abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203807950
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

Smart_ass
Vaiana
Lokasenna
Debsterr

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

pi_203807957
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Debsterr het volgende:
ehhhhh

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
pi_203807975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben weer ongesteld..
Stom. ;( :*
pi_203808216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef Vaiana het volgende:

[..]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
Van @Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203808222
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
pi_203808399
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
Snap ik. O+ Maar ik kon het niet laten je alvast in de OP te benoemen. :D
pi_203808634
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Van @:Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
pi_203808889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
pi_203810230
[quote]17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
[/quote

Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
pi_203810251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:31 schreef Bruinoog1982 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
[/quote]

Als er overblijven (en ik echt zekerheid heb van een plakker) laat ik het hier weten :Y.
pi_203810289
Ik kan wel wat geluk gebruiken :’) maar heb er nog 10 liggen dus dat zou nergens op slaan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203811061
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
pi_203811594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:14 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
Gister NOD idd. Ik ga proberen niet elke dag te testen zodat ik mezelf niet helemaal gek maak (uhuh, geloof ik het zelf)
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:45:11 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_203811703
dat is juist het voordeel van die dipsticks, kun je gewoon 50 dagen achter elkaar testen voor de prijs van 1 ClearBlue digital *O*
disclaimer
pi_203812667
Ik deed om de dag, totdat ze op waren. Dat was bij mij relatief snel na NOD volgens mij omdat ik zo vroeg al positief testte. :D
pi_203814241
Ohh @Debsterr !
pi_203814278
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
pi_203814876
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
pi_203815418
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
😘
pi_203815645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
pi_203815688
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
pi_203815943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
Oh echt waar? Dat is fijn om te weten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:43:29 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_203816379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
disclaimer
pi_203816599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
Yes dat bedoelde ik ook. Ik legde het alleen niet heel goed uit. :+
pi_203841605
2e test vandaag en binnen 4 minuten een goeie duidelijke lijn O+
pi_203843548

Na even drogen O+
pi_203843924
Loopt lekker op
pi_203850290
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 19:55:50 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_203850685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:34 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
Jup. Het zijn snijresten van reguliere tests eigenlijk, daarom kosten ze geen drol, maar ze doen hetzelfde.
disclaimer
pi_203853821
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
pi_203864477
Ja als ik grootverbruiker zou zijn geweest zou ik ook snel overgestapt zijn op die dingen hoor! Zo’n (digitale) test is leuk maar het betekent uiteindelijk allemaal hetzelfde :P.
pi_203865590
Ik heb nooit de prijs van zo’n digitale test kunnen accepteren. _O-
Heb alleen maar die 2 voor 5 van de Kruidvat gekocht elke keer.
  FOK!fossiel zondag 27 februari 2022 @ 18:46:01 #33
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203866502
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef Debsterr het volgende:
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
Bij mijn laatste zwangerschap was ik vrij zeker van een positieve test. Toen heb ik ook puur 'voor de leuk' zo'n dure digitale gekocht.
Chick on a mission
  zondag 27 februari 2022 @ 20:28:24 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203868262
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
pi_203868401
quote:
17s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
  maandag 28 februari 2022 @ 07:14:41 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_203873137
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
disclaimer
pi_203873855
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
Nouja daarom ook maar niet gedaan idd. :+
pi_203888594
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
pi_203888659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:15 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203888736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
:* heel herkenbaar. Hier een collega die tot 2x toe een random "bEn Je ZwAnGeR" rondstrooide (ook richting mij, voor de positieve test, terwijl mijn miskraam algemeen bekend is). Als ik hem 1 op 1 spreek dan ga ik daar nog wel wat van zeggen. Mensen hebben soms echt niet door dat er ook altijd mensen zijn die best gekwetst kunnen worden door zoiets. Knuffel voor jou!

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
Ook voor jou een knuffel!
pi_203888919
Oh ja en die opmerkingen ook ja, "ben je zwanger of wanneer komt er 'n kleine" of nog erger richting mijn vriend "nou als je nog 'n kleine wil, moet je wel opschieten" Terwijl hij al heel lang niks liever wil en ook al in 't verleden bij de dokter is geweest etc, houd gewoon je mond -O-
pi_203892813
Ik begrijp dat soort opmerkingen ook echt niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat zo iemand er dan geen seconde bij stil staat dat er genoeg mensen zijn die graag willen maar bij wie het niet zo makkelijk gaat.
pi_203894915
Ik zei bij zulke vragen/opmerkingen meestal wel dat het nog niet lukte.
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Ja zeg, alsof je lichaam zich daar wat van aantrekt?
pi_203895006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Die! Ohhh wat trok ik die slecht. Terwijl ik best geloof dat het helpt, maar het is niet een knop die je om kan zetten ofzo hè. Ik zou het met alle liefde loslaten, maar dat kàn ik niet.

Gelukkig had ik ook veel lieve mensen die dan na zo’n opmerking kwamen checken of het goed ging met me, omdat ze uit eigen ervaring wisten hoe naar dat is. O+

:* voor Memento-Mori en Thinkk-Pinkk, ik hoop zo dat jullie ook binnenkort twee mooie streepjes te zien krijgen.
pi_203895569
Ik denk niet dat je het heel veel meer kan loslaten dan wat ik doe. Dus die mensen moeten vooral lekker die kwekker dichthouden.
pi_203895841
Ik ben er ook, behalve met m'n ovulatie in de gaten houden, niet continu mee bezig gelukkig. Maar tis gewoon toch wel confronterend al die zwangere collega's steeds en die opmerkingen.

Ik denk bij ons juist dat mensen denken dat we er echt niet mee bezig zijn en dat ze daarom dat soort opmerkingen cq "grapjes" wel kunnen maken ofzo. En het uitspreken dat we er wel mee bezig zijn, levert weer andere onbedoelde opmerkingen en adviezen op zoals idd "je moet het loslaten" etc. Zit ik ook niet op te wachten. Mensen echt dichtbij ons weten het natuurlijk wel. Blijft gewoon 'n rottig iets allemaal.
pi_203904698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
Terugzeggen dat het dan niet echt meehelpt als anderen het onderwerp telkens aansnijden... -O-
pi_204123394
Deze maand slaan wij over. Ik ging even niet zo heel lekker dus dat leek ons even beter zodat er niet nog meer bij zou komen :)

Meld mij de volgende ronde wel weer.
pi_204349225
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
pi_204349340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.

Maar wel balen idd. :(
pi_204349474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Bami het volgende:

[..]
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.

Maar wel balen idd. :(
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"
pi_204349709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"
Dat snap ik ook heel goed. :Y
Daadwerkelijk in zo'n situatie zou ik ws hetzelfde doen, maar wanneer ik het me alleen maar voorstel is de verleiding wel erg aanwezig.
pi_204351437
Ik deed altijd de moodkiller :P
  woensdag 6 april 2022 @ 22:37:04 #54
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_204354552
Hallo iedereen,

Wát een maand.. ik was eigenlijk een beetje boos op mijn vriend omdat ie tijdens de vruchtbare week wat begon te stuiteren over het feit dat ie dan 'moest' en actie tijdens de vruchtbare week was wat minder. Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo erg was omdat ons kind dan tijdens de feestdagen geboren zou worden, maar heb wel een woordje met hem gesproken over het belang van die vruchtbare dagen. Toch dacht ik na de eisprong al dat mijn lichaam anders reageerde dan anders maar ik had zoiets van, nee dat is omdat ik te graag zwanger wil worden. Vorige week maandag met de vroege test getest en ik kreeg een negatieve uitslag, vervolgens op donderdag niet ongesteld geworden en op vrijdag weer negatief getest, dus de verwachtig was dat het een late menstruatie was. Toch bleef het uit, ondanks ik ongesteldheidspijn ervaar. Vanmorgen dacht ik: laat ik voor de zekerheid nog maar eens testen en ja hoor.. de test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Voor de zekerheid nog twee testen bijgehaald bij kruidvat maar allemaal positief.. het is zo onwerkelijk nog!

Dacht dat dit langer zou duren maar poging 2 was dus al raak.. ik ben daar zó dankbaar voor! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 4 mei hebben we de vitaliteitsecho. De doktersassistente gaf een indicatiedatum van 10 december aan :) Zo spannend, was het maar 4 mei :D

[ Bericht 2% gewijzigd door girlnextdoor. op 06-04-2022 22:43:10 ]
With love :*
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:37:40 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204356905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:54 schreef Lokasenna het volgende:
Ik deed altijd de moodkiller :P
Ik afhankelijk van de situatie :D maar als de vraag ingesteld wordt met “jullie willen zeker geen kinderen” dan kun je het krijgen :P het scheelt wel dat de meeste mensen van ons traject wisten dus het waren vooral halve kennissen met dit soort vragen, die gooi ik wat makkelijker onder de bus _O-
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hallo iedereen,

Wát een maand.. ik was eigenlijk een beetje boos op mijn vriend omdat ie tijdens de vruchtbare week wat begon te stuiteren over het feit dat ie dan 'moest' en actie tijdens de vruchtbare week was wat minder. Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo erg was omdat ons kind dan tijdens de feestdagen geboren zou worden, maar heb wel een woordje met hem gesproken over het belang van die vruchtbare dagen. Toch dacht ik na de eisprong al dat mijn lichaam anders reageerde dan anders maar ik had zoiets van, nee dat is omdat ik te graag zwanger wil worden. Vorige week maandag met de vroege test getest en ik kreeg een negatieve uitslag, vervolgens op donderdag niet ongesteld geworden en op vrijdag weer negatief getest, dus de verwachtig was dat het een late menstruatie was. Toch bleef het uit, ondanks ik ongesteldheidspijn ervaar. Vanmorgen dacht ik: laat ik voor de zekerheid nog maar eens testen en ja hoor.. de test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Voor de zekerheid nog twee testen bijgehaald bij kruidvat maar allemaal positief.. het is zo onwerkelijk nog!

Dacht dat dit langer zou duren maar poging 2 was dus al raak.. ik ben daar zó dankbaar voor! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 4 mei hebben we de vitaliteitsecho. De doktersassistente gaf een indicatiedatum van 10 december aan :) Zo spannend, was het maar 4 mei :D
Gefeliciteerd!!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 26 april 2022 @ 21:33:44 #56
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204549092
Ik kom mij weer aansluiten hier! O+

We hebben nu een zoontje van bijna 15 maanden en zijn van plan om vanaf mei te gaan proberen voor een tweede! Enige vervelende is dat ik eind maart/ begin april Covid heb gehad en het lijkt alsof het mijn cyclus flink overhoop gehaald heeft. Zit nu al op dag 45, al 15 dagen te laat en echt niet zwanger. Maar loop wel al te PMSen sinds ik overtijd ben! :{w Dus hopelijk zoekt mijn lichaam dit snel uit!
pi_204549171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik kom mij weer aansluiten hier! O+

We hebben nu een zoontje van bijna 15 maanden en zijn van plan om vanaf mei te gaan proberen voor een tweede! Enige vervelende is dat ik eind maart/ begin april Covid heb gehad en het lijkt alsof het mijn cyclus flink overhoop gehaald heeft. Zit nu al op dag 45, al 15 dagen te laat en echt niet zwanger. Maar loop wel al te PMSen sinds ik overtijd ben! :{w Dus hopelijk zoekt mijn lichaam dit snel uit!
Had ik ook na mijn covid. Uiteindelijk op dag 49 ongesteld geworde. Lollig was het idd niet.
  donderdag 28 april 2022 @ 14:57:43 #58
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204565283
Iemand nog behoefte aan wat dipsticks en (wellicht over datum) ovu testen? PM me je adres en dan doe ik ze binnenkort op de post.
  zaterdag 30 april 2022 @ 20:42:52 #59
318361 Bienelientjee
pi_204591510
Whooo, na 49 dagen eindelijk weer ongesteld! Nooit geweten dat ik daar zo blij om zou kunnen zijn! :D
pi_204595545
quote:
17s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:57 schreef Debsterr het volgende:
Iemand nog behoefte aan wat dipsticks en (wellicht over datum) ovu testen? PM me je adres en dan doe ik ze binnenkort op de post.
Heb je ze nog? Dan graag!

Welkom bienelientjee!
  zondag 1 mei 2022 @ 09:56:12 #61
318361 Bienelientjee
pi_204595607
:D

Voorlopig is het heel licht. Dus misschien is het alleen wat spotten, maar er gebeurd in ieder geval weer wat van binnen! Gek dat een virus dat kan doen met je!
  zondag 1 mei 2022 @ 17:28:37 #62
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204599821
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Heb je ze nog? Dan graag!

