quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Debsterr het volgende:
ehhhhh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van @Elleskaquote:Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef Vaiana het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
Snap ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor. Doodeng dit.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Van @:Elleskadie waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom
.
Ik hoop het zoquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:02 schreef Elleska het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
Ik heb interesse in die gelukstesten 😀quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:31 schreef Bruinoog1982 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik hoop het zo. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
Gister NOD idd. Ik ga proberen niet elke dag te testen zodat ik mezelf niet helemaal gek maak (uhuh, geloof ik het zelf)quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:14 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had.![]()
Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
Och ik herken dit zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
😘quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzoquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Och ik herken dit zo.Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.
Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo. En thanks
.
Oh echt waar? Dat is fijn om te weten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.
Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minderquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.
Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
Yes dat bedoelde ik ook. Ik legde het alleen niet heel goed uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder
dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
Jup. Het zijn snijresten van reguliere tests eigenlijk, daarom kosten ze geen drol, maar ze doen hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:34 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
Bij mijn laatste zwangerschap was ik vrij zeker van een positieve test. Toen heb ik ook puur 'voor de leuk' zo'n dure digitale gekocht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef Debsterr het volgende:
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.
Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist.
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt.
Nouja daarom ook maar niet gedaan idd.quote:Op maandag 28 februari 2022 07:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
Ook voor jou een knuffel!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
Die! Ohhh wat trok ik die slecht. Terwijl ik best geloof dat het helpt, maar het is niet een knop die je om kan zetten ofzo hè. Ik zou het met alle liefde loslaten, maar dat kàn ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
Ik zei bij zulke vragen/opmerkingen meestal wel dat het nog niet lukte.
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Ja zeg, alsof je lichaam zich daar wat van aantrekt?
Terugzeggen dat het dan niet echt meehelpt als anderen het onderwerp telkens aansnijden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
Ik zei bij zulke vragen/opmerkingen meestal wel dat het nog niet lukte.
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Ja zeg, alsof je lichaam zich daar wat van aantrekt?
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven
Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil![]()
of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".
Echt houd gewoon je mond
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"quote:Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.
Maar wel balen idd.
Dat snap ik ook heel goed.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik ben een vermijder qua ongemakkelijke situaties en gezien zoiets wel 'n mood killer is op 'n gezellige avond, probeer ik 't gesprek af te wenden met een "we zien wel, maar dan moet het bij ons ook nog maar lukken he!"
Ik afhankelijk van de situatiequote:
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 6 april 2022 22:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hallo iedereen,
Wát een maand.. ik was eigenlijk een beetje boos op mijn vriend omdat ie tijdens de vruchtbare week wat begon te stuiteren over het feit dat ie dan 'moest' en actie tijdens de vruchtbare week was wat minder. Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo erg was omdat ons kind dan tijdens de feestdagen geboren zou worden, maar heb wel een woordje met hem gesproken over het belang van die vruchtbare dagen. Toch dacht ik na de eisprong al dat mijn lichaam anders reageerde dan anders maar ik had zoiets van, nee dat is omdat ik te graag zwanger wil worden. Vorige week maandag met de vroege test getest en ik kreeg een negatieve uitslag, vervolgens op donderdag niet ongesteld geworden en op vrijdag weer negatief getest, dus de verwachtig was dat het een late menstruatie was. Toch bleef het uit, ondanks ik ongesteldheidspijn ervaar. Vanmorgen dacht ik: laat ik voor de zekerheid nog maar eens testen en ja hoor.. de test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Voor de zekerheid nog twee testen bijgehaald bij kruidvat maar allemaal positief.. het is zo onwerkelijk nog!
Dacht dat dit langer zou duren maar poging 2 was dus al raak.. ik ben daar zó dankbaar voor! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 4 mei hebben we de vitaliteitsecho. De doktersassistente gaf een indicatiedatum van 10 december aanZo spannend, was het maar 4 mei
Had ik ook na mijn covid. Uiteindelijk op dag 49 ongesteld geworde. Lollig was het idd niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 21:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik kom mij weer aansluiten hier!![]()
We hebben nu een zoontje van bijna 15 maanden en zijn van plan om vanaf mei te gaan proberen voor een tweede! Enige vervelende is dat ik eind maart/ begin april Covid heb gehad en het lijkt alsof het mijn cyclus flink overhoop gehaald heeft. Zit nu al op dag 45, al 15 dagen te laat en echt niet zwanger. Maar loop wel al te PMSen sinds ik overtijd ben!Dus hopelijk zoekt mijn lichaam dit snel uit!
Heb je ze nog? Dan graag!quote:Op donderdag 28 april 2022 14:57 schreef Debsterr het volgende:
Iemand nog behoefte aan wat dipsticks en (wellicht over datum) ovu testen? PM me je adres en dan doe ik ze binnenkort op de post.
Yep!quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Heb je ze nog? Dan graag!
Welkom bienelientjee!
Nee.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:33 schreef _Lily_ het volgende:
Oh spannend bienelientje!
Ah ja, jij hebt ook een J, net als ik ;-)
En ik snap je helemaal. Als ik nog niet zwanger ben ga ik januari ook overslaan om dezelfde reden.
Gebruik je ovulatietesten? Of gewoon go with the flow
@:komkommerschijfje: kom je hier ook meeschrijven ;-)
Dat kan ik wel begrijpen. Je wacht erop en er zit ook onzekerheid bij. Ik duim dat het snel raak mag zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 15:52 schreef Myraela het volgende:
In augustus 2 jaar, wel met wat uitgevallen maanden ertussen. Dus dat is ook weer geen eeuwigheid, maar zo voelt het soms wel.
Heee ik vergat helemaal hierop te reageren. Dikke knuffel voor jou. Knap dat je er zo berustend in staat. Hopelijk mag het toch op een dag raak zijnquote:Op maandag 27 juni 2022 13:35 schreef Memento-Mori het volgende:
Vanochtend getest, maar gewoon negatief, ik test ook met die wetenschap en 't begint meer en meer door te dringen dat 't waarschijnlijk gewoon niet zal gebeuren. Geen medische molen sta ik nog steeds achter en mijn man ook, zou als we 10 jaar jonger waren misschien anders zijn geweest. Misschien dat we t nog een jaar max op z'n beloop laten en zo niet dan moeten we dat accepteren. De wens van mijn man om vader te worden is in ons geval nog wat sterker dan bij mij en dat het waarschijnlijk niet lukt dat samen voor elkaar te krijgen, doet me wel pijn.
However ik was even de stad in om oogdruppels te halen. Ben nu ergens naar binnen gegaan om wat te lunchen want heel veel regen. Twee meiden /jonge vrouwen voor me die elkaar net allebei vertellen dat ze zwanger zijn... Echt hoormaar goed life goes on he.
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:23 schreef _Lily_ het volgende:
WElke ovulatietesten gebruik je bienelientje?
Die kocht ik ook altijd, maar dan via ebayquote:Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik gebruik One Step ovulatie testen (heel goedkope hier in Engeland die ik via ama zon koop)
Hier zou ik 4 dagen na mijn ei zijn volgens mijn app, mooi niet dus, ik kan het ook altijd heel goed zien aan het slijm en dat kwam altijd overeen met de app ook deze maand, ik ben meestal 26 dagen maar deze maand zou ik ook op 30/31 zitten 🫤quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:25 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb nog steeds geen ei op dag 28. Heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad. Of ik heb m’n ei gemist maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Er valt niks anders te doen dan afwachten…..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |