijk echt nul ervaring mee. Maar ben wel benieuwd.

Ik weet alleen dat ik echt niet met zulke dingen bij m’n vriend moet aankomen. :@ die wil gewoon de natuur z’n gang laten gaan. Dus blind erin zeg maar.
Het begint bij mij altijd met waterige afscheiding. 3-4 dagen daarna vervolgens vaste prik buikpijn rechtsonder of linksonder. Heel specifieke buikpijn, voelt als die steken in je buik als je hard hebt gerend. Het wordt erger bij bukken, plassen of op je buik drukken.

Dat houdt een paar uur of een halve dag aan en op die dag is mijn ovulatietest altijd voor het eerst positief. Dwz: teststreep dikker dan controlestreep (ze geven bij mij altijd wel lichte streepjes)

Ik heb weleens doorgetest en bij mij blijft die ovulatietest wel 48 uur positief. Dat is wel een beetje gek, maar lijkt bij mij te horen
pi_207790326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Het begint bij mij altijd met waterige afscheiding. 3-4 dagen daarna vervolgens vaste prik buikpijn rechtsonder of linksonder. Heel specifieke buikpijn, voelt als die steken in je buik als je hard hebt gerend. Het wordt erger bij bukken, plassen of op je buik drukken.

Dat houdt een paar uur of een halve dag aan en op die dag is mijn ovulatietest altijd voor het eerst positief. Dwz: teststreep dikker dan controlestreep (ze geven bij mij altijd wel lichte streepjes)

Ik heb weleens doorgetest en bij mij blijft die ovulatietest wel 48 uur positief. Dat is wel een beetje gek, maar lijkt bij mij te horen
Hm ik zal eens opletten :)
pi_207792121
Je kunt natuurlijk ook de eerste paar maanden gewoon aankijken en lekker regelmatig seksen zonder direct bezig te gaan met dipsticks, temperaturen, etc. Ik heb dat zelf allemaal nooit gedaan, ik lees nu zelfs pas voor het eerst over de luteale fase :P.
pi_207792177
Krijg trouwens wel direct weer rammelende eierstokken als ik dit topic lees :') .
pi_207792213
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:20 schreef Smart_ass het volgende:
Krijg trouwens wel direct weer rammelende eierstokken als ik dit topic lees :') .
Ja herkenbaar. :D
Ik moet nog wel een jaar wachten voor ik hier weer mag posten, haha.
  Manager PR/Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 14:41:49 #204
269689 crew  Viv
pi_207792396
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Je kunt natuurlijk ook de eerste paar maanden gewoon aankijken en lekker regelmatig seksen zonder direct bezig te gaan met dipsticks, temperaturen, etc. Ik heb dat zelf allemaal nooit gedaan, ik lees nu zelfs pas voor het eerst over de luteale fase :P.
Ik heb ook nooit getemperatuurd of ovulatietesten gebruikt. Ik hield alleen bij wanneer ik ongesteld was en wanneer we seks hadden gehad, dat was voldoende informatie voor mij. Ik geloof dat het de vierde maand raak was. :Y)
pi_207793774
Wij gebruiken de ovu testen om op de meest vruchtbare dag nog 1 extra schot voor de boeg te doen hihi

Verder inderdaad casual en hou ik niet altijd bij wanneer we bedvogelen
Maar ik sla weleens een week over dus ik heb m’n testjes wel nodig
pi_207797453
Jeetje LadyTagliatelle wat heftig hoe het is verlopen met je spiraal. Bizar! 😱

Hier geen ovulatietesten. Maar ik voel mijn eisprong altijd heel erg, is behoorlijk pijnlijk. Vervelend, maar ook wel handig bij het zwanger worden natuurlijk.
pi_207797663
Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten. Zodat ik in februari in ieder geval kan checken hoe lang deze cyclus is. Als mijn huidige cyclus ‘normaal’ van duur is dan ga ik er vanuit dat het wel goed zit.
En in dat geval kies ik er misschien ook voor om in februari al te beginnen. Maar ik heb nog tijd om na te denken.

Morgen gaat in ieder geval mijn spiraal eruit, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje zenuwachtig ben na de nare ervaringen van Lady Tagliatelle 😱
pi_207801689
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Klopt, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik weet en kan voelen hoe m’n lijf werkt. En ik krijg steeds te horen dat het vanaf je 30ste allemaal lastiger gaat en zo.
Ik kan/mag er al niet over praten met andere en ik heb jaren lang gedacht dat ik nooit meer kinderen zou gaan krijgen… ik had de knop echt om gezet. Het was een ver van mijn bed show. En nu weet ik dat hij wel kinderen wil, wel echt huisje boompje beestje wil… en nu is mijn enthousiasme zo groot… ik moet dit ergens in kwijt voor m’n gevoel. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

2022 is echt mijn jaar geweest eigenlijk. Ik dacht dat ik voor altijd alleenstaande moeder zou blijven. En ineens komt hij over de brug na 8 jaar. Met willen samenwonen, huis kopen, partnerschap, kinderwens.
Hij wilde dat allemaal nooit.
Ik dacht eerst dat ik in Bananasplit zat.
En nu loopt mijn hart zo enorm over… misschien suf, maar ik moet het ergens kwijt en dan denk ik… dan ga ik maar uitzoeken hoe mijn lijf werkt :D

Of dit is de adhd die weer debiel doet. En dan is dit over twee weken anders en ben sta ik er weer helemaal anders in _O-
pi_207801704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 20:51 schreef QuattroF het volgende:
Jeetje LadyTagliatelle wat heftig hoe het is verlopen met je spiraal. Bizar! 😱

Hier geen ovulatietesten. Maar ik voel mijn eisprong altijd heel erg, is behoorlijk pijnlijk. Vervelend, maar ook wel handig bij het zwanger worden natuurlijk.
Ja hè ;( echt wat voor mij ook. Ik heb altijd van die rare afwijkende dingen… maar goed. Overleefd en s’avonds had ik al geen pijn meer.

Oh wel handig dat je dat voelt. Ik voel het dus niet of ik ben mij er niet van bewust en herken ik het niet.
Is die pijn dan eventjes of een hele dag?

Ik heb bedacht dat ik doormiddel van die testen en het opschrijven van dingen, m’n lijf wat beter leer kennen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :D
pi_207801729
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 21:04 schreef Zombabe het volgende:
Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten. Zodat ik in februari in ieder geval kan checken hoe lang deze cyclus is. Als mijn huidige cyclus ‘normaal’ van duur is dan ga ik er vanuit dat het wel goed zit.
En in dat geval kies ik er misschien ook voor om in februari al te beginnen. Maar ik heb nog tijd om na te denken.

Morgen gaat in ieder geval mijn spiraal eruit, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje zenuwachtig ben na de nare ervaringen van Lady Tagliatelle 😱
zo spannend!! *O* rustig aan, en vooral doen waarvan jij denkt dat je er goed aan doet.

Och sorry :@ het is nooit m’n bedoeling geweest om je zenuwachtig te maken. Het komt vast helemaal goed :*
Hoe groot is de kans dat dit jou ook zal overkomen. Ik denk echt mini mini mini-minimaal…
En anders schept het wel een band :D
pi_207801851
Veel succes vandaag zombabe!
pi_207811712
Spiraaltje is eruit *O*
Met pijn en moeite. De gyn wilde zelfs al bijna overgaan naar plan b maar toen kreeg ze ‘m toch te pakken.
Half uur later waren de meeste krampen alweer weg en nu voel ik niets meer.
Was wel blij met de preventieve pijnstilling die ik had ingenomen, anders was het echt niet tof geweest.

Maar goed, dat is achter de rug, nu kan ik echt vooruit kijken :)
pi_207811775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
zo spannend!! *O* rustig aan, en vooral doen waarvan jij denkt dat je er goed aan doet.

Och sorry :@ het is nooit m’n bedoeling geweest om je zenuwachtig te maken. Het komt vast helemaal goed :*
Hoe groot is de kans dat dit jou ook zal overkomen. Ik denk echt mini mini mini-minimaal…
En anders schept het wel een band :D
Ik hoop niet dat ik je een schuldgevoel heb aangepraat!
Het is een beetje het soort verhaal waarvan je echt hoopt dat het jou niet overkomt. Maar ik ben al net zo’n geluksvogel als jij als ik het zo lees, dus zal je net zien :')
pi_207814379
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:12 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat ik je een schuldgevoel heb aangepraat!
Het is een beetje het soort verhaal waarvan je echt hoopt dat het jou niet overkomt. Maar ik ben al net zo’n geluksvogel als jij als ik het zo lees, dus zal je net zien :')
Nee joh helemaal niet :*
pi_207814388
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:10 schreef Zombabe het volgende:
Spiraaltje is eruit *O*
Met pijn en moeite. De gyn wilde zelfs al bijna overgaan naar plan b maar toen kreeg ze ‘m toch te pakken.
Half uur later waren de meeste krampen alweer weg en nu voel ik niets meer.
Was wel blij met de preventieve pijnstilling die ik had ingenomen, anders was het echt niet tof geweest.

Maar goed, dat is achter de rug, nu kan ik echt vooruit kijken :)
Hoera *G* wat fijn!
Wel naar dat het eerst niet ging. Maar in elk geval niks afgebroken :D
pi_207814573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:35 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Klopt, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik weet en kan voelen hoe m’n lijf werkt. En ik krijg steeds te horen dat het vanaf je 30ste allemaal lastiger gaat en zo.
Ik kan/mag er al niet over praten met andere en ik heb jaren lang gedacht dat ik nooit meer kinderen zou gaan krijgen… ik had de knop echt om gezet. Het was een ver van mijn bed show. En nu weet ik dat hij wel kinderen wil, wel echt huisje boompje beestje wil… en nu is mijn enthousiasme zo groot… ik moet dit ergens in kwijt voor m’n gevoel. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

2022 is echt mijn jaar geweest eigenlijk. Ik dacht dat ik voor altijd alleenstaande moeder zou blijven. En ineens komt hij over de brug na 8 jaar. Met willen samenwonen, huis kopen, partnerschap, kinderwens.
Hij wilde dat allemaal nooit.
Ik dacht eerst dat ik in Bananasplit zat.
En nu loopt mijn hart zo enorm over… misschien suf, maar ik moet het ergens kwijt en dan denk ik… dan ga ik maar uitzoeken hoe mijn lijf werkt :D

Of dit is de adhd die weer debiel doet. En dan is dit over twee weken anders en ben sta ik er weer helemaal anders in _O-
Volgens mij is dit allemaal heel normaal om zo te voelen ;)
pi_207815361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Volgens mij is dit allemaal heel normaal om zo te voelen ;)
Gelukkig 😝
pi_207815659
Waaah helloooo LT! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_207816351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:20 schreef pinquit het volgende:
Waaah helloooo LT! O+
:@ betrapt :D
pi_207913888
Hoe gaat het met iedereen hier?
pi_207928683
Hier is het rustig, niet veel te melden.

Ik verwacht in de komende 1,5-2 week m’n ovulatie en ik denk dat ik meteen een poging ga wagen. Maar ik zie mezelf ook nog wel een ronde overslaan omdat ik nog niet durf :')
In de tussentijd rond ik rustig aan wat klussen in huis af zodat ik me straks alleen nog maar hoef te richten op babyzaken O+

Hoe is het daar?
pi_207931204
Hier is het ook rustig. Cyclus lijkt weer lang met op dag 19 nog steeds geen ei. Heb ook niets te melden
pi_207936339
Hier ook rustig. Halverwege mijn cyclus nu. Het hoeveelste kind hopen jullie te krijgen? Bij mij zou het om de 2e gaan, ik heb een dochter van bijna 3.
pi_207936612
Het zou ons 2e kind zijn! Ik heb 1 zoon van 16 maanden
pi_207944498
Bij mij gaat het om de eerste :)
pi_207954170
Woensdag donderdag en vrijdag ochtend plaste ik positief op ovulatie. Maar alleen vrijdag amusement in bed. Dus ja. :)

Hier trouwens tweede kindje. Pasta is inmiddels al 8. :@

Verder deze week drie dagen zere borsten gehad. Donderdag was het zo erg dat ik me niet normaal kon concentreren op m’n werk. Had ook continu de neiging om ze vast te houden. :’)

Maar verder niks te melden. Mirena is er ook pas net uit natuurlijk. Dus ik haal me niks in m’n hoofd. Voornamelijk erg benieuwd naar m’n cyclus.
pi_207979571
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Woensdag donderdag en vrijdag ochtend plaste ik positief op ovulatie. Maar alleen vrijdag amusement in bed. Dus ja. :)

Hier trouwens tweede kindje. Pasta is inmiddels al 8. :@

Verder deze week drie dagen zere borsten gehad. Donderdag was het zo erg dat ik me niet normaal kon concentreren op m’n werk. Had ook continu de neiging om ze vast te houden. :’)

Maar verder niks te melden. Mirena is er ook pas net uit natuurlijk. Dus ik haal me niks in m’n hoofd. Voornamelijk erg benieuwd naar m’n cyclus.
Maar al wel eerste ei gemeten dus *O*

Die pijnlijke borsten had ik met spiraaltje ook al, ik hoop dat het niet erger wordt nu spiraaltje eruit is ;(
Dat geldt eigenlijk voor alle symptomen die ik kan linken aan m’n cyclus, anders kan ik m’n borst natmaken :')
pi_207980860
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:38 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Maar al wel eerste ei gemeten dus *O*

Die pijnlijke borsten had ik met spiraaltje ook al, ik hoop dat het niet erger wordt nu spiraaltje eruit is ;(
Dat geldt eigenlijk voor alle symptomen die ik kan linken aan m’n cyclus, anders kan ik m’n borst natmaken :')
Ja :9 wel een ei. *O*

Maar goed, we wonen nog apart. Dus veel amusement is er ook niet in de week :D
Binnenkort verhuizen.
We gaan er eigenlijk wel vanuit dat dit een jaar gaat duren voor het blijft plakken :@
Hij heeft ooit meermaals laten doorschemeren dat hij minder vruchtbaar is door medische zaken.
Dus ik verwacht echt sowieso voor de zomer geen 2 streepjes.

Hoe gaat het bij jou?
pi_207986270
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ja :9 wel een ei. *O*

Maar goed, we wonen nog apart. Dus veel amusement is er ook niet in de week :D
Binnenkort verhuizen.
We gaan er eigenlijk wel vanuit dat dit een jaar gaat duren voor het blijft plakken :@
Hij heeft ooit meermaals laten doorschemeren dat hij minder vruchtbaar is door medische zaken.
Dus ik verwacht echt sowieso voor de zomer geen 2 streepjes.

Hoe gaat het bij jou?
Ooh verhuizen, ook spannend! O+ Samen naar een nieuw stekje of trekt iemand bij de ander in?

Je had het eerder ook al over ontstekingen toch? Is dat diezelfde medische zaak?

Hier is het nog steeds rustig, geen ontwikkelingen sinds m’n vorige update. Geduldig aan het wachten op m’n februari-ei :) En tot die tijd druk met werk en klusjes in en rond het huis.
pi_207987171
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:28 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Ooh verhuizen, ook spannend! O+ Samen naar een nieuw stekje of trekt iemand bij de ander in?

Je had het eerder ook al over ontstekingen toch? Is dat diezelfde medische zaak?

Hier is het nog steeds rustig, geen ontwikkelingen sinds m’n vorige update. Geduldig aan het wachten op m’n februari-ei :) En tot die tijd druk met werk en klusjes in en rond het huis.
Nee samen iets gekocht :9

Nee, weer wat anders :D

Jouw ei komt vast ook snel :Y

Ah, verbouwen? Of kleine opknap dingen?
pi_207987724
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 21:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Nee samen iets gekocht :9

Nee, weer wat anders :D

Jouw ei komt vast ook snel :Y

Ah, verbouwen? Of kleine opknap dingen?
Leuk O+

Kleine opknapdingen en opruimen. Lampen ophangen, plinten leggen, muurtje schilderen enzo. Oud laminaat weg.
De woning zelf is prima, ook met een kleine. En de klussen zijn ook niet per se nodig, ik gebruik nu vooral mijn opleving van energie om de dingen te doen die ik ruim 2 jaar heb laten liggen :')
pi_207999240
Lang verhaal kort, ik start volgende maand met de eerste poging :)

Vanmorgen positieve ovulatietest, daarop met de kliniek overleg gehad of het verstandig was om zo kort na verwijderen spiraal te starten.
Het is wel mogelijk maar ze raden het niet aan. Iets met opbouw van baarmoederwand en kans dat het vruchtje blijft plakken. Heb die vraag eerder gesteld, toen kreeg ik te horen dat ik direct kon beginnen. Maar goed, miscommunicatie zit in een klein hoekje.

Voorlopig dus even rustig aan mijn kant, maar ik blijf heel benieuwd hoe het bij jullie gaat O+
pi_207999266
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:10 schreef Zombabe het volgende:
Lang verhaal kort, ik start volgende maand met de eerste poging :)

Vanmorgen positieve ovulatietest, daarop met de kliniek overleg gehad of het verstandig was om zo kort na verwijderen spiraal te starten.
Het is wel mogelijk maar ze raden het niet aan. Iets met opbouw van baarmoederwand en kans dat het vruchtje blijft plakken. Heb die vraag eerder gesteld, toen kreeg ik te horen dat ik direct kon beginnen. Maar goed, miscommunicatie zit in een klein hoekje.

Voorlopig dus even rustig aan mijn kant, maar ik blijf heel benieuwd hoe het bij jullie gaat O+
Aan wel een goed punt inderdaad!

Maar aan de andere kant, de maand vliegt zo voorbij en nu kun je rustig je cyclus ontdekken. :9

Ik denk ook niet dat ik direct twee streepjes plas hoor.

Vind het altijd wel leuk om het hier wat levendig te houden. Dus ben ook zoals jij benieuwd naar hoe het met de anderen gaat :)
pi_207999919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:13 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, de maand vliegt zo voorbij en nu kun je rustig je cyclus ontdekken. :9

Vind het altijd wel leuk om het hier wat levendig te houden. Dus ben ook zoals jij benieuwd naar hoe het met de anderen gaat :)
Ja precies, ik maak me geen zorgen over een maand wachten. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat het bij poging 1 lukt. Ondanks dat het heel leuk zou zijn, weet ik dat de kans klein is.
Buiten Fok! houd ik me ook vooral lekker bezig met andere dingen :) zo bedenk me bijvoorbeeld zojuist dat ik nu al ja kan zeggen tegen sushi-etentje half maart *O*
pi_208002855
Ohhhh sushi O+ :9

Ja, hier ook zat te doen. Zeker met die verhuizing op de planning :9
pi_208003535
Heel raar, ik plas weer een ei. :?
pi_208011662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Da’s vreemd :?
Misschien een van de 2 een vals-positieve test? Zal haast wel moeten..
pi_208013929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:38 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Da’s vreemd :?
Misschien een van de 2 een vals-positieve test? Zal haast wel moeten..
Ik plaste vorige week drie dagen een ei. Ben benieuwd. Zal morgen en overmorgen ook kijken.
  woensdag 15 februari 2023 @ 23:56:36 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208014379
Wat is "een ei plassen"? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Manager PR/Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 00:15:21 #240
269689 crew  Viv
pi_208014508
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is "een ei plassen"? :?
Een positieve ovulatietest ;)
  donderdag 16 februari 2023 @ 00:16:37 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208014516
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 00:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Een positieve ovulatietest ;)
Ah, helder! Dank! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208015128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Was het beide keren een goed dikke streep, dikker dan de controle streep?

Veel vrouwen (en ikzelf ook) plassen altijd wel 2 streepjes op een ovulatietest, maar die zijn vaak wel licht
pi_208015134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:13 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Oké dan ook update van mij ;)
Ik had gister eindelijk weer een ei geplast op dag 24. Erg laat en mijn cyclus blijft erg onregelmatig. Ik ga daar toch eens met de dokter over praten als het deze ronde niet lukt.

We hebben er wel goed gebruik van gemaakt!

Als iemand het wil delen, hoe oud zijn jullie?
Ik word over een paar maanden 36 en ben soms bang dat mijn leeftijd het moeilijker maakt
pi_208025369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oké dan ook update van mij ;)
Ik had gister eindelijk weer een ei geplast op dag 24. Erg laat en mijn cyclus blijft erg onregelmatig. Ik ga daar toch eens met de dokter over praten als het deze ronde niet lukt.

We hebben er wel goed gebruik van gemaakt!

Als iemand het wil delen, hoe oud zijn jullie?
Ik word over een paar maanden 36 en ben soms bang dat mijn leeftijd het moeilijker maakt
Wat stom dat je cyclus zo onregelmatig blijft -O- groot gelijk dat je contact opneemt met de dokter als het nu niet lukt. Dit is ronde 7 of 8 toch?

Enne, “goed gebruik van gemaakt” klinkt wel leuk :9

Ik word binnenkort 33. Voel me soms nog begin 20, behalve na een avond borrelen :') maar ik ben me er wel van bewust dat mijn vruchtbaarheid een houdbaarheidsdatum heeft. Dat is een van de redenen om nu ‘al’ aan KID te beginnen.
pi_208025441
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ah, helder! Dank! ^O^
Het klinkt wel heel vreemd ja :')
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Veel vrouwen (en ikzelf ook) plassen altijd wel 2 streepjes op een ovulatietest, maar die zijn vaak wel licht
Dit heb ik ook, op alle testen die ik heb gedaan is er wel een licht streepje te zien. Maar dat lijkt meer een schaduw, terwijl een positieve ovulatie test echt een dikke vette streep oplevert.
pi_208026931
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Volgens mij wel maar nu ga ik twijfelen.
pi_208026942
Ik ben 34 overigens, maar zie eruit als 25. Geen grap.
pi_208026953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:43 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Het klinkt wel heel vreemd ja :')
[..]
Dit heb ik ook, op alle testen die ik heb gedaan is er wel een licht streepje te zien. Maar dat lijkt meer een schaduw, terwijl een positieve ovulatie test echt een dikke vette streep oplevert.
Oh dat heb ik echt niet. Had echt niet eens als ik heel heel heeel goed keek een streep.
pi_208027100
Ik word dit jaar 30. Lastig hè, onregelmatige cyclussen. Dat kan je zo onzeker maken. Mijn cyclus is niet perse onregelmatig, maar wel veel langer dan bij kiddo 1. Toen 29 dagen, nu 36 dagen..
pi_208027886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik ben 34 overigens, maar zie eruit als 25. Geen grap.
Haha dat heb ik ook ja. Ik word erg jong geschat. Vroeger een crime en nu een zegen zullen we maar zeggen haha
pi_208027906
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:39 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Wat stom dat je cyclus zo onregelmatig blijft -O- groot gelijk dat je contact opneemt met de dokter als het nu niet lukt. Dit is ronde 7 of 8 toch?

Enne, “goed gebruik van gemaakt” klinkt wel leuk :9

Ik word binnenkort 33. Voel me soms nog begin 20, behalve na een avond borrelen :') maar ik ben me er wel van bewust dat mijn vruchtbaarheid een houdbaarheidsdatum heeft. Dat is een van de redenen om nu ‘al’ aan KID te beginnen.
Ronde 7 ja. Buh, stom.
Ik had bij mijn zoon (toen was ik 33) overigens ook pas bij ronde 8 een doorgaande zwangerschap. Maar wel met een miskraam tussendoor. Dus na 3 en na 5 rondes zwanger. Dat voelde toch anders, ik dacht: er gebeurt tenminste wat
pi_208039650
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 00:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ronde 7 ja. Buh, stom.
Ik had bij mijn zoon (toen was ik 33) overigens ook pas bij ronde 8 een doorgaande zwangerschap. Maar wel met een miskraam tussendoor. Dus na 3 en na 5 rondes zwanger. Dat voelde toch anders, ik dacht: er gebeurt tenminste wat
Ja snap ik. En beide zwangerschappen binnen 6 rondes kan ook onbewust verwachtingen scheppen voor een nieuwe zwangerschap. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt.

Ik ben benieuwd of en zo ja hoe snel het hier lukt. Ik ga uit van een jaar, met als kanttekening dat ik geen idee heb wat KID mij gaat brengen. De eerste 4 rondes gaat sowieso met IUI, dus ik bekijk het stap voor stap en merk het vanzelf :)
pi_208041120
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 00:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha dat heb ik ook ja. Ik word erg jong geschat. Vroeger een crime en nu een zegen zullen we maar zeggen haha
:D
Nou voor mij is het nog steeds niet zo leuk. Voornamelijk op het werk. :@
pi_208041171
Ik ben voornamelijk heel bang dat het gewoon niet lukt. Ik heb echt jaren lang een soort rouwproces gehad over het feit dat ik geen kinderen meer zou krijgen als ik met deze man door zou gaan. Hij wilde geen kinderen. Tijd terug kwam het als een enorme verrassing dat hij het wel wilde en er lang over had gedacht.

Maar nu ben ik zo blij dat het gaat gebeuren en tegelijk bang dat het gewoon niet lukt. Omdat hij dus steeds zegt dar hij denkt dat hij niet erg vruchtbaar is door z’n ziektes en medicatie + die ontstekingen die hij heeft gehad.

Eigenlijk vind ik het ergens kut dat hij zich niet heeft laten testen op vruchtbaarheid voordat hij aan me vertelde dat hij toch een kindje wil.
Want als het nou zo zou zijn dat hij geen kinderen kan verwekken, had ik liever z’n kinderwens niet willen weten. Of had hij direct kunnen aangeven dat hij dan een donor zou willen zoeken of zo.

Ben zo bang dat ik straks weer door die teleurstelling heen moet. Het maakt me ergens zo onzeker en bang.

Anderzijds denk ik: heeft niet elk stel met een kinderwens die angst? En dat maakt mijn gevoel juist weer wat normaler.

Sinds m’n spiraal eruit is, pieker ik ook echt meer.
Ik moet daar echt mee kappen.
Zeker omdat we nog heeelemaaaal aan het begin staan.

:X
  zaterdag 18 februari 2023 @ 01:52:11 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208041226
LadyTagliatelle, misschien niet zo’n gek idee om niet al te lang te wachten met zo’n vruchtbaarheidsonderzoek? Of kom je daar niet zo snel voor in aanmerking?
in de haak.
pi_208041243
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 01:52 schreef trui het volgende:
LadyTagliatelle, misschien niet zo’n gek idee om niet al te lang te wachten met zo’n vruchtbaarheidsonderzoek? Of kom je daar niet zo snel voor in aanmerking?
Volgens mij moet je het dan een x aantal maanden proberen, heb ik me laten vertellen. Maar ik zou dat wel willen ja.
pi_208041489
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 01:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Volgens mij moet je het dan een x aantal maanden proberen, heb ik me laten vertellen. Maar ik zou dat wel willen ja.
Sperma onderzoek kan vrij laagdrempelig via de huisarts, denk dat er met ontstekingen in de voorgeschiedenis niet moeilijk over gedaan zal worden om dat te checken als je vriend het wil.
pi_208041863
Sperma onderzoek mag idd vaak wel wat makkelijker. Helemaal met zo’n geschiedenis zou ik het gewoon aan de huisarts vragen.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 08:46:02 #259
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208041918
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 01:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Dan zeg je toch dat je het al maanden probeert?
pi_208043674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:52 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Ja snap ik. En beide zwangerschappen binnen 6 rondes kan ook onbewust verwachtingen scheppen voor een nieuwe zwangerschap. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt.

Ik ben benieuwd of en zo ja hoe snel het hier lukt. Ik ga uit van een jaar, met als kanttekening dat ik geen idee heb wat KID mij gaat brengen. De eerste 4 rondes gaat sowieso met IUI, dus ik bekijk het stap voor stap en merk het vanzelf :)
Dat is stiekem wel waar ja. Ik dacht dat het nu ook wel binnen 6 maanden zou lukken. Toen dat niet gebeurde vond ik dat wel moeilijk. Maar nu dat geweest is ben ik er ook weer kalmer onder geworden. Weer wat realisme dat je met een jaar proberen op je 35e ook nog in je handjes kan knijpen. Daarnaast wordt het mogelijk m’n laatste kind en is het “leuk” dat die ervaring nog even in het verschiet ligt. Hoop je dan ;)

Dat ik al een leuk kind heb werkt goed tegen het onrustige gevoel en ook dat evt vruchtbaarheidsbehandelingen in mijn geval wsch niet kansrijker zijn dan gewoon elke maand proberen, wat we doen. Meer kan je niet doen.

We gaan over 1-2 maanden wel naar de dokter om het even te bespreken maar eerst lekker wintersporten
pi_208043745
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 01:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik ben voornamelijk heel bang dat het gewoon niet lukt. Ik heb echt jaren lang een soort rouwproces gehad over het feit dat ik geen kinderen meer zou krijgen als ik met deze man door zou gaan. Hij wilde geen kinderen. Tijd terug kwam het als een enorme verrassing dat hij het wel wilde en er lang over had gedacht.

Maar nu ben ik zo blij dat het gaat gebeuren en tegelijk bang dat het gewoon niet lukt. Omdat hij dus steeds zegt dar hij denkt dat hij niet erg vruchtbaar is door z’n ziektes en medicatie + die ontstekingen die hij heeft gehad.

Eigenlijk vind ik het ergens kut dat hij zich niet heeft laten testen op vruchtbaarheid voordat hij aan me vertelde dat hij toch een kindje wil.
Want als het nou zo zou zijn dat hij geen kinderen kan verwekken, had ik liever z’n kinderwens niet willen weten. Of had hij direct kunnen aangeven dat hij dan een donor zou willen zoeken of zo.

Ben zo bang dat ik straks weer door die teleurstelling heen moet. Het maakt me ergens zo onzeker en bang.

Anderzijds denk ik: heeft niet elk stel met een kinderwens die angst? En dat maakt mijn gevoel juist weer wat normaler.

Absoluut hebben volgens mij heel veel stellen dit, mezelf incluis voor zoon er was.
Je kunt niet anders dan gewoon elk ei proberen ;) en na een half jaar of jaar gewoon check bij de dokter
pi_208045949
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 08:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dan zeg je toch dat je het al maanden probeert?
Ik heb net m’n spiraal eruit :D denk niet dat ze daar intrapt. :9
pi_208045959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 04:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Sperma onderzoek kan vrij laagdrempelig via de huisarts, denk dat er met ontstekingen in de voorgeschiedenis niet moeilijk over gedaan zal worden om dat te checken als je vriend het wil.
Zal het hem eens voorleggen. Maar ik zal wel eerst braaf even een paar rondes wachten. :@

Hij is ook wel een beeetje een hypochonder vind ik. :@
pi_208045990
Ik heb trouwens al op z’n ziektes en medicatie zitten googelen en daar komt niks uit over onvruchtbaarheid. Of verminderde vruchtbaarheid.

:X :D

Die ontsteking aan z’n bal zou wel iets kunnen zijn inderdaad. Maar goed. Zoals ik al zei, probeer het een paar rondes en dan eens kijken of hij met een potje naar de huisarts zou willen. Had echt liever gehad dat hij dit zelf al had gedaan voor hij mij vertelde dat hij toch wel een kindje wil. :X maar goed.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 18:00:38 #265
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208047753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik heb net m’n spiraal eruit :D denk niet dat ze daar intrapt. :9
Oh ja :@
pi_208048042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Zal het hem eens voorleggen. Maar ik zal wel eerst braaf even een paar rondes wachten. :@

Hij is ook wel een beeetje een hypochonder vind ik. :@
Waarom? Ik zou hem lekker naar de huisarts sturen (als hij daar ook achter staat natuurlijk), en zn verhaal laten doen. En dan de huisarts laten beslissen of jullie idd paar rondes moeten wachten of dat die aanleiding ziet om het gewoon meteen te doen :)
pi_208048895
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 01:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:

Dit heb ik ook heel erg. Ik merk dat ik mezelf ook echt moet afleiden als ik daarover ga nadenken.
Ik heb op medisch vlak wel een en ander meegemaakt. En terwijl het waarschijnlijk geen invloed heeft op mijn vruchtbaarheid speelt het toch mee in mijn achterhoofd.
pi_208085746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:33 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Dit heb ik ook heel erg. Ik merk dat ik mezelf ook echt moet afleiden als ik daarover ga nadenken.
Ik heb op medisch vlak wel een en ander meegemaakt. En terwijl het waarschijnlijk geen invloed heeft op mijn vruchtbaarheid speelt het toch mee in mijn achterhoofd.
Stom hè? :D

Ik zit momenteel te wachten op m’n eerste menstruatie na het verwijderen van de spiraal. ( mirena)

Dat was op 30 januari. Dus ik hoop dat de menstruatie er binnenkort zal zijn.

Op internet lees ik overal dat mensen nog bloedingen krijgen na het verwijderen van de mirena. Tot op heden nog niet gehad.

Kom op lijfje *G*

15 maart afspraak bij de HAP met iemand van de ggz die mij kan adviseren over medicatie en zwangerschap. Ik hoop op een doorverwijzing naar de pop-poli zodat ik onder begeleiding kan stoppen met medicatie en mogelijk een vervangend middel kan krijgen tot mijn oestrogeen level hoog genoeg is om het meeste op te vangen. Kan namelijk zijn dat dit de meeste ongemakken van mijn add kan opvangen.

In het eerste trimester zou ik nog wel methylfenidaat kunnen slikken. Echter wil ik dat trimester liever natuurlijk zonder medicatie doorstaan.
pi_208086556
Om wellicht verwachtingen iets te managen; bij mij duurde het twee maanden voordat ik mijn eerste menstruatie had na het verwijderen van mijn mirena spiraal. Vond ik best stressvol toen want was niet wat ik online las qua ervaringen, maar is dus wel gewoon vanzelf goedgekomen. Hopelijk is bij jou je cyclus sneller weer op gang dan bij mij! :D
pi_208108403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:48 schreef Bami het volgende:
Om wellicht verwachtingen iets te managen; bij mij duurde het twee maanden voordat ik mijn eerste menstruatie had na het verwijderen van mijn mirena spiraal. Vond ik best stressvol toen want was niet wat ik online las qua ervaringen, maar is dus wel gewoon vanzelf goedgekomen. Hopelijk is bij jou je cyclus sneller weer op gang dan bij mij! :D
Ja dat begrijp ik dat het stressvol was :D

Ik lees inderdaad ook echt andere dingen. Maar goed… geduld is een schone zaak zeggen ze :9
pi_208111245
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:35 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Stom hè? :D

Ik zit momenteel te wachten op m’n eerste menstruatie na het verwijderen van de spiraal. ( mirena)

Dat was op 30 januari. Dus ik hoop dat de menstruatie er binnenkort zal zijn.

Op internet lees ik overal dat mensen nog bloedingen krijgen na het verwijderen van de mirena. Tot op heden nog niet gehad.

Kom op lijfje *G*

15 maart afspraak bij de HAP met iemand van de ggz die mij kan adviseren over medicatie en zwangerschap. Ik hoop op een doorverwijzing naar de pop-poli zodat ik onder begeleiding kan stoppen met medicatie en mogelijk een vervangend middel kan krijgen tot mijn oestrogeen level hoog genoeg is om het meeste op te vangen. Kan namelijk zijn dat dit de meeste ongemakken van mijn add kan opvangen.

In het eerste trimester zou ik nog wel methylfenidaat kunnen slikken. Echter wil ik dat trimester liever natuurlijk zonder medicatie doorstaan.
Verstandig om dat gesprek nu al te hebben!
Heb je zonder gebruik van medicatie veel last van ongemakken?

Ik ‘verwacht’ ergens in de komende week mijn eerste menstruatie. Maar de opmerking van @Bami helpt mij wel relativeren, het kan wat langer duren :)
pi_208122784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:46 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Verstandig om dat gesprek nu al te hebben!
Heb je zonder gebruik van medicatie veel last van ongemakken?

Ik ‘verwacht’ ergens in de komende week mijn eerste menstruatie. Maar de opmerking van @:bami helpt mij wel relativeren, het kan wat langer duren :)
*G* spannend!
Al lees ik wel echt ook mensen die kei lang niet Menstrueren na de spiraal. Maar wel zwanger worden. Lijkt me ook niet erg. ( want tampons :r )

Voel jij je anders na het verwijderen van de spiraal?

Ja, dat is echt niet te doen zonder :@
pi_208123493
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:30 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
*G* spannend!
Al lees ik wel echt ook mensen die kei lang niet Menstrueren na de spiraal. Maar wel zwanger worden. Lijkt me ook niet erg. ( want tampons :r )

Voel jij je anders na het verwijderen van de spiraal?

Ja, dat is echt niet te doen zonder :@
Ja tampons… ik heb echt prima zonder gekund de afgelopen 10 jaar :)

De eerste week na verwijderen spiraal voelde mijn baarmoeder heel leeg, dat is ondertussen wel bijgetrokken. Heb die week ook wat bloedverlies gehad.
Verder merk ik geen veranderingen maar ook dat kan natuurlijk nog komen.
Hoe ervaar jij het?
pi_208124214
Wachtweek duurt weer lang! 8 DPO en ik voel niks
Wil proberen het symptoom spotten deze ronde echt te beperken
pi_208124709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:23 schreef _Lily_ het volgende:
Wachtweek duurt weer lang! 8 DPO en ik voel niks
Wil proberen het symptoom spotten deze ronde echt te beperken
Ik duim voor je :)
pi_208150208
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:02 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Ik duim voor je :)
Nou supersuf, gister ongesteld geworden op 9 DPO. Dus weer een cyclus van niks
pi_208150381
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Pff, bagger -O-
pi_208154885
Bijna vergeten te melden, maar ik ben gistermiddag ook ongesteld geworden. En goed ook :')
Ik heb dit zo niet gemist… maar het betekent ook dat ik binnenkort met de eerste IUI-poging kan beginnen *O*
pi_208173060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:35 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Ja tampons… ik heb echt prima zonder gekund de afgelopen 10 jaar :)

De eerste week na verwijderen spiraal voelde mijn baarmoeder heel leeg, dat is ondertussen wel bijgetrokken. Heb die week ook wat bloedverlies gehad.
Verder merk ik geen veranderingen maar ook dat kan natuurlijk nog komen.
Hoe ervaar jij het?
Ik ook _O- mis ze ook echt totaal niet.

Ik merk dat ik wat gevoeliger ben dan eerder. Maar verder voel ik me niet anders qua hormonen. Ook niet met puistjes of zo.

Dit weekend een soort van ongesteld geweest. Heb een halve dag buikpijn gehad en zaterdag ochtend ineens bloed. Het is sinds vandaag eigenlijk weer over. Heel raar.
Ik had het prima kunnen redden met de mini tampons. Dus het was echt niet zo hevig als vroeger. Ik herinner me dat de tampons niet aan te slepen waren. Ik vergat nu zelfs dat ik er eentje in had _O-

Misschien dat het nog een beetje op gang moet komen.

Maar nu zegt de app dus dat ik op 11 maart een ei heb. Nou, ben benieuwd.
Ik ga gewoon verder met die dipsticks. Maar als het routine is dan heb ik die teleurstelling niet als het een streepje blijft Ipv als ik het zo nu en dan gebruik met verwachtingen.

Om de dag amusement is bij ons sowieso geen optie omdat we apart wonen( nog ). Dus ik verwacht sowieso dat dit lang gaat duren. ( qua leeftijd en regelmaat zegt internet 17% kans)
pi_208173068
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:03 schreef Zombabe het volgende:
Bijna vergeten te melden, maar ik ben gistermiddag ook ongesteld geworden. En goed ook :')
Ik heb dit zo niet gemist… maar het betekent ook dat ik binnenkort met de eerste IUI-poging kan beginnen *O*
Wij lopen echt zo gelijk _O-

Hoera voor bloed *G*
pi_208173076
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ah kak!
pi_208176984
Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden en ik denk dat ik dat ook word. Zeurende menstruatiepijn al. Dus we lopen lekker gelijk allemaal.. Al heb ik wel weer een cyclus van 35 dagen.
pi_208177508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:49 schreef QuattroF het volgende:
Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden en ik denk dat ik dat ook word. Zeurende menstruatiepijn al. Dus we lopen lekker gelijk allemaal.. Al heb ik wel weer een cyclus van 35 dagen.
Jammer -O- dit is ronde 2 toch? Is dit een normale cyclus duur voor jou?
pi_208177828
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Ik merk dat ik wat gevoeliger ben dan eerder. Maar verder voel ik me niet anders qua hormonen. Ook niet met puistjes of zo.

Dit weekend een soort van ongesteld geweest. Heb een halve dag buikpijn gehad en zaterdag ochtend ineens bloed. Het is sinds vandaag eigenlijk weer over. Heel raar.
Ik had het prima kunnen redden met de mini tampons. Dus het was echt niet zo hevig als vroeger. Ik herinner me dat de tampons niet aan te slepen waren. Ik vergat nu zelfs dat ik er eentje in had _O-

Ik ga gewoon verder met die dipsticks. Maar als het routine is dan heb ik die teleurstelling niet als het een streepje blijft Ipv als ik het zo nu en dan gebruik met verwachtingen.

Om de dag amusement is bij ons sowieso geen optie omdat we apart wonen( nog ). Dus ik verwacht sowieso dat dit lang gaat duren. ( qua leeftijd en regelmaat zegt internet 17% kans)
Geluksvogel, dat aanslepen van tampons had ik vroeger ook en is in ieder geval deze keer niet anders. Behalve dat ik nu een menstruatiecup gebruik.

Wat betreft ei-testen beperk ik het wel, met start cyclus afgelopen zaterdag ga ik komende zondag starten met testen. Dat is dag 9 in mijn cyclus en is als het goed is vroeg genoeg.
pi_208183053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:46 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Jammer -O- dit is ronde 2 toch? Is dit een normale cyclus duur voor jou?
Klopt ja! Al hadden we vorige maand 2 weken lang door omstandigheden geen seks gehad in de vruchtbare periode. Dus of ik die mee moet tellen weet ik niet.. Ik ben overigens nog niet ongesteld geworden. Ben er toch al best wel mee bezig merk ik, ondanks dat ik dat liever niet wil.
pi_208183640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:34 schreef QuattroF het volgende:

[..]
Klopt ja! Al hadden we vorige maand 2 weken lang door omstandigheden geen seks gehad in de vruchtbare periode. Dus of ik die mee moet tellen weet ik niet.. Ik ben overigens nog niet ongesteld geworden. Ben er toch al best wel mee bezig merk ik, ondanks dat ik dat liever niet wil.
Hm, feitelijk gezien zou ik die waarschijnlijk niet meetellen. Maar het kan voor je gevoel nog steeds wel meetellen, hoofd en hart zitten elkaar vaker dwars :)
Geldt ook voor ermee bezig zijn, dat je het niet wilt betekent niet dat het niet gebeurt. Gelukkig merk vanzelf het resultaat :)
  woensdag 1 maart 2023 @ 14:16:47 #287
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208191244
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Was dat wel echt een menstruatie dan, gezien de hoeveelheid? Geen kans op een ovulatie- of innestelingsbloeding?
pi_208207244
Nog steeds geen menstruatie. 2 dagen overtijd nu. Maar echt nul symptomen, dus ik denk dat het een andere oorzaak heeft. Anders zaterdag maar testen.
pi_208214694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:16 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Was dat wel echt een menstruatie dan, gezien de hoeveelheid? Geen kans op een ovulatie- of innestelingsbloeding?
Ik weet het niet, tot gisteren had ik dan nog wel een druppeltje per dag. Echt heel weinig. Ik weet niet of en wanneer ik dan een test zou kunnen doen. Maar alles voelde wel als menstruatie eigenlijk.
pi_208216875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:13 schreef QuattroF het volgende:
Nog steeds geen menstruatie. 2 dagen overtijd nu. Maar echt nul symptomen, dus ik denk dat het een andere oorzaak heeft. Anders zaterdag maar testen.
Hoe gaat het nu QuattroF?
pi_208217022
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik weet het niet, tot gisteren had ik dan nog wel een druppeltje per dag. Echt heel weinig. Ik weet niet of en wanneer ik dan een test zou kunnen doen. Maar alles voelde wel als menstruatie eigenlijk.
Als je toch wilt gaan testen dan zou ik dat 2 weken na je laatste eisprong doen. In jouw geval zou ik de 2e gemeten eisprong pakken, er vanuit gaande dat de eerste de false positive was.
Maar het kan ook gewoon een lichte menstruatie zijn, het spiraaltje kan daar invloed op hebben.
Vooral je gevoel volgen :)

Ik ben er gelukkig doorheen, 5 dagen in totaal waarvan 2 heftig.
Dit weekend weer starten met ovulatietesten, verder geen nieuws aan mijn kant.
pi_208228872
Vervelend dat je menstruatie zo weinig was LT. Ik kan me voorstellen dat je dan twijfelt. Volg je gevoel!

Oh en hier nog steeds geen menstruatie en geen symptomen. Misschien morgen maar eens testen maar ik weet bijna zeker dat het vals alarm is. Ik laat het weten.
pi_208231068
Inderdaad een negatieve test. Ben nu 5 dagen overtijd. Ben ook gestart met een nieuwe baan dus misschien is het spanning. We wachten af!
pi_208264985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:08 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Als je toch wilt gaan testen dan zou ik dat 2 weken na je laatste eisprong doen. In jouw geval zou ik de 2e gemeten eisprong pakken, er vanuit gaande dat de eerste de false positive was.
Maar het kan ook gewoon een lichte menstruatie zijn, het spiraaltje kan daar invloed op hebben.
Vooral je gevoel volgen :)

Ik ben er gelukkig doorheen, 5 dagen in totaal waarvan 2 heftig.
Dit weekend weer starten met ovulatietesten, verder geen nieuws aan mijn kant.
Ik heb van die dipstick’s. Kreeg eerst zwangerschaps dipsticks Ipv ovulatie testen opgestuurd. Dus ik heb ze nu allebei.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer twee mega duidelijke streepjes geplast. Bij het ei waren het lichte streepjes. Maar kan prima zijn dat ik teveel water drink, waardoor de test het niet goed oppakt.

Maar vooralsnog geen positieve zwangerschapstest, het voelt ook absoluut niet in die richting.