Welkom bienelientjee!
Yep!
pi_205008305
Ik kom me hier schoorvoetend melden….. we gaan voor baby 2!
Zijn er hier nog meeschrijfsters? Bienelientje hoe is het bij jou?

We doen t nu nog rustig aan…. Onze zoon is 8 maanden oud. Ik ben 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geweest sinds m’n bevalling. Ik heb dus geen idee wanneer de volgende menstruatie komt maar als die komt denk ik dat we er gebruik van maken.

Omg, ik vind het toch weer loeispannend
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:24:24 #64
318361 Bienelientjee
pi_205008447
Welkom Lily! *O*

Wij hebben Mei overgeslagen omdat we dan vrijwel dezelfde uitrekenings datum zouden hebben als met J. O-)

Ik heb wel het idee dat ik mijn ovulatie deze ronde gevoeld heb qua lichaams tekenen. Maar mijn tweede ongesteldheid sinds Covid startte op dag 37 deze keer (vorige startte op dag 50!). Wasnu al vier dagen van tevoren flink aan het bruin spotten, maar mijn cyclus is dus nog steeds niet helemaal "normaal" zoals het was. Ben benieuwd dus! We gaan wel vanaf deze ronde officieel proberen! O+
pi_205008450
Joh, Lily, spannend weer! 🥰
pi_205008552
Oh spannend bienelientje!
Ah ja, jij hebt ook een J, net als ik ;-)
En ik snap je helemaal. Als ik nog niet zwanger ben ga ik januari ook overslaan om dezelfde reden.

Gebruik je ovulatietesten? Of gewoon go with the flow

@Komkommerschijfje: kom je hier ook meeschrijven ;-)
pi_205009526
Ohh wat spannend _Lily_! En leuk. O+
pi_205010546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:33 schreef _Lily_ het volgende:
Oh spannend bienelientje!
Ah ja, jij hebt ook een J, net als ik ;-)
En ik snap je helemaal. Als ik nog niet zwanger ben ga ik januari ook overslaan om dezelfde reden.

Gebruik je ovulatietesten? Of gewoon go with the flow

@:komkommerschijfje: kom je hier ook meeschrijven ;-)
Nee. :D Misschien over een paar jaar, misschien nooit, haha. We genieten nu ontzettend, maar het is ook pittig. Lijkt me erg pittig om een baby naast een dreumes te hebben. Eerst F. maar eens wat zelfstandiger hebben en dan kijken we verder. Maar het kan ook zo maar zijn dat we het bij F. laten. :)
  vrijdag 10 juni 2022 @ 14:08:18 #69
318361 Bienelientjee
pi_205013172
@_Lily_ Nee, ik gebruik geen ovulatie testen. Meestal merk ik het aan mijn afscheiding die veranderd en afgelopen cyclus voelde ik wat krampen plus de juiste afscheiding rond de tijd van ovulatie. Dus als het goed is had ik toen mijn ovulatie. En de tijd waarop mijn ongesteldheid kwam, komt ook goed overeen!

We zijn gewoon extra actief rond de mogelijke dagen! :D ;)

Vindt het zo spannend! Ben helemaal gewend als moeder van 1, maar denkende dat ik volgend jaar misschien moeder van 2 ben voelt zeer onwerkelijk!
pi_205101428
Ik zit weer op het wachtbankje, en ik vind dit een hele chaotische. Ik moet zondag ongesteld worden, maar heb vandaag al een beetje gebloed. Mijn cyclus is wel heel regelmatig, tenzij corona(vaccinatie), dus dit tussentijdse bloedverlies is vreemd. Maar tegelijkertijd heb ik de laatste maanden zulke heftige menstruaties, ovulatiebloedingen, PMS-klachten en alles dat het nog alle kanten op kan. Ik probeer om er zo min mogelijk over na te denken. Wat natuurlijk niet lukt.

Afgelopen donderdag ook spugend wakker geworden, 4 dagen duizelig, misselijk en hoofdpijn. Dat zouden dan weer prima PMS-klachten kunnen zijn. Dus ik weet het allemaal niet meer. Als het deze maand niets is, in ieder geval naar de huisarts. Want die heftige menstruaties geven me ook wel zorgen en we zijn gewoon al heel lang bezig.
pi_205102034
Balen zeg myraela! Hoelang zijn jullie al bezig?
pi_205102292
In augustus 2 jaar, wel met wat uitgevallen maanden ertussen. Dus dat is ook weer geen eeuwigheid, maar zo voelt het soms wel.
pi_205108041
Zou er hier nog iemand interesse hebben in acht 2bsure ovulatietesten (tht november) en/of een vol doosje davitamon foliumzuur+vitamine D?
pi_205122121
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:52 schreef Myraela het volgende:
In augustus 2 jaar, wel met wat uitgevallen maanden ertussen. Dus dat is ook weer geen eeuwigheid, maar zo voelt het soms wel.
Dat kan ik wel begrijpen. Je wacht erop en er zit ook onzekerheid bij. Ik duim dat het snel raak mag zijn.

Hier had ik pasgeleden een eisprong, maar we hebben overgeslagen. T zou niet lekker uitkomen als het raak zou zijn. Ik merk dat mijn cyclus wel langer is met de borstvoeding. Ik had van mezelf al een lange cyclus en nu eisprong op dag 24
  zondag 26 juni 2022 @ 14:45:20 #75
318361 Bienelientjee
pi_205154119
Wij zitten nu op het bankje!

Mijn moeder was op bezoek uit Nederland, dus er zijn niet erg veel kansen geweest. :D Had maandag wat krampjes en spotten, gister ook krampjes gehad. En geen idee of ik nu dus vroeg of laat geovuleerd heb deze ronde omdat ik nog zo onregelmatig ben sinds covid. Ach ja, we gaan het zien! Spannend weer!
pi_205159471
Zeker spannend bienelientje! Wanneer is je NOD?

Hier zit ik voor spek en bonen in dit topic. We hebben nog niet serieus geprobeerd. Mijn cyclus is hopeloos inadequaat met die borstvoeding. Ik ben alweer ongesteld geworden en had een luteale fase van slechts 5 (!! :') ) dagen.

Dus ik ga verder met afwachten
pi_205161456
Vanochtend getest, maar gewoon negatief, ik test ook met die wetenschap en 't begint meer en meer door te dringen dat 't waarschijnlijk gewoon niet zal gebeuren. Geen medische molen sta ik nog steeds achter en mijn man ook, zou als we 10 jaar jonger waren misschien anders zijn geweest. Misschien dat we t nog een jaar max op z'n beloop laten en zo niet dan moeten we dat accepteren. De wens van mijn man om vader te worden is in ons geval nog wat sterker dan bij mij en dat het waarschijnlijk niet lukt dat samen voor elkaar te krijgen, doet me wel pijn.

However ik was even de stad in om oogdruppels te halen. Ben nu ergens naar binnen gegaan om wat te lunchen want heel veel regen. Twee meiden /jonge vrouwen voor me die elkaar net allebei vertellen dat ze zwanger zijn... Echt hoor :'( maar goed life goes on he.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:14:54 #78
318361 Bienelientjee
pi_205161800
Dikke knuffel voor Memento-Mori! ;(

_Lily_ , ik weet niet precies wanneer mijn NOD gaat zijn. Mijn cyclus is zo overhoop sinds covid (50 dagen cyclus en toen 36 dagen), dus ik kan mijn ovulatie ook compleet gemist hebben. Dus dit is meer een half probeerseltje, ik gok misschien ergens 10 juli ofzo? _O- Volgende cyclus krijgen we geen visite, dus dan kunnen we iets meer focussen! ;) :D

Hopelijk komt er snel rust in jouw cyclus!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:57:40 #79
318361 Bienelientjee
pi_205244973
Ben sinds zondag al aan het spotten (mijn vorige ongesteldheid begon ook zo, 4 dagen van tevoren was ik al aan het spotten). Dus verwacht er echt weinig van! :D
pi_205354564
Hoe is het afgelopen bienelientje?

Hier zit ik zowaar op het wachtbankje sinds gister. Ik verwacht er niet veel van aangezien mijn luteale fase tot nu toe helemaal overhoop lag met nog borstvoeding.

Maar ik had gister een ei en dus maar geprobeerd!