Zelf heb ik het gevoel dat m’n ei er was bij de eerste keer matige positive ovulatie testen, omdat ik toen echt 4 dagen bizar veel last van m’n borsten had.

Dat heb ik normaal nooit.

Gezellig *G* gaan we samen plassen. Waarschijnlijk heb ik aankomend weekend een ei. Volgens de app. Ik reken namelijk m’n bloeding van onlangs, als lichte menstruatie.
pi_208265002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef QuattroF het volgende:
Inderdaad een negatieve test. Ben nu 5 dagen overtijd. Ben ook gestart met een nieuwe baan dus misschien is het spanning. We wachten af!
Zou goed kunnen, maar evengoed spannend!
pi_208270059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef QuattroF het volgende:
Spanning van een nieuwe baan kan zeker! Met een negatieve test hoop ik dat die menstruatie snel komt :)
pi_208270294
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik heb van die dipstick’s. Kreeg eerst zwangerschaps dipsticks Ipv ovulatie testen opgestuurd. Dus ik heb ze nu allebei.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer twee mega duidelijke streepjes geplast. Bij het ei waren het lichte streepjes. Maar kan prima zijn dat ik teveel water drink, waardoor de test het niet goed oppakt.

Maar vooralsnog geen positieve zwangerschapstest, het voelt ook absoluut niet in die richting.

Zelf heb ik het gevoel dat m’n ei er was bij de eerste keer matige positive ovulatie testen, omdat ik toen echt 4 dagen bizar veel last van m’n borsten had.

Dat heb ik normaal nooit.

Gezellig *G* gaan we samen plassen. Waarschijnlijk heb ik aankomend weekend een ei. Volgens de app. Ik reken namelijk m’n bloeding van onlangs, als lichte menstruatie.
Hier ook dipsticks, bevalt mij prima :)
Las ergens dat veel drinken inderdaad de test kan beïnvloeden. Niet dat ik mij zorgen om maak, ik drink net voldoende om niet uitgedroogd te zijn :')
Samen plassen *O* wat klinkt dat raar trouwens :') ik verwacht ook dit weekend m’n ei inderdaad.

Nu de eerste IUI dichterbij komt, bedacht ik mij ook dat ik mijn agenda van werk moet herinrichten. Ik heb nu niet spontaan 1,5-2 uur vrij om ‘even’ een IUI te doen, dat moet ik structureel vrij gaan plannen. Vooral als ik geen ritme in afwezigheid wil laten doorschemeren. Ik werk namelijk met mannen die ongelooflijk scherp zijn met dat soort dingen :')
pi_208273368
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:29 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Hier ook dipsticks, bevalt mij prima :)
Las ergens dat veel drinken inderdaad de test kan beïnvloeden. Niet dat ik mij zorgen om maak, ik drink net voldoende om niet uitgedroogd te zijn :')
Samen plassen *O* wat klinkt dat raar trouwens :') ik verwacht ook dit weekend m’n ei inderdaad.

Nu de eerste IUI dichterbij komt, bedacht ik mij ook dat ik mijn agenda van werk moet herinrichten. Ik heb nu niet spontaan 1,5-2 uur vrij om ‘even’ een IUI te doen, dat moet ik structureel vrij gaan plannen. Vooral als ik geen ritme in afwezigheid wil laten doorschemeren. Ik werk namelijk met mannen die ongelooflijk scherp zijn met dat soort dingen :')
:D !

Ja, alleen het irritante is dat je niet overal die test kan doen omdat je moet dippen.

Ik drink echt wel 3 liter op een dag. Eerst dronk ik veel te weinig. Maar tegenwoordig vieren m’n nieren weer feest.

Oeh! Lastig, hoe ga je dat dan doen?
pi_208281012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 06:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
:D !

Ja, alleen het irritante is dat je niet overal die test kan doen omdat je moet dippen.

Ik drink echt wel 3 liter op een dag. Eerst dronk ik veel te weinig. Maar tegenwoordig vieren m’n nieren weer feest.

Oeh! Lastig, hoe ga je dat dan doen?
Het blijkt een stuk makkelijker dan ik dacht :')
Op af hoc afspraken en telefoontjes na ben ik redelijk baas over mijn agenda, met wat aanpassingen kan ik praktisch elke werkdag vanaf 14u vrij plannen. De overleggen die ik niet kan schuiven vallen vaak in de ochtend, dat is prima.
Indien nodig kan ik altijd nog mijn leidinggevende informeren over het traject. Maar daar wacht ik liever mee, hij zit nog maar net op die plek én wordt tijdelijk ingehuurd. Eerst maar een poging of 2 doen, kijken hoe het allemaal gaat :)

Betreft de dipsticks, ik heb op de badkamer een afsluitbaar potje staan die ik evt. ook mee kan nemen als ik toch eens ergens anders ben. Verder zou een reguliere test voor mij niet anders zijn, dat testen lijkt me altijd wel wat gepruts :')
pi_208285453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:51 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Het blijkt een stuk makkelijker dan ik dacht :')
Op af hoc afspraken en telefoontjes na ben ik redelijk baas over mijn agenda, met wat aanpassingen kan ik praktisch elke werkdag vanaf 14u vrij plannen. De overleggen die ik niet kan schuiven vallen vaak in de ochtend, dat is prima.
Indien nodig kan ik altijd nog mijn leidinggevende informeren over het traject. Maar daar wacht ik liever mee, hij zit nog maar net op die plek én wordt tijdelijk ingehuurd. Eerst maar een poging of 2 doen, kijken hoe het allemaal gaat :)

Betreft de dipsticks, ik heb op de badkamer een afsluitbaar potje staan die ik evt. ook mee kan nemen als ik toch eens ergens anders ben. Verder zou een reguliere test voor mij niet anders zijn, dat testen lijkt me altijd wel wat gepruts :')
Oh dat is wel handig op die manier! Ik wist ook niet dat zoiets best wat tijd in beslag nam. Ook nooit over nagedacht trouwens.
Misschien inderdaad beter om daar even mee te wachten om het hem te zeggen ja, tenzij je niet anders kunt. Tijdelijk inhuur, dus hij is ook binnenkort weg?

Oh, over reguliere testen heb ik altijd rechtstreeks geplast :D maar met die dipsticks kan dat niet.

Misschien handig ja, zo’n potje.
Thuis lukt het wel, maar mocht ik dat elders willen doen vind ik het wel een dingetje. Al is het niet het eind van de wereld natuurlijk.
pi_208285475
Trouwens. Sinds m’n spiraal eruit is heb ik het vaak echt koud. Handen en voeten zijn kouder…

Iemand die dat ook heeft? Verder merk ik eigenlijk weinig verschil qua hormonen enzo… ook heb ik niet extra zin in eten of snaaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')