Ik merk wel dat ik ambivalenter ben dan toen met de eerste. De wens is er absoluut maar ik denk ook met 1 oog aan de leuke tripjes die ik wil maken en die niet kunnen als ik nu zwanger ben haha. Ook is de druk er een beetje af nu we een gezond kind hebben en ik het moederschap heb mogen ervaren. Maar misschien komt de druk terug als het langer duurt
  zaterdag 16 juli 2022 @ 21:51:00 #81
318361 Bienelientjee
pi_205363541
Ik werd ongesteld, wat ik dus al verwachtte! Deze keer dus een 31 dagen cyclus, dus misschien veel eerder geovuleerd dan gedacht. Verwacht nu ergens vanaf donderdag en daarna ergens te gaan ovuleren dan (dag 14-18 ish) Gelukkig na die hitte pas! :') :') _O-

En dan lopen we nu al een uur te vechten om J naar bed te krijgen en dan denk ik. Willen we er echt wel 2? Hahahaha! _O-

Vingers gekruisd voor jullie poging! O+ Ik voel juist meer druk, haha. Iedereen om me heen krijgt nieuwe verse babies, of is nieuw zwanger! :D Maakt me broederig, haha!
pi_205398018
Haha oh ik twijfel er niet aan dat de druk hier uiteindelijk ook wel zal terugkeren!

Vruchtbare week voor jou deze week! Spannend, ik duim
Inderdaad gelukkig dat je ei niet gister was. Man man, niet te doen
  woensdag 20 juli 2022 @ 14:27:40 #83
318361 Bienelientjee
pi_205400337
Denk dat er anders weinig van had gekomen met die hitte! _O- :D
pi_205429160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:35 schreef Memento-Mori het volgende:
Vanochtend getest, maar gewoon negatief, ik test ook met die wetenschap en 't begint meer en meer door te dringen dat 't waarschijnlijk gewoon niet zal gebeuren. Geen medische molen sta ik nog steeds achter en mijn man ook, zou als we 10 jaar jonger waren misschien anders zijn geweest. Misschien dat we t nog een jaar max op z'n beloop laten en zo niet dan moeten we dat accepteren. De wens van mijn man om vader te worden is in ons geval nog wat sterker dan bij mij en dat het waarschijnlijk niet lukt dat samen voor elkaar te krijgen, doet me wel pijn.

However ik was even de stad in om oogdruppels te halen. Ben nu ergens naar binnen gegaan om wat te lunchen want heel veel regen. Twee meiden /jonge vrouwen voor me die elkaar net allebei vertellen dat ze zwanger zijn... Echt hoor :'( maar goed life goes on he.
Heee ik vergat helemaal hierop te reageren. Dikke knuffel voor jou. Knap dat je er zo berustend in staat. Hopelijk mag het toch op een dag raak zijn
pi_205433292
Mijn luteale fase houdt het nu al 9 dagen vol, dus hopelijk begint mijn cyclus weer een beetje normaal te worden!

Had ik ook wel verwacht/gehoopt. Ik geef alleen nog live borstvoeding bij stuwing en dit is m’n 3e cyclus sinds de bevalling. Zal wel allemaal weer aan het normaliseren zijn
  maandag 25 juli 2022 @ 14:20:33 #86
318361 Bienelientjee
pi_205454253
Gister eindelijk een donkerdere streep op de ovulatie test gekregen en vandaag bijna zo donker. Binnenkort dus hopelijk een eisprong! *O* Wel echt veel later dan ik eerst dacht! Hopelijk is het genoeg voor mijn luteale fase. En dan wordt het duimen ^O^
pi_205486190
Zeker duimen! Zit je op het wachtbankje?

Hier ben ik ongesteld geworden, luteale fase van 11 dagen. Op naar de 2e ronde.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:33 #88
318361 Bienelientjee
pi_205486700
Jammer!

Ja, ik zit op het bankje nu, 4 dpo gok ik. Heb echt een hekel aan die twee weken! :D

Maandg avond had ik ineens wat felle krampjes laag onder rug en buik. Duurde maar kort en was ook zo over? Dus erg benieuwd of ik de ovulatie gevoeld heb dit keer!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:53:20 #89
318361 Bienelientjee
pi_205544947
Denk niet dat we succes hebben deze maand. Ik begin alweer flink te spotten, precies drie/vier dagen voor ik ongesteld moet worden. Dat is nu al de derde cyclus op een rij dat dit gebeurd sinds ik Covid had!

En mevr. PMS is weer flink aanwezig. Voel me zo geirriteerd en boos! En emotioneel en van alles. Bleh! :D
pi_205602780
Bah! Heeft het verder doorgezet?

Hier op dag 17 van m’n cyclus en nog geen spoor van een ei. Was vergeten hoe saai t was om met zulke lange cycli te proberen voor een baby. Geduld wordt flink op de proef gesteld!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:27:18 #91
318361 Bienelientjee
pi_205603008
Helaas wel, zelfde verhaal. Spotten voor drie dagen en dan weer ongesteld. -O- Vraag me af of mijn hormonen op orde zijn als ik al een paar dagen van tevoren begin te spotten? Laat ovuleren en laag progesteron ofzo? Geen idee. Kijk het nog 1 cyclus aan en misschien dan eens vragen of ze er naar kunnen kijken.

Ja, geen pretje als je zo lang moet wachten! :{w Als mijn ei weer zo laat is (op dag 19 had ik pas een donkere test!) dan moet ik nog bijna twee weken wachten! _O- V Vanaf dag 10 ga ik weer testen in ieder geval.
pi_205643262
Dag 22 en nog steeds geen ei. Die borstvoeding heeft mijn cyclus geen goed gedaan haha
  maandag 15 augustus 2022 @ 21:08:18 #93
318361 Bienelientjee
pi_205648712
Dat is inderdaad laat! Hopelijk vindt je hem snel!

Vandaag cyclus dag 11, dus ik ben ook weer begonnen met testen. Ben benieuwd of ik weer zo laat ovuleer of wat eerder dit keer!
pi_205662652
WElke ovulatietesten gebruik je bienelientje?
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:49:52 #95
318361 Bienelientjee
pi_205665189
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:23 schreef _Lily_ het volgende:
WElke ovulatietesten gebruik je bienelientje?
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)
pi_205687113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)
Die kocht ik ook altijd, maar dan via ebay
Shine bright like a diamond.
pi_205687565
Na een aantal maanden gewoon ongesteld te zijn geweest, dacht ik dat deze maand ook gewoon te worden tot gister.... Eergister riep mijn moeder al je moet niet nog dikker worden hoor... Gister op mijn werk zat ik te stotteren er kwam geen normale zin uit mij en vanmorgen maagzuur en geen zere borsten.....

Die zere borsten heb ik elke maand,
Ik kijk dan toch maar eens op mijn ovu kalender, 2 dagen over tijd. ( De vorige keer dat ik 2 dagen over tijd was, was het loos alarm ) nu heb ik een positieve test in de handen. Het is nog even onwerkelijk en ik moet het eerst maar even laten bezinken. ( En foliumzuur halen)
pi_205701937
Leuk Aloria, gefeliciteerd!

Bij J gebruikte ik ovulatietesten van sensitest, daar was ik blij mee maar ze waren aan de dure kant. Deze keer heb ik die van de action maar die hebben altijd een streep dus ik snap ze soms niet. Misschien moet ik ook eens naar die van jou kijken, bienelientje

Ik heb nog steeds geen ei op dag 28. Heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad. Of ik heb m’n ei gemist maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Er valt niks anders te doen dan afwachten…..

Misschien voor de zekerheid eens een zwangerschapstest doen want als dat zo is, dan:
A. Heb ik geen idee hoe ver ik zou zijn
B. Er gaat regelmatig rood vlees en alcohol naar binnen
pi_205733156
Hoera, eindelijk een positieve ovulatietest op dag 31! Nu op de wachtbank. Fijner dan limbo
pi_205733630
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:25 schreef _Lily_ het volgende:

Ik heb nog steeds geen ei op dag 28. Heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad. Of ik heb m’n ei gemist maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Er valt niks anders te doen dan afwachten…..
Hier zou ik 4 dagen na mijn ei zijn volgens mijn app, mooi niet dus, ik kan het ook altijd heel goed zien aan het slijm en dat kwam altijd overeen met de app ook deze maand, ik ben meestal 26 dagen maar deze maand zou ik ook op 30/31 zitten 🫤

Maar goed toen de biefstuk de volgende zondag mij niet smaakte
( Smaakte alsof het maanden over datum was,terwijl vriend alles lekker zat op te eten dacht ik al oh zou toch niet ) hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